Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Mikä+on+lakiliitto?+Sellaista+ei+määritellä+missään+kohtaa+Raamattua.+Jos+joku+on+lakiliitto+niin+uusi+liitto,+sillä+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme:"Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani."+(Jer.+31:33)Se+että+olemme+armon+alla+ei+anna+meille+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia+vastaan:"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)Laki+ei+ole+armon+vastakohta.+Jos+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+hänen+käskyt:"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)Laki+ei+ole+raskas+taakka,+eikä+sitä+missään+kohtaa+Raamattua+kutsuta+orjuuden+ikeeksi:”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)Psalmi+119+on+176+jaetta+pelkkää+lain+ylistystä.+Kannattaa+lukea.