Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

  1. Jus, joo!

    Mustasukkaisuus on "tappava" tauti, jonka osoittavat tilastotkin henkirikoksilla?.

    Usein myös tuohon mustasukkaisuuteen johtavat naapureiden vihjailut, joissa on tyypillistä, että mitähän tuokin tekee nyt, kun mies/nainen ei ole kotona ja kun ei tiedä, niin pakko on kertoa epäilyksensä?

    Kuka rohkea laittaisi uuden aloituksen tältä vuosikymmeneltä, että ei tarvitsisi näitä vanhoja jaaritella? Ajat on muuttuneet ja me sen mukana, vai olemmeko?

    No, toivottavasti ei tämä Väyrys fani, huh, huh, huh, joka Jeesuksestakin saarnaa ja kuitenkin itse tuomitsee meidät toiset "hevonhelvettiin"? Olenkin miettinyt, että onko hän oikeutettu tuomitsemaan meitä Jumalan nimessä ja kenenkähän valtuuksilla?
  2. Voi "tyttökullat", kuinka ihania muistoja te herätitte, että en tiedä mistä aloittaisin?

    Tietenkin ajankohtaisesta, että leipomispäivä on minullakin ja sämpylät on pian uuni valmiina, koska heräsin ennen "kukonlaulua", joka oli nyt poikkeuksellisen aikainen.

    Kapakala oli meillä tuttua keittona, joka oli yleensä kuhaa, mutta tuo "kapapaisti", olisko siihen perunalaatikkoon laitettu, jos ei ollut muuta suolakalaa. Tietenkään Itä-Suomessa ei ollut silakkalaatikkoa, koska veimme joskus Hesalaiselle veljeni avokille silakoita viemisinä.

    Minun herkkuani on se "pötsisyltty", jota meillä laitettiin ja sitä ei saa mistään. Joskus ostin "tarpeet" pakastettuna Hakaniemen hallista (olikohan joku Vietnamilaisten kauppa) ja oli siinä kyllä perkaaminen, mutta heti, kun löydän sopivan kaupan, niin teen sitä.

    Rosaliinin kirjoitus toi mieleeni, että meilläkin oli,...ja kai se on vieläkin siellä jossain, ..posliininen kahvimylly, kuten noita jäniksenkäpäliä ja linnun siipiä, joilla siivottiin leivinpöytää, mutta toisilla taas hellanpäältä tuhkia, joita levisi, kun uunista tuhkat tyhjennettiin.

    Minä en muista makarooni vellistä mitään, mutta olen aina tykännyt maitopohjaisista ruoista ja perunavelli on herkkua, kun siihen laittaa suolasieniä lisukkeeksi, siis ei sekoiteta.

    Niin ja särkikalat, joista äitini otti vain sen "selän" ja suolasi. Onko parempaa suolakalaa? Kysynpähän vain? Niitä ei pidä sekoittaa muihin särjen sukuisiin kaloihin, joita minullekin on tarjottu särkinä.

    Nyt annan kirjoitus vuoron toisille, koska nuo sämpylät täytyy hoidella.
  3. "Ruotsalaiset keskellä lausetta kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella!"

    Kiitos opastuksesta, mutta muistanko sen tulevaisuudessa, niin se on eri asia?

    Minulla oli koulussa kieliopista aina -0, siis aina tyrin kaiken. Samoin oli kaunokirjoitus, mutta meidän Aulis "nero" matikassa sai myös -0 kaunokirjoituksessa, koska molempien käsiala oli lähinnä harakanvarpaita. Onneksi on nyt tämä kone. Tämä "paskiainen" matikkanero oli saanut haltuunsa vastaus kirjan "hyväveli verkostosta", joten laski niin kauan, kunnes tajusi tehtävän.

    Hyvin tämä Aulis pärjäsi poliisi virassaan ja oli vuosia Lotto arvonta tuomarina.

    Jotenkin nauratta, koska muistelen, että joskus kirjoitit sinulle sanotun, että sinulle ei "kunniankukko laula"!? Ainakin hän (jos et ollut sinä), joka sen kirjoitti, oli niin osuvasti sanottu siihen tilanteeseen. Sen minä ainakin muistan, koska se oli niin osuvasti kirjoitettu siihen tialnteeseen

    Todellakaan et ole minulle ilkeilyt, vaikka itse sinulle "piikikilankoja" tarjosinkin, koska mielestäni joskus kirjoitat aika kärkkäästi toisille, josta oletkin saanut palautetta.

    Hitsi, että olen livenä niin puhelias, että en saa porttia suuni eteen ja näin käy kirjoituksisanikin, että puutun toisten erimielisyyksiin.

    No, ei minulekkaan näköjään se "kunniankukko" laula, koska sain jo palautetta mielenterveydestäni.

    Onneksi minulla ja meillä kaikilla on se lohtu, että näillä palstoilla nämä lääkitykset ja peiliin katsomiset ei ole totta. Valelääkäreitä kaikki!