Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
zacharia
profiilit
zacharia
zacharia
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nuole myrkkysammakon selkää noin 10 minuuttia. Sitten syö kärpässieni. Jos et vielälään koe Hänen läheisyyttään, olet niin paha ateisti ettet ansaitsekaan nähdä :
03.11.2005 20:21
Isän prinsessa ei ole ateismia varmaan koskaan edes ajatellut. Se vaan on pahaa kun niin kerran sanotaan.
01.11.2005 08:01
Varteenotettava vaihtoehto.
10.10.2005 12:45
En kyllä sanoisi, että kukaan häpeäisi uskoaan. Se olisi nimittäin paradoxaalista. Uskoa käytetään kun tarvitaan henkistä turvaa, tai stressinhalllintaa (jotka ovat loppujen lopuksi sama asia). Uskonnolla ei ole väliä. Kunhan se vain helpottaa.
Mutta aika noloa se mun henkilökohtaisesta mielestä on. Sama kun mä julistaisin suureen ääneen sitä, mitä tänään ajattelin lenkillä, tai mitä kirjoitin päiväkirjaan. Surulliseksi se muuttuu, kun uskonnon takia voi pahoin. Vaaralliseksi ja vastustettavaksi se muuttuu, kun sen takia tuotetaan muille huonoa oloa.
30.09.2005 19:33
On kaksi vaihtoehtoa. Yksi on se, että ne tosiaan on. Joskin kirkko ei nykyään kiellä evoluutiota, joten koko keskustelu on turha. Anyway.
Toinen mahdollisuus on, että Jumala on vain taikonut, anteeksi, luonut aina uusia tyyppejä.
30.09.2005 19:20
siitä inttämään
30.09.2005 19:18
OhaC
30.09.2005 11:52
Länsimaissa uskontokriitikkoja kutsutaan hienolla sanalla teologi,vaikka oikeasti se vaatiikiin koulutusta.
28.09.2005 12:14
Oulussa on aika hyvä moottoritie.
28.09.2005 12:12
Pohjahan on tosiaan luultavasti siellä Egyptissä, lähinnä zarahustralaisuudessa. Siitä on syntynyt juutalaisuus, josta siis kristinusko on poikinut.
Kristuksen rooli on surutta kopioitu monestakin uskonnosta, mutta itse jessus kuvasi itseään karitsaksi. Silloin oli tavallista, että uhrikaritsalla puhdistettiin pahat henget jne pois.
Loppujen lopuksi omalaatuisinta kristinuskossa, ironisesti kyllä, on se, että se on ilmoitususko, eli jumala itse valitsee ne, jotka saa siihen uskoa. Se on ironista siksi, että kristityt on aina yrittäny alistaa kansoja uskomaan samaan jumalaan.
28.09.2005 12:11
Ei olla ihan yhtä mieltä siitä, että onko se epäitsekästä, jos saa itse iloa siitä, että tekee jonkin vähäpätöisen työn toisen hyväksi.
Koska siinä ei kuitenkaan varsinaisesti auteta toista kovinkaan paljon, jolloin se hyöty jää lähinnä sen tekijän mieleen. Elikkä jos haluaa tehdä jotain vain tunteakseen itsensä hyväksi, niin se ei ehkä olekaan altruismia.
28.09.2005 12:06
Kuinka?
27.09.2005 22:57
"Asenne on tärkein" = kunhan sulla on hyvä mieli. Eikös tuo ole egoismia pahimmillaan ;)
27.09.2005 22:43
Mutta sitten huomasin, että esim. kristinusko onkin vain kokoelma uskontoja. Hyvin vähän mitään omaa siinä on.
27.09.2005 22:37
En varsinaisesti näe kloonaamisessa ja kantasolututkimuksissa väärää, koska periaatteessa niillä pyritään edistämään elämää. Kunhan se on omasta tahdosta kiinni, että haluaako omia kloonejaan kävelemään ympäriinsä. Eihän ne koeputkilapsetkaan varsinaisesti jumalan luomia ole........
27.09.2005 22:35
Mun paketeissa on se ero, että sen tarjoamat vastaukset on todistettu tosiksi. Ne ei ole mitään teoreettista roskaa, vaan totta.
27.09.2005 20:37
otsalohko, lobus frontalis , frontaalilohko, on ihmisen persoonallisuuden "koti". Neuropsykologia on tämänkin asian todistanut jo yli 150 vuotta sitten.
Tarkemmin sanottuna persoonallisuus asuu vasemmassa otsalohkossa. Tämä todistettin, kun 1848 Phineas Cage sai päähänsä rautaputken, ja se vaurioitti hänen vasenta otsalohkoaan.
Hän eli, mutta hän muuttui niin paljon, etteivät hänen ystävänsä enää tunteneet häntä, ja hänet erotettiin työstäänkin.
A.R Luria on myöhemmin kehittänyt teorian, että psykkiset toiminnat jakautuvat kolmeen osaan:
Aktivaatioyksikkö (aivoverkosto) vastaa vireydestä,
tietoa vastaanottava,käsittelevä ja muistiinpainava yksikkö tekee mitä nimikin sanoo, ja toimintaa ohjaava yksikkö myös.
No soul or god needed.
27.09.2005 19:26
Ei puutu. Jos ihmiseltä poistetaan mantelitumake, niin ihmisen aggressiivisuus alenee. Mutta samalla alenee aloituskyky, ja muutam amuukin hyödyllinen toiminta. Samoin, jos hippokampus pienenee tai poistetaan, niin silloin mikään ei hidasta pelkorealtioita, eikä aggressioiden välivaltaista purkamista. No god needed.
27.09.2005 19:14
Ja 27 on hyvä numero
www.27.org
27.09.2005 19:11
Minusta tulee farmasian maisteri, proviisori. Olen ateisti.
27.09.2005 19:09
6 / 22