Vapaa kuvaus

►Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä onni on.
►Onnea ei ole se, että saa jotain uutta, vaan että ymmärtää mitä jo omistaa.
►Onnea on oppia ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä tarvitsee.
►Onnea on ymmärtää tarjolla olevat mahdollisuudet.
►Onni ei ole tasaista tietä, vaan kykyä edetä miellyttävällä tavalla tässä erämaassa.
►Onnella ei ole huomista päivää. Onnella ei ole eilistä päivää, se ei muista mennyttä, ei ajattele tulevia, sillä on vain nykyisyys eikä sekään ole kokonainen päivä, vaan silmänräpäys, tämä hetki, juuri tässä.
.
Olen akateeminen yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut perheellinen nainen.
►📧 mspundit[at]hotmail.com

Aloituksia

315

Kommenttia

2475

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Ihmisiä on monenlaisia. On ihmisiä, jotka elää "tosottavat" päivästä toiseen laput silmillä ja asunto rapistuu. Sitten on ihmisiä, jotka huolehtivat omaisuudestaan. Sama koskee autoja, puhelimia ja ihan kaikkea.
    Yleistää ei voi - tai voi, mutta se on tyhmää.
    Nopeasti kyllä huomaa, kummasta ihmisryhmästä on kysymys.
    .
    Itse en asu missään savipellolla, vaan pk-seudulla suht. lähellä keskustaa suht. uudessa omakotitalossa. Olen myös havainnut, että monet kommentoivat asumiskustannuksia vailla minkääntason käsitystä asiasta. Silloin syntyy väkisinkin olettamus, että kommentoija ei ole ikinä omassa asunnossa asunut, vaan vuokralla eikä tiedä asumiskustannuksista tuon taivaallista.
    .
    Asunnon vuokraaminen on sijoittamista. Sijoittaja hakee omaisuudelleen tuottoa. Sijoittaja hinnoittelee asunnon vuokran niin, että se kattaa kiinteät kulut, korjauskustannukset ja voiton eli tuoton. Voittoon ja tuottoon sisältyy myös maksettava vero. Vuokra on siis lähtökohtaisesti enemmän, kuin mitä vastaavan asunnon kiinteät kulut ja ylläpitokustannukset ovat.
    .
    Omakotitaloissa pystyy paljon laajemmassa määrin kuin muussa asumismuodossa käyttämään hyväkseen kotitalousvähennystä. Kotitalousvähennyksessä on muistaakseni 100 euron omavastuu, mutta loput työkustannuksiin menneet eurot saa vähentää suoraan veroista.
    .
    Kirjoituksestasi kyllä pystyy päättelemään vahvan kaunan omakotitaloasumista vastaan (savipelto, OK-lato). Mistä moinen katkeruus ja kauna johtuu?
    .
    Minulle on ainakin varsin yhdentekevää missä kukakin asuu. Jokainen kantaa viimekädessä seuraamukset omista valinnoistaan. Sinäkin voisit miettiä, mistä vihasi omakotitaloasukkaita kohtaan johtuu.
  2. Selvääkin selvempää on, että palstalla on yksi hyvin aktiivinen trolli, joka kirjoittelee sekä Winssin, että Lukihäiriöisen nimellä (siitä on todisteita). Winssi totesikin eräässä kirjoituksessa, että tämä varawinssi päivystää palstalla 7/24. Trolli on asuntomarkkinoiden romahdusta mielin ja kielin vuosikausia odotellut henkilö. Trolli suuttuikin minulle noiden trollausten ilmoittamisesta alkuperäisille tahoille.
    .
    Siitäkin on todisteita, että (välittäjälle1) on sama nimimerkki kuin numerotrollina aikaisemmin tunnettu häirikkö. Ymmärrettävästä syystä tämä trolli ei pidä minusta ja on sen vuoksi on erityisesti viimeaikoina häiriköinyt minua.
    .
    Juuri minä olin kirjoittanut tämän otsikon aiheesta monta kertaa. Tämä kirjoittaja, jonka nikki on RaimoP ei oikeastaan sanonut mitään. Viestin tarkoitus oli vain nostaa ketju ylöspäin ihan kuin trolli teki myös Tiinantalo-nimellä kirjoittamaansa ketjuun useita kertoja. Katsokaapa kuinka paljon siellä on ns. tyhjiä viestejä, vain sen vuoksi, että ketjua niiden avulla nostettiin ylös ja tehtiin näkyväksi. Ei tainnut koskaan tulla toista viestiä Tiinantalo-nimellä. Tiinantalo-nimellä kirjoitettiin tänne ihan samaan aikaan, kun tämä sama trolli häiriköi minun kirjoituksiani. Eipä täälllä muita henkilöitä näyttänyt olevan palstalla ko. aikaan. Kirjoitus oli selvää trollin käsialaa.
    .
    Parempi.vuokralla -nikin pystyn myös todistamaan trolliksi.
    .
    Minä kirjoitan asiasta jopa silloin, kun nimitän jotakuta trolliksi.
    Trolli ei kirjoita asiasta, vaan asian vierestä. Suurella todennäköisyydellä (HUH_HUH ja Yritänpäs) on sama kuin RaimoP. Kirjoituksellaan hän osoittaa olevansa palstan paljon, paljon minua vanhempaa kalustoa. Minä kirjoittelin ensimmäistä kertaa palstalle vasta 14.9.2013 aiheesta "Omakotikaupan kulut".
  3. Katse.as.hinnoissa, et siis ole ainoastaan täysin hakoteillä oleva agendakirjoittaja, vaan myös valehtelija.
    "Asuntojen reaalihinnat ovat laskeneet vientivetoisilla paikkakunnilla viimeisen kymmenen vuoden aikana melko paljon joten winssi kirjoittaa faktaa Pundit puutaheinää."
    .
    Missään ei en ole kirjoittanut tuollaista. Et taida ymmärtään puolikasta sanaa, mitä olen kirjoittanut, kun olen kirjoittanut, että asuntojen hintojen kehityksen ja viennin välinen korrelaatio ei ole +1.