Olen vastikään aloittanut "esimiesasemassa" kotipalveluja tekevässä yrityksessä. Ensi töikseni jouduin antamaan alaisistani viikoittain lisätyöraportin ylemmälle johdollle. Työlainsäädannön tietoni ovat hatarat, mutta joko kumarran tai pyllistän.
Työntekijät tekevät 6,5-tuntista päivää, 32,5 viikossa.
Tasausjakso on 12 viikkoa, työpäivät vaithelevat 3 - 9 tunnin välillä
Lisätyötunnit-kertymätaulukko on tehty niin, että jo 6,5 tunnin yli menevät tunnit kerryttävät lisätunteja 50%lla, ei ole katsottu päivittäisiä/viikoittaisia ylitunteja.
"Jos työaika on sovittu lyhyemmäksi ajaksi kuin kahdeksaksi tunniksi päivässä tai 40 tunniksi viikossa, normaalin työajan lisäksi tehtävä työ on alkuun lisätyötä. Työnantajan aloitteesta tehdystä lisätyöstä maksetaan normaali tuntipalkka"
Tällä laskutavalla työntekijöille kertyy paljon lisätunteja, työnantajan tappioksi tietenkin.
Näin noviisina en haluaisi toki hyppiä ylemmän johdon tekemille laskentatavoille, mutta toisaalta ylin johto tiilettää, että lisätunteja ei saa tulla, vaikka laskutettavaa pitäisi olla.
Kysymykseni onkin, onko jo ainakin vuoden käytössä ollut "virheellinen" laskentatapa katsottava työntekijöille jo ansaituksi eduksi, vai pitääkö asia korjata (toki pidän alaisteni puolta)
Toivottavasti joku ottaa asiaan jonkun kannan, eli puutunko asiaan vai annanko olla
saavutettu etuusko
firman piikkin
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215725Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744721868Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk211252Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111213Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861083Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48995- 64961
- 64906
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.23867Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59865