Vapaa kuvaus

Jeesus VALITSI TEKSTIN . . .

. . . ja --- LUKI sen . . .

. . . ja --- sitten SELITTI sen . . .

. . .

Jeesus SANOI . . .

» . . . Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta . . . »

- Luukas 4:18-19

. . .

Jeesus valitsi tekstin
------------------------

Jeesuksen puhe Nasaretin synagoogassa on ainutlaatuinen. Se on näet ainoa puhe, jossa Jeesus valitsi tekstin ja selitti sen. Siksi olemme erityisen uteliaita tämän puheen suhteen.

Teksti on otettu Jesajan kirjan 42. luvusta ja se on Uudessa testamentissa Luukkaan evankeliumin 4. luvussa. Tästä puheesta on sanottu, että se sisältää lyhyesti Jeesuksen julistuksen ytimen.

Mikä on Jeesuksen sanoman ydin ? --- Siitä ei olla yksimielisiä.

Kaikkina aikoina on ollut ja on edelleenkin niitä, jotka kieltävät jopa Jeesuksen historiallisuuden. Varsin tavallista on myös, että Jeesuksesta tehdään vallankumousmies, yhteiskunnallinen julistaja.

» Kristus samasti itsensä alistettuihin ja riistettyihin, ei opettaakseen heitä tyytymään osaansa, vaan paljastaakseen yhteiselämän vääryydet . . . »

Jotkut taas ovat sitä mieltä, että Jeesuksen opetuksen ydin on hänen Vuorisaarnassaan ja nimenomaan sen moraalissa. Sen ylevyys tunnustetaan yleisesti kaikkialla maailmassa. Tässä mielessä Vapahtajaa pidetään yhtenä ihmiskunnan suurista uskonnollista opettajista, samanlaisena kuin esim. Buddha, Muhammed, Zarathustra, Gandhi ja Sokrates.

Pari vuotta sitten näin elokuvan, jonka nimenä oli Jeesus Nasaretilainen. Elokuvassa kerrottiin Jeesuksen syntymä ja hänen monet ihmetekonsa taruina. Myönteisestä yleissävystään huolimatta filmi oli Jeesuksen elämää ja työtä ajatellen suurta petosta. Jeesus kuvattiin vain ihmisenä, jonka jumalallisuus, ylösnousemus ja ainutlaatuisuus kiellettiin.

Nasaretin synagoogassa Jeesus sovelsi itseensä profeetta Jesajan ennustukset Herran Palvelijasta, Jumalan valitusta:
» Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut . . . Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen. »

Jeesus oli ennustettu Herran Palvelija, Messias, Jumalan valittu, jolla oli jumalallinen tehtävä maailman kansoille.

. . .

Meidän ei tarvitse haparoida
---------------------------------

Kuuntelemme tarkkaavaisesti Jeesuksen sanoja, kun hän ilmoittaa lyhyesti elämäntehtävänsä:
» Herran Henki . . . on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille . . . saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen . . . »
Sanoista on vaikea löytää poliittista sanomaa, joskin Jeesuksen koko toiminta koitui ja koituu myöskin yhteiskunnallisesti sorrettujen hyväksi. Jeesuksen sanoma on ymmärrettävä ennenkaikkea hengellisesti.

Jeesus puhuu köyhistä. Synnin tähden on ihminen köyhä. Synti erottaa meidät Jumalasta, todellisesta aarteestamme. Jumalasta luopuneeseen ihmiseen sopivat tuhlaajapojasta lausutut sanat:
» Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut . . . »
Ilman Jumalaa elävä ihminen on todella kaiken tuhlannut.

Jumalasta luopunut ihminen ei ole vain köyhä, hän on myös vanki. Synti kietoo harjoittajansa yhä lujemmin pauloihinsa.
» Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. » - Joh. 8: 34

Keskustelin nuoren miehen kanssa, joka tunnustautui alkoholistiksi. Koetin puhua hänelle mahdollisuuksista irrottautua juoppoudesta. Hän katsoi minua säälivästi niin kuin katsotaan sellaiseen, joka ei puhumisiaan ymmärrä.

» Minä en voi irrottautua, ilman viinaa en voi elää »

» Etkö usko, että Jumala voisi vapauttaa sinut ? »

Ihmeekseni hän sanoi: » Uskon, että vain Jumalan voima voisi minut pelastaa, ei kukaan ihminen. Minä olen jo menetetty mies. »

Orjuuden ikeessä oleva ei voi toteuttaa omaa tahtoaan.

Juuri tällaisten ihmisten puoleen Jeesus katsoo. Juuri heille Jeesus Kristus on tullut --- » julistamaan evankeliumia, saarnaamaan vapautuksen sanomaa, näkönsä saamista ja päästämään sorretut vapauteen. »

. . . . . . . .

Siunausta ja Herran rauhaa !

