Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

  1. Tuo on ns. ennakkoluuloa.
  2. Tuossa Piiroisen profetiassa on useita raamatullisesti ristiriidassa olevia asioita, jotka yhdessä kyseenalaistavat rankasti koko kirtjoituksen. Olen pahoillani jos joku pettyy.

    1. Raamatullinen vuodenvaihde ei ala syksyllä, vaan se alkaa sillä että ensin pitää löytyä ohra Israelissa ja sitä seuraava uuden kuun sirpin näkyminen Israelissa muodostaa kunkin uuden vuoden ensimmäisen päivän. Löytyy 2. Mooseksen kirjasta.
    2. Antikristus ei ole lihallinen olento, eikä voi kuolla, eikä sitä siis voi murhata. Antikristus on henki joka on ollut ja joka tulee olemaan kaikissa niissä, jotka kieltävät Jeesuksen Jumalan poikana. Tämä lukee selvästi Paavalin kirjeissä.
    3. Ymmärrän kuitenkin että tämä antikristus tarkoittaa petoa, jolla oli miekanhaava ja IKÄÄNKUIN KUOLI. Ei Raamatussa käytetä termiä ikäänkuin, jos se tarkoittaa konkretiaa. Peto voidaan ikäänkuin murhata, muttei murhata, eikä tämä tule tuonelasta, vaan tässä oli miekan haava ja tämä virkosi.
    4. Antikristus ei mene tuosta kultaisesta portista, koska Jeesus itse on Raamatussa kieltänyt kenekään kulkemasta siitä ennen kuin hän saapuu itse ja tulee siitä kuninkaana sisään. Tästä on olemassa Israelissa todisteita, ettei kukaan ole selvinnyt hengissä kun on yrittänyt siitä kävellä läpi ja lopulta se muurattiin umpeen. Palestiinalaiset kumminkin tietävät myös tämän profetian ja ovat pystyttäneet hautausmaan sen toiselle puolelle koska juutalainen ei saa kävellä hautojen yli. Näin he koittavat estää juutalaisten kuninkaan paluuta.
    Enempää en viitsinyt etsiä...
  3. Minusta ensinnäkin termin antikristus voisi kristillisissä piireissä lihallisena henkilönä lopettaa. Kyse on pedosta ja väärästä profeetasta, jotka saavat lihallisena vallan. Mutteivät nekään täyttä valtaa koko maailmassa, vaan siinä maassa minkä Jumala kutsuu maaksi, eli Israelin koko alue, jonka Jumala on sille luvannut. Eikös se ole jotain 2300x2300km halkaisijalta.
    Sitten toiseksi, mitkä ovat pedon tunnusmerkit? Pieni valta oli ensimmäinen, jota yksikään entinen presidentti tai hallitsija ei täytä, koska pieni valta ei ole esimerkiksi suurvallan päämiehellä. Michail Gorbatshev ei ollut mikään pienen vallan omannut henkilö, vaan aikoinaan maailman vaiukutusvaltaisimpia, ellei jopa vaikutusvaltaisin, NL:n aikana. Ei siis voida ikikuuna päivänä puhua pienestä vallasta, vaan päin vastoin.
    Sen sijaan kiinnittäkää katseenne Israeliin ja sen ns. Jumalan lupaamaan alueeseen, joka joistain kartoistakin voi tarkistaa. Sitä kutsutaan maaksi ja pakanakansoja kutsutaan mereksi. Tästä lähtökohdista luetaan ilmestyskirjan 13. lukua jakeesta yksi alkaen:
    Ja se asettui seisomaan meren hiekalle. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua....>>> Ensimmäinen peto siis nousee pakanakansojen seasta!
    Sitten toinen peto (väärä profeetta) jakeesta 11-13 jne...
    Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden....>>>
    Toinen peto on väärä profeetta joka siis nousee "siitä maasta minkä Jumala lupasi" eli siltä alueelta jota kutsutaan luvatuksi maaksi. Ilmeisimmin Abrahamin jälkeläinen ainakin.
    Tältä pohjalta minä kehoitan teitä...
  4. Aika kuvaavaa... Kiitos Sinetti sanomasta. Minulle tuli heti mieleen rukoukset toistemme puolesta ja toistemme, "sisäkkäiset sanat ja laatikot" kantavat säilöttyinä kokonaisuuksina Jumalan eteen kuin suitsutus.
    Tämä minulle tuli mieleeni tuosta unesta:
    Joh. ilm. 5:7-10 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset, ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".