Näky - Kirjoitettu On!

sinettisormus1

Tänä aamuna sain näyn jostakin Arkistosta. Näin kuin piirretyn arkisto laatikoston ja jokaisessa lokerossa oli pienempi laatikko tai piiretty neliö sisällään ja jokainen niistä oli numeroitu ja niitä oli paljon, kuin on myös paljon kirjoitettua todistusta, Herrastamme Jeeuksesta Kristuksesta, ja tämä kaikki on hänen kunniakseen ja kirkastuksekseen, kiitoksena olkoon Hänelle!

Herran Rauhaa ja Siunausta Teille!

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selevä rohveetta on nyt juopununna omien ajatustensa voimajuomasta ja saa taas uskonnollisia väristykssiä. On nuo evoluution tuottamat aivot vielä pikkusen keskeneräiset, mutta nuorisoa kun kuuntelee, niin parannusta tapahtuu jokaisessa sukupolvessa.

      Uskonnollisista harhoista kärsivien vanhempien lapset pitäisi ottaa huostaan, tai vaihtoehtoisesti kastroida nämä isät ja äidit jo ennen lisääntymisajatuksia. Perusteena voi käyttää näitä profetioivia kansalaisia, joihin on jo lapsena istutettu usko ja pelko. Nyt aikuisiällä inkkarit sitten putoaa kanootista ihan täysin.

    • sinettisormus1

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
      1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
      6. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
      7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
      8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
      9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
      10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
      11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      15. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
      16. Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
      17. Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
      18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
      19. Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
      20. Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
      21. Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
      22. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
      23. Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
      24. Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
      25. ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
      26. Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
      27. Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
      28. Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
      29. Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
      30. Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
      31. Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
      32. Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
      33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.

      jatkuu....

      • sinettisormus1

        34. Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
        35. Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36. Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
        37. Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta.
        38. Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" - se on käännettynä: opettaja - "missä sinä majailet?"
        39. Hän sanoi heille: "Tulkaa ja katsokaa". Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän. Silloin oli noin kymmenes hetki.
        40. Andreas, Simon Pietarin veli, oli toinen niistä kahdesta, jotka olivat kuulleet, mitä Johannes sanoi, ja seuranneet Jeesusta.
        41. Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
        42. Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
        43. Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".
        44. Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan ja Pietarin kaupungista.
        45. Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
        46. Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
        47. Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
        48. Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
        49. Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
        50. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."
        51. Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."


      • sinettisormus1

        ... tämän kaiken ihanuuden olemme saaneet Herramme Sanan ja Hengen kautta, Kiitos ja Kunnia Herralle, Jeesukselle Kristukselle!

        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


      • näkymätön-ninni

        Kiitos sinetti! Tuli tuossa linkissä sydämeen osuvaa tekstiä, sillä on todellakin ollut viimepäivinä tunne: "Ei ole helppoa olla Jumalan lapsi tässä maailmassa"

        Vieraita ja muukalaisia

        ”Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.” (Hebr. 11:13)

        Ei ole helppoa olla Jumalan lapsi tässä maailmassa. Me olemme usein työpaikoillamme, asuinalueillamme ja jopa perheemme ja sukumme keskellä poikkeuksia. Olemme vieraita ja muukalaisia tässä maailmassa. Kun kaikki ympärillä uskovat toisin, ajattelevat toisin ja pitävät meitä omituisina, voi olla hyvin ahdistavaa olla uskovainen.

        Eräässä lehdessä oli artikkeli, jossa kerrottiin Matti ja Teppo -duosta. Siinä Matti kertoi pelästyneensä, kun Teppo tuli uskoon. Ajattelin silloin, että sehän vasta kauheata onkin. Oli tapahtunut jotain todella vaarallista. Teppo oli saanut syntinsä anteeksi ja rauhan sisimpäänsä.

        Meitä pidetään tässä maailmassa hulluina, mutta juuri niin on kirjoitettu: ”Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.” (1 Kor. 1:21-24)

        Epäuskoisen ympäristön paine on murtanut monen uskon Kristukseen. Eräs kristitty lähti innolla lähetystyöhön muslimimaahan, mutta palasi takaisin muslimina. Hän ei kestänyt tuota ympäristön painetta. Mullahien joka-aamuiset huudot minareeteista ja koko ympäröivän maailman usko Allahiin mursi hänet. Perkele kuiskaa: ”Kun kaikki muut uskovat toisin, miten sinä voisit olla oikeassa.”

