Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23

Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                36 aloitusta · 2900 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Aikojen alussa oli Kahvipirtissä edesmennyt "Late", joka täytti tarvittaessa sitä nurkka kaapia. nimmari "Ynnämuu" voisi tarkemmin muistaa, kuinka ja mistä syystä tällainen luotiin, mutta virtuaalistahan tämä on kaikki.

Tosin sieltä harva uskalsi tunnustaa, että oli ottanut naukut, mutta oli niitäkin, jotka ottivat pikarillisen, siis virtuaalisesti.

Nyt on taas kysymyksiä, että mikä tämä "Pirtti" on?

Itsellenikin se oli aluksi aivan outo, kunnes "hokasin", että ei ollut Porin tien varrella se punainen Kahvipirtti, kun kuvittelin, että siellähän nämä istuvat kahvikupposten äärellä.

Koskaan en poikennut sinne tarkastamaan asiaa, koska matkani oli pitkä sitä ohittaessa.

Nyt todellakin huvittaa, kuinka typerä olin näissä netti keskusteluissa ja samoin, kuin "ynnämuu" jäin istumaan katolle kanssani, kun toiset lentelivät sinne kyöpelin vuorelle. Olihan ne ihania mielikuvia, joihin joku voi samaistua. Minä olen vain niin "yksoikoinen", että en samaistunut noihin mielikuviin.

Miksi muuten ei saa vanhoja muistella, jota painetaan "tikulla silmään"?

Sanoisin, kuten "sinisirkku" usein ilmaisi, että "herttuliveiköön", että miksi emme muistaisi vanhoja asioita, kun uudet ovat koronan takia kaukana, niin totta`kai, ne vanhat asiat palautuu mieleen, joita siten "selailee" mielessään.

Minusta on mielenkiintoista lukea noita viestejä, jotka ovat minuakin vanhempia ja heidän elintapojaan, kuka mitenkin selvisi sodan kauhuista.

Tulin ajatelleeksi sitäkin, että isäni oli syntynyt 1906, joten oli ne ajat ilmeisesti erilaiset.

Jaa, tulisi liian pitkä muistelo, koska eihän täällä saanut vanhoja muistella, vai kuinka se menikään?
                                                  07.01.2022 13:47
                                                • "Otsikko kertoo sen, että pitää puhua kahvipirteistä itsestään, eikä esim. ilmoista."

Kuinka sinä voit tulkita tuon noin, että vain Kahvipirteistä? Taidat olla hieman "saivartelija"?

Kun minä menin harvoin ystävieni kanssa kahville silloiseen Primulaan, niin emme me keskustelleet siitä Primulasta, vaan päivän tapahtumista, kukin vuorollaan.

Asiatkin rönsyili, ilmoista ihmissuhteisiin ja niitähän riitti silloin nuorena.

Nyt olemme vanhoja ja ilmat ovatkin ne mielenkiintoisimmat sairauksien lisäksi, kuka mitäkin jaksaa vielä tehdä ja kuka ottaa jo kotiapua, vai sinnitteleekö itse.

Oletan, että näitä juttuja kaivataan tänne 80 palstalle.

Minulla on apuna tyttäreni, josta olen kiitollinen. Juuri äsken toi tilaamani ostokset, vaikkakin päivän myöhässä oletetustani, mutta nyt kauhukseni tuleekin luokseni myös siivoamaan, koska mies lapsien kanssa lähtee Himokselle laskettelemaan.

Voi kauhistuksen kanahäkki, kun hän tulee sisälle asuntooni, sillä aina hänen ostoksia tuodessa olen vältellyt häntä korona peloissani ja nyt on tämä omikron, joka mukamas "liitelee" ilmassakin?

No, "toinperään" en minä niin pelkuri ole ikäni puolesta, sillä joutaisinhan minäkin "täältä pois kuleksimasta", kuten mieheni kuolemasta todettiin.
                                                  05.01.2022 18:01
                                                • Ei hän jyrää kehen nyt haluatkaan viitata , vaan me odotamme aloittajanpaluuta lomaltaan. Silloin odotamme kuulumiset ja kerromme omat tekomme.25.12.2021 16:57
                                                • Onpa tosi outoa. Onkohan nuo lankapuhelimet sitten historiaa ja langat on sekaisin.

