Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7414
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hullun päiväkirja on mielestäni ainutlaatuinen kooste palstasekoiluista. Se kertoo siitä kuinka fakta ja fiktio voi sekoittua yhdeksi isoksi mykkyräksi, tosi muuttuu epätodeksi ja epätosi todeksi.
Esim. koet kirjoituksieni olevan mielikuvituksen tuotosta. Mutta jos näin on, eikö sen pitäisi ehkäistä kateuden ja katkeruuden verkon syntymistä sen verkon, jonka olet kierittänyt ympärillesi niin sanotuksi valheen verkoksi.
18.05.2016 12:00
logini Sankkoniemen tarinoissa on totuuspohja. Vain tarinoiden talo, on kokovuosikäytössä. Tarinat ovat koko vuotisesti kesämökillä koettuja. Koska työskentelin vuosikausia Korven lentokentällä tiedän paljon lentämiseen liittyviä asioita ja kuinka lentokentällä työskennellään, olen siis tarinoissa fiktiivisti lentoemo ; ) Se oli hyvin selkeä ratkaisu, sillä lensin myös usein väliä Kajaani Helsinki.
Tänne minä pruukaan kirjoittaa seuraavasti:
Olen huilannut isommillta töiltä muutaman päivän, mutta kohta lähden mökille istuttamaan salaatin siemeniä.
18.05.2016 11:55
Olen dokumentoinut elämäni. Valokuvia olen kerännyt varhaislapsuudesta ainä näihin päiviin asti. Päiväkirjoja on vuodesta 1963 alkaen.
Päiväkirjoja on kymmeniä. Ne ovat kesämökkini yläkerrassa. Sadepäivinä on kiva istahtaa yläkerran lökötuoliin ja lukea esim. mitä minulle tapahtui vuonna 1976 tai kuinka se ja se romanssai sen ja sen kanssa alkoi, eteni ja loppui. Yllättyä myös positiivisesti asioissa, joista oli jäänet karvaita makuja mieleen.
Blogissani olen kirjoittanut mm. Sankkoniemen tarinoita, jotka ovat tositapahtumiin pohjautuvia, ripauksilla fantasiaa sisältäviä kertomuksia elämästäni kahden pojan yksinhuoltajana, yrittäjänä sekä ystävistäni ja elämästämme kesäpaikassani.
Blogini jatkoi päiväkirjojen pitämistä sen jälkeen kun sain koneen ja aloin blogata. Mökkipäiväkirja kertoo kivoista saunailloista ystävien kanssa. Mökkipäiväkirjan välissä on mm. neliapila, jonka esikoinen löysi juuri sinä kesänä kun hänen piti valita koulutuspohja tulevaan ammattiin.
Omituisinta on se, että avioliiton aikana en juurikaan pitänyt päiväkirjaa, mutta minulla on sitäkin enempi valokuvia noista ajoista. Avioliittoni oli ruuhkavuosien aikaa. Elämässäni tapahtui paljon asioita joista minulla ei ollut aikaa dokumentoida. Työuran nousuvaiheet, lasten syntymät ja isovanhempien vanhenemiset ja heidän auttamiset.
Elämäni Petzen kanssa on dokumentoitu blogiin. Jokaisesta ulkomaan matkastamme olen kerännyt koosteen. Rintasyöpävaihe, leikkaukset ja hoitovaiheet on myös tallennettu ja nyt myös tämä selkävammani, josta pitänee kohta puolin kirjoittaa lisää kun paraneminen etenee.
Niin ja jos joku asia on unohtunut kirjata blogiini, löydän tekstejäni facebookista, instagrammista ja täältä noin kymmenen vuoden ajalta.
Blogini on avoin kaikille samoin instagram. Facebook on rajoitettu tuttuihin ja päiväkirjani yksityisomaisuuttani.
18.05.2016 11:04
Sitä mennään taas Nuijasotiin asti ; )
15.05.2016 12:52
"Miss universumit ovat olleet järestään usemman etnisen taustan omaavia".
Sinä tykkäät tuosta monen etnisen taustan omaavia sanonnasta. Ymmärrän, lapsesihan ovat useamman etnisen taustan omaavia. Kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.
Googletin, että en kirjoittaisi muta-jutskaa.
Miksi latinalais-amerikkalaiset tyttäret pärjäävät parhaiten?
Etelä Amerikassa kukoistaa missibisness ja jalkapallobisness. Missinä tai jalkapalloilijana voit tienata hyvin ja tulla kuuluisaksi.
Pojat alkavat jo pieninä potkimaan palloa ja tytöt treenaamaan tuleviksi misseiksi. Kauneusleikkauksilla parannellaan myöhemmin kehon ja kasvojen virheitä.
Suomessakin tehdään kauneusleikkauksia, mutta uskon useimman missin meillä kisaavat luomuina.
Missiesitteessä, joka oli iltapäivälehdessä tämä kiinalais-suomalainen Shirley Temple oli hyvän näköinen, meikki oli laitettu kohilleen valkaisemaan kasvojen ihoa ja antaen silmille suuruutta. Live kuvat ja video haastattelut olivat sitten kaikkea muuta.
Näillä mennään valittu mikä valittu, mutta kieltämättä Amsterdamin kaduilla näkee paljon kauniinpia monietnisiä nuoria naisia.
Petzen lapsenlapsi omaa tosi monietnisen taustan. Hän on kaunein ja karismaattisin kaksivuotias tyttö jonka olen tavannut ; ))
15.05.2016 12:49
Kun eri heimoja ja säätyjä tungetaan samaan laitokseen ei konflikteilta voi välttyä. Jos intialaisen säädyttömän lapsen varjo pihaleikeissä levittyy ylempi säätyisen lapsen yli niin se on röyhkeyden huippu ja nyrkkitappelun paikka.
09.05.2016 14:36
Minua pojat kutsuvat pääsääntöisesti etunimellä.
09.05.2016 14:28
Olen aina ajatellut, että avoimuus on luonnekysymys ei kapankäyntiä.
Äitisi tuntuu olevan särkyvää sorttia.
Ei kaikki äidit säry, on äitejä, jotka tykkäävät kun lapset rakastuvat ja ovat onnellisia.
Eikä mikään ystävyys ole sitä, että kaikki asiat ystävästä tiedetään.
Sairaudet, parisuhteiden rikkoutumiset niissä jokainen ihminen tarvitsee läheisen tukea, minulle se oli äiti. Suhteemme oli paljon muutakin kuin äitienpäiväruusu äitienpäivänä ja lanelliyöpaita jouluna.
09.05.2016 14:26
Bogissasi aijot, vaikka blogissa pitää kertoa mitä on tehty ei aijottu tehdä ja miten ja millä tuloksella tulokset saavutettu.
Minä tykkään Koti Sinapista se on kivan sokerista.
Minä olen miettinyt miten hyödyntäisin Bonan luumupurkit, nyt heittelen ne lasinkeräyksiin. En kuitenkaan ole löytänyt niille pienille purkeille käyttöä, edes sinapin säilöntään.
09.05.2016 14:03
Ilmankos minun kersat on pärjänneet hyvin kun ei ole miestä ollut niitä pilaamassa ; )
09.05.2016 13:57
En ole vielä tohtinut mitään ulos istuttaa, vain äitienpäiväruusun laitoin kippoon ja kannonnokkaan. Illalla alkoi tuulla nyt jo navakammin. Tuuli tietää sateita ja niitä on luvassa mikäli uskoa kännykän sääruutuun. Levitän illalla ruohonsiementä ja lannoitetta tontille, joten sade on enempi kuin tervetullut.
Apuvälineet mitkä tekevät työn helpommaksi ovat uskomattoman kivoja. Niinpä olen tyytyväinen ikkunan pesimeen, jonka sain Petzeltä. Eniten vei aikaa tajuta sen kokoamisohjeet ja kuinka sitä käytetään, loppu olikin sitten yhtä juhlaa. Pestä suopaisin kaikki mökin ikkunat sisä- ja ulkopuolilta, eikä siihen aikaa tuhrautunut.
Istun ja ihmettelen mitä seuraavaksi, mutta tunnustan on menossa laiskavaihe ja hyvä niin.
En ole pitkään aikaan meikannut enkä juurikaan kiinnittänyt huomiota pukeutumiseen. Eikös se niin ole, että rumat ne vaatteilla koreilee ; )
09.05.2016 13:53
Kirjoitan usein rakkaamattomalla juuri tuon ongelman vuoksi. Rekkautumisella näyttää olevan määräaikaja sen ylitys heittää rekatun rekkautumaan uudestaan ja kun ei aina kehtaa.
02.05.2016 18:42
Tänään kohtasin piki mustan miehen mökkitiellämme, tiellä joka on yksityinen ja jonka varrella on kuusi kesämökkiä. Tie päättyy viimeiseen mökkiin, eikä sieltä ole läpimeno mahdollisuutta.
Ajoin hiljaa miehen ohi, tarkkailin ja yritin pistää mieleen yksityiskohtia oudosta mustasta pyöräilijästä.
Mitä vitt...a hän siellä teki, pitäisikö ilmoittaa poliisille?
02.05.2016 18:34
Aikoinaan aloitin kesäyliopistossa aikuiskasvatuksen appron suorituksen se johti pitempään opiskeluperiodiin, mutta tykkäsin nimenomaan siitä ekasta kesäkurssista.
En taida ehtiä sivistämään itseäni kesäaikaan olen täystyöllistetty. Sen tietää jokainen kesämökin omistaja ; )
Eilen kun pidimme laituriterassin avajaisia ja rantasauna lämpesi. Auringon paisteessa löhöillessäni, luovuus sinkoili sinne ja tänne ja se ajatustyö poiki monta projektia. Jäiden hakkaamaa laituria on taas oikaistava ja timpuroitava. Saunassa huomasin, että vanha ja vaivainen tarvitsee kaidetta löylyyn noustessaan ja siitä levisi idea timpuroida myös lauteiden eteen isompi turvakaide.
Kasvimaat odottavat myös multasormea.
Olen maalannut viimekuun aikana kolme taulua, joista kaksi kaipaa vielä viimeistelyä. Taulunpohjia on odottamassa useita. Niiden kimppuun hyökkään taas kun inspiraatio iskee ja se ei vaadi porukkaa ympärille. Vaikka kovana harrastelijana tiedän, että on kivaa harrastaa samanhenkisten kanssa kimpassa erilaisilla kursseilla.
02.05.2016 18:23
Jouduin Vappau aattona tilanteeseen, jossa järkeni ja empatiakykyni mitattiin. Autoimme Petzen kanssa alkoholin vuoksi pulaan joutunutta naista.
Kävelimme kotiin noin yhdeksän jälkeen musiikkiclubilta kun huomasimme edellämme oudosti kävelevän lapsenomaisen naisen. Hän kääntyi, lähti takaisin kohti meitä. Näin kuinka hänen tasapainonsa alkoi pettämään ja hän rojahti suoraan eteemme lyöden päänsä asfalttiin.
Koko kehoni tunsi tuon kaatumisen tuskan. Toisen asemaan asettuminen, kipua tuntien, mutta samalla järki pyysi auttamaan. Pystyi olemaan rauhallinen. Nostimme naisen pystyyn. Hän oli hyvin avuttoman näköinen ja katsoi suurilla silmillään tuskaisen näköisenä meihin.
Kysyin minne olet menossa. Hän vastasi käsilaukkuni jäi ravintolaan, minun on haettava se. Tajusimme, että hän ei pysty enää kävelemään joten sanoin hänelle. Istu sinä Petzen kanssa tähän penkille, minä haen sinun käsilaukkusi. Menin ravintolaan, kuvailin naisen ja kysyin baarimikolta, missä nainen oli istunut. Hän näytti pöydän, jossa istui viiden hengen seurua. Yksi tuoli oli tyhjä ja sen käsinojalla oli laukku. Kerroin kohtaamastani naisesta pöytäseurueelle ja he ojensivat laukun minulle.
Lähdin takaisin, sillä välin nainen oli surrut Petzen kainalossa laukkuaan ja pelännyt, että se on varastettu. Petze oli lohduttanuthäntä, Mandi on määrätietoinen nainen, hän kyllä löytää laukkusi.
Kun palasin laukun kanssa nainen näki jo kaukaa minut ja hymyili kiitollisena hän oli helpottunut ja kiitteli koko kotimatkan.
Koska tajusimme, että nainen ei pääse yksin kotiin. Lähdimme viemään häntä. Hän käveli välissämme omituisesti oikealle kallistuneena. Vastaan tulleitten ilmeet voitte vain kuvitella. Sinä viedään väsynyttä Vapun viettäjää.
Nainen alkoi kertomaan itsestään. Hän oli ollut syystalvesta lonkkaleikkauksessa, hänelle oli laitettu tekonivel. Kun jututimme häntä, hän oli hyvin selkeä, ehkä ei niinkään kovassa humalatilassa vaan vammansa takia ja alkoholin vuoksi kykenemätön hallitsemaan kehoaan.
Elin täysin naisen tunteissa tiesin, että en missään nimessä voisi juoda alkoholia kuin lasin pari nyt kun olen selkävammainen.
Veimme naisen kotiin asti. Hänellä oli kaunis koti, ei hän ollut laitapuolen kulkija. Hänellä oli kauniit silmät ja hyvä iho, hän oli kuin haavoittunut lintu.
Olimme tehneet mitä meidän piti tehdä ja olimme onnellisia, naisen kutsui meitä enkeleiksi.
Kun empatiasta on kyse, sitä on vaikea itse itsessään huomata muutoin kuin kokemuksella. Vappaujuttu auttoi minua tajuamaan kuinka syvällisesti pystyn menemään toisen ihmien asemaan. Ja eikös se sitä ole se empatia.
Ammattiauttajat omaavat empatiaa ja järkeä sekä kykyä erottaa ne toisistaan.
02.05.2016 12:23
Rouvat pyörittelevät sanoja ikään kuin varoen rakkaus-sanan inflaatiota.
Anceli pelkää kirjoittaa rakastan raitista ilmaa ja vapautta kävellä metsässä yksin. Hän vain nauttii siitä kuten minä punaviinistä laiturilla, jahka aurinko alkaa taas lämmittämään.
näin-ajattelen nimimerkki....taas pyörittelee sanoja... itsensä rakastaminen on positiivista ja itserakkaus negatiiviseksi ; )
Olet hyväksytty, rakastettu kun rakastat itseäsi, mutta muiden yläpuolella ja parempi ihminen, kun olet itserakas ; )
Mikäpä hänessä, nautitaan huikeista nautinnosita ja oivalluksista.
26.04.2016 12:21
Luin Hesarista kuinka eläkeläiset velkaantuvat lapsiaan auttaessa. Rakkaus lapsia kohtaan ajaa vanhemmat velkakierteisiin koska vanhemmat haluavat auttaa pulaan joutuneita lapsiaan.
Ilmeisesti moni uskoo rakkauden määritelmään, jonka "viisaat miehet" ovat aikoinaan sepustellee.
"Rakkaus on syvä kiintymyksen tunne johonkin, useimmiten toiseen henkilöön"
Rakkauden muotoja ovat mm. eroottinen rakkaus, veljellinen rakkaus, jumalallinen rakkaus, romattinen rakkaus.
Jos pitäydytään tiukasti määrittelyissä ihmisen on vaikea erottaa rakkauden sitovuutta oman elämän hallinnassa. Vanhemmat sortuvat aliarvioimaan omat kykynsä auttaa jälkikasvua. (rakkauden nimissä, rakkauteen vedoten on autettava)
Rakkaus on muutakin kuin äidin rakkautta lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa, eroottista rakkautta puolisoon ja rakkautta, joka on ajan saatossa muuttunut yhdessä elämiseen ilman erotiikkaa. jne.
Olen lähdössä rakastamalleni kesämökille. Paikkaan, jossa tunnen "huikeaa" hyvää oloa, onnen tunnetta, joka taas pukkaa luovuuteni vauhtiin. Joku vaatimaton sielu tuolla alenpana muistutti itserakkauden petollisuudesta.
Mielestäni jos et rakasta itseäsi et voi rakastaa ketään tai mitään muutakaan. Itserakkaus sisältää itsekunnioitusta, itsensä arvostusta, tunnetta olen kykenevä hallitsemaan elämäänsä. Sitä kaikkea mitä odotamme ja haluamme saavamme rakastamiltamme ihmisiltä osaksemme.
Eilen eräs naisystäväni (leski) kyseli autostani. Hän haluaisi vaihtaa autoa ja taivasteli, että pitäisi olla mies mukaan autokaupoille. Vastasin, minä ostan autoni itse ilman miehistä apua, luotan siis omiin kykyihini tehdä valintoja.
Eli mielestäni rakkaus on muutakin kuin äidin rakkautta, eroottista rakkautta jne.
Rakkaus kesäpaikkaani on vahva. Ei se ole paikan arvostusta, ei tykkäämistä, ei kunnioitusta tai jotain sellaisia määreitä, joita käytetään rakkaus sanan sijaan ikäänkuin sana "rakkaus" laimentuisi ja kärsisi.
Mökillä asuminen ei ole koko aikaista. Asun siellä vapaudessa, omana itsenäni, onnellisena. Esim. vapauden tunne, sen hyvin harva ihmissuhde pysty antamaan.
Tästäkin hyvä esim. Tapasin vanhanystäväni vuosien takaa. Hän kertoi miehensä kuolleen tammikuussa. Otin osaa, mutta hän ei vaikuttanut surevalta. Hän alkoi innoissaan kyselemään mahdollista kokoontumista mökilleni kuten ennen vanhaan erään naisyhdistyksen porukan kanssa. Hän oli vapautunut ja iloinen jäi odottamaan tapaamistamme kesällä.
Kesäpaikkani sitoo minut rakkaudella vanhempiini, joiden rakkaudella huolletut huonekalut hallitsevat tiloja. Häälahjaksi vanhempien saama piironki jne. Olen siellä onnellinen, tunnen olevani turvassa, ikään kuin äitini sylissä.
Kirjoitin jo, jos luottaisin tänään vain ihmisiltä saamaani rakkauteen, en saisi riittävästi rakkautta osakseni.
26.04.2016 11:57
Nyt eivät ajatuksemme kohdanneet.
Kuitenkin itse epäilit aivan samoin kuin minäkin Orvokin poistaneen ketjun.
Siilimuori onnistuu poistamaan ainakin minun kirjoituksia. Minä en ole onnistunut poistamaan yhtään nyt seriffittömällä aikakaudella vaikka joskus olen yrittänyt.
26.04.2016 10:42
Ovatko omat tulosi vaarassa jos mamu saa työtä?
14.04.2016 12:06
Ihan on omalla kasvokuvallaan. Samaa kuva ollut jo kauan. Itse vaihdan usein kuvia kuten tänäänkin. Olin iltapäivällä mökillä kuopuksen kanssa. Otimme valokuvia, ei tarvinnut selfieitä napsia; )
11.04.2016 17:54
341 / 371