Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
AOAOAOAOAO
profiilit
AOAOAOAOAO
AOAOAOAOAO
Vapaa kuvaus
Suomen kansalainen. Mies. Kristitty.
[email protected]
Aloituksia
10
Kommenttia
116
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Isälinja tietenkin tarkoittaa isäsi isoisiä, ja äitilinja vastaavasti sinun äitisi isoäitejä.
Rohkeasti mukaan vaan, jos on vähänkään utelias saamaan mahdollisesti hieman uutta, erilaista, tietoa menneistä sukupolvista, niin tämä on siihen mainio tapa.
28.05.2016 06:51
Hei !
Jos olet kiinnostunut tutkimaan sukutaustaasi DNA:n kautta, niin parempi sivusto on
https://www.familytreedna.com/
Sillä on suurin tietokanta, siis ihmisistä jotka ovat tutkituttaneet oman DNA-perimänsä, tämän yrityksen avulla. Itse asiasa vain vain pienen osan siitä, mutta riittävästi suvun juurien vaiheiden tutkimiseen.
Itse tilasin ensimmäisen testin vuonna 2005 elokuussa. Sittemmin olen laajentanut perimäni tutkimista jatkotilausten kautta.
Tässä on linkki sivuston testisivulle, jossa voi valita haluamansa testin/testit.
https://www.familytreedna.com/products.aspx
Mieslinjan tutkimiseen kannattaa ottaa vähintään tuo Y-67, TAI Y-111.
Äitilinjan tutkimiseen on vain kaksi vaihtoehtoa, itselläni on tuo edullisempi, ei niin laaja.
Kaikki on toiminut hyvin koko tämän melkein 11 vuoden ajan.
Itse maksan OP Visa DEBIT- kortilla, eli maksuu mene tililtäni reaaliaikaisena, heti. Ei ole ollut ongelmia.
Käy katsomassa sivustolla, niin saat paremman käsityksen. Tämä yritys kuitenkin on alan suurin tilaajakannaltaan, ja sen myötä vertailtava tietokanta myös.
Oma sukuni, isän puolelta, on pieni, joten itselleni ei noita Y-DNA osumia ole vuosien varrella montaa tullut, mutta eräällä ystävälläni taas on . Tämähän on yksilökohtaista.
Onnea ja rohkeutta tutkimiseen.
06.05.2016 19:45
Joka ei synny vedestä ja Hengestä ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa.
30.04.2016 11:33
Löytyisikö tarkempaa kokonaiskarttaa vuoren sijainnista ?
29.04.2016 08:09
Junia ei ole apostoli.
Tuossa kohdassa, alkutekstin mukaan, puhutaan tunnettavuudesta apostolien keskuudessa, siis, että apostolitkin tuntevat heidät.
" arvossa pidettyjä" muotoa ei ole alkutekstissä. Siellä on kreikan sana "episemos", joka tarkoittaa mm. tunnettavuutta, joko hyvässä tai pahassa. Sama sana on käytössä mm. Matt.27:16 ; Ja heillä oli silloin kuuluisa vanki, jota sanottiin Barabbaaksi.
Ja, tuolle Junia-nimelle löytyy alkuteksteissä myös toinen lukutapa, Junias, eli miehen nimi.
24.04.2016 12:16
En tiedä, mutta tässä on eräs Raamattu-sivusto, jossa vastataan Raamattu-aiheisiin kysymyksiin.
https://wordcounter.net/blog/2015/12/08/10975_how-many-words-bible.html#comment-3784
20.04.2016 20:42
Luuk.6:37
Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
13.04.2016 15:31
Älkää kadotustuomiota lausuko. Vihatkaa pahaa.
12.04.2016 08:00
" venäläiset hyökkäsivät maahan ". Itse en tuohon usko.
On unia, ja sitten on unia jotka todella ovat Jumalalta.
Mm. Hesekielissä Jumala nuhtelee valhenäkyjen näkijöitä Hesekielin sanoin.
Venäläiset eivät ikinä uskalla hyökätä kuin pienempiensä kimppuun, ja jos mahdollista, niin kavalasti, yllättäen.
11.04.2016 07:46
Kiitos vastauksestasi.
En kyllä tuota kaikkea tiennyt. Mutta, ajatuksenani oli todistaa, että toiminta voi olla tappiollista, mutta tämä tappiollisuus ei välttämättä lopeta toimintaa, edes pitkällä aikavälillä.
Ristin Tuki ry tarkoituksena on siis kerätä rahavaroja lahjoitusten kautta TV7:n tappiollisen toiminnan pyörittämiseen. Kysymyksessähän on evankelioinnin tukeminen, ei rahallisen hyödyn hankkiminen.
Ja, se vähä mitä ymmärsin tuosta osakeyhtiötä koskevasta säädännösta, ei vaikuta TV7 tai Ristin Tuki ry toimintaan, koska niillä ei ole tarkoituskaan jakaa osinkoa.
En osaa paremmin tuoda ajatustani esille. Koska ketjun aloittajan tarkoitus oli mollata TV7:n toimintaa ja antaa otsikon kautta käsitys, että TV7:n toiminta olisi hyvinkin pian vaarassa loppua, tappiollisuuden vuoksi, halusin tuoda oman eriävän mielipiteeni esille.
TV7 hakee tälläkin hetkellä kolmea uutta työntekijää joukoonsa. TV7 panosti myös uuden Jerusalemin studion rakentamiseen äskettäin. Toiminta vaikuttaa hyvinkin suunnitelmalliselta minusta.
07.04.2016 10:19
Eli, jos yrityksen/säätiön kassassa on rahaa laskujen maksamiseen, niin miten silloin voisi ajautua maksukyvyttömyyteen ?
Ja, jos esimerkikisi säätiön perustamisvaiheessa, tai muulloin, on kerätty varoja toiminnan pyörittämiseen esim. 2 miljoonaa euroa, ja toiminnat kulut olisivat 300 000 euroa vuodessa, eikä sen jälkeen olisi lisätuloja, näyttäisi säätiön/yrityksen "tappiolliselta" tuon 300 000 euron verran.
Silti säätiöllä olisi useammaksi vuodeksi maksuvalmiutta, ollen täysin toimintakykyinen.
Tämän keskustelun otsikoinnilla ei ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa, kun katsotaan TV7:n toimintaa. AlfaTV:n tilanne ei ole minulle tuttu.
06.04.2016 16:21
Haluan lisätä, tähän hedelmättömään keskusteluketjuun, että jos yrityksen omat pääomat riittävät, niin se voi tehdä tappiollista "tulosta" vaikka maailman loppuun asti.
Yritys voi mm. järjestää osakeanteja omistajilleen tai siksi haluaville. TV7:llä on juuri näitä "omistajiakin", jotka pääomittavat yritystä antamalla säännöllisesti omista varoistaan. Sen lisäksi on ns. kertalahjoittajat.
En muista, mutta ymärtääkseni TV7 ei ole arvonlisäverovelvollinen, koska se luetaan uskonnoliseksi järjestöksi, voittoa tavoittelematon. Tästä asiasta en ole aivan varma, jos jollakin on tarkempaa tietoa, niin ole hyvä ja valista meitä.
06.04.2016 11:03
En usko TV7:n olevan "konkurssin partaalla", omavaraisuusaste 97 % vuonna 2014.
En usko linkittämiesi tilastojen kertovan koko totuutta, TV7 on siis voittoa tavoittelematon yritys.
Jos olisi todellinen taloudellinen uhka, niin kyllä se olisi näkynyt ja kuulunut, mm. Protestilistalla.
05.04.2016 20:41
Ei hän kiihkoilija ole, niin kuin sinä asian esitit.
http://bambuser.com/v/5725710
Hyvin maltillinen ja asiallinen suomalainen uskova mies. Toimii myös Israelin Ystävät ry:n julkaiseman Shalom-lehden toimitussihteerinä.
http://www.iy.fi/
25.03.2016 08:34
Purppura, jos sillä tarkoitetaan violettia, on Pyhän Hengen väri, valkoisen ja kullan ohella.
Tuo vaaleansininen viittaisi ns. venäjänsiniseen, jota käytetään muun muuassa talojen maalaamiseen Venäjällä.
21.03.2016 10:47
Kiitos Sinetti viestistäsi, oli mukava kuulla sinusta. : ))
Ehkä olet kirjoittanut viime päivinäkin, mutta olen yrittänyt löytää tuota " Sinetti"-nimeä tältä nykyään hyvin sekaisin olevalta palstalta, mutta en ole löytänyt.
Kyllä toivoisin sinun vielä rohkaistuvan yrittämään sitä nimimerkin rekisteröimistä, joo-kos ?
29.01.2016 11:15
En lähtenyt arvostelemaan Talmudia tai sen lukijoita, vaan olin kiinnostunut siinä mahdollisesti olevasta opetuksesta/tulkinnasta/mielipiteistä koskien noita lukuja.
24.01.2016 00:24
Kiitos linkeistä, mutta en löytänyt Danielin kirjan lukujen selitystä.
Jos olette itse juutalaisia ja luette Raamattua, niin onko teille opetettu mitä esim. nuo "2300 iltaa ja aamua", tai 1290 ja 1335 päivää tarkoittavat ?
24.01.2016 00:20
Kirjoitit, että näkysi oli "heikko". Voisiko se merkitä, että näyn tapahtumat/symbolit ovat ehdollisia ? Ettei niiden välttämättä ole pakko toteutua ?
Esim. jos jotakin muutosta tapahtuu hyvään suuntaan ?
12.01.2016 14:49
Kiitos näystäsi Sinetti.
Luulen, uskon noiden "pallojen" olevan rakeita, verellä sekoitettuja.
Ilm.8:
5 Ja enkeli otti suitsutusastian ja täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle; silloin syntyi ukkosenjylinää ja ääniä ja salamoita ja maanjäristystä.
6Ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän pasunaa, hankkiutuivat puhaltamaan pasunoihin.
7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli RAKEITA ja tulta,VERELLÄ sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
Ajattelen saamasi näyn tarkoittavan siis tuomioiden vuodattamista.En millään usko näyn kuvaavan mitään "mukavaa", vaikka näitkin Itse Herran Jeesuksen. Vaan pikemmin päinvastoin, kun "suojaava peite", eli taivas oli avoinna, oli poistettu, että pystyi näkemään Tuomarin kasvot.
Mutta, jos kirjoitin oikein, niin näkysi tarkoittaa murheita maailmalle, Jumalan omat ovat suojattuja, niin kuin Egyptissä. Ja, maailma pysyy paatuneena.
07.01.2016 12:16
3 / 6