Haluaisin kysyä sinulta, joka tavalla tai toisella vastustat homoseksuaalien oikeutta elää homosuhteessa: miten aiot sopeutua tulevaisuudessa siihen, että homot kuitenkin niin tekevät, esiintyvät pariskuntina julkisuudessa, käyvät yhdessä kaupassa, toimivat työelämässä, kasvattavat lapsia, istuvat piknikillä viereisellä viltillä puistossa, ostavat asuntoja jopa aivan naapurustostasi?
Aiotko puuttua heidän elämäänsä
1. suusanallisesti toruen ja Jumalan homouskieltoon vedoten
2. ilmein ja elein, kääntämällä selän tai esimerkiksi pyörittelemällä silmiäsi
3. vitsejä vääntämällä
4. kieltäytymällä ottamasta esimerkiksi työntekijäksesi julkihomoa
5. puhumalla heistä ikäviä asioita takanapäin muille ihmisille
6. jollakin muulla tavalla, millä?
Vai annatko heidän olla rauhassa?
Joka tapauksessa viime aikojen kaapistatulijamäärät lienevät sellaisessa kasvussa, ja yleinen mielipide tietääkseni hyväksyy niin yleisesti homoelämän, että ahtaammalle alkaa joutua homovastainen ajattelu.
Kiehutko sitten pyhässä liemessä, johon Jumala on sanallaan sinut asettanut (tai ainakin ajattelet niin), ja koetat olla homojen lähistöllä tiukasti ajattelematta, mitä he keskenään sängyssä tekevät?
Riittäisikö sinulle "if you're against gay marriage, just don't get one"? Vai tuntisitko tarvetta osoittaa paheksuntaa ja ohjata mielestäsi eksyneet oikealle tielle?
Jos vastustat homoelämää
110
238
Vastaukset
- pertsa2010
iaurwen sanoi :
Aiotko puuttua heidän elämäänsä
1. suusanallisesti toruen ja Jumalan homouskieltoon vedoten
2. ilmein ja elein, kääntämällä selän tai esimerkiksi pyörittelemällä silmiäsi
3. vitsejä vääntämällä
4. kieltäytymällä ottamasta esimerkiksi työntekijäksesi julkihomoa
5. puhumalla heistä ikäviä asioita takanapäin muille ihmisille
6. jollakin muulla tavalla, millä?
_________
1)Toisin raamatullisen näkemyksen esiin sopivassa välissä.
2)En.
3)En.
4)En ottaisi palvelukseeni.
5)En.Takanapäin puhuminen on paha asia.
6)En."4)En ottaisi palvelukseeni."
Tuota voisi joku ymmärtämätön ihminen pitää syrjintänä. He eivät nääs ymmärrä, että homon elämän vaikeuttaminen irrationaalisesta rakkaudesta juutalaisiin kansansatuihin on vain rakkaudesta kumpuavaa opastusta oikealle tielle. Jos kaikki ihmiset ymmärtäisivät olla ottamatta homoa töihin, niin eiköhän alkaisi heillekin pian Raamatun sanoma kelvata!- jytke
Aatami9 kirjoitti:
"4)En ottaisi palvelukseeni."
Tuota voisi joku ymmärtämätön ihminen pitää syrjintänä. He eivät nääs ymmärrä, että homon elämän vaikeuttaminen irrationaalisesta rakkaudesta juutalaisiin kansansatuihin on vain rakkaudesta kumpuavaa opastusta oikealle tielle. Jos kaikki ihmiset ymmärtäisivät olla ottamatta homoa töihin, niin eiköhän alkaisi heillekin pian Raamatun sanoma kelvata!Kohtaan neljä liittyen, ateistit kertoivat suorasukaisesti näkemyksistänsä sen suhteen palkkaisivatko kristityn:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3818231#comment-20035595
Karua tekstiä. jytke kirjoitti:
Kohtaan neljä liittyen, ateistit kertoivat suorasukaisesti näkemyksistänsä sen suhteen palkkaisivatko kristityn:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3818231#comment-20035595
Karua tekstiä.Tarkentavana huomautuksena, ei siellä kaikki ateistit kertoneet näkemyksiään eivätkä vastaajat edusta meitä kaikkia. Vaikka näen aika kaukaisena sen mahdollisuuden että olisin työnantajana joskus palkkaamassa ihmisiä, toivottavasti en syrjisi ketään siinä hypoteettisessa tilanteessa.
