Palstalaisten idolit

Superwo

Kuka on idolisi, esikuvasi tai ketä arvostat?

28

126

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussin boan palvoja

      Idolini on Jussi Parviainen. Hänen kunnioitettava boakäärmeensä saalistaa päivittäin nuoren, kimmoisan ja kostean hiiren.

    • pasifistinainen

      Mun idoleita on mm. seuraavat:
      - Oma äitini
      - Oma isäni
      - Oma siskoni
      - Arndt Pekurinen (Suomen kuuluisin pasifisti, jonka omat ampuivat)

      • pasifistimies

        Hyvä


    • kallanhelmi

      Sipe Santapukki Apulanta-yhtyeestä.

      • mixmixmix

        miksi?


    • kallanhelmi

      Sipellä on hyviä ajatuksia eko-jutuista jotka ovat lähellä minunkin sydäntäni.

    • Jaa a taitaapi olla edesmennyt tony halme, mutta ei käytökseltään vaan fyysisiltä mitoiltaan.

      • ,,,

        Halme oli ruma sikaniska, hyi. Mieluummin 'narukäsi' kuin sikaniska bodari.


      • ,,, kirjoitti:

        Halme oli ruma sikaniska, hyi. Mieluummin 'narukäsi' kuin sikaniska bodari.

        No sille ei voi mitään sitten. Itse en todellakaan ole mikään narukäsi, vaan massaa löytyy.


    • leeatuulia

      Kaikki, jotka osaa kirjottaa niin omalaatuista ja hyvin asioita kuvailevaa ja tajuavaa tekstiä, että sitä lukiessa ei voi ku olla ihastuksesta mykkä.
      Maailman seesteisin, kiltein ja tasapainosin iäkäs rouva (veljen kummin äiti), juurikin noitten ominaisuuksiensa takia.

    • Eidolon

      Minä itse. Arvostan ja ihailen itseäni yli kaiken. Olen jumala itse itselleni. Kaikki muut langetkoot polvilleen edessäni ja imekööt ylvästä mahtavaa shlerbaani.

    • - oma äiti
      - Terry Pratchett
      - Jon Stewart

      • deft

        Jon Stewart on vähän niin kuin Bill Maher: Iso ego täynnä sarkasmia.
        Terry Pratchett on taas:


      • deft kirjoitti:

        Jon Stewart on vähän niin kuin Bill Maher: Iso ego täynnä sarkasmia.
        Terry Pratchett on taas:

        Graham


      • deft
        mablab kirjoitti:

        Graham

        Liam on niin khuul ettei sen tarvitse tehdä mitään "läpällä" tai itseironisesti.
        (Vain) Liam Gallagher voi tehdä naama peruslukemilla biisin "Beatles and Stones" ja verrata itseään John Lennoniin...ihan vain siinä sivussa...ja uskoen itse niin.
        Ensimmäisen lapsen etunimi on Lennon. Niin ei vain tehdä. Ei millään, ellei ole itketetty puolta maailma "Wonderwall"illa

        Jos voisin niin olisin se tyyppi joka majoittuisi Liam Gallagherin puutarhaan teltassa. Siis paljon avoimempi kuin keskivertoinen stalkkeri.
        Samaa olen myös ajatellut Jarkko Martikaisen varalle.

        Huoh...joskus olisi mukavaa olla oman elämänäsä idoli.


      • deft kirjoitti:

        Liam on niin khuul ettei sen tarvitse tehdä mitään "läpällä" tai itseironisesti.
        (Vain) Liam Gallagher voi tehdä naama peruslukemilla biisin "Beatles and Stones" ja verrata itseään John Lennoniin...ihan vain siinä sivussa...ja uskoen itse niin.
        Ensimmäisen lapsen etunimi on Lennon. Niin ei vain tehdä. Ei millään, ellei ole itketetty puolta maailma "Wonderwall"illa

        Jos voisin niin olisin se tyyppi joka majoittuisi Liam Gallagherin puutarhaan teltassa. Siis paljon avoimempi kuin keskivertoinen stalkkeri.
        Samaa olen myös ajatellut Jarkko Martikaisen varalle.

        Huoh...joskus olisi mukavaa olla oman elämänäsä idoli.

        Aaah, oman itsensä idoli, ylvästä. Synapsini toivat eteeni kuvan itsestäni bobblehead nukkena. Ei julisteita minusta, mutta jos oisin itse itseni idoli -> bobblehead doll minä, kyllä kiitos.

        Liam *Mablab Approved*


      • deft
        mablab kirjoitti:

        Aaah, oman itsensä idoli, ylvästä. Synapsini toivat eteeni kuvan itsestäni bobblehead nukkena. Ei julisteita minusta, mutta jos oisin itse itseni idoli -> bobblehead doll minä, kyllä kiitos.

        Liam *Mablab Approved*

        Kiitos, kaunis *kumarrus*

        Bobblehead-nukkena voisit olla samanaikaisesti idoli että karmiva. Minimisti vaivaa, maksimisti(?) tulosta. Ajattele...!
        Julisteet kyllä pitäisin kuvioissa. Ne on niin käteviä ja kaksiulotteisia ,)

        mablab-idol *deft Approved*


      • deft kirjoitti:

        Kiitos, kaunis *kumarrus*

        Bobblehead-nukkena voisit olla samanaikaisesti idoli että karmiva. Minimisti vaivaa, maksimisti(?) tulosta. Ajattele...!
        Julisteet kyllä pitäisin kuvioissa. Ne on niin käteviä ja kaksiulotteisia ,)

        mablab-idol *deft Approved*

        Kyllä, sijoittaisin sen tietenkin käsilaukkuuni ja kuljettaisin mukanani. Tilanteesta riippumatta aina ensimmäiseksi nukke esiin, mahdollisimman näkyvälle paikalle ja sitten tarttis olla ihan vaan khuulisti. Nerokasta dear Watson, idolius ja oma pöytä ruokalassa ja molemmat samassa paketissa.

        Kaksiulotteisuudessa on kieltämättä omat hyvät puolensa. Muuten, jos juliste on 2D, leffatkin nykyään 3D, niin mitä elämä on? Aisteja tais olla 5 eli onko eläminen sitten 5D:tä? Se on hyvä että viimeisenä ennen nukkumaanmenoa pohtii sitä montako ulottuvuutta on elämässä... Öitä. :)


      • deft
        mablab kirjoitti:

        Kyllä, sijoittaisin sen tietenkin käsilaukkuuni ja kuljettaisin mukanani. Tilanteesta riippumatta aina ensimmäiseksi nukke esiin, mahdollisimman näkyvälle paikalle ja sitten tarttis olla ihan vaan khuulisti. Nerokasta dear Watson, idolius ja oma pöytä ruokalassa ja molemmat samassa paketissa.

        Kaksiulotteisuudessa on kieltämättä omat hyvät puolensa. Muuten, jos juliste on 2D, leffatkin nykyään 3D, niin mitä elämä on? Aisteja tais olla 5 eli onko eläminen sitten 5D:tä? Se on hyvä että viimeisenä ennen nukkumaanmenoa pohtii sitä montako ulottuvuutta on elämässä... Öitä. :)

        No shit Sherlock...!
        Enpä olisi itse keksinyt. Mulla on ilmiselvästi käsilaukun mentävä aukko elämässä. Mitenköhän sellaisen osaisi täyttää...
        On siinä kyllä se itseriittoisuuden vaara. Se, mihin meitä ei ole koulutettu. Ylpeys...hmm...nythän tää meni täyden ympyrän. Outoa.

        Elämä on 5D. Näkö sumenee, omiaan voi kuulla, hajuaistikin muistaa vain ne pahimmat ruonat, kosketus on aivan liian satumaista ja vähäeleistä. Ja sitten vielä se mainitsematon viides.
        Valitse myrkkysi...?

        Öitä, Hyviä :3


    • En usko idoleihin.

    • Alcantra

      Mulla on kolme idolia

      Keith Richards
      Henry Laasanen
      Leo Messi

    • Kuka on idolisi
      -Ei ole

      esikuvasi
      -Ei ole

      tai ketä arvostat?
      -Kaikkia jotka ovat kunniallisia, suoraselkäisiä, rehellisiä, älykkäitä jne.

    • true-atm

      Laasanen (onko jo pettänyt aatteen?)
      Hännikäinen (ennen kuin petti aatteen)
      Panu Höglund (ennen kuin petti aatteen)
      Jussi Halla-aho (hänkään ei ole ollut aatteessa luja)

      • pollopaa

        Mitä tuo sun lista kertoo aatteestasi? Kaikki aatteesi esitaistelijat ovat pettäneet. Tunnelma voi olla sama kuin suomalaisella kommunistilla 80-luvun Neuvostoliitossa?


    • Hämärän rajoilta

      Vaikea. Arvostan kaikkia, jotka uskovat oman juttuunsa ja tekevät sitä tinkimättömällä asenteella vastoinkäymisistä masentumatta. Tylsä vastaus voisi olla vaikka Stephen Hawking, jonka asemassa moni olisi jo hylännyt tieteenteon ja alkanut vain surkutella itseään. Samaa tautia sairastava Jason Becker on myös kova luu: ex-huippukitaristi, joka säveltää yhä musiikkia, vaikka pystyy kommunikoimaan vain silmiään liikuttamalla.

      Kotimaisia runoilijoita, mainitaan vaikka herrat Leino ja Viita vaikka paljon muitakin olisi, sekä populaarimusiikin menneitä, nykyisiä ja tulevia kirjoittajia, joilla on oivallusta ja riimit hallinnassa. (Radiossa on viime kuukausina soinut paljon erään räppiduon kappale, jota olisi helppo vihata, mutta jos joku pystyy vakiinnuttamaan kieleemme vielä yhden uuden humalatilaa tarkoittavan fraasin, pakko sitä on vähän arvostaakin.)

      Mainittakoon vielä muusikoista vaikka herra nimeltä Billy Joel. Ei siksi, että ukko on seurustellut huippumallien ja avioitunut itseään yli 30 vuotta nuoremman naisen kanssa, vaikka siinäkin olisi tälle palstalle riittävästi syytä. Perusteluni on musiikillisempi: maailmassa on paljon häntä parempia pianisteja ja laulajia, mutta tehdessään molempia samaan aikaan harva pystyy parempaan. Lisäksi mies on loistava lauluntekijä, ja hänen suhteensa musiikkiin on lähellä omaani.

      Hän nimittäin näkee länsimaisen musiikin ja omansa siinä korpuksessa jatkumona, jonka tarina alkaa (hänellä) jostakin Beethovenista ja Mozartista ja saapuu Tin Pan Alleyn ym. haarojen kautta lopulta rockiin, ja kaikki edelliset elementit ovat intertekstuaalisesti läsnä. Hänen työnsä on vanhan kommentaaria ja kunnianosoitusta, missä otettuja vaikutteita ei edes yritetä piilottaa. Silti materiaali toimii ihan siinä missä niillä, jotka uskottelevat keksineensä pyörän uudestaan ja aloittaneensa uuden paradigman. Vaikka esimerkiksi vuoden 1983 albumi "An Innocent Man" on kauttaaltaan kunnianosoitus 50-60-lukujen amerikkalaiselle musiikille, ei kuulijan tarvitse tietää, että vaikkapa "Uptown Girl" on omistettu Frankie Valli & The Four Seasonsille - renkutus on tarttuva ilman tietoakin. Saapa Beethovenin "Pateettinen sonaattikin" doo-wop-käsittelyn ovelasti G-duurista Es-duuriin vaihtuvassa kertosäkeistössä kappaleessa "This Night": http://www.youtube.com/watch?v=UXgdP5w7vTc

      Kun kerran palstalla ollaan, linkitetään vielä em. artistilta toinen kappale. http://www.youtube.com/watch?v=FHO6a2H-pqY

      "And every time I've held a rose
      It seems I only felt the thorns
      And so it goes, and so it goes
      And so will you soon I suppose
      ...
      So I would choose to be with you
      That's if the choice were mine to make
      But you can make decisions too
      And you can have this heart to break"

      Surullisuudessaan rehellistä miehen näkökulmaa rakkauteen, johon myös AT-miehen lienee helppo samastua. Yksinkertaisuudestaan huolimatta upea sävellys myös!

    • sfgsjshsjfsdksjsjs

      Ihailen ihmisiä, joilla on viisaita ajatuksia ja jotka osaavat esittää ne selkeästi.

    • bvlvuiul

      Madonna, Eva Wahlström, Lara Croft, Xena, Kissanainen, Äiti Teresa, prinsessa Diana, Neitsyt Maria

      Domina ja herkkä äitihahmo samassa paketissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      421
      2502
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      88
      2345
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      226
      1679
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      167
      1490
    5. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      70
      1350
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      83
      1297
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1285
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      86
      1229
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1085
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      286
      1065
    Aihe