Minua ei saa arvostella

Minulla on oma sisäinen käsitykseni siitä, millainen olen. Lisäksi se on oikea. Koska kukaan teistä muista ei ole minä, ei teillä, ulkopuolisilla, ole oikeutta arvostella minua. Se on ihan yhtä tyhmää kuin väittää osaavansa ohjata avaruussukkulaa, koska on nähnyt Discoveryn TV:ssä.

Lisäksi halauaisin korostaa, että Totuus™ löytyy kaurapuurosta, ja minä olen löytänyt sen, joten olen aina oikeassa. Kukaan teistä muista ei ole löytänyt Totuutta™. Saatatte kuvitella tietävänne jotain asiasta, koska olette nähneet kaurahiutalepaketin. Jotkut teistä saattavat jopa syödä kaurapuuroa, mutta se on pelkkää kulttuurikaurapuuroutta. Kun tarkastellaan asiaa objektiivisesti, niin havaitaan, että minun *täytyy* olla aina oikeassa, kun te surkimukset olette väärässä. Minullahan se Totuus™ on!

Toivoisin, että ihmiset ymmärtäisivät tämän eivätkä puhuisi pehmoisia asiasta, jota eivät voi lähtökohtaisestikaan tajuta.

28

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet ihan special

Totta, kukas nyt sinua arvostelisi.

Ja ps. En pidä kaurapuurosta, eli en voi löytää totuutta sieltä, käviskö ruispuuro saa ruista ranteeseen samalla.

• Ei käy. Ruispuuron syöminen on väärin eikä siitä Totuutta™ voi löytää. Silti kunnioitan sinua, vaikka oletkin paha ihminen ja moraaliton nuljaska. Kunnioittaa voi toisia, vaikka sanookin suoraan, että ruispuuron syöminen on väärin. Tätä en tajua, miksi kunnioittaminen nähdään vain myötäilemisenä.

• Maailman napa
        Aatami9 kirjoitti:

Ei käy. Ruispuuron syöminen on väärin eikä siitä Totuutta™ voi löytää. Silti kunnioitan sinua, vaikka oletkin paha ihminen ja moraaliton nuljaska. Kunnioittaa voi toisia, vaikka sanookin suoraan, että ruispuuron syöminen on väärin. Tätä en tajua, miksi kunnioittaminen nähdään vain myötäilemisenä.

Olet ilmiselvä narsisti, niinkuin kaikki ne ovat, jotka luulevat olevansa MINUA parempia.
        Tuollaisia pahoja ja kovia ihmisiä en voi sietää, ja yritänkin tuoda esille sopivissa ja sopimattomissa tilanteissa teidän iljettävyytenne.

Kun te paholaiset olette ymmärtäneet väärämielisyytenne ja kontanneet nöyrinä edessäni anellen minulta armoa, voin, kuritettuani teitä ensin parillakymmenellä ruoskaniskulla, hyväntahtoisesti sallia teidän liittyä hoviini alimpina palvelijoinani. Päivärytmiinne tulee kuulumaan MINUN ihmeellisen MINÄNI ylistäminen tunnin välein.

• ed.
        Aatami9 kirjoitti:

Ei käy. Ruispuuron syöminen on väärin eikä siitä Totuutta™ voi löytää. Silti kunnioitan sinua, vaikka oletkin paha ihminen ja moraaliton nuljaska. Kunnioittaa voi toisia, vaikka sanookin suoraan, että ruispuuron syöminen on väärin. Tätä en tajua, miksi kunnioittaminen nähdään vain myötäilemisenä.

Kunnioita tai älä, syön silti ruispuuroni, klurps. Ja moraalini on korkea ja olen hyvä sydäminen.

• Jumala on olemassa
        Maailman napa kirjoitti:

Olet ilmiselvä narsisti, niinkuin kaikki ne ovat, jotka luulevat olevansa MINUA parempia.
        Tuollaisia pahoja ja kovia ihmisiä en voi sietää, ja yritänkin tuoda esille sopivissa ja sopimattomissa tilanteissa teidän iljettävyytenne.

Kun te paholaiset olette ymmärtäneet väärämielisyytenne ja kontanneet nöyrinä edessäni anellen minulta armoa, voin, kuritettuani teitä ensin parillakymmenellä ruoskaniskulla, hyväntahtoisesti sallia teidän liittyä hoviini alimpina palvelijoinani. Päivärytmiinne tulee kuulumaan MINUN ihmeellisen MINÄNI ylistäminen tunnin välein.