Tuo linkittämäsi kommentti oli vielä ilkeilevä vastaheitto anonyymilla nettifoorumilla ihmiselle, joka itse sanoi ettei haluaisi "kiiihko"ateistin työntekijäksi. Siitä on vaikea arvioida, kuinka tosissaan siin äoltiin.- pertsa2010
Aatami9 kirjoitti:
Tuota voisi joku ymmärtämätön ihminen pitää syrjintänä. He eivät nääs ymmärrä, että homon elämän vaikeuttaminen irrationaalisesta rakkaudesta juutalaisiin kansansatuihin on vain rakkaudesta kumpuavaa opastusta oikealle tielle. Jos kaikki ihmiset ymmärtäisivät olla ottamatta homoa töihin, niin eiköhän alkaisi heillekin pian Raamatun sanoma kelvata!Aatami9 sanoi :
Tuota voisi joku ymmärtämätön ihminen pitää syrjintänä. He eivät nääs ymmärrä, että homon elämän vaikeuttaminen irrationaalisesta rakkaudesta juutalaisiin kansansatuihin on vain rakkaudesta kumpuavaa opastusta oikealle tielle. Jos kaikki ihmiset ymmärtäisivät olla ottamatta homoa töihin, niin eiköhän alkaisi heillekin pian Raamatun sanoma kelvata!
ongelmia,vaan valinnan vapaus pitää saada säilymään ,mutta työnantajan
valinnan vapaus olisi myös turvattava. pertsa2010 kirjoitti:
Aatami9 sanoi :
Tuota voisi joku ymmärtämätön ihminen pitää syrjintänä. He eivät nääs ymmärrä, että homon elämän vaikeuttaminen irrationaalisesta rakkaudesta juutalaisiin kansansatuihin on vain rakkaudesta kumpuavaa opastusta oikealle tielle. Jos kaikki ihmiset ymmärtäisivät olla ottamatta homoa töihin, niin eiköhän alkaisi heillekin pian Raamatun sanoma kelvata!
ongelmia,vaan valinnan vapaus pitää saada säilymään ,mutta työnantajan
valinnan vapaus olisi myös turvattava.Toivoisitko muuten, että työnantajan valinnanvapaus turvattaisiin myös sen suhteen, jos hän ei halua palkata naisia?
- pertsa2010
Aatami9 kirjoitti:
Toivoisitko muuten, että työnantajan valinnanvapaus turvattaisiin myös sen suhteen, jos hän ei halua palkata naisia?
Aatami9 sanoi :
Toivoisitko muuten, että työnantajan valinnanvapaus turvattaisiin myös sen suhteen, jos hän ei halua palkata naisia?
________
Tottakai.
Työnantajalla pitää olla oikeus palkata parhaaksi katsomansa työntekijä ja
he eivät myöskään silloin välitä minun homonäkemyksistäni tuon asian suhteen.
Sen pitää voida määrätä työhönottoasioissa , joka pistää rahansa likoon.
Naiskiintiöitten suhteen ollaan menty aivan älyttömyyksiin ja suunta näyttäisi
olevan jatkuva. - goddeloos
pertsa2010 kirjoitti:
Aatami9 sanoi :
________
Tottakai.
Työnantajalla pitää olla oikeus palkata parhaaksi katsomansa työntekijä ja
he eivät myöskään silloin välitä minun homonäkemyksistäni tuon asian suhteen.
Sen pitää voida määrätä työhönottoasioissa , joka pistää rahansa likoon.
Naiskiintiöitten suhteen ollaan menty aivan