Vapaa kuvaus

Tämä on sitten asiallinen kirjoitus, kun kollin fläpäjytes sai palautetta edellisestä. Olen huumorintajuinen, nuorekas, urheilullinen jamitäpäsitäkaikkea kuuluukaan tähän harmauteen kirjoittaa? Höhöh ken sitten EI olisi hjuumorin tajuinen? Olisikohan syytä katsella mualimmoo oman navan takusen asemesta toisiinkin suuntiin? Empatia, sympatia, tunneäly, sosiaalisuus, koulutus, kulttuuri yms? ähssssh. mikäpäs mie ousin muita neuvoilemaan.. Muuten: TYPERÄT pakkovastaukset noihin kysymiinne! esim: JOS voittaisin miljonan? Laittakaa hei nyt hiukkapal parempii vaihtoehtoiii Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

5

Kommenttia

144

1. se vastausvuoro!
  2. Kiitos huomiosta, Tytär!

En ole missään sanonut, että olisit toiminut väärin tahi laittomasti! Et ole tilivelvollinen minulle! Minua ei vaivaa, että olet ottanut Halmeeseen yhteyttä.
    Kysyin viestistäsi, jossa kerroit, toisin kuin nyt, eli olit ottanut yhteyden kansanedustajiin.

Siis kaikkiin 200:aan. Ja vain Halme vastasi.

Tällä kun tölväsit muita kansanedustajia, niin olisit voinut kertoa asiasta enemmänkin.

Kun perset kannattajat toistuvasti ilmoittaa etteivät "vanhat puolueet" tee MITÄÄN veteraanien hyväksi, halusin laajentaa keskustelua. Valitettavasti sitä ei syntynyt, vaan aloit saivartelemaan sanomaani, mm työväestö-sanasta.
    Kun kerroin kantaani, et enää kommentoinutkaan po asiaa, vaan uusi hyökkäys jne jne.
    Yhtä hyvin voin kysyä, mitä pahaa ovat työväen järjestöissä toimineet sota- ja rintamaveteraanit sinulle ja/tai läheisillesi tehneet, että ansaitsevat kiukkusi?
    Minä kunnioitan isääsi ja jokaista sotiin joutunutta miestä ja naista!
    Esim työväen järjetöissä toimi rintamamiesveteraani Mauno Koivisto, jonka Suomen Kansa valitsi tasavallan presidentiksi!

Ja reagoin, jos joku jonkin heistä halveeraa vain sen perusteella, että tämä olisi kuulunut johonkin toiseen lailliseen järjestöön, puolueeseen, ammattiliittoon, klubiin tms, kuin mitä itse kannattaa.
    Minulle Suomi on Vapaa maa, jonka vapaudesta ovat pitäneet huolta koko kansa. Ei vain halmeet ja perset!
    Onko se vaikeaa myöntää?
    Ei kai meidän pidä ottaa näitä vanhoja ihmisiä riidan välineiksi? Itse he ansaitsevat parempaa! Meiltä kaikilta!
  3. Tyypillinen Perset kannattajan tyyliä on puheenvuorosi.
    Valitettavasti. Miksi käänsit sanomani toiseksi?
    Silläkö isäsi muistoa kunnioitetaan?

Luehan uudelleen mitä kirjoitin:

"Hyväksyikö isäsi tuon viestin?
    Otahan selvää, mihin kyläkauppias Vsa Keskinen haastoi kansanedustajaehdokkaat ennen vaaleja!
    Ja kuinka moni lupasi lahjoittaa miljoonan jos tulee valittua. Siis omistaan - ei mistään pellenyrkkitappelukisoista MUIDEN rahaa.
    Kaikki kansaanedustajatkaan EIVÄT julkisesti huuda lahjoistaan.
    Työväestöstä ne Aidot Etulinjan Rintamaveteraanit tulivat. Ei niinkään hyvin voivien joukoista!"

