Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos tarkoitat, että puhuvatko kuolleet omaiseni minulle, eivät puhu, minä joskus höpisen heille. Mutta sillä lailla olen huomannut, että vaikuttavat elämääni tehdessäni jotain isoja päätöksiä. Lapsia koskevissa asioissa usein tulee mieleen, mitä heidän isänsä olisi tässä tilanteessa sanonut tai tehnyt, vaikka sitten teenkin niin kuin itse parhaaksi katson. Vanhempia tai sisaruksia koskevissa asioissa, joskus tulee mieleen ihan sanamuoto tai lause, että ehkä näin he olisivat tässä tilanteessa kommentoineet.
Mites on puhuvatko sinulle poismenneet.
29.12.2015 00:08
Olen aina ollut kateellinen kavereilleni, joilla on siskoja, minä kasvoin poikaporukassa. Me tapeltiin lapsena aina niin että seinät kolisi. Ensin tappeli tietty pari sitten seuraava ja lopulta kun menin muka selvittämään välejä, olin minäkin siinä käsirysyssä lopulta. En kyllä muista oliko vahvin vai heikoin, joka lopulta tappelukaverikseni jäi, kirosanat hänellä ainakin oli hyvin hanskassa.
Nyt aikuisena veljeni ovat parhaita kavereitani, vaikka aika etäällä toisistamme asummekin. Saan heiltä pyyteetöntä apua ja asiassa kuin asiassa voin heidän puoleensa kääntyä ja yksin jäätyäni olen aika usein joutunut pyytämäänkin apu.
Yksi hoitaa tietokoneeni. jos se perusteellisesti tilttaa ja toinen suunnittelee ja toteuttaa remontit kanssani, että sillai.
Sisarkaipuuni joskus suututti, olisi niin hauskaa ollut kertoa salaisuuksia omalle sisarelle, silloin jouduin ne syvimmät salani kertomaan tyttökavereilleni. Hyviä ystäviä hekin olivat, mutta koin asian aina vähän erilaiseksi.
28.12.2015 23:31
Linkistäsi pääsin vain ryytimaalle.
Mutta Jukka Jalmari Virtasesta voi jokainen suomalainen olla vain ylpeä.
Harvalla on semmoinen meriittilista kuin hänellä, on Oslon Putkiliikkeiden jalkapallomestaruudesta Kupittaan mielisairaalan pöytätennismestaruuteen ym ym ym.
Mieleen on jäänyt Virtasen The Joulukalenteri, luukuja voi aukoa näin joulun jälkeenkin ja musiikki jokaisessa luukussa soi aina hulvattomalla Virtasmaisella kepeydellä.
https://youtu.be/j4WXlwpKulk
28.12.2015 22:51
Voi, sinua tyytyväistä puuronsyöjää, minulla on vielä koko joulupuuro keittämättä, ei ole siis maha täynnä puuroa. Ehtisikö vielä uudeksi jouluksi.
Joudun noille porukoille keittämään muka riisipuuroa niistä hiutaleista, kun on olovinaan aina niin kiire. Ei se ole koskaan oikean haudutetun riisipuuron veroista, jotain vain sinnepäin, mutta aika hyvää jos sitäkin malttaa keitellä kauemmin kuin sen kolme minuuttia.
28.12.2015 21:27
Hahaa, eiks kuitenkin aika hyvin osunut ja melkein upposi.
Muutaman tärkeän kyllä unohdin, että siinä kiikkustuolissa soutavalla on palstan aidoin pilke silmäkulmassa ja vahvasti epäilen, että kiikkuja on myös
https://youtu.be/ebil6rgloNc
28.12.2015 17:49
Kirjoituksesi lämmitti, liikutti, kosketti. Kiitos.
Tuntui mukavalta löytää sanat "maailman rakkain, aurinkoinen hymy, ilakoivat silmät, mielenrauha".
Toivon elämääsi terveyttä, iloa ja valoa ja paljon kaikkea hyvää.
28.12.2015 13:51
yksinäinen lumihiutale leijaili
ojensin lämpimän käteni
laskeutui kuin pesäänsä
suli paljastaen kirkkautensa
antau...
https://youtu.be/uPkoB3fR6eA
Aikaisemmin jossain kawe kirjoitti, että nämä keinutukset ovat kuin "mielleyhtymien keskittymiä", olen samaa mieltä. Joskus kun soutaminen ja huopaaminen on ollut kevyttä ja tunnelma sopuisa, on mielikuvitukseni sijoittanut meidän jokaisen omanlaiseen kiikkustuoliin ja siinä me sitten ringissä lueskelemme riimejämme. Sinut olen aina istuttanut kunnon nakkilalaiseen, siinä toinen jalka jalaksella ja toinen kevyesti heijaten, polttelet piippua, lapikkaat jalassa, tai ehkä reinot, no, ainakin jalassas on vaimon kutomat värikkäät villasukat, no, nekin voi olla pässinpökkimät.
Mielikuvituksen vapaus...oli miten oli.
Kiitän ja kumarran.
28.12.2015 12:23
Hehei, kyllähän sä olet tärkeä, katso nyt, näin paljon kiinnostusta aloitukseesi. Oikeastaan kerrot otsikossa jo kaiken, saattaa olla ettei kukaan muu pidä sinua katkerana ja kyynisenä, vain sinä itse. Muutosta jos haluat niin sieltä ihan omien korvien välistä se lähtee pikku hiljaa. Kuka vaan voi antaa sinulle 25 kohdan ohjelman miten karkoitat kyynisyyden elämästäsi, mutta tiedäthän, ei kannettu vesi kaivossa pysy, kaivo pitää ensin retuseerata. Eli itsestäsi kaikki lähtee liikkeelle.
Ihmisen on joskus niin vaikeaa nähdä hyvää ympärillään, ihan lähipiirissä, sinäkin voit katsella ympärilles ja tokaista onpa muuten kaunis koti minulla, ja mikä upea kirjasto, herkkuruokaa jääkaappi täynnä jne. Olenpa onnekas jalka nousee vielä noin ja kädetkin saan vielä selkäni taakse, ei jokainen saa.
Kaikella on elämässä kaksi puolta, se plussa ja miinus, jopa jokaisella makkarasiivulla, mietipäs vaan. Miinuksia ei kannata turhaa keräillä plussat on paljon kepeämpiä kantaakin. Nähdä plussa vaatii vain elämänasenteen katsantokulman tarkistusta, vain pientä viilausta.
Seuraavan kerran kun joku kyselee mitä kuuluu, niin annat täysilaidallinen, jos et muuta kuule keksi niin kerro miten hoopoja vastauksia sait kun aloituksen yhdelle palstalle väänsit. Kuvittele...ykskin...
28.12.2015 11:59
Tämä onkin jännä juttu, seikkailu suomen kielessä.
Mutta jos mä kysynkin sulta, meidän keski-suomalaisten sanakirjan mukaan, Kuka meni nukkumaan, sä kysyt samalla lailla, eikö vaan, entäs jos me mennäänkin porukalla nukkumaan, niin kysytkö silloin Ketä meni nukkumaan. Mun täytyisi kyllä kysyä, Ketkä menivät nukkumaan tähän aikaan.
Tiedän ihan oikean vastuksen, Minä menen nukkumaan, Hyvää yötä, kauniita unia, oman kullan kuvia.
28.12.2015 02:41
Hyvä siivooja,
Kun sinua näkyy niin kovasti kiinnostavan tämä minun tuleva opukseni, niin voin hyvillä mielin sinua lohduttaa, siitä tulee monin verroin lukemattomin kerroin tylsempi sinulle kuin nämä höpinäni täällä. Asiaa, joka sinua tuskin kiinnostaa, tai en tiedä, miten avarakatseinen mahdatkaan olla. Mutta kauniit kuvat siihen tulee, sen voin jo nyt luvata.
Siitä tulee niin iso painos, että ehkä..., voit silloin tylsyyden aivan itse todeta, omin silmin. Mutta malta, se vaatii vielä aikaa.
Pistä vain osoitteesi tuonne suomi24 postiin, niin tiedän kenelle...
Sitäkin valitan, että tuppaa nämä liirumlaarumini aina öisin venähtämään, katsos, on niin herkässä nämä näppäimet.
Todellakin, olisin voinut mainiosti kirjoittaa sinulle vain sanan, "kannustaa", voi mikä typerys olenkaan ollut. Mutta ensi yönä, kun taas nämä näppäimet innostuvat jutuissaan, niin yritän vähän hillitä ja pyrin ilmaisemaan asiani sinulle vain yhdellä valitulla sanalla. Siinä siitä pulmaa onkin, sattuuko, osuuko edes tuo yksi sana oikein kohdalleen.
27.12.2015 16:56
Kuka lie Ketä, en tunne, tulin just ja kohta taas lähden.
27.12.2015 14:16
Kumpikohan se mahtaa olla. Siinäpä pulma pähkinäinen.
Tuossa tanssissa piiskan liike kertoo sävelen, nuotit, antaa tahdin,
se on kuin kapellimestarin tahtipuikko.
27.12.2015 12:34
Kiitollisuuteen on aihetta.
Me olemme se hyvinvoinnin ähkyyn läkähtyvä sukupolvi, valitettavasti, jolle edellinen taisteli kaikki hyvät edut ja nyt viimeiset meistä henkitoreissaan yrittävät roikkua kaikessa hyvässä ja luulevat, että tätä auvoa kestää loputtomiin. Ainahan sitä pitää lapsilleen tietysti parempaa jättää, mutta lapsille on odotettavissa myös paljon vaatimattomampaa. Toisaalta, he ovat ensimmäinen todella reilusti perivä sukupolvi. Toivottavasti tajuavat, että elämää voi elää tuijottamatta vain ja ainoastaan omaan napansa.
27.12.2015 12:23
Saamari mikä uros
rakastan olemustasi
ryhtisi kuin kuninkaalla
askeleesi kevyt liikkeesi rento
innostut niin helposti
läheisyytesi lämmittää
haaveilemme yhdessä
kesästä kukkaniityistä
tunnet minut luotan sinuun
nautin yhdessäolosta
tapasin sinut eilen tänään
näemme huomenna
ensi viikon elämme yhdessä
sinä liikutat minua
meidän tanssi milloin se
sujuu kuin näillä kahdella
https://youtu.be/NMwXvXL78_A
27.12.2015 11:53
Aika hyvä juttu kun kirjoitin tuosta putin hajuvedestä, niin heti kohta on kaikki sivut ja välit täynnä hajuvesimainoksia, mainostaja toimii nopeasti.
27.12.2015 11:23
Harasoooo, onkohan se tuote tarkoitettu naisille vai miehille, ei väliä, pitääkin tilata heti, näkyy olovan niin halpa hintaistakin. Kyllä tuonne hyllylle canelleitten, dioreitten, beckhamien, ferrarien ja justin biebereitten sekaan yks putinkin mahtuu. Onhan se hyvä olla välilöissä ko herran kanssa.
27.12.2015 11:15
Sä oot ihana palstanörtti, tuota asiaa olen itsekin miettinyt. Kiitos tiedosta.
Tuntuu, että tämä lähestyvä vuodenvaihde on oikein kulta-aikaa kaikelle uudelleen lataukselle. Arvaa vaan, kenen pää on aivan pyörällä, sanoisinko välillä ihan sekaisin.
27.12.2015 11:02
Niin voi, ainahan yöllä yksin liikkumisessa on omat riskinsä ja ne on otettava huomioon. En ainakaan ryhtyisi iloisille hauskoille juttusille tuntemattomien kanssa.
Ennen sai kuljeskella yksin mihin kellon aikaan hyvänsä. Mutta nyt on toisin, suomi on ilmiselvästi raaistunut.
Ei sitä pikkasen hiplata sitä raiskataan, ei sitä vähän mukiloida sitä tapetaan. Ei siinä paljon ihmisoikeuksia kysellä jos kohdalle sattuu.
27.12.2015 10:55
Pitäisiköhän sinua jälleen ruveta kehumaan, vai myötäilisinkö vaan.
Et olekaan huomannut kuinka monta naamaa minulla todellisuudessa on,
on arkinaamaa, pyhänaamaa, ilonaamaa, surunaamaa, työnaamaa, aamunaamaa, iltanaamaa, lorunaamaa ja kaikista paras omasta mielestäni on tämä yönaama. Silloin olen omimmillani, kiltti ja hyväntuulinen ja rakastan koko maailmaa.
Tähän aloitukseen en ole nokkaani vielä pannutkaan, mutta taidankin sen tehdä nyt. Tieteellisistä tutkimuksista en tiedä tuon taivaallista mutta taiteista...
Olen elämänpiiristäni huomannut, että iloiset positiiviset ihmiset elävät pitkään, eli ilo kantaa, nauru suorastaan lennättää ihmistä ja...iloinen positiivinen ihminen luo ympärilleen sellaista valoa ja hyväntuulisuutta, joka rakentaa yhdessäoloa, kaikki viihtyvät ja uskaltavat luottavassa positiivisessa ympäristössä antaa omastaan kaiken hyvän, ujoimmatkin rohkaistuvat panemaan itsensä likoon. Esimerkki kouluajaltani, yhdessä vaiheessa matematiikka oli aika vaikeaa, kerran satuin saamaan kokeista seiskan, se oli tosi harvinainen tapaus, opettaja kehaisi paperia palauttaessaan, M...menipä sinulla hienosti, moni muu oli saanut kymppejä ja ysejä, vain minua hän kehui, siitä alkoi uusi elämäni matikassa, huonoja numeroita kokeista en enää koskaan saanut. Se saattaa olla pienestä kehusta ihmisen elämä kiinni.
Sinua ärsyttää sanomiseni juuri kehumisesta, ehkä ilmaisin sen väärin ja ajattelemattomasti. Olen käyttänyt kehumista tehokkaasti lasten kanssa touhutessani, ehkä sinäkin, tiedäthän kehu ,kiristä, pakota, vaadi, rutista jne. Kehumisen olen havainnut aika hyväksi tavaksi toimia, kehuttu lapsi on positiivinen, itseensä luottava ja innostuva. Turhaan ei tietenkään saa kehua. Olen nähnyt surukseni ison joukon lapsia, joita kukaan ei ole koskaan kehunut, koskaan rakastanut, koskaan rutistanut. Surullisinta on, että olen tavannut myös aikuisia, joiden suurin suru saattaa olla, ettei isä tai äiti koskaan sanonut minulle mitään hyvää, ei koskaan kehunut vaikka yritin parastani. He kantavat tänään monenmoista sairauden taakkaa, mieli on niin kummallinen juttu, se ei unohda koskaan hyvää, mutta ei se unohda myöskään pahaa. Mutta hyvän muistolla voidaan kuitata joitakin pahoja asioita.
27.12.2015 00:46
Se on totta, raiskaus on aina rikos, avioliitossakin tapahtuva.
Tässä tapauksessa, sen paremmin asiaa tuntematta, siinä oli jo monta riskitekijää, nuori nainen, kellon aika, pimein vuodenaika, pakolaisista en sano mitään, sillä paikkakunnalla heitä ehkä asustaa. Saattoihan olla, että ensin keskusteltiin ystävällisesti ja jos alkoholia oli vielä kuviossa mukana, vaikeaa sanoa. Jos omaa nuoruuttani muistelen ja siitä on jo iäisyys, niin sehän oli vain mukavaa kun ulkomaalainen nuori mies hakeutuu seuraan, siis asiassa monta tekijää.
Ihmisen pitää kuitenkin niin pitkälle kuin mahdollista huolehtia itse omasta turvallisuudestaan, ei siitä automaattisesti kukaan muu huolehdi. Rikostapauksissa. Se on varmaan aika harhaa suomalainen turvallinen yhteiskunta enää. Ihmetyttää aina kun nykyään joka asiaan huudetaan apuun yhteiskuntaa.
Voisin kertoa esimerkin, ( ei liity mitenkään raiskaukseen) ihan tästä talon takaa, siinä on metikkö, jossa asustaa useita hirviä, tienpätkällä monta hirvikolaria, nyt huudetaan apuun yhteiskuntaa, pitää rakentaa hirviaitaa, kun ihmiset voisivat huolehtia omasta turvallisuudestaan ajamalla hitaammin. Tämän voisi hyvin kuvitella raiskaustapaukseenkin. Jos työmatka, työnantajan, omaisten ja ystävien kanssa keskustella, mistä apua ja turvallisuuden varmistusta voidaan järjestää.
26.12.2015 23:27
144 / 182