Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. "että hänhän on vasta lapsi, lapsi",??

Teit hyvän huomautuksen tuolle lapselle, vaikka äitinsä ei sitä ymmärtänytkään. Kun lapsi oppii kuorimaan jäätelön paperista, niin hänen on jo aika oppia, mihin paperi laitetaan koska varmasti tietää, mihin se jäätelö?

On siitä aikaa, kun en itse (lapsena) tajunnut, että roskia ei luontoon jätetä, mutta nyt on se oppi ollut lapsillani ja lapsenlapsillani kiitettävä. Harmi, että lapsenlapset ei aina kotona sisällä muista, mihin ne roskat heitetään.:))
  2. Voi "tyttökullat", kuinka ihania muistoja te herätitte, että en tiedä mistä aloittaisin?

Tietenkin ajankohtaisesta, että leipomispäivä on minullakin ja sämpylät on pian uuni valmiina, koska heräsin ennen "kukonlaulua", joka oli nyt poikkeuksellisen aikainen.

Kapakala oli meillä tuttua keittona, joka oli yleensä kuhaa, mutta tuo "kapapaisti", olisko siihen perunalaatikkoon laitettu, jos ei ollut muuta suolakalaa. Tietenkään Itä-Suomessa ei ollut silakkalaatikkoa, koska veimme joskus Hesalaiselle veljeni avokille silakoita viemisinä.

Minun herkkuani on se "pötsisyltty", jota meillä laitettiin ja sitä ei saa mistään. Joskus ostin "tarpeet" pakastettuna Hakaniemen hallista (olikohan joku Vietnamilaisten kauppa) ja oli siinä kyllä perkaaminen, mutta heti, kun löydän sopivan kaupan, niin teen sitä.

Rosaliinin kirjoitus toi mieleeni, että meilläkin oli,...ja kai se on vieläkin siellä jossain, ..posliininen kahvimylly, kuten noita jäniksenkäpäliä ja linnun siipiä, joilla siivottiin leivinpöytää, mutta toisilla taas hellanpäältä tuhkia, joita levisi, kun uunista tuhkat tyhjennettiin.

Minä en muista makarooni vellistä mitään, mutta olen aina tykännyt maitopohjaisista ruoista ja perunavelli on herkkua, kun siihen laittaa suolasieniä lisukkeeksi, siis ei sekoiteta.

Niin ja särkikalat, joista äitini otti vain sen "selän" ja suolasi. Onko parempaa suolakalaa? Kysynpähän vain? Niitä ei pidä sekoittaa muihin särjen sukuisiin kaloihin, joita minullekin on tarjottu särkinä.

Nyt annan kirjoitus vuoron toisille, koska nuo sämpylät täytyy hoidella.
  3. "Ruotsalaiset keskellä lausetta kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella!"

Kiitos opastuksesta, mutta muistanko sen tulevaisuudessa, niin se on eri asia?

Minulla oli koulussa kieliopista aina -0, siis aina tyrin kaiken. Samoin oli kaunokirjoitus, mutta meidän Aulis "nero" matikassa sai myös -0 kaunokirjoituksessa, koska molempien käsiala oli lähinnä harakanvarpaita. Onneksi on nyt tämä kone. Tämä "paskiainen" matikkanero oli saanut haltuunsa vastaus kirjan "hyväveli verkostosta", joten laski niin kauan, kunnes tajusi tehtävän.

Hyvin tämä Aulis pärjäsi poliisi virassaan ja oli vuosia Lotto arvonta tuomarina.

Jotenkin nauratta, koska muistelen, että joskus kirjoitit sinulle sanotun, että sinulle ei "kunniankukko laula"!? Ainakin hän (jos et ollut sinä), joka sen kirjoitti, oli niin osuvasti sanottu siihen tilanteeseen. Sen minä ainakin muistan, koska se oli niin osuvasti kirjoitettu siihen tialnteeseen

Todellakaan et ole minulle ilkeilyt, vaikka itse sinulle "piikikilankoja" tarjosinkin, koska mielestäni joskus kirjoitat aika kärkkäästi toisille, josta oletkin saanut palautetta.

Hitsi, että olen livenä niin puhelias, että en saa porttia suuni eteen ja näin käy kirjoituksisanikin, että puutun toisten erimielisyyksiin.

No, ei minulekkaan näköjään se "kunniankukko" laula, koska sain jo palautetta mielenterveydestäni.

Onneksi minulla ja meillä kaikilla on se lohtu, että näillä palstoilla nämä lääkitykset ja peiliin katsomiset ei ole totta. Valelääkäreitä kaikki!
  4. No, minä se tein nyt, joka minua on "kurppinut" kauan. Kirjoitin katkeran kirjeen ruuneperille, joka pilkalla arvosteli Pirttiä. Tuolle moni nikille en viitsi edes vastailla, koska hän on sairas noiden "sumppikuppiloidensa kanssa.

Saisinko kupin kahvia ja lisäys siihen nurkka kaapista? Kiitos. Onneksi en kirjoittanut, kuten tuolla toisaalla esiintyy, että meidän kaikkien puolesta, koska suuttumus oli vain minun, mutta nyt se ryöpsähti yli.

Olinhan minä miettinyt sitä muutaman päivän, josta "lainaukseni" otin, mutta nyt helpottaa.

Mikä ihme joitain riepoo, että täällä keskustellaan sovinnolla arkisista asioista? Onko pakko tulla lukemaan niitä, vai kyttääkö ne, mitä paljastuksia täällä miehet ja naiset tekevät intiimi elämästään? Sitä kun ei ole kirjoituksissa, niin kirjoitellaan, että tylsää on!:)

Jokaisella meistä on myös se yksityinen elämä, mutta sitä ei levitellä tällaisilla kirjoitus palstoilla kaikkien reviteltäväksi. Hyvänä esimerkkinä tuo 2015 aloitettu "salailusta" ketju ja aina vain kiinnostaa??