Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En muista vuosiin kenekään kutsuneen sunnuntaita pyhäksi. Sen sijaan olen kuullut kutsuttavan pyhiksi juhlapäiviä, kuten joulun pyhät jne.
26.05.2015 09:11
Joo, paitsi minä kunnioitan heitä ihmisenä toisin kuin te jotka puette niille ahssut vaatteet ja sanotte heidän olevan "tosi hyviä" kumminkin he ovat kaikkien pilkan kohteena yllytyshulluina vailla minkäänlaista todellista osaamista.
26.05.2015 09:04
Synnin ja kuoleman voittaja lähtee voittamaan.
26.05.2015 09:03
Noilla kaikilla hevosilla on äärimmäisen luonnollinen selitys. Vain kolmen viimeisen hevosen kuvaus säikäyttää maallisesti ajattelevan, vaikka meillä on nuo kaikki neljä hevosta läsnä joka ikinen päivä ja ollut aina Jeesuksen Taivaaseen astumisesta alkaen.
Kukaan ei ole säästynyt hallavan hevosen viikatteelta... vielä!
Kukaan ei ole säilynyt vaakaa kantavalta syntisyytemme punnitsjialta, jota seuraa hallava hevonen.
Kukaan ei ole säästynyt Jeesuksen sanoilta "minä en tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan" eli punaisen hevosen riidankylväjältä, koska synnin on tultava suureksi, jota seuraa vaaka, joka punnitsee tekomme ja armotta toimittaa hallavan hevosen vietäväksi kuolemaan.
Mutta voittaja lähti voittajana voittamaan. Se on valintakysymys, haluammeko sen koska armotta joudumme kumminkin noden kolmen seuraajan vietäväksi. Armossa voimme kuitenkin selviytyä.
25.05.2015 23:13
Suosittelen tarkistamaan useaa eri asiaa noiden hevosten takaa. Yllä kommentti...
25.05.2015 23:06
Koittakaa nyt aluksi muistaa mikä on se kirja jossa sinetit on...
Sitten katsokaa kuka avaa sinetit ja miksi...
Sen jälkeen katsokaa mikä kutsuu nuo hevoset...
Vasta näiden kysymysten jälkeen tehkää johopäätöksiä hevosten merkityksen suhteen. On järjetöntä katsoa joku Hollywood leffa, jonka pohjalta sanoa "haa, joo se eka on selvästi eksyttäjä ku se on tos leffassaki sellanen".
25.05.2015 23:05
Mielenkiinnolla odotamme saako "bushmanni" vastaustaan. Itse veikkaan "bushmannin" omien kommenttiensa pohjalta, kuten lauseessa... "Samoin jos olet oikein tuohtunut, voit tuhota kotikaupunkini kuten Sinulla on tuohduksissa tapana ollut tehdä. Saattaa tietenkin mennä muutama adventisti siinä sivussa, mutta suuret linjat ovat olleet Sinulle aina tärkeitä, ei yksityiskohdat. Joten nyt minä olen kuulolla. Sinulla on riittävästi aikaa kertoa näkemyksesi." ...selviää että hän itse on kuulolla ja se on iso juttu verrattavissa hänen kotikaupunkinsa parine mitättömine advareineen.
En jaksa uskoa että Jumala tältä pohjalta lähtisi pilkkaajan käskemänä tekemään mitään, vaan jäänee odottamaan kaikkien jumalattominen kohtaloa.
Toisaalta kiinnostaa toinen puoli, koska kaikki on Jumalalle mahdollista ja tulkitsen tämänkin aloituksen ennen kaikkea "bushmannin" sielun hätähuutona.
Me kerran tuolla profetiapalstalla, jossa olen kymmenisen vuotta roikkunut ahkerasti, niin erään vakkariuskovajengin kanssa ruvettiin rukoilemaan erään tällaisen vakipilkkaajan puolesta. Lopputulos oli se että tämä alkoi pilkata erittäin räikeästi Pyhää Henkeä ja sitten päätimme luovuttaa. Taisi olla se kaveri jo päätepysäkillään, josta vain suuri ihme enää pois hakisi.
25.05.2015 21:53
Hyvin esitetty, kuka lienetkin :D
25.05.2015 14:41
Ei, kyllä se on edelleen Venäjä ja tuolta se lähtee purkautumaan:
https://www.google.fi/maps/@68.9036853,28.4663608,13z
https://www.google.fi/maps/@68.4731879,28.4834447,13z
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/venajan_hyokkayksen_alkuvaiheet.jpg
25.05.2015 09:30
Niin, ehkä tuo kuolemapalkka hämärtyy monilla ikuisen elämän rinnalla joksikin muuksi mutten minä ole nähnyt maailmassa yhtään sellaista joka olisi jäänyt tuon palkan ulkopuolelle, kuten elämällä edelleen vaikkapa 1200 luvulta jne. Kyllä kaikki hautuumaat ovat täynnä synnin palkan ansainneita.
Se on sitten ihan eri asia mitä meille tapahtuu kuoleman jälkeen!
25.05.2015 08:58
Amen! Kerrankin joku täällä puhuu Jeesuksesta, eikä vaan sapatista ja laista.
24.05.2015 23:15
Sydämen laki, vanhurskauden laki on vähimmillään ja olemattomimmillaan sitä että kun menet ravintolaan, syöt seisovasta pöydästä, maksat ja lähdet ottamaan annostasi tarjoilupöydältä: Kun otat sieltä ruokaa, et ensinnäkään ota täysin miten itse haluaisit, vaan ajattelet miten tarjoilipöydän omistaja on sen ajatellut ja otat kohtuullisesti kaikkea, etkä pelkästään poimi kaikki katkaravut salaatista ja lihanpalat padasta ja muut perunat jätät pöydälle. Sitten taas kun olet syönyt, niin katselet ensin että onko paikassa kierrätystä jne. astioiden mahdollista jättöpistettä, etkä vain lähde kävelemään ja jätät kaikki pöydälle, vaan vähintäänkin keräät astiasi tarjottimelle, jottei jonkun toisen tarvitse niitä pinota siihen. Lisäksi sijoittelet astiat nätisti, etkä survo esimerkiksi servettiä mukiin, jonka joku joutuu sieltä poimimaan pahaa mieltä kokien. Lopuksi kiittelet ystävällisesti.
Tämä saattaa toisille olla ihan itsestään selvää, vaan siinä täyttyykin juuri sydämen vanhurskaus. Tee sellaisia tekoja joita toivot itsellesi tehtävän, eli ajattele kaikessa tekemisessäsi sitä mitä joku toinen joutuu jälkeesi tekemään.
Jos tällaiset kaikki kirjoitettaisiin lakikirjoihin, käytötapaoppaisiin ja muuhun kulttuurikirjallisuuteen pakkopullaksi kaikille niille, jotka eivät ymmärrä kirjoittamattomia sääntöjä, niin tähän ei varmaan 30 ikävuotta riitä sen kaiken opiskeluun kirjoista, vaikka se kaikki tulisi itsestään, kun näet aina sinun jälkeesi itsenäsi tekemässä mitä jätit toisen vastuulle.
24.05.2015 14:06
Todellisuudessa ei ole sunnuntain pyhittäjiä, on vain lauantain sapattikiihkoilijoita, joille kaikki muut ihmiset ovat syntisiä, jos eivät samalla tavalla kiihkoile launataina sapatin viettämisen suhteen, kuin se olisi taivaspaikan ehdotopn edellytys. Kaikki muut protestanttiset liikkeet ovat lukeneet saman asian Raamatusta ja pitävät kaikkia viikonpäiviä yhtä pyhinä tai vähemmän pyhinä.
24.05.2015 08:58
Minä kyllä jotenkin muistelen että Jumala otti käyttöön kaikki seitsemän päviää, eikä Raamatun mukaan pidä niitä toistaan kummempana.