Sanoin Aidot, en parhaat., kuten tytär muutit sanomaani. Miksi?
    Jokainen Suomen talvi-ja jatkosodista tutkimuksia tehnyt pitää jopa ihmeenä KOKO kansan puolustushalukkuutta tuolloin. Myös pikkutilallisten!
    Minä ja me muut tavalliset suomalaiset annamme arvon KAIKILLE sotiin joutuneille veteraaneille. Jostain syystä Perset kannattajista suuri osa - Halme etunenässä - haluaa väheksyä työväenliikkeen jäsenten osallisuuden.
    Työväenliike ei ole vain kommunisteja. Esim Mauno Koivisto tappeli siviilissä asialliseti kommunisteja vastaan Turun ns sataman tapauksessa, yms.
    Ei siis tapellut Teidän Arv Halmeen tavoin nyrkein nakkikioskilla! Vasta työväen parista valitut presidentit ottivat esim itenäisyyspäivänä kunniakansalaisiksi sotien veteraanit.
    Isäsi poliittisen aatteen oikeutusta en missään mielessä kyseenalaistaisi. En sinunkaan!

Mainitsemasi arvot, koti, uskonto ja isänmaa ovat lähes kaikille työväestöllekin tärkeitä.
    Onko sinulla muuta tietoa?
    Tosin niitä vaaliakseen monen on ensin saatava lautaselle jotain.

Niin, nyt huomaan kirjoittaneeni ajatusvirheen: Eivät he sotaan pakosta joutuneet olleet vielä silloin veteraaneja..

Ja kommentoihan sitä Keskisen Vesan miljoonan lahjaa ja niitä lukuisia kansanedustajia, jotka haasteeseensa vastasivat. Halme ei kuulu siihen joukkoon!
  4. Perussuomalaiset, joista on hauska ja huurorin kylläinen lyhennys tännekin lanseerattu: Perset, on Hyvin varteenotéttava Poliittisen Voiman osoitus suomalaisessa demokratiassa!
    Sen kannattajakuntaa ovat (puolueettomien tutkimusten mukaan) turhautuneet maalta kaupunkeihin muuttaneet, omissa asioissaan epäonnistuneet lähiöiden asukkaat. Heitä puuttuu usein luntevat sosiaalisen kanssakäymisen muodot ja halu (motivaatio) opiskelemiseen edes politiikan peruskäsitteisiin.
    Siitä syystä paatoksellinen, muiden syiksi lukemisia ilmaisuja käytetään, kuten: Rosvot kiinni, seteleselkärankaiset, kyllä kansa tietää jne. Vaikka nämä ovatkin jo edesmenneen Vennamon lanseeraamia ajatuksia, sama ilmiö tehoaa heihin, kuten nyttemmin Tony Halmeen toistuva puhe muiden politiikkaan kansan valitsemien valehteleminen, sotaveteraanien "unohtaminen" yms jolle ei edes haluta totuudellisia pohjia.
    Sitä samaa tyhjää populismia on julistukset "vanhojen puolueiden" tahallisista väärinkäytöksistä, "Vain me puhumme totta!"
    "Halme - ainoa rehellinen" jne jne

Summa summarrum:
    Perussuomalaiset tulevat ryminällä tulevissa kaikissa vaaleissa saamaan runsaan enemmistön Suomen kansan äänestäjien kannatuksen. Soinista tulee Suomen Presidentti, Halme poliisi- ja asevoimien ministeriksi, Vistbacka pääministeriksi, se mikäsenytolikaan Ylöjärveltä valtionvarain ministeriksi, Saarakkala saa johdettavakseen kauppa- ja teollisuusministeriön,
    JKa nimitetään SuoPon johtoon, Mirja vantaalta opetusministeriksi, jne

Näin on Suomella Loistava Tulevaisuusus!
    Onnea valitsemallaan tiellä!

Eikös ollutkin positiivisesti tukevaa tekstiä?
    Tsemppiä!