Hei
Onko tehokkaita neuvoja jalkalihasten vahvistamiseen talviaikaan kuntopyörällä ?
Kesäisin pääsee taas tiellä, mutta kotina talvella kuntopyörällä, harjoitusohjeita ?
jari
Jalkalihasohjelma talvella ?
2
63
Vastaukset
- -
Koita hankkiutua spinning-tunneille jos mahdollista. Saman tyylisiä treenejä voi toki tehdä itsekin mutta itse kyllä tykkään, että joku on siinä edessä huutamassa.
Jos ei ole mahdollista, niin muista ainakin vaihdella paljon intensiteettiä. Huomattavasti tehokkaampaa, kuin vaikka tunnin pyörittely samalla poljinnopeudella. Jos haluat nimenomaan vahvistaa jalkoja, niin kuntosalitreenin yhdistäminen treeniin on selvästi tehokkaampaa kuin pelkkä pyöritys. Varmaan aivan totta, kuntosalin yhdistäminen ok, on kuitenkin niin että minun aikani aivan kaikkeen riitä, mutta voisinhan ajatella tarkoin harkittuja liikkeitä määrätyille lihaksille. Minulle tuli 4-5 vuotta sitten ylikuntotila, kun rehkin verenmaku suussa ja oli pakko uida monta kilometriä päälle. Kunto oli rautaa, monet vuodet juoksin ja pyöräilin, mutta nyt kävi niin hassusti että verenmaku suussa homma oli tervettä, mutta pitää muistaa palautua. Palautus on tärkeä.
Minulla on sellainen ymmärrys että kolmen sarjoissa ja tusina liikkeitä, eli 12x3= tehokkain ja tarpeeksi painoa. Oli kyse mistä lihaksisista tahansa.
Kotona on vatsapenkki ja hauistanko ostettu joita en ole vielä käyttänyt, harkitut liikkeet riittävät niilläkin, hiihtoa lisäksi.
Olen kesän pyöräillyt päiväretkillä ja vielä 2 viikkoa aikaa tämän viikon jälkeen, on pakko pitää huoltopäiviäkin, siivota, leipoa, yms.
Minulla ei ole ylimääräisiä lantteja tunteihin ohjattuihin.
Kuntopyörällä saa vaihdella olosuhteita ja sykemittauskin on ja kaikki muutkin mittaukset automaattisia, kahvasta mittaa sykkeenkin kämmenistä.
Hyvää loppukesää
jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193174Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622882Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o692698Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342606Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582118- 491669
- 831648
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131641Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181639- 571529