Aloituksia

5

Kommenttia

1166

  1. Rakkaat+Jumalan+Lapset+!.+.+.+Odottaminen+vaatii+kärsivällisyyttä+ja+luottamusta+.+.+..+.+.17.9.2016+Hyvä+paimenOdottaminen+vaatii+luottamustaKynttilät,+pimenevät+illat,+kaulahuivi+ja+villasukat.+Niitä+minä+syksyn+lapsena+olen+odottanut.+Syksyn+lähestyminen+sai+minut+ajattelemaan+mennyttä+kesää+ja+kesälomaa+ja+samalla+kaikkea+sitä,+mitä+oikeastaan+tuolloin+odotin.+Tajusin+odottaneeni+monia+erilaisia,+pieniä+ja+suuria+asioita.+Odotin+laivan+saapumista+myrskysäällä+satamaan,+monta+kertaa+odotin+ampiaisten+joukkokatoa,+odotin+yhteistä+aikaa+perheen+kanssa+ja+välillä+taas+omaa+rauhaisaa+hetkeä.+Odotin+äitiä+suunnistusmetsästä,+marjaan+pääsyä,+odotin+ja+odotan+nyt+sairaan+ystävän+tuloksia+lääkäristä+ja+parantumisesta.+Kesän+lopulla+odotin+myös+kipeästi+arjen+ja+koulun+alkua.Mitä+sinä+odotit+kesällä+tai+mitä+odotat+nyt+syksyn+pimetessä?+Oletko+ehkä+huomannut+joskus+jonottaessasi+lattialla+tekstin+”Odota+tässä”?+Me+ihmiset+odotamme+eri+asioita,+odotuksemme+muodostuvat+oman+elämäntilanteemme+mukaiseksi.+Joku+odottaa+lapsen+syntymää,+toinen+odottaa+lomaa.+Joku+odottaa+lääkärin+luo+pääsyä+ja+toinen+sitä,+että+olisi+jo+seuraava+päivä+tai+seuraava+viikko.+Joskus+odotus+on+vaikeaa+ja+pitkää,+emmekä+ehkä+jaksakaan+odottaa.+On+hetkiä,+jolloin+tuntuu,+ettei+odottamistamme+palkita+ja+meidät+tai+toiveemme+on+unohdettu.+Odottaminen+vaatii+kärsivällisyyttä+ja+luottamusta.+Jesaja+muistuttaa+meitä+kirjassaan:+”Muista,+että+minä+olen+sinut+muovannut,+sinä+olet+minun+palvelijani,+sinä+et+minulta+unohdu.”Jokaiseen+odottamisen+hetkeen+toivon+siunausta+ja+luottamusta+siihen,+että+me+emme+unohdu+Häneltä,+joka+on+meidät+luonut.Anna-Mari+Kaskisen,+nuoren+seurakunnan+veisukirjastakin+löytyvän+laulun+sanoin:”Siunausta+elämääsi,+rakas+ystävä.+Suojelusta+matkallesi+tänä+päivänä.Siunausta+poluillesi+hetkeen+jokaiseen.+Varjelusta+rakkaillesi,+voimaa+huomiseen.Rauha+olkoon+yllä+pääsi,+lämpö+rakkauden,+ympäröiköön+elämääsi+valo+Kristuksen.Siunausta+poluillesi+hetkeen+jokaiseen.+Varjelusta+rakkaillesi,+voimaa+huomiseen.Ilon+sävel+sisälläsi+aina+pulputkoon.+Taivaan+Isä+johdattakoon+tiesi+aurinkoon.Siunausta+poluillesi+hetkeen+jokaiseen.+Varjelusta+rakkaillesi,+voimaa+huomiseen.”Hanna-Leena+Penttilä+(Kirkonseutu/mielipide)http://www.kirkonseutu.fi/mielipide/hyvapaimen/art2340874.+.+.Siunausta+elämääsi+·+Petri+Laaksonenhttps://www.youtube.com/watch?v=IEQAx1ay4yo.+.+.+.+.+.+.+..+.+.+.+..+.+...+.+.+joten+siis+.+.+.+o+-+do+-+ta+.+.+.+;).+.+.+..+.+.+.+.+Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  2. EI_TROLLI_vaan_TOTUUS+30.3.2019+14:14LUOTTAKAA+PELKÄSTÄÄN+.+.+.+Pyhän+Hengen+-+OHJAUKSEEN+.+.+.+;).+.+.TOISEN+ihmisen+---+KÄSKYTYS+---+EI+OLE+.+.+.+Pyhän+Hengen+-+OHJAUSTA+.+.+.+!.+.+.Jumala+SANOO+.+.+.+TOTUUDEN+.+.+..+.+.Jeesus_valitsi_tekstin+23.2.2016+3:39Rakkaat+USKON+siskot+ja+veljet+!UUDESTISYNTYNEET+.+.+..+.+.+OVAT+-+Pyhän+Hengen+-+OHJAUKSESSA+.+.+.+!.+.+.+EIVÄT+tee+-+SIIS+-+mitään+IHMISEN+KÄSKYSTÄ+.+.+.+!.+.+.+EIVÄT+ole+-+SIKSI+-+EKSYTETTÄVISSÄ+eikä+HARHAAN+JOHDETTAVISSA+.+.+.+!.LUOTTAKAA+PELKÄSTÄÄN+-+Pyhän+Hengen+-+OHJAUKSEEN+.+.+.+!.NIIN+ON+JUMALA+SANONUT+.+.+.+SE+ON+HERRAN+TAHTO+.+.+.+!.RAKKAAT+LAPSENI+-+"älkää+antako+kenenkään+johtaa+itseänne+HARHAAN"1.+Johanneksen+kirje+3:7+ja+10+--->+Jumalan+lapset+-+TEKEVÄT+-+Jumalan+tahdon7+LAPSENI,+älkää+antako+kenenkään+johtaa+itseänne+HARHAAN.+Joka+TEKEE+Jumalan+TAHDON,+on+vanhurskas,+niin+kuin+Kristus+on+vanhurskas.10+Tästä+käy+ilmi,+ketkä+ovat+Jumalan,+ketkä+Paholaisen+lapsia:+SE,+JOKA+EI+TEE+Jumalan+TAHTOA,+ei+ole+Jumalasta,+ei+siis+myöskään+se,+joka+ei+rakasta+veljeään.------------------------------------------------------------------------Jumalan+tahto+toteutuu+.+.+.+EI+IHMISEN.+Joten+minulla+ei+ole+mitään+valtaa+siihen,+mitä+tällä+palstalla+tapahtuu+.+.+.+en+minä+määrää+yhtään+mitään+missään+.+.+.+TYYDYN+AINA+HERRAN+TAHTOON,+aina+nöyrästi+palvellen+Herraani+!------------------------------------------------------------------------JUMALA+MÄÄRÄÄ+-+MISSÄ+-+MITÄ+-+MITEN+-+ja+-+MILLOIN+.+.+.+TAPAHTUU+!JOTEN+myöskään+RAAMATTU+.+.+.+EI+MÄÄRÄÄ+.+.+.+;)+Jumalan+tahto+toteutuu+.+.+.+EI+IHMISEN+.+.+.+!RAKKAAT+LAPSENI+-+"älkää+antako+kenenkään+johtaa+itseänne+harhaan"1.+Johanneksen+kirje+3:4-10+--->+Jumalan+lapset+--+Paholaisen+lapset4+Jokainen,+joka+tekee+syntiä,+syyllistyy+laittomuuteen,+sillä+synti+merkitsee+Jumalan+lain+rikkomista.5+Mutta+te+tiedätte,+että+Kristus,+joka+on+synnitön,+tuli+ottamaan+pois+synnit.6+Syntiä+ei+tee+kukaan,+joka+hänessä+pysyy.+Ei+kukaan,+joka+tekee+syntiä,+ole+häntä+nähnyt+eikä+tunne+häntä.7+Lapseni,+älkää+antako+kenenkään+johtaa+itseänne+harhaan.+Joka+tekee+Jumalan+tahdon,+on+vanhurskas,+niin+kuin+Kristus+on+vanhurskas.8+Joka+tekee+syntiä,+on+Paholaisesta,+sillä+Paholainen+on+tehnyt+syntiä+alusta+asti.+Juuri+sitä+varten+Jumalan+Poika+tuli+maailmaan,+että+hän+tekisi+tyhjäksi+Paholaisen+teot.9+Yksikään+Jumalasta+syntynyt+ei+tee+syntiä,+sillä+Jumalan+siemen+pysyy+hänessä.+Hän+ei+voi+tehdä+syntiä,+koska+on+syntynyt+Jumalasta.10+Tästä+käy+ilmi,+ketkä+ovat+Jumalan,+ketkä+Paholaisen+lapsia:+se,+joka+ei+tee+Jumalan+tahtoa,+ei+ole+Jumalasta,+ei+siis+myöskään+se,+joka+ei+rakasta+veljeään.SAAT+KYLLÄ+TIETÄÄ+HETI+.+.+.+KUN+.+.+.+JUMALA+SANOO+MITEN+EDETÄÄN.LUOTTAKAA+PELKÄSTÄÄN+-+Pyhän+Hengen+-+OHJAUKSEEN+.+.+.+!****************************************************************************+JUMALAN+ainoa+poika,+JEESUS+KRISTUS=JUMALA+****************************************************************************Evankeliumi+Johanneksen+mukaan,+Joh.+1:1,+14,+18+--->+Sana+tuli+ihmiseksiAlussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.********************************************************************Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mikä+on+ilmoitettu+.+.+.+se+on+Jumalan+nimissä+ilmoitettu+!"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään."+Matt.+5:17Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  3. ""Kaikkivaltiaalla+Jumalalla,+joka+Näkee+kyllä+kaiken-+on+tärkeäpääkin+asiaa,+kuin+vahtia+Suomi24+Aller-Median+tonttia!+""-----------------------------------------NYTTEN+-+se+-++ALKAA+SITTEN+-+pikkuhiljaa+-+SELVIÄMÄÄN+---+TÄMÄKIN+ASIA+.+.+.______________________________________________________Jeesus_valitsi_tekstin4.6.2016+0:15EI+JUMALA+.+.+.+ITSEÄNSÄ+NUHTELE+.+.+.+;)KYLLÄ+SE+SINULLE+SELVIÄÄ+.+.+.+MYÖHEMMIN+.+.+.+!________________________________________________.+.+.SILLÄ+---+NUHTELU+KOVENEE+---+KOHTA+PUOLIIN+.+.+..+.+.ASIAN+---+SELVENNYKSEKSI+---+TÄSSÄ+HIEMAN+.+.+.Copy+&+Pastetta+-+ja+-+massapostitusta+.+.+.+;)ps.+Viestiä+on+-+myös+-+hieman+lyhennetty+(jotta+helpompi+selata)..+.+.EI_TROLLI_vaan_TOTUUS+13.5.2019+15:15EI_TROLLI_vaan_TOTUUS+kirjoitti:+TAISTELU+.+.+..+.+.+HENKIVALTOJA+VASTAAN+-+Tapio+Nousiainen+.+.+.+!.+.+.+....................................................................................+.+.+.+http://www.adlibris.com/fi/kirja/taistelu-henkivaltoja-vastaan-9789515851987ODOTAMME+---+UUDEN+PAINOKSEN+ILMESTYMISTÄ+!SILLÄ+.+.+.KAIKILLA+UUSILLA+PALSTALAISILLA+---+TÄYTYY+OLLA+---+TAISTELUOPAS+SAATAVILLA+.+.+.+:)VASTA+SITTEN+-+Jumala+-+PÄÄSEE+ALOITTAMAAN+.+.+.JEREMIA+23:30-32+---+RIKKOMUS+KÄSITTELYN+!ELI+---+JUMALAN+SEURAKUNTA+---+ALOITTAA+TOIMINTANSA+VALMISTELUN+.+.+.+;).+.+.»+.+.+.+Suomen+Kristityt+keskustelufoorumi??+.+.+.+Missä+viipyy?+.+.+.+»+ENSIN+---+Profetiat+PALSTAN+---+PUHDISTUS+.+.+.KOSKA+-+Jumala+-+PÄÄTTI+TEHDÄ+SEN+TÄNNE+---+PROFETIAT+PALSTALLE+---+JOKATÄYTYY+ENSIKSI+---+PUHDISTAA+---+KAIKESTA+SAASTASTA+JA+VALHEESTA+!.+.+.+.+.+.+.+.SILLÄ+.+.+..+.+.+JUMALA+ALOITTAA+TÄLLÄ+PALSTALLA+KOHTA+SEURAKUNTA+TYÖNSÄ+.+.+.+!.+.+.+.+.+.+.+.Jumala+SANOO+.+.+.+TOTUUDEN+.+.+..+.+.Jeesus_valitsi_tekstin+30.5.2017+13:17Rakkaat+Jumalan+Lapset+!Seurakunta+ALOITTAA+TÄÄLLÄ+-+Profetiat+PALSTALLA+-+TOIMINTANSA+.+.+.+:)Samalla+tulevat+voimaan+-+SEURAKUNTAA+-+koskevat+säännöt+ja+ohjeistus,+kuten+oli+myös+ALKUSEURAKUNNALLA+Raamatussa+!!!SIIS+---+SEN+MUKAAN+MENNÄÄN+---+MITÄ+Raamatussa+OHJEISTETAAN+.+.+.+?+.+.+.+.+.+.+SIIS+---+LISÄÄ+KIRJOJA+TULOSSA+.+.+.+LUETTAVAKSI+.+.+.+;).+.+.+.+.+.+.+.+Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!+---+Kommentoi+---""Samalla+tulevat+voimaan+-+SEURAKUNTAA+-+koskevat+säännöt+ja+ohjeistus,kuten+oli+myös+ALKUSEURAKUNNALLA+Raamatussa+!!!""------------------------------------------------------------------------UUDET+SÄÄNNÖT+---+ovat+olleet+-+JO+-+pari+vuotta+TOTUTTELU+KÄYTÖSSÄ+---+ELI+PAHIMMAT+ENNUSTUKSET+-+ja+-+Raamatun+VÄÄRISTELYT+---+ON+POISTETTU+.+.+.POIKKEUKSENA+--->+VAROITTAVAT+ESIMERKKITAPAUKSET+-+eli+-+JEREMIA+23:30-32+---+RIKKOMUS+KÄSITTELYYN+JOUTUVAT+-+JOIDEN+-+KIRJOITTELU+ON+OLLUT+VAPAAMPAA+---+KUN+EIVÅT+muutenkaan+---+Jumalan+TAHDON+MUKAISESTI+TOIMI+.+.+.+:(UUSIEN+SÄÄNTÖJEN+TOIMINTAA+KÄSITELLÄÄN+MYÖHEMMIN+.+.+.KESKUSTELUSSA+--->+Siivous+alkaahttps://keskustelu.suomi24.fi/t/15639210/siivous-alkaaSILLÄ+.+.+.""SELITYS+TÄHÄN+ON+TULOSSA+---+MYÖHEMMIN+---+KÄSITTELYN+YHTEYDESSÄ+!"".+.+.+.+.+.+.+.SILLÄ+.+.+..+.+.+JUMALA+ALOITTAA+TÄLLÄ+PALSTALLA+KOHTA+SEURAKUNTA+TYÖNSÄ+.+.+.+!.+.+.+.+.+.+.+.Jumala+SANOO+.+.+.+TOTUUDEN+.+.+..+.+.Jeesus_valitsi_tekstin+18.1.2017+15:16""Voisiko+profetioille+kehitellä+jonkun+laatustandardin,+koska+on+hyviä+ja+huonoja+profetioita...""---------------------------------------------------------------------------------------------Jumalan+VASTAUS:Profetiat+PALSTAN+---+TULEVA+"laatustandardi"+.+.+.+;)Jeesus_valitsi_tekstin+11.1.2017+17:29Rakkaat+Jumalan+Lapset+!.+.+.+.+.+.+.+.KUN+---+Jumala+ALOITTAA+TYÖNSÄ+---+Profetiat+PALSTALLA+---+niin+.+.+..+.+.+Herra+HOITAA+.+.+.+aivan+---ITSE+----+PALSTAN+SENSUURIN+.+.+.+;).+.+.+..........................+.+.+.+.......................................................................+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mikä+on+ilmoitettu+.+.+.+se+on+Jumalan+nimissä+ilmoitettu+!"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään."+Matt.+5:17Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!+.+.+.LISÄÄ+---+SÄÄNNÖISTÄ+-+ja+-+NIIDEN+VAIKUTUKSISTA+.+.+.hieno+ajatushttps://keskustelu.suomi24.fi/t/14682120/hieno-ajatus
  4. Rakkaat+Jumalan+Lapset+!Nyt+kun+SEURAKUNTA+on+aloittamassa+toimintaansa+PROFETIAT+PALSTALLA+.+.+..+.+.++niin+viralliset+sanat+laulukirjasta+.+.+.+;).+.+.PYHÄ+HENKI+SYDÄMEEN+SAAVUCm+++++++++++++++++++++++++++++++G#+++++++++D7++++++++++++++++G7Pyhä+Henki+sydämeen+saavu+ja+kosketa+sieluain.++++++Cm++++++++++++++++++++++++++Fm+++++++++++++++Bb7++++++++++++++++++++++++++D#On+sammunut+elämäin+kannel,+joka+ennen+niin+herkästi+soi.C7++++Fm+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Cm+++++++++G#Sinä+Herrani+yksin+vain+tiedät+kuinka+henkeni+rukoilee,++++Fm+++++++++++++++++++G7+++++++++++++Cm++++++++++++++++++++G7+/+Cm+/+7oi+tule+ja+kosketa+vielä+tämä+kylmennyt+sydämein. Fm++++++++++++++++++++++++++++++Bb7 Tule+Jeesus+sydämein+kuivaa +++++++D#+++++++++++++++++++++Cm tule+sulata+routainen+maa ++++++++++Fm+++++++++++++++++++++++++G7 Tämä+savinen+sydän+niin+kaipaa+ ++++++++++Cm++++++++++++++++++C7 saada+kokea+helluntai +++++++++Fm+++++++++++++++++++++++++Bb7 tules+langetkoon+syvälle+maahan ++++D#+++++++++++++++++++++++++++++Cm ja+murtakoon+ylpeyden+pois+ +++++++++Fm++++++++++++++++++++G7 anna+nöyrä,+särkynyt+mieli+++++ +++++++Cm+++++++G7+++++++Cm että+liekkisi+loistaa+vois.Cm++++++++++++++++++++++++++++++++++++++G#++++++++D7++++++++++++++++++++++++G7Herra+pehmennä+sydämein+ensin+ja+herkäksi+henkeni+tee,++++++++++Cm++++++++++++++++++++Fm++++++++Bb7++++++++++++++D#johon+öljyä+vuodattaa+saatat+ja+työsi+näin+etenee.C7++++Fm+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Cm+++++++G#Isä+++Taivainen+Sinä+vain+tiedät+kuinka+henkeni+rukoilee++++Fm+++++++++++++++G7+++++++++++++Cm++++++++++++++++G7+/+Cm+/+7oi+tule+kosketa+vielä+täytä+janoova+sydämein.
  5. Jarmolle+---+joka+on+SODASSA+---+Jumalaa+VASTAAN+.+.+..+.+.EI_TROLLI_vaan_TOTUUS+28.8.2018+22:44jokutyyppivantaalta+kirjoitti:+Ei_TOTUUS_vaan_TROLLI,+helvetti,+pahin+trolli+mitä+täällä+varmaan+ikinä+on+ollu.+---+Kommentoi+---Jarmolle+---+joka+on+SODASSA+---+Jumalaa+VASTAAN+.+.+.Gipsy+Smith+sanoo+ytimekkäästi:"Tämä+julistus,+että+on+uskottava+tarvitsematta+tehdä+parannusta,+on+helvetistä+kotoisin+oleva+unijuoma,+joka+on+omiaan+nukuttamaan+omantunnon,+kun+se+huutaa+rauhaa+siellä,+missä+ei+ole+rauhaa.+Rauhaa,+vaikka+sydän+kapinoi!+Rauhaa+samalla+kuin+uhmataan+Jumalaa+ja+Hänen+lakejaan!+Rauhaa,+samalla+kuin+koetetaan+syöstä+Kaikkivaltias+pois+ikiaikojen+valtaistuimeltaan!+Ei+ystäväni,+ei+koskaan+voi+tulla+rauhaa,+ennen+kuin+vihollisuudet+Jumalaa+vastaan+on+lakkautettu,+niin+kauan+kuin+sodan+syitä+ei+ole+poistettu!+Ei+sinun+tarvitse+vaivata+aivojasi+rauhalla,+niin+kauan+kuin+elät+ja+viihdyt+vääryydessä.+Jumalan+valtakunta+alkaa+vanhurskaudella;+sitten+tulee+rauha.+Kun+ihminen+tulee+oikeaan+suhteeseen+Jumalaan,+niin+hänen+rauhansa+on+oleva+kuin+virta!Sanoma+Joosuan+kirjasta:+Jumala+ei+hyväksy+syntiä!.+.+.+Paavo+Järvinen+-+Ilman+parannusta+ei+ole+pelastustaJulkaistu+29.1.2016Gipsy+Smith+sanoo+ytimekkäästi:"Tämä+julistus,+että+on+uskottava+tarvitsematta+tehdä+parannusta,+on+helvetistä+kotoisin+oleva+unijuoma,+joka+on+omiaan+nukuttamaan+omantunnon,+kun+se+huutaa+rauhaa+siellä,+missä+ei+ole+rauhaa.+Rauhaa,+vaikka+sydän+kapinoi!+Rauhaa+samalla+kuin+uhmataan+Jumalaa+ja+Hänen+lakejaan!+Rauhaa,+samalla+kuin+koetetaan+syöstä+Kaikkivaltias+pois+ikiaikojen+valtaistuimeltaan!+Ei+ystäväni,+ei+koskaan+voi+tulla+rauhaa,+ennen+kuin+vihollisuudet+Jumalaa+vastaan+on+lakkautettu,+niin+kauan+kuin+sodan+syitä+ei+ole+poistettu!+Ei+sinun+tarvitse+vaivata+aivojasi+rauhalla,+niin+kauan+kuin+elät+ja+viihdyt+vääryydessä.+Jumalan+valtakunta+alkaa+vanhurskaudella;+sitten+tulee+rauha.+Kun+ihminen+tulee+oikeaan+suhteeseen+Jumalaan,+niin+hänen+rauhansa+on+oleva+kuin+virta!Sanoma+Joosuan+kirjasta:+Jumala+ei+hyväksy+syntiä!Mestari+sanoo:21+Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon.22+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?'23+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+laittomuuden+tekijät'.(MATTEUS+7)https://www.youtube.com/watch?v=N8ZaCz0sUBM
  6. Tomua+ja+savea+.+.+.+jatkuu+.+.+.TOMU-LUONTO+TAHTOO+TUNKEUTUA+hallitsijan+paikalle+kristityssä,+Hengen+siipien+päälle+kerääntyä+tomua.+++Lennosta+korkeuksiin+tuleekin+epävarma+ja+suorastaan+vaarallinen.++Ihminen+joutuu+hätään,+jossa++muistaa+olevansa+vain+tomua,+luotu+hyppysellisestä+savea.Tomu-luonto+ilmeni+profeetta+Eliassa,+kun+hän+heittäytyi+maahan+katajapensaan+alle+ja+toivoi+saavansa+kuolla.+Karmelin+alttarien+mallia+olevasta+herätyksestä+ei+ollut+tietoakaan.++Mutta+tuolla+paikalla+tuona+hetkenä+Herra+ajatteli+palvelijaansa+-+muisti,+että+hän+on+tomua+ja+savea.++Herra+kohteli+häntä+lempeästi+ja+armollisesti.Tomu-luonto+tuli+esiin+profeetta+Jeremiassa,+kun+hän+valittaen+sanoi:+"Olisipa+minulla+autiomaassa+matkamiehen+yömaja!+Silloin+jättäisin+kansani+ja+lähtisin+pois+heidän+luotaan."++JER+9:1Tuollaisia+tunteita+heillä+on+ollut,+noilla+Jumalan+valtakunnan+suurilla+ja+voimakkailla.++Eikä+Jumala+ole+heitä+kuitenkaan+hyljännyt,+koska+on+muistanut+heidänkin+olevan+vain+tomua+ja+savea.+Mutta!Jumalan+silmät+ovat+-+ylpeitä+vastaan!Jotka+rakentavat++voimissaan+torneja,+joiden+huipun+on+määrä+ulottua++taivaaseen,+herättävät+Jumalan+vihan."Kukistumisen+edellä+miehen+sydän+ylpistyy!"+SNL+18:12"Ylpeä+kompastuu+ja+kaatuu."+JER+50:32+LIEKÖ+TÄHÄN+SAAKKA+ajatelluissa+asioissa+mitään+herätyksen+pyytämiseen+ja+saamiseen+liittyvää+ohjauksellista+antia?Muuan+kristitty+kirjailija+puhuu+näin:"Merkillistä+on,+että+tässä+maailmassa+avuttomuudella+on+sellainen+vaikutusvalta+voimaan,+että+heikoimmallakin+lapsella+usein+on+enemmän+voimaa+jättiläisvoimakkaaseen+mieheen+kuin+mitä+jättiläisellä+on+lapseen.++Olen+nähnyt+pienen+lapsen+kehdossaan+ojentavan+pienet+kätensä+kookasta+voimallista+isäänsä+kohden+sillä+tuloksella,+että+mies,+joka+on+voinut+vastustaa+voittoisasti+kahden+tai++kolmen+kookkaan+ihmisen+hyökkäystä,+on+antanut+näiden+pienten+käsien+hallita+omia+vahvoja+käsiänsä+aivan+täysin.+Sellaista+nähdessäni+hypähtää+sydämeni+riemusta;+sillä+tiedän,+että+minullakin+on+vaikutusta+Jumalaan+-+heikkoudessani.++Heikkouteni+tuo+enemmän+Jumalasta+elämääni+ja+voin+Paavalin+tavalla+sanoa:+'Kerskaan+heikkoudestani;+sillä+silloin+kun+olen+heikko,+silloin+olen+väkevä.'"Herätys+ei+tule+vastauksena+oman+voimallisuuteemme+ja+kuviteltuun++kykyymme++ohjelmoida+ja+käskeä+Jumalaa.Herätys+tulee+hätäämme.Saamme+ottaa+paikan+Aabrahamin+vierestä+ja+opetella+ymmärtämään+hänen+sanojansa:"Olen+rohjennut+puhua+Herralleni,+vaikka+olen+vain+tomua+ja+tuhkaa!"++1+MS+18:27Saisimmeko+vielä+kokea+herätyksen?+Olin+kaksikymmentävuotias+hengellistä+tietäni+etsivä+ja+Jumalan+minua+varten+tarkoittamaansa+työnäkyä+tavoitteleva,+runsaat+puolenkymmentä+vuotta+kilvoituksen+tietä+kulkenut+ja+paljossa+puuttuva+kristitty.+++Päiväkirjani+kertoo+minun+osallistuneen+Kirkkokansan+Herätyspäiviin+Helsingin+Messuhallissa++marraskuun+3.+ja+4.+päivinä+1962.+++Professori+Osmo+Tiililä+istui+lavalla+ja+luki+kaksi+esitelmää.++Ensimmäisen+aiheena+oli+Jumalan+kansan+häpeä.++Jälkimmäisen+aiheena+oli+Jumalan+kansan+kunnia.++Tiililä+korosti+järjestystä.++Jotta+saisimme+herätyksen,+tuli+aloittaa+häpeästämme;+ja+sitten+parannuksen+paikalta+++siirtyä+antamaan+kunnia+Jumalalle+Hänen+teoistansa.++Itse+en+ole+tätä+"armon+järjestystä"+kaikkina+elämäni+vuosina+muistanut.++Olen+antanut+kuohuvien+vesien+viedä+mukanaan+kuvitellen,+että+kuohunta+on+herätystä.++En+ole+osannut+erottaa+Betesdan+lammikon+enkelivierailuja+Jeesuksen+saapumisesta+paikalle.++Olen+tyytynyt+Jeesuksen+varjoon+kun+tarjolla+on+ollut+Hän+itse.Omakohtaisten+erehtymisten+tuskaiset+muistot+tyhjyyttä+täynnä+olevista+valheherätyksistä+nostavat+pintaan+sen+tuskan,+josta+käsin+tätä+blogiani+olen+kirjoittamassa.++Erikoisesti+tunnen+hätää+upeista+nuorista.Tuleeko+Suomessa+vielä+päivä,+jolloin+joku+"Tiililä"+julistaa+-+kuten+Messuhallissa+taisi+tapahtua+-+neljälle+tuhannelle+kristitylle+Jumalan+kansan+häpeästä+ja+kunniasta+-+ja+herätyksestä?.+.+.VIELÄ+SIUNATUKSI+LOPUKSI+Paavalin+tunnustus:"Emme+tahdo+pitää+teitä,+veljet,+tietämättöminä+siitä+ahdistuksesta,+johon+jouduimme+Aasiassa.++Ahdinkomme+oli+niin+suunnaton+ja+ylivoimainen,+että+olimme+epätoivoisia+hengestämmekin.++Pidimme+itseämme+jo+kuolemaan+tuomittuina,+ettemme+luottaisi+itseemme+vaan+Jumalaan,+joka+herättää+kuolleet.++Näin+suuresta+kuolemanvaarasta+hän+pelasti+meidät+ja+yhä+pelastaa.++Häneen+me+olemme+panneet+sen+toivon,+että+hän+vastedeskin+pelastaa,+kun+tekin+autatte+meitä+rukouksin.++Näin+nousee+monien+suusta+meidän+tähtemme+kiitos++Jumalalle+siitä+armolahjasta,+joka+on+tullut+osaksemme."++2+KOR+1:8-11-+Leo+Meller
  7. Tomua+ja+savea+.+.+.+jatkuu+.+.+.VIITTAAN+EDELLEEN+LUOMISKERTOMUKSEEN.Siihen,+että+Herra+Jumala+muovasi+ihmisen+maan+tomusta.Vuosituhannet+ovat+kuluneet+paratiisidraamasta.++Ihminen+on+edelleen+asemaltansa+-+niin,+suostummeko+kuulemaan+mitä+Jumala+meistä+ilmoittaa:"Hän+tietää,+millaista+tekoa+me+olemme;+hän+muistaa,+että+olemme+tomua".++PS+103:14"Olen+Jumalan+edessä+samanlainen+kuin+sinä;+savesta+minutkin+on+otettu."++JOB+33:6Tomu+ja+savi+eivät+määrää+Jumalaa.Jokainen+Jumalan+valtakunnassa+jotakin+siunauksellista+suorittanut+on+tuttu+näiden+tekstien+kanssa.++Ne+ovat+pitäneet+Jumalan+ihmisiä+kurissa.++Ovat+pelastaneet+ajattelemasta+sopimattomia+ja+suuria+asioita.++Paavo+Hiltusta+lainaten:+"Kuuntele,+onko+kenkäsi+alla+olevalla+tomulla+ääntä,+jolla+se+määrää+Jumalaa?"+Paavo+Hiltusen+lainaus+on+peräisin+Radio+Patmoksessa+käytetystä+puheesta,+jossa+Hiltunen+käsittelee+itseänsä+tomuna.++Sitä+ennen+hän+on+puhunut+++päivistä,+jolloin+kulki+rohkeasti+hengellisissä+kokouksissa+ympäri+Suomea+ja+ajoi+perkeleitä+ulos+riivatuiksi+kuvitelluista+ihmisistä.++"Määräsin+sekä+perkeleitä+että+Jumalaa",+hän+tunnustaa.++"Sitten+Jumala+salli+elämääni+tapahtumia,+jotka+osoittivat+minulle+hengellisyyteni+valheellisuuden,+jopa+Jumalan+vastaisuudenkin.+Minut+paljastettiin+tomuksi+ja+saveksi."Tämä+on+minunkin+todistukseni.Minäkin+olen+joskus+kuvitellut+paljonkin+itsestäni+Jumalan+miehenä.Sitten+tuli+elämääni+minun+paratiisipaljastukseni:+huomasin+olevani++alasti,+eikä+viikunapuun+lehdistä+ollut+apua.+Se+vasta+oli+herätyksen+aikaa!Kyyneljärvessä,+pimeässä,+joutui+huutamaan+armoa+ja+laupeutta."Kaikki+ovat+tulleet+tomusta,+ja+kaikki+palaavat+tomuun."++SRN+3:20Vanhan+kirkkorukouksen+tunnustussanat:+"Minä+vaivainen,+syntinen+ihminen..."+saivat+uuden+syvyyden.Billy+Graham+edellä+mainitussa+yhteydessä+käsitellessään+Raamatun+harvinaisia+herätysskenaarioita+toteaa,+että+jokaisessa+niistä+löytyy+Jumalan+edessä+rikkinäinen+ihmiselämä+tai+kokonainen+kansakunta+rikki+menneenä+armon+kerjäläislaumana.Tätä+tiedostamista+olen+oppinut+kaipaamaan+siellä,+missä+Suomen+Siionissa+puhutaan+herätyksestä.Kaipaan+rikkirepäistyjä+sydämiä.Kaipaan+aitoja+oman+hengellisen+kylmyyden+ja+lihasta+löytyvän+oman+pahuuden+esille+pakottamia+kyyneliä.Ja+jos+Raamattuani+yhtään+oikein+osaan+lukea,+tuota+kaipaa+Jumalakin.+.+.+.+YKSI+DEFINITIO+HERÄTYKSESTÄ+sekä+Raamatun+että+kirkkohistorian+lehdiltä+löydettynä+on+tämä:++Jumala+armahtaa+meitä.++"Herra+on+laupias+ja+armahtava,+pitkämielinen+ja+suuri+armossaan.++Ei+hän+tee+meille+syntiemme+mukaan+eikä+maksa+meille+pahojen+tekojemme+mukaan.++Sillä+niin+korkealla+kuin+taivas+on+maan+yllä,+niin+voimallinen+on+hänen+armonsa+niitä+kohtaan,+jotka+häntä+pelkäävät.++Niin+kaukana+kuin+itä+on+lännestä,+niin+kauas+hän+siirtää+meistä+rikkomuksemme.++Niin+kuin+Isä+armahtaa+lapsiaan,+niin+Herrakin+armahtaa+niitä,+jotka+häntä+pelkäävät.++Sillä+hän+tietää,+millaista+tekoa+me+olemme;+hän+muistaa,+että+olemme+tomua."++PS+103:8-14Spurgeonille+tämä+teksti+oli++"herätyksen+resepti".Spurgeon+sanoi+Jumalan+säännöllisesti+muistuttavan+pyhiänsäkin+siitä,+että+nämä+ovat+tomua.++"Oi+ihminen,+ota+vaarin+tuollaisesta+tomu-hetkestäsi.++Sairauden,+heikkouden,+väsymyksen+hetkinä+ihminen+on+tilassa,+jossa+hänen+avuttomuutensa+huuto+Jumalan+puoleen+koskettaa+Jumalaa+väkevästi+-+jopa+niin,+että+jos+petillämme+emme+ainoastaan+ajattele+itseämme+vaan+meitä+painaa+toisten+hengellinen+hätä,+niin+tomu-hetkenämme+olemme+rukoilijoita,+joita+Jumala+haluaa+ja+joita+Hän+kuuntelee.++Jumala+kun+on+sellainen,+että+Hän+kulkee+aina+niiden+ohitse,+jotka+kuvittelevat+määräävänsä+Häntä."Helluntailegendalla+Veikko+Mannisella+on+saarna,+jossa+tekstinä+on+Psalmin+sana+"olemme+tomua."++Tässä+joitakin+irrallisia+ajatuksia+saarnan+sisällöstä.Manninen+toteaa,+että+Psalmin+ajatus+on+ihmiselle+nöyryyttävä.++Samalla+se+on+täynnä+loistavaa+valoa.++Tomun+lapsilla+-+heilläpä+juuri+-+on+mahdollisuus+saada+juoda+janoonsa+jumalallisesta+lähteestä.+Jumala+antaa+vastauksiansa+todelliseen+hätään.+Tomu-ihmisellä+on+hätä.++Lähteen+vedet+voivat+ihmeellisesti+kuohua+ja+täyttää+tomuolennon+elämällä+ja+voimalla,+autuudella+ja+armolla.++Veikko+Manninen+suorastaan+hehkuttaa,+kun+hän+lopulta+toteaa:+Tämä+se+on+suurta+ja+ihanaa:+tomu+voi+tulla+osalliseksi+itse+Jumalan+omasta+elämästä.Jatkuu+.+.+.
  8. Patmos+blogi+18.5.2016+Leo+Meller+on+Patmos+Lähetyssäätiön+perustaja+ja+eläkkeellä+oleva+toiminnanjohtaja+(1971-2010).https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/861/tomua_ja_saveaTomua+ja+savea--------------------Helsingin+suunnalla+hengellinen+elämä+otti+korkeita+hyppyjä+helluntain+koittaessa.++Kohtuullisen+suureen+halliin+kerääntyi+kohtuullisen+paljon+kristittyjä.++Tapahtuma+aloitettiin+Finlandia-hymnin+vavahduttavan+koskettavalla+esityksellä.+Ylistyksen+pauhussa+julistettiin:++"Suomi,+sinun+päiväsi+koittaa!+-+Siksi:+Nouse,+Suomi!"+Runsas+vuorokausi+ja+vajaat+kymmenen+tilaisuutta+myöhemmin+julistettiin:+"Suomi+nousi+jo!"++Läpimurto+oli+saavutettu+-+herätys+taivaasta+on+tullut+Suomeen+-+koittaisi++uusi+päivä,+uusi+aika,+Jeesuksen+Kristuksen+ollessa+kuninkaitten+Kuninkaaksi+julistettu+Suomen+hallitsija.++Valtavia+lupauksia+lausuttiin+julki.+Valtavalla+innostuksella+kokouskansa+omisti+ne+itselleen+ja+rakkailleen.++Viimeiset+aplodimyrskyt+ja++soitot+ja+horjumiset+voiman+alla+-+ja+arki+alkoi+pilkistää.++Ensimmäisenä+arkipäivänä+olin+patmostilaisuudessa+Tampereen+baptistikirkossa.++Analysoin+suurtapahtumaa+ja+etsin+ensimmäisiä+merkkejä+siitä,+että+Suomi+nousi.++Nousun+oli+määrä+olla+tosiasiassa+yhtä+kuin+taivaasta+tullut+uusi+herätys+Suomen+kansalle.++Yhtä+lailla+Raamatusta+kuin+kristikunnan+historian+lehdiltä+löytyvät+taivaasta+tulleen+herätyksen+merkit.++Ne+ovat+Raamatussa+siksikin,+että+vertailemalla+niitä++ajassamme+tapahtuvaan+huomaa+nopeasti,++olemmeko+nyt+raamatullisen++herätyksen+keskiössä+vai+emme.++Kannattaisiko+sinun+kuulla+puhe,+jonka+pidin+Tampereella?++Tämän+blogin+pohjassa++kerron,+miten+voit+tilata+äänitteen.++Blogissani+siirryn+suurkokouksen+herättämiin+ajatuksiin+yleensä+herätyksestä.+.+.+.KEITÄ+ME+OLIMME,+jotka+kiittäen+rukoilimme+Suomelle+nousua+ja+runsas+vuorokausi+myöhemmin+julistimme+sen+jo+alkaneen+tapahtua?Kun+on+kysymys+herätyksestä,+toki+tiedämme,+että+ellei+Jumala+lähetä+sitä,+ei+sellaista+myöskään+ihmismenetelmin+tuoteta+täällä+maan+päällä.Herätyksessä+ollaan+tekemisissä+kahden+osapuolen+kohtaamisen+kanssa.Jumalan.++Ja+ihmisen.Kristikunnassa+on+tutkittu+raamatullisen+herätyksen+historioita+ja+otettu+niistä+malleja+kutakin+aikaa+varten.Billy+Graham+on++luennoinut+herätyksistä+ja+todennut,+että+Raamatun+sivuilta+löytyy++reilusti+alle+kaksikymmentä+mallia,+esimerkkiä+siitä,+miten+Jumalan+lähettämä+aito+herätys+ilmenee+maan+päällä.Asiansa+tunteva+maailmanevankelista+nostaa+ihmisen+paratiisiluomisen+malliksi+herätyksen+antamisesta+taivaasta+maan+päälle..+.+.LUOMISKERTOMUKSESTA+LUEMME,+ETTÄ+Herra+Jumala+"muovasi+ihmisen+maan+tomusta+ja+puhalsi+hänen+sieraimiinsa+elämän+hengen.++Näin+ihmisestä+tuli+elävä+sielu."++1+MS+2:7+Jumala+sen+teki.++Kaiken.Tiedämme+ja+osaamme+kertoa+edelleen+mitä+tapahtui+paratiisissa.Ihminen+lankesi+syntiin.++Ihminen+kuolemalla+kuoli.++Hengellisen+kuoleman+todistukseksi+ihminen+alistettiin+ajallisen,+fyysisen+kuoleman+kokijaksi.++Ihmisen+silmät+avattiin+näkemään+totaalisen+avuttomuutensa+tilan.++"He+huomasivat+olevansa+alasti."++1+MS+3:7++Paratiisissa+herättiin.Herännyt+ihminen+paratiisissa++ei+omistanut+rahtuakaan+omaa++voimaa+huolehtiakseen+syntiinlankeemuksen+vaikuttaman++alastomuuden+tilansa+korjaamisesta.Ihminen+on+heränneessäkin+tilassa+avuton+siirtämään+itseänsä+kuolemasta+elämään.Koska+hän+ei+voi+itseäänkään+auttaa,+ei+hän+voi+auttaa+ympärillään+oleviakaan.+Ihminen+ei+synnytä+herätystä.+++Herätys+ei+ala+mahtipontisilla+kliseillä.Ei+alkanut+esimerkiksi+vuosi+sitten+parin+tuhannen+ihmisen+johtajiensa+kanssa+julistaessa++Helsingin+Olympiastadionilla,+että+nyt+se+puhkesi+-+herätys!++Herätys,+jota+koko+maailma+ihmettelisi!+++Muistaako+kukaan+enää+Herzogien+tapausta?Jatkuu+.+.+.
  9. EI_TROLLI_vaan_TOTUUS+=+Jumalan+TOTUUSLue.Ja.Kirjoita.Tarkasti+=+RIKKOMUS+KÄSITTELY+LISTA+-+JEREMIA+23:30-32+.+.+.Jumala+SANOO+.+.+.+.+.+.+KOSKA+Profeettani+-+Jumalan+Henkäys+-+EI+ELÄNYT+-+Raamatun+AIKANA+-+niin+.+.+..+.+.+Hän+KIRJOITTAA+---+nyt+---+TÄNNE+Profetiat+PALSTALLE+---+juuri+niin+kuin+.+.+..+.+.+MINÄ+Kaikkivaltias+Jumala+TAHDON+---+ENKÄ+KYSY+KENELTÄKÄÄN+LUPAA+.+.+..+.+.+siihen+MITÄ+HALUAN+SANOA+-+ja+-+MILLÄ+TAVALLA+ASIANI+ILMOITTAA+.+.+.+:)+Jumalan_henkäys+=+Jeesus_valitsi_tekstin+.+.+.+Johannes+Kastaja+Toinen+.+.+.+!Johannes+Kastaja+Toinen+.+.+.+aloittaa+kohta+JULKISEN+toimintansa+Suomessa+.+.+.+;)+.+.+.+.+.+.+.+.Evankeliumi+Markuksen+mukaan+613.+Ja+he+ajoivat+ulos+monta+riivaajaa+.+.+..+.+.Mark.+6+:+7,++12+-+16+--->++UUSI+AIKAKAUSI+ALKAA+-+siis+-+LOPUN+ALKU+KÄYNNISTYY7.+Ja+hän+kutsui+tykönsä+ne+kaksitoista+ja+alkoi+lähettää+heitä+kaksittain+ja+antoi+heille+vallan+saastaisia+henkiä+vastaan.+12.+Niin+he+lähtivät+ja+saarnasivat,+että+oli+tehtävä+parannus.+13.+Ja+he+ajoivat+ulos+monta+riivaajaa+ja+voitelivat+monta+sairasta+öljyllä+ja+paransivat+heidät.+14.+Ja+kuningas+Herodes+sai+kuulla+hänestä,+sillä+hänen+nimensä+oli+tullut+tunnetuksi,+ja+ihmiset+sanoivat:+"Johannes+Kastaja+on+noussut+kuolleista,+ja+sentähden+nämä+voimat+hänessä+vaikuttavat".+15.+Mutta+toiset+sanoivat:+"Se+on+Elias";+toiset+taas+sanoivat:+"Se+on+profeetta,+niinkuin+joku+muukin+profeetoista".+16.+Mutta+kun+Herodes+sen+kuuli,+sanoi+hän:+"Johannes,+jonka+minä+mestautin,+on+noussut+kuolleista".
  10. Rakas+Jarmo!""Lopunaikojen+merkkihenkilöt""-----------------------------------------Jumalan_henkäys++18.7.2017+8:00Rakkaat+Jumalan+Lapset+!LOPUN+AJAN+HERÄTYS+.+.+.+ALKUSEURAKUNTA+kuten+Raamatussa+.+.+.+aloittaa+JULKISEN+TOIMINTANSA+.+.+.+Johannes+Kastaja+Toinen+.+.+.+aloittaa+JULKISEN+TOIMINTANSA+.+.+.+;).+.+.+SIIS+.+.+..+.+.+Johannes+Kastaja+TOINEN+-+ja+-+Suomen+Uudestisyntyneet+APOSTOLIT+.+.+.+;).+.+.+...............................................................................................................................+.+.+...+.+..+.+.+.+..+.+.+.+.+.+..+.+.+.+.+.+.+.+LOPUN+AJAN+----+suuri+---+HERÄTYS+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+..+.+.+..+.+.+.+.+.+.+.Niilo+Yli-Vainion+näky+v.1956+Alajärvellä+(Mauno+Saaren+kirjasta+Saarnaaja,++s.+266-267)»+.+.+.+Nämä+tapahtumat+selvisivät+minulle+tavallaan+jo+vuonna+1956+Alajärvellä,+kun+seurakunnan+rukoushuonetta+rakennettiin.+Olin+sairas+jo,+36-vuotiaana.+Tuli+ilmoitus,+"pääni+näky",+ei+ilmestys+eikä+uni,+vaan+näky,+yöllä!Näin+suunnilleen+hehtaarin+kokoisen+viljavainion.+Seisoin+sen+reunassa.+Minulla+oli+halu+ruveta+sitä+leikkaamaan,+mutta+vainio+oli+vihreä.+Kuva+katosi+niin+kuin+filmi+katoaa.Sitten+ilmestyi+sama+vainio+taas.+Nyt+se+näytti+kypsältä,+mutta+kun+katsoin+sitä,+siinä+oli+ohdakkeita+ja+juolaa.+Taaskin+minulla+oli+tunne,+että+pitäisi+ruveta+leikkaamaan.Mutta+tämäkin+kuva+katosi.Sitten+tuli+kolmas+kerta.+Pelto+oli+muuttunut+kullankeltaiseksi.+Sellaiseksi+kuin+pellon+pitää+leikkuuaikana+olla.Taas+kuva+katosi+ja+tuli+sitten+neljännen+kerran.+Tuuli+nousi,+idästä,+toi+synkkiä+pilviä,+isoja+lonkoja,+ne+laskeutuivat+alaspäin.+Minulle+tuli+tunne,+että+tulossa+on+hirmumyrsky.Juuri+silloin+lähtivät+vanhanaikaiset+vankkurit+liikkeelle.+Tuli+miehiä,+jotka+nostivat+hirmuisella+kiireellä+lyhteitä+vankkureille,+leikattua+viljaa,+pilvien+alla,+tuulessa,+mustien+pilvien+alla.+Siihen+päättyi+näky.Olin+hereillä+ja+tajusin+sellaisen+päivän+tulevan,+jona+Jumalan+viljaa+kootaan+kiireesti,+myrskyn+alta,+aivan+samanlaisin+vanhanaikaisin+keinoin+kuin+aikaisemmin,+kuin+alkuseurakunnan+aikana.Se+tarkoittaa+esimerkiksi+sitä,+ajattelin,+että+herätys+alkaa+myöhään,+niin+että+pelto+on+ja+vilja+on+jo+kasvanut+ja+ollut,+leikkuuta+on+mietitty.+Ja+kun+herätys+alkaa,+se+alkaa+nopeasti,+ihmein,+merkein+ja+tunnusteoin.Sen+vuoksi+se+etenee+niin,+että+kuuroille+ei+tarvitse+huutaa.+Ei+tarvitse+temppuilla+eikä+keksiä+konsteja,+ei+tarvitse+kuin+antaa+mennä,+vanhanaikaisilla+vankkureilla,+ei+tarvitse+kuin+vain+julistaa+evankeliumia+Jeesuksesta+.+.+.+».+.+.+.+.+.+.+.SIIS+.+.+.+Viimeisten+Päivien+Herätys+-+ja+-+sitten+-+SE+-+tapahtuu+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.LOPUN+AJAN+TAPAHTUMAT+---+AHDISTUKSEN+AIKA+-+ja+-Jumalan+VIHAN+AIKA+-------------------------------------------------------------------------------------------------------Jumala+SANOO+.+.+.+TULEVISTA+TAPAHTUMISTA+.+.+..+.+.+AIKAJÄRJESTYKSESSÄ+ASIAT+ETENEVÄT+SEURAAVASTI+.+.+.---AHDISTUKSEN+AIKA+.+.+.*****+ENSIMMÄINEN+TODISTAMINEN+*****Aluksi+todistetaan+-+UUDEN+TESTAMENTIN+mukaisesti+-+JUMALAN+OLEMASSA+OLO+ja+RAAMATUN+TAPAHTUMIA+TODEKSI.ME+Suomen+UUDESTISYNTYNEET+-+TODISTAMME+.+.+.+TEKEMÄLLÄ+niitä+samoja+TEKOJA,+joita+-+Jeesus+ja+opetuslapset+sekä+APOSTOLIT+-+TEKIVÄT+.+.+.+!NE+-+JOTKA+USKOVAT+-+tuon+todistuksen+--->+VIISAITA+=+UUDESTISYNTYNEITÄ+!+---MESSIAS+TULEE+-+Jeesus+Kristuksen+Toinen+Tuleminen+.+.+.+:)YLÖSOTTO+TAPAHTUU+--->+TOINEN+otetaan+.+.+.+TOINEN+jätetään.VIISAAT+lähtevät+.+.+.+TYHMÄT+jäävät+-+seuraamaan+TOISTA+TODISTUSTA.---Jumalan+VIHAN+AIKA+.+.+.+*****+TOINEN+TODISTAMINEN+*****KAKSI+SÄKKIPUKUISTA+todistavat+-+VANHAN+TESTAMENTIN+mukaisesti+-+JUMALAN+SANAA,+kuten+myös+ILMESTYSKIRJA+asian+kertoo.Elia+ja+Mooses+-+TODISTAVAT+.+.+.+TEKEMÄLLÄ+niitä+samoja+TEKOJA,+joita+-+HE+aikaisemmin+Raamatun+mukaan+-+TEKIVÄT+.+.+.+!+.+.+.+.+.+.+.+.Aamen+---+Kyllä+.+.+.+ASIA+ON+JUURI+NOIN+.+.+.+:)TULOSSA+ON+VAIN+YKSI+---+Seurakunnan+YLÖSOTTO+---+SIIS+.+.+.+.+.+.+Jeesus+Kristuksen+Toisen+Tulemisen+YHTEYDESSÄ+.+.+.+!.+.+.+...........................................................................................+.+.+.+.+.+...SEURAKUNNAN+YLÖSOTTO+---+ON+SUURI+-+JULKINEN+-+TAPAHTUMA,+jota+myös+JULISTETAAN+---+SUUREEN+ÄÄNEEN+ENNAKOLTA+---+koska+siis+SAMASSA+YHTEYDESSÄ+.+.+.+Jumalan+Lapset+---+ODOTTAVAT+.+.+.+MESSIASTA+.+.+.+!VALMISTELEMME+-+siis+-+Herran+SAAPUMISTA+-+ja+-+Seurakunnan+YLÖSOTTOA+.+.+.+!+..............................................................................................................................................+.+.+.+.....................Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  11. Jeesus+Kristus+.+.+.+ELÄÄ+-+ja+-+TOIMII+.+.+.+!+Jumalan_henkäys++21.8.2016+23:51Rakkaat+Jumalan+Lapset+!Jeesus+Nasaretilainen+on+syntynyt+21.08+vuonna+7+eKr+klo:12:17,+Jumalan+ilmoituksen+mukaisesti,+eikä+sitä+voi+mitenkään+ihminen+tutkia,+se+SYNTYMÄAIKA+vaan+on+ja+pysyy,+eikä+muuksi+muutu.Jeesus+Kristus+-+ELÄÄ+-+ja+-+TOIMII+.+.+.+Uudestisyntyneiden+KAUTTA+.+.+.+!.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+..............................................................................................+.+.+.Jumala+SANOO+.+.+.+.+.+.+JOS+jollakin+on+KORVAT+KUULLA+.+.+.+hän+KUULKOON+.+.+.+!++.+.+.+.+.+.+.+.+Evankeliumi+Markuksen+mukaan,+Mark.+4:+21-25+--->+Sanan+oikea+kuuleminenJeesus+sanoi:+"Ei+kai+lamppua+sitä+varten+tuoda+huoneeseen,+että+se+pantaisiin+vakan+alle+tai+vuoteen+alle?+Lampunjalkaanhan+se+pannaan!+Kaikki+kätketty+on+olemassa+vain+ilmi+tuotavaksi,+salassa+oleva+vain+siksi+että+se+tulisi+julki.+Jos+jollakin+teistä+on+korvat,+hän+kuulkoon."+Ja+hän+lisäsi:+"Huomatkaa,+mitä+kuulette.+Niin+kuin+te+mittaatte,+niin+tullaan+teille+mittaamaan,+vielä+sen+ylikin.+Jolla+on,+sille+annetaan,+mutta+jolla+ei+ole,+siltä+otetaan+pois+sekin+mitä+hänellä+on."+.+.+.+.+.+.+.+.RAKKAAT+LAPSENI+-+Apostolinen+siunaus+TEILLE+KAIKILLE.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+armo,Jumalan+rakkausja+Pyhän+Hengen+osallisuus+olkoon+sinun+kanssasi.Aamen.****************************************************************************+JUMALAN+ainoa+poika,+JEESUS+KRISTUS=JUMALA+****************************************************************************Evankeliumi+Johanneksen+mukaan,+Joh.+1:1,+14,+18+--->+Sana+tuli+ihmiseksiAlussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.********************************************************************Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mikä+on+ilmoitettu+.+.+.+se+on+Jumalan+nimissä+ilmoitettu+!"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään."+-+Matt.+5:17Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  12. Profetia+30.3.2016++211357871++31.3.2016+23:47+Cherie+Sheridanin+30.3.2016+saama+profetia+LINNOITUKSET+Jumala+tule+hajottamaan+rahan+palvonnan+epäjumalat,+vaikka+se+tarkoittaisi+yhteiskunnan+perustusten+järkkymistä.+Babylonian+(uskonnollisuuden)+alttarit+tulevat+romahtamaan+Jumalan+voimasta.+Jumala+on+se,+joka+pitää+kansakunnat+pystyssä.+Kun+Jumala+kielletään+voiman+ja+menestyksen+antajana,+jokainen+kansakunta+kaatuu.+TEHKÄÄ+PARANNUS+Kansojen+menestys+ja+mahti+kaatuvat,+kunnes+ne+antavat+kunnian+Jumalalle.+Suomi+herää!+Tuomio+on+ovella!+Sinulta+on+odotettu+vain+sitä,+että+antaisit+kunnian+Herralle,+joka+pelasti+sinut+vihollisen+kädestä.+Kuinka+olemme+kieltäneet+Sinut,+te+kysytte?+Siten,+että+olette+vaihtaneet+Minut+rahan,+materian+ja+lihallisten+nautintojen+epäjumaliin.+Jos+jatkatte+tätä+tietä,+lapsistanne+tulee+vielä+pahempia,+kuten+Sodoma+ja+Gomorra!+Tehkää+siis+parannus+tai+tulen+ja+siirrän+lampunjalkanne+pois+paikaltaan!+Olette+tuoneet+pakanoiden+rituaaleja+minun+huoneeseeni.+Uskonnollisuuden+ja+ihmisten+perinnäissääntöjen+epäjumalat+olette+tuoneet+sinne.+Ja+niin+ovat+lamppunne+sammuneet.+Juhlitte+voittoani+noitien+kanssa!+Osoitatte+epäkunnioitusta+ristillä+vuodattamalleni+verelle+ja+kärsimykselle.+Pelkäätte+omasta+puolestanne,+ettekä+huolehdi+vähimmistä+veljistäni,+jotka+kärsivät+Nimeni+tähden.+TEHKÄÄ+PARANNUS+TE+PAHA+JA+USKOTON+KANSA!+Kääntykää,+ennen+kuin+vien+teidät+jälleen+vankeuteen.+Johtajanne+ovat+vieneet+teidät+syvälle+harhaan.+Kääntykää!+Kääntykää!+Kääntykää!+Kääntykää+puoleeni+nöyryydessä.+Älkää+omaksuko+valhetta!+En+iske+silmää+synneillenne,+vaan+ne+ovat+kuin+löyhkä+sieraimissani.+Katukaa!+Tuomio+tulee+viipymättä!+LUPAUS+Jos+käännytte,+käytän+teitä+Minun+äänenäni+koko+maailmalle.+Kääntykää+vain+pois+rahan+ja+materian+palvonnasta.+Minussa+ovat+kaikki+teidän+tarpeenne.+Tavaran+himostanne+on+tultava+loppu!+SANANSAATTAJAT+Olen+lähettänyt+sanansaattajiani+Suomeen+vuosien+ajan,+jotta+syttyisitte.+Te+pidätte+heitä+vain+viihdyttäjinä.+Mitä+nyt?+Mitä+uutta+taas?+Vain+uusi+teatteriesitys+jälleen,+jota+katsoa.+Haluatte,+että+he+antavat+itsensä+teille+kokonaan,+mutta+mitä+he+saavat+palkaksi?+Mitä+teette+saatuanne+Sanan?+Te+paadutatte+itsenne,+ette+muutu.+Ja+jokaisen+Sanan+jälkeen+paadutte+yhä+enemmän,+koska+ette+ottaneet+sanaa+vakavasti.+Totisesti,+lähetän+profeettojani+varoittaakseni+teitä!+Kuunnelkaa+heitä+ja+kääntykää!+TALOUS+Kun+maailman+talous+kaatuu,+me+kaadumme+myös.+Perustukset+järkkyvät+ja+sulavat+kuin+vaha+Minun+edessäni.+Valitkaa+siis+tänään,+ketä+palvelette.+Jos+Jumalaa,+niin+palvelkaa+tosissaan.+JOHTAJAT+Suomen+johtajat+ovat+johtamassa+harhaan+kansaanne.+He+kuuntelevat+humanismin+ja+poliittisen+korrektiuden+ääntä.+He+ovat+ennakkoluuloja+ja+rasismia+vastaan+muuttaen+Totuuden+vääräksi+ja+haluten+poliittista+korrektiutta.+Heistä+on+tullut+sokeita+taluttajia.+Rukoilkaa+johtajienne+puolesta,+että+he+kääntyisivät+puoleeni.+TUOMIO+VAI+ARMO+Tuonko+siis+armon+vai+tuomion+teille?+Tehkää+siis+parannus+ja+kääntykää+jälleen+Minun+luokseni+rakkaani!+Sillä+Minä+tulen+pian,+sanoo+Jumalan+Henki.+HERÄTYS+Haluaisin+tulla+keskuuteenne,+mutta+ihmiset+vain+pelaavat+peliään+seurakunnassa,+eivätkä+ota+Minua+vakavasti.+He+ovat+huolissaan+vain+omasta+elämästään,+eikä+Minulle+ole+siinä+tilaa.+Joudun+ravistelemaan+heitä+saadakseni+taas+heidän+huomionsa.http://www.jouko-piho.fi/211357871