Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Minäkin+sain+serkkuni+kirjoittaman+suku+historiikin,+että+jotkut+kasakat+tulivat+tänne+seudulle+ja+heidän+jälkejäisiä+olemme+vuosisatojen+takaa.On+toisiakin+tutkijoita,+jossa+ilmenee+sydänkuolleisuus+vahvasti,+kuten+toisilla+alkoholismi,+joka+aiheutti+kuoleman.Kyllä+tämä+muisti+tekee+"tepposensa",+kun+jutelen+vaikka+siskoni+kanssa+ja+olen+erimieltä+hänen+muistikuviensa+vuoksi,+mutta+mitä+teki+siskoni?+Lähetti+minulle+kirjeitä,+joita+olin+hänelle+kirjoittanut+ja+itseäni+en+niistä+tunnistanut,+että+olenko+voinut+toimia+noin?Jotenkin+vain+muisti+palasi+ja.....jääköön+se+sanomatta+tällä+kertaa.
  2. Todellakin+maisemat+muuttu,+koska+itsekkin+huomasin,+että+aivan+tähän+viereen+(20+m)+on+noussut+iso+rivitalojen+yhteisö.+Itse+olin+liikenteessä+joulun+jälkeen+vasta+toissapäivänä,+vai+mikä+päivä+lienee+ollut.Joutesani+lueskelin+Iltiksen+juttuja+mm.+Kimi+räikkösestä+ja+mitä+ihmettä?" Lukiosuuntautunut+hän+ei+ollut,+rehtori+Anneli+Lehman+kertoi+vuonna+2004."Tämä+Anneli+Lehman+on+serkkuni+vaimo,+tosin+nyt+leski,+sillä+hänen+miehensä+meni+"viattomaan+"+sappikiven+poistoon+ja+kuoli+viime+marraskuussa+69-v.+Jotenkin+tuntui+kyllä+aivan+uskomattomalta+tapaukselta,+että+täysin+terve,+elinvoimainen+ihminen+menehtyy+moiseen.Oma+tyttäreni+on+myös+ollut+sappikiven+poistossa+ja+sai+muistoksi+sen+kivenkin,+joka+oli+kirsikan+kokoinen.+Hän+kertoi+silloin,+että+jos+se+kivi+lähtee+liikkumaan+sieltä+itsekseen,+niin+kuolemahan+siitä+seuraa.Paikkakunnan+lehdessä+oli+myös+tänään+uutinen+miehestä,+joka+menehtyi+A-streptokokin+seurauksena,+koska+sitä+ei+oltu+havaittu,+vaan+flunssana+hoidettiin,+mutta+niin`vain+oli+yöllä+kuollut+nukkuessaan.Tietenkin+olen+lueskellut+myös+tuota+60++palstaa,+missä+oli+aika+huvittava+juttu,+kuinka+tämä+"2lesken"+moitti+korppista,+kuinka+hän+on+juottanut+asiakkaita+humalaan+j.n.e,+plää,+plää,+plää.Minunkin+tyttäreni+tekee+parhaillaan+samaa,+siis+tarjoilee+asiakkaille+heidän+tilaamiaan+juomia.+Nuorena+hän+aloitti+Ravintolakoulun+jälkeen+Ylläksellä,+jossa+minäkin+kävin,+koska+vein+hänet+kerran,+sillä+hän+tarvitsi+sinne+auton.+Tosin+Torniossa+erehdyin+Ruotsin+puolelle+ja+oli+pakko+herättä+"kyytiläinen"+ja+kysyä,+että+mitäs+nyt+tehdään+ja+missä+olemme?u+Baarimestari+kurssin+hän+kävi+muistaakseni+J:kylässä.+Avopuolisonsakkin+tapasi+siellä+Ylläksellä+ja+molemmat+ovat+lapinlumoissa,+joten+tyttärensäkkin+on+Salla-M,+kutsumanimellä+nykyisin+"Salkku".Edelleen+he+pyörittävät+kesätapahtumissa+ns.+kaljatelttaa,+jossa+on+kyllä+täydet+anniskeluoikeudet,+joten+se+siitä+"juoppojen+hyysäämisestä".
  3. Onneksi+minä+delegoin+tyttärelleni+nuo+kaikki+muut+hakemukset,+kuten+ne+virkatodistukset+eri+seutakunnista+ja+huvittavita+olikin+sellainen+todistus,+jossa+minua+ei+oltu+eläväksi++noteerattu.+Hautaustoimisto+on+luvannut+tehdä+tämän+"pesänselvityksen"+aika+hulppealla+hinnalla,+mutta+maksoi,+mitä+maksoi,+niin+maksetaan.Vaan+minäpä+rohkenin+täyttämään+juuri+äsken+tuon+lesken+eläkehakemuksen+ja+siellä+oli+myös+mieheni++Eläke+yhtiöstä+luvattu+jopa+hautausavustusta?+Kuinkahan+monikaan+sen+tietää,+koska+se+täytyy+tehdä+eri+hakemuksella?Todellakin+olisi+hyvä+uudistus,+mitä++nyt+kaavaillaan+vasta,+että+kaikki+hakemukset+hoituisivat+yhdeltä+luukulta.+Siis+ei+mitään,+että+haet+sieltä+ja+sitten+sun+täältä+joitain+etuuksiasi?No+minun+perhettäni+se+ei+koske,+koska+emme+hae+mitään+ylimääräisiä+etuuksia,+asumistukea,+tai+muuta+palvelua.Ainoa+harmi+on+tuo+Espoon+asunto,+joka+on+tilava,+josta+jo+veistelenkin+huumoria,+että+taidan+tehdä+"sipilät"+ja+vuokrata+sen+maahan+muuttajille.Tulihan+tämä+asuinalue+joskus+kuuluisaksi,+koska+täällä+asuttiin+slummeissa+ja+kuvattiin+lehtiin+näitä+vaatimattomia+mökkejä.Vaan´ans´olla,+kun+saimme+rakennus+lupia+ja+jokainen++pykkäsi+jos+mitäkin+tiilitaloa,+kuten+mekin+ja+juhlat+oli+mitä+ihanimmat,+kun+naureskelimme+vain,+että+ei+naapurit+valita+häiriköistä,+koska+kaikki+on+täällä.Vaan+tulipa+sitten+naapuriin+huumekauppias,+joka+sai+tuomionsa,+niinkö+eikös`vain++7-päivä+lehti+otsikoinnu,+että+Espoon+hienostoalueelta,+ja+plaa,+plaa+plaa.Tota+kai+luimme+niitä+entisiä+slummi+alueiden+uutisia,+jotka+olikin+nyt+muuttuneet+Espoon+hienosto+alueeksi?
  4. Olet+oikeassa,+koska+täälläkin+on+kova+ja+kylmä+tuuli,+vaikka+ikkunasta+näkyy+aurinkoista+ja+keväistä.Itse+käväisin+tuossa+"Kristiinan+valinnassa",+siis+autoni+takakontista+hakemassa+osan+ostoksiani+ja+päälläni+oli+vain+ohut+kotiasuste+ja+villatakki,+mutta+eihän+se+villatakki+mitään+auttanut,+kun+tuuli+puhalsi+joka+rakosesta.+Onneksi+matkaa+oli+vain+alle+10m+ja+osa+ostoksistani+jäi+viellä+tuomatta.Ruokahan+se+tahtoo+olla+jo+meidän+ikäisillä+aina+mielessä+ja+juuri+se,+että+mitähän+nyt+söisi?+Kanan+(broilerin)+filepaloja+oli+minullakin,+mutta+en+suurinsurminkaan+niihin+sekoita+tomatti+murskaa!+Riisiä+minäkin+laitan+lisukkeeksi+ja+se+täytyykin+lisätä+ostoslistaani,+sillä+kauppareisullani+jäi+puolet+ostoksista+löytämättä,+koska+inhoan+noita+isoja+kauppakeskuksia.+Onneksi+oli+lohi+palanen+tuolta+"valinnasta"+hakemistani+tavaroista.Toiset+täällä+juttelee+siivouksista+ja+minun+täytyisi+todellakin+tilata+siivooja,+mutta+vain+oman+laiskuuteni+vuoksi,+koska+mitään+rajoitteita+ei+ole+liikkumisessa,+kuin+tuo++ikunen+laiskuus.+Tarvitsen+siis+ensin+sen+siivoojan+tilaamisen!DNytkin+oikeasti+stressaa,+kun+täytyisi+laittaa+lesken+eläke+hakemus.+Aivan+yksinkertainen+lomake+ja+minäkin+entinen+kirjanpitäjä/talouspäällikkö,+joka+jouduin+täyttelemään+lukemattomat+määrät+jos`jonkin+laisia+papereita,+niin+nyt+en+vain+jaksaisi+laittaa+muutamaa+tietoa+ja+kaiken+kukkuraksi,+sehän+pitäisi+viedä+postiin!+Ja+sitäkin+on+mukamas+uusittu,+että+täytyisi+olla+joku+plus+merkki?+Voi,+voi,+käyn+sivusilmällä+katselemaan+Matti+Nykäsen+hautajaisia+ja+lukemaan+kirjaani.Ja+sekin+viellä.+Löysin++siemenpussini,+siis++salatti,+tilli,+kurpitsa+ja+multaa+täytyisi+ostaa.+Tänne+on+saapuneet+jo+Joutsenetkin+ja+kiurujakin+on+tullut.
