Vapaa kuvaus

Järjen ääni.

Aloituksia

5

Kommenttia

2205

1. Olen+itse+pitänyt+Dimexejä+työn+puolesta+joskus+aikoinaan+ja+ainakin+silloin+ne+olivat+hyviä+ja+mukavia+vaatteita+ja+niitä+tuli+sen+takia+pidettyä+vapaa-aikanakin.+Ja+ilman+mitään+fetissiä.Ja+vaikka+Dimexeihin+olisi+fetissikin,+niin+eihän+siinä+mitään+väärää+ole.+En+kuitenkaan+hyväksy+sitä,+että+netissä+feikataan+itseään+nuoremmaksi,+kuin+ollaan.+Se+on+yleisin+keino+pyrkiä+saamaan+itselleen+nuorta+juttuseuraa.Ja+jaksoin+stalkata+siksi,+että+muistin+nähneeni+ko.+nimimerkin+täällä+jo+vuosia+sitten+ja+ikä+ei+tuntunut+täsmäävän.+Se+herätti+mielenkiintoni.+Kyseessä+oli+kuitenkin+vain+pintapuolinen+stalkkaus.
  2. No+joo,+kuulostaa+tosiaan+siltä,+että+et+ollut+omanlaisessasi+kaveriporukassa.Jos+kuitenkin+väität,+että+pelkkä+duunariperhetaustasi+estää+sinua+menestymästä+elämässäsi,+niin+aliarvioit+itseäsi.+Tottakai+se+tekee+monista+asioista+haastavampaa,+mutta+pelkästään+se+ei+estä+edes+taloudellista+menestymistä.Minä+itse+olen+hajonneen+alkoholistiduunariperheen+lapsi,+mutta+olen+silti+tällä+hetkellä+monen+muun+kirjoissa+porvari.+En+ole+mikään+rikas,+mutta+hyvin+toimeentuleva+kuitenkin:+on+talot,+autot+ja+sen+sellaiset.+Pari+suunnilleen+samoista+lähtökohdista+lähtenyttä+työläisperheessä+kasvanutta+kaveria+on+vieläkin+menestyneempiä.+Ja+tietenkin+niitä+surullisempiakin+esimerkkejä+on....Sinun+ei+tarvitse+hävetä+perhetaustaasi,+mutta+älä+anna+sen+vaikuttaa+siihen,+että+et+edes+yritä+jotain.+Todella+moni+asia+on+vain+sinusta+itsestäsi+kiinni.+Kykyjään+ja+taitojaan+ei+tietenkään+voi+aina+valita,+mutta+asenteensa+voi.Minä+en+esimerkiksi+koe+olleeni+mitenkään+lahjakas+koulussa.+Olin+pitkään+sellainen+seiskan+oppilas,+koska+menin+vaan+virran+mukana.+Sitten+jossain+vaiheessa+yläasteen+aikana+(tätä+voi+kai+pitää+pienenä+ihmeenä)+jokin+muuttui+ja+aloin+panostaa+koulunkäyntiin+enemmän.+Lopputuloksena+pääsin+lukiosta+ysin+keskiarvolla.+Se+ei+kuitenkaan+tullut+ilmaiseksi,+vaan+panostin+siihen+todella+paljon.En+halua+kehua+itseäni,+otin+tuon+vaan+esimerkkinä+siitä,+että+kovalla+työllä+voi+todellakin+saavuttaa+paljon,+eikä+lähtötilanne+aina+määritä+lopputulosta.Tuosta+mielipiteiden+hyväksymisestä+sanoisin+sen+verran,+että+se+riippuu+vähän+niistä+mielipiteistä,+että+tarvitseeko+toisen+niitä+hyväksyä.+Toki+tilanne+on+eri+jos+puhutaan+vaikka+pukeutumisesta+tai+musiikkimausta,+mutta+en+ainakaan+minä+hyväksy+sellaista+mielipidettä,+että+ihmistä+pidetään+automaattisesti+huonompana+esim.+perhetaustansa+tai+ihonvärinsä+takia.Näin+vanhempana+elämää+nähneenä+ihmisenä+antaisin+neuvon,+että+vaikka+oletkin+ylpeä+itsestäsi+ja+siitä,+millainen+olet,+niin+itseään+kannattaa+myös+pyrkiä+muuttamaan+"toisten+pillin+mukaan",+jos+se+auttaa+selviytymään+elämässä+eteenpäin.+Elämä+on+täynnä+kompromisseja.