        Siksi on tärkeätä muistaa, että on kirjoitettu: ”Olemme vieraita ja muukalaisia maan päällä.”


      • näkymätön-ninni

        ...Mutta jaksammehan vielä...
        Te saatte voiman

        Kerran eräs opettaja sanoi: ”Uskovat koululaiset ovat kaikkein vahvimpia ja voimakkaimpia nuoria.” Hän oli tullut tähän päätelmään seurattuaan innokkaita uskovia nuoria, jotka pitivät koulussa aamuhartauksia ja tunnustivat julkisesti uskoaan. Mutta opettaja ei tiennyt, mitä on kirjoitettu: ”Vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani.” (Apt .1: 8)


        Toiset ihmettelevät, miten te jaksatte tehdä tuota hengellistä työtä noin suurella innolla. Moni ei jaksa huolehtia edes omista asioistaan ja te jaksatte kantaa huolta muista, jopa ihmisistä toisella puolella maapalloa. Mutta he eivät tiedä, mitä on kirjoitettu: ”Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat; mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.” (Jes.40:31)

        Tässä maassa ei olisi julistettu evankeliumia eikä tehty lähetystyötä maan ääriin saakka, jos ei olisi aina ollut niitä, jotka ovat odottaneet Herraa ja saaneet voiman lähteä liikkeelle. Jos sinä olet tänään uupunut ja ajattelet, että ei ole olemassa ketään, joka voisi auttaa, kuuntele mitä Raamattu sanoo: ”Ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman!”

        Siitä lähtien, kun Adam ja Eeva lankesivat syntiin, ihminen on yrittänyt luoda paratiisia tänne maanpäälle. Mutta se yritys ei tule koskaan onnistumaan. Lopulta ”ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.” (Luuk. 21:26)

        Maailma ei ole menossa kohti parempaa vaan kohti huonompaa. Sen me näemme ympärillämme ja sen luemme myös Raamatusta. Mutta on kirjoitettu: ”Kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä.” (Luuk. 21:28)

        ”Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.” (2 Piet. 3:13)

        Me odotamme kirjoitusten mukaan sitä uutta maata, jossa kukaan ei enää pilkkaa Jumalaa, kukaan ei pidä meitä hulluina, kukaan ei enää väitä, että maailma on syntynyt sattumalta. Kukaan ei elä vääryydessä ja valheessa. Kukaan ei eksytä toista ja viettele syntiin. Siellä kaikki elävät vanhurskaudessa ja tuntevat Jumalan. Niin on kirjoitettu.


      • sinettisormus1

        Niin tuttua tunnetta, me todella olemme vieraita ja muukalaisia maan päällä, ja se osa meille on luvattukkin Jeesuksen seuraajina ja todistajina.
        Eilen illalla kun olin täpinöissäni tuosta Miia Lepistön sanomasta, joka mahtava ja tärkeä onkin, luin sen innolla miehelleni, itseasiassa melkeinpä pakotin hänet kuuntelemaan ja surukseni sain taas kerran todeta, että mieheni kun ei ole uskossa, ei sieltä liiennyt ymmärrystäkään:
        - " ... en mä tosta mitää ymmärrä..." Ja poistui hymyillen taas urheilua seuraamaan...
        Kiitos ninni noista tuntemuksistasi, minulle hyvin tuttua, ja varmasti muillekkin uskoville.
        Onneksi tänäiltana pääsen pitkästä aikaa uskovien kanssa sisarten yhteyteen.


      • näkymätön-ninni

        No ihan samoja tuntemuksia minullakin mieheni suhteen.

        Tosin pitää olla kiitollinen, että hän on hieman lähentynyt Herraa, ja on tunnustanut rukoilevansa!
        Viime viikolla hän kaipasi yhteistä hartaushetkeä, jota olemme silloin tällöin pitäneet koko perhe! Että tästä saa olla kiitollinen!!! Lähentymistä tapahtuu...

        Rukoillaan puolisoidemme puolesta yhdessä, että löytäisivät pelastavan uskon Jeesukseen Kristukseen!!!

        Siunattua iltaa sinulle tänään! Herra olkoon siellä teidän kanssanne.


