Tehkää vanhurskaus

On niin, että hyvä puu ei huonoa hedelmää saata tehdä, eikä huono puu hyvää, jos puu tekee huonoa hedelmää on puukin huono.

Älkää tehkö syntiä, vaan tehkää hurskauden hyviä tekoja, ja puhukaa totuuden hyviä sanoja.

Tänä päivänä ovat ihmiset kallistanet korvansa opetuksille, jotka opettavat kuten ihmiset haluvat, ja totuus jää pois. Mutta mitä hyötyä on ihmsen tuntea oppeja, jotka eivät ole totuudesta?

Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä. Pysykää hänessä joka on totuus, sillä hänessä on elämä.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abafgabafg

      Ennenkuin toisen oppia voi pilkata, pitää itsellä toki olla itselläänkin oppi, joka on ehdottomasti parempi, hedelmisstään siis puu tunnetaan. ELLEI näin ole, kannatta edelliset opit hylätä, ja etsiä uusi parempi, mistä sen löytääkään, sillä melko pellen touhultahan se ainakin sivusta vaikuttaa, joskos nyt mihinkään patempaankaan johtaisi??

      • Tehkää se mikä on oikein on ja vanhurskaus.

        Jos joku opettaa teille, ette ei ole hyvä tehdä hyvää, tai muuten vähättelee hyväntekemistä, niin mitä hurskautta se on?

        Tänään ihmiset ovat hyljänneet rakkauden totuudesta, ja opettavat sen kaltasia oppeja, että yksin armosta ihminen pelastuu, eikä hyvistä teoista, ja näiden tekohurskaiden sanojen tarkoitus ei ole hurskaus, vaan erottaa hyvät teot hurskaudesta, eli saada aikaan jonkinlainen hedelmätön hurskaus, jossa ihminen saataa elää yleellistä elämäänsä, köyhistä välittämättä.

        Mutta tämänkö Jumala palkitsee?


      • fdsfds

        fasdfsdasda


      • Sinullekin
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Tehkää se mikä on oikein on ja vanhurskaus.

        Jos joku opettaa teille, ette ei ole hyvä tehdä hyvää, tai muuten vähättelee hyväntekemistä, niin mitä hurskautta se on?

        Tänään ihmiset ovat hyljänneet rakkauden totuudesta, ja opettavat sen kaltasia oppeja, että yksin armosta ihminen pelastuu, eikä hyvistä teoista, ja näiden tekohurskaiden sanojen tarkoitus ei ole hurskaus, vaan erottaa hyvät teot hurskaudesta, eli saada aikaan jonkinlainen hedelmätön hurskaus, jossa ihminen saataa elää yleellistä elämäänsä, köyhistä välittämättä.

        Mutta tämänkö Jumala palkitsee?

        Niin, emme ole lain alla, vaan armon alla, mutta laki näyttää meille synnin.
        Joka pitää käskyt, niin hän minua rakastaa, sanoi Jeesus. Usko ilman tekoja on kuollut. Meidän ei tarvitse pusertaa itsestämme hyviä tekoja, hyvät hedelmät alkavat näkyä, kun pysymme lähellä Jeesusta!:)


      • Sinullekin kirjoitti:

        Niin, emme ole lain alla, vaan armon alla, mutta laki näyttää meille synnin.
        Joka pitää käskyt, niin hän minua rakastaa, sanoi Jeesus. Usko ilman tekoja on kuollut. Meidän ei tarvitse pusertaa itsestämme hyviä tekoja, hyvät hedelmät alkavat näkyä, kun pysymme lähellä Jeesusta!:)

        Kysymys on itsensä taivuttamisesta Jumalan puoleen, eivätkä ne teot itse itseään tee, joten älkää pettäkö itseänne tämän maailman ajan tapaan, jossa uskovat eivät näytä kehitty, juuri miksikään.

        Taivuttakaa itsenne pois tämän maailman menoista, Jumalan puoleen, jotta ette hukkuisi, sillä tämä maailma, jota te raksatatte, ei Jumalaa tunne.


      • Sinullekin kirjoitti:

        Niin, emme ole lain alla, vaan armon alla, mutta laki näyttää meille synnin.
        Joka pitää käskyt, niin hän minua rakastaa, sanoi Jeesus. Usko ilman tekoja on kuollut. Meidän ei tarvitse pusertaa itsestämme hyviä tekoja, hyvät hedelmät alkavat näkyä, kun pysymme lähellä Jeesusta!:)

        Täsmälleen niin... Amen!


