Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. Mielestäni+yhteiskuntamme+on+tullut+kiitettävästi+apuun+heikko/vähä-+tuloisille,+ehkä+jopa+liikaa,+koska+nyt+täytyy+karsia+vähemmän+tärkeitä+menoja,+mutta+ketään+ei+tiettävästi+jätetä+pulaan,+jos+osoittaa,+että+rahat+ei+riitä+ja+ne+varat,+jotka+on,+niin+ne+on+käytetty+järkevästi+omaan+hyvinvointiin.Ei+auta,+jos+on+addiktoitunut+johonkin+"pelihelvetin"+kierteeseen+ja+sitten+ei+ole+varaa+ostaa+edes+lääkkeitä+ja+ruokaa,+niin+pitäisikö+sekin+yhteiskunnan+maksaa?+Onneksi+minulla+ei+ole+tuota+pelihimoa,+vaikka+muita+himoja+onkin.DOn+minullakin+2-diabetes+ja+saan+siihen+lääkitysen,+joka+on+tavallaan+huomautus+minulle,+että+liiku+nainen+ja+pudota+hieman+painoasi,+mutta+ei,+ei,+ei.+Ostin+kyllä+vuosi+sitten+kuntosali+kortin+100,-€,+joka+on+tuossa+nurkan+takana,+mutta+kertaakaan+en+käynnyt+siellä,+joten+sekin+"satku"+olisi+hyvin+korvannut+tuon+lääke+korotuksen,+joka+on+kertamaksu+vuodessa.Usein+kyllä+tulee+mieleeni,+kuinka+oli+ennen+vanhempienikin+aikaan?+Onneksi+oli+maatila+ja+ahkera+(äitini)+emäntä.+Isäni+kuoltua+ja+äitini+saadessa+Kansaneläkettä+ja+myös+lesken+eläkettä,+vai+älysikö+hakea+sitä,+koska+sekin+on+muistaakseni+hakemuksen+takana,+mutta+ikionnellinen+hän+oli,+koska+hänellä+oli+vihdoinkin+"omaa+rahaa"?
  2. On+tämä+niin+hassu+systeemi,+kuka+vastaa+kenellekkin,+koska+sinä+vastasit+tuolle;+"tel.huono.näsäeiviisas"+kirjoitti:++ja+kuitenkin+myös+minä+sain+viestin,+että+minulle+on+vastattu?Arvaa,+nousiko+hieman+verenpaine,+että+olenko+todellakin+tuollainen?+"Pieni,+hikinen"?+Tosin+voin+ollakin+joskus,+mutta+en+niin+kovin+pieni!DKoska+täällä+on+nyt+siivoojat+luupinalla,+niin+olen+minäkin+ollut+siivoojana+Nokialla,+koska+nollasin+päivärahojani+silloin+90-luvun+jälkeen,+etten+menettäisi+ansiosidonnaista+työttömyysturvaani,+jonka+olin+ansainnut.+En+kokenut+mitään+ylimielisyyttä+henkilökunnan+kanssa,+jonka+lasken+sivistyneiden+ihmisten+käytöstapoihin,+mutta+ei+me+mitään+perhejuttuja+siellä+kerrottu.Nokialla+meni+hyvin,+vaikka+ensimäinen+viikko+olikin,+kuin+olisin+jäänyt+katujyrän+alle,+mutta+sitten+alkoi+"luokkataistelu",+koska+minua+pyydettiin+esimieheksi+ja+siitä+ei+entinen+pitänyt.Oli+jotenkin+huvittavaa,+kun+olin+myös+kouluavustajana,+niin+Opettajat+alkoivat+neuvomaan+kuin+lapselle,+kuinka+kopiokonetta+käytetään+ja+itse+eivät+osanneet+ottaa+kaksipuolisia+kopioita?Aina+oli+myös+tuo+ilmiö,+että+jos+olet+työtön+työnhakija+ja+sinut+palkataan,+niin+olettamus+on,+että+et+ole+koskaan+mitään+tehnyt+ja+et+tiedä+mitään+ja+"siivojatkin"+tietää+paremmin,+kuin+sinä?Olin+myös+keittiöapulaisena,+jakaen+ruokaa+ja+tietenkin+se+tiskikone+ja+loppusiivous+keittiössä,+josta+kaikesta+selvisin+liian+nopeasti.+Sekin+oli+väärin,+koska+se+häiritsi+heidän+työsopimuksia,+että+yksi+selviytyy+noista+hommista+nopeammin+ja+sekös+oli+suurin+kalkki+emännöitsijälle,+että+sain+suurempa+palkkaa,+kuin+hänen+oli,+koska+sain+myös+sitä+ansiosidonnaista.Siellä+myös+huomasin,+kuinka+kouluruokailusta+varastetaan+sumeilematta+ja+ikävä+kyllä+huomautin+siitä+ylemmälle+taholle,+koska+se+on+mielestäni+väärin.Tämäpä+tässä,+"hikinen+kirppu"DD
  3. "+En+jaa+ihmisiä+mitenkään."Etkö+livessäkään,+siis+omassa+arkielämässäsi+ja+tuttaviesi+kanssa?++Eikö+kukaan+herätä+sinussa+sympatiaa+ja+joku+toinen+mielipahaa?Ymmärrän+kyllä+mielipiteesi,+joka+koski+ilmeisesti+vain+palstakirjoittajia+ja+niistä+erimielisyyksistä+onkin+parempi+pysyä+erillään,+kuten+kaikista+tuntemattomista+livessäkin,+mikäli+eivät+käy+ihan+iholle+kiinni.Minua+kyllä+joskus+harmittaa,+jos+on+mielestäni+mielenkiintoinen+aloitus,+johon+voisi+kirjoittaa+jotain+omakokemusta,+niin+eikös+vain+siellä+on+jo+"eräs+Herra+H",+joka+on+tyrmännyt+aiheen+ja+seuraavaksi+tulee++"siivooja+rätteineen",+jokaisen+mielipiteeseen+omalla+näkemyksellään+ja+sitten+seuraa+siili+piikkeineen+ja+lisä+selityksiä+vaatien.??Mutta+ei+se+auta,+jos+alkaisin+ohjeita+antaa,+kuten+täälläkin+jotkut+jakaa+Hallituksen+ministereille+!D
  4. sinulle+"köyhänpuolella"+"Mistä+tuo+23+syntynyt+kristiina+tänne+tuli,"+???Yritä+arvailla.+Voin+valaista,+että+syntymäpäiväni+ei+ole+syntymävuoteni,+vaikka+leikisti+kävin+miettimään,+että+ja+jos+olisinkin+syntynyt+v-23+ajanlaskumme+alussa,+niin+olisin+ehkä+tavannut+Jeesuksenkin!DEikös+silloin+satanut+taivaalta+mannaa,+leivät+ja+kalatkin+riitti,+jopa+sinulekin,+jos+olisit+silloin+ollut+paikalla,+mutta+ei+sinua+näkynyt.+Viiniäkin+juotiin+aina+ja+jokapaikassa,+mutta+olihan+se+hauskaa.+Silloin+sai+halailla+puistoissa,+eikä+kukaan+valittanut+ahdistelusta,+vaan+toistemme+jalkoja+pestiin.No,+leikki+sikseen+ja+vitsit+on+vähissä+nykyisin.Kirjoitit+myös:+"Kaikki+ei+niin+mielellään+lähde+sossun+luukulle+tai+leipäjonoihin+sisäfilettä+jonottamaan+kuten+sinä,+se+on+nöyryyttävää+kun+omillaan+on+aina+tottunut+toimeen+tulemaan."Olen+kyllä+siinä+asiassa+kanssasi+täysin+samaa+mieltä,+ainakin+sossun+luukuista,+joissa+olen+ollut+vain+sisäpuolella+päättämässä+avustuksista,+mutta+kun+sattumalta+olin+paikalla,+viedessäni+Kierrätyskeskukseen+tavaroita+ja+huomasin,+että+tällainenkin+jakelu+täällä+toimii,+niin+ylpeys+voitti+ennakkoluulot.+Ei+meitä+siellä+ole,+kuin+joku+kymmenkunta+ja+ruokaa+on+paljon,+tosin+ei+sitä+sisäfilettä+ole+nyt+näkynyt,+mutta+en+käynnyt+kuukauteen.++Tätä+en+"osta"+mielipiteestäsi,+että+olisin:"Joka+lyöntivirheestä+ja+pilkusta+olet+nalkuttamassa+ja+irvimässä,"??Ainakaan+nyt+ei+ole+siihen+aihetta,+koska+ei+ole+koneella+oikolukijaa+ja+itse+lukemalla+en+välttämättä+edes+huomaa+lyöntivirheitä.+Tosin+hieman+ärsyttää+tuo+"diapetes"+sanan+vaikeus+joillekin.DLupaan+lopettaa+"leipäjonossa"+käymisen,+jos+sinä+lupaat,+että+et+enää+toista+tuota+"sisäfile+jonottamista",+viitaten+minuun.