Oli minullakin lankapuhelimien aikaan sellaista sotkua, että jonkun toisen puhelu kuului siellä samalla ja mikä nolointa itselleni aivan tuttu jutteli siellä.

Voisin sanoa, kuten, oliko se Pätkä, siinä Puupäässä, että asiahan ei minulle kuulu, mutta kun kuului ja minähän utelias kuuntelin.

Itsekin tuli ekana mieleen, että he eivät halua puheluitasi, kuten joku jo ounasteli,

No nyt meni jotain pieleen, koska en voi jatkaa.
                                                  25.12.2021 16:06
                                                • Tyttäreni osti Joululahjaksi omalle lapselleen (17-v), (en ihan tarkkaan tiedä, mikä noista)"joka nyt asustaa eri paikkakunnalla ja opettelee samalla itsenäistä elämää. Painopeittoon oli myös "hurahtanut", joten kuulen pian, koska se minulle lahjotetaan! ;)

Minä jäin ilman riisipuuroa, koska en huomannut, että puuroriisit oli loppu, mutta sitä vastoin oli kyllä ohraa, koska ilmeisesti olin jo kyllästynyt siihen riisiin syksyn aikaan .

Nyt olisi vain tarvinnut hieman sian läskiä ja uuni puuro olisi mitä maukkain , mutta kun on tuota "hilpetööriä" liikaakin, niin mihin mahaan olisin vielä syönyt rasvaisen ohrapuuron.
                                                  25.12.2021 15:21
                                                • Minulla on ilmeisesti jo alkava muistisauraus, koska yritin muistella , missä oli lapseni silloin hoidossa Pyhäin päivänä, kun muistin että vanhin oli isänsä kanssa. Sitenpä "hokasin", etä silloin synnytin nuorimmaiseni!

Jotenkin sekoitin muistini autokolariimme, jolloin lapseni joutuivat "evakkoon", sillä toinen oli koulussa ja tämä nuorimpani meni mummolaan.

Olihan sekin kokemus 8 vko kallovedossa, koska 5 niskanikamaa oli murtunut ja kun soitin esimiehelleni, että en pääse nyt töihin, niin hän totesi, että jos oikein yrität, niin kyllä sinä pääset!

Tosin hän tuli katsomaan minua sinne Töölön sairaalaan ja muisti sanomansa ja totesi. "Kyllä minä nyt ymmärrän että et olisi päässyt", vaikka kuinka olisit yrittänyt, koska ohimoillani oli raudat ja pään vieressä hiekkapussit, että päätä ei voinut liikuttaa ja painot kallovedolle siellä pään takana.
                                                  23.12.2021 18:58
                                                • Siis mitä sinä sanoitkaan Kristiinalle?

"Sinun tyylisi ei totisesti sovi tänne Kahvipirtin kirjoitteluihin. Siisti suusi ja mene mu
                                                  ualle kertomaan noita härskejä juttujasi."

Aina voit laittaa nimmarin juttujesi lopuksi, vaikka et olisi "rekattuna", kuten täällä toisetkin tekee, että lopussa on se sama "nimimerkki", josta sinut tunnistaa.

Tuo loukkaava kirjoituksesi oli myös "ulvomisesta", jonka kohdistit Kristiinalle, mutta "korppis" siitä joskus kirjoitti itse.

Onhan meillä itse kullakin kokemuksia tuollaisesta ja joku haluaa niitä paljastella täällä yleiseen tietoon, kuten Kalle Päätalokin kirjoitti omasta elämästään kaiken "raadollisen", mutta kansa osti hänen kirjojaan. Hänestä tuli sentään "miljonääri" ja onneksi isä Herkko ja äiti Riitu saivat kokea, että ei se "mölläreiden" lukeminen aivan hukkaan mennyt.

Pidemmittä puheitta Hyvää Joulua teille lukijoille ja voihan se olla, että joku ulvoo vielä vällyissä tulevina öinä, koska isäni ainakin teki "temppunsa" ilmeisesti juuri jouluna, koska olen syntynyt syyskuussa 23 pv, siitä tuo 23 johtuu.

Nyt ei nukuttanut ja kirjatkin oli niin tylsiä, joten ajattelin jutella teidän kanssa.
                                                  23.12.2021 17:57
                                                • Enhän minä sinusta (tietääkseni) kirjoitellut, vaan Kalle Päätalon kirjasta lukemaani, paitsi, jos et ole "korppis", joka rohkeasti itse kirjoitti joskus, kuinka ulvoi ylisillä, joka on sitä rohkeaa kirjoitusta, kuten Päätalokin kuvaili kirjoissaan.

Voin aivan hyvin lopettaa kirjoittamasta toiveesi mukaan, mutta anoksi en heittäydy.
                                                  Joko minun kirjoitukseni hyväksytään tai sitten ei. Onneksi sinä itse olet niin rehellinen anona, että voit esittää mielipiteesi. Kunnioitan sinua.
                                                  23.12.2021 15:52
                                                • Paloma

Eikö olekin aika raadollista/inhottavaa kertoa täällä tekemisitään, koska kaikki toiset osaa sen tehdä paremmin, kuten perunan keiton ja kinkun paiston, puhumattakaan, kuinka monta ruoka vaihtoehtoa saa olla itse kullakin, riippumatta ruokailijoiden määrästä ja mihin aikaan he saapuvat.

Onneksi oma Jouluni on nyt typistetty ja silloin kun niitä Jouluja vietettiin porukalla meilläkin, niin Luoja varjele, jos olisi silloin ollut tällainen mahdollisuus kirjoitella netissä.

Voisin melkein todeta, että kaikenlaista "äksöniä" olisi tullut, jopa sensuroitua tekstiä, kuta huomasin itse Kahvipirtissä, että voisin painua suurin piirtein "hevon helvettiin" sieltä ja minua ei tarvitse kahdesti käskeä. Sentään rohkenin lähettää SkillaN;nille tervehdyksen.

Minä se olin, joka toivoin kuvia Faseen ja ohjeet, koska ainahan voin niitä tarjota tyttärelleni, joka nyt myös viettää yksinäisen Joulunsa Espoossa, sillä on ns. vuositarkastus ja lämmityksen toimivaisuus.

Kaikkea hyvää Joulun Juhlaa teille, siellä Dallain joella, tai missä nyt sitten olettekaan.
                                                  23.12.2021 15:20
                                                • Minun onnittelut tulee nyt myöhässä, mutta silti toivotan SkillaN;ille hyvä syntymäpäivää ja Rauhallista Joulua.

Ja tässä se syy. Joku ei ilmeisesti ole lukenut yhtään kirjaa.

"Sinun tyylisi ei totisesti sovi tänne Kahvipirtin kirjoitteluihin. Siisti suusi ja mene mu
                                                  ualle kertomaan noita härskejä juttujasi."
                                                  23.12.2021 14:57
                                                • "Ei ole ensimmäinen kerta Kristiinalla"??? Vai niin, vai niin?

Hetkinen, hetkinen, mietis nyt vähän, kunnes alat syyttelemään minua kaikkien "anojen" kirjoittajaksi ja "korppiksen" mollaajaksi.

Hän on Kainuusta, mutta olen lukenut myös Kalle Päätalon kirjat kaikki ja joku ei ymmärrä hänen murre sanojaan, mutta minä ymmärrän. Samoin olen oppinut ymmärtämään myös sen , että "korppis" käyttää myös sanoja, jotka sillä seudulla on aivan luonnollista, jopa naimisen kuvaus, kuten "korppiskin" kuvaili huutojaan siellä ylisillä.

Nyt siirryn kirjojeni pariin, mutta en Kalle Päätaloon. Lopuksi on lukemani Argentiinan ja Evita Peronin tarina, joista nimiä olen jatkuvasi googlettanut.

Ei tässä ole aikaa liiennyt kenenkään kirjoituksia seurata, saati vastailla niihin ilkeästi.
                                                  22.12.2021 13:29
                                                • Kiitos Demerer1, että vastasit minulle. Harmi, että en voi alkaa kehua sinua "tietyistä syistä." mutta aina peukun annan, kun luen kirjoituksesi.

Jaa, lupaukseni mukaan suljen koneeni jo klo 17, mutta kun oli noiden kirjojen sisältä lukematta ja unohdin sulkea koneeni.

Nyt Hyvää yötä minun puolestani.
                                                  21.12.2021 18:03
                                                • "Voisiko vetäjä taustaryhmineen puolustaa häntä, jos pilkkaavat ano-voimat käyvät kk:n kimppuun?
                                                  Toivon jotain kohtuullisuutta peliin!???"

