Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "Otsikko+kertoo+sen,+että+pitää+puhua+kahvipirteistä+itsestään,+eikä+esim.+ilmoista."Kuinka+sinä+voit+tulkita+tuon+noin,+että+vain+Kahvipirteistä?+Taidat+olla+hieman+"saivartelija"?Kun+minä+menin+harvoin+ystävieni+kanssa+kahville+silloiseen+Primulaan,+niin+emme+me+keskustelleet+siitä+Primulasta,+vaan+päivän+tapahtumista,+kukin+vuorollaan.Asiatkin+rönsyili,+ilmoista+ihmissuhteisiin+ja+niitähän+riitti+silloin+nuorena.Nyt+olemme+vanhoja+ja+ilmat+ovatkin+ne+mielenkiintoisimmat+sairauksien+lisäksi,+kuka+mitäkin+jaksaa+vielä+tehdä+ja+kuka+ottaa+jo+kotiapua,+vai+sinnitteleekö+itse.Oletan,+että+näitä+juttuja+kaivataan+tänne+80++palstalle.Minulla+on+apuna+tyttäreni,+josta+olen+kiitollinen.+Juuri+äsken+toi+tilaamani+ostokset,+vaikkakin+päivän+myöhässä+oletetustani,+mutta+nyt+kauhukseni+tuleekin+luokseni+myös+siivoamaan,+koska+mies+lapsien+kanssa+lähtee+Himokselle+laskettelemaan.Voi+kauhistuksen+kanahäkki,+kun+hän+tulee+sisälle+asuntooni,+sillä+aina+hänen+ostoksia+tuodessa+olen+vältellyt+häntä+korona+peloissani+ja+nyt+on+tämä+omikron,+joka+mukamas++"liitelee"+ilmassakin?No,+"toinperään"+en+minä+niin+pelkuri+ole+ikäni+puolesta,+sillä+joutaisinhan+minäkin+"täältä+pois+kuleksimasta",+kuten+mieheni+kuolemasta+todettiin.
  2. Minulla+on+"pokaamaton+kirja;+Hannu+Mäkelän;+"Runoista+rakkaimmat",+jonka+olen+saanut+siskoltani,+joka+on+armoitettu+runojen+ystävä.+Minä+taas+en.+Minusta+ne+oli+"kammottavia",+kun+hän+luki+niitä+jossain+tilaisuudessa+niin+paatoksella.Itse+olen+hieman+umpiossa,+koska+meidän+kirjastoauto+ei+kulje,+joten+olen+joutunut+lukemaan+noita++"mitä+kaapista+löytyy"+kirjoja,+kuten+Kati+Nappa+näistä+ruoka+tarvikkeista+sanoo.Tyttäreni+toi+jo+aikaisemmin+kolme+kirjaa,+joista+oli+yksi+koskettava+"Korona+helvetti",+joka+kertoi+heidän+perheensä+tragedian.+Sitten+oli+yksi+uutuus+"Pika+laina",+jota+en+jaksanut+edes+lukea,+vaan+kahlasin+sen+sieltä+täältä+ja+lopun+tietenkin+luin,+joka++ei+mielipidettäni+muuttanut.+No+sitä+kolmatta+en+nyt+muista,+mutta+luin+sen+silti+heti.On+siinä+se+hyväpuoli,+kun+lukee+kirjan,+ei+muista+edes+nimeä+saati+kirjoittajaa,+niin+niitähän+voi+aina+lukea+uudestaan,+kuten+olen+lainannut+tuolta+kirjastoautoltakin.Mieheni+naureskeli+joskus,+silloin+poikamiehenä+asuessaan+kaverinsa+kanssa,+että++hänkin+antoi+kaverille+kirjan,+että+tässä+on+taas+uusi,+kunnes+kaveri+hokasi,+jossain+lopussa,+mutta+ei+hel...itti,+olenhan+minä+jo+tämän+lukenut!+Näin+on+minullekin+käynyt.Jos+en+olisi+saanut+juuri+tänään+uusia+kirjoja,+niin+olisin+aloittanut+taas+tuon+"Okalinnut",+vaikka+osaan+sen+jo+melkein+ulkoa.+Se+on+aina+niin+liikuttava.Raamattu+olisi+myös+vaihtoehto,+mutta+kun+en+usko+siihenkään,+enempään+kuin+runojen++maailmaan,+mutta+ennen+Raamattu,+kuin+runot.Hyviä+kirjoja+sain+kolme,+sillä+lapseni+tietää,+mistä+pidän.Sitä+en+olisi+koskaan+uskonut,+että+"hurahdin"+Kalle+Päätaloon,+koska+aloin+lukea+"iltavahtina"+vävyni+lainaamaan+kirjaan+ja+siitä+vain,+kaikki+kirjat+alusta+loppuun+ja+niitähän+oli+lainastossa,+koska+se+suurin+huuma+Päätaloon+oli+loppunut.Nyt+on+pakko+ensin+lukea+tuo+Evita+Peronin+tarina+loppuun,+koska+minulla+ei+ollut+"harmainta+aavistusta"+Peroneista,+muuta,+kuin+tästä+kuuluisasta+"Evita"+laulusta.+"Ei+itkeä+saa+Argentiina"
  3. Nyt+saa+minullekin+Joulu+tulla,+kun+tyttäreni+toi+ostokseni,+mutta+taas+niin+paljon++muutakin,+että+eihän+minun+jääkaappiin+mahdu+saati+pieneen+pakastelokeroon.Onneksi+on+ulkona+pakkasta,+ainakin+toistaiseksi.Makriina+tuolla+mainitsi+puhelimen+reistailusta+ja+niin+on+minullakin.+Akku+ei+suostunut+latautumaan+ja+sehän+oli+jo+melko+tyhjä,+mutta+onneksi+minulla+oli+tuo++"pikkuäly"+puhelin,+jota+en+tykkää+käyttää,+mutta+siinä+ainakin+akku+latautuu+Tuli+eilen+yksi+puhelu+ja+kun+pimeässä+vastailen,+niin+siinähän+oli+se+"luuri"+toisella+puolella,+joten+sain+vain+suljettua+puhelun.+Niin+monta+"älyä"+siinä+on,+että+en+löytänyt,+en+paljon+etsinytkään,+että+mistä+se++puhelu+löytyy,+mutta+kameran+sentään+löysin.Sitten+muistin+joskus+täältä++lukeneeni,+että+pitäisi+välillä+puhdistaa+se+,+mihin+laturin+laittaa+ja+puhelimesta+myös+se+pieni+reikä,+joten+aamulla+tuumasta+toimeen+ja+nyt+taas+akku+latautuu.++Ihan+nyt+naurattaa,+koska+Jouluna+ei+tarvitse+kaappeja+siivota,+jos+ei+aio+kaapissa+olla,+mutta+että+puhelin+nyt+ainakin+täytyy+putsata+edes+Jouluksi.