Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kumpi on kauniinpi?
10.07.2015 12:37
Ymmärsin tuonkin version.... sillä ryssänkirkkosta oli myös yhteys ordotoksikirkkoon.
Kyllähän me tiedetään, että yrittävät härnätä, vaan me tytöt vaan nauretaan ja annetaan samalla mitalla takaisin. Tiina meni unimaan, ajattelin katsoa 10-uutiset ja vetäytyä ylisille. Otin ettoset, enkä ole kovin uninen, ..; )
Niin siellä entisessä kotikaupungissani Seinäjoella on ne tangomarkkinat. Voi kuinka usein olen ajatellut sinne palata, vaan en ole saanut aikaiseksi.
09.07.2015 22:00
Siili vaihda profiilikuvasi se on tosi ruma.
09.07.2015 21:38
Mitähän sinäkin kommentillasi, jonka suuntasit minulle mahdoit tarkoittaa?
09.07.2015 21:37
"sutollaan joutui, onnekdi EI " No sattuuhan sitä.
09.07.2015 21:30
Googletin ryssänkirkon. Ihan vaan siksi koska yksi mökki naapureistani on ortodoksipappi. Ei.. ei... lepäile papin tontilla ei, tuolla saunamökissä lukee kirjaa. Tiina lähtee aamulla aikaisin ajamaan kothti Keski Suomea. Muuten ei olla naukkailtu kotiviiniä, ihan verollisia Alkon viinejä ja niitä minulla on aina vieraille tarjolla. Useinhan vieraat tuovat viiniä tuliaisiksi, kuten nytkin. Olen aika ranttu minulle käy vain chileläiset, austraalialaiset ja etelä-afrikkalaiset Cabernet Savignon viinit.
09.07.2015 21:28
Näinhän se on kun kuvittelet. Ettoset kuuluu päivääni. Olihan meillä hauska ilta vaan ihan omin jaloin vinttiin "konttasin" ja Tiina raahautui saunamökkiin.
Tuntuu, että kommenteista päätellen Teillä viimeisten viestien kirjoittajilla on tapana örveltää useampi päivä putkeen. No antakaa mielikuvituksenne lentää, minä meen nyt saunaan ; )
Tiina ei enää piittää paremmasta seurastanne.
09.07.2015 20:17
Karaokessa ; )
09.07.2015 14:42
Onkos sinulla eero tapana kun saat vieraita mökkeröisellesi, lirkutella suu täynnä viiniiä puhua joutavia kesäpäivät päästysten kun ei muutakakaan puhumista juoruta joutavia asioita turhia millä ei mitään virkaa. Suu supukkana kertoa asioita millä mitään virkaa.
Mehän ei juoruilla puhutaan asiaa ja lauletaan suu ammollaan "myrkynkeittäjää!
Meillä oli tosi hauska ilta raraokessa. Nyt elvytään, sataa, makoillaan ja lueskellaan, illalla ehkä saunotaa.
On ihanaa surustella saman henkisen ihmisen kanssa. Me ei osata teeskennellä, emme esittää hienoa rouvaa, olemme aitoja, minä Korven kasvatti keskeltä ei mittään ja Tiina Keski-Suomen salomailta ; )
09.07.2015 14:41
Täällä kirjoittelee muutamaa lukuun ottamatta, rikkaat ikä-ihmiset, eivät mitään valtion tukia ikinä saaneet, kaiken omasta selkärangasta raapineet, hiellä lapset kouluttaneet ja heille asunnot hankkineet, lapsenlapset älypuhelimilla jo kehdossa varustettu jne... jne. Ei sellaiset jälkeläiset osaa säästää ei ottaa osaa maailman köyhyyteen. Nämä isoäidit ja isoisät osaavat kehua laatostaa, mutta penniäkään eivät omasta pussista ulkopuolisille anna. JOO
09.07.2015 14:32
Olen kohta 70v. Ei paha eihän. Tosin en etsi pojan kloppeja, tykkään vanhemmista herrasmiehistä.
08.07.2015 20:17
Olen se minä, korppis1, korppis ja korpikirjailija. Korppis1 käytän kun kirjoittelen kännykällä, muuten pruukaan kirjautua. Pidänpä mielessä ohjeistuksesi. mutta ylipäätääm vieraat ovat olleet tyytyväisiä olen hyvä emäntä vieraille. Jos on tarvista riidellä jonkun kanssa niin teen kuten Petze sanoo kun yritän saada riitaa aikaseksi, että menepäs mamma sinne keskuselupalstalle riitelemään ; )
08.07.2015 12:04
Tietenkin ympäristö muokkaa ihmistä. So what?
06.07.2015 00:37
Säättämismuotoja on erilaisia. Nyt esimerkiksi katson ulos ja ennustan huomista säätä. Sateeton kaunis päivä tulossa kun katson järven pintaan, tuulikin lie kohtuullista.
06.07.2015 00:29
Mitä sitten tarkoittaneekin osasitko tai etkö osannut kasvattaa. Äidin tehtävän veit omalta osaltasi siten kuinka tunsit oikeaksi, lapset vaan eivät osanneet antaa kasvatuksellesi arvoa.
En minä ymmärtänyt äitiäni aina en varsinkaan kun hän vanheni ja alkoi kertomaan omituisia juttuja, jotka liittyivät hänen alkavaan dementiaan. Kapinoin nuorempanakin vaikka hän oli ihana ja suvaitsevainen, ottaen huomioon oman luonteeni rajuuden.
Nyt jos saisin takaisin äitini, käsittelisin häntä silkkihanskoin, niin hyvä äiti hän oli. Sitä vaan ei aina tajua kun se on itsestään selviö.
Aloituksen poika sanoi. "Äitiä ei tule hirveän usein mietittyä. Äiti on vaan äiti. Se on jotenkin selviö".
06.07.2015 00:25
Iltaa@ Henrij
1. Mökkini on viisikilometriä kaupungin keskustasta.
2. Mökkini ei ole saaressa, vaan pihaan pääsee autolla.
3. Suvussani on ihmisiä joista osa on uskovaisia.
4. Serkkuni olisi ottanut mielellään lasin viiniä, mutta antoi vaimonsa ottaa, oli itse kuskina.
Miksi juhlat pitäisi pitata kännissä orveltämällä, onko se sinun kokemuksesti kesäjuhlista?
05.07.2015 23:47
Eilaen oli aivan uskomattoman kaunis päivä, Juhlani alkoi kello 13.00 ja viimeiset vieraat lähtivät kello 20.45. Nuoriso lähti kirkolle, jossa oli musiikkitapahtumia ja me Petzen kanssa katsoimme vielä Helrcule Poirotin.
On mitä muistella. Olen pitänyt perinteenä kutsua sukua koolle 3/7. Ikävä vain, että omat sisarukseni eivät enää vieraile saati soittele, mutta liekö ikä ja ehkäpä sairaudet viemässä sisaruksiamme etäälle toisistaan.
Olihan toki vieraitteni joukossa yksi jo tästä todellisuudesta erkaneva vieras, kun tajusin se sai minut hieman surulliseksi, mutta olin onnellinen, että hän jaksoi osallistua juhliini ja silmin nähden nautti juhlastani.
Emme tiedä päiviämme, joten päätimme jatkaa yhteisiä tapaamisiamme. Sain kuulla, että suvussamme on verisuonisairauksia, serkkutyttöni oli juuri toipumassa keuhkoveritulpasta joten pitänee ottaa vakavasti omat korkeat veriarvoni. Päätimme pitää nettikontakteja ja etsiä verta ohentavia elämänohjeita.
Eläkkeelä oleva serkkupoikani lupasi tulla moottorisahoineen (jahka iso koivuni kaadetaan sähköyhtiön toimesta) puunpätkimistalkoihin.
04.07.2015 13:38
Vaihdoin profiiliini onnellisen olon paikkani, kuvan laituriolohuoneestani.
02.07.2015 22:16
Kuinkas sattuikaan kahviaamiaispöydässä löysin eilisestä Korven Sanomien kultturiosastolta artikkelin Sotkamon työväentalon näyttämöllä Teatteri Havukan esittämästä näytelmästä Punainen Viiva. Olen nähnyt Kajaanin teatterissa samaisesta kirjasta tehdyn esityksen ja lukenut kirjankin pariin otteeseen ekaksi kansakoulussa ja myöhemmin aikuisena..
Kun puhumme Ilmari Kiannosta ja hänen tuotannostaan asiaa voistaisiin käsitellä parhaiten ...mitä on köyhyys aloituksen alla.... Ilmari kuvaa Punaisessa viivassa Kainuulaista korpikansaa ja sen köyhyttä.
Lainaus toimittajan tekstistä.
Kun näytelmän lopuksi näyttelijät laulavat Nälkämään laulun ja yleisö nousee seisomaan laulaakseen mukana, herää katsojassa valtava kiitollisuuden tunne. On suorastaan ihme, että kainuulainen korpikansa on selvinnyt sorrosta, luonnon raatelusta ja porvariston vallasta 2010-luvulla ja saa laulaa yhdessä maakuntalauluaan. Katsojana sinun on valmistauduttava Punaista viivaa varten yhdellä tapaa. Ota mukaan nenäliinoja.
Olen kuuskytluvulla vieraillut perukan köyhissä pirteissä. Lapsilla pitkät lanellipaidat ja pirtin uuninreunuksilla russakkapartio.
Ilmari Kianto kirjoitti Punaisen viivan vuonna 1909.
Vuonna 1906 valtiopäivävaaleissa, kaikki 24-vuotta täyttäneet saivat äänioikeuden silloin köyhätkin pääsivät vetämään sen kuuluisan punaisen viivan.
Vasemmistolaista tekstiähän Kianto kirjoitti.
Kianto halusi säilyttää jotain itselle rakasta ja sortui suojelemaan omaisuuttaan Paloman löytämästä tupakkiaski vertauskuvasta. Uskon, että kaikilla, jotka tietävät vihollisen lähestyvän tulee halu pelastaa omaisuuttaan, jotain rakasta. Niin taisi käydä Karjalalasta paenneillekin.
Itse olen ollut syntynyt paljon myöhemmin kuin Kianto paransi maailmaa teksteillään. Maailman parantaja Paloma näkee minun katsovan menneisyyttä sumun läpi sitä se ei todellakaan ole. Olen realisti en utopisti. Kaikki aikanaan, mutta suu vaahdossa huutaminen ei tuota huudolle haluttua sanomaa.
Hiljainen kansa on sen todistanut.
01.07.2015 11:08
Oi oi minkä mokan teit, se sähköpeli olisi ollut ilmastoystävällinen ja meluton.
Olikohan nyt kulutuspiikki pistettävä poikki katsos kun maailmalla nähdään nälkää. Slummien lapsosilla ei ole edes tabletteja.
30.06.2015 21:21
364 / 371