Vain Jeessuksen kautta voi elää iankaikksesti:

Sirkka-Iita

Koska Jumala ei ole antanut yhdellekkään toiselle samoja valtuuksia. Lue alla oleva raamatun teksti ja sisäistä se oikein:

Joh. 11: 26

"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Vain ihminen, joka uskoo Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan voi saada Jumalan armolahjana Jeesuksen kautta iankaikkisen elämän.

Kaikkia jumalattomia kohtaa toinen kuolema helvetin tulijärvessä, jossa he kärsivät "kukin tekojensa mukaan" ja siihen heidän elämänsä loppuu. Kaikki jumalattomat tulevat lopuksi kuolemaan toisen kuoleman.

ELÄMÄN vastakohta on KUOLEMA.

Hel-vetti on tuhon ja kuoleman paikka, siellä ei eletä iankaikkisesti, vaan jokainen joka sinne joutuu, kärsii siellä ainoastaan oikeudenmukaisen tuomion, eli "tekojensa mukaan." Ja "HEIDÄT polttaa se tuli" ja he palavat kuin oljenkorret, niin ettei heistä jää juurta, eikä oksaa.

Olkoon kunnia Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen.

Jumala ei salli synnin ja vääryyden jäädä saastuttamaan ja tuhoamaan iankaikkisesti, vaan Jmalan tekemässä uudessa maassa on oleva vanhurskaus ja oikeudenmukaisuus. Kristus on voittava sodan saatanaa vastaan lopuksi ja

Jumala puhdistaa koko luomansa kaikkeuden synnistä ja vääryydestä.

Jumala itse sanoi, että "SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA."

Senvuoksi Jumalan tuli tuhoaa väärämieliset, niin ettei heitä enää ole edes Jumalan muistissa.

Helvetistä sanotaan, että se on TOINEN KUOLEMA. Siis siellä luovutaan elämästä.

Vain Jeesuksen kautta voi saada iankaikkisen elämän. Hallelujaa. Aamen.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lueskellutäällä

Ai olet tällaista mieltä sinä.

• MonetKutsutut

Ajatuksesi on aivan oikea, siihen voisi lisätä vielä senkin että se on vain ja ainoastaan Jeesus joka päättää (Jumalan tahdossa tietenkin) siitä kuka pelastuu ja kuka ei. Ihminen tosin voi aina kieltäytyä osallistumasta, mutta kukaan ei voi "vaatia" itselleen osuutta iankaikkisessa elämässä.. Asiaa selvittävänä ajatuksena pieni esimerkki: Jeesus joka näkee ihmisten sydämeen voisi pelastaa esimerkiksi kiinalaisen joka ei ole edes kuullut puhuttavan Jeesuksesta tai amerikkalaisen ateistin tai muutenkin kenet haluaa , koska hän - Jeesus - maksoi meidän syntiemme lunnaat eikä kukaan muu.
      Kun niin sanotut uskovat puhuvat omasta pelastuksestaan ja kuinka oikea usko heillä itsellään on verrattuna "noihin muihin", silloin tulee aina tämä asia mieleen. Kuinka ollaan uskovia ja varmoja pelastuksesta .. mutta Raamattu sanoo toista .. nimittäin että monet erehtyvät ja saavat sinä päivänä kuulla sanat "'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

• SydämenAsia

Asiaa selvittävänä ajatuksena pieni esimerkki: Jeesus joka näkee ihmisten sydämeen voisi pelastaa esimerkiksi kiinalaisen joka ei ole edes kuullut puhuttavan Jeesuksesta tai amerikkalaisen ateistin tai muutenkin kenet haluaa , koska hän - Jeesus - maksoi meidän syntiemme lunnaat eikä kukaan muu.
        Näin siis osoitetaan että sapatilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

• Kunnioitusta
        SydämenAsia kirjoitti:

Asiaa selvittävänä ajatuksena pieni esimerkki: Jeesus joka näkee ihmisten sydämeen voisi pelastaa esimerkiksi kiinalaisen joka ei ole edes kuullut puhuttavan Jeesuksesta tai amerikkalaisen ateistin tai muutenkin kenet haluaa , koska hän - Jeesus - maksoi meidän syntiemme lunnaat eikä kukaan muu.

Sapatti on kuuliaisuutta Jumalalla, Hänelle jolle haluaa antaa korkeimman kunnian ja pitää Herran, sinun Jumalasi Sapatin, kuten Jumala kehoittaa, niinkuin se on alusta ollut, niin olkoon aina.

• Tämä-Ei-Ole-Adventismia
        SydämenAsia kirjoitti:

Sapatti on esikuvaa siitä 1000 vuoden ajasta jolloin Jeesus hallitsee ja saatana on sidottuna ja toimettomana. Jokainen joka pelastuu on silloin viettämässä sitä suurta sapattia ja parantumassa syntiensä turmelluksesta. Se joka on siellä mukana pelastuu - ei viikkosapatti ketään pelasta se on kuitenkin hyöty jokaiselle joka sapattia oikein viettää.

• Exadventistiparka
        Tämä-Ei-Ole-Adventismia kirjoitti:

Sapatti on esikuvaa siitä 1000 vuoden ajasta jolloin Jeesus hallitsee ja saatana on sidottuna ja toimettomana. Jokainen joka pelastuu on silloin viettämässä sitä suurta sapattia ja parantumassa syntiensä turmelluksesta. Se joka on siellä mukana pelastuu - ei viikkosapatti ketään pelasta se on kuitenkin hyöty jokaiselle joka sapattia oikein viettää.

"- ei viikkosapatti ketään pelasta se on kuitenkin hyöty jokaiselle joka sapattia oikein viettää."
        Jos joku viettää viikottain sunnuntaina lepopäivää jonka pyhittää Herralle, tai vaikkapa keskiviikkoa, onko jotakin hyötyä jota tämä ei silloin saisi verrattuna sapatin pyhittäjään ?
        On tietysti eri asia jos sattuu olemaan juutalainen tai vanhan liiton alainen, koska silloinhan sapatin vietto nimenomaan KAIKKINE siihen liittyvine säädöksineen on merkki liitosta ja pakollinen. Uuteen liittoon tällaista merkkiä ei ole annettu.

Mihin perustat väitteesi viikkosapatin hyödystä ? Mikä hyöty, tarkalleen, on se mistä puhut ?

• iloinen_naurajaa

Jeesus vittu kuoli jo noin 2000 vuotta sitten. On jo aikoja sitten mädäntynyt ja maatunut hahahaahahaahahaahahahahaahah!!! :-):-):-)

• Itku-pitkästä-ilosta

Eiköhän sinunkin hymysi hyydy, viimeistään silloin kun sydäninfrakti iskee?

• Ystävä-neuvo

Jeesus ei jäänyt mädäntymään, vaan hänet otettiin taivaaseen ruumiineen ja se tapahtui ensimäisenä helatorstaina, jonka muistoksi sitä vielä nykyäänkin vietämme.

Parempi sinunkin pysyä asiassa, sillä itku pitkästä ilosta, se joka pilkkaa Jumalaa tulee sitä vielä katkerasti katumaan. Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja sinunkin Lunastajasi, muista tämä!

• Paljon-näkemättä
        Ystävä-neuvo kirjoitti:

Jeesus ei jäänyt mädäntymään, vaan hänet otettiin taivaaseen ruumiineen ja se tapahtui ensimäisenä helatorstaina, jonka muistoksi sitä vielä nykyäänkin vietämme.

Parempi sinunkin pysyä asiassa, sillä itku pitkästä ilosta, se joka pilkkaa Jumalaa tulee sitä vielä katkerasti katumaan. Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja sinunkin Lunastajasi, muista tämä!

Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivä on HELATORSTAI ja tulee sitä olemaankin, niinkauan kun voimme sanoa "tänä päivänä" !

• iloinen_naurajaa

Ei Jeesus minnekään "taivaaseen" mennyt, vaan mädäntyi paskaläjäksi ja maatui pois.

• Ellun-persvaossa.madot

"On jo aikoja sitten mädäntynyt..."
      Samoin on käynyt Ellen Whitelle, jonka madot söivät. Vielä se kuitenkin haamuna esiintyy adventtikirkoissa. Tosin yhä vain harvemmin kun useimmat adventistitkaan eivät enää luota profeettansa satukirjoihin.

• NiinJuuMutEiKaiSit

Tosin puhut pehmoisia :) Ellen traumassasi .

• Amen! Kerrankin joku täällä puhuu Jeesuksesta, eikä vaan sapatista ja laista.

• Exadventistiparka

Joo, se on ihan hyvä asia. Mutta tuohonkin piti sitten kuitenkin laittaa tuo kuolema-asia mukaan jo kahden tekstikappaleen jälkeen. Mutta ihan hyvä että edes mainittiin kuolemaopetuksen mukana.

• Exadventistiparka kirjoitti:

Joo, se on ihan hyvä asia. Mutta tuohonkin piti sitten kuitenkin laittaa tuo kuolema-asia mukaan jo kahden tekstikappaleen jälkeen. Mutta ihan hyvä että edes mainittiin kuolemaopetuksen mukana.

Niin, ehkä tuo kuolemapalkka hämärtyy monilla ikuisen elämän rinnalla joksikin muuksi mutten minä ole nähnyt maailmassa yhtään sellaista joka olisi jäänyt tuon palkan ulkopuolelle, kuten elämällä edelleen vaikkapa 1200 luvulta jne. Kyllä kaikki hautuumaat ovat täynnä synnin palkan ansainneita.
        Se on sitten ihan eri asia mitä meille tapahtuu kuoleman jälkeen!

• Exadventistiparka
        JarmoEklund kirjoitti:

Niin, ehkä tuo kuolemapalkka hämärtyy monilla ikuisen elämän rinnalla joksikin muuksi mutten minä ole nähnyt maailmassa yhtään sellaista joka olisi jäänyt tuon palkan ulkopuolelle, kuten elämällä edelleen vaikkapa 1200 luvulta jne. Kyllä kaikki hautuumaat ovat täynnä synnin palkan ansainneita.

"Niin, ehkä tuo kuolemapalkka hämärtyy monilla ikuisen elämän rinnalla joksikin muuksi mutten minä ole nähnyt maailmassa yhtään sellaista joka olisi jäänyt tuon palkan ulkopuolelle"
        Tuo tulkinta kuolemasta synnin palkkana on kuitenkin ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa. Elia teki syntiä, Eenok myös teki syntiä - sillä kukaan ei ole synnitön. Samoin Jeesus sanoi Matt 16:28 että " tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
        Vaikka et ole heitä nähnyt, he kuitenkin ovat kirjaimellisesti, ELÄVIÄ todisteita siitä että synnin palkka ei suinkaan ole maallinen kuolema. Saanen myös muistuttaa, että esim. Eenokin tai Elian kohdalla, Jeesus ei vielä ollut maksanut heidän syntivelkaansa silloin kun heidät otettiin ylös.
        Toisaalta edelleen saman tulkinnan pohjalta, ne joiden synnit ovat sovitetut, kuuluisi siis olla maallisesti kuolematta, koska tuo syntivelka on heidän puolestaan maksettu ja ei ole enää syntiä jonka palkkaa pitäisi ITSE maksaa.
        Nämä aspektit tekevät siis mahdottomaksi tulkinnan jonka mukaan synnin palkka olisi maallinen kuolema.
        Lisäksi asiasta puhuu selkeästi myös 1 Moos - Aadam ei todellakaan kuukahtanut ketarat pystyssä paratiisin nurmelle sinä päivänä jona söi hyvän ja pahan tiedon puusta. Ei ole mitään Raamatullista perustetta väitteelle jonka mukaan ihmisen ruumis olisi edes alussa tehty elämään ikuisesti - jos syntiä ei olisi tullut.
        Kuolema on ero Jumalasta, ja myös Jeesus vahvistaa tämän niin selkeästi kuin sen vain voi vahvistaa...kuolleiden haudata kuolleensa...Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut....ei Hän ole kuolleitten Jumala vaan elävien...sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt...Hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät...joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti...jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa... eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        Kuolema-sana esiintyy molemmissa merkityksissä, mutta "synnin palkka on kuolema" tarkoittaa nimenomaan eroa Jumalasta, ei fyysistä kuolemaa tässä ajassa. Tulevasta emme taas pysty varmuudella sanomaan, mitä se tarkoittaa, koska Raamattu ei yksinkertaisesti sitä meille selitä; molempiin tulkintoihin löytyy perusteet ja ristiriidat.

• SalattuSana
        JarmoEklund kirjoitti:

Kuolema on seuraus siitä. että elämästä loppuu sitä ylläpitävät ominaisuudet.
        Raamattu sanoo selvästi että synnin palkka on kuolema ja koska jokainen on syntinen on jokainen ansainnut kuoleman tekojensa seurauksena. Tätä voi luonnollisesti ihmisen olla vaikea hyväksyä, varsinkin silloin kun hän haluaisi elää .. kauan.. siitä huolimatta kuinka hän elää - mutta valitettavasti "syöty leipä on poissa".

#Se on sitten ihan eri asia mitä meille tapahtuu kuoleman jälkeen!# - sanoo jo leipänsä syönyt aivan kuin leipä olisi yhä syömättä.

Ainoa mahdollisuus on leipoa uusi leipä, mutta sitä ei voi yksikään kuollut leipoa siihen tarvitaan aivan toisenlainen leipuri.

• SalattuSana kirjoitti:

Raamattu sanoo selvästi että synnin palkka on kuolema ja koska jokainen on syntinen on jokainen ansainnut kuoleman tekojensa seurauksena. Tätä voi luonnollisesti ihmisen olla vaikea hyväksyä, varsinkin silloin kun hän haluaisi elää .. kauan.. siitä huolimatta kuinka hän elää - mutta valitettavasti "syöty leipä on poissa".

#Se on sitten ihan eri asia mitä meille tapahtuu kuoleman jälkeen!# - sanoo jo leipänsä syönyt aivan kuin leipä olisi yhä syömättä.

Ainoa mahdollisuus on leipoa uusi leipä, mutta sitä ei voi yksikään kuollut leipoa siihen tarvitaan aivan toisenlainen leipuri.

Hyvin esitetty, kuka lienetkin :D

• Exadventistiparka
        SalattuSana kirjoitti:

"Raamattu sanoo selvästi että synnin palkka on kuolema ja koska jokainen on syntinen on jokainen ansainnut kuoleman tekojensa seurauksena. Tätä voi luonnollisesti ihmisen olla vaikea hyväksyä,..."
        Jeesus sanoo, että me olemme JO kuolleet vaikka henki vielä pihiseekin, onhan se totta ihan pelkästään perisynnin takia. Mutta on totta että olemme kyllä ihan itse jatkaneet kuolemamme "vahvistamista".
        Ef 2:1 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,"

• Sekava

Sekavia nämä Raamatun käännökset. Joh.11:25. Jeesus sanoi hänelle: Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Biblia. Sanoi Jesus hänelle, minä olen ylösnousemus, ja elämä: joka uskoo minun päälleni hän elää, ehkä hän olisi kuollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      63
      6335
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      64
      2829
    3. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      166
      2637
    4. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      382
      2253
    5. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      32
      1813
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      40
      1763
    7. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      72
      1439
    8. 105
      1388
    9. Jos saisit tilaisuuden

Kertoa mitä tunnet häntä kohtaan niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      86
      1325
    10. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      110
      1313
    Aihe