Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria. Minne? Vastasin: Berliiniin. Ja jokainen sen enempää kummastelematta, että ok. Siistiä. Mutta fiksu oli Naisenkin reaktio kun kuuli kauppamatkan mutkat, noin Fiksu Nainen toimii.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

170

Kommenttia

12949

1. Jos pidät kiinni Raamatun fundamentalistisesta tulkinnasta joudut sulkemaan
    silmäsi siltä, että VT:n maailmankuvan on ristiriidassa todellisuuden kanssa ja siten siis väärä.

VT:n käsitys maasta vastaa naapurikansojen, sumerilaisten, babylonialaisten ja egyptiläisten jne. käsitystä. Raamatun näkemystä asiasta voidaan siis verrata Raamatun ulkopuolisiin lähteisiin ja huomataan, että se on niiden kanssa yhtenevä.

Käsitys litteästä maasta löydetään jo ihmiskunnan vanhimmissa kirjoituksissa. Varhaisessa Mesopotamianiassa uskottiin maailmanoleva litteä kiekko ja kelluvan valtameressä.

Niin VT:ssä kuin tuon ajan muissakin lähteissä käytettään samoja käsitteitä: maan perustuksia, syvyyksiä, veden lähteitä, taivaan kantta ja siihen kiinnitettyjä tähtiä sekä sitä kannattelevia pylväitä tai vuoria.

Olisikin hyvin outoa, että jos Raamatun varhaisilla kirjoittajilla olisi ollut erilainen, täysin poikkeava näkemys "pannukakustaan" he eivät olisi tuoneet sitä ilmi vaan kopioineet "virheelliset" näkemykset lähes sellaisinaan kirjoituksiinsa.

Arveluja siitä, että maa onkin pyöreä esitettiin vasta n. 600 eaa, 300 eaa laskettiin jo maapallon ympärysmitta varsin tarkasti.

Se ei kuitenkaan ole totta, vaikka näin usein väitetään, että varhaisina vuosisatoina jälkeen jaa. olisi enää kuviteltu maan olevan litteä. Silloin jo tiedettiin maan olevan pallo ja kirkkokin tätä kantaa tuki. Se mistä sitten myöhemmin kiisteltiin oli geosentrinen vs, heliosentrinen maailmankuva.

Jos otat järjen kauniisti käteen huomaat, että tarina Joosuasta ja auringon pysähtymisestä taivaalle edellyttää geosentristä maailmankuvaa. Se on vahva väittämä geosentrisen maailmankuva puolesta.

Tämän huomasi myös Luther tukiessaan geosentristä maailmankuvaa joka tuolloin vallitsi:

""People gave ear to an upstart astrologer who strove to show that the earth revolves, not the heavens or the firmament, the sun and the moon.... This fool wishes to reverse the entire science of astronomy; but sacred scripture tells us that Joshua commanded the sun to stand still, and not the earth."
  2. Stereotypiointi yksinkertaistaa asioiden hahmotusta ja käsittelyä. Ilman sterotypioita olisi aika mahdoton muodostaa käsityksiä ryhmistä, se vaatii aina enemmän tai vähemmän yleistyksiä.