Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+itse+pitänyt+Dimexejä+työn+puolesta+joskus+aikoinaan+ja+ainakin+silloin+ne+olivat+hyviä+ja+mukavia+vaatteita+ja+niitä+tuli+sen+takia+pidettyä+vapaa-aikanakin.+Ja+ilman+mitään+fetissiä.
Ja+vaikka+Dimexeihin+olisi+fetissikin,+niin+eihän+siinä+mitään+väärää+ole.+En+kuitenkaan+hyväksy+sitä,+että+netissä+feikataan+itseään+nuoremmaksi,+kuin+ollaan.+Se+on+yleisin+keino+pyrkiä+saamaan+itselleen+nuorta+juttuseuraa.
Ja+jaksoin+stalkata+siksi,+että+muistin+nähneeni+ko.+nimimerkin+täällä+jo+vuosia+sitten+ja+ikä+ei+tuntunut+täsmäävän.+Se+herätti+mielenkiintoni.+Kyseessä+oli+kuitenkin+vain+pintapuolinen+stalkkaus.
09.12.2019 22:28
Mielestäni+on+vaarallisempaa+olla+jääräpäisesti+oma+itsensä,+jos+se+tarkoittaa+samalla+sitä,+että+syrjäytyy+yhteiskunnasta+pikkuhousuja.
Jos+jostakusta+tuntuu+siltä,+että+ihan+joka+paikassa+saa+kokea+jonkinlaista+negatiivista+palautetta,+kiusaamista+ja+porukoiden+ulkopuolelle+jättämistä,+niin+kyllä+siinä+vaiheessa+pitää+jo+alkaa+miettiä+sitä,+että+onko+itsessäkin+jotain+vikaa+ja+onko+itse+ollut+valmis+niihin+kompromisseihin.
09.12.2019 22:19
Olet+vielä+kasvava+nuori.+Sinun+ei+tarvitse+olla+vielä+"valmis".+Sinulla+on+oikeus+olla+epävarma.+Ja+sinulla+on+oikeus+saada+sitä+apua,+mutta+avuntarvettasi+voi+olla+vaikeaa+tunnistaa+sivusta,+jos+et+itse+siitä+kerro.
09.12.2019 22:14
No+miten+uskaltaisit+puhua+sille+toisellekaan+tytölle?
Ehkä+sinun+kannattaisi+unohtaa+nuo+parisuhdejutut+vähäksi+aikaa,+jotta+ennätät+vähän+kasvaa,+kypsyä+ja+saada+itseluottamusta+lisää.
07.12.2019 23:52
Jos+ahdistut+jo+30+oppilaan+"ihmispaljoudesta",+niin+kotiin+jääminen+voisi+syrjäyttää+sinut+kokonaan+ihmiskontakteista.
Elämässä+ei+voi+aina+paeta+epämiellyttäviä+asioita.+Siksi+sitä+tapaa+ei+kannata+opetella.+Vaikeudet+pitää+koettaa+ratkaista+ja+erilaisiin+tilanteisiin+pitää+sopeutua.
Kotiopetuksessa+opettaja+olisi+todennäköisesti+joku+perheenjäsenistäsi,+koska+yksityinen+oma+opettaja+on+todella+kallis+ja+vanhempasi+joutuisivat+maksamaan+sen+kokonaan+itse.+Kunta+ei+maksa+opettajaa+kotiisi.
Käy+juttelemassa+asiasta+kouluterkkarin+kanssa.+Kai+siellä+pikkukoulussakin+joskus+sellainen+käy?+Kysy+tarvittaessa+opettajalta,+että+miten+terkkarille+pääsee.
07.12.2019 23:48
Mene+luistelemaan+tai+hiihtämään.
Myös+lukeminen+on+hyvä+harrastus.+Kai+siellä+kirjasto+on?
07.12.2019 23:39
Kerran+sinulla+on+jo+hyvä+nettiystävä,+niin+en+usko+sinun+voittavan+hirveästi+sillä,+että+koetat+kerätä+niitä+lisää.+Hyvin+pian+käy+niin,+että+aika+ei+enää+riitä+huolehtimaan+niistä+kaikista+ystävyyssuhteista.
Voisi+olla+hyvä+käydä+puhumassa+tunteistasi+jollekin+ammattilaiselle+vaikka+koulussa.+He+eivät+saa+automaattisesti+kertoa+käynnistäsi+vanhemmillesi+ilman+lupaasi.
05.12.2019 18:07
No+eiköhän+tuostakin+joku+kiksit+saa.
05.12.2019 18:02
Jokaisella+voi+olla+omanlaisensa+tyyli,+mutta+ketään+ei+voi+pakottaa+pitämään+siitä+tyylistä.
En+edes+sano,+mitä+mieltä+olen+huomiota+herättävistä+lävistyksistä,+varsinkin+kasvoissa...
03.12.2019 23:16
Voisiko+yksi+syy+olla+se,+että+laadukas+nahkarotsi+on+aika+kallis?
Tai+ehkä+se+ei+vaan+ole+muotia.
Omasta+mielestäni+nahkatakki+on+paljon+farkkutakkia+tyylikkäämpi.
03.12.2019 14:36
Johtuisiko+siitä,+että+ap:n+kysymys+haisee+seksuaalisen+fantasian+tyydyttämiselle+ja+siihen+on+täällä+ihan+eri+aihealueet.
03.12.2019 14:32
No+jos+vaikka+sanoisit+sen+ihan+noin+suoraan,+kun+minä+sen+asian+sinulle+sanoin?+Luuletko,+että+se+onnistuisi+ja+hän+ymmärtäisi?
Minun+on+tosi+vaikeaa+antaa+mitään+mahtavia+neuvoja+asiassa,+kun+en+sen+tarkemmin+tunne+tätä+jääräpääkaveriasi,+enkä+tarkemmin+tiedä,+että+millainen+persoona+hän+on.
Onko+sinulla+mahdollisuutta+kysyä+neuvoa+esim.+joltain+koulun+aikuiselta,+joka+tuntisi+tämän+toisen+pojan+ja+osaisi+auttaa+minua+paremmin?+Kuraattoria+tai+opettajaa,+joka+on+sun+mielestä+hyvä+tyyppi?
Mun+mielestä+on+ihan+mahtavaa,+että+yrität+keksiä+ratkaisua,+joka+auttais+tuota+sun+jääräpääkaveriasi.
03.12.2019 14:30
No+voisit+koettaa+vinkata+tälle+jääräpäälle,+että+aina+ei+kannattaisi+olla+niin+jääräpää.+Elämässä+kun+on+todella+vaikeaa+pärjätä,+jos+ei+osaa+välillä+joustaa+ja+antaa+periksi.
Voit+myös+kertoa+hänelle+tilanteen+suoraan,eli+että+haluaisit+olla+hänen+kaverinsa,+mutta+hänen+käytöksensä+on+saanut+ne+muut+kaverisi+hyljeksimään+sinua.
29.11.2019 23:58
Miksi+nämä+muut+eivät+tykkää+siitä+yhdestä?
Jos+tarkoitit,+että+olet+tämän+hyljeksityn+ainoa+kaveri,+niin+olet+ollut+hieno+ihminen+tekemällä+niin.+En+voi+tuomita+sinua+edes+siinä+tapauksessa,+että+valitset+sen+kaveriporukan,+koska+tuo+on+sinun+ikäiselle+todella+vaikea+valinta+ja+harva+haluaa+tehdä+sosiaalista+itsemurhaa.
Tietenkin+voisit+kysyä+näiltä+muilta,+että+mitä+se+heitä+haittaa,+että+olet+sen+heidän+hyljeksimänsä+tyypin+kanssa+ja+kertoisit+heille,+että+miksi+olet+hänen+kanssaan+ollut.
Kenenkään+ei+pitäisi+jäädä+yksin.+Jos+päätät+valita+sen+kaveriporukan,+niin+ehkä+voisit+puhua+sen+toisen+tilanteesta+jollekin+aikuiselle.
28.11.2019 20:11
Murrosikäsi+ja+kehityksesi+on+keskimääräistä+myöhäisemmässä,+mutta+silti+ei+ole+vielä+syytä+huoleen.+Jokainen+kehittyy+omaan+tahtiinsa+ja+sinäkin+olet+vielä+normaalin+vaihteluvälin+sisällä.
25.11.2019 23:15
Sinun+pitäisi+kyllä+saada+jonkinlaista+ammattiapua.
25.11.2019 23:13
Veikkaan+sinua+sen+verran+nuoreksi,+että+ehdit+aloittaa+sen+massan+keräämisen+ja+salilla+käymisen+vähän+myöhemminkin.+Voit+harjoitella+voimaa+ihan+oman+kehosi+painolla:+vatsalihaksia,+jalkakyykkyä,+punnerruksia+jne.
Syö+hyvin+ja+monipuolisesti+ja+kiinnitä+huomiota+riittävään+proteiinin+saantiin.+Myös+lepo+on+tärkeää,+koska+lihas+kasvaa+levossa.
25.11.2019 23:09
No+onnittelut+ammattitutkinnostasi.+Ei+kai+niillä+amiskan+todistuksen+arvosanoilla+paljoa+merkitystä+enää+sen+jälkeen+ole,+kun+eka+työpaikka+on+saatu+ja+minä+ainakin+pidän+"kohtalaista"+ihan+kelvollisena+suorituksena.
Se,+miten+paljon+eri+asioissa+pitää+ja+kannattaa+joustaa,+riippuu+tietysti+aina+kokonaistilanteesta+ja+siitä,+mitä+sinä+haluat.+Ketään+ei+esimerkiksi+voi+pakottaa+olemaan+kenenkään+kaveri+ja+jos+koet+tarvitsevasi+kavereita,+niin+kyllä+se+olet+valitettavasti+sinä,+joka+niitä+mahdollisia+myönnytyksiä+joutuu+tekemään.
Minulla+esimerkiksi+on+monia+sellaisia+mielipiteitä+ja+asioita,+joista+en+kaikille+kavereilleni+puhu.+Miksi+puhua+asioista,+jotka+eivät+heihin+vaikuta+ja+joita+heidän+ei+varsinaisesti+tarvitse+tietää.+He+ovat+kavereita,+eivät+sydänystäviä+tai+parisuhdekumppaneita.
Se,+että+on+rehellinen+ei+ole+sama+asia,+kuin+että+kertoo+oma-aloitteisesti+kaiken.
Vanhan+sanonnan+mukaan+laiha+sopu+on+parempi+kuin+lihava+riita.+Lisäksi+mielistelemällä+pääsee+yleensä+parempaan+lopputulokseen,+kuin+pakottamalla.
Tässä+on+kyse+sinun+elämästäsi+ja+sen+eteen+kannattaa+tehdä+tarvittaessa+uhrauksia.+Asioita+kannattaa+myös+koettaa+ajatella+pitkällä+tähtäimellä.
24.11.2019 00:30
No+joo,+kuulostaa+tosiaan+siltä,+että+et+ollut+omanlaisessasi+kaveriporukassa.
Jos+kuitenkin+väität,+että+pelkkä+duunariperhetaustasi+estää+sinua+menestymästä+elämässäsi,+niin+aliarvioit+itseäsi.+Tottakai+se+tekee+monista+asioista+haastavampaa,+mutta+pelkästään+se+ei+estä+edes+taloudellista+menestymistä.
Minä+itse+olen+hajonneen+alkoholistiduunariperheen+lapsi,+mutta+olen+silti+tällä+hetkellä+monen+muun+kirjoissa+porvari.+En+ole+mikään+rikas,+mutta+hyvin+toimeentuleva+kuitenkin:+on+talot,+autot+ja+sen+sellaiset.+Pari+suunnilleen+samoista+lähtökohdista+lähtenyttä+työläisperheessä+kasvanutta+kaveria+on+vieläkin+menestyneempiä.+Ja+tietenkin+niitä+surullisempiakin+esimerkkejä+on....
Sinun+ei+tarvitse+hävetä+perhetaustaasi,+mutta+älä+anna+sen+vaikuttaa+siihen,+että+et+edes+yritä+jotain.+Todella+moni+asia+on+vain+sinusta+itsestäsi+kiinni.+Kykyjään+ja+taitojaan+ei+tietenkään+voi+aina+valita,+mutta+asenteensa+voi.
Minä+en+esimerkiksi+koe+olleeni+mitenkään+lahjakas+koulussa.+Olin+pitkään+sellainen+seiskan+oppilas,+koska+menin+vaan+virran+mukana.+Sitten+jossain+vaiheessa+yläasteen+aikana+(tätä+voi+kai+pitää+pienenä+ihmeenä)+jokin+muuttui+ja+aloin+panostaa+koulunkäyntiin+enemmän.+Lopputuloksena+pääsin+lukiosta+ysin+keskiarvolla.+Se+ei+kuitenkaan+tullut+ilmaiseksi,+vaan+panostin+siihen+todella+paljon.
En+halua+kehua+itseäni,+otin+tuon+vaan+esimerkkinä+siitä,+että+kovalla+työllä+voi+todellakin+saavuttaa+paljon,+eikä+lähtötilanne+aina+määritä+lopputulosta.
Tuosta+mielipiteiden+hyväksymisestä+sanoisin+sen+verran,+että+se+riippuu+vähän+niistä+mielipiteistä,+että+tarvitseeko+toisen+niitä+hyväksyä.+Toki+tilanne+on+eri+jos+puhutaan+vaikka+pukeutumisesta+tai+musiikkimausta,+mutta+en+ainakaan+minä+hyväksy+sellaista+mielipidettä,+että+ihmistä+pidetään+automaattisesti+huonompana+esim.+perhetaustansa+tai+ihonvärinsä+takia.
Näin+vanhempana+elämää+nähneenä+ihmisenä+antaisin+neuvon,+että+vaikka+oletkin+ylpeä+itsestäsi+ja+siitä,+millainen+olet,+niin+itseään+kannattaa+myös+pyrkiä+muuttamaan+"toisten+pillin+mukaan",+jos+se+auttaa+selviytymään+elämässä+eteenpäin.+Elämä+on+täynnä+kompromisseja.
23.11.2019 12:15
Mikä+siinä+omassa+itsessäsi+on+oman+arviosi+mukaan+vikana?+Siis+miksi+et+kelvannut?
22.11.2019 22:52
13 / 111