Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+en+saa+edes+toivottaa+siunausta+toisille?+Olet+aika+veijari.
02.05.2017 19:25
Mikä+on+lakiliitto?+Sellaista+ei+määritellä+missään+kohtaa+Raamattua.+Jos+joku+on+lakiliitto+niin+uusi+liitto,+sillä+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme:
"Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani."+(Jer.+31:33)
Se+että+olemme+armon+alla+ei+anna+meille+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia+vastaan:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
Laki+ei+ole+armon+vastakohta.+Jos+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+hänen+käskyt:
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
Laki+ei+ole+raskas+taakka,+eikä+sitä+missään+kohtaa+Raamattua+kutsuta+orjuuden+ikeeksi:
”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
Psalmi+119+on+176+jaetta+pelkkää+lain+ylistystä.+Kannattaa+lukea.
02.05.2017 19:23
Mt.+18:20+"Sillä+missä+kaksi+tai+kolme+on+koolla+minun+nimessäni,+siellä+minä+olen+heidän+keskellään."+Emme+siis+tarvitse+katedraaleja,+piispoja+ja+kardinaaleja+kaitsemaan+meitä.+Kaksi+tai+kolme+riittää.
02.05.2017 19:17
>>+Alkuseurakunnan+opetuslapset+eivät+olleet:
•+luterilaisia+kristittyjä
•+helluntailaisia+kristittyjä
•+vapaakirkollisia+kristittyjä
•+baptisteja
•+adventisteja
•+metodisteja
•+yms.+laisia+ja+istejä.
<<
Alkuseurakunnan+opetuslapset+eivät+olleet+kristittyjä+ollenkaan,+he+olivat+juutalaisia+ja+kokoontuivat+synagoogassa.
02.05.2017 19:15
>>+10+käskyä+on+aivan+hyvä+laintiivistelmä+myös+pakanoille.++<<
Jos+kymmenen+käskyä+on+aivan+hyvä+laintiivistelmä+myös+pakanoille,+silloin+sinun+tulee+pyhittää+sapatti,+sillä+neljäs+käsky+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Ole+siis+tarkka+sanoissasi.
02.05.2017 19:11
Mikä+tässä+on+niin+monimutkaista+että+et+tätä+asiaa+ymmärrä?+Raamattu+ei+puhu+mitään+viikonpäivistä.+Päiviä+kutsutaan+raamatussa+nimillä+1-6.+päivä+ja+seitsemättä+päivää+kutsutaan+sapatiksi.+Mooses+käski+israelilaisten+pyhittää+viikon+seitsemännen+päivän,+jonka+Jumala+oli+pyhittänyt+jo+luomisviikolla.+(Raamattu+ei+suoraan+mainitse+vietettiinkö+sapattia+ennen+Moosesta,+mutta+olisi+erikoista+jos+sitä+ei+olisi+vietetty.+)+Sapatin+rikkomisesta+määrättiin+kuolemanrangaistus.+Kyse+oli+siis+erittäin+vakavasta+käskystä.+Israelilaiset+viettivät+siis+varmasti+sapattia+aina+viikon+seitsemäntenä+päivänä.+He+ovat+viettäneet+sapattia+tuhansia+vuosia+tähän+päivään+asti.+Ei+ole+mahdollista,+että+miljoonapäinen+kansa+olisi+jossakin+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä.+Koska+juutalaiset+tänä+päivänä+viettävät+sapattia+lauantaina,+tiedämme+varmasti+että+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä.
02.05.2017 19:07
Missä+kohtaa+Raamattua+Paavali+sanoo+että+Jeesus+oli+vain+opettaja?
02.05.2017 18:59
Missä+kohtaa+Raamattua+annetaan+Noan+lait+kaikille+ihmisille?+Tämä+Noan+lait+juttu+on+täysi+myytti,+niitä+lakeja+ei+löydy+Raamatusta.+Ja+Jerusalemin+kokouksessa+annetut+neljä+käskyä+eivät+liity+Noan+lakeihin+millään+tavalla.+Nooan+lait+määritellään+Talmudissa,+joka+ei+ole+meidän+pyhä+kirjamme.+Ethän+halua+seurata+fariseusten+opetusta?
