Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit: Lady Gaga, Katy Perry, Bruno Mars, David Guetta, Pitbull, Flo Rida, Usher Suosikkileffat: Taru Sormusten herrasta -leffat, Kuninkaan puhe, The Fighter, Pirates Of The Caribbeanit, 127 tuntia, Social Network Lempikirjat: Taivaan pilarit, Maailma vailla loppua, Meren katedraali, Fatiman käsi Vapaa-aikanani: lenkkeily, kuntosali, lentopallo Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: nuoret Katson tv:stä mieluiten: Salkkarit, Naapureina Madridissa, Merlin Parhaat matkakohteet: Espanja, Egypti, Bali, ibiza Koulutus: Peruskoulu Ammatti: Opiskelija Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä Email: [email protected]

Aloituksia

2

Kommenttia

22

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tuttu tunne. Vielä peruskoulussa olin juuri samassa tilanteessa kuin sinä. KA oli 9.7 ja vain taideaineista ei ollut kymppiä. Illat vietin kotona lukien, koneella tai opiskellen. Kavereita ei ollut. Et kerro, onko sinulla, mutta he ovat voimavara, joka sinulla kannattaa hyödyntää, jos heitä on.

Lukiossa minulla kaikki muuttui. Päätin, etten pyri enää kymppiin kuin aineissa, jotka minulla oikeasti kiinnostaa. Tämä oli vaikeaa, ja jouduin suorastaan pakottamaan itseni olemaan lukematta. Siitä huolimatta KA ei ole laskenut paljonkaan, nyt se 9.1.

Samaan aikaan kun lopetin nipottamisen, tutustuin "tuttuni" kautta muutamaan muuhun ryhmäni opiskelijaan. He muuttivat elämäni täysin, enää en stressaa liikoja koulusta vaan ymmärrän pitää hauskaa välillä. Kaverini (ystäväni) tietävät millainen olin ennen ja ovat nykyään minua "parempia" oppilaita, mutten välitä siitä. Elän nyt elämäni onnelisinta aikaani lukion kakkosella.

Sama lääke voisi toimia sinullakin. Oma päätös on tärkeintä, ota vaikka tahallasi muutama huonompi numero kokeista. Pyydä vanhempiasi takavarikoimaan oppikirjat jos tuntuu ettet muuten malta. Ota rennosti, yksin tai mahdollisten kavereiden kanssa ja tutustu uusiin ihmisiin. Suosittelen yrittämään ensin tätä kautta, lääkärissä sinulle määrättäisiin vain kasa lääkkeitä, jotka eivät poista vaivaa vaan sen vaikutukset. Asia on sinusta kiinni. Joko haluat jatkaa sillä tavalla ja romahtaa, tai voit muuttua.

Hieman ennen kuin itse aloitin muutoksen, istuin monta kertaa yksin ollessani jopa tuntikausia mora kädessä miettien asioita. Ajattelin, miltä tuntuisi kuolla ja jäisikö kukaan edes kaipaamaan minua. Minulla nipottaminen oli hyväksynnän ja arvostuksen hakemista muilta, nyt kaipaan sitä muista asioista. Itsemurha ei ole mikään ratkaisu.

Osa meni hieman off-topiciksi mutta menköön. Puhun kokemuksesta. Jos tämä suosittelemani reitti ei tehoa, hae sitten ammattiapua. Kouluterkkari tai -kuraattori ensin, he laittavat pyörät pyörimään, myös siten ettei vanhemmillesi kerrota jos niin toivot (ainakaan täällä ei kerrota jos nuori niin haluaa). Onnea! =)
  2. Näin ehkä todellakin on Pohjan- ja Ahvenanmaalla seka Tornionlaaksossa, mutta entä muu Suomi? Etenkin täällä idässä, jossa näkee ehkä yhden ruotsalaisen vuodessa. Parhaaseen katseluaikaan tulee paljon parempia ohjelmia kuin nuo iänikuiset FST5:n ruotsidraamat.

Eli älä yleistä liikaa. Useimmilla kuitenkin ensimmäinen kunnon kosketus ruotsiin on sen opettamisen aloitus, useimmiten 7. luokalla.
  3. Kysyt viestissäsi, mikä nykyajan pojissa mättää. EI MIKÄÄN! Et voi yleistää kaikkia poikia samaan muottiin!

Minulla (poika) oli koko yläkoulun ajan luokkani paras keskiarvo, ja kouluni toiseksi paras (3 parasta olivat poikia), ja luokkani huonoin keskiarvo oli tytöllä (päättelin tämän siitä että hän oli ainoa joka ei päässyt muualle kuin kymppiluokalle). Toki tytöillä oli tietääkseni parempi yhteiskeskiarvo, mutta en usko sen olleen kovinkaan suurella erolla.

Et myöskään kerro viestissäsi, millä perusteella voit edes väittää tuollaista. Koska olet käynyt koulusi 30-40 vuotta sitten, voit ainoastaan opettajana tms. väittää mitään Suomen koululaitoksesta/keskiarvoista/oppilaista. Pääsin itse siis peruskoulusta vuosi sitten, joten tiedän todellakin, mitä ne todelliset ongelmat ovat.

Useimmat pojat yrittävät saada mahdollisimman hyvät numerot, mutta siihen ei ole edellytyksiä, koska päteviä opettajia ei ole tarpeeksi yhtä oppilasta kohti. Jos luokassa on esim. 25 oppilasta ja yksi opettaja, kärsivät siitä kaikki. Huonommat jäävät jälkeen ja paremmat kyllästyvät hitaasta tahdista. Eli luokkakoot alas niin lähtevät ne keskiarvotkin nousuun!

Loppuun vielä eräs esimerkki, jonka luin lehdestä vähän aikaa sitten:
    "Torilla on 8 juoppoa näillä 2 vartijaa eli vartija neljää juoppoa kohti. Samaan aikaan tyttäreni luokassa on 23 oppilasta ja vain yksi opettaja. Kummat ovatkaan tärkeämpiä, oppivat lapset vai juopot?"