Et voi toivoa, etkä saa edes myötätuntoa, koska tämä ko. "korppis" on itse niin "kärkäs/hyökkäävä toisia kohtaan ja levittelee sitten saamiaan tietoja täältä "Pirtistä" tuonne 70 palstalle, jossa voi sitten ivailla kirjoittajille, menettämättä "mukamas ".
                                                  kasvojaan täällä.

Ainahan täällä voi toivoa esittää tunnetulla nikillä
                                                  21.12.2021 17:49
                                                • Minulla on "pokaamaton kirja; Hannu Mäkelän; "Runoista rakkaimmat", jonka olen saanut siskoltani, joka on armoitettu runojen ystävä. Minä taas en. Minusta ne oli "kammottavia", kun hän luki niitä jossain tilaisuudessa niin paatoksella.

Itse olen hieman umpiossa, koska meidän kirjastoauto ei kulje, joten olen joutunut lukemaan noita "mitä kaapista löytyy" kirjoja, kuten Kati Nappa näistä ruoka tarvikkeista sanoo.

Tyttäreni toi jo aikaisemmin kolme kirjaa, joista oli yksi koskettava "Korona helvetti", joka kertoi heidän perheensä tragedian. Sitten oli yksi uutuus "Pika laina", jota en jaksanut edes lukea, vaan kahlasin sen sieltä täältä ja lopun tietenkin luin, joka ei mielipidettäni muuttanut. No sitä kolmatta en nyt muista, mutta luin sen silti heti.

On siinä se hyväpuoli, kun lukee kirjan, ei muista edes nimeä saati kirjoittajaa, niin niitähän voi aina lukea uudestaan, kuten olen lainannut tuolta kirjastoautoltakin.

Mieheni naureskeli joskus, silloin poikamiehenä asuessaan kaverinsa kanssa, että hänkin antoi kaverille kirjan, että tässä on taas uusi, kunnes kaveri hokasi, jossain lopussa, mutta ei hel...itti, olenhan minä jo tämän lukenut! Näin on minullekin käynyt.

Jos en olisi saanut juuri tänään uusia kirjoja, niin olisin aloittanut taas tuon "Okalinnut", vaikka osaan sen jo melkein ulkoa. Se on aina niin liikuttava.

Raamattu olisi myös vaihtoehto, mutta kun en usko siihenkään, enempään kuin runojen maailmaan, mutta ennen Raamattu, kuin runot.

Hyviä kirjoja sain kolme, sillä lapseni tietää, mistä pidän.

Sitä en olisi koskaan uskonut, että "hurahdin" Kalle Päätaloon, koska aloin lukea "iltavahtina" vävyni lainaamaan kirjaan ja siitä vain, kaikki kirjat alusta loppuun ja niitähän oli lainastossa, koska se suurin huuma Päätaloon oli loppunut.

Nyt on pakko ensin lukea tuo Evita Peronin tarina loppuun, koska minulla ei ollut "harmainta aavistusta" Peroneista, muuta, kuin tästä kuuluisasta "Evita" laulusta.

"Ei itkeä saa Argentiina"
                                                  21.12.2021 16:25
                                                • Nyt saa minullekin Joulu tulla, kun tyttäreni toi ostokseni, mutta taas niin paljon muutakin, että eihän minun jääkaappiin mahdu saati pieneen pakastelokeroon.
                                                  Onneksi on ulkona pakkasta, ainakin toistaiseksi.

Makriina tuolla mainitsi puhelimen reistailusta ja niin on minullakin. Akku ei suostunut latautumaan ja sehän oli jo melko tyhjä, mutta onneksi minulla oli tuo "pikkuäly" puhelin, jota en tykkää käyttää, mutta siinä ainakin akku latautuu Tuli eilen yksi puhelu ja kun pimeässä vastailen, niin siinähän oli se "luuri" toisella puolella, joten sain vain suljettua puhelun. Niin monta "älyä" siinä on, että en löytänyt, en paljon etsinytkään, että mistä se puhelu löytyy, mutta kameran sentään löysin.

Sitten muistin joskus täältä lukeneeni, että pitäisi välillä puhdistaa se , mihin laturin laittaa ja puhelimesta myös se pieni reikä, joten aamulla tuumasta toimeen ja nyt taas akku latautuu. Ihan nyt naurattaa, koska Jouluna ei tarvitse kaappeja siivota, jos ei aio kaapissa olla, mutta että puhelin nyt ainakin täytyy putsata edes Jouluksi.
                                                  21.12.2021 13:31
                                                • drmeter1

Älä turhaan pyytele täällä anteeksi, koska me "akka lauma" joudamme jopa kirjoittelemaan. Toista se on ukoissa, koska siellähän he odottelevat vain valmista ruokaa, ns. "pötyä" pöytään.

Hakisivatko edes joulukuusen pirttiin, joka olisi nyt aivan tarpeellinen ja koristeetkin olisi siihen laitettava, latvatähdestä puhumattakaan.

Mutta ei, ei ainakaan, koska "akat" joutavat juorumaan ja miehillä on niitä "kiireitä" saunan lämmitykseen ja mitähän siitäkään tulee, kun se "pullokin" on tuolla korkkaamatta halkopinojen välissä. Ne oli jotain ounasteluja, koska ei meillä ollut sellaista.

No, nyt tämä "akka" pistää koneensa kiinni, joten palataan aamulla kuulolle, olisiko jotain positiivistä kerrottavaa kenellekään.
                                                  19.12.2021 16:13
                                                • Kiitos SkillaN uudesta aloituksesta, joka oli ilahduttava, kuin Joulukortti meille sinua kaipaaville. Huomasin kyllä jo eilen, kun tulin konetta sulkemaan, mutta kirjan luku voitti vastaamisen. Onneksi Makriina piti huolen siitäkin, mutta uskoisin, että "Pirtin" vaki porukka on vielä paossa valmistelemassa omaa Joulun viettoaan ja pakoilemalla ilman sinun avaustasi.

Minullahan ei ole mitään Joulu kiireitä, koska asun yksin enkä mene mihinkään. Ihmettelen täälläkin paikkakunnalla, missä on jos`jonkinmoista tapaamista, jopa yhteislaulua. Harmillista monelle ruuhkapaikoissa liikkujalle, kun ei nyt se koronapassikaan ole mikään varmuus, saati nämä ns. kertakäyttöiset maskit, jotka on mukamas useillakin siellä takin taskussa ja otetaan aina uudestaan käyttöön.

Tein äsken ostoslistan lapselleni maanantaiksi, mitä haluan vielä Jouluksi. Varoitin kuitenkin, että asiat hoidetaan tuossa ulkoterassilla, vaikka hänellä ja minulla onkin rokotukset, mutta oli mukamas hänellä flunssaa ollut?? Siis, onko se omikron, koska hän liikkuu kaupoissa, jossa se voi piillä pinnoilla pari tuntia?

Alanko minäkin tulla hieman vainoharhaiseksi tämän viruksen suhteen, joten nyt "jäitä hattuun" itselleni.

ps. synttäri onnittelut tulee myöhemmin.
                                                  19.12.2021 10:44
                                                • "Kukaan teistä rekatuista ei ole halunnut saada järjestystä asiaan eikä ketään edes kiinnosta puolustaa kivaa kaveriaan,
                                                  jota savustetaan ulos tai nälvitään"

Siis mitä?! Kuka nälvi ja ketä?

SkillaN;nin Kahvipirtti on toiminut jo yli 20- vuotta ja aina me kirjoittajat olemme turvautuneet, kuin lapsuudessa äidin kirjeisiin, jossa saa palautetta tyyliin, että "rakastan sinua, sellaisena kuin olet", siis sellainen äidillinen tunne on aina.

Lue kuinka moni "rekattu" sai "pyyhkeitä", koska kehui Dementeriä aiheettomista kehuista, "mukamas" ja lopuksi vielä, että itse olisi ne lähettänyt?

Aloitus koskee ilmeisesti suljettua viestintää "Kahvipirttiin", joka seuraa aina, mikäli määrätty raja ylittyy. Ei tämä olen ensimmäinen kerta, kun viestinä on lopetettu.
                                                  14.12.2021 16:37
                                                • Minulla on koneessa, siis tässä "pönttö pöytä koneessa" ala laidassa Spider, jota pelaan usein, kun kone raksuttelee omiaan. Joskus innostun siihen liikaakin, kunnes muistan, että kirjakin on hyvässä kohdassa lukemiseen.

Sudokut on/oli minunkin intohimo joskus ja onhan tuolla useita täyttämättömiä vihkosia, puhumattakaan sudoku laudasta, jossa voi täytellä mahdollisuuksia ja sitten sipaista pois, siis sellainen, jota täytellään jollain vesiliukoisella tussilla. Nyt ei vain kiinnosta.
                                                  13.12.2021 14:47
                                                • nimimerkki = ?

Kysyn sinulta, että mitä pahaa on Kristiina (minä) tehnyt viimeaikoina, koska olen joskus huomannut nimmarini mainittavan aivan syyttä. En vastaile niihin koskaan.

Toki minuakin häiritsee tuo jatkuva "korppiksen" ja "Ploman" mollaaminen/arvostelu, mutta että minäkin olisin "anona" siellä. Turha on kai sanoa en, koska sitten tulisi, kyllä olet ja minä taas en ole ja sehän taas jatkuisi korkeimpaan sallittuun yhteen ketjuun, jos alkaisin jankkaamaan tätä kyllä ei mantraa.

Pahin muistini mukaan on silloin, kun kirjoitin joskus ammoin, että "korppis" tuli Kahvipirttiin(joku SkillaN ketju) röhnöttämään ja olihan se hieman ilkeästi sanottu/kirjoitettu, jos ei tiedä, miten olen kotonakin sanonut lapsilleni, että "lähes siitä nyt röhnöttämästä, että minäkin mahdun".

Mielestäni Ploma kirjoittaa kivasti ja mitä niistä pienistä epätarkkuuksista, joihin ei pitäisi puuttua. Toisaalta "korppis" on mielestäni. kuin entiset kyläläiset sillä kotiseudullani. Kerro mitä hyvänsä, niin eikö vain ole tarinasi suuraavassa talossa erilainen. Voisin melkein sanoa, etä Luojalle kiitos, että silloin ei ollut näitä "härpäkkeitä" käytössä, oli vain se puhelin ja ne silloiset "Santrat", jotka olivatkin parhaat tietotoimistot "hevosmiesten" lisäksi.

Noista leskien ja kuolinpesien jutuista en ota itselleni mitään, sillä, "empäs kerrokkaan", kuinka olen lasteni kanssa sopinut . Kierreportaita siellä ei ole. ;)
                                                  13.12.2021 14:14
                                                Edellinen
                                                Sivu 15 / 30

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                • 19
                                                • 20
                                                • 21
                                                • 22
                                                • 23
                                                • 24
                                                • 25
                                                • 26
                                                • 27
                                                • 28
                                                • 29
                                                • 30
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.93

Mitä mieltä olette asiasta?

• Pilattiin sitten Omakanta29

Omakanta uusittiin. Meni päin persiitä. Ennen sain siellä uusia reseptit, katsoa labratulokset ja lukea infoa joka käynnistä. Nyt ne sivut niin kummalliset, että uusimmat tiedot ja reseptit jossain huitsin hiidessä. hel…

• TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."22

Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. ​Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…

• Sinimustan liikkeen rasistisia tarroja on liimattu kouluihin Helsingissä117

Apulaispormestari Shawn Huff (vihr) sanoo, ettei syntyperäisenä helsinkiläisenä ole ennen nähnyt näin avointa vihaa myös lapsia ja nuoria kohtaan https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012316928.html

• Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?12

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle varsin härskin kommentin suorassa lähetyksessä. Vai oliko tämä paljastus uudesta TTK-romanssista? Lu…

Suomi24 Viihde

• Maajussi-Jetta lataa faktat pöytään - Yksi ennakkoluulo pulpahti esiin sulhoehdokkaistaMaajussi-Jetta etsii kumppania Maajussille morsian -ohjelmassa.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Muistatko Charlien enkelit 70-luvulta? Uudelleenlämmitetyt enkelit tv:ssäCharlien enkelit näyttävät taitojaan vakoilussa, naamioinnissa ja itämaisissa taistelulajeissa.

Stara

• Puolustusvoimilta sykähdyttävä F-35A Lightning II julkaisuIlmavoimat on nyt julkaissut upean videon, jossa esitellään sen
                                                • Puolustusministeri Antti Häkkänen kielsi kiinteistökauppoja: ”Riskejä turvallisuudelle”Puolustusministeri Antti Häkkänen on estänyt jälleen kuusi kiinteistökauppaa, joissa
                                                • Neljä heijastinta testattiin – kaikissa ilmeni puutteitaHeijastimen käyttö on tärkeää syksyisin ja talvisin pimeän aikaan ulkona

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia