Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Niin voi, ainahan yöllä yksin liikkumisessa on omat riskinsä ja ne on otettava huomioon. En ainakaan ryhtyisi iloisille hauskoille juttusille tuntemattomien kanssa.
    Ennen sai kuljeskella yksin mihin kellon aikaan hyvänsä. Mutta nyt on toisin, suomi on ilmiselvästi raaistunut.
    Ei sitä pikkasen hiplata sitä raiskataan, ei sitä vähän mukiloida sitä tapetaan. Ei siinä paljon ihmisoikeuksia kysellä jos kohdalle sattuu.
  2. Pitäisiköhän sinua jälleen ruveta kehumaan, vai myötäilisinkö vaan.
    Et olekaan huomannut kuinka monta naamaa minulla todellisuudessa on,
    on arkinaamaa, pyhänaamaa, ilonaamaa, surunaamaa, työnaamaa, aamunaamaa, iltanaamaa, lorunaamaa ja kaikista paras omasta mielestäni on tämä yönaama. Silloin olen omimmillani, kiltti ja hyväntuulinen ja rakastan koko maailmaa.
    Tähän aloitukseen en ole nokkaani vielä pannutkaan, mutta taidankin sen tehdä nyt. Tieteellisistä tutkimuksista en tiedä tuon taivaallista mutta taiteista...
    Olen elämänpiiristäni huomannut, että iloiset positiiviset ihmiset elävät pitkään, eli ilo kantaa, nauru suorastaan lennättää ihmistä ja...iloinen positiivinen ihminen luo ympärilleen sellaista valoa ja hyväntuulisuutta, joka rakentaa yhdessäoloa, kaikki viihtyvät ja uskaltavat luottavassa positiivisessa ympäristössä antaa omastaan kaiken hyvän, ujoimmatkin rohkaistuvat panemaan itsensä likoon. Esimerkki kouluajaltani, yhdessä vaiheessa matematiikka oli aika vaikeaa, kerran satuin saamaan kokeista seiskan, se oli tosi harvinainen tapaus, opettaja kehaisi paperia palauttaessaan, M...menipä sinulla hienosti, moni muu oli saanut kymppejä ja ysejä, vain minua hän kehui, siitä alkoi uusi elämäni matikassa, huonoja numeroita kokeista en enää koskaan saanut. Se saattaa olla pienestä kehusta ihmisen elämä kiinni.
    Sinua ärsyttää sanomiseni juuri kehumisesta, ehkä ilmaisin sen väärin ja ajattelemattomasti. Olen käyttänyt kehumista tehokkaasti lasten kanssa touhutessani, ehkä sinäkin, tiedäthän kehu ,kiristä, pakota, vaadi, rutista jne. Kehumisen olen havainnut aika hyväksi tavaksi toimia, kehuttu lapsi on positiivinen, itseensä luottava ja innostuva. Turhaan ei tietenkään saa kehua. Olen nähnyt surukseni ison joukon lapsia, joita kukaan ei ole koskaan kehunut, koskaan rakastanut, koskaan rutistanut. Surullisinta on, että olen tavannut myös aikuisia, joiden suurin suru saattaa olla, ettei isä tai äiti koskaan sanonut minulle mitään hyvää, ei koskaan kehunut vaikka yritin parastani. He kantavat tänään monenmoista sairauden taakkaa, mieli on niin kummallinen juttu, se ei unohda koskaan hyvää, mutta ei se unohda myöskään pahaa. Mutta hyvän muistolla voidaan kuitata joitakin pahoja asioita.