Ylistyksen Jumala on ansainnut. Ylistys on pieni kiitos sen rinnalla, miten paljon jokainen pelastuva ja pelastautumaton on/olisi valmis tekemään täydestä sydämestä kun silmät aukeavat näkemään, mitä Jumala on sielujemme pelastamisen eteen tehnyt.

Moni ymmärtää sen tässäkin elämässä, jokainen aikanaan.

Rohkaisen jokaista etsimään Raamatusta Jumalaa ja ymmärtämään, että rukoukset todella toimivat. Itseään ei tarvitse väheksyä, Jumala nauttii kun otat Häneen yhteyden ja rukoilet. Se ei ole häirintää tai turhaa.

Mitäs muuta oli. Niin. Olen kokenut Pyhän Hengen kosketuksen ja se oli elämäni suurin ylätys. Se tapahtui rukoukseni aikana. Olin tuolloin 39vuotias ja rukoilut alkoivat muistaakseni 21 vuotiaana. Minulla on nyt varmuus. Koska vannominen on kiellettyä Raamatun mukaan niin en vanno, mutta vannoisin jos se olisi mahdollista, että totuuden kirjoitin. Vaikea se on uskoa ja ennenkaikkea tietää, saati kokea. Totta se kuitenkin on.

Jumala kyllä kutsuu. Ota kutsu vastaan kun se tulee.

• Nöyrä rakkaus
        Maailman napa kirjoitti:

Miksi levität vihaa ympärillesi? Tuollaiset vihakirjoitukset saavat minut aina niin surulliseksi.
        Minäpä tiedän mistä vihasi kumpuaa! Siitä että sinulta puuttuu rakkaus ja nöyryys. Juuri siksi olet narsisti.

Minä itse olen rakastava ja nöyrä lähimmäinen kaikille ihmisille, myös vihollisilleni. Minussa on rakkautta ja nöyryyttä paljon enemmän kuin muissa ihmisissä, ja siksi nämä rakkaudesta osattomat ihmispolot minua kovin kadehtivat. Mutta minä kärsin vaieten vihollisten pilkkaa, enkä kosta pahaa pahalla, koska rakkauteen ei kuulu kosto.

En vaadi ketään kunnioittamaan itseäni, koska rakkaudessa ei ole mitään vaatimuksia muita kohtaan.
        En odota myöskään saavani mitään kiitosta siitä, että olen niin rakastava ja nöyrä lähimmäinen, minulle riittää että olen rakkaudessa ja nöyryydessä ylivertainen muihin nähden.

• Nöyrä rakkaus kirjoitti:

Miksi levität vihaa ympärillesi? Tuollaiset vihakirjoitukset saavat minut aina niin surulliseksi.
        Minäpä tiedän mistä vihasi kumpuaa! Siitä että sinulta puuttuu rakkaus ja nöyryys. Juuri siksi olet narsisti.

Minä itse olen rakastava ja nöyrä lähimmäinen kaikille ihmisille, myös vihollisilleni. Minussa on rakkautta ja nöyryyttä paljon enemmän kuin muissa ihmisissä, ja siksi nämä rakkaudesta osattomat ihmispolot minua kovin kadehtivat. Mutta minä kärsin vaieten vihollisten pilkkaa, enkä kosta pahaa pahalla, koska rakkauteen ei kuulu kosto.

En vaadi ketään kunnioittamaan itseäni, koska rakkaudessa ei ole mitään vaatimuksia muita kohtaan.
        En odota myöskään saavani mitään kiitosta siitä, että olen niin rakastava ja nöyrä lähimmäinen, minulle riittää että olen rakkaudessa ja nöyryydessä ylivertainen muihin nähden.

Hyvin sanottu! Harva ihminen tajuaa, kuinka paljon parempia me nöyrät olemme kaikkia muita. Nöyrästi minun vain täytyy tunnustaa se, että maailma vihaa ylivertaista nöyryyttämme. Ja mikäs sen on tehdessä, kun on niin nöyrä.

• Maailman napa
        Jumala on olemassa kirjoitti:

Ylistyksen Jumala on ansainnut. Ylistys on pieni kiitos sen rinnalla, miten paljon jokainen pelastuva ja pelastautumaton on/olisi valmis tekemään täydestä sydämestä kun silmät aukeavat näkemään, mitä Jumala on sielujemme pelastamisen eteen tehnyt.

Rohkaisen jokaista etsimään Raamatusta Jumalaa ja ymmärtämään, että rukoukset todella toimivat. Itseään ei tarvitse väheksyä, Jumala nauttii kun otat Häneen yhteyden ja rukoilet. Se ei ole häirintää tai turhaa.

Mitäs muuta oli. Niin. Olen kokenut Pyhän Hengen kosketuksen ja se oli elämäni suurin ylätys. Se tapahtui rukoukseni aikana. Olin tuolloin 39vuotias ja rukoilut alkoivat muistaakseni 21 vuotiaana. Minulla on nyt varmuus. Koska vannominen on kiellettyä Raamatun mukaan niin en vanno, mutta vannoisin jos se olisi mahdollista, että totuuden kirjoitin. Vaikea se on uskoa ja ennenkaikkea tietää, saati kokea. Totta se kuitenkin on.

Jumalaa ei ole. Jumala on vallanhaluisten ihmisten keksintöä, jolla he alistavat tyhmempiään ja heikompiaan.
        Korkein olento maailmassa on ihminen, ja kaikista ihmisistä korkein olen MINÄ.

• Maailman napa
        Nöyrä rakkaus kirjoitti:

Olet aivopesty ressukka, jolta on oma tahto tapettu. Nuolisit varmaan uskonyhteisösi johtajien kengätkin, jos he käskisivät. Palkkioksi nöyryydestäsi heidän vaatimustensa edessä he lupaavat sinulle paikan taivaassa, vaikka itse tietävät ettei mitään taivasta ole olemassakaan!
        Saat mielihyvää tuosta masokismistasi ja se hivelee itserakkauttasi, mutta et huomaa että muut varastavat ainoan elämäsi.

MINÄ en nöyristele kenenkään enkä minkään edessä, mutta MINUN edessäni kaikkien tulee nöyristellä, ja jos he eivät sitä tee, minä KOSTAN.

• Nöyrä rakkaus
        Maailman napa kirjoitti:

Olet aivopesty ressukka, jolta on oma tahto tapettu. Nuolisit varmaan uskonyhteisösi johtajien kengätkin, jos he käskisivät. Palkkioksi nöyryydestäsi heidän vaatimustensa edessä he lupaavat sinulle paikan taivaassa, vaikka itse tietävät ettei mitään taivasta ole olemassakaan!
        Saat mielihyvää tuosta masokismistasi ja se hivelee itserakkauttasi, mutta et huomaa että muut varastavat ainoan elämäsi.

MINÄ en nöyristele kenenkään enkä minkään edessä, mutta MINUN edessäni kaikkien tulee nöyristellä, ja jos he eivät sitä tee, minä KOSTAN.

Kiitos itseriittoisista sanoistasi, rakas lähimmäiseni.

Saanen nöyrimmästi Sinulle ilmoittaa sen totuuden, että rakkaudesta ulkopuolisena olet jäävi minua arvostelemaan.

Rakkauden myötä tahdon Sinulle toivottaa nyt hyvää yötä!

• Maailman napa kirjoitti:

Juupajooo....ja Jeesus jutteli aasin kanssa päivän politiiikasta...

• Maailman napa
        Nöyrä rakkaus kirjoitti:

Kiitos itseriittoisista sanoistasi, rakas lähimmäiseni.

Saanen nöyrimmästi Sinulle ilmoittaa sen totuuden, että rakkaudesta ulkopuolisena olet jäävi minua arvostelemaan.

Rakkauden myötä tahdon Sinulle toivottaa nyt hyvää yötä!

Ihmisen täytyy rakastaa itseään. Se sanotaan teidän raamatussannekin. Jos ei rakasta itseään, ei pysty rakastamaan muitakaan.

Sinä et rakasta itseäsi, vaan suostut kynnysmatoksi. Saat sillä johtajiesi ja sitä kautta yhteisösi hyväksynnän, etkä ymmärrä, että myyt ainutkertaisen minäsi ja elämäsi toisten itsekkäille pyyteille.