      • sinettisormus1

        ... ninnkuin myös teidän kanssanne! :)
        meillä on samoin, joskus tuntuu että tapahtuu jotain edistystä ja on kertonut joskus lukevansa raamattuakin, mutta hetkessä tapahtuu käännös ja seinä on taas vastassa ja joskus se tuntuu todella suurelta muurilta, juuri kun olet iloinnut, että nyt, nyt alkaa kasvu, niin kaikki romahtaa, mutta taistelu jatkuu, hiljainen rukous taistelu ja olenhan saanut pestä hänen jalkansakin, niinkuin evankeliumissa sanotaan.... :)


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ninnkuin myös teidän kanssanne! :)
        meillä on samoin, joskus tuntuu että tapahtuu jotain edistystä ja on kertonut joskus lukevansa raamattuakin, mutta hetkessä tapahtuu käännös ja seinä on taas vastassa ja joskus se tuntuu todella suurelta muurilta, juuri kun olet iloinnut, että nyt, nyt alkaa kasvu, niin kaikki romahtaa, mutta taistelu jatkuu, hiljainen rukous taistelu ja olenhan saanut pestä hänen jalkansakin, niinkuin evankeliumissa sanotaan.... :)

        Ole Siunattu ninni ja sinun perheesi, Jeesuksen Kristuksen nimeen! ( se kirjoitettu on)


    • sinettisormus1

      Muistakaa siis tämä, lahjaksi olemme saaneet.

      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 4
      1. Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
      2. Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.
      3. Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
      4. sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
      5. Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
      6. Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
      7. Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
      8. Te olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
      9. Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
      10. me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
      11. Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
      12. me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
      13. meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
      14. En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.
      15. Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
      16. Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.
      17. Juuri sentähden minä lähetin teille Timoteuksen, joka on minun rakas ja uskollinen poikani Herrassa; hän on muistuttava teitä minun vaelluksestani Kristuksessa Jeesuksessa, sen mukaan kuin minä kaikkialla, joka seurakunnassa, opetan.
      18. Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne.
      19. Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta.
      20. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
      21. Kummanko tahdotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä?

    • Aika kuvaavaa... Kiitos Sinetti sanomasta. Minulle tuli heti mieleen rukoukset toistemme puolesta ja toistemme, "sisäkkäiset sanat ja laatikot" kantavat säilöttyinä kokonaisuuksina Jumalan eteen kuin suitsutus.
      Tämä minulle tuli mieleeni tuosta unesta:
      Joh. ilm. 5:7-10 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset, ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".

      • sinettisormus1

        Kiitos Jarmo, Siunattu olet sinäkin veljien joukossa, Jeesuksen Kristuksen nimeen.


      • sinettisormus1

        ... tänään menen kuuntelemaan Pirkko Vesavaaraa ja odotan illalta paljon, vien tuon Miian sanoman mennessäni ....


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        ... tänään menen kuuntelemaan Pirkko Vesavaaraa ja odotan illalta paljon, vien tuon Miian sanoman mennessäni ....

        Okei, loisto homma... vie ihmeessä. Siunausta myös sinne.


      • sinettisormus1

        Itse asiassa, minulle tuli myös tuosta näystäni mieleen keskustelumme täällä, unistamme, näyistämme, Jeesuksesta ja tästä sanomasta, se kaikki taltioituu arkistoihin, olemme näissä lokeroissamme, numeroituina ... hyvin tulkitsit näkyä, se toi esiin sen kauneuden, jota myös viesteistä löytyy...


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Itse asiassa, minulle tuli myös tuosta näystäni mieleen keskustelumme täällä, unistamme, näyistämme, Jeesuksesta ja tästä sanomasta, se kaikki taltioituu arkistoihin, olemme näissä lokeroissamme, numeroituina ... hyvin tulkitsit näkyä, se toi esiin sen kauneuden, jota myös viesteistä löytyy...

        Mulla on tänään pyöriny mielessä lause "jokaisesta sanasta".... niin hyvässä ku pahassa.


      • näkymätön-ninni
        JarmoEklund kirjoitti:

        Mulla on tänään pyöriny mielessä lause "jokaisesta sanasta".... niin hyvässä ku pahassa.

        Tähän Jarmon lauseeseen nousi mieleen:

        Jaakobin kirje 3

        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.


        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.


        3 Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.


        4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.


        5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!


        6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.


        7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;


        8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.


        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;


        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.


        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?


        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.


        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.


        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.


        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.


        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.


        17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.


        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3219
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1965
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1533
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      128
      1433
    5. 80
      1095
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      255
      921
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      859
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      90
      773
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      761
    Aihe