Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
lonelybird
profiilit
lonelybird
lonelybird
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
42
Kommenttia
421
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jokainen läppäri tai 12V PC vaatii joka tapauksessa ns. DC/DC Converterin tai DC/AC invertterin jännitteen stabiloimiseksi. DC/DC converterin hyötysuhde on hyvä (yleenssä 92%).
Jos sinulla on ns. autoPC on varmistettava ett convertteri pystyy tuottamaan tarvittava jännite/virtaa myös silloin kun veneen akusta viedään suuria virtoja (esim. moottorin käynistyksen aikana) muuten kone kaatuu juuri sillon kun sen tarvitset.
15.01.2007 15:37
Miksi läppäri. Täältä löydät siihen vaihtoehtoja:
http://www.cartft.com/
15.01.2007 11:38
Voi helvetin typerykset!
Miksi hel***ssä tällä palstalla on tällainen mentaliteetti? Joku kysyy sopiiko Wallas 2000 vai 3500 puolitonnariin.
Kysymys on adekvaatti! Puolitonnari on mittasääntöjen mukaisesti tietyn kokoinen vene ja tähän kysymykseen tulisi asiallisesti vastata (tai olla vastaamatta) ilman palstan tyypilliset v*ttu, mäntti, typerys jne.
Jos teillä on epäselvää millainen puolitonnari on, -kysykää asiallisesti ja mollaamatta…
Minun vastaus:
Riippuu miten venettä käytät. Venytätkö sesonki (aikainen kevät ja myöhäinen syksy), valitse 3500 muuten 2000.
Molemmilla on dynaamisesti säätyvä ulostulo. 2000:lla 0.9-2.0 kW kun taas 3500:lla 1.5- 3.5 kW. Hiljaisia (jos oikein asennettu) ne on molemmat, kuitenkin niin että 3500:lla on tehokkaampi turbiini (lue äänekkäämpi).
Liallinen teho on aina tuuletuksella poistettavissa jolloin asumistilat samalla saadaan kuivaksi ja kustannus on ainoastaan hivenen suurempi polttoainekulutus.
- Ripusta laite kumitassuilla konduktiivisen äänen eliminoimiseksi.
- Noudata suositukset ilmaletkujen koon ja pituuden suhteen, muuten boost-vaihe haisee.
- Ripusta poltonainepumppu todella joustavasti, muuten kuuluu klock-klock-klock läpi yön.
- Säädä CO2 arvot huollella huomioiden ne löpöt/dieselit joka tankkaat, muuten saattaa syntyä tilanne, että laitteen ”puhdistusvaiheessa” (polttoainepumppu pysähtyy ~20 sek, palokammion karstan polttamiseksi) palaa löpö loppuun ja liekki sammuu. Kun pumppu käynnistyy uudelleen on tulos että satama on täynnä höyrystynyttä löpöä.
- Pidä varasuodattimia mukana eteenkin jos poltoainetankin puhdistusksesta on kulunut pitempi aika sillä suodattimen pintaala on niin pieni että se tukkeutuu helposti.
- Eristä putket kunnolla tasaisen lämmön aikaansaamiseksi. Se vaikuttaa hurjasti myös lämmityslaitteen tehokkuuteen.
09.01.2007 19:36
Tietysi on mutta sellaisia osoiteita tähän palstaan ei voi/saa kirjoittaa. Se nimittäin on laitonta puuhaa kehottaa rikokseen...
08.01.2007 16:48
Pidä ajan tasalla jos toteutuu...
02.01.2007 15:41
Niin, en ole häneltä kyllä kysynyt mutta rohkenen väittää että piippua polttava parrallinen Love on mies!
02.01.2007 15:35
Love Still on Eivind Still:n veli. Sympaattinen tyyppi joka kylläkin on piirtänyt enemmän moottoriveneitä kun purjeveneitä. Melkoinen Pelle Peloton, jos huomioitte että tuo Medusa tuli myyntiin 70 luvun alkupuolella....
02.01.2007 12:51
Jos Sinulla on noin paljon kokemuksia ja rahasta ei ole kiinni ehdotan:
http://www.mirabellacharters.com/mirabella5.htm
30.12.2006 15:03
Minulla on Panasonicin 12 V malli. Ikävä kyllä en pääse tarkistamaan mallia nyt mutta palaan asiaan.
Täältä löytyy yksi halpa kortilla varustettu:
http://www.konepiste.com/epages/Capnova.sf/?ObjectPath=/Shops/Konepiste/Products/880905662412 Ja täältä toinen:
http://www.netab.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Netab/Categories/31
27.12.2006 08:48
Kyllä, se pitää paikkaanssa mutta EU-direktiivin viimeisen version mukaan siirtyy veneen ylläpitokustannukset, satamavuokrat ja mahdollinen lainakyhennys käyttöönottajalle.
Omistusoikeus jää omistajalle...
11.12.2006 20:09
Fantastinen tarina. Miten helkkari hänet löydettiin? Pilkkopimeä ja ilmeisesti melkoinen merenkäynti.
Kerro lisää please!
11.12.2006 18:03
Hollanti on päästöjen suhteen erittäin tiukka. Sanktiot ovat sitä luokkaa että asennat sillä septin kymmeniä kertoja!
11.12.2006 17:36
Jollei pyöri gigan muistilla on jotain todella pielessä...
Kerro lisää, miten olet päättynyt siihen että on muistista kiinni?
09.12.2006 19:00
Ei omia kokemuksia, mutta keskustelufoorumeissa olen nänyt melkein pelkästään positiivisiä mielipiteitä Plastimosta. Enemmän kritiikiä löytyy Harkenista ja Furlexistä.
Mahtaako se sitten heijastaa enemmän markkinaosuudet kun laadun?
07.12.2006 21:40
Noilla spekseillä joudutaan voidaan luetella kaikki scandit 30-36 ft välillä. Kerro lisää...
Avomerikelpoinen?, jäykkä/urheilullinen, pitkän matkan vene vai saaristolomaa vrt.
Millainen budjetti? Miten vanha vene saa olla.
Miehistön määrä/ikä?
Muutujia on vaikka kuinka. Itse olen valinnut scandin pitkiä matkoja varten. Asuttavuus, jäykyys ja purjehdusominaisuudet ovat olleet määrävinä kriteerinä.
Jos valitset HR, Najad tai Aphrodite maksat enemmän mutta toistaiseksi niiden myyntiarvo on jatkuvasti noussut tarkoittaen että esim kun ostin minun veneeni (silloin 10 vuotta vanhana), saan tyypillisesti noin 5% enemmän/vuosi kun myyn. Tämä on se vakiokehitys kun ostat tunnettun laatuveneen (scandi)käytettynä.
Katso esim jos saksasta löytyisi Aphrodite 36. Ihana, hyvin purjehtiva vene jolla voit lähteä minne tahanssa. Unohda kertakäyttöveneet. Tällä palstalla kehoitetaan Bavaria-kaltaisiin ratkasuihiin. Katso mitä se todella maksaa kun myyt esim Bavarian (lue massatuotantovene) 4-5 vuoden käytön jälkeen.
07.12.2006 21:22
Mekaaninen puhdistus jonka jälkeen otsoonilla desinfektio. Jos Googlaat hakusanalla otsoni ja home saat lisäinfoa.
Esim tämä: http://kotisivu.dnainternet.net/kuivaust/bakteerit otsoni.htm
05.12.2006 15:11
Minulla on se vilpitön kuva että jos suoritat kuvaamasi toimenpide menetät turbiinin tasapainoitus, jonka jälkeen Webastosi on äänekkyytenssä takia käyttökelvoton.
19.11.2006 22:45
Selénin venekorjaamo olen kyllä suosittelemassa.
Ikinä en ole kuullut moiteitta, Leevenestä kylläkin...
18.11.2006 17:38
Olen säännöllisesti aina päivittänyt minun MeriCD:t kun uusia versioita on tullut. Näin ollen vanhempia versioita löytyy kaikilta alueilta, -ihan laillisia.
Jos kinostaa ota yht.
[email protected]
14.11.2006 18:16
Onko sinulla kokemuksia siitä purjehduksesta?
Ne ovat kaikki aktiivisesti mukana kelissä kuin kelissä, eivätkä tällä palstalla paukuttelemassa hengseletä, niinkuin sinä...
01.11.2006 23:35
12 / 22