02.05.2017 18:58
Hanki+joku+muu+harrastus+kuin+minun+vainoaminen.+Jos+olen+mielestäsi+väärässä,+osoita+se+Raamatun+avulla.
02.05.2017 18:52
Voisit+Raamatusta+näyttää+missä+kohtaa+minä+olen+erehtynyt.+Enkä+mielestäni+ole+millään+tapaa+flodannut+tätä+foorumia.+Sana+on+vapaa,+ei+ole+pakko+lukea,+saati+kommentoida,+jos+ei+tykkää.
02.05.2017 18:51
2.Kor13:1+"Kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla+on+jokainen+asia+vahvistettava."
Tämä+ei+tarkoita+että+Raamatun+jae+täytyy+löytyä+Raamatusta+vähintään+kaksi+kertaa+ollakseen+totta.+Tässä+jakeessa+puhutaan+ihmisistä+todistajina,+ei+Raamatun+jakeista.+Yksikin+Raamatun+jae+riittää+ollakseen+totuus.
02.05.2017 18:46
>>+Monet+ovat+huomanneet,+että+Raamatusta+on+poistettu+jakeita.+Harvemmat+tietävät,+että+on+tapahtunut+päinvastaistakin.+Alussa+mainittu+Matteuksen+evankeliumin+lopussa+oleva+lähetyskäsky+on+yksi+esimerkki+sellaisesta.+<<
Täyttä+hölynpölyä.+Nestle+Aland+Novum+Testamentum+Graece+28+mukaan+tuo+jae+löytyy+varhaisimmista+käsikirjoituksista.+Ei+ole+olemassa+käsikirjoituksia,+joissa+sitä+ei+olisi.+Jos+väität+että+se+on+vain+lisäys,+miksi+se+löytyy+vanhimmista+käsikirjoituksista?
02.05.2017 18:43
Täyttä+hölynpölyä.+Pienoisevankeliumi+Joh+3:16+löytyy+vain+kerran,+sekö+siis+ei+ole+totta?
02.05.2017 18:40
Merkittävää+tässä+on+että+tuo+seitsemän+päivän+kierto+ei+ole+millään+tavalla+riippuvainen+kalenterista.
02.05.2017 18:37
>>+Koko+minun+uskossaoloni+aikana+on+kaikissa+yhteyksissä+painotettu+sitä,+että+Raamatun+opit+pitää+perustella+ainakin+kahden+raamatunjakeen+avulla,+muuten+asiaa+ei+pidetä+virallisesti+oikeana.+<<
Täyttä+pötypuhetta.+Yksikin+jae+riittää.
02.05.2017 16:40
"Kastamalla+heitä+Isän,+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen"+löytyy+varhaisimmista+käsikirjoituksista+eikä+todellakaan+ole+mikään+myöhempien+aikojen+lisäys.
02.05.2017 16:38
Ja+miten+Vanhaa+testamenttia+tulisi+tulkita?+Mitkä+käskyt+koskevat+kristittyjä+ja+mitkä+oli+annettu+ainoastaan+juutalaisille?
02.05.2017 16:23
Samaa+mieltä.+Lue+itse+Raamattua,+älä+usko+mitä+kirkko,+papit+tai+fariseukset+opettavat.+Älä+varsinkaan+usko+mitä+täällä+foorumilla+sinulle+väitetään.
02.05.2017 16:22
>>+Raamatusta+ei+löydy+ainuttakaan+jaetta+jonka+mukaan+sapatti+olisi+muille+kuin+juutalaisille.++<<
Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+eli+myös+pakanoita+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Pakanat+viettävät+sapattia+tuhatvuotisessa+valtakunnassa:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
02.05.2017 15:34
Suomessa+tähän+aikaan+vuodesta+aurinko+ei+todellakaan+laske+kuudelta.+Raamattu+ei+sano+mitään+sähkölaitteiden+käytöstä+sapattina.+Että+sähkö+on+mukamas+tulta+on+rabbiinisten+fariseusten+perinnäissääntö.
02.05.2017 15:31
807 / 845