Joku kirjoitti : Ei "LAIN TEOISTA" vaan RAKKAUDESTA !
Esimerkki: Isä sanoo lapselleen. älä mene heikoille jäille .. lapsi sanoo ei Isän laki minua pelasta ja menee kuitenkin ja hukkuu.
Oliko laki rakkaudeton?
Ei toki, laki on hyvä ...
Toinen esimerkki : Isä ei sano lapselleen, älä mene heikoille jäille .. lapsi menee heikoille jäille ja hukkuu .
Olisiko Isän pitänyt sanoa: älä mene heikoille jäille ?
Minä en ole koskaan ymmärtänyt tätä lain poistajien motiivia?
Oletko sinä? Kerro minullekin mikä se on .
Laki on HYVÄ.
47
<50
Vastaukset
- kymmenenkäskynlaki
Totta, jotkut kopittevat heikoilla jäillä ja kutsuvat muitakin mukaansa ja sanovat "ei laki meitä koske".
- Exadventistiparka
Jotkut haluavat muodostaa väenvänkään kuvaa siitä, että se, että emme olisi lain alla tarkoittaisi sitä että saamme tehdä jotakin lähimmäistä vastaan. Antamasi esimerkki on juuri sitä - eihän esimerkissäsi ole kyse samasta asiasta kuin laki ja rakkaus, vaan sääntö tai ei sääntöä.
Lisäksi puhutaan joskus laista, kun itse asiassa tarkoitetaan 10 käskyä; ei lakia.
Tässä parempi vertailu 10 käskystä, rakkauteen verrattuna:
10 käskyä kieltää tekemästä väärin lähiimäistä kohtaan. Näin myös rakkaus. Mutta 10 käskyä ei kehota tekemään hyvää. Rakkaus kehottaa.
Siinä ero.
Rakkauden kaksoiskäsky on koko lain täyttämys ja PALJON enemmän kuin 10 käskyä; ja Jeesus antoi meille nimenomaan käskyn rakastaa.- LakiOnHYvä
*** 10 käskyä kieltää tekemästä väärin lähimäistä kohtaan. Näin myös rakkaus. Mutta 10 käskyä ei kehota tekemään hyvää. Rakkaus kehottaa. ***
------
Sinulle voi olla näin, mutta minulle Jumalan rakkaus tulee esiin Jumala laissa, koska siinä on iankaikkinen elämä - mitä rakkaudessa ilman oikeudenmukaisuutta ei ole.
Iankaikkisen elämän ikuinen laki:
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Pyhitä lepopäivä.
Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
Älä tapa.
Älä tee aviorikosta.
Älä varasta.
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. - Exadventistiparka
LakiOnHYvä kirjoitti:
*** 10 käskyä kieltää tekemästä väärin lähimäistä kohtaan. Näin myös rakkaus. Mutta 10 käskyä ei kehota tekemään hyvää. Rakkaus kehottaa. ***
------
Sinulle voi olla näin, mutta minulle Jumalan rakkaus tulee esiin Jumala laissa, koska siinä on iankaikkinen elämä - mitä rakkaudessa ilman oikeudenmukaisuutta ei ole.
Pyhitä lepopäivä.
Älä tapa.
Älä tee aviorikosta.
Älä varasta.
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu."Iankaikkisen elämän ikuinen laki:"
Tässä menet harhaan. Laki ei anna iankaikkista elämää. Myöskään 10 käskyä ei ole laki. Lakia taas ei myöskään annettu vanhurskaalle. - ItseHarhailet
Exadventistiparka kirjoitti:
"Iankaikkisen elämän ikuinen laki:"
Tässä menet harhaan. Laki ei anna iankaikkista elämää. Myöskään 10 käskyä ei ole laki. Lakia taas ei myöskään annettu vanhurskaalle.Itse menet harhaan, sillä laittomuudessa ei ole iankaikkista elämää. Jos muuta luulet niin erehdyt.
LakiOnHYvä kirjoitti:
------
Pyhitä lepopäivä.
Älä tapa.
Älä tee aviorikosta.
Älä varasta.
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.Samoin voisi ajatella rukouksesta, että ainoa oikea rukous on "isämeidän" jonka Jeesus opetti, eikä muita rukouksia Jumala noteeraa. Kyllä laki on kaikki Mooseksen 613 lakia ja Suomen 30tuhatta muuta siihen päälle. Niitä kaikkia ei voi edes LSD pöllyssä kukaan kuvitella rakkaudellisisksi. Laista on Rakkaus äärimmäisen kaukana. Käskyt ovat lainrikkjia ja väärintekijöitä varten ja sydämen vanhurskaus on Totuuden Hengen palvelijoita varten.
- Iankaikkisen-elämän-laki
JarmoEklund kirjoitti:
Samoin voisi ajatella rukouksesta, että ainoa oikea rukous on "isämeidän" jonka Jeesus opetti, eikä muita rukouksia Jumala noteeraa. Kyllä laki on kaikki Mooseksen 613 lakia ja Suomen 30tuhatta muuta siihen päälle. Niitä kaikkia ei voi edes LSD pöllyssä kukaan kuvitella rakkaudellisisksi. Laista on Rakkaus äärimmäisen kaukana. Käskyt ovat lainrikkjia ja väärintekijöitä varten ja sydämen vanhurskaus on Totuuden Hengen palvelijoita varten.
Jumalan laki on osoitus siitä oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta jossa iankaikkinen elämä on mahdollista. Tätä ei käy kieltäminen ja ei sitä kukaan joka on asiaa tutkinut kielläkään. totuus on että Raamatun opetus on että ihmiset kuolevat koska he eivät elä Jumalan tahdossa ja laki osoittaa Jumalan tahdon. Syntinen pelkää lakia koska hän tietää että se osoittaa hänet laittomaksi - ja kuoleman omaksi. Jeesus täytti lain ja juuri siksi Jeesus joka voi lunastaa syntiset - näin laki on myös lunastuksessa mukana.
Vai sokea kieltää Jumalan lain iankaikkisen elämän lakina. - penuela
Jumalan laki ja lain tuomio kumoutui Jeesuksen tuloon ja ilmoitukseen. En lakkaa ihmettelemästä että te ja me ja me kaikki jotka uskomme että Jeesus Kristus Nasaretilainen on Jumalan Poika joka tuli kuolemallaan pelastamaan ihmiskunnan pahuudesta! Että meistä on tullut fariseuksia/kkirjanoppineita. SanonPitääkö kertoa kuka on fariseus? ! Sanon kuitenkin ..fariseus osaa Sanan kannesta kanteen. Osaa joka jakeen..aina vastaus valmiina. Fariseus on ihminen joka tietää mitä tulisi tehdä..miten tulisi tehdä..mutta ei tee mitään. Suurin osa ...anteeksi vain..
teistä..oon fariseuksi..tte tiedätte mitä tehdä ja miten tehdä..mmutta ette tee mitään! ..JJeesus toi rakkauden sanoman.. Hän sanoi. Kuka on synnitön kunheittäköön ensimmäisen kiven...Kun seuraa teidän viesti ketjua....haloo!Yksikään ihminen..oolipa mitä rotua tahansa ei ole synnitön...mutta yksikään ihminen...olipa mitä rotua tahansa ei ole Jumalan rakkauden ja armon ulkopuolella! Me Jokaininen sielu on tasavertainen ja yhtä arvokas sielu Jumalan edessä!
Avauksen tekijä ei ymmärrä Lain eli Kasvattajan Kristukseen tarkoitusta !
Ei Lakia kukaan ole poistamassa sillä laki on hyvä mutta armossa emme ole enää kasvattajan eli lain alla !Vrt Roomalaiskirje 7 luku !
1. Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2. Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
8. Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
9. Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
10. ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
11. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
12. Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.- KunnioitaJumalanLakia
Tapasi mukaan keskustelet "avauksen tekijästä" ja että kukaan ei olisi poistamassa lakia ei ole totta ja kirjoituksistasi päätellen olet itse yksi heistä.
KunnioitaJumalanLakia kirjoitti:
Tapasi mukaan keskustelet "avauksen tekijästä" ja että kukaan ei olisi poistamassa lakia ei ole totta ja kirjoituksistasi päätellen olet itse yksi heistä.
Et ymmärrä mitään...
Kopittelija007 kirjoitti:
Et ymmärrä mitään...
Vrt. Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."- Iankaikkisen-elämän-laki
Vrt. Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."Kopittelija007, olet täydellisesti erehtynyt jos kiellät Jumalan lain olemassaolon, jeesus sanoi Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Lakia ei ole kumottu ja sitä ei koskaan kumotakaan.
Luuk. 16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - polkusielläjatäällä
Mutta, jos tekee bisnestä sunnuntainkanssa, eli kävelee kahta polkua, niin on lainalla.
Komppaan kovasti "exadventistiparkaa"... SIIS! Kun Adam ja Eeva lähtivät paratiisista, niin erityisesti lain merkitystä mikrometrillä tarkastelevien olisi syytä miettiä, antoiko Jumala Adamille ja Eevalle huonot eväät, koska heille ai annettu kivitauluja muknaasa? Päin vastoin, heille annettii Aabrahamin vanhurskaus, sydämen laki. Ei laki ole tehty niihin tauluihin kuin vasta Jumalan B-suunnitelman vuoksi, jolloin laki tehtiin lainrikkojille, joilla ei ollut haluakaan pitää sydämen vanhurskautta. Kuitenkin Jumala tiesi mihin lain kirjain johtaa... uusiin ja taas uusiin lakipykäliin... loputtomaan jonoon kirjoja joissa on taas lisää lakeja noudatettavaksi, koska on aina joku joka keksii tavan sanoa "mutta kun siinä ei kielletä sitä".
Laki on meille kuin peili, jossa näemme vain yhden asian, kuinka syntisiä olemme.- LakiOnHyvä
Jälleem kerran tulee esiin lain poistajien ymmärtämättömyys. He luulevat että laki on laadittu Israelilaisille. Eihän se ole totta . Ei ole niin että oikeudenmukaisuutta jota laki kuvaa ei olisi ollut ennen laintauluja .. Oikeudenmukaisuuden rikkominen oli laittomuus jo ennen laintauluja - mikä tarkoittaa että lakia voi rikkoa myös ilman lain tuntemista. Lakia ei koskaan voi kukaan poistaa vain ymmärtämättömät puhuvat sellaista. Lain antaman rangaistuksen voi Jeesus poistaa koska hän kärsi sen meidän lainrikkojien puolesta. Mutta vain ymmärtämätön sanoisi että se poistaisi Jumalan ikuisen lain.
- Exadventistiparka
LakiOnHyvä kirjoitti:
Jälleem kerran tulee esiin lain poistajien ymmärtämättömyys. He luulevat että laki on laadittu Israelilaisille. Eihän se ole totta . Ei ole niin että oikeudenmukaisuutta jota laki kuvaa ei olisi ollut ennen laintauluja .. Oikeudenmukaisuuden rikkominen oli laittomuus jo ennen laintauluja - mikä tarkoittaa että lakia voi rikkoa myös ilman lain tuntemista. Lakia ei koskaan voi kukaan poistaa vain ymmärtämättömät puhuvat sellaista. Lain antaman rangaistuksen voi Jeesus poistaa koska hän kärsi sen meidän lainrikkojien puolesta. Mutta vain ymmärtämätön sanoisi että se poistaisi Jumalan ikuisen lain.
Valitettavasti tuo on vain legalistien perustelua. Mitään osoitusta ei Raamatusta löydy että lakia olisi annettu ennen kuin Siinailla.
Sen sijaan, Raamattu sanoo SELKEÄSTI ja kristallinkirkkaasti että laki annettiin Siinailla.
Jos haluat väittää lain annetun ENNEN kuin Israelille, olisitko niin hyvä että perustelisit asian Raamatulla, etkä levittäisi tuota valhetta ? LakiOnHyvä kirjoitti:
No jos laki on kerran niin hyvä, niin onnistuivatko Israelin kansa pitämään lain Jumalan edessä lunastaen siten hyväksynnän ikuiseen elämään, vai ovatko he kaikki kuolleet lainrikkojan palkkana?
LakiOnHyvä kirjoitti:
...niin elikkäs, vielä se että ymmärsit TÄYSIN VÄÄRIN sen että luulemme lain olleen vain juutalaisille. Ei missään nimessä, vaan lainrikkojia varten, kuten jo yllä yritin asiaa hahmottaa.
Olin vartijana Hesan steissillä joskus 15 vuotta sitten ja siellä oli kieltomerkki poikineen muttei sitä ettei saa ajaa polkupyörällä. Sitten eräs tsuppari kurvaili hengenvaarallisella nopeudella pääovista sisälle ja väisteli pari mummoa siinä kurvallen lippuhalliin viemään lähetystä perille. Otimme kaverin kiinni ja tämähän yksoikoon sanoo, ettei siellä lue missään ettei saa ajaa polkupyörällä. Tähän kollegani vastaa ettei täällä lue sitäkään ettei saa ajaa Harrikallakaan, mutta sen luulisi olevan itsestään selvää.
Huomaako nyt joku mikä erottaa sydämen lain ja kirjoitetun lain merkityksen?JarmoEklund kirjoitti:
...niin elikkäs, vielä se että ymmärsit TÄYSIN VÄÄRIN sen että luulemme lain olleen vain juutalaisille. Ei missään nimessä, vaan lainrikkojia varten, kuten jo yllä yritin asiaa hahmottaa.
Olin vartijana Hesan steissillä joskus 15 vuotta sitten ja siellä oli kieltomerkki poikineen muttei sitä ettei saa ajaa polkupyörällä. Sitten eräs tsuppari kurvaili hengenvaarallisella nopeudella pääovista sisälle ja väisteli pari mummoa siinä kurvallen lippuhalliin viemään lähetystä perille. Otimme kaverin kiinni ja tämähän yksoikoon sanoo, ettei siellä lue missään ettei saa ajaa polkupyörällä. Tähän kollegani vastaa ettei täällä lue sitäkään ettei saa ajaa Harrikallakaan, mutta sen luulisi olevan itsestään selvää.
Huomaako nyt joku mikä erottaa sydämen lain ja kirjoitetun lain merkityksen?Jarmolla hyvä tämä "tsupparikertomus" ja se hyvin osoittaa sydämen lain ja kirjoitetun lain merkityksen?
.
Vrt Room 2:9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
JA HUOMATKAA TÄMÄ: " LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE "
.
Vrt. 1 Tim 1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
1:9 ja TIEDETÄÄN, ETTÄ LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE , vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-- Ei-Ei-Ei-Ei
"TIEDETÄÄN, ETTÄ LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE , vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, 1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-"
Lasketko itsesi lain ulkopuolelle?
Se tarkoittaa ettet ole lakia koskaan rikkonut, siis TIEDETÄÄN, ETTÄ OLET VANHURSKAS , et laiton, et niskoitteleva, jumalaton ja syntinen, vaan olet hurskas ja pyhä. "
Minä en valitettavasti ole kaikkea tuota, vaan syntiä tehnyt ja siis lain rikkoja ja siksi minä tarvitsen Jumalan armoa Jeesuksessa jotta minun laittomuuttani ei muistettaisi. Mutta minun mieleeni ei ole tullut, että Jumalan armo poistaisi Jumalan ikuisen lain. Ei-Ei-Ei-Ei kirjoitti:
"TIEDETÄÄN, ETTÄ LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE , vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, 1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-"
Lasketko itsesi lain ulkopuolelle?
Se tarkoittaa ettet ole lakia koskaan rikkonut, siis TIEDETÄÄN, ETTÄ OLET VANHURSKAS , et laiton, et niskoitteleva, jumalaton ja syntinen, vaan olet hurskas ja pyhä. "
Minä en valitettavasti ole kaikkea tuota, vaan syntiä tehnyt ja siis lain rikkoja ja siksi minä tarvitsen Jumalan armoa Jeesuksessa jotta minun laittomuuttani ei muistettaisi. Mutta minun mieleeni ei ole tullut, että Jumalan armo poistaisi Jumalan ikuisen lain." Lasketko itsesi lain ulkopuolelle? "
" Lasketko itsesi lain ulkopuolelle? "
En... vaan säälin tuollaista sokeutta ja pois terveestä opista harhautettuja muutenkin ja yritän neuvoa...enhän minä tästä mitään palkkaa saa !
Pelkät ivat ja haukut !
...Mutta kun ihminen on sulkenut korvansa ja haalii vain korvasyyhynsä mukaisia opettajia niin kyllä siinä Raamatullinen ymmärrys hämärtyy...Kopittelija007 kirjoitti:
En... vaan säälin tuollaista sokeutta ja pois terveestä opista harhautettuja muutenkin ja yritän neuvoa...enhän minä tästä mitään palkkaa saa !
Pelkät ivat ja haukut !
...Mutta kun ihminen on sulkenut korvansa ja haalii vain korvasyyhynsä mukaisia opettajia niin kyllä siinä Raamatullinen ymmärrys hämärtyy...Siunausta toivon sinulle, veli kun jaksat :)
- selvisi
" Lasketko itsesi lain ulkopuolelle? "
Taas ymmärtämätöntä puhetta ja vääristelyä ihmiseltä joka ei ymmärrä...Kopittelija kirjoittaa koko ketjuja lähes yksinään ja vastustaa Jumalan ikuista lakia lähes jokaisessa kirjoituksessaan kun asiasta on puhe. Nyt koska hän ei lakia tarvitse elämäänsä kysyttiin häneltä: "Oletko lain ulkopuolella"? mutta vastausta ei tullut.
Mutta kaikesta päätellen siltä se vaikuttaa että näille "kuolemattomille" Jumalan lain vastustajille - ei ole olemassa sen enempää kuolemaa kuin Jumalan lakia (=Jumalan tahtoa).
Tämä on nyt selvä ainakin minulle ja toivottavasti asia selvisi kaikille joille Jumalan laki on hyvä ja tärkeä. selvisi kirjoitti:
Kopittelija kirjoittaa koko ketjuja lähes yksinään ja vastustaa Jumalan ikuista lakia lähes jokaisessa kirjoituksessaan kun asiasta on puhe. Nyt koska hän ei lakia tarvitse elämäänsä kysyttiin häneltä: "Oletko lain ulkopuolella"? mutta vastausta ei tullut.
Mutta kaikesta päätellen siltä se vaikuttaa että näille "kuolemattomille" Jumalan lain vastustajille - ei ole olemassa sen enempää kuolemaa kuin Jumalan lakia (=Jumalan tahtoa).
Tämä on nyt selvä ainakin minulle ja toivottavasti asia selvisi kaikille joille Jumalan laki on hyvä ja tärkeä.Kukaan ei ole lain tarkoituksen ulottumattomissa ja kysynkin sinulta osoittamaan minulle se ihminen joka ei ole kohdannut kuolemaa täyttämällä laki.
On yksi ainoa joka tuli maailmaan täyttämään sen mihin kukaan ei kykenisi ja se on Jumalan oma poika, Jeesus Kristus.
Haluaisinkin siis teille lain ikeessä edelleen eläville yrittää muistuttaa, että vain elämällä lakia 100% rikkomatta, saavuttaa Jumalan kiistattoman suosion. Kenestä teistä siihen on, edes sapatin viettämisen suhteen? Jeesushan on selittänyt lain pitämisen syvimmän olemuksen. Ei siis auta pitää lakia niin ettet fyysisesti riko sitä, vaan pelkkä ajatus sen rikkomisesta riittä lain rikkomiseksi. Näin ollen sapttikin menee rikki pelkästään ajattelemalla maallisia ja arkisia askareita.
Jos Jeesus sanoi että jos kätesi tekee syntiä, revi se irti ja heitä luotasi jotta sielusi ei joutuisi kadotukseen. Silti pelkkä ajatusrikos riittää synnin mitan täyttämiseksi, joten avaa pääsi ja heitä aivosi pois, jottei koko ruumis joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus heitti sarkastisen paradoksin päällemme, jotta ymmärtäisimme mitä lain todellinen noudattaminen merkitsee.
Maillä ei ole mitään mahdollisuutta pitää yhtäkään ainoaa laintaulujen käskyä ja siksi Mooses rikkoi ne alkuperäiset heti vuorelta palattuaan. Sen jälkeen Jumala käski Moosesta kirjoittamaan ne uudelleen omin käsin... tämä seikka tarkoitti samalla sitä että niitä saat sitten kirjoittaa kirjoittamasta päästyäsi, jos et välitä sydämen laista, jota vanhurskauden laki etsii. Lainrikkoja haluaa lukea kaiken mitä ei saa tehdä ja vanhurskauden lain noudattaja ei tarvitse lain noudattamiseen ainoatakaan pykälää.- KUoleman-omia-kaikki
JarmoEklund kirjoitti:
Kukaan ei ole lain tarkoituksen ulottumattomissa ja kysynkin sinulta osoittamaan minulle se ihminen joka ei ole kohdannut kuolemaa täyttämällä laki.
On yksi ainoa joka tuli maailmaan täyttämään sen mihin kukaan ei kykenisi ja se on Jumalan oma poika, Jeesus Kristus.
Haluaisinkin siis teille lain ikeessä edelleen eläville yrittää muistuttaa, että vain elämällä lakia 100% rikkomatta, saavuttaa Jumalan kiistattoman suosion. Kenestä teistä siihen on, edes sapatin viettämisen suhteen? Jeesushan on selittänyt lain pitämisen syvimmän olemuksen. Ei siis auta pitää lakia niin ettet fyysisesti riko sitä, vaan pelkkä ajatus sen rikkomisesta riittä lain rikkomiseksi. Näin ollen sapttikin menee rikki pelkästään ajattelemalla maallisia ja arkisia askareita.
Jos Jeesus sanoi että jos kätesi tekee syntiä, revi se irti ja heitä luotasi jotta sielusi ei joutuisi kadotukseen. Silti pelkkä ajatusrikos riittää synnin mitan täyttämiseksi, joten avaa pääsi ja heitä aivosi pois, jottei koko ruumis joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus heitti sarkastisen paradoksin päällemme, jotta ymmärtäisimme mitä lain todellinen noudattaminen merkitsee.
Maillä ei ole mitään mahdollisuutta pitää yhtäkään ainoaa laintaulujen käskyä ja siksi Mooses rikkoi ne alkuperäiset heti vuorelta palattuaan. Sen jälkeen Jumala käski Moosesta kirjoittamaan ne uudelleen omin käsin... tämä seikka tarkoitti samalla sitä että niitä saat sitten kirjoittaa kirjoittamasta päästyäsi, jos et välitä sydämen laista, jota vanhurskauden laki etsii. Lainrikkoja haluaa lukea kaiken mitä ei saa tehdä ja vanhurskauden lain noudattaja ei tarvitse lain noudattamiseen ainoatakaan pykälää.Sinä joka kiellät olevasi lain-ikeessä ja olet niin tietävää .. olet tosi sokea.
Jos nyt oikein ymmärsin olet yksi niitä jotka sanovat olevansa kuolemattomia ja siis lain tavoittamattomissa. Yksi niistä jotka uskottelevat itselleen ja muille että heidän sieluaan ei laki koske, vain ruumista. Sieluko olisi Jumalan lain ulottumattomissa.. sekö ei koskaan kuole .. näin te uskotte ja siksi te olettekin sen lain vastustajia joka sanoo teille "Olette kuoleman omia jos ette käänny pahuudestanne" - Jumalan laki tuomitsee niin ruumiin kuin sielun. - Exadventistiparka
KUoleman-omia-kaikki kirjoitti:
Sinä joka kiellät olevasi lain-ikeessä ja olet niin tietävää .. olet tosi sokea.
Jos nyt oikein ymmärsin olet yksi niitä jotka sanovat olevansa kuolemattomia ja siis lain tavoittamattomissa. Yksi niistä jotka uskottelevat itselleen ja muille että heidän sieluaan ei laki koske, vain ruumista. Sieluko olisi Jumalan lain ulottumattomissa.. sekö ei koskaan kuole .. näin te uskotte ja siksi te olettekin sen lain vastustajia joka sanoo teille "Olette kuoleman omia jos ette käänny pahuudestanne" - Jumalan laki tuomitsee niin ruumiin kuin sielun.Ja sinäkö ylpeilet siitä että olet lain ikeessä ? Ja tahdot sen jakaa myös muille ?
Kysyn vaan:
Apt 15:10 "Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?" - laistavapaa
KUoleman-omia-kaikki kirjoitti:
Sinä joka kiellät olevasi lain-ikeessä ja olet niin tietävää .. olet tosi sokea.
Jos nyt oikein ymmärsin olet yksi niitä jotka sanovat olevansa kuolemattomia ja siis lain tavoittamattomissa. Yksi niistä jotka uskottelevat itselleen ja muille että heidän sieluaan ei laki koske, vain ruumista. Sieluko olisi Jumalan lain ulottumattomissa.. sekö ei koskaan kuole .. näin te uskotte ja siksi te olettekin sen lain vastustajia joka sanoo teille "Olette kuoleman omia jos ette käänny pahuudestanne" - Jumalan laki tuomitsee niin ruumiin kuin sielun.Oleks sää sokea vai vajakki kun et osaa lukee... tai ymmärtää lukemaansa? Jos joku sanoo että kukaan ei ole lain ulkopuolella, niin sä kirjoitat "Sinä joka kiellät olevasi lain-ikeessä"!
...ja kuitenkin: Galatalaiskirje 4:21-26 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo? Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme. - JumalanLaki
laistavapaa kirjoitti:
Oleks sää sokea vai vajakki kun et osaa lukee... tai ymmärtää lukemaansa? Jos joku sanoo että kukaan ei ole lain ulkopuolella, niin sä kirjoitat "Sinä joka kiellät olevasi lain-ikeessä"!
...ja kuitenkin: Galatalaiskirje 4:21-26 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo? Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.Ei kukaan ole laista vapaa jos rikkoo sitä päivittäin. Se tarkoittaisi että lakia saa rikkoa vapaasti ja se ei tietenkään ole totta. Jos joku joka rikkoo lakia sanoo olevansa laista vapa, on hän totaalisesti erehtynyt sillä laittomuudessa ei ole iankaikkista elämää.
Ei ole kyse siitä tahdotko olla lain alainen tai et - sillä jokainen ON lain alainen. Mitä tuo Galatalaiskirje 4:21-26 tarkoittaa, että armoa ei saa hylätä - mutta se ei tarkoita että Jumalan laki tulisi hylätä.
Molemmat ovat voimassa Jumalan armo ja Jumalan laki. Armo Jeesuksessa ja laki ihmisen sydämessä. Kun täällä "kopitellaan" laki olemattomaksi ja sen lisäksi moititaan niitä jotka hyväksyvät niin Jumalan lain kuin Jumalan armon Jeesuksessa ja kaiken lisäksi halveksitaan heitä kutsumalla heitä "vajakiksi"- on se osoitus siitä mihin laittomuus ihmisessä johtaa. Sokeuteen ja täydelliseen lukkiutumiseen.
Ettekö te edes näe että myös armo on laillinen. - Herää-JO
Ja sinäkö ylpeilet siitä että olet lain ikeessä ? Ja tahdot sen jakaa myös muille ?
Kysyn vaan:
Apt 15:10 "Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?"Voi sinua ihmisparka, ei armo poista Jumalan lakia. Ei se että saa anteeksi laittomuutensa poista lakia. Jos joku ottaa kantaakseen sinun laittomuutesi seuraukset ja sinä säästyt - EI SE POISTA LAKIA .. se poistaa vain rangaistuksen mutta senkin vain sinun osaltasi .. Jeesus sai sen kantaa jotta sinä säästyisit.
Puhut niin ymmärtämättömästi, että sitä on vaikea uskoa - ei siinä ole mitään ylpeilemistä että Jumalan tahto eli Jumalan laki on aina olemassa - Jumalan laki on ikuinen . - Aadamin-laittomuus
Valitettavasti tuo on vain legalistien perustelua. Mitään osoitusta ei Raamatusta löydy että lakia olisi annettu ennen kuin Siinailla.
Sen sijaan, Raamattu sanoo SELKEÄSTI ja kristallinkirkkaasti että laki annettiin Siinailla.
Jos haluat väittää lain annetun ENNEN kuin Israelille, olisitko niin hyvä että perustelisit asian Raamatulla, etkä levittäisi tuota valhetta ?Exadventistiparka kommentoi:
"Mitään osoitusta ei Raamatusta löydy että lakia olisi annettu ennen kuin Siinailla. Sen sijaan, Raamattu sanoo SELKEÄSTI ja kristallinkirkkaasti että laki annettiin Siinailla."
--------
Tuo tarkoittaisi, että laki ikäänkuin "keksittiin" Siinailla. Yritä ymmärtää että Jumalan Laki on Jumalan iankaikkisen olemuksesta lähtevä moraalinen ja rakkaudellinen totuus - ikuinen ja aina olemassa oleva ja vain siinä on iankaikkinen elämä. Juuri laittomuus erottaa ihmisen Jumalasta ja elämästä ja myös Aadamin ja Eevan synti on laittomuutta.
Nyt on Jumala armossaan lähettänyt ihmisille Lunastajan joka kantoi meidän laittomuutemme ja rakkaudettomuutemme seuraukset, nytkö sinä sanot että Jeesus poisti Jumalan lain? - Eklund-erehtyy
JarmoEklund kirjoitti:
No jos laki on kerran niin hyvä, niin onnistuivatko Israelin kansa pitämään lain Jumalan edessä lunastaen siten hyväksynnän ikuiseen elämään, vai ovatko he kaikki kuolleet lainrikkojan palkkana?
JarmoEklund kysyy:
---
Mutta voi hyvä ystävä ei sillä ole asian kanssa tekemistä, että eivät ihmiset voi lakia pitää - sekö poistaisi Jumalan lain että joku rikkoo sitä?
Huomaa myös että Jumala itse pitää aina lakinsa, Jumalan Laki on Jumalasta (Jumalan olemuksesta) ja osoittaa Jumalan luonteen, laki siis opettaa meitä tuntemaan Jumalaa, Jumalan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta. Eklund-erehtyy kirjoitti:
JarmoEklund kysyy:
---
Mutta voi hyvä ystävä ei sillä ole asian kanssa tekemistä, että eivät ihmiset voi lakia pitää - sekö poistaisi Jumalan lain että joku rikkoo sitä?
Huomaa myös että Jumala itse pitää aina lakinsa, Jumalan Laki on Jumalasta (Jumalan olemuksesta) ja osoittaa Jumalan luonteen, laki siis opettaa meitä tuntemaan Jumalaa, Jumalan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta.Ettekö te koskaan lue mitä teille kirjoitetaan, vai mikä asennekysymys tässä on. Onhan se nyt helppovetää Raamatustakin ettei yksikään lain piirto katoa ja me olemme aina lain kanssa tekemisissä sikäli että rikkomuksemme näkyy peilin kaltaisena suhteessa Jumalan lakiin. Te vaan jostain kumman syystä luulette voivanne pitää sitä pelkästään sillä että tuotte Jumalan lain ohi Jeesuksen veren armon voiman. Siitä huolimatta ette kykene yhtäkään lakipykälää pitämään edes yhtä päivää ja samaan hengenvetoon vaahtoatte pitävänne lain. Tästä syystä meillä on Golgatan veriuhri, joka tuli synniksi maailmaan, jotta meillä olisi mahdollisuus. Se mahdollisuus menetetään juuri tämän kaltaisella täysin ristiriitaisella kommentilla, kuin suoraan jostain pahimmasta valheen verkosta nostettuna.
JumalanLaki kirjoitti:
Ei kukaan ole laista vapaa jos rikkoo sitä päivittäin. Se tarkoittaisi että lakia saa rikkoa vapaasti ja se ei tietenkään ole totta. Jos joku joka rikkoo lakia sanoo olevansa laista vapa, on hän totaalisesti erehtynyt sillä laittomuudessa ei ole iankaikkista elämää.
Ei ole kyse siitä tahdotko olla lain alainen tai et - sillä jokainen ON lain alainen. Mitä tuo Galatalaiskirje 4:21-26 tarkoittaa, että armoa ei saa hylätä - mutta se ei tarkoita että Jumalan laki tulisi hylätä.
Molemmat ovat voimassa Jumalan armo ja Jumalan laki. Armo Jeesuksessa ja laki ihmisen sydämessä. Kun täällä "kopitellaan" laki olemattomaksi ja sen lisäksi moititaan niitä jotka hyväksyvät niin Jumalan lain kuin Jumalan armon Jeesuksessa ja kaiken lisäksi halveksitaan heitä kutsumalla heitä "vajakiksi"- on se osoitus siitä mihin laittomuus ihmisessä johtaa. Sokeuteen ja täydelliseen lukkiutumiseen.
Ettekö te edes näe että myös armo on laillinen.JOKAINEN ihminen rikkoo lakia päivittäin ja jos rikkoo yhtäkin, on rikkonut kaikki. Tässä se salaisuus piileekin ja on pelkästään sokeutta olla tajuamatta sitä kuinka avuttomia me ihmiset olemme lain edessä. Meillä ei ole kuin yksin Jeesus.
Tämäkin kommentti minkä "JumalanLaki" nimimerkki antoi, osoittaa taas kuinka tietämätön ihminen on omavoimaisuutensa sokaisemana.- Exadventistiparka
Aadamin-laittomuus kirjoitti:
Exadventistiparka kommentoi:
"Mitään osoitusta ei Raamatusta löydy että lakia olisi annettu ennen kuin Siinailla. Sen sijaan, Raamattu sanoo SELKEÄSTI ja kristallinkirkkaasti että laki annettiin Siinailla."
--------
Tuo tarkoittaisi, että laki ikäänkuin "keksittiin" Siinailla. Yritä ymmärtää että Jumalan Laki on Jumalan iankaikkisen olemuksesta lähtevä moraalinen ja rakkaudellinen totuus - ikuinen ja aina olemassa oleva ja vain siinä on iankaikkinen elämä. Juuri laittomuus erottaa ihmisen Jumalasta ja elämästä ja myös Aadamin ja Eevan synti on laittomuutta.
Nyt on Jumala armossaan lähettänyt ihmisille Lunastajan joka kantoi meidän laittomuutemme ja rakkaudettomuutemme seuraukset, nytkö sinä sanot että Jeesus poisti Jumalan lain?"Tuo tarkoittaisi, että laki ikäänkuin "keksittiin" Siinailla. Yritä ymmärtää että Jumalan Laki on Jumalan iankaikkisen olemuksesta lähtevä moraalinen ja rakkaudellinen totuus"
Miksi et lue mitä Raamattu asiasta sanoo ?
Laki annettiin rikkomusten tähden. Ei siksi että sitä olisi tarvinnut antaa jollei Israel olisi kääntynyt pois Jumalasta. Tuolle niskoittelijakansalle Jumalalla oli kaksi vaihtoehtoa - tuhota heidät tai pakottaa heidät lain ikeen alle.
Hes 20:"5 ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona minä Israelin valitsin, minä kättä kohottaen lupasin Jaakobin heimon jälkeläisille, minä tein itseni heille tunnetuksi Egyptin maassa ja kättä kohottaen lupasin heille sanoen: 'Minä olen Herra, teidän Jumalanne'. 6 Sinä päivänä minä kättä kohottaen lupasin heille, että vien heidät pois Egyptin maasta siihen maahan, jonka olin heille katsonut ja joka vuotaa maitoa ja mettä-se on kaunistus kaikkien maitten joukossa. - 7 Ja minä sanoin heille: 'Heittäkää, itsekukin, pois silmienne iljetykset älkääkä saastuttako itseänne Egyptin kivijumalilla: minä olen Herra, teidän Jumalanne'. 8 Mutta he niskoittelivat minua vastaan eivätkä tahtoneet minua kuulla; eivät heittäneet pois itsekukin silmiensä iljetyksiä eivätkä hyljänneet Egyptin kivijumalia. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani täytäntöön heissä keskellä Egyptin maata. 9 Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä he olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni heille tunnetuksi viemällä heidät pois Egyptin maasta. 10 Ja kun olin vienyt heidät pois Egyptin maasta ja tuonut heidät erämaahan, 11 niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. 12 Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät."
Kuten luemme jakeesta 11 ja 12; laki annettiin rikkomusten tähden, ja sapatti annettiin merkiksi tuolle niskoittelevalle kansalle.
Saman asian voit lukea Raamatusta moneen kertaan.
Jumala ei antanut lakia Aadamille, Nooalle tai Aabrahamille, tehdessään heidän kanssa liittoa. Vain tuolle niskoittelijakansalle se oli annettava.
- monenlaista
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. (Room. 7:12) Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät (Ps. 19:9).
Kaikki, jotka ovat orjina ikeen alla, pitäkööt isäntiänsä kaikkea kunnioitusta ansaitsevina, ettei Jumalan nimi ja oppi tulisi häväistyksi. (1Tim. 6:1)
Täällä on muutamia, jotka ovat säihkähtäneet Jumalan käskyjä, että pitääkö heidänkin totella Jumalaa, eikös ne kuulunut vaan juutalaisille?
On myös heitä, jotka eivät ymmärrä Jeesuksen sovitustyötä ja sitä, että uskovalle ei Jumalan käskyt näytä raskailta ikeiltä, samoin kuin synnissä eläville.
Jos laista puhutaan nousee heillä kärvat pystyyn. He huutavat älkää tuoko meille mitään taakkoja, koska eivät ymmärrä tai halua ymmärtää Jeesuksen sovitustyötä. He tuovat ihmisille omia käskyjään, kuten " katsokaa minua minä pidän Jeesuksen ylösnousemusjuhlapäivää sunnuntaina pyhänä ja sapatti on minulle arkipäivä. Olen vapaa tekemään tahtoni mukaan tai sen mukaan kun historiasta löydän muutamien esi-isen näin alkaneen tekemään. Perinne pyhät kunniaan."
Jumala on rakkaus ja kaikki mikä hänestä lähtee on rakkautta, jopa sekin, että väärintekijät tuomitaan aikanaan kadotukseen/kuolemaan.
On ihmisiä, jotka etsimällä etsivät raamatusta kohtia mikä ei heille kuulu, vaan kuuluu muille ihmisille esim. juutalaisille.
Lain tiivistelmä: Rakasta Jumalaa ylikaiken on suurin ja laajin kokonaisuus (totteleminen, Jumalan käskyt, lähimmäisen rakastaminen........) ja toinen tämän vertainen on rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.
Jeesuksen kuorma on keveä, koska hän on täyttänyt lain, se ei oikeuta uskovaa totelemattomuuteen, vaan iloitsemaan pelastuksesta Jeesuksen tekjoen tähden- Laki ei ole uskovalle kuorma, kuten syntiselle se on ies, joka ei ota synnilleen vastaan sovittajan työtä. Uskovalle laki on vapaudenlaki. Jeesus on Vapahtaja.
Ero on vanhurskaan ja vääryyden välillä.- JumalanIkuinenLaki
Hyvin kirjoitit, kuinka saisi nämä lakia välttelevätkin tajuamaan tämän?
Jumalan tahto on Jumalan laki siten että Jumala ei koskaan riko omaa lakiaan - laki on nimittäin Jumalan luonteen mukainen ja siksi yhtä ikuinen kuin Jumala eihän Jumala koskaan muuta luonnettaan (oikeudenmukaisuuttaan ja rakkauttaan) , - Exadventistiparka
"On ihmisiä, jotka etsimällä etsivät raamatusta kohtia mikä ei heille kuulu, vaan kuuluu muille ihmisille esim. juutalaisille."
Hyvinpä asian tiivistit tässä lauseessa. Laki annettiin Israelille, koska Israel niskoitteli Jumalaa vastaan. Sitä ei annettu ennen Siinaita kenellekään, eikä sitä ole annettu uuteen liittoon.
Näin Paavali sanoo niille, jotka halusivat uskovia sitoa lain ikeeseen, siihen ikeeseen joka annettiin niskoittelevalle Israelille rikkomusten tähden:
Apt. 15:10 "Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?" JumalanIkuinenLaki kirjoitti:
Hyvin kirjoitit, kuinka saisi nämä lakia välttelevätkin tajuamaan tämän?
Jumalan tahto on Jumalan laki siten että Jumala ei koskaan riko omaa lakiaan - laki on nimittäin Jumalan luonteen mukainen ja siksi yhtä ikuinen kuin Jumala eihän Jumala koskaan muuta luonnettaan (oikeudenmukaisuuttaan ja rakkauttaan) ,Eihän missään tapauksessa ole kiinni siitä että joku tässä välttelisi lakia. ON käsittämättömän paradoksaalista kun täällä lakiin intensiivisesti tuijottavat luulevat että jos joku ei halua lain alle, tarkoittaisi ettei laki koske häntä. Tämä jopa sanoo sen ääneen, päivittelemällä ettemme tajua tätä. Asiahan on juuri toisin päin, meille jokainen lainpiirto on sydämessä ja me vain tunnustamme ettemme voi pitää lakia, koska olemme liian heikkoja sen täydesti pitämiseen, joten meille on parempi sydämen laki ja Jeesuksen armo. Toki me lakia pidämme siten kuin kykyjemme mukaan kykenemme.
Erona tässä kaikessa on se, että toinen tuijottaa lain kirjainta ja toinen lain tarkoitusta. Eli toiselle lain kirjain merkitsee kaikki kaikessa ja toiselle lain tarkoitus on se jota sydän hakee.- Exadventistiparka
JarmoEklund kirjoitti:
Eihän missään tapauksessa ole kiinni siitä että joku tässä välttelisi lakia. ON käsittämättömän paradoksaalista kun täällä lakiin intensiivisesti tuijottavat luulevat että jos joku ei halua lain alle, tarkoittaisi ettei laki koske häntä. Tämä jopa sanoo sen ääneen, päivittelemällä ettemme tajua tätä. Asiahan on juuri toisin päin, meille jokainen lainpiirto on sydämessä ja me vain tunnustamme ettemme voi pitää lakia, koska olemme liian heikkoja sen täydesti pitämiseen, joten meille on parempi sydämen laki ja Jeesuksen armo. Toki me lakia pidämme siten kuin kykyjemme mukaan kykenemme.
Erona tässä kaikessa on se, että toinen tuijottaa lain kirjainta ja toinen lain tarkoitusta. Eli toiselle lain kirjain merkitsee kaikki kaikessa ja toiselle lain tarkoitus on se jota sydän hakee."Eli toiselle lain kirjain merkitsee kaikki kaikessa ja toiselle lain tarkoitus on se jota sydän hakee."
2 Kor 3:6 "joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
Pohjimmiltaan, kysymys on kuitenkin siitä halummeko kulkea eteenpäin Hengessä ja Hengen johtamina, vai jäädä paikoilleen pyrkien toteuttamaan sen lain kirjainta joka annettiin niskoittelijoille, ei vanhurskaille. On vaarallista kuvitella että 10 käskyyn olisi tiivistetty Jumalan tahto elämäämme kohtaan. Exadventistiparka kirjoitti:
"Eli toiselle lain kirjain merkitsee kaikki kaikessa ja toiselle lain tarkoitus on se jota sydän hakee."
2 Kor 3:6 "joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
Pohjimmiltaan, kysymys on kuitenkin siitä halummeko kulkea eteenpäin Hengessä ja Hengen johtamina, vai jäädä paikoilleen pyrkien toteuttamaan sen lain kirjainta joka annettiin niskoittelijoille, ei vanhurskaille. On vaarallista kuvitella että 10 käskyyn olisi tiivistetty Jumalan tahto elämäämme kohtaan.Aivan, nimenomaan! Uudestisyntyneen Jeesuksen Kristuksen lunastusvereen luottava on nähnyt jo lain läpi itsensä ja asemnasa lakiin, todennut itsesnä kevyeksi lain painavien pykälien edessä, eikä jää mitään toivoa ellei sitten se Jeessus. Näin uskosta osallinen saa totuuden hengen, joka sydämessä kertoo automaattisesti kaiken tarvittavan, emmekä tee lain kirjaimella sen lukemisen kannalta enää yhtään mitään. Uudestisyntynyt etsii totuutta ja alistuu koko sielustaan Jeesuksen Hengen alle ja sydämen vanhursakuden alaisuuteen. Sydämen vanhurskaus tahtoo tehdä sekä laksekematonta ja pyyteetöntä hyvää, että karttaa kaikkea pahaa. Tämä tapahtuu kaikki TÄYSIN luonnollisesti, ilman lakipykälän pykälää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun5914216T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli374143Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo482386- 1542249
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3401785- 1081652
Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast291504Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?2031454- 621206
- 1021204