Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Minullekin+on+tullut+tutuksi+tuo+St.+Lucia,+koska+lapseni+kävivät+ruotsinkielistä+koulua,+olivat+vaalea+tukkaisia+ja+saivat+olla+vuorollaan+Lucia+neitoina+koulussaan,+kuten+myös+kotona+oli+nauhoitettu+heidän+esityksiään.+Missä+lienevätkään+nykyisin+nekin+tallenteet?Itse+olin+työssä+silloin+Ruotsin-sukuisessa+firmassa,+jossa+meillä+oli+myös+henkilökunnasta+valittu+Lucia-neito+ja+kahvipulla+oli+tietenkin+nämä+Lucia-pullat.Ihanaa,+että+olet+kuntoutunut+ja+oletan,+että+siihen+on+vaikuttanut+myös+valoisa+luonteesi,+etkä+ole+jäänyt+surkuttelemaan+kohtaloasi+vaipuen+alakuloon,+vaan+olet+saanut+myös+hyvät+kuntouttajat.Onhan+täälläkin+noita+surkeita+valittajia,+jotka+eivät+saa+apua+muka+terkkarista+ja+joskus+on+rivienvälistä+luettavista,+että+eivät+ole+edes+hakeneet,+vaan+olettamus+on+vain,+että+ei+sieltä+kuitenkaan+apua+saa?
  2. "Hyvää+tahtoa+toivoisi+ainakin+voivan+toisille+osoittaa."Kirjoitit,+kuin+minun+ajatukseni,+joita+en+rohjennut+täällä+sanoiksi+pukea.+Onneksi+olit+rohkeampi,+vaikka+olet+(jäi+jotenkin+erityisesti+mieleeni)+saanut+jo+aikaisemmin+samaiselta+kirjoittajalta+sapiskaa,+koska+uskalsit+kirjoittaa+chateaubriandin+syömisestä,+etkä+makkarasopasta!DJa+silloin,+kun+teit+kirjoituksen+ruunen+makkarasoppaan,+niin+senkin+teit+väärin,+siis+lisäsit+siihen+turhia+lisukkeita!,+nyt+en+muista+mitä+sinulla+oli?D+Eihän+täällä+saa+noin+kirjoittaa,+koska+joku+on+tehnyt+töitäkin+"niska+limassa",+mutta+ei+ole+saanut+riittävää+eläkettä,+kuten+minä+olen+saanut.Toisaalta+ihmetyttää+tuo+leipäjono+kirjoittelu+kohdallani,+jos+on+kilometrien+jonot+jossakin,+niin+täällä+ei+ole,+mutta+kaikki+on+paisunut+asioiden+vääristelyyn,+joskus+jopa+olettamukseen,+että+varasta+lapsilta+ruokaa,++kuten+tämäkin+kirjoitus;"+hyväntekeväisyydestä+ole+kukaan+avustuskoreja+kotiini+kantanut.+Omillaan+on+tultava"-+ja+minä+kirjoitin,+että+vävyni+tuo+minulle+tuon+korin,+ei+mikään+hyväntekeväisyys+järjestö,+mutta+Eläkeliitto+tuo+jokaiselle+jäsenmaksunsa+maksaneelle+kyllä+"Joulukassin".