Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ladamies_nyt_ja_aina
profiilit
ladamies_nyt_ja_aina
ladamies_nyt_ja_aina
Vapaa kuvaus
yle-is-nero
Aloituksia
1
Kommenttia
159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keinotyekoiselle+se+näyttää.
Ei+kovinkaan+luinnolliselle.
03.11.2018 02:11
"Tallenna+kuva+tietokoneelle,+katso+kuvan+tiedot,+valotusarvot+jne+ja+päättele+kumpi+kyseessä,+Kuu+vai+Aurinko?+Mielestäni+Ilta-Aurinko.+"
Ei+varmasti+ole.
Mielummin+joku+keinvalo,+vaikka+katuvalo+tai+pihavalo+tai+muu+sellainen.
03.11.2018 02:10
"Kai+tuossa+on+ihan+vaan+bokeh-pallukoita+taustalla,+eli+jotain+valoja+suht.+kaukana+kukkien+takana."
Näin+juuri.
03.11.2018 02:09
Ei+tuo+ollut+kyllä+kovinkaan+hyvä+kuva.
Mutta+helppo+valinta.
03.11.2018 02:08
"+Onkos+siinä+himmennetty+tappiin"
Ei.
"+ja+saatu+jollain+huippuvaloilla+renkaat+esiin...+vai+miten??"
Tietenkin+siinä+on+huippuvalo.
03.11.2018 02:07
"Onko+hyvä+kuva+sattuma+vai+työvoitto?"
On.
29.10.2018 21:17
Hyvä+idea.
29.10.2018 21:14
"Herättääkö+ylipäätään+mitään+jatuksia?"
Se+noct+tuntui+kiinnostavalle.
Tosin+hinta+on+täysin+minun+budjettini+uloittumattomissa.
29.10.2018 21:12
Toki+vielä+se,+että+kamerasi+vaihtuu+kun+vaihdat+puhelinta,+kun+käytät+puhelinta+kamerana.
Kamerasi+ei+vaihdu+kun+vaihdat+puhelinta,+kun+käytät+kameraa+kamerana.
29.10.2018 21:11
Vastasit+itse+kysymykseesi.
Jos+kuvaat+ns+hyvissä+olosuhteissa,+niin+et+tarvitse+kameraa.
Jos+kuvaat+haastavammissa+olosuhteissa,+niin+tarvitset.
Lisäksi+tulee+huomioida+että+järkkärillä+voit+hallita+syväterävyyttä+paljon+paremmin,+kuin+puhelimella.
29.10.2018 21:10
Hintaisekseen+Samyang+liennee+voittamaton.
Jos+haluaa+zoomin,+niin+Tamronin+15-30/2,8+on+vallan+hyvä+myös.
07.10.2017 15:39
"Toimiiiiiiiiiiii69+"
Tarkoittaako+tämä+ilmoitus,+että+kerrankin+toimii,+näiden+kaikkien+vuosien+kuluttua,+vihdoin+toimii?
07.10.2017 15:37
"Nettipalvelu+on+ok,+jos+tyytyy+siihen,+mitä+annetaan.+Hyvä+kotitulostin+pesee+huonon+nettitulostuksen+laadun+6-0."
Hyvä+pesee+huonon.
Toki.
Arviointi+tällä+tavala+on+vaan+turhaa.
Tulee+arvioida+itselle+riittävää+tasoa.
"Näissä+on+suurin+ongelma,+että+palveluita+tulee+ja+mene.+Jos+nyt+löydät+hyvän,+niin+ensi+vuonna+palvelua+ei+ehkä+enää+ole.+Sitten+pitää+aloittaa+testit+alusta."
Näinhän+se+on.
Mutta+saattaa+ollakin,+ensivuonna+siis:-)
Mutta+niin+käy+papreilaaduille+ja+musteillekin.
"Kymppikuvat+(lue:+postimerkit)+tietty+helppo+juttu,+mutta+kuin+käy,+jos+pitäisi+saada+vähän+isompaa+kokoa,+esim.+18x13+tai+kuvasuhteet+vaihtelevat."
Etkö+ole+kokeillut?
Eihän+tuo+ole+mikään+ongelma.
18x13+on+vielä+aika+pieni+tulostuskoko,+imo.
Sen+saa+lähes+mistä+tahansa+palvelusta.
"+Leikataanko+neliömäinen+kuva+oikeaan+kokoon+vai+tuleeko+tuutista+leveä+kuva,+jossa+on+mustat+reunat+...+vai+zoomaako+kuvavalmistamon+automatiikka+kuvan+täyttämään+koko+paperin+leveys,+jolloin+ylä-+ja+alareunasta+rajautuu+iso+siivu+pois?+Vai+venytetäänkö+kuvaa+leveyssuunnassa+täyttämään+paperi?"
Ei+tietenkään+venytetä.
(onko+tämä+taas+provo?)
"Toinen+kysymys+on+väritoisto.+Onko+sinnepäinkään+kohdallaan+ja+tehdäänkö+kuviin+jotain+automaattisia+"korjauksia"+eli+pahimmillaan+haalistetaan+tummasävyiseksi+tarkoitettu+kuva."
Niitä+on+kahdenlaisia.
On+"emme+tee+mitään+korjauksia"+ja+"teemme+perusmuutokset"+.
Tämän+voi+itse+valita,+ainakin+osassa+palvelun+tarjoajia.
Tämä+"emme+tee+korjauksia"+saattaa+olla+muokattu+jonnekkin+"pro-kuva"+tms+mainoslauseen+taakse.
"Ei+ole+ihan+nopeaa+eikä+halpaa+aloittaa+tulostus+etsimällä+netistä+ne+tänään+toiminnassa+olevat+kuvavalmistamot,+vertaamalla+hintoja,+lähettämällä+puolen+tusinaa+testikuvaa+kolmeen+lupaavimpaan+ja+kuvien+saavuttua+viikon+päästä+pääsee+vasta+tositoimiin.+"
On+se+varsin+halpaa.
Sävytoiston+yms+testauksen+voi+tehdä+hyvin+sillä+"postimerkkikuvalla",+joiden+hinta+liennee+niin+pieni,+että+postimaksut+ovat+suuremmat.
Eli+muutamalla+kympillä+teet+testit.
Ainakin+sinne+päin.
Sen+sijaan+kalibrointilaite,+vaikka+x-rite,+maksaa+pari+sataa.
Mutta+sellainenhan+jo+jokaisella+hyvään+sävytoistoon+pyrkivällä+on+toki+jo+valmiiksi.
Sellaisen+tarvitsee+myös+jos+tulostaa+kotona,+mikäli+silmämääräinen+sävyjen+säätö+ei+riitä.
Äkkiä+kun+googletin,+niin+"Fotonetti+tarjoaa+poikkeuksellisen+valikoiman+valokuvasuurennoksia+-+jopa+6+metriin+asti".
http://fotonetti.fi/etusivu/vakio
Eli+ei+ainakaan+tarvitse+tyytyä+kovin+pieniin+kuviin.
19.08.2017 13:56
"+NEUVOKAA!"
Ota+neuvoa+antava+siinä+terassila
14.08.2017 11:03
yksinkertainen+ja+kohtuuhintainen+tapa+alkaa+harjoittamaan+lähi-+ja+makrokuvausta+liennee+hankkia+mikro4/3+runko,+jokin+poistuva+malli,+jonka+saa+muutamalla+satasella+ja+sen+lisäksi+vaikka+olympuksen+30millinen+makro,+jonka+saa+myöskin+muutamalla+satasella.
07.08.2017 14:19
"Kysymyshän+taisi+olla+D610+vai+D750,+minä+valitsisin+D810+jos+vaan+varallisuus+riittää.+Tuo+D750+lienee+ammattimaisempi+kuin+tuo+D610+joten+niistä+valitsisin+tuon+D750+rungon.+Olen+nähnyt+kuvaajia+molemmilla+rungoilla+eikä+kukaan+ole+valittanut+joten+siitä+vaan+kauppaan!+"
D610ssä+taisi+olla+aikansa+vähäkohinaisin+kenno.
(muistelen+jossain+bench+markissa+tikittäneen+pohjat)
Nyttemmin+toki+uudempia+ja+parempia+kennoja.
+D500+pikkukenno+pärjännee+D610lle.
Itse+ostaisin+D500+jos+nyt+olisin+runkoa+vaihtamassa.
07.08.2017 13:52
"Oikein+sitten+allekirjoitit+viestisi?+Kyllä+nikki+olisi+riittänyt!+"
Oletpa+nerokas.
07.08.2017 13:41
Canonilla+on+myös+Cine-objektiivilinja.
07.08.2017 01:45
"Voiko+huonolla+kuvalla+luoda+ison+yrityksen+imago?
Voisiko+joku+avata+minulle+miksi+yritys+joka+on+vuosia+luonut+hyvää+brändiä+imagoa+sijoittamalla+miljoonia+mainontaa+vuosien+ajan+ja+on+saavuttanut+hyvä+maineen+sekä+hyvä+liikevaihdon+tärvelee,+tärvelee+sen+nyt+somessa+amatöörinvalokuvin?"
ns.+osallistuva+asiakassuhde+pilaa+kaiken.
Erityisesti+jos+jokainen+mija+ja+tuula+ja+timo+saa+ladata+palveluun+kuvansa+ja+ajatuksensa.
Erityisesti+kuvansa,+sillä+niitä+ei+tarvitse+lukea.
"Kaikki+kuvat+kelpaavat+yritykselle+ilman+minkäänlaista+ammatillista+silmää."
Trendi?
Vaikea+ottaa+kantaa+kun+et+kerro+mistä+yrityksestä+kyse.
06.08.2017 14:29
"Mikä+olisi+hyvä+tulostin+valokuville?+Canon+prima+1000+maksaa+1500+euroa.+Takaako+hinta+laadun+vai+selviääkö+halvemmalla+versiolla.+Olisiko+jotain+ajatuksia+miten+kuvat+saisi+printeiksi+suhtellisen+edullisesti+laadusta+tinkimättä.+Tulostimien+värikasestit+maksaa+myös+maltaita.+Olisi+kiva+saada+hyvälaatuisia+kuvia.+Rahat+ei+meinaa+riittää+tähän+harrastukseen."
Kotittulostaminen+hyvällä+teknisellä+laadulla+on+aika+kallista.
Itse+optimoisin+työlinjan+johonkin+nettikuvapalveluun.
Väriprofiloitu+ruutu,+testikuvia+ja+profiloitu+profiili+tulostuspalvelulle+olisi+minun+tapani+jos+tulostelisin+paljon.
Firmojen+laitteet+ovat+kuitenkin+superiooreja+kotikoneisiin+nähden+jos+tulosteen+hintaa+mietitään.
Tonnilla+saa+tilata+jo+aika+monta+kuvaa+vaikka+olisivat+isompiakin.
Lisäksi+nettitilauksella+on+aika+hyvä+laatutakuu.
Itse+kun+turaa+printtisnä,+niin+muste/paperi+menee+omaan+piikkiin.
06.08.2017 14:25
3 / 8