Tupakoimattomuus eristää

5+9

Ai että ku ärsyttää... Esimies ja työkaverit käy tupakilla kerran tunnissa ja itse en polta. En siis ole mukana näillä tauoilla ja minua syrjitään sen vuoksi. Työkaverit keskenään läheisempiä yhteisen "harrastuksen" vuoksi ja jopa ESIMIES ei ota minua samanlailla huomioon kuin näitä röökaajia.

Pitääkö sitä prkl aloittaa tupakointi ihan vain, jotta työsuhteet pysyisi kohdillaan..

64

1862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en polta.

Kaverilleni kävi nimenomaan niin että eristäytyi työporukasta kun muut tupakoivat ja hän ei. aloitti röökin polton ja pääsi porukkaan mukaan. Omassa duunissani on 15 työntekijää joista vain 2 polttaa, he ovat meillä ne ulkopuoliset.

• FFF!

Omassa duunissani on sama juttu... Meillä usein myös tupakoimattomat oleskelevat röökikopissa, jotteivat joudu syrjityksi

• En polta enkä juo: Olen sosiopaatti.

• tupakka laittomaksi

Älä polta. Tupakka on aivan täysin paska keksintö. Itekkin aloin polttamaan seuran vuoksi.. alko elämästä tulla reteetä juuh... painoki tippu kivasti kun ei tarvinnu enää syödä ja pojat juoksi perässä.. meni reilu vuosi ja aivan kamalat hengitysvaikeudet, yskä, kutitus, nenäntukkosuus ja vuoto nieluun.. oon ollu nyt kaks kuukautta polttamatta ja silti ei tahdo taintuu tää köhä.. nyt on sitten astmalääkkeetkin ollu.. eikä paljoo auta. Oli muuten mukavaa hommaa se lopettaminenkin.. joo'o!.. lihoin, vittuunnuin kaikesta ja meinasin itsarin tehdä. et sellast.. nyt ei sit oikeen oo kavereita kun en haluu lähtee minnekkään kotoota kun koko ajan pitää yskii, niistää ja haukkoo happee.. :) kiihottavaa? teen kaikkeni että muut ihmiset säästyisivät tältä paskalta.

• fuckhead on night

teen kaikkeni että muut ihmiset säästyisivät tältä paskalta?miltä kaikelta?että röökin poltto oli tekosyy että olet läski!!!

• Milli E

Aloin polttaa näyttääkseni ikäistäni vanhemmalta. Jo 30 vuotta sitten huomasin, että se toimi...

• tupakka laittomaksi
        fuckhead on night kirjoitti:

teen kaikkeni että muut ihmiset säästyisivät tältä paskalta?miltä kaikelta?että röökin poltto oli tekosyy että olet läski!!!

Saaneen huomauttaa etten väittänyt missään tekstini vaiheessa olevani läski. Elämäni missään vaiheessa en ole ollut ylipainoinen. Itsetuntoni vain nousi, kun huomasin olevani "ihanteellisissa huippumallin mitoissa" ja tulin itsevarmemmaksi.

• Ihmettelevä 1234
        fuckhead on night kirjoitti:

Onpa tyhmiä täällä palstoilla kuin tämäkin FUCKHEAD ON NIGHT.

• sqrrrell

Asenne muutosta vaatisi. Sama juopottelevat kaverit, jos et mene mukana oletkin karsastettava ihme einari. Mutta polttamisesta. Aloittaa ei kannata missään nimessä! Poltan itse mutta on päinvastoin erittäin hyvä kun mahdollisimman moni ei nin tee tai lopettaa. Syrjimisen syy ei tosiaan ole savuttomuus. Työpaikalla ihmeellisempää tosiaan, nykyään ennemmin kun pyritään savuttomuuteen.

• linalinalina

joo juomattomuus on se yleisin syy miksi mua ei hirveen usein kutsuta illanviettoihin tai baarikierrokselle. tosin en kyllä sitä känniörvellystäkään jaksa montaa tuntia katsella. harmi vaan että meitä vähän juovia/kokonaan juomattomia on niin vähän nykyään.

• linalinalina kirjoitti:

joo juomattomuus on se yleisin syy miksi mua ei hirveen usein kutsuta illanviettoihin tai baarikierrokselle. tosin en kyllä sitä känniörvellystäkään jaksa montaa tuntia katsella. harmi vaan että meitä vähän juovia/kokonaan juomattomia on niin vähän nykyään.

Olen myös saanut tarpeekseni itseni tyhmentämisestä. Hauskuus loppui joskus vuosia sitten ja hiljattain olen tajunnut ettei minun tarvitse mennä tuolla, mielummin teen kaikkea muuta :)

Juuri juttelin yhden kanssa siiitä, kun hän sanoi ettei pidä niinkään baareista. Kysyin, että miksi hän käy siellä. Mielummin hän kuulemma tekisi jotain muuta, kuinkakohan moni ajattelee näin? Olisi kyllä mukavaa saada kaikenlaista tekemistä selväpäisille ihmisille viikonlopuiksi, samalla tavalla. Seurakunnilla taisi olla jotain ihan perus sinkkuiltoja, joihin voi mennä vain istuskelemaan ja juttelemaan niitä näitä, en ole käynyt mutta jostain kuulin näin.

Ja voi sitä selvinpäinkin baariin mennä, itse en vain jaksa katsella sitä touhua, varsinkin jos kaveritkin on kännissä.. Se koko touhu näyttää niin tyhmältä kun on itse selvinpäin, mutta hyvin siellä on tullut hilluttua kun on itse ottanut :D

Mitä yleensä teet jos et juo? itselle on aika uutta tämä touhu.. Joku deittailu selväpäisen ihmisen kanssa voisi olla mukavaa, katsella jotain leffoja sun muuta..

• linalinalina
        larethi kirjoitti:

Olen myös saanut tarpeekseni itseni tyhmentämisestä. Hauskuus loppui joskus vuosia sitten ja hiljattain olen tajunnut ettei minun tarvitse mennä tuolla, mielummin teen kaikkea muuta :)

Juuri juttelin yhden kanssa siiitä, kun hän sanoi ettei pidä niinkään baareista. Kysyin, että miksi hän käy siellä. Mielummin hän kuulemma tekisi jotain muuta, kuinkakohan moni ajattelee näin? Olisi kyllä mukavaa saada kaikenlaista tekemistä selväpäisille ihmisille viikonlopuiksi, samalla tavalla. Seurakunnilla taisi olla jotain ihan perus sinkkuiltoja, joihin voi mennä vain istuskelemaan ja juttelemaan niitä näitä, en ole käynyt mutta jostain kuulin näin.

Ja voi sitä selvinpäinkin baariin mennä, itse en vain jaksa katsella sitä touhua, varsinkin jos kaveritkin on kännissä.. Se koko touhu näyttää niin tyhmältä kun on itse selvinpäin, mutta hyvin siellä on tullut hilluttua kun on itse ottanut :D

Mitä yleensä teet jos et juo? itselle on aika uutta tämä touhu.. Joku deittailu selväpäisen ihmisen kanssa voisi olla mukavaa, katsella jotain leffoja sun muuta..

Katselen leffoja, käyn pelailemassa kaverin kanssa sulkapalloa, muutamien kavereiden kanssa jotka juovat tosi vähän on kerran viikossa kokoonnuttu ja pelailtu lautapelejä, tehty ruokaa, juteltu.. Kaikenlaista mukavaa yhdessäoloa :)

Katselen leffoja, käyn pelailemassa kaverin kanssa sulkapalloa, muutamien kavereiden kanssa jotka juovat tosi vähän on kerran viikossa kokoonnuttu ja pelailtu lautapelejä, tehty ruokaa, juteltu.. Kaikenlaista mukavaa yhdessäoloa :)

Kuulostaa tosi kivalta :)

Mitenköhän sitä löytäisi jonkun mukavan porukan itselleen.. Kai sitä ajan kanssa ihmisiä löytyy jostain, nettikin on hyvä nykyään kun löytää vaikka minkälaisia ihmisiä piiloistansa :)

• kaksi raitista
        larethi kirjoitti:

Se raha, mikä ei mene enää kullan kanssa juomiseen menee nyt vaikka bensaan - ajellaan lähipaikkakunnilla, kolutaan kirppareita, ihaillaan luontoa, otetaan luontokuvia. Ja sitten katotaan leffoja kotona ja leffateatterissa. Tehdään muutenkin kaikkea kivaa yhdessä... Ei ole krapula-aamuja eikä huonoa oloa. On rakkautta selvin päin. Näin jo kaksi vuotta. Emme myöskään polta.

• kaksi raitista kirjoitti:

Se raha, mikä ei mene enää kullan kanssa juomiseen menee nyt vaikka bensaan - ajellaan lähipaikkakunnilla, kolutaan kirppareita, ihaillaan luontoa, otetaan luontokuvia. Ja sitten katotaan leffoja kotona ja leffateatterissa. Tehdään muutenkin kaikkea kivaa yhdessä... Ei ole krapula-aamuja eikä huonoa oloa. On rakkautta selvin päin. Näin jo kaksi vuotta. Emme myöskään polta.

Mahtavaa... :I

Minäkin haluan.

Omat rahat säästyy nyt, joten saan syötyä parempaa ruokaa ja hemmoteltua pikkasen itseäni.

Toivoni kasvaa :)

• hienoa
        kaksi raitista kirjoitti:

Nimimerkille kaksi raitista.

Onneksi olkoon. Olette fiksuja

asiaa!! niin harvoin tulee munki kohdalla vastaan ihmisiä jotka eivät juo ://////// itsekkin kuulun niihin harvoihin jotka eivät juo........

• :((
        linalinalina kirjoitti:

Kun olin naimisissa, niin juuri tuollaista hauskanpitoa selvinpäin meilläkin oli paljon. Eron jälkeen olen haluamattani erakoitunut. Naimisissa olevat yhä tapailevat toisia perheitä viikonloppuviettojen merkeissä, mutta "parittomia" ei niihin huolita. Sinkkukaverita on vain pari ja heilläkin aika menee tosi paljon pienten lasten parissa. Uuden kumppanin etsintä raittiilta ihmiseltä tuntuu ihan mahdottomalta tehtävältä

• 6+16

Meillä taas toisin päin. Tupakoimattoma istahtaa yhdessä kahville, mutta kaksi painuun keskenään ulos polttamaan.

• Ehtii sitä kotonakin

Tee ylemmälle esimiehelle ,että työpaikasta tehdään savuton:)
      Minun työpaikkani on savuton.

• kncwoi

Siis:tee aloite

• Neostarter

ja mun työpaikka hajuton, mauton, savuton, väritön, puhumaton ja kuseton.

• tasa-arvoista?

Joo, ja ylimääräiset tauot täysin sallittuja tupakoiville! Mitähän jos vaan istuis tekemättä mitään silloin kun työpari on tupakalla?

• ex-harjoittelija

No tosiasiassa moni istuu tekemättä mitään, tupakoi tai ei..tai oikeastaan, itse en polta enkä ole koskaan polttanut. Mutta yhdellä työpaikalla se ainoa tupakoiva käytti kyllä eniten työaikaa työntekoon, muut käyttivät aikaa sen tupakoimisen paheksumiseen ja kiireen valittamiseen. Se tupakoiva oli mullekin paras neuvoja, vaikka paperissa oli toiset.

• Neostarter

Tauot on kaikille, poltti tai ei.

• kuzzzi
        Neostarter kirjoitti:

Tauot on kaikille, poltti tai ei.

Näin on näreet johan se sanotaan liiton ohjeissakin.

• justjuutiina
        ex-harjoittelija kirjoitti:

No tosiasiassa moni istuu tekemättä mitään, tupakoi tai ei..tai oikeastaan, itse en polta enkä ole koskaan polttanut. Mutta yhdellä työpaikalla se ainoa tupakoiva käytti kyllä eniten työaikaa työntekoon, muut käyttivät aikaa sen tupakoimisen paheksumiseen ja kiireen valittamiseen. Se tupakoiva oli mullekin paras neuvoja, vaikka paperissa oli toiset.

Meillä osa tupakoi töissä,
        mutta VAIN lakisääteisillä tauoilla, ja ulkona.

Monet sitten koettaa korostaa omaa erinomaisuuttaan
        parjaamalla heitä.
        Lapsellista sekin.
        Samanpituiset on tauot kaikilla!

• Kaapo Kuikanlahti
        justjuutiina kirjoitti:

Meillä osa tupakoi töissä,
        mutta VAIN lakisääteisillä tauoilla, ja ulkona.

Monet sitten koettaa korostaa omaa erinomaisuuttaan
        parjaamalla heitä.
        Lapsellista sekin.
        Samanpituiset on tauot kaikilla!

On varmaan kamalaa olla työssä jossa laki määrää tauot, autonkuljettajista mieluummin toisella kertaa, mutta jos tupakoi ja ei löydy taukoa tupakointiin nii lopeta, ei siinä ainakaan henki lähde jossei parannakkaan. Näitä kirjoitteli n: 30 v polttanut mitä milloinkin ja nyt kaksi ja puolivuotta ilman, suosittelen.

• Kaapo Kuikanlahti
        kuzzzi kirjoitti:

Näin on näreet johan se sanotaan liiton ohjeissakin.

Mihinkä liittoon kukakin kuuluu ? Tauot tosiaan kuuluvat kaikille, minä aion pitää taukoa loppuelämäni. Minun liitoni ohjeissa on näin kirjoitettu.

• tupa-aikka

vanha virsi taas... olen seurannut menoa tupakoivana ja tupakoimattomattoma ja ihan yhtä paljon tai vähän molemmat tekevät duunia... esim. toimistotyöntekijöille suositellaan tunnin välein... savuttomat tilat on kanssa esim. ammattikouluissa ihan naurettavia... röökintumppeja on sitten pitkin katua vähän matkan päässä, se on sitten kaunis näky kun ei ole tuhkista...

• TJ

Meillä on noin 40 työntekijää,joista noin puolet polttaa ja hoitaa työnsä moitteettomasti.Tupakoimattomat ovat paljon sairaslomalla ja pitävät pitkiä taukoja ja ovat ylipainoisia.Olen seurannut tilannetta vuosikausia ja tilanne on aina sama,vaikka uusia tulee ja menee.Tupakkataukoja ei erikseen ole,koska työnohessa voi polttaa,eikä ainakaan minua häiritse vaikken polta.

• Tuvassa Tupakoi
        TJ kirjoitti:

Meillä on noin 40 työntekijää,joista noin puolet polttaa ja hoitaa työnsä moitteettomasti.Tupakoimattomat ovat paljon sairaslomalla ja pitävät pitkiä taukoja ja ovat ylipainoisia.Olen seurannut tilannetta vuosikausia ja tilanne on aina sama,vaikka uusia tulee ja menee.Tupakkataukoja ei erikseen ole,koska työnohessa voi polttaa,eikä ainakaan minua häiritse vaikken polta.

Tuo ei päde, ei ainakaan yhdessäkään tutkimuksessa. Minulla on tuttu polttaja ja hän on superpaljon poissa töistä, aina flunssaa etc. Minä en ole ollut poissa päivääkään 35 vuotena! En tupakoi!

• Ketsu

Kannattaa polttaa nuorena,Suomi voittaa !

• mk

Älä aloita tuoakanpolttoa mutta kun käyvät vaikka ulkona tupakalla niin mene mukaan vaikka et poltakkaan mutta nykyjään kaikkia tupakoijia hyljeksitään ja sanoppa pomolle että työehtosopimuksessa ei ole maininttaa tupakkatauoista ja niin edelleen. Itse toimin valvojana teollisuuslaitoksessa ja siellä sanoin tekijöille että tupakalla käydään vain kahvitauolla tai ruokatunnilla että silleen. Menppä katsomaan vaikka lintuja sillä aikaa kun muut ovat tupakalla niin saat tauon itsekkin. Itse jo 26v polttamatta sanon kaikille tupakoitsijoille että olette liian vanhoja polttamaan ja se ikä kun piti kovista esittää polttamalla on ohi että silleen. Ei muuta kun päätäaukomaan aina kun joku polttaa ja nykyisin on laki niiden puolella jotka eivät polta. Sano pomolle että ei mitään tupakkataukoja ole sopimuksissa ja sinulle lisää liksaa kun et pidä näitä taukoja.

• hehehehhehee

Just just, kai aloittaja on pöljä jos ei taukoja pidä töissä vaikkei poltakaan. Kannattaa tosiaan hyljeksityn alkaa päätään aukomaan, eikö kannatakkin ? Sillähän sitä kus*pään maineen ja sitten saa ihmetellä, miksi muut käyvät elokuvissa jne. yhdessä ja sinua ei kutsuta koskaan.

• mk
        hehehehhehee kirjoitti:

Just just, kai aloittaja on pöljä jos ei taukoja pidä töissä vaikkei poltakaan. Kannattaa tosiaan hyljeksityn alkaa päätään aukomaan, eikö kannatakkin ? Sillähän sitä kus*pään maineen ja sitten saa ihmetellä, miksi muut käyvät elokuvissa jne. yhdessä ja sinua ei kutsuta koskaan.

Työkavereiden kanssa ollaan vain töissä ja harvoin muuten ollaan tekemisissä kun asutaan eeripaikossa ja niin edelleen. Aina oikeat keverit ovat muita kun työkaverit ja niin edelleen.

• Yläasteella kun poltin niin sain sitä kautta kaikki tuttuni. Voi tietysti olla että paremmat tutut olisivat löytyneet sisältä, mutta tupakalla on sellainen vaikutus. SIinä voi mukavasti seistä 5 minuuttia rentoutuen ja jutella niitä näitä, se antaa mukavasti jotain tekemistä keholle niin juttu luistaa paremmin. Junan tupakka kopissa on aina hyvä tunnelma :)

Olen lopettanut polttamisen, mutta en oikein huomaa sen eristävän minua erityisemmin, keskityn olennaiseen esim koulussa, etsin seuraavan luokkatilan ja luen läksyjä.

Äitini kuulemma aloitti polttamaan nuorena koska halusi enemmän taukoja muiden kanssa :/ EI hän sitä kauaa tehnyt.

Voisi ehkä olle enemmän outoa että yksi päivä menisit rööki suussa tauolle kun et koskaan muuten ole polttanut :) Mutta sosiaaliia polttajia on paljon, jos vaikka polttaisit ehkä pari tupakkia päivässä kun muut käy tunneittain. En siis kannata tälläistä, mutta itsehän päätät ja tiedät mikä on parasta. Eikä tervitse välttämättä henkeen alkaa vetämään, pössyttelet siinä muiden seurana. Ja ehkä paras vaihtoehto olisi että menet parille tupakki tauolle mukaan päivässä ja sanot että tulee tyhmä olo istua sisällä kun muut käy röökaamassa, eiköhän pomokin salline sinulle 10 minuuttia lisää taukoa jos pari kertaa käyt pihalla seisomassa viisi minuuttia haukkaamassa happea. ja sillä tavalla pääsisit ehkä juttuihinkin mukaan.

• ex-röökaaja

On ihailtavaa jos et ole jäänyt tupakkaan yhtä pahaan koukkuun kuin monet muut jäävät.. Olet varmasti tosi rento ja suvaitsevainen ihminen larethi! Mutta monille siitä kehittyy huumeen kaltainen koukku.. en suosittele kenenkään nostavan röökiä huulille.. terveys menee :) ja elämästä tulee yksitoikkoista, tämä oli minun kokemukseni tupakoitsijana. Nykyisin sairastan astmaa kyseisen entisen harrastukseni suomasta ilosta!

• se on kyllä ihan tuurista kiinni joutuuko tuollaiseen työpaikkaan vai ei, itse pakkaajana jäin yksin aina välillä pakkaamaan kun noin 10 muuta lähti tupakalle, kieltämättä vähän outo olo, mutta ei se minua haitannut. En halua muitten arvostusta tai seuraa tupakkaa polttamalla.

Veikkaisin, että juuri tuollaisissa "aivot pihalle" duuneissa, kuten pakkaajana, voi olla enemmän näitä aivonsa polttavia ihmisiä myös. Toisaalta voihan jossain hienossa bisnesmieskerhossakin olla joku ylisosiaalisista ihmisistä koostuva poppoo, joka aina kello x lähtee tupakalle, koska niin on totuttu tekemään.

• hoo-olkki

Teeppä vastaisku ja hanki elektroninen savuke eli e-savuke ja pölläyttelet sillä noiden nokan eessä muheat höyryt vaikkapa mansikanmakuisellanesteellä ,johan alkaa kysely et mikäs tuo on ja parasta asiassa on ettei ole yhtään tervaa ja muuta katkua tuossa vehkeessä ja sitä ei tarvitse mennä "polttamaan " sinne tupakkikoppiin ees mikä haisee jo sinänsä kamalalle ,voiit pössotellä sitä missä haluat ja saat makean maun samalla suuhusi .Työnantaja jos viisas on niin suosittaa laitetta niille tupakoivillekin kun sen terveysedut on huomattavat normiröökin verrattuna ;) .

• nikorettes

ompas outo duunipaikka,meillä taas koko yhteisö kehuu ja kannustaa tupakoimattomia ja niitäjotka ovat lopattaneet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja koko duuniporukka samaa yhteisöä,ei ole mitään eriarvoisuutta poltit eli et,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,taitaa olla siellä työilmapiiris muutenkin jotaki paskaa,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• Ehkä.

Syy onkin se,että kitiset usein,voi, voi kun tupakka haisee ja ettekö voisi olla tupakoimatta? Juuri tällainen marisija saa niskakarvat pystyyn ja ketään ei kiinnosta tällaisen kitisijän kanssa keskustella. Muuta asennettasi,niin huomaat että sinullakin on ystäviä työpaikalla. Kaikki on vain kiinni vuorovaikutustaidoistasi.

• röökaaja = luuseri

Olet hyvin tyypillinen tupakoiva luuseri. Ei varmaan haittaa jos hieraisen kourallisen kissanpaskaa nokkaasi? Hajusta on sitten turha ruikuttaa, vai mitä?

• röökaaja = luuseri
        röökaaja = luuseri kirjoitti:

Olet hyvin tyypillinen tupakoiva luuseri. Ei varmaan haittaa jos hieraisen kourallisen kissanpaskaa nokkaasi? Hajusta on sitten turha ruikuttaa, vai mitä?

Röökaajaluuserit miinustelee itku kurkussa mutta kunnon argumentit puuttuu. Ei mitään uutta.

• No Means No!

Vaihda työpaikkaa mieluummin tai ota asia puheeksi, eli kokemuksesi syrjinnästä, ja katso mitä tapahtuu. Se on aivan törkeää miten tupakoivien vähemmistö terrorisoi addiktiollaan muuta yhteiskuntaa. Ihan kuin meillä ei olisi kemikaalikuormaa ilmassa ja ympäristössä muutenkin, niin jotkut vielä varmuuden vuoksi myrkyttävät itsensä ja lähimmäisensäkin tupakoimalla.

Tupakointi on säälittävä ja hyödytön addiktio, ja tupakka pitäisikin kieltää totaalisesti koko maailmasta mitä pikimmiten. Eikä se ole edes mitään hyysäämistä, jos kerta ihmisillä ei sen vertaa oma terve järki pelaa, että tajuaisivat lopettaa huippu myrkyllisen harrastuksensa. Tupakointi ei ole tupakoijan oma asia, niin kauan kuin tupakasta lähtee savua ilmaan tai tumppeja jää roskaksi ja muiden riesaksi, tai niin kauan kuin tupakan tuotannolla on vaikutusta mm. ympäristöön, ruoan tuotantoon tai yhteiskunnan terveysmenoihin, piste.

http://www.globalissues.org/article/533/tobacco

Lukekaa tuosta, miten oma asia se on mitä tupakoija tekee itselleen ja meille kaikille muillekin siinä samalla..

• savuton ja huumeeton

Älä ikinä lähde tuohon maailman toiseksi säälittävimpään harrastukseen mukaan (kannabishörhöt ykkösenä)! Savunpuhaltelu on luonteen heikkoutta ja sillä pyritään vain pönkittämään huonoa itsetuntoa. Vielä nykypäivänäkin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että kuvittelevat sen tuohostamisen olevan jotenkin "viileetä". Ole rohkeasti fiksumpi savuton ja anna hönöjen tuohostaa ja puhua paskaa paskan polttamisen lisäksi. Silloin teet itsestäsi pellen jos lähdet siihen mukaan, ja varsinkin jos syy on se että "kun nuokin polttaa". Tsemiä! :)

• :?

täällä kans ärsyttää tupakoitsijoiden tauot.. tällä hetkel mun lisäks 2jotka ei polta niin pikkasen pistää vihaks, kun välillä saa painaa puolet enemmän hommia, kun tupakoitsijat.. hoitoalalla siis..

• Paha haju

Luin lehdestä että kuulemma naisten tupakointi on vähentynyt.Kadulla kun kävelee niin melkein jokaisella naisella sätkä röyhyää suussa.Kyllä sitä kaikkea kirjoitellaan.On kai jutuista puute.Keuhkosyöpä on kuulemma ikävä kaveri ja lopputuskat ovat hirvittävät. Älkää hyvät tytöt aloittako tätä järjetöntä touhua.Ihmisellä on vain yksi elämä.

• Kaapo Kuikanlahti

Taitaa se keuhkosyöpä olla tupakkasairauksista armollisin, ystäväni puhui isästänsästä joka tukehtui sairaalaoloissa keuhkonahtautumatautiin, ei ollut kuulemma helppo lähtö. Jos joku tästä asiasta enemmäntietävä voisi kommentoida, miltä tuntuu kuolema tukehtumalla ?

• larppa22222

juu tuttu tunne

• työtekijäänsäkiittää

Itse aloitin tupakanpolton juurikin sen takia, että tauoille on helpompi lähteä. Tosin meillä ei mennä kaikki yhtä aikaa tauolle. Surettaa niiden puolesta, jotka eivät osaa taukoja pitää, vaikka voisivat, saisivat ja pitäisi pitää. Jokaisen oma valinta ja me kaikki teemme kyllä yhtä paljon töitä. Eikä ole kyllä tullut mitään parjausta ja purnausta asiasta, kun se röökaaminen ei ole jatkuvaa. Nykyään tulee sinne pihalle mentyä helpommin muutenkin, vaikka ei tupakkaa tekisikään mieli. Opetelkaa tekin pitämään taukoja, jotka ette polta. Ei se työ tekemällä lopu ja sitten jaksaa loput 50 minuuttia käyttää huomattavasti tehokkaammin, kun on 10 minuuttia pitänyt ajatuksia muualla.

• entinen tupruttelija

Älä missään tapauksessa ala polttamaan, se on kallista ja vie terveyden.
      MItä jos keskittyisit siihen mistä sinulle palkka maksetaan, eli työhön.
      Kyllä se esimieskin huomaa, jos olet ahkera etkä rampaa tupakalla että tulosta syntyy.

Ehkä ei kuitenkaan kannata mainita että siihen tupakalla ramppamiseen menee kuukausi ja vuositasolla rutkasti kallista työaikaa ja luulisi esimihenkin sen ymmärtävän. Riippuu tietysti työstä, miten se vaikutta kun osa työstähän voi olla ajatustyötä ja sitä voi tehdä tupakallakin.

• -petunia-

Itse olen työpaikkani 15:ta työntekijästä ainoa tupakoitsija.
      Poissaoloja minulla on keskimääräistä vähemmän ja
      hoidan työni tunnollisesti. Enkä käynyt tupakalla työaikana
      kovinkaan usein, n.kolme kertaa päivässä. Vuoden alusta tupakointi
      työaikana kiellettiin kokonaan, eikä minulla ole ollut mitään ongelmia
      noudattaa kieltoa.
      Olen aina hävennyt tätä riippuvuuttani, enkä ole pystynyt lopettamaan
      tupakointia. Toisinaan ärsyttää, kun pomo ja työkaverit kyselevät, kuinka
      nyt selviän. Kun olen sanonut, ettei ole mitään ongelmaa, he kehuvat
      minua kuin pikku-lasta.
      Nyt poltan vapaa-ajallani ilman syyllisyyttä.

• eeert

Älä ainakaan alota sitä syöpäkääryleen käyttöö..multa kuoli just kehkosyöpään tuttu ja oli tuskallinen kuolema...kauheeta oli kattoo sitä kitumista ja kuivumista kun hengitystiet oli lopulta aivan tukossa. Tupakka pitäs kieltää lailla. Tai ainakaa siitä ei pitäs olla haittaa muille. Ärsyttää kun naapurissa käy koko ajan yks ukko parvekkeella tupakalla. Koko ajan tuee savua meille ja kun näin kesällä olis hieno pitää parvekkeen ovea auki mutkun ei nin ei.

• Karkkitauolla

Törkeää! Tuota varmasti tapahtuu vielä nykyaikanakin!
      60-luvulla minä pidin taukoa ns. karkkitaukoa, mutta tupakoivat öykkäröivät minun lintsaavan töistä!
      Mitä muuta tuo tupakkataukojen pito sitten on, ihan sama asia...taukoa haluaa jokainen pitää töissä ja sen on todettu pidentävän elinikääkin.

• Elinikää lisää

ÄLÄ VAAN MATKI ja aloita polttamista.
      Isäni veli poltti ja kuoli nuorena Meilahdessa, repi lopulta tuskissaan letkut irti, että pääsisi hel...stä.
      Isä eli 15 vuotta vanhemmaksi.

• tupruntuprun

Jos haluaa löytää firman pahimmat juoruajat, niin tupakkapaikalle vaan katsomaan. Siellä pääsee piireihin paitsi tupakoimalla, myös puhumalla p***aa työkavereista. On tärkeää toimia "kerhon" sääntöjäen mukaan tai eroaa liiaksi porukasta ja toiset muuttavat tupakkataukojensa ajankohtaa.Tumpit heitetään tuhkiksen viereen ja se on v****n nyyppä ja sievistelijä, joka tästä tohtii huomauttaa. Tai oman tumppinsa toisten nähden tuhkakuppiin räpeltää, on s******n hienohelma ja siivoushullu, ihan vajaa! Sauhujen välillä räkäistään pitkin pihaa tai sisätiloissa kukkapurkkeihin. Jos limppi ohi menee, niin on tosi cool! Ja siis itseään kunnioittava tupakoitsija ei sitten siivoo jälkiään, ettäs tiedätte! On tärkeää seurata, kuinka monta kertaa tupakoimaton työkaveri käy vessassa päivän aikana, jotta voi tupakkaporukalla yhdessä sitten laskea, paljonko "vessassa hyppääjä" on vuoden aikana poissa työpaikaltaan saaden kuitenkin siitä palkkaa. Tai kuinka monta minuuttia joku toinen (savuton) työkaveri myöhästyy joka viikko työpisteestään ja siis, että paljonko tässäkin tapauksessa työnantajalle tulee vuositasolla maksamaan moinen laiskottelija. Tupakoivia ei saa seurata, koska se on kyttäämistä ja kuka v***n kyylä kehtaa laskea, paljonko tupakoivalla menee vuosittain tupakkapaikalla notkumiseen. Heillähän on siihen kuitenkin oikeus, siis hetkelliseen rentoutumiseen kovan työn lomassa tupakkaa polttaen ja kavereiden kanssa jutellen. Että jättäkää tupakoivat nyt rauhaan, p*****een kyttääjät!
      Näin meillä, ja tämä on tosi.

• asfasdf

Minä menen tupakka ihmisten mukana pihalle vaikken polta..

Yleensä kun muut on pihalla ja itse jäät vaikka istumaan niin sitä katsotaan pahalla kun ei tee mitään.

• HELLYS

Kuule ....älä ole moksiskaan...tai osta piippu ja menet se hampaissa porukan joukkoon reteen näköisenä....sauhuttelematta kuitenkaan...mallaat vaan siinä ,niinkuin muka polttelisit--....
      ...ANNA OLLA POLTTELEVAN SAKIN.....sinulla on omat seurasi....ihmisiä riittää...KYPSYKÖÖN KUORESSAAN SAUHUTTELIJAT....eihän tupakoimattomuus saa olla syrjinnän aihe
      reippaasti vain!

• tööttö

Tupakoimattomuus meinasi olla kohdallani syrjinnän aihe vuosikausia sitten, kun olin työpaikkahaastattelussa ja pomo totesi suoraan ettei palkkaa savutonta sinne vinkumaan (poltettiin siihen aikaan vielä sisällä ilman tupakkikoppeja).

• gasfiiin

Aivan turhaa kitinää! Nykyään asiat on yleensä juuri päinvastoin kuin ketjun aloittaja ja moni muu täällä väittää. Tupakoivia syrjitään, huomautellaan kaikenlaista ja tupakoiva saa kokea olevansa erilainen, outo kummajainen.

Kiva että on vielä jossain työpaikka, jossa nortti palaa ja on reilu vanhanajan
      ilmapiiri. Missä ketjun aloittaja on töissä? Voisin ehkä hakea teille hommiin.

• ahistaa...

meidän työpaikalla on ihan sama juttu. meitä on 2 jotka eivät tupakoi ja loput 3 käy vähintään sen kerran tunnissa. välillä tuntuu et noilla tupakkatauoilla jaetaan työvuorotkin ja kun me tupakoimattomat ei olla siellä ni meille jää ne kaikkein vittumaisimmat vuorot tehtäväksi... ei sitten yhtään kivaa...

• tupakoimaton "X"

Kuulostaa tutulta..... itsekkään en polta enkä varmasti aloita minkään työpaikan takia. Joskus tulee tilanteita vastaan jossa tietoa jaetaan tupakkapaikalla tai tehdään jopa päätöksiä, no eihän se tieto tupakkaringistä mihinkään leviä.... "ai niin, siehän et ollukkaan paikalla kun näistä puhuttiin". Kerran menin tupakkapaikalle rinkiin ja enhän siinä kauan ehtinyt olla kun esimies huuteli ovelta, että millos"X" on alkanut polttaa.... sanoin en ikinä... siihen kuului sitten, että mitäs "X" sit siel ulkona tupakkapaikal tekee kun ois hommia mitä pitäs tehä.

• Ketutusaamu...

Tuo on asia johon oikeasti pitäisi voida puuttua, tuo, että ihmiset hävävät kuin se entinen haju Saharaan, ja siellä luuraavat, pihoilla tupakalla.
      Minun mileestäni tässä asiassa pitäisi käyttää porkkanaa, ei keppiä. Ne, jotka eivät käy tupakalla ansaitsisivat vaikkapa palkkioksi pari ylimääräistä palkallista vapaapäivää tai ilmaisia liikunta/kulttuuriseteleitä. Jonkin palkkion kuitenkin. Se on niin merkillistä, että tupakka käy syyksi lorvimiseen mutta jos menet siihen imeskelmään tikkukaramelliä niin eihän se käy. Jos oikeasti kaikki pysäyttäisivät työnteon siksi aikaa aina kun muutkin ovat tupakalla tai lähtevät aina mukaan niin, etä työpaikka olisi tuolloin tyhjä esim. jossain asiakaspalvelupaikassa, niin asiaan olisi pakko tulla muutos.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe