Oletko omasta tahdosta sinkku?

N22v

Itse en, mutta ei vaan ole mies ehdokkaita kohdalle osunut :-( Ajelin tuossa juuri äsken autolla ja kävin katselemassa paria tonttia. Jossain on asuttava, joten itse haluaisn rakentaa talon. Olisihan se helpompaa, mukavampaa yhdessä oman rakkaan kanssa.
Mistä oikein löytäisi miehen, joka on valmis sitoutumaan, haluaa perheen, asua hieman syrjemmässä kuin vantaa, käy töissä niinkuin minäkin.. Siis ihan nuo perus tarpeet omaava mies, rakkautta ja läheisyyttä.
Harrastuksien kautta sitä ei ole löytynyt, ei töiden kautta, baareissa en käy, kavereiden kautta ei ole tullut esiin. Nettideitteihin en haluaisi sortua.
Alkaa olla itsellä niin epätoivoinen ole asian suhteen vaikka eihän tuota ikää vielä niin paljoon ole, mutta kyllä sitä kaveria vierelle kaipaa!

39

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikquu

      Vapaasta tahdosta, mutta eihän sitä tiedä jos mieli vaikka muuttuu. Sanotaan että pidän silmät kokoajan auki kaikenvaralta ;).

      "Mistä oikein löytäisi miehen, joka on valmis..."

      Jaa, kyllähän noita luulisi olevan, käsittääkseni kuitenkin suurin osa ihmisistä ainakin jossain vaiheessa tekee noi perusjutut eli muutto yhteen, naimisiin ja kakaroita jne. Kunhan et vaan rupea liikaa intoilemaan sitten kun sellanen mies löytyy, muuten säikytät vaan kundit tiehensä. Toisinsanoen, et rupee ekojen kuukausien aikana vielä puhumaan mistään pentuekoosta, tmv.

      Kysymykseen vielä että mistä löytyisi... ainakin itse oon löytänyt seuraa lähes aina vaan baarista, se taitaa kuitenkin olla se luonnollisin paikka tavata. Onko sulla joku kunnon syy miksi et siel baareissa käy? Ei ole baariseuraa etkä viitti mennä yksin? Et juo? Vai mistä kiikastaa.

    • Miesssssssssssssssss

      Voi sanoa että olen omasta tahdosta sinkku. Sinkkuuden voin kyllä lopettaa heti kun oikea sattuu kohdalle.

      Pikku neuvo sulle on se että rakenna se talo vasta sitten yhdessä sen tulevan miehesi kanssa kun sellaisen löydät. Mä en ainakaan tällä kokemuksellani suostuisi muuttamaan ns. jonkun toisen kotiin. Yhteinen asunto melkein pitää olla.

      • Koettua

        ja talonrakennus on ihan järjetöntä hommaa. Todella rankkaa puuhaa. Tietää vasta kun on kokenut, ei sovi myöskään tuoreeseen tai epävakaaseen suhteeseen, muuten on ex-suhde.

        Eli malttia vaan ap:lle.


    • atm...

      Olen sinkku naisten ja yhteiskunnan tahdosta.

    • n22v

      Vastauksia:
      Joo, ei sitä baari seuraa ole, enkä tosiaan viitsi yksin sinne lähee ja toiseks en itse juo (ei johdu mistään uskonnolisista syistä, mutta ei vaan ole ollut tarvetta koskaan moiseen)

      Mitä meinaat että "mä en ainakaan tällä kokemiksellani suostuisi muuttamaan ns. jonkun toisen kotiin" Mitä tarkoitat tuolla kokemuksellasi??

      Jos alan tässä vartoo, et sen miehen löydän niin voipi olla että on jo toinen jalka haudassa siinä vaiheessa (en ajatellut odottaa ja odottaa). Ja lähinnä siksi tuon talon rakentaisin, kun vuokralle halua (siitä kun ei ole mitään hyötyä)... Ja onhan se oma rauha siellä omassa talossa :-)

      • Miesssssssssssssssss

        Ei tarvi olla kuin vuokra-asunto joka on naisen nimissä niin herkästi riidan tullen alkaa se "voithan sä aina muuttaa pois". Ex paljastui persoonallisuushäiriöiseksi tapaukseksi jonka viimeinen keino yrittää satuttaa oli juuri tuo uhkailu. Lähdin sitten menemään ja ääni muuttui kellossa, mutta se oli myöhäistä. Jotenkin henkisesti traumaattinen koko suhde. Siksi haluan että molemmat lähtee samalta viivalta. Itse en kyllä tekisi niin ilkeästi että huomauttelisin naiselle että kenen kämpillä sitä nyt asutaan.


      • rikquu

        Jooh, vähän paskajuttu toi jossei oo ketää joka lähtiks seruaks viihteelle. Täysi baareissa/yökerhoissa käymättömyys kyllä tosiaan rajaa jonkun verran noita tutustumismahiksia. Yksi idea itelleni tuli vielä mieleen oli laivaristeilyt. Eli ite oon muutaman naisen tavannut laivaristeilyllä. Ehkä saisit sellaselle sun kavereitas lähtemään mukaan? Siellähän ei se juomattomuuskaan niin iso ongelma oo ku baareilussa.


    • fryhjv

      joo, meinasin itekki huomauttaa tosta et se on vähä turn off muuttaa jonkun naisen omistus asuntoon. kannattaa tosiaan odotella ja rakentaa sen prinssin kans yhteinen talo

    • ---ragdoll---

      Olen täysin samoilla linjoilla eli jos lohduttaa et ole ainut.
      Mielummin olen sinkkuna kuin elän suhteessa jossa
      ei näkemykset ja toiveet elämästä kohtaa.

    • m36.

      Omakotitalo tontteineen maksaa kyllä aika paljon yhdelle ihmisille, ja kun olet noin nuori vielä. Kukaan ei nyt viitsi rakentaa mitään pientä koppia, jos kerran omakotitaloa lähtee väsäämään, eli 200-neliöisiä niistä yleensä tulee. Ja ylläpito ei ole niin halpaa.

      Itse pitäisin sitä järkevämpänä ostaa ensiksi kerrostaloasunto hyvältä paikalta (tarkoittaa yleensä Helsingistä) ja sitten hankkia mökki myöhemmin meren ääreltä, jos haluaa omaa rauhaa. Itse en ainakaan haluaisi asua missään hevon kuusessa Kehä III:n ulkopuolella lantapeltojen keskellä. Autoilu maksaa, ja rassaa kun sitä pitää harrastaa joka päivä.

      Talouskriisi on lisäksi tulossa lähiaikoina, eli mitään lainoja ei kannata nyt ottaa. Asuntojen hintojen on arvioitu laskevan noin 20% seuraavana vuonna. Minullakin poltti vanha iso perintökämppä hyppysissä, ja se oli pakko myydä, kun putkiremppa huonot ajat ovat tulossa, ja vaihdoin pienempään asuntoon, missä ei ole mitään suuria remontteja tiedossa. Aika hurjan hinnan sain siitä kuitenkin, vaikkei ollutkaan erityisen hyvässä kunnossa. Nyt en usko että enää saisin siitä yhtä hyvän hinnan.

      • Naurava"metsäläinen"

        " Itse en ainakaan haluaisi asua missään hevon kuusessa Kehä III:n ulkopuolella lantapeltojen keskellä."

        aijai,kyllä teistä stadilaisista saa aina helvetin hyvät naurut kun luulette asuvanne jossain Metropolissa ja että Kehä III:sen ulkopuolella ei ole elämää.
        Todellisuudessa Hesa ei ole nyt kauhean kummoinen paikka verratuna todellisiin suurkaupunkeihin kuten Tokio,Los Angeles tai New York.Mielestäni hesa on täynnä itseriittoisia,pinnallisia ja kiukuttelevia ihmisiä täynnä.Elämä pyörii pinnallisen sonnan,iltalehtien ja pintaliito elämän päällä.
        Ja kyllä,asun ihan jossain muualla kuin hesassa tai vantaalla ja en ikinä muuttaisi sinne asumaan.Mulle riittää kun joutuu välillä käymään junalla tai autolla Kehällä ajalemassa niin saa todeta miten kusipäisiä jengi osaa olla.