MINÄ olen hyvä ja oikeanlainen ihminen ja rakastan itseäni. Koska osaan rakastaa itseäni, osaan rakastaa myös niitä, jotka ansaitsevat rakkauteni. Heitä ei ole paljon. Useimmat ihmiset ovat liian arvottomia rakastettaviksi. Olen tarkka laadusta.

• Jumala on olemassa kirjoitti:

Filosofiani (josta myöskin pidän): "Ihminen on luonnut Jumalan, ei Jumala ole luonnut ihmistä"

Totuus on tämä, vaikka kuinka jaksaisitte jankuttaa Jumalan olemassa olosta - sitä ei ole näkynyt, joten se Jumalanne on tällöin ihmisen luoma taruolento!!

Miten näkymättömän voi saada olemaan olemassa?? Sellaista en voi ymmärtää. Ihminenkin on silloin kuollut, mikäli sitä ei ole enää olemassa??

• ateisti on hahahahah
        ateisti1982 kirjoitti:

Filosofiani (josta myöskin pidän): "Ihminen on luonnut Jumalan, ei Jumala ole luonnut ihmistä"

Totuus on tämä, vaikka kuinka jaksaisitte jankuttaa Jumalan olemassa olosta - sitä ei ole näkynyt, joten se Jumalanne on tällöin ihmisen luoma taruolento!!

Miten näkymättömän voi saada olemaan olemassa?? Sellaista en voi ymmärtää. Ihminenkin on silloin kuollut, mikäli sitä ei ole enää olemassa??

mutta on tuntunut ja mitä tulee näkymiseen niin Jumala on antanut profeettojensa välittäminä profetioita Raamatun pullolleen, joista suurin osa on toteutunut.

on monia asioita, joita ihminen ei näe, saati ymmärrä älyn vähäisyyden takia.

Tähän päättyy vastaukseni sinulle, et ole enempien sanojen veroinen.

evankeliumia:
        "Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi. Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
        Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi."

Tämä evankeliumi herättää kysymyksiä, eikö totta ja ajatuksia. Tekopyhien taivas kuulostaa hyvin tutulta paikalta. Mitä muuta se on kuin oma maailmamme?

Nuohan ovat Jeesuksen sanoja, jos joku takarivin uuno ei tiennyt. Jeesuksen sanoissa on vaihtoehtoinen taivas. Vaihtoehtoisuus ei tarkoita irtautumista eikä luopumista tästä maailmasta, mikä ei ole edes mahdollista. Tämä maailma kaikkine ilmiöineen on ihmisen koti, mutta samalla se on heijastus Jumalasta ja hänen teoistaan.

• ateisti on hahahahah kirjoitti:

mutta on tuntunut ja mitä tulee näkymiseen niin Jumala on antanut profeettojensa välittäminä profetioita Raamatun pullolleen, joista suurin osa on toteutunut.

on monia asioita, joita ihminen ei näe, saati ymmärrä älyn vähäisyyden takia.

Tähän päättyy vastaukseni sinulle, et ole enempien sanojen veroinen.

evankeliumia:
        "Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi. Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
        Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi."

Tämä evankeliumi herättää kysymyksiä, eikö totta ja ajatuksia. Tekopyhien taivas kuulostaa hyvin tutulta paikalta. Mitä muuta se on kuin oma maailmamme?

Nuohan ovat Jeesuksen sanoja, jos joku takarivin uuno ei tiennyt. Jeesuksen sanoissa on vaihtoehtoinen taivas. Vaihtoehtoisuus ei tarkoita irtautumista eikä luopumista tästä maailmasta, mikä ei ole edes mahdollista. Tämä maailma kaikkine ilmiöineen on ihmisen koti, mutta samalla se on heijastus Jumalasta ja hänen teoistaan.

"on monia asioita, joita ihminen ei näe, saati ymmärrä älyn vähäisyyden takia. "

Et ymmärtänyt mitään! Millä keinoin todistat olemassa olon, mikäli et aisti sellaista mitä kerran ei ole!? Miksi tahdot valehdella itsellesi ja MUILLE?

Ihmisellä on haju-, maku-, kuulo-, tunto-, näköaisti...ei TUNNE- tai KUVITTELUAISTIA!!

Miten määrittelet älyn? Tutkimukset ovat osoittaneet, että uskovaiset ovat älyltään heikompia kuin ei-uskovat.

Loppu viestistäsi oli lukemattomaksi kelpaamatonta eli sellaista mitä teiltä uskovilta on odotettuakin!!

• no just joo

Yx palstan suuri "kakara"

• aeraeuare

Antaa lasten leikkiä. Lapsi on sentään terve kun se leikkii, mutta sairas kun ei osaa lopettaa.

• Funda*

Miksi me nyt sinua arvosteltaisiin ? Ymmärrän kyllä hyvin, että purat täällä jotain mikä sisälläsi kaihertaa. Näin pidät itsesi jotenkin koossa, mutta ...

Jos suostut ottamaan Jeesuksen vastaan niin Hän antaa sinulle levon ja alkaa rakentamaan sieluasi kuntoon - hitaasti mutta varmasti :)) Amen

• miten on

Uusi luomus siis syntyy hitaasti?

• girl22gr
        miten on kirjoitti:

Uusi luomus siis syntyy hitaasti?

kyllä

• ihmettelen tätäkin
        girl22gr kirjoitti:

kyllä

Onko uudestisyntyminen siis pitkä prosessi?

• Monesti tulee sellainen olo, että ihmiset kirjoittelevat nettiin ihan mitä sylki sattuu suuhun tuomaan.

Avauksesta ei tullut ollenkaan sellainen olo. Mutta moni saa varmaan tänään ihmetellä, että mikä minua niin virnistyttää. Kiitos siitä.

• Maailman napa

Sinä olet nyt antanut höynäyttää itseäsi. Tuo avaaja on varastanut Aatami9:n nimimerkin, vaikka on ihan selvästi fundamentalisti-narsisti.
        Hän uskoo tosissaan omistavansa Totuuden. Turha hänelle on selittää, että ME sen Totuuden omistamme, kun emme usko ihmisten keksimiä satuja vaan Tieteen löytämiä faktoja.

• Trollikin on ihminen
        Maailman napa kirjoitti:

Sinä olet nyt antanut höynäyttää itseäsi. Tuo avaaja on varastanut Aatami9:n nimimerkin, vaikka on ihan selvästi fundamentalisti-narsisti.
        Hän uskoo tosissaan omistavansa Totuuden. Turha hänelle on selittää, että ME sen Totuuden omistamme, kun emme usko ihmisten keksimiä satuja vaan Tieteen löytämiä faktoja.

Aatami ei ole pelkkä trolli - hänellä on jotain kaihertavaa sielussaan mitä täällä purkaa.

• Voit Aatami9 pitää totuuden™ itselläsi. Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että kun Korkein Totuus™ -lahkon toiminta Japanissa taannoin kiellettiin, ostin lisenssin ja leimasimen itselleni.
      Minulla ja vain minulla on oikeus puhua Korkeinta Totuutta™ ja käytää ko. leimasinta. Sori.

Itseasiassa Ismo Alanko, jonka tuotantoa suuresti arvostan, riimitteli aikanaan seuraavasti:
      Totuus kohtaa totuuden,
      Saa voittaja lämpimän sydämen
      Kylmä sydän, ruumis vapiseva
      Alku katumusharjoituksen.

Mielestäni kyseessä on valitettavan tarkka kuvaus meidän ihmisten kovin vajavaisesta kyvystä kohtaamiseen ja keskusteluun.

Vihapuheesta on Norjan tapahtumien jälkeen kirjoitettu niin paljon, että siihen en näe tarpeelliseksi palata.
      Vaikka netti mahdollistaa kaikennäköisen anonyymin huutelun, on jatkossakin vastuu kirjoittajalla. Tosin ajattelu ennen entterin painamista käsitetään joissain piireissä ilmeisesti sananvapaudenrajoittamiseksi.

Sen verran tulen Aatami9:sää vastaan että saat jatkossa käyttää halutessasi myös Korkein Totuus™ -lisenssiä, luvallani

Repa Honkanen, nuorisotyöläinen

• Funda*

Muista Aatami käyttää sitten vastuullisesti tuota sinulle myönnettyä lisenssiä !!

Mitä suurempi valta niin sitä suurempi vastuu.

• aijnoa oikia uskowa

Hahaa, ymmärrän täysin mitä tarkoitat... ;)

• agnus Dei

Tuntuu olevan tyypillistä uskov fundamentalisteille: kritiikkiä ei osata lukea eikä opiksi ottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3261
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      53
      2524
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2235
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1530
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe