Vapaa kuvaus

Mukava,humoreski kummitäti ja isoäiti. Vuosirenkainen....onnellinen nainen2008 on minulle juhlavuosi,,uudenvuodenaattona tulee 40 vuotta siitä,kun lähdin Jeesus tielle,kaikenlaista on ollut matkan varrella,mutta Jumala on lupauksensa mukaisesti pitänyt minusta huolen,ja haluan jatkaa Hänen seurassaan elämäni loppuun saakka.Yks vitsi kans; pappa oli lähtöä vaille autuaammille metsästysmaille ja mummo siihen viereen tuumaamaan;"kuules papa,sanos eres yks makki sana!" pappa mietti ja sanoi "siirappi" Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

4

Kommenttia

62

1. Ei Ukiss tarvita liikennevaloja,,voi hyvä tavaton,eihän täällä ole senvertaa liikennetäkään.....
    hyvää syksyä t kummitäti
  2. juuh,valitettavaa tämä on,,,siitä seuraavaa;
    pari vuotta sitten olin todella huonossa kunnossa,menin tk:n apuja saamaan.hengitys suijui tosi huonosti sairauksistani johtuen,olin kuumeinen jms....
    minua istutettiin ensin pari tuntia ,ei tapahtunut yhtään mitää,yskin ja örisin ja happi ei meinannut riittää.
    toinenkin potilas oli jonossa,hän oli jäänyt jalastaan kiinni laiturin uimarappuihin,jalka oli aivan musta ja turvonnut.hän oli miehensä kanssa istunut noin 5 tuntia ja kello läheni jo 4 iltap.
    valitin ja yritin saada apua,ei ,,niin toinenkin potilas,mutta ei.kolmas potilas oli istunut melk. 6 tuntia odottamassa,moottoripyöräkolarissa ollut nuori mies,hänet oli heitetty ulos edellis iltana päivystyksestä,ja nyt hän oli palannut tk kertomaan kivuistaan,oli saanut ensiavun pulsissa.
    siinä me kolme vaikeroimme ja ihmettelimme,hoitaja käveli,,kop kop,,,edes takas käytävälläei ollut näkevinään meitä potilaita,ihmettelimme ääneenkin,miksei mitään tapahdu,meitä on vain kolme täällä,,,ei vastausta,yrmeitä katseita vain....sitä jatkui vielä tovin aikaa ja kas,,,neljän jälkeen pääsi toinen potilas lääkärille,joka passitti heti naisen röntgeniin...mutta mutta....he kävelivät röntgen osastoa päin hoitajan katsellessa menoa,,,ja sitten he tulivat sieltä vihaisina kuin ampiaiset,,,,röntgen oli sulkenut kello neljä,,,niinkuin se aina tekee,,,,miten voi olla mahdollista,ettei hoitaja voinut hoputtaa lääkäriä määräämään kuvantamista jms,,,,luulin,että mies hajoittaisi koko tk:n seiniä myöten,,,,,huusivat menevänsä apua saamaan pulssiin.....
    jahas siinä me kaksi sitten istuimme,nuori mies ja minä.mies sanoi,että kohta ne varmaan tulevat taas vahdin kanssa ja heittävät hänet ulos.....minä suivaannuin ja menein tiskille,,,pyysin rahani takaisin; ei meillä anneta rahoja takaisin,,,sanottiin,,,minä löin nyrkkiä tiskiin ja huusin; rahat tänne ja heti,,,pelästynyt hoitaja jonka takana lääkäri seisoi antoi rahat,lykkäsin ne liiveihini ja mieheni ajoi minut toiseen sairaalaan,jonne minut otettiin siälle ja annettiin apua.
    mitenkä leinee käyneen nuoren miehen.ehkäpä hän odottaa vielä tk:ssa.....
    Kertomukseni eivät lopu tähän,koska äitiäni olen joutunut käyttämään tk:ssa päivystyksessä,,,mutta niistä ensi kerralla...
    kuule,tehdään jotain asialle,,,perustetaan joku yhdistys vaikkapa,,,,väärinkohdellut potilaat tjms...
    hyvää jussia,vieläkin vihainen kummitäti