Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13026

1. Minun aikanini (jo?) tuo perustui hiukan lahjontaan, sillähän vältti ikävän ryynäämisen hetkeksi ja rippikouluun menneet pääsivät puolustusvoimien (vai oliko tuo seurakunnan) huvilalle lepäämään.

Lahjontaa kai tämäkin on ja sen tuossa sotilaspastorikin aika avoimesti myöntää:

"Päätimme yhdessä vapaaehtoisen tiimini kanssa aloittaa ALFA-kurssin pitämisen varusmiehille. Halusimme vielä nimetä sen kansainvälisen tavan mukaan armeija-ALFAksi (Alfa For Forces). Alkuun ei paljoa väkeä tullut vaikka kuinka kahvia ja munkkia tarjottiin. Nuorten miesten parissa ei vaan ole muodikasta puhua uskosta, tai edes osoittaa minkäänlaista kiinnostusta tällaiseen aihepiiriin.

Tässä kohtaa piti keksiä se paras mahdollinen (teko)syy, jonka varjolla varusmies haluaa osallistua ja joka kelpaa syyksi erityisesti oman tuvan muille varusmiehille. No, tällaisia syitä armeijassa on vain yksi ja se on lomapäivä. Sovin joukko-osastomme komentajan kanssa, että viidestä noin 2 tuntia pitkästä ALFA-kurssi käynnistä varusmies saa yhden päivän kuntoisuusloman. Sen jälkeen toiminta suorastaan räjähti!

Kävijämäärät nousivat nopeasti toiselle sadalle ja kiipesivät hyvinä iltoina jopa lähelle 200 kävijää. Kävijäjoukko oli uskonnolliselta vakaumukseltaan varsin heterogeenista: ”riviluterilaisia”, ateisteja, muslimeja ja jopa shintolainen varusmies. Tämä ei kuitenkaan haitannut millään tavoin keskustelua siitä mitä usko tarkoittaa, tai kuka Jeesus oikeastaan on. Keskustelu on rakentavaa ja tasa-arvoista."

http://www.kirkkonummenseurakunnat.fi/ajankohtaista/blogit/eiko_usko_muka_kiinnosta/
  2. Henokin kirjassa (apokryfikirja), luvuissa 86 ja 88 tähdistä kerrotaan näin:

”Ja taas minä näin nukkuessani, omilla silmilläni, ja minä näin taivaan yläpuolella, ja katso, tähti putosi taivaasta, ja se nousi ja söi ja laidunsi noiden härkien keskuudessa. Ja tuon jälkeen minä näin ne suuret ja ne mustat härät, ja katso, ne kaikki muuttivat tallejaan ja laitumiaan ja niiden karjaa, ja alkoivat elää toistensa kanssa. Ja taas minä näin näyssä, ja katsoin kohti taivasta, ja katso, minä näin monien tähtien laskeutuvan ja heittäytyvän alas taivaasta tuon ensimmäisen tähden luokse, ja niistä tuli härkiä tuon karjan keskuuteen, ja ne laidunsivat niiden keskuudessa. Ja minä katsoin heihin ja näin, ja katso, ne kaikki päästivät yksityiset elimensä irti, hevosten lailla, ja alkoivat peittää lehmiä, ja ne kaikki tulivat raskaaksi ja kantoivat elefantteja, kameleita ja aaseja. Ja kaikki lehmät pelkäsivät niitä ja olivat heistä kauhuissaan, ja alkoivat purra hampaillaan ja hävittää, ja puskemaan sarvillaan. Ja he alkoivat - lisäksi - tuhoamaan noita lehmiä; ja katso, maan kaikki lapset alkoivat vapista ja järistä heidän edessään ja paeta heitä.

”Ja minä näin yhden noista neljästä, jotka olivat ensin tulleet, ja hän otti kiinni tuon ensimmäisen taivaasta pudonneen tähden, ja sitoi sen kädet ja jalat ja heitti sen syvyyteen: tuo syvyys oli kapea ja syvä ja kauhistuttava ja synkkä. Ja yksi niistä veti miekan esiin ja antoi sen noille elefanteille ja kameleille ja aaseille: sitten ne alkoivat lyömään toisiaan ja koko maa järkkyi heidän tähtensä. Ja kun minä katselin tuota näkyä, katso, yksi niistä neljästä, jotka olivat tulleet, kivitti niitä taivaasta, ja kokosi ja otti nuo kaikki suuret tähdet, joiden yksityiset jäsenet olivat kuin hevosilla, ja sitoi heiltä kaikki kädet ja jalat ja heitti heidät maan syvyyteen.”

Varsin elävän olennon oloisia tähtiä :)

Se kuvaa muutoinkin hyvin juutalaisten käsitystä maailmankaikkeudesta ennen ajanlaskumme alkua eikä siitä ole vaikea löytää yhtymäkohtia Raamatun kertomuksiin.

http://www.apokryfikirjat.com/eenok1.htm
  3. "Käteisestä luopuminen on ensimmäinen merkki, käteisen maksaminen on jo nyt vähentynyt ja siihen syhtaudutaan kuin siinä olisi jotain rikollista maksaa käteisellä, kieroa,eikö totta?"

Usein kyse onkin jonkinlaisesta hämäräbisneksestä kun huomattavan suuria summia maksetaan käteisellä. Jos olet vaikka myymässä 20 000 euron autoasi niin väistämättä se herättää kysymyksiä rahojen alkuperästä jos ostaja haluaa sen välttämättä maksaa käteisellä? Vai eikö herätä?
  4. Tuossa on artikkeli asiasta tähtitieteen näkökulmasta:

https://www.ursa.fi/blogit/otsikon-takana/index.php/joulun-tahden-jaljilla

Tuo konjunktio on kyllä totta mutta tässä mennään hakoteille: Tähti osoitti tietäjille Jeesuksen olinpaikan.

"Mikään taivaanilmiö ei myöskään voi pysähtyä paikalleen vaikkapa Betlehemin ylle osoittamaan Jeesuksen syntymäpaikkaa. Tarinan mukaanhan tietäjät kulkivat Jerusalemista Betlehemiin tähden johdattamana. Matkaa on linnuntietä vajaat yhdeksän kilometriä, liki suoraan etelään. Siihen olisi kulunut tietäjiltä ehkä pari tuntia jalan. Tässä ajassa tähtitaivaan asento ennättää jo kiertyä reippaasti, 15 astetta tunnissa, tietäjien perspektiivistä vasemmalta oikealle. Mikään taivaanilmiö ei olisi odotellut tätä aikaa asianosaisen tallin yläpuolella. Itse asiassa tähtitaivaan kohteista on mahdotonta sanoa, minkä rakennuksen yläpuolella ne näyttävät olevan.

Mikään tähtitieteellinen kohde ei siis näytä sopivan suoraan tarinaan. Betlehemin tähteä tai itämaan tietäjiä ei myöskään mainita missään muussa evankeliumissa (tai muussakaan tunnetussa tekstissä) kuin Matteuksen evankeliumissa. Teksti on nykytiedon mukaan kirjoitettu lähes sata vuotta Kristuksen syntymän jälkeen."

Tietenkin tuo selitys on jo "ylitieteellinen", muutoinkaan parallaksin muutosta ei voisi havaita eikä planeettojen konjunktiota olisi mahdollista käyttää silmämääräisesti mitään paikkaa täsmällisesti osoittamaan. Vai minne pohjantähti osoittaa? Tuohon meidän viereen katujen risteykseen vai Kouvolaan?