Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkä häneltä jäi leikki kesken, seuraavalla kerralla, jos nyt et järjestele siellä nukkekodissa mitään, hän jatkaa ja sitten kaikki onkin taas parhain päin.
Nukkekotiin olisi varmaan mukava tehdä tytön kanssa jotain yhdessä, silloin hän tuntisi sen vielä paremmin omakseen. Ehkä olette tehneetkin.
Soitapas tytölle ja kysäise mimmoiset verhot kannattisi tuohon olohuoneeseen laittaa, kun sinä et mitenkään keksi sopisiko pitsi vai pantaisko verhoja ollenkaan. Kun hän seuraavan kerran tulee, tietää tarkalleen millaiset haluaa laittaa omaan nukkekotiinsa.
31.01.2016 15:26
Ei tullut ne murikat ainakaan minun uniini.
Olen muinoin elänyt sellaisen aparaatin kanssa samassa huushollissa ja se oli monin tavoin kivaa ja joissakin ei niin kivaa.
Sähköpatterit säädin hyvin pienelle ja lämpöpumpun normaaliin huoneenlämpöön kun olin kotona. Kun lähdin liituamaan pitemmäksi aikaa, niin lämpöpumpunkin saattoi säätää pienemmälle ja kun tuli kotiin se tosi nopeasti tuotti lämpöä. Termostaattipatterit oli oikeastaan vaan kaiken varalta, jos lämpöpumppuun tulee joku häikkä niin ainakin sähköpatterit pitävät peruslämmön yllä.
Ainoa asia, joka piti ottaa huomioon ja joskus huoletti, oli poistoveden kertyminen, pienillä pakkasilla sillä ei ollut merkitystä, mutta kun se siltä putkesta pikku hiljaa liritteli niin se tuppasi jäätymään, ja senhän tietää miten siinä käy kun jään päälle joka päivä pikkasen tulee lisää, jossain vaiheessa siinä oli iso jää murikka. Tutullani se jää aiheutti vahinkoakin, ihmeellinen voima silläkin jään kertymisellä saattaa olla.
Muuten olin tosi tyytyväinen elämääni kyseisen lämpöpumpun kanssa ja kyllä se mielestäni näkyi sähkölaskussakin sen edullisuus.
31.01.2016 12:26
Kansituolilla olen viimeksi luokkaretkellä reissannut ja siitä on sentään yli neljäkymmentä vuotta. Köööpppenhaminaan silloin mentiin. Ei ikinä enää kansituolia.
Eipä tuota Tallinnaan mennessä paljon hyttiä tarvitse, mutta mitä kauemmaksi sen parempi hytti olla saa. On siinäkin rajansa, eihän hytissä yleensä kuin piipahdetaan nukkumassa ja vaatteita vaihtamassa.
Kukkaro kuitenkin sanelee kaiken, hytinkin. Reissuissa on yleensä niin paljon muutakin kivampaa, ettei hytteihin kauheasti jaksa sijoittaa. Hyvä sänky riittää.
31.01.2016 11:23
Lämmön takia sellaisen hankkisin, viis ulkomuodosta.
Hyviä värkkejä, edullista ja tarpeen huomioivaa lämpöä ja oikein sijoitettuna tehokkaita.
Jos nyt mökkinsä nurkalle tuommoisen hankkii nököttämään, verhoilee sen mökkiin sopivalla tavalla, saa vaikka miten tyylikkään.
Hei, muuten ehdottomasti sijoitettava ulkona omille jaloilleen, silloin on pienin melusaaste aparaatista.
31.01.2016 11:13
Hei, jospa se olisi riemullinen arki harmaan risteilyn jälkeen.
Niinkin voi käydä.
Mutta kyllä luotan Ahan. On täällä niin hauskoja tyyppejä, että yksi risteily menee vaikka miten päin kierien ja kumarrellen.
31.01.2016 11:03
Minne olet kadottanut, entisen voimasi vimmasi kätkenyt
miksi piilotit sanojesi intohimon, mikä murhe ne alleen on peittänyt
outoko suru sieluasi vaivaa, anelen tässä vastausta taivaan
suuri, suurempi on tämä kaipaus, aavikkoni alakulo suurin
kaukaiset tuulet tuotte ikävää syliini kuin itkumuurin
intohimosi takaisin tuo, yhtä tuskaa on syke ja kipinä kadottaa
kiireesti uusia tuoreita luo, niitä niin tavata tahtoisin
ajatuksen omituisen jos ne suo, senkin etsiä haluisin
anna edes yksi, pienen pieni, se jättiläiseksi kasvaa silmissäin
ja lopulta yksin se valtaa sanojen maailmain, sydämmessäin
yksi vain, se pienen pieni, vaikkapa ”ja ”vimmalla kirjoitettuna
muut anna hälle kelle vain, ei nekään pliisua ilmaa häilyvää
tuskin koskaan tiedän miksi näin kaipaavan ikävän tunteen sain
ei mikään ole kuin ennen itkenkö loppu vuoden tullen mennen
jos tuskan haluat antaa, se tulkoon ja olkoon, silloin lienen
kuin kevään muurahainen ken innolla keittiööni vaeltaa
peukalollani sen tiskipöytäni pintaan julmasti liiskaan
sen raato vie riimini mennessään, sanani kaikki hautaan viskaan.
Pimeän yön liekkiä valvon ja huudan taivaani täydeltä tuiketta
tyydyn onneen, jota löydän sanoissa huomisen voiman ja vimman.
https://youtu.be/Fc6UQK86nWs
31.01.2016 08:35
Voisinpa suositella Harvia-kiukaita.
Hyvää tuotekehittelyä jo vuosia. Isä aloitti pienestä autotallipajassa kiukaiden valmistuksen ja neljä sisarusta ovat laajentaneet valtavasti.
Esimerkillisiä yrittäjiä, maksavat veronsa omaan kuntaan.
31.01.2016 00:32
Oman kokemukseni perusteella voin vain sanoa, että kritiikki voi olla hyvä opettaja, parhaaksi en sitä aina väittäisi ja toisaalta positiivinen palaute, joka ei suinkaan ole vain kehumista, ei kyllä aina johda jämähtämiseen.
Mutta yleensä kritiikkiasioissa mennään niin lähelle ihmisen itsetuntoa, että joskus voi olla vaikeaa hyväksyä saamaansa kritiikkiä tai ottaa sitä edes vastaan. Samanlaisen kritiikin toinen kokee aivan toisin kuin toinen, me ihmiset olemme niin erilaisia.
Jos arvioija ja arvioitava arvostavat toisiaan, silloin kritiikki on mitä parhain oppimistilanne.
Edellinen kommentointini oli täysin yleisellä tasolla, vain nuo kaksi asiaa pistivät silmääni, ei mikään muu.
30.01.2016 14:59
Olet uskomattoman ennakkoluuloton kun kyselet tällaiselta, jolla ei ole päässään muuta kuin hassu hattu ja jalassa tupsutossut, mitä älykkyys on. Enpä voi olla vastaamatta. Eikö tuo lie taitoa ja kykyä ratkoa eteen tulevia ongelmia tai pulmia, jotain tosi arkipäiväistä tai sitten jotain mahottoman viisasta. Toiset ovat siinä hommassa hyviä ja toiset vielä parempia. Täytyy tosin tunnustaa, että itse arvostan kyllä erityisesti teknistä oivaltavaa älyä ja jos siihen liittyy vielä nopeus niin avot. Luovuus ja toisen ihmisen asemaan asettuminen tai edes toisen tilan tajuaminen on sitä ruohonjuuritason älyä, jolla tämä hassuhattu yrittää pärjätä elämässään. Oman älykkyytensä unohtaminen ja käyttämällä sitä luovasti arjessa on jotain sellaista älykkyyttä, jota myös arvostan. Älykkyyden riimuihin ei kannata itseään tai elämäänsä sitoa. Eikö se liian älykäs elämä ahdista, edes joskus älykkäänkin elämän pitäisi liidellä vapaasti sinne tänne ja vaikka tarjota sille rohkeutta pyytäneelle jonkun summan, heität hihasta, sehän on kaupankäyntiä, sitä psykologista älykkyyttä, vai mitä.
30.01.2016 14:31
Minusta tässä aloituksessa, jos sen noin perustelet, kyse on vain ja ainoastaan älykkyyden ylikorostamisesta. Haloo...näe ihminen kokonaisuutena, ominaisuuksien summana, eikä vain älykkyysrobottina.
30.01.2016 11:53
Heikku, Ja meillähän ei vilunkia saa käyttää, neuvon sinulle sen pelin sitten, helppo peli ja epäilen että sinusta tulee vallan mestari siinä hommassa, siinä tarvitaan nääs aimo annos pelisilmää ja sitähän sinulta löytyy.
30.01.2016 10:57
Tulkaa meille, tänne voisi hyvin yhden ringin tällätä, Pihistettäs ja Fuskattas kunnolla, Maija menis kanssa ja Viis satasesta tykkään kun siinä saa niitä pisteitä laskea, ja Ventti on verraton peli ja Sököä, melkein kuin pokeria pelaisi, Jazzissa kanssa lasketaan. Kokeiltaisiin ja muisteltaisiin kaikkia, niksit on jo melkein unohtunut. Tulee liian harvoin pelattua. Voin järjestää syötävää ja juotavaa, pelattaisiin vaikka koko yö. Kolme ehtoa vaan, hyvät jutut pitää ottaa matkaan ja suuttua tai mököttää ei saa. Mä asun siinä Marjapussipolun varressa Neljän hengen Bismarkkia vastapäätä. Tervetuloa vaan.
30.01.2016 10:27
Joo, nyt vasta tajusin, miksi niin ajatellaan asiasta erilailla, se onkin se älykkyys, joka siellä nettikaupoissa jyllää ja mulla on vaan tätä kivijalkakauppatasoa nämä nuppini hybridit.
30.01.2016 10:09
Oletko sitä mieltä todella, että vain negatiivinen arvostelu kehittää?
Kritiikki voi olla joko positiivista tai negatiivistä, kuitenkin on hyvä aina muistaa, että se on vain kirjoituksen arvioineen lukijan täysin subjektiivinen arvio, ei mitään yleispätevää arviota. Yleensä tulee sanottua, että tästä tykkään tai tästä en tykkää, tämä on loistava, upea. Harvoin tällaisilla palstoilla kritiikki on perusteltua, positiivinen kritiikki kehittää yhtä lailla, jos ja kun se osataan perustella kunnolla, kertoa mikä siinä on sitä hyvää, eikä vain pelkkää kehumista kehumisen ilosta, sitä voi käyttää toki muuhun tarkoitukseen kuin positiivisen kritiikin antamiseen.
Toisaalta helposti se negatiivinen kritiikki täällä syyllistyy vain kirjoituksen lyttäämiseen, arvon vähättelyyn ja pahimmassa tapauksessa kirjoittajan persoonaan kohdistuvaan ikävään mollaamiseen.
Toisaalta tulee mieleen, että tämän palstan kaltainen kirjoittelu on useinkin juuri kevyttä huulen heittoa ja varsinaisen kritiikin jos haluaa, se pitää etsiä jostain aivan muualta. Siltä vieressä istuvalta kaverilta, kysymyksineen voi saada parempaa kritiikkiä kuin täällä me koskaan annamme toisillemme.
Jatketaan vaan me kaikki kirjoittelua, sanoilla leikkiminen on mukavaa ja vielä mukavampaa jos kaikki kukat silläkin kasvimaalla saavat rennosti rehottaa.
30.01.2016 01:38
Ei muuta kuin uusille ulottuvuuksille vaan, pipoa syvemmälle ja ilo irti elämästä. Uusi ulottuvuus on aina kuin suuri seikkailu.
30.01.2016 00:34
Voi kun tämä nettimaailma on niin ihmeellinen, ei tahdo ymmärrys yltää, kuullostaa melkein jännittävältä, että joku kaappaisi minutkin, vaude, mutta totta puhuen kiitos vinkeistäsi, pitääkin suhtautua hieman järkevämmin. Olen tämän helppoheikin kanssa ollut niin huoleton taivaanrannan maalari kun kaikki on sujunut kuin tanssi vaan. Mutta eräänä päivänä voi joku mörkö silmänsä iskeä...
30.01.2016 00:25
Täällä sitten se sadaskahdes.
29.01.2016 23:26
Kuumenee vai, ei minusta, vaikka mistä hiplailen niin samanmoinen on. Mikään ei ole niin rasittavaa kun kirjautumiset. On niin kiva sen kun kannen nostan ja siinä kaikki on. Pitäisiköhän muuttaa pahoja tapojaan ja aloittaa uudenlainen elämä tämän kaverin kanssa. Tavallisesti olen sulkenut vain kun lähden päiviksi reissuihin ja pitää hilata noissa salkuissa pitkin kyliä.
29.01.2016 23:17
Kone on auki yötä päivää, jos ei kukaan puhuttele tai mikään muu homma ei vaadi niin saatan hetken kurkkia mitä täälläkin tapahtuu. Ei tähän tulemiseen mitään dramatiikkaa liity, sivujuonne muitten kurkkimisten joukossa.
29.01.2016 23:00
Ei minun mielestäni, pilkanteko on jotain ihan muuta, miksi kukaan, joka jotain haluaa myydä tekisi tahallaan pilkkaa. Ehkä toi rohkeasti sana kuvaa vaan sitä, että on vaikeaa saada ihmisiä muuten kiinnostumaan hänen myymästään tuotteesta. Pienetkin tarjoukset huomioidaan, sitä se mielestäni tarkoittaa. En edes keksi mikä sana kaupankäynnissä ja varsinkin noin lyhyessä myynti-iskussa olisi pilkantekoa. Tietysti joku sana, joka kohdistuu suoraan ostajaa, joku "tomppeli" tai vastaava.
29.01.2016 22:47
133 / 182