Miksi otit tatuoinnin?

tatuoinneista

Mikä tarina tatuointisi takana on? Miksi otit tatuoinnin? Oletko ollut tyytyväinen siihen? Mihin paikkaan vartaloa laitoit sen?

12

849

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kett.

      Itselläni on viisi tatuointia. Neljä niistä on käsivarsissa ("sisäpuolella", ranteen ja kyynärtaipeen välisellä alueella) ja yksi olkapäässä.

      Olkapäässä on S-kirjain. Aviomieheni nimi alkaa S-kirjaimella. Siihen siis aika yksinkertainen selitys.

      Vasemmassa käsivarressa on riimu ja ukonvasara, oikeassa käsivarressa myös riimu ja toisena kuvana hannunvaakuna. Riimut oli ekat tatuoinnit mitkä otin. Ikää oli silloin 20 ja kuvia olin miettinyt parisen vuotta. Ensimmäisenä idea riimu-tatuointehin tuli parista Ajattaran levynkannesta. Niistä sitten aloin tutkia tuota muinaisskandinaavista historiaa ja tarustoa muutenkin. Ja no, päätin tatuoida parit riimut itseeni.

      Ukonvasara ja hannunvaakuna liittyy sitten tähän muinaissuomalaiseen historiaan ja mytologiaan, kalevalaiseen katsantoon. Ja löytyyhän molemmat maailman parhaimman bändin, Amorphiksen levynkansista..;P Oikeastaan tuon ukonvasaran olen halunnut tatuointina jo lähemmäs seitsemän vuotta. Mutta hyvää kannatti odottaa.:)

      Ja olen tyytyväinen, kaikkii viiteen kuvaani. Kuvastavat minua sen verran hyvin ja niillä on minulle tarkoitus.

      Ja jos kiinnostaa, niin ikää on 26v.

    • yks ompelija

      Mulla on vasemmassa kädessä tyttömäisen värikäs old-school -sleeve, jossa on mm. ompelukone, mittanauhaa, sakset ja muuta ompeluvälineistöä. Ja ruusuja.

      Sleeveä olen tahtonut teini-iästä saakka, mutta kesti muutamia vuosia keksiä jotain niin henkilökohtaista teemaa siihen, että siitä tuli näköiseni. Kun vihdoin hoksasin rakastavani ammattejani näin paljon, oli ajatus valmis. Menin ajatuksineni tatuoijalle, joka sitten piirsi ja teki tän mulle.

      Mittatilauksena mulle tehty tatuointi on ollut paras sijoitus mitä olen tehnyt.

      • Wow..

        Katja.:) Upee kuva, kyl.


    • Turquoise dream

      Mulla on 5 kuvaa.

      Ensimmäisen otin 16-vuotiaana. Kuva sijaitsee lapaluussa ja otin sen kuolleen äitini muistoksi, äidillä oli samanlainen kuva, samassa paikassa.

      Toinen kuva sijaitsee solisluun alla, pieni hahmo jonka löysin vanhasta sadusta. Olin 17 kun otin tämän kuvan. Hahmon tarina kyseisessä sadussa kosketti ja otin kuvan muistoksi tuosta vaikeasta elämänvaiheesta.

      Kolmas kuva sijaitsee niskassa, ja se kuvaa luonnettani ja asennettani elämään, tuolloin taisin olla 18-vuotias.

      Neljäs kuva löysi paikkansa toisesta pohkeestani, ja sen otin rakkaiden lemmikkieni kunniaksi, ikää oli 22 :)

      Uusin, viides kuva sijaitsee käsivarren sisäpuolella ja kuva liittyy myöskin edesmenneeseen äitiini ja meidän yhteistä piirrettä, ja mittarissa vuosia 23 :)

      Tarkemmin en kuvia halua nyt kuvailla, mutta rakkaita ovat kaikki ja osa minua, historiaani ja persoonaani.

    • mariehu

      Mulle on tehty kaksi kuvaa :

      1) Ensimmäisen kuvan, mustavalkoisen kuningatarshakkinappulan korkealle niskaan, koska kuvastaa minua ja suhdettani yhteiskunnallisiin asioihin ja kuvastaa luonnettani : looginen, järjestelmällinen mutta ajoittain kaaoksellinen eikä aina voitokas

      2) Toisen kuvan otin kolme vuotta myöhemmin vasemman ranteen sisäpuolelle (ylettyy valtimoista taipeeseen ja hieman ranteen/käden toiselle puolelle kuvan suuren koon takia) ja kuva on Sarasvati, yksinkertaisesti täydellisyyden, viisauden ja puhtauden jumalatar. en ole hengellinen ihminen mutta kuva kuvastaa minua, periaatteitani ja pyrkimyksiäni.

      Olen ollut molempiin kuviin enemmän kuin tyytyväinen! Saan ihmisiltä palautetta ranteessani olevasta kuvasta (sekä positiivista että negatiivista) ja en ihmettele, molemmat ovat tehty taidokkaasti.

      Kuvat otin kuvastaakseni itseäni koska yleensä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos ei kerro, saan itse kertoa itsestäni lisää sille joka kysyy.

    • kuningatarpuristi

      On sullakin varmaan vaikeeta...

    • Mari & Jaakko 4ever

      Minä otin tatuoinnin viime viikolla. Otin sen sen takia kun oltiin seurusteltu poikaystäväni kanssa jo viikko. Tatuoinnissa on kaksi sydäntä joissa toisessa lukee minun nimeni, eli Mari ja toisessa lukee poikaystäväni nimi eli Jaakko. Tatuointi on aika iso, se on noin kämmeneni kokoinen ja siinä on sellainen nauha jossa lukee oikein isolla: Mari ja Jaakko Ikuisesti yhdessä! Ja puolentoista viikon seurustelun jälkeen sain tietää olevani raskaana! Odotan kaksosia! Olen 18 vuotta. Kohta aletaan suunnittelemaan häitä!

    • mnhjvgvbjknm

      mulla on kans, Tiina ja Jukka forever, mut me oltiin sentään jo kuukausi yhdessä ennen ku otin sen.

    • Go Rockets!

      Tatuoin Jenkeissä yliopistossani (University of Toledo) opiskellessa kouluni logon vasempaan rintaani. Olen enemmän kuin tyytyväinen kun voin kantaa kouluni värejä ikuisesti itsessäni.

      • Anonyymi

        Entä sitten jos koulun omistaja tai merkittävä johtohenkilö osoittautuu törkeäksi pedofiiliksi ?


    • uteliaana kysyn...

      Mari kenellä kävit ottamassa ?

    • Anonyymi

      En tiiä uskallanko ottaa vaikka mieli tekis.
      Tarina kertoo siitä keneen ihastuin tai rakastuin, tiesinkö keneen oikeesti ihastuinkaan 😜
      Mut vaikka tietäisinkin hänet ihan kouluajoilta ei se tuu muuttamaan sitä fiilistä minkä koin hänen työssään. Ehkä ihastuin työminään ja kyllä hänellä on muutenkin mukava persoona.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe