Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

61

  1. Hyvistäkin magneeteista joskus tulee olumppiarenkaita kattoon vaikka magneetti olisikin hyvä. Itseltäni ei toistaiseksi omatekele tai kaupallinen ole lähtenyt ajoaikana irti kuin oksaan osumalla. Magneetijalan antennijohdot ovat tavallisesti sen verran ohuit, että kyllä ne oven tiivisteen välistä kivsti sisälle tulee. Joskus aikoinaan oli käytössä tehdastekoinen diplekseri LA-antenniin ja sillä ainakin FM-autoradio vaikutti toimivan hyvin. Yhtenä vaihtoehtona vois tuossa antenni ongelmassa laittaa varttiaaltoinen keppi vetokoukkuun killumaan. Tulis antennivahvistus hyödynnettyä hyvin.
  2. Tota noin. Fluken kohdalla siinä päällä lukee tester joten se ei ole mittari. Testeri ilmoittaa jotakin tuloksia LCD-näytöllä, mutta ilmaisuun indikaattorina voisi olla myös summeri tai LED-rivi. Käynnistys ongelmista ensimmäisenä auton ikä. Tarkoitan tuolla sytys- ja polttoainejärjästelmän tyyppiä. Pelpästään toisen preikkaaminen riittää isoihinkin ongelmiin, mutta usein hämmikiä vähän molemmissa. Kuluneisuudesta johtuvia käynnistys ongelmia ei yleensä ole ja ne ilmenevät lähinnä lämpimänä käynnistettäessä. Tise tarkistan ongelmatilanteessa helpoimmasta: kipinä, bensansaanti (ellei se mittarin mukaan jo ole loppu), tulppien kunto. Usean tuhannen ajettu tulppa kertoo kokemuksen kautta kohtalaisesti moottori kunnosta.