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kysymys on itsensä taivuttamisesta Jumalan puoleen, eivätkä ne teot itse itseään tee, joten älkää pettäkö itseänne tämän maailman ajan tapaan, jossa uskovat eivät näytä kehitty, juuri miksikään.

        Taivuttakaa itsenne pois tämän maailman menoista, Jumalan puoleen, jotta ette hukkuisi, sillä tämä maailma, jota te raksatatte, ei Jumalaa tunne.

        Mikon tyylillä mm. kaikki vammaiset ja köyhät, jotka eivät pysty muuta kuin juuri hengittämään, joutuvat kadotukseen koska eivät kyenneet hyviin tekoihin.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Mikon tyylillä mm. kaikki vammaiset ja köyhät, jotka eivät pysty muuta kuin juuri hengittämään, joutuvat kadotukseen koska eivät kyenneet hyviin tekoihin.

        Jumala on vanhurskas, sinä tekohurskas, ja antaa kullekkin mitä kukin ansaitsee, mutta eihän naisenkaan saa alkaa opettajaksi, mutta ei Jumala siitä naista tuomitse, että hän ei tee sitä mitä hänen ei kuulu tehdä, tai toisaalta sitä, mitä hän ei pysty tekemään, vaan jos sinä tekohurskas, jätät hyvät teot tekemättä, ja valheilla kestität itseäsi, niin se kyllä seuraa sinua, sillä meidän tekomme seuraavat meitä.

        Miehisty sinäkin jo, ja ala puhumaan totuutta, tuon ainaisen vääristämisen sijaa, jotta et hukkuisi vääryyteesi.

        Herää.


      • hghg

        hgghgh


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Jumala on vanhurskas, sinä tekohurskas, ja antaa kullekkin mitä kukin ansaitsee, mutta eihän naisenkaan saa alkaa opettajaksi, mutta ei Jumala siitä naista tuomitse, että hän ei tee sitä mitä hänen ei kuulu tehdä, tai toisaalta sitä, mitä hän ei pysty tekemään, vaan jos sinä tekohurskas, jätät hyvät teot tekemättä, ja valheilla kestität itseäsi, niin se kyllä seuraa sinua, sillä meidän tekomme seuraavat meitä.

        Miehisty sinäkin jo, ja ala puhumaan totuutta, tuon ainaisen vääristämisen sijaa, jotta et hukkuisi vääryyteesi.

        Herää.

        Mikko määrittelehän mitä on tekohurskaus ja mieluummin ensin vanhurskaus, että voidaan hurskaus määrittää, joka kautta sitten se antihurskaus.
        Sellainen ihminen kuin minä, joka tunnustaa syntisyyteni, ei voi ainakaan itse väittää olevansa hurskas ihminen, päinvastoin, jonkun toisen pitää nimittää ensin minut hurskaaksi jostain syystä ja se syy on sitten se Jeesuksen armoon turvautuminen.
        Huomaatko Mikko että puhut koko ajan läpiä päähäsi ja syyttelet täällä perusteettomasti ihmisiä. Se on syntiä, jota et saata tehdä?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Mikko määrittelehän mitä on tekohurskaus ja mieluummin ensin vanhurskaus, että voidaan hurskaus määrittää, joka kautta sitten se antihurskaus.
        Sellainen ihminen kuin minä, joka tunnustaa syntisyyteni, ei voi ainakaan itse väittää olevansa hurskas ihminen, päinvastoin, jonkun toisen pitää nimittää ensin minut hurskaaksi jostain syystä ja se syy on sitten se Jeesuksen armoon turvautuminen.
        Huomaatko Mikko että puhut koko ajan läpiä päähäsi ja syyttelet täällä perusteettomasti ihmisiä. Se on syntiä, jota et saata tehdä?

        Ja sinä se vain jaksat täällä vääristellä asioita, ja asettaa kompastuskiviä niiden eteen, jotka pyrkivät pois synnin kierteestä, sillä itse et ole sieltä pois päässyt, etkä antaisi sieltä muidenkaan päästä, vaan haluat uskotella, että kukaan ei pääse pois synninteostaan.

        Mutta minä en syntiä tee, eikä tule muidenkaan tehdä, vaikka tämä yksi syntinen mitä väittäisi, sillä synnintekijän suulla hän puhuu, ja tuntuu rakastavan sitä syntistä elämäänsä, ja olevan vieläpä ylpeä siitä, että on syntinen.

