Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "Kansankurjistaja"Oletko+todellakin+sitämieltä?+Eikö+ole+mitään+hyvää+tapahtunut+100-vuoteen+kaikkien+kansalaisten+kohdalla,+vai+haluatko,+että+Suomi+olisi+Ruotsin+Itäinen+lääni+tai+Venäjän+Autonominen+tasavalta?No,+sisua+ainakin+meillä+(heillä)+on+olut,+koska+kumpikaan+kieli+ei+tullut+ns.+pääkieleksi,+vaikka+Ruotsin+aikoihin+vain+köyhälistö+puhui+Suomea+ja+Venäjänkin+pakko-opetus+kuivui+vallakumoukseen.Minua+ei+ole+kurjistettu,+joten+voin+hyvällä+omallatunnolla+onnitetella+maamme+itsenäisyyttä.
  2. Kyllä+täälläkin+on+liput+saloissaan+ja+luin+juuri+paikallisesta+lehdestä,+että+poikkeuksellisesti+ne+on+voitu+nostaa+jo+eilen+illalla,+mikäli+on++valaistu+ja+värit+täytyy+näkyä+sininen+ja+valkoinen,+ei+siis+mitään+punahehkuista+valoa.+Illallakin+saa+olla+klo+22+saakka.Lehdessä+oli+myös+pitkä+kirjoitus+Suomi-100+v+ja+spekulaatioita,+mitä+ja+jos+tyyliin,+koska+siinä+sivuttiin+Ruotsin+ja+Venäjän+aikoja+ja+aika+yllättäviä+käänteitä+siellä+kuvattiin,+vaikka+itse+oletin+muistavani+aikahyvin+historian+niiltä+osin,+mutta+on+kyllä+luettava+nuo+kirjat,+joihin+oli+viitteet.Molemmissa+ajanjaksoissa+oli+paljon+(autonomia,+oma+raha+ja+senaatti)+hyvääkin,+eikä+suinkaan+sellaista+kärsimystä+ja+tuskaa,+mitä+tänne+joku+"papukaija"+kopioi+viikottain+ja+toiset+säestää,+että+olipas+kurjaa?+Kurjempaakin+olisi+ollut+hilkulla+tulossa,+mikäli+tämä+Schauman+ei+olisi+ampunut+Bobrikovia+ja+Kerenskistä+muistan+vain+rallatuksen+"Kerenski+se+leipoi,+tuiman+taikinan".Sekin+oli+sattumien+summa,+että+täällä+ei+ole+Saksalainen+kuningas+ja+sen+hovi!+Oliskohan+meillä+sittenkin+edelleen+(ai+niin,+Ruotsissa+taitaa+olla+enemmän+kunkusta+huolimatta)+nuo+maahanmuuttajat+ja+mitä+pahaa+täältä+vielä+löytyykään,+koska+kansa+tuntuu+olevan+tyytymätön,+....no,+ei+todellakaan+koska+tuon+parin-kolmen+kirjoittajan+juttuja+ei+tarvitse+uskoa.Tulihan+valittajille+nyt+pelastus,+kun+Väykkä+sai+kokoon+ne+20000,-+kannattaja+korttia,+nyt+vain+puuttuu+miljoona+häntä+äänestäviä+vaaleissa?+Kaikki+Saulin+kannattajat+nyt+vain+äänestämään,+että+ei+luoteta+siihen,+että+hän+varmasti+voittaa.Minulta+jää+Linnanjuhlat+katsomatta,+jos+en+netistä+tiiraa,+koska+olen+ollut+niin+saamaton,+että+se+telkkari+on+vielä+ostamatta.+Juhlamieltä+kuitenkin,+vaikka+sekin+ilman+skumpaa!D
  3. "+Pilm,,,in+puuttuminen+luo+ankeutta+palstalle."Kuka+täällä+kuolleita+kaipaa,+koska+on+näita+eläviäkin+vielä+moitittavaksi,+jotka+ovat+nikkiään+vaihtaneet?+Aloituksen+teki+nykyinen+sini-sirkku,+joka+haluaa+vaihdella+nikkiään,+mutta+ns.+puskasta+ei+kirjoita,+tietääkseni?Yllättävää+olikin+tuo+"etsivän+amadeuksen",+nykyisen+"rituliinin-38"+purkaukset+nykyistä+sini-sirkkua+kohtaan:"Kaikkitietävinenesi+kommentointinisi.Minä+katosin,oli+minullakin+jotain+sanotattavaa+palstalla.Sinä+otit+palstan+haltuun.Pidä+omanasi+amaeuksellakin+oli+elämä..."?Sama+katkeruus+jatkuu+joillakin+palstalaisilla,+jopa+arvoisa+Ruuneperikin+yhtyi+moittimaan+sini-sirkkua,+vaikka+muutoin+kehuu+hänen+kirjoituksiaan+ja+aihetta+onkin.Mistä+tämä+katkeruus+johtuu+ihmiselle+niitä+kohtaan,+jotka+ei+halua+tuoda+palstan+reposteltavaksi+omia+murheitaan,+vaan+pitää+itsellään+positiivisen+asenteen+ja+kertoilee+vain+niistä?No,+minä+"onneton"+kerroin,+että+käyn+kauppojen+ylijäämä+jaossa,+josta+saa+kaiken+ilmaiseksi+ja+sekään+ei+ollut+hyväksi?+Pian+tuli+vastalause,+että+köyhiltä+vien+ja+lopuksi,+että+lapsilta+varastan?++Haluankin+lohduttaa+kateellisia,+että+olin+valinnut+mm.+pussillisen,+joka+sisälsi,++wiinereitä,+pullia,+munkkeja+ja+mitä+siinä+olikaan,+mutta+jätin+kassini+ulos,+koska+ne+oli+jo+pakasteita."Aamulla+varhain,+kun+uni+oli+parhain",+heräsin+tupakalle+ja+ihmettelin,+että+ulko+oven+alta+tuli+esiin+muovipussi+ja+munkki?+Kissa+perhana+oli+tullut+saaliille!+Olen+kyllä+huomannut,+että+täällä+liikkuu+kaksikin+kissaa+iltaisin,+siis+lomalaiset+ovat+lähteneet,+mutta+en+minä+niitä+"taimotahallani"+käy+ruokkimaan+edes+ilmaisella+ruoalla.
  4. Minullekin+on+tullut+tutuksi+tuo+St.+Lucia,+koska+lapseni+kävivät+ruotsinkielistä+koulua,+olivat+vaalea+tukkaisia+ja+saivat+olla+vuorollaan+Lucia+neitoina+koulussaan,+kuten+myös+kotona+oli+nauhoitettu+heidän+esityksiään.+Missä+lienevätkään+nykyisin+nekin+tallenteet?Itse+olin+työssä+silloin+Ruotsin-sukuisessa+firmassa,+jossa+meillä+oli+myös+henkilökunnasta+valittu+Lucia-neito+ja+kahvipulla+oli+tietenkin+nämä+Lucia-pullat.Ihanaa,+että+olet+kuntoutunut+ja+oletan,+että+siihen+on+vaikuttanut+myös+valoisa+luonteesi,+etkä+ole+jäänyt+surkuttelemaan+kohtaloasi+vaipuen+alakuloon,+vaan+olet+saanut+myös+hyvät+kuntouttajat.Onhan+täälläkin+noita+surkeita+valittajia,+jotka+eivät+saa+apua+muka+terkkarista+ja+joskus+on+rivienvälistä+luettavista,+että+eivät+ole+edes+hakeneet,+vaan+olettamus+on+vain,+että+ei+sieltä+kuitenkaan+apua+saa?