+Tuohon+viestini+kopiointiin,+jossa+kirjoitin;Kristiina2328.11.2017+18:22nuoruuden+Jouluistamme+ja+siihen+vastaukseen+en+ota+kantaa,+koska+en+ymmärrä,+miksi+tuo+oli+nyt+niin+loukkaava+jotakuta+kohtaan,+mutta+kaikkihan+täällä+on+jotenkin+outoa,+kuka+milloinkin+otetaan+"ruodittavaksi"+ja+kirjoitti+hän+mitä+hyvänsä,+niin+kaikki+on+vastaan+suurinpiirtein+teemalla,+että+"+Väärin+sammutettu"!DDOnhan+se+toisaalta+valaisevaa,+että+ainakin+täällä+huomaa,+kuinka+kelvoton+ihminen+oletkaan,+sillä+jos+vain+tapailee+omia+tuttaviaan,+voi+piankin+kuvitella,+että+oletpa+sinä+ystävällinen+ja+ennenkaikkea++s+ä+ä+s+t+ä+v+ä+i+n+e+n!D
  3. Minäkin+kirjoitan,+koska+olen+niin+iloinen,+että+naapurini+ovat+hiljaista+porukkaa,+siis+ei+ole+kiljahduksia,+kuten+ei+koiriakaan+kenelläkään.+Nautin+suunnattomasti+tästä+omasta+rauhasta.Mutta+ne+puhelin+soitot+ovat+aina+kammottavia,+yleensä+jotain+kauppiaita,+joista+tosin+pääsen+helposti+eroon,+mutta+kun+niitä+tulee+juuri+päikkäreiden+aikaan!Tai+juuri+tänään+taas+rahan+kerjuuta+vaihteeksi,+vaikka+usein+se++soitto+on,+"tulisitko+viemään/tai+hakemaan+lapset+koulusta"+soittoja,+tai+taas+olisi+silitettettäviä+pyykkejä!DTuo+raha+hommeli+oli+mennyt+pieleen,+koska+olin+luvannut+maksaa+lapseni+Diners+laskun+ja+laitoin+samalla+varuiksi+ylimääräistä,+mutta+rahat+olikin+palautettu+minulle+takaisin,+joten+uutta+"pökköä+pesään"+ja+kaikki+uusiksi,+joka+tuntuu+aina+vain+vaikeammalta+tehtävältä.Mutta+jotain+hyvääkin+oli+tänään,+koska+autoni+akku+on+/oli+ilmeisesti+aivan+sökönä,+sillä+olin+ladannut+sen+täyteen+perjantaina+ja+tänään+menin+hakemaan+uutta+akkua.+Onneksi+pääsin+korjaamon+pihaan,+mutta+siihen+se+sitten+simahti,+taas+!+Peloittavaa+oli,+kun+bensamittari+näytti+nollaa+ja+auto+nyki,+mutta+meni+perille,+onneksi.+Uuden+akun+myötä+tuli+bensaakin+lisää+se+puol`tankkia,+mikä+siinä+pitikin+olla.Nyt+toivon,+että+kukaan+ei+soittaisi,+textailisi,+tai+lähettäisi+s-postia,+vaikka+sen+saan+tyhjennettyä+napin+painalluksella,+sillä+s-postini++menee+spämmiin+ja+siinä+on+toiminto,+tyhjennä+kansio!+Wau,+mikä+hieno+keksintö,+minulle!Dps.+mitähän+aloittaja+juttelee+v-2011+jutussaan;"ja+sehän+on+melkein+kuin+rikos+kun+täällä+on+sallittu+minulle+vain+yksi+viesti+viidessä+vuodessa.+"Valheitako+kertoo,+koska+olen+lukenut+useita+viestejä+häneltä,+jotka+on+lähetetty+aamuyön+tunteina,+milloin+kaipauksella,+milloin+taas+moitteena,+koska+emme+osaa+kirjoittaa.+Otappa+siitä+sitten+selvää?
  4. "Älä+kerro+asioita,joita+et+halua+kommentoitavan,Piste"Pyydän+anteeksi,+jos+olen+ollut+sinua+kohtaan+hyökkäävä+ja+tunnet+jääväsi+jotenkin+huomiotta,+siis+oliko+se+jalkoihini?+Et+todellakaan+ole,+sillä+olet+kai+huomannut,+että+ei+täältä+paperi+lopu,+joten+olet+saanut+vapaasti+kirjoitella+omat+kuulumisesi+ja+hyvin+koskettavasti+koin+myös+koirasi+kuoleman,+jonka+itsekkin+olen+kokenut+neljä+kertaa+ja+se+viimeinen+jäi+kaihertamaan,+koska+oletan+edelleen,+että+naapuri+sen+myrkytti.Minä+en+ole+monica,+joka+kirjoitteli+näitä+laihdutus+ohjeita+ja+oli+kovinkin+kärkäs,+jos+joku+epäili(sain+minäkin+häneltä+ojennusta),+että+tee+ja+korppu+ei+ole+ikäisillemme+ihmisille+riittävä+ravinnon+saanti+ja+mikäli+minä+käsitin,+tämä+monika+oli+itse+joku+"laiheliini"+ja+vartioi+aina+jonkun+2-3+kg+painoa.Tuo+viittaus,+tuosta;"Älä+kerro+asioita,joita+et+halua+kommentoitavan,Piste"Saahan+siitä+kommentoida+aivan+vapaasti+ja+minäkin+siitä+vitsailen,+koska+tämä+juttu+meni+täällä+niin,+että+ensin+rohmuan+köyhien+edestä+ruokaa(ne+mainitsemani+fileet+yhden+keran)+ja+sitten+se+muuttui+että+köyhien+lasten+edestä+varastan+ruokaa,+joten+täällä+ne+"hovissa"+muuttuu+nuo+syytöksetkin++jopa+linna+tuomioksi!+Jotenkin+naurettavaa,+että+tuollainenkin+asia+paisui+täällä+jopa+varkaudeksi,+jolle+en+voi+muuta+kuin+naureskella.Tosiasiassa+meitä+on+noin+kymmenkunta,+jotka+käymme+siellä+ruokajaossa+ja+siellä+on+paljon+jaettavaa,+joten+tämän+Kierrätyskeskuksen+pakastinkin+on+aina+täynnä,+josta+voi+hakea+kaikkina+arkipäivinä+näitä+ruokia,+paitsi+tietenkin+maitotuotteet+ei+sovi+pakastettavaksi,+mutta+niitäkin+on+sitten+kylmäkaapeissa.Yritetään+nyt+pärjätä+täällä+ja+lupaan,+että+en+koskaan+puutu+kirjoituksiisi(edes+sala+nikillä)+mitenkään,+joten+ole+siitä+huoletta.Anteeksi+vielä+kerran,+pyydän+ja+Hyvää+Joulun+odotusta+sinulle.
  5. No+mutta+hurskainen.+Olisimpa+minäkin+tehnyt+noin?"Hä+hää.+Ostin+uuden+akun+takapenkin+väliin.+Vaihdan+sen+jos+virta+6+vuotta+vanhassa+ei+enää+riittäisi.+Toinen+keino+on+jättää+auto+katokseen+latautumaan+verkkovirralla+yöksi."Minäkin+jo+ostin+uuden+akun+ja+menin+sitä+hakemaan,+mutta+sieltä+kehoitettiin,+että+ei+sitä+kannata+autossa+pitää,+joten+tule+se+sitten+laitattamaan+ja+sehän+tietenkin+jäi,+kuten+jäi+latauttaminenkin+lapseni+luona,+joten+auto+simahti.+Onneksi+vävyni+tuli+aamulla+ja+antoi+virtaa+ja+naureskeli,+että+sehän+lähti,+kuin+peura+valoista+ja+ajoin+heille+lataukseen,+joka+kesti+5+tuntia!!!Onneksi+otin+kirjani+mukaan+ja+lueskelin+vain+sitä,+vaikka+vävylleni+olin+jo+sanonut,+että+paidat+ei+sility,+jos+et+tule+minua+auttamaan.+No,+tyttäreni+nukkui+myös+ja+kun+sitten+heräsi+lapsiaan+hakemaan+koulusta,+niin+naureskeli,+että+mitäs+täällä+on+tehty,+johon+tietenkin+sanoin,+että+samaa+kuin+sinäkin.+Ei+mummin+aina+tarvitse+olla+työntyngässä+kiinni,+jonka+hän+hyvin+ymmärtää.Nyt+vain+täytyy+tarkkailla+säätä+ja+varata+se+aika+akun+vaihtoon,koska+liukaalla+ja+lumisateella+en+ajele.+Siihen+meni+sekin+eilinen+myräkkä,+kun+lupailtiin+30+cm+lunta+ja+täällä+ei+tullut+hiventäkään.ja+entäs+tämä+hurskainen:"Uskon+että+ensikuussa+20+vuotta+automobiili+on+yritettävä+käynnistää."Minun+Nissani+täyttää+jo+30-vuotta,+joten+ei+mikään+teini+enää+ja+toivon,+että+se+minun+elinaikani+kestääkin,+koska+en+voi+sitä+myydä,+sillä+olen+vain+haltija,+en+siis+omistaja.