Kuinka monta kertaa tärkeämpi lain kohta on olla esimerkiksi tappamatta toistaan kuin pyhittää joku päivä tärkeämmäksi kuin toinen? Paavista minä viis veisaan...
24.05.2015 08:54
No en tiedä, kun katselee näitä mieleipiteitä, niin Jeesusta en löydä koskaan mistään. Sapatti ja laki kyllä, vaan ei sovittajaa. Sitten puhutaan hengellisestä lainpitämisestä, eikä sekään tavoita Paavalin tarkoitusperiä henki olisi altis, vaan liha heikko... "pitäminen ja pitäminen, mitä mussutatte" kuitenkin taas Jeesus jää kokonaan pelistä pois ja taustalle.
Advareitten kanssa on joka kerta sama taistelu käynnissä. Puhutaan kyllä asioista mutta kohtaa taas kiihkoillaan sapatilla ja lain pitämisestä lihassa. Ei pantterikaan pääse pilkuistaan, joten mäkin olen kenkälankilla värjänny keltasen osan mustaks.
23.05.2015 22:30
NOYRTYKÄÄ HERRAN EDESSÄ! ...minä sanon teille kaikille, NÄYRTYKÄÄ ja tunnustakaa mieluummin vähäiset voimavaramme yhdenkään lakipykälän pitämisen suhteen ja ottakaa Jeesuksen Kristuksen armo elämäänne ja tulkaa lain ikeestä vapaiksi sydämen vanhurskauteen Jeesuksessa Kristuksessa vapahtajassamme, jokapäiväisessä syntiuhrissamme.
23.05.2015 21:37
Enhän minä saivartele. Laki on kaikille sama ja kaikki lait ovat tasavertaiset ja samalla mittarilla mitattavissa. Tuo on suoraan Jeesuksen vuorisaarnasta ja siinä ei ole mitään saivartelemista. Vai saivarteliko Jeesus kun hän käski hakata käden poikki lain rikkomisesta ajatusten tasolla? Sama laki pätee myös epäjumalien pitämiseen ja niiden perässä ajatusten tekojen syntejä tehden. Jos ajattelet työntekoa sapattina, niin se on brutaalia syntiä, kaikki tyynni ja olet siitä teosta vastuussa. Niin rankka ja 100% Jumalan suurennuslasin alla ovat meidän "täydelliset" lakien pitämiset.
23.05.2015 21:34
...saatan jopa tarkoittaa sitä että jos kätesi himoitsee arkiaskareita, hakkaa se poikki ja jos mielessäsi käy maalliset ja huomisen aikomuksesi, avaa päänuppisi ja heitä ajatuselimesi pois, ettei muu ruumiisi joutuisi kadotukseen.
23.05.2015 20:29
Kertokaas minulle, kun en enää ole oikein varma, mitä sapattina saa tehdä ja mitä ei saa. Selvällä suomenkielellä ja ottakaa huomioon että kaikkia lakeja koskee samat lainnoudattamisen tiukat vaatimukset.
Matteus 5:27-30 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
23.05.2015 20:27
Aivan, nimenomaan! Uudestisyntyneen Jeesuksen Kristuksen lunastusvereen luottava on nähnyt jo lain läpi itsensä ja asemnasa lakiin, todennut itsesnä kevyeksi lain painavien pykälien edessä, eikä jää mitään toivoa ellei sitten se Jeessus. Näin uskosta osallinen saa totuuden hengen, joka sydämessä kertoo automaattisesti kaiken tarvittavan, emmekä tee lain kirjaimella sen lukemisen kannalta enää yhtään mitään. Uudestisyntynyt etsii totuutta ja alistuu koko sielustaan Jeesuksen Hengen alle ja sydämen vanhursakuden alaisuuteen. Sydämen vanhurskaus tahtoo tehdä sekä laksekematonta ja pyyteetöntä hyvää, että karttaa kaikkea pahaa. Tämä tapahtuu kaikki TÄYSIN luonnollisesti, ilman lakipykälän pykälää.
23.05.2015 19:26
76 / 121