  5. Skillanilla+oli+kauppaan+meno+ja+minäkin+jo+eilen+tomertaudui+käymään+kaupassa,+en+tosin+siellä+Lidlissä+saakka,+josta+yleensä+osta+laatikoittaan+tuota+UTH--maitoa,+joka+on+todellakin+säilyvää.+Ihme+ja+kumma,+olen+jopa+opppinut+sitä+juomaan!No,+sen+virheen+tein,+että+jätin+ostoksiani++auton+takakonttiin+ja+ajattelin+ne+sitten+aamulla+tuoda+kotiovelle,+mutta+sittenhän+se+pakkanen+naukaisi,+mutta+onneksi+ei+helle.+Ei+siellä+mitään++tuoretuotteita+ollut+ja+maito,+kuten+piimäkin+ei+pahemmin+pakkasista+kärsi,+saati+minun+aamiais+makkarani.Minulle+vain+jäi+sellainen+katkera+mielikuva+tuosta+vastapäisestä+naapurista,+joka+oli+soitellenut+talkkarille,+että+minun+autoni+on+tuossa+omalla+tontillani,+mutta+hänen+vastapäisenä+toisella+puolella?Siitäpä+sen+siirsin+silloin+ennenjoulua+ja+nyt+rohkenin+sillä+ajelemaan,+kun+oli+lumet+kaikonneet+pois+ja+hyvinhän+se+vanha+Nissan+Sunny+lähti+nöyrästi+käymään+ja+bensaakin+oli+riittävästi.Tämä+on+niin++todellakin+häirikkö+yksilö+täällä,+koska+jatkuvasti,+no+ainakin+parikertaa+on+soittanut+poliisit+paikalle,+koska+naapurissa+ryypätään?+Itse+on+juuri+juovuksissa+tällainen+häirikkö+meidän+kaikkien+pelokiksi.+Tein+juuri+sopimuksen+hänen+kansaan,+tosin+ei+lieni+pitävä,+mutta+juuri+vaihdamme+saunavuoroja+hänen+jälkeensä+olen+minä,+joten+eilisiltä+ostoksiltani+annoin+hänelle+tillakksen+Jallua,+ja+vannotin,+että+et+iki+kuuna+valkeassa+valita,+jos+minun+autoni+seisoo+minun+oveni+edessä?Koska,+eihän+tuo+meidän+"kyläpoliisi"+voi+häätää+kaikkia,+jotka+parkeeravat+oman+asuntonsa+edustalle,+johon+jopa+kunnan+auraajakin+on+laittanutu+sopivan+parkin,+siis+ulkona+ajotieltä?No,+mahtuuahan+maailmaan+näitä!
  6. "+Eilen+seurasin+verkkokalastajaa,+ihmetellen+miten+sellainen+jään+alla+kalastus+ylipäätään+onnistuu.+No,+olisi+toki+kuha+kelvannut+minullekin,+mutta+en+päässyt+puhe+etäisyydelle+;+)"Minä+olen+ollut+isäni+kanssa+laittamassa+verkkoja+jään+alle+ja+tiedän,+kuinka+se+tapahtui+silloin.+Kuha+oli+silloin+pääsaalis,+mutta+kyllä+hauki+ja+ahvenetkin+oli+hyviä.+Nykyisin+on+varmasti+paremmat+systeemit+kaikkine+luotaimineen.+Aina+talvisin+meillä+oli+myös+iskukoukkuja,+joilla+sai++talvella+mateita+ja+kuten+meillä+sanottiin,+niin+matikoita.Minulla+on+nytkin+venepaikka+vuokrattu+tuosta+läheisestä+Pyhäjärvestä,+mutta+itsellä+ei+ole+venettä,+koska+vävyni+käytti+sitä.+Nyt+onkin+mietintämyssyssä,+että+pidänkö+sen+paikan+ja+ostan+soutuveneen,+sillä+moottorikäyttöisten+veneiden+taidot+ovat+kadoneet+iän+myötä,+vaikka+nuoruudessa+se+olikin+aivan+luonnollista.Lapsenlapset+osaavat+jo+kyllä+liikkua+soutuveneellä+vesillä+ja+eihän+sine+ole+pakko+mennä+tuulisella+säällä.+Täytyisi+myös+ostaa+muutama+verkko+ja+tietenkin+se+kalastus+lupa.