  5. "Hyvää+tahtoa+toivoisi+ainakin+voivan+toisille+osoittaa."Kirjoitit,+kuin+minun+ajatukseni,+joita+en+rohjennut+täällä+sanoiksi+pukea.+Onneksi+olit+rohkeampi,+vaikka+olet+(jäi+jotenkin+erityisesti+mieleeni)+saanut+jo+aikaisemmin+samaiselta+kirjoittajalta+sapiskaa,+koska+uskalsit+kirjoittaa+chateaubriandin+syömisestä,+etkä+makkarasopasta!DJa+silloin,+kun+teit+kirjoituksen+ruunen+makkarasoppaan,+niin+senkin+teit+väärin,+siis+lisäsit+siihen+turhia+lisukkeita!,+nyt+en+muista+mitä+sinulla+oli?D+Eihän+täällä+saa+noin+kirjoittaa,+koska+joku+on+tehnyt+töitäkin+"niska+limassa",+mutta+ei+ole+saanut+riittävää+eläkettä,+kuten+minä+olen+saanut.Toisaalta+ihmetyttää+tuo+leipäjono+kirjoittelu+kohdallani,+jos+on+kilometrien+jonot+jossakin,+niin+täällä+ei+ole,+mutta+kaikki+on+paisunut+asioiden+vääristelyyn,+joskus+jopa+olettamukseen,+että+varasta+lapsilta+ruokaa,++kuten+tämäkin+kirjoitus;"+hyväntekeväisyydestä+ole+kukaan+avustuskoreja+kotiini+kantanut.+Omillaan+on+tultava"-+ja+minä+kirjoitin,+että+vävyni+tuo+minulle+tuon+korin,+ei+mikään+hyväntekeväisyys+järjestö,+mutta+Eläkeliitto+tuo+jokaiselle+jäsenmaksunsa+maksaneelle+kyllä+"Joulukassin".+Tuohon+viestini+kopiointiin,+jossa+kirjoitin;Kristiina2328.11.2017+18:22nuoruuden+Jouluistamme+ja+siihen+vastaukseen+en+ota+kantaa,+koska+en+ymmärrä,+miksi+tuo+oli+nyt+niin+loukkaava+jotakuta+kohtaan,+mutta+kaikkihan+täällä+on+jotenkin+outoa,+kuka+milloinkin+otetaan+"ruodittavaksi"+ja+kirjoitti+hän+mitä+hyvänsä,+niin+kaikki+on+vastaan+suurinpiirtein+teemalla,+että+"+Väärin+sammutettu"!DDOnhan+se+toisaalta+valaisevaa,+että+ainakin+täällä+huomaa,+kuinka+kelvoton+ihminen+oletkaan,+sillä+jos+vain+tapailee+omia+tuttaviaan,+voi+piankin+kuvitella,+että+oletpa+sinä+ystävällinen+ja+ennenkaikkea++s+ä+ä+s+t+ä+v+ä+i+n+e+n!D
  6. Minäkin+kirjoitan,+koska+olen+niin+iloinen,+että+naapurini+ovat+hiljaista+porukkaa,+siis+ei+ole+kiljahduksia,+kuten+ei+koiriakaan+kenelläkään.+Nautin+suunnattomasti+tästä+omasta+rauhasta.Mutta+ne+puhelin+soitot+ovat+aina+kammottavia,+yleensä+jotain+kauppiaita,+joista+tosin+pääsen+helposti+eroon,+mutta+kun+niitä+tulee+juuri+päikkäreiden+aikaan!Tai+juuri+tänään+taas+rahan+kerjuuta+vaihteeksi,+vaikka+usein+se++soitto+on,+"tulisitko+viemään/tai+hakemaan+lapset+koulusta"+soittoja,+tai+taas+olisi+silitettettäviä+pyykkejä!DTuo+raha+hommeli+oli+mennyt+pieleen,+koska+olin+luvannut+maksaa+lapseni+Diners+laskun+ja+laitoin+samalla+varuiksi+ylimääräistä,+mutta+rahat+olikin+palautettu+minulle+takaisin,+joten+uutta+"pökköä+pesään"+ja+kaikki+uusiksi,+joka+tuntuu+aina+vain+vaikeammalta+tehtävältä.Mutta+jotain+hyvääkin+oli+tänään,+koska+autoni+akku+on+/oli+ilmeisesti+aivan+sökönä,+sillä+olin+ladannut+sen+täyteen+perjantaina+ja+tänään+menin+hakemaan+uutta+akkua.+Onneksi+pääsin+korjaamon+pihaan,+mutta+siihen+se+sitten+simahti,+taas+!+Peloittavaa+oli,+kun+bensamittari+näytti+nollaa+ja+auto+nyki,+mutta+meni+perille,+onneksi.+Uuden+akun+myötä+tuli+bensaakin+lisää+se+puol`tankkia,+mikä+siinä+pitikin+olla.Nyt+toivon,+että+kukaan+ei+soittaisi,+textailisi,+tai+lähettäisi+s-postia,+vaikka+sen+saan+tyhjennettyä+napin+painalluksella,+sillä+s-postini++menee+spämmiin+ja+siinä+on+toiminto,+tyhjennä+kansio!+Wau,+mikä+hieno+keksintö,+minulle!Dps.+mitähän+aloittaja+juttelee+v-2011+jutussaan;"ja+sehän+on+melkein+kuin+rikos+kun+täällä+on+sallittu+minulle+vain+yksi+viesti+viidessä+vuodessa.+"Valheitako+kertoo,+koska+olen+lukenut+useita+viestejä+häneltä,+jotka+on+lähetetty+aamuyön+tunteina,+milloin+kaipauksella,+milloin+taas+moitteena,+koska+emme+osaa+kirjoittaa.+Otappa+siitä+sitten+selvää?