        Jättäkää syntinne, sillä synintekijät eivät peri elämää.


    • asdkfad

      Saada aikaan jonkinlainen hedelmätön hurskaus, jossa ihminen saataa elää yleellistä elämäänsä, Kyllä sitä juuri maailmassa monet hyvässä asemassa olevat tavoittelevat, En ole kristitty, mutta en muslimikaan.

    • Tehkää vanhurskaus! Miten muka?
      Jumala on vanhurskas ja me olemme vanhurskautetut Jeesuksessa Kristuksessa uskomme kautta, emme tekojemme kautta. Tämän pitäisi olla selvää ainakin niille, jotka osaavat lukea.

      • Se joka on syntynyt vanhurskaasta tekee vanhurskauden, mutta joka syntiä tekee, ei Jumalaa tunne, vaan se Perkeleestä.

        Ei tämä niin vaikeaa ole, jos edes haluaa olla hyvä ihminen ja tehdä asit oikein.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Se joka on syntynyt vanhurskaasta tekee vanhurskauden, mutta joka syntiä tekee, ei Jumalaa tunne, vaan se Perkeleestä.

        Ei tämä niin vaikeaa ole, jos edes haluaa olla hyvä ihminen ja tehdä asit oikein.

        Asioiden oikein tekeminen on antaa vanhurskauttaa itsensä Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä. Eikä edes Jeesus kutsunut itseään hyväksi, vaan Jumalaa:
        Luukas 10:17-18 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        Vain Jumala kykenee vanhursakuttamaan ja se ei tapahdu meidän tekojemme tähden, olimmepa sitten kuinka hyviä tahansa. Me emme riittäisi vaikka mitä tekisimme, johan tämä lukee Pyhässä Raamatussakin. Se ei tarkoita kuten herra Ainasoja käsittää, että kaasupolkimessa ei ole kuin "päällä ja pois" kytkentä, vaan niin paljon et kykene olemaan lihassasi hyvä, että kelpaisit hyvänä. Etkä myöskään niin vähän syntiä tehneenä, että sen takia lihassasi kelpaisit. Kelpaat ainoastaan Kristuksessa.
        En tiedä miksi tämä pitää olla niin vaikeaa aina käsittää ettei liha voi. Henki olisi altis vaan liha ei taivu koskaan, ennenkuin tulee se joka on täydellinen.
        Ilm. 3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Asioiden oikein tekeminen on antaa vanhurskauttaa itsensä Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä. Eikä edes Jeesus kutsunut itseään hyväksi, vaan Jumalaa:
        Luukas 10:17-18 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        Vain Jumala kykenee vanhursakuttamaan ja se ei tapahdu meidän tekojemme tähden, olimmepa sitten kuinka hyviä tahansa. Me emme riittäisi vaikka mitä tekisimme, johan tämä lukee Pyhässä Raamatussakin. Se ei tarkoita kuten herra Ainasoja käsittää, että kaasupolkimessa ei ole kuin "päällä ja pois" kytkentä, vaan niin paljon et kykene olemaan lihassasi hyvä, että kelpaisit hyvänä. Etkä myöskään niin vähän syntiä tehneenä, että sen takia lihassasi kelpaisit. Kelpaat ainoastaan Kristuksessa.
        En tiedä miksi tämä pitää olla niin vaikeaa aina käsittää ettei liha voi. Henki olisi altis vaan liha ei taivu koskaan, ennenkuin tulee se joka on täydellinen.
        Ilm. 3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

        Vain Jumala on hyvä, mutta joka tekee hänen tahtonsa, tekee hänen hyviä tekojaan.

        Kaikki hyvyys on Jumalasta ja siksi hän on se hyvä, jota kaikki hyvä jäljittelee, vaan jos ei jäljittele, niin silloin jäljitellään Perkelettä, joka on valheen isä.

        Kumpaa sinä jäljittelet?

        Älkää eksykö, vaan tehkää hyvän Jumalan tekoja, älkää Perkeleen tekoja tehkö, jotka ovat valheellisia ja epäjaloja, pahoja tekoja.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Asioiden oikein tekeminen on antaa vanhurskauttaa itsensä Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä. Eikä edes Jeesus kutsunut itseään hyväksi, vaan Jumalaa:
        Luukas 10:17-18 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        Vain Jumala kykenee vanhursakuttamaan ja se ei tapahdu meidän tekojemme tähden, olimmepa sitten kuinka hyviä tahansa. Me emme riittäisi vaikka mitä tekisimme, johan tämä lukee Pyhässä Raamatussakin. Se ei tarkoita kuten herra Ainasoja käsittää, että kaasupolkimessa ei ole kuin "päällä ja pois" kytkentä, vaan niin paljon et kykene olemaan lihassasi hyvä, että kelpaisit hyvänä. Etkä myöskään niin vähän syntiä tehneenä, että sen takia lihassasi kelpaisit. Kelpaat ainoastaan Kristuksessa.
        En tiedä miksi tämä pitää olla niin vaikeaa aina käsittää ettei liha voi. Henki olisi altis vaan liha ei taivu koskaan, ennenkuin tulee se joka on täydellinen.
        Ilm. 3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

        Ja jos sinä vaellat Hengen mukaan niin sinä voit, mutta jos vaellat lihan mukaan niin et voi, sillä liha ei ole alistunut Jumalan tahtoon.

        Lihamieli on kuolemaksi, mutta Hengen mieli elämäksi.

        Älkää vaeltako lihan mukaan, vaan Hengen.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Vain Jumala on hyvä, mutta joka tekee hänen tahtonsa, tekee hänen hyviä tekojaan.

        Kaikki hyvyys on Jumalasta ja siksi hän on se hyvä, jota kaikki hyvä jäljittelee, vaan jos ei jäljittele, niin silloin jäljitellään Perkelettä, joka on valheen isä.

        Kumpaa sinä jäljittelet?

        Älkää eksykö, vaan tehkää hyvän Jumalan tekoja, älkää Perkeleen tekoja tehkö, jotka ovat valheellisia ja epäjaloja, pahoja tekoja.

        Kuka tässä niitä perkeleen tekoja on ollut tekemässä, en minä ainakaan. En saata tehdä tietoisesti pahaa. Mutta kuten Ninni tuolla jossain todella hyvin asiaa kuvasi, vaikkemme ole varsinaisesti pahoja, emme saata myöskään kustua itseämme synnittömiksi vaikkemme syntiä tietoisesti teekkään. Sydämessämme on niin paljon syntiä jota emme tunnista synniksi, kuin vasta Jumalan läpivalaisun kautta, jonka Pyhä Henki meissä meille näyttää. Tämä synti Mikko Ainasojaa ei harmita vaikka hän silloin tälllöin onkin tunnustanut että jotain pientä on. Se pieni on juuri sitä, joka tekee sinusta ja minusta syntisen, vaikkemme syntiä etsi, emmekä sitä tietoisesti teekään, kuten jumalttomat. Tämä on Mikolta sokaistuna ja siksi sanon että hänellä on vain "kaasu on ja kaasu off" asennot. Hän kykenee näkemään asian yhtä mustavalkoisena kuin Jumala sen näkee, on siis vain 0,00000000000000001% synnittömiä ja loput syntisiä. Mutta Mikko ei tajua että me olemme sitä toista puolta kaikki, vain Jeesus kykeni lihassa täydellisyyteen. Jotain pientä tosiaan meissä on ja se pieni tekee meistä syntisiä.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ja jos sinä vaellat Hengen mukaan niin sinä voit, mutta jos vaellat lihan mukaan niin et voi, sillä liha ei ole alistunut Jumalan tahtoon.

        Lihamieli on kuolemaksi, mutta Hengen mieli elämäksi.

        Älkää vaeltako lihan mukaan, vaan Hengen.

        Ihmisliha ei koskaan tule perimään taivastenvaltakuntaa!


      • Mikko ei ymmärrä miksi Jeesus saarnasi hakata käden pois, jonka liha tavoittelee syntiä ja silmä irti koska se tekee samaa. Niin kauan kun me olemme tässä lihallisessa asussamme, meidän on turha puhua synnittömyydestä mitään, vaan Kristuksen armosta.


    • järjestellään

      keskustelua saa olla

    • Jeesuspelastaa

      Oletko sinä hyvä puu vai huono puu, joka ei tuota hedelmää. Millaista hedelmää sinun kirjoituksesi tuottavat. Jokainen kirjoitus, joka ei rakenna on p..leestä. Tämä on palsta, jonka on tarkoitus jokaisella kirjoituksella rakentaa - miksi hajoitat. Älä kirjoita mitään, mitä et voi Jumalan sanalla vahvistaa.

      • Kenelle sinä kirjoitat?

        Vai etkö ole lukenut Raamatusta tätä kohtaa, että "Hyvä puu ei huonoa hedelmää saata tehdä"

        Kyllä minä ihmettelen teidän avoituksianne.


      • Jeesuspelastaa

        Kirjoitus oli osoitettu Kristuksen pilkkaajille. Sinä olet Kristuksen oma, sinua minä siunaan ja kaikkia muita Kristuksen omia.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kenelle sinä kirjoitat?

        Vai etkö ole lukenut Raamatusta tätä kohtaa, että "Hyvä puu ei huonoa hedelmää saata tehdä"

        Kyllä minä ihmettelen teidän avoituksianne.

        Mikko se vaan juoksee samaa pyörää laput silmillä, eikä ymmärrä että ihminen ei kykene teoillaan kelpaamaan Jumalan mikrometrin tarkan ja läpipolttavan silmän edessä. En minäkään saata tehdä pahaa hedelmää, vaan en väitä olevani synnitönkään. Siinä se ero on. Mikko luulee elävänsä synnittämänä ja luulee että kaikki jotka tunnustavat syntyisyyttään, hakemalla hakevat pahuuksia ja rypevät synnissä. PÄIN VASTOIN, minä ainakin voin huonosti koko ajan jos synti ja viettelys ahdistelee, enkä saata tehdä. Mutta yhtäkaikki, en voi kaikelle itselleni mitään, joten tunnustan heikkouteni ja tarvitsen Jeesuksen armon joka päivä.
        Jeesus itse sanoi lihassa ollessaan, ettei itsekään ole hyvä ja Paavali teroitti ettei liha peri taivasten valtakuntaa ja että Jeesus ei siis tullut tänne synnittömien vanhurskaiden vuoksi (joita ei ole) vaan syntisten. Siksi hän ironisesti vuorisaarnassa käski tekojen orjien hakata ruumiinjäsenet irti kehosta, jotta muu osa sitä voisi pelastua.
        Mikko, sä oot niin eksyksissä, etten voi kuin rukoilla silmillesi voidetta ja korviisi kuulolaitetta sekä älykkyydellesi tunneälyä.


    • ffffff

      Jeesus siunaa ja vahvista jokaista Kristuksen omaa, auta heitä pitämään katseensa sinusssa.

    • 2. Korinttolaiskirje 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

      • Sinä teet vääryytä veljeni sanoille, ja sovitat niitä syntisten hyväksi, mutta vanhurskaalle kompastukseksi, ja varo, että palkkasi ei ole sen mukainen lopulta.

        Käänny, vielä kun voit.


    • kohtivoittopalkintoa

      Mutta mikä on vasta synnin houkutusta ja mikä on synti?
      Synnillisiä ajatuksia nousee mieleemme, mutta se ei ole vielä synti. Siinä on vasta synnin houkutus.

    • syntihoukuttaa

      Oliko Jeesus synnitön?
      Mikäli ei ollut, silloin hän kärsi omien syntiensä tähden ja silloin ei ole pelastusta!
      Jos hän oli synnitön, silloin hän kärsi meidän syntiemme tähden ja silloin pelastus on varma!
      Oliko Jeesukselle houkutuksia syntiin? Oliko hän ihminen? Hän oli täysi ihminen ja hänellä oli houkutuksia ja jopa paholainen itse tuli houkuttelemaan häntä syntiin. Myös Jeesuksen miehen liha houkutteli häntä syntiin - Jeesus ei kuitenkaan langennut syntiin.

      • Herramme oli, ja on synnitön ja hän antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, jotta me hänen kauttaan nyt voisimme elää, kun otamme hänet vastaan, vaan moni teistä on ottanut hänet vastaan?

        Sillä jos te olisitte ottaneet hänet vastaan, niin te tekisitte parannusta, ja saaranaisitte myös siitä ja te löytäsitte rohkeutta Jumalalta saarnata rohkeasti, vaan miten on?

        Minun nähdäkseni, te olette kaikki jääneet ikään kuin siihen portin suulle, eikä teistä ole ollut astumaan sisään ja antamaan itseänne todella Jumalalle.

        Rukoilkaa rohkeutta, jotta teistä olisi siihen, että voistte tulla rohkeasti esiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      34
      3101
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1925
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1473
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      127
      1386
    5. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1074
    6. 127
      974
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      242
      852
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      839
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      721
    10. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      81
      652
    Aihe