      • ..........
        Naurava"metsäläinen" kirjoitti:

        " Itse en ainakaan haluaisi asua missään hevon kuusessa Kehä III:n ulkopuolella lantapeltojen keskellä."

        aijai,kyllä teistä stadilaisista saa aina helvetin hyvät naurut kun luulette asuvanne jossain Metropolissa ja että Kehä III:sen ulkopuolella ei ole elämää.
        Todellisuudessa Hesa ei ole nyt kauhean kummoinen paikka verratuna todellisiin suurkaupunkeihin kuten Tokio,Los Angeles tai New York.Mielestäni hesa on täynnä itseriittoisia,pinnallisia ja kiukuttelevia ihmisiä täynnä.Elämä pyörii pinnallisen sonnan,iltalehtien ja pintaliito elämän päällä.
        Ja kyllä,asun ihan jossain muualla kuin hesassa tai vantaalla ja en ikinä muuttaisi sinne asumaan.Mulle riittää kun joutuu välillä käymään junalla tai autolla Kehällä ajalemassa niin saa todeta miten kusipäisiä jengi osaa olla.

        Entä sitten? En haluaisi asua Tokiossa, Losissa tai NY:ssa. Rakastan Helsinkiä ja tämä on kotikaupunkini. Voin kävellä kaikkialle: töihin, kauppaan, harrastuksiin, baariin, näyttelyihin, oopperaan jne. En todellakaan haluaisi asua missään peltojen keskellä.


      • m36.
        Naurava"metsäläinen" kirjoitti:

        " Itse en ainakaan haluaisi asua missään hevon kuusessa Kehä III:n ulkopuolella lantapeltojen keskellä."

        aijai,kyllä teistä stadilaisista saa aina helvetin hyvät naurut kun luulette asuvanne jossain Metropolissa ja että Kehä III:sen ulkopuolella ei ole elämää.
        Todellisuudessa Hesa ei ole nyt kauhean kummoinen paikka verratuna todellisiin suurkaupunkeihin kuten Tokio,Los Angeles tai New York.Mielestäni hesa on täynnä itseriittoisia,pinnallisia ja kiukuttelevia ihmisiä täynnä.Elämä pyörii pinnallisen sonnan,iltalehtien ja pintaliito elämän päällä.
        Ja kyllä,asun ihan jossain muualla kuin hesassa tai vantaalla ja en ikinä muuttaisi sinne asumaan.Mulle riittää kun joutuu välillä käymään junalla tai autolla Kehällä ajalemassa niin saa todeta miten kusipäisiä jengi osaa olla.

        Minulla on kyllä kesämökkikin, joka sijaitsee meren äärellä. Ei mitään sisämaa-lantapeltokamaa. Köyhät asuvat jossakin muualla Kehä III:n ulkopuolella metsissä ja peltojen läheisyydessä. Metsässäsi on varmaan kiva naureskella, vieläpä hyttysten kera :) Lähimpään kauppaan kilometrien matka.

        "Elämä pyörii pinnallisen sonnan,iltalehtien ja pintaliito elämän päällä."
        No ei ainakaan minun elämä. Mitähän tekemistä keksit omassa majassasi?


      • tp-83
        m36. kirjoitti:

        Minulla on kyllä kesämökkikin, joka sijaitsee meren äärellä. Ei mitään sisämaa-lantapeltokamaa. Köyhät asuvat jossakin muualla Kehä III:n ulkopuolella metsissä ja peltojen läheisyydessä. Metsässäsi on varmaan kiva naureskella, vieläpä hyttysten kera :) Lähimpään kauppaan kilometrien matka.

        "Elämä pyörii pinnallisen sonnan,iltalehtien ja pintaliito elämän päällä."
        No ei ainakaan minun elämä. Mitähän tekemistä keksit omassa majassasi?

        Sisämaassa voi olla jopa parempi elämänlaatu, kuin Tsadissa, eikun Stadissa. Kuopiossakin on noin 50 moottoritietä seudulla. 300 neliökilometrin Kallavesi muita järviä, vaikka mitä kauppaliikkeitä ja lisää tulee. Ei Hesassa ole edes Ikeaa, kuten kohta Kuopiossa. Lantapeltokamat on vain negatiivista propagandaasi! Hyttyset on kivoja. Kuopiossa on Helsingin jälkeen tiheimmin asuttu taajama-alue Suomessa. Elinkustannukset halvempia, kunnon talvet ja kesät jne.


      • rikquu
        Naurava"metsäläinen" kirjoitti:

        " Itse en ainakaan haluaisi asua missään hevon kuusessa Kehä III:n ulkopuolella lantapeltojen keskellä."

        aijai,kyllä teistä stadilaisista saa aina helvetin hyvät naurut kun luulette asuvanne jossain Metropolissa ja että Kehä III:sen ulkopuolella ei ole elämää.
        Todellisuudessa Hesa ei ole nyt kauhean kummoinen paikka verratuna todellisiin suurkaupunkeihin kuten Tokio,Los Angeles tai New York.Mielestäni hesa on täynnä itseriittoisia,pinnallisia ja kiukuttelevia ihmisiä täynnä.Elämä pyörii pinnallisen sonnan,iltalehtien ja pintaliito elämän päällä.
        Ja kyllä,asun ihan jossain muualla kuin hesassa tai vantaalla ja en ikinä muuttaisi sinne asumaan.Mulle riittää kun joutuu välillä käymään junalla tai autolla Kehällä ajalemassa niin saa todeta miten kusipäisiä jengi osaa olla.

        "...ja että Kehä III:sen ulkopuolella ei ole elämää."
        "Todellisuudessa Hesa ei ole nyt kauhean kummoinen paikka verratuna todellisiin suurkaupunkeihin kuten Tokio,Los Angeles tai New York."

        No mutta etkö sä juuri nimenomaan nyt puhu sen puolesta ettei Kehä IIIn ulkopuolella oo mitään? Totta, että stadi on hyttysenpaska verrattuna isoihi metropoleihin, joten Kehä IIIn ulkopuolella ei käytännössä TODELLAKAAN ole mitään. Ja samoilla linjoilla muuten, etten PKSältä lähtisi minnekkään päin Suomea muuttamaan, mutta otetaas nyt silti kaikki ihan iisisti, tappelu seis, vai mitä?


    • yksin kotona

      Mä olen rakentanut muutaman talon elämässäni, mut en itelle vaan toisille.
      Talon rakennus on mukavaa puuhaa. Jos voitan lotossa joskus niin rakennan oitis oman talon itelleni.

    • n22v

      Kuules m36 noi hesan itsemurha yksiöt maksaa saman verran, kun pienemmän omatkotitalon rakentaminen just siine kehä3 ulkopuolelle. Että kumpi kannattaa??

      No itse ainakin kannatan sitä omaa taloa.. Sitäpaitsi harrastelen moottoripyöräilyä eikä se matka sinäänsä hirvitä ja onhan niitä työpaikkoja muuallakin kun helsingin keskustassa. Eipä tarvii maksaa ainakaan parkkimaksuja ja ruudun löytää suht läheltä työpaikkaa. Ja jos ihan niuhoja ollaan niin julkisilla liikkuminenkin on melko kallista, jopa keskustassa. Riippuu mitä arvostaa ja miten laskee niin aina pääseee voitolle :-)

      On sulla miessssss ollu huono eukko jos lähtee kiristelemään tollei.. Tässä vaiheessa en tosiaan olekkan mitään 200 neliöistä pilvi linnaa rakentamassakaan, jossa elelisin lopun elämää, joten eiköhän siinä pärjäis sen aikaa kun on se ukko ja ehkä pari ipanaa niin rakennetaan sitten uus isompi ja se loppu elämän talo. Ja päälle vielä pari ipanaa lisää..

      • m36.

        "Kuules m36 noi hesan itsemurha yksiöt maksaa saman verran, kun pienemmän omatkotitalon rakentaminen just siine kehä3 ulkopuolelle. Että kumpi kannattaa??"

        Kuka nyt mitään yksiöitä huolisikaan :)
        Niin, aika minimalistisen talon saat itsellesi rakentaa, jos ajattelit että vaikka 150 000 € siihen menee. Monet pienemmätkin omakotitalot maksavat siellä selvästi yli tuon 200 000 €:n, isommat noin 400 000 € ja siitä ylöspäin.


