eli oon nytte 13 tyttö pitkä 165 ja paino 65 ja oisin ostamassa keväällä hevosta/ponia niimikä olis hyvä?..mulla on shetlannin poni 23v ja ratsatin sillä vielä joskus ku olin 10vuotta..eli siis mulla on jonku verra kokemusta ratsatuksesta,oon menny pieniä esteitä ja semmosta..ja nytte siis RATSU/MAASTO heppaa?että mikä rotu olisi hyvä?luonteeltaan ja muutenkin?
kiitos vastaajille
olisi kysyttävää hepoista!!
8
89
Vastaukset
- asdfs
Ehkä joku islanninhevonen? :D tai jokin risteytysponi vois olla hyvä (=
- Arabi
heippa! oon ite saman ikäne mut vähä lyhyempi ja kevyempi:D XD nii ni mul on sellane arabi ori, kosk oon ridannu tosi pitkää:))) mut nii mun mielest just joku risteytysponi jonka säkä ois niiku 140 cm ja siitä ylöspäin. tai sitte just jos haluut maastoilla/ ratsastella ni sit ois vaikka islannihevonen tai vuonohevonen. Ja mikä ettei sulle sopis iha hevonen niiku jonka säkä ois vähä pienempi ni sit kato sil pystyis menee vähä pidempääki etttei tulis ponille liia pieneks:)))
- corazonn
ehk kannattais käydä vähän aikaa ratsitunneilla ennenku ostaa hevostahevosta? :o jotta tulis kokemusta lisää, koska onhan hoidossa ja liikutuksessa ja käsittelyssä nyt ihan selvä ero hevosen ja shetun välillä.. :)
- Kokeneemmasta päästä
Suokki , vuonis , issikka , torinhevonen , connemaranponi , FWB , haflinger , trakehner , holstein tai hannoveri
:-)
En suosittele shettistä tai alle 135 cm ponia , - kirpeesuffe
suosittelen et eka ottaisit jonkun heban ylläpitoon ja sit vast ostaisit oman!
- Suokitt
Suokki tai vuonis vois ainaki ol hyvii, suokit ny ei ylees kauheesti säikkyile maastossa tms.
- heppapush
Joo mun kaverilla on vuonis ja se jaksaa pitkiäkin maastoja,en suosittele kovin korkeeta (yli 150)heppaa koska jos maastossa sattuu jotain , pudotus on aika iso.Oon suokin ja vuoniksen puolella.Vuonis on muutenkin maasto hevonen ,siihen tarkotukseen mutta se menee tosi hyvin kentälläkin ratsastaessa:D
- nasu000
Sinuna ehkä yrittäisin saada jonkun vuokrahevosen tapaisen näin ensin, ennen kuin ostat. Kun tosiaan on se vähän eri noiden shettisten ja isompien ponejen/hevosten kanssa kun kaikki on vähän isompaa ;)
Mutta ihan hevosen luonteesta riippuu kuinka rauhallinen kaveri on, mutta yleensä just esim. vuonohevoset ja suokit on ollut ainakin omalla kohdalla yleensä aika symppiksiä ja rauhallisia kaikissa tilanteissa. Mutta siis kaikki hepat yksilöitä ihan niinkun mekin ! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905489- 705056
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484166- 513850
- 423493
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 422187
- 492128
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088