      • ........
        m36. kirjoitti:

        "Kuules m36 noi hesan itsemurha yksiöt maksaa saman verran, kun pienemmän omatkotitalon rakentaminen just siine kehä3 ulkopuolelle. Että kumpi kannattaa??"

        Kuka nyt mitään yksiöitä huolisikaan :)
        Niin, aika minimalistisen talon saat itsellesi rakentaa, jos ajattelit että vaikka 150 000 € siihen menee. Monet pienemmätkin omakotitalot maksavat siellä selvästi yli tuon 200 000 €:n, isommat noin 400 000 € ja siitä ylöspäin.

        150 000 eurolla saa tontin Espoosta tai Vantaalta. Talo jää rakentamatta, jos budjetti loppuu siihen.


      • m36.
        ........ kirjoitti:

        150 000 eurolla saa tontin Espoosta tai Vantaalta. Talo jää rakentamatta, jos budjetti loppuu siihen.

        "150 000 eurolla saa tontin Espoosta tai Vantaalta. Talo jää rakentamatta, jos budjetti loppuu siihen."

        Ei ihan, koska hän halusi Kehä III:n ulkopuolelle. Sieltä -ehkä- saa jotakin tuolla summalla. Tuo summa on kai suunnilleen se mitä yksi yksiö maksaa keskimäärin Helsingissä, vaikka ne voivat maksaa enemmänkin varsinkin uudet yksiöt ovat sen verran tilavia että menevät yli 40 neliötä.

        Olen myös asunto-alan asiantuntija itse, eli minulta voi kysyä lisää. Tiedän asuntojen varustetasosta, ja kaikista tyypillisistä ongelmista 1950-2010 luvun asunnoissa.

        Esim. 90-luvun asunnoissa voi olla koneellinen tulo/poistoilmanvaihto, mutta ilmastointikanavia ei olla äänieristetty. Märkätilat voivat olla puutteellisesti suunniteltuja, eli kestävät vain sen 20 vuotta. Ikkunankoot ovat pieniä. Jos katolla olevat huippuimurit menevät osittain rikki ja rupeavat metelöimään, taloyhtiö ei välttämättä korjaa niitä, vaan joudut asumaan vuosien ajan jyrisevässä talossa, ja kaikki kuuluu ilmastointiputkien kautta sisään vielä. Vielä pahempaa on jos asut ylimmässä kerroksessa. Vaikka isännöitsijä saa raportin ongelmasta hän ei tee mitään. Olen tullut siihen tulokseen että korjaus maksaa liikaa. Tällaisia taloja on jonkin verran, sen kun kuuntelee ulkoapäin, se jylinä kuuluu ihan katutasolle asti. Eli et välttämättä halua asua tällaisessa talossa. Jos pidät ikkunan auki, se on kuin mölinäorkesteri ulkona.

        50-luvun taloja en oikein suosittele, koska ne ovat sodan jälkeisen pula-ajan tuotoksia, ohuet kananpaskaseinät. Seinät tehtiin miten sattui, ja välipohjat ohuet.

        60-luvun taloissa on ongelmana liian ohuet välipohjat, plussana yleensä mahdollisimman suuret ikkunat, mutta vievät lämmitysenergiaa eniten. Vain koneellinen poistoilmanvaihto, mistä korvausilmaa? Ikkunoista ehkä, mutta miten se äänieristys? Aktiivista putkariremonttitavaraa tällä hetkellä.

        70-luvun rakennukset voivat olla erittäin huonosti tehtyjä, sinä aikana tehtailtiin halvalla paljon asuntoja, ja elementtitekniikka oli uutta. Pesubetonitavaraa.

        80-luvun rakennukset ovat turvallisempi valinta, en tiedä puutteista sen enempää, kun totean vaan että niitä on todennäköisesti myös paljon. Painovoimainen ilmanvaihto on ei-ei. Tupakansavua voi tulla sisään, jos joku päättää tupakoida sisällä alapuolellasi.

        Saumaukset lattiatasossa ovat jostakin syystä ollut rakennusmiehille kova pala toteuttaa, kun siirryttiin elementtitekniikkaan 70-luvulla. Tällöin ei enää tehty kirjahyllyperiaatteella seinät, joten ne pitää saumata kerrosten välillä. Näitä ongelmia löytyy vielä 90-luvun rakennuksistakin. Jos lattialistat ottaa pois, voi yllätyksenä olla halkeamat, tai kokonainen pieni tyhjyys naapuriin saakka. Jos seinänaapurin lattia-äänet kuuluvat selvästi läpi, ja hajut tulevat läpi kuin tyhjää vain, muttei ihan puheäänet, niin tästä saattaa olla kyse. Ne kolot voi itse tukkia sopivalla laastilla.

        00-luvun rakennukset ovat mitä ovat (kalliita ovat ainakin), ehkä vuodesta 2006 lähtien on ollut parempaa laatua, ja ehkä viime vuosina on vihdoin saatu minimivaatimukset oikeasti täyttäviä rakennuksia tehtyä. Plussana on äänieristetty ilmanvaihtokanava, paksummat välipohjat (ontelolaatta 36.5 cm, paikallaanvalu yli 30 cm, kun 90-luvulla ontelolaatta 26.5 cm vs. jotakin).

        Nykyväliseinien paksuudesta ei kannata filosofoida sen enempää, kunhan todetaan että jo 1975 tuli voimaan että vähintään 18 cm paksuus, nykyään 20 cm, mutta puutteelliset saumaukset lattiatasossa pilaavat äänieristyksen helposti. Eikä tuo 18 cm täyty aina, mittasin itsekin eräässä 1989 valmistuneessa talossa väliseinien paksuudeksi 15 cm, eli rakennusvalvonta toimii puutteellisesti aina. Ja seinät voivat olla kananpaskaa ihan vanhoissa taloissa, useimmiten kai eivät. Pahvia voi olla myös asuntojen sisäisissä seinissä. Kerran yhdessä 1970-luvun talossa näin että kaksi huonetta oli erotettu toisistaan pelkkien kaappien voimalla:)


    • yksin kotona

      Mä en ole omasta tahdosta ruma. Jos olisin saanut komean ulkonäön niin en olisi sinkku. Ruma mies ei saa naisia

    • tp-83

      Tahtomatta tässä sinkkuna ollaan. En käy baareissa, tanssilavoilla, enkä muissa livepaikoissa, missä nuorisoporukat (jo aikuiset) käy. Paikkoja joissa käyn ovat ruokakaupat, kirjastot ja sekatavarakaupat... Minulla on rajalliset sosiaaliset piirit, niin ei niistäkään seuraa löydy. Netti on ainut varsinainen tapa etsiä seuraa. Ei ole periytynyt vanhemmiltakaan baarikulttuuria, kun hekään eivät niitä harrasta. Netistä tai deittipalveluista löydät nopeahkosti ok-miehen, jos et nirso ole. Mitä järkeä on olla epätoivoinen, kun ei edes yritä netin kautta? Saisit varmaan paljon myös ei toivottuja viestejä naisena netissä.

    • Kyllä olen omasta tahdosta sinkku. Jokaisessa suhteessa ole aiemmin ollut syystä tai toisesta onneton ja vähemmän oma itseni. Sittemmin ymmärsin, että mun on vaan yksinkertaisesti paras olla, kun olen omillani ja vapaa tekemään niin kuin itse haluan.

    • T14

      En ole, ei vaan ole onnistanut...

    • 7+17

      Olen nainen ja omasta tahdosta vapaa. En koe tällä hetkellä olevani millään tavalla kypsä suhteeseen, enkä myöskään valmis seksiin, vaikka useita ehdokkaita suhteisiin on tullutkin.

    • 30 and counting

      Olen omasta vapaasta tahdosta sinkku.

      Toisaalta en varmaankaan olisi vapaasta tahdosta sinkku jos sopiva olisi osunut kohdalle (lapseton, fiksu, huumorintajun omaava mieleltään virkeä ja keholtaan normaalin hoikka jne.) ;)

      Tietysti nainen löytyisi jos olisi tarve, mutta mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa tai naisen kanssa jota ei halua millään tasolla.

      Kyse on kysynnän ja tarjonnana laeista sekä todennäköisyyksistä kohdata toinen.
      Nykyisin tosin se on aika vähäistä kun aika kuluu muussa kuin seura- tai yöelämässä, joten en osaa sanoa onko se sitten tahdonalaista valintaa vai ei.

      Sanotaan nyt näin että kun vaihtoehdot ovat huonoja ja tuottaa enemmän vaivaa metsästää sopivaa sekä pyrkiä suhteeseen varsinkin kun se on epätodennäköistä niin mieluummin rakentelen asioita siihen suuntaan että pääsen valitsemaan sopivampaa ajan koittaessa eismerkiksi ulkomailta.

      Suomessa kun valikoima on sekä suppea että huonolaatuinen. Tähän tietysti lasketaan mukaan ettei ajatukseeni elämästä sovellu oikein tuo oman talon rakennus yms. pöpötys.

    • leeatuulia

      Mikä nyt on omaa tahtoa ja mikä ei.. Oon siis onnellinen näinkin (lue: sinkkuna) mutta ei se kaiketi oma valinta oo. Eli haluaisin mielelläni löytää miehen, jonka kanssa voisi jakaa elämänsä, mutta ei tääkään haittaa. On toisaalta helppo olla, voi mennä ja tulla miten haluu, eikä oo tarttennu opetella muuttamaan näitä omia tapojansa mitä tässä yksin asustellessa on tullu :) Elämä tuntuu täyveltä, en sido omaa onnellisuuttani siihen, oonko yksin vai suhteessa, koska miusta pitää eka osata olla onnellinen ittensä kanssa, ennen ku siihen voi saaha jonkun, jonka kanssa jakaa ja täydentää sitä onnee.
      Tosin jos miun pitäs sanoo, että mitä mie elämääni eniten toivoisin, ni oisihan se se rakkaus.. Toivottavasti joku päivä :)
      Muuten, hatunnosto jos uskallat yksin käyvä kämppää rakentamaan! Hurja ajatus, miusta jo kerrostalokaksion hankkiminen oli paljon :) Mutta siis, oot ihan oikeessa, samalla hinnalla sitä saa talon ku jonku kämysen yksiön Helsingistä, eli eipä siinä.

    • Täytyy myöntää että joo omasta tahdostani olen yksin. On ollut tässä vuosien varrella useampiakin ehdokkaita, mutta kun ei vaan nappaa. Ennemmin olen yksin kuin huonossa suhteessa niin sanotusti.

      Kriteerejä joitten perusteella skippaan heti on vain 2:si, eli tupakoimattomuus ja lapsettomuus*. Muuten ei oo juuri mitään väliä kunhan vaan toimeen tulee ja tunnetta on, näistä kahdesta on jäänyt aina kiinni. Niin ja tietenkin se että kelpaa myös toiselle se on a ja ö.

      *) Mutta jo olemassa olevat lapset ei haittaa mua jos on leski eli mies on kuollut, muussa tapauksessa se on este koska silloin ex-mies on kuvioissa tavalla tai toisella ja siihen juttuun en halua osallistua millään tavalla.

    • ihmisen elämä

      Olen omasta tahdostani sinkku. Yksi avioyritys takana ja opin läksyni. En ole ihannevaimo, haluan olla oma itseni ja varsinkin seksi sujuu minulta vain kiihottuneena. Avioliitossa mies luuli että se sujuu aina kun hän itse on kiihottunut. Vaikea yhtälö.

      Parempi etten kiusaa ketään miestä kun ei ole nuo vanhan huoran (tai rouvan) taidot ja kyvyt. Ihan aitona omana itsenäni elän sitten vanhaksi asti. Miehistä kyllä muuten pidän, en pahaa heistä halua sanoa.

      Ehkä impotentin miehen ottaisin. Saisin ehkä vähän silkkaa rakkautta ottaa ja antaa. Itseni tyydytän muuten parhaiten yksin.

    • Älyn haamu

      Omasta tahdosta osittain. Ei ole tullut "sitä oikeaa" kohdalle. Pidetään peukkuja että vielä onnistaa :)

    • tämä kuulostaa

      "käy töissä niinkuin minäkin.."

      Siltä kuin työttömyys olisi työttömän vika. Itse olen tahtomattani sinkku koska en kelpaa naisille koska olen työtön.

      • tp-83

        Näinhän se on, raha ja materia yleensä tärkeintä naisille. Plussaa, jos on edes velkavetoinen kulissi ylisuurine asunto-ja autolainoineen.


      • leeatuulia
        tp-83 kirjoitti:

        Näinhän se on, raha ja materia yleensä tärkeintä naisille. Plussaa, jos on edes velkavetoinen kulissi ylisuurine asunto-ja autolainoineen.

        Heiheihei, nyt on vähän yleistystä, enkä oo ees varma, onko sellasta mikä pätis suurimpaan osaan naisista. Ainakin nyt mitä omaa kaveripiirii aattelee, ni ei todellakaan pijä paikkaansa.. Ainahan nyt on näitä pinnallisten asioitten perässä juoksijoita, mutta haluun uskoo ettei suurin osa ihmisistä kuulu siihen..


    • mies__

      Itse olen mies, ja olen omasta tahdostani sinkku. Muutaman parisuhteen jälkeen olen oppinut arvostamaan sinkkuuden tuomaa vapautta ja riippumattomuutta, ja mielestäni ne ovat hienoja asioita. Aion pitää niistä kiinni.

    • hfdhgdhgfhfg

      Olen sinkku, koska olen ruma. En siis omasta tahdostani.

    • Kyllä ja ei. Elänyt pitkiäkin aikoja, jolloin en ole suhdetta etsinyt. Toisaalta nyt ollut haku päällä, mutta toistaiseksi viritelmät eivät ole johtaneet mihinkään. Opetellut sitä aloitteiden tekemistä ja itsellekin niitä on tehty, mikä on erittäin mukava asia. Vaan mistäpä tuota tietää miten tässä vielä käy. Luovuttamisen taidossa olen nimittäin erittäin huono.

    • En ole sinkku omasta tahdostani. Ei ole koskaan ollut tilaisuutta päästa suhteeseen.

    • deft

      Olen ja en ole.
      Sen verran omasta tahdosta, että en aktiivisesti ole ns. haku päällä. Ei vain jaksa nähdä vaivaa kun on muutakin elämää ollut lähiaikoina niin hirmuisesti, huoh...
      Ja loppujen lopuksi: Enhän mä enää edes kelpaa kenellekään. Anti-macho-luuseri ei ilmeisesti vain kiinnosta naisia.

      Aloittajalle vielä sen verran ettäh...
      Kyllä se siitä. Ajan myötä lähinnä. Pakostikin nuo elinympäristöt vaikuttavat kaikkeen. Jos sä olisit nyt jo siellä "hieman syrjemmässä" niin kumppanin saaminen hankaloituisi aikalailla.

    • erakko88

      En ole sinkku omasta tahdosta. Kovasti olen vuodesta toiseen etsinyt mm. netistä ja niistä paikoista missä olen livenä ollut, eli enemmäkseen olen opiskellut, ja niistä paikoista myös etsinyt. Valitettavasti vaan ikää alkoi olemaan enemmän kuin suurimmalla osalla opiskelukavereista, joten seuraavaksi kun vaihdan amk:hon, niin toivon mukaan siellä olisi jo vähän parempi tuuri.. vaikkakin en tiedä onko siellä sitten enemmäkseen seurustelevia ja naimisissa olevia pareja, kun jo ammattikoulutkin on niitä täynnä. Baareissa tai keikoilla ei ole tullut paljoa käytyä, kun opiskelijana ei ole hirveästi rahaa sellaiseen, mut yritän niitäkin kokeilla vielä. Ainoastaan aikuisuuden kynnyksellä rakastuin omaan kaveriini ja se päättyi surkeasti omalta osaltani, että sitä sotkua enempää en ole päässyt kokemaan, ja toisaalta olisin senkin sydänrikon halunnut jättänyt kokematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      420
      2430
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      79
      2192
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      224
      1645
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      163
      1422
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1255
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      82
      1244
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      60
      1189
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      77
      1113
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      59
      1059
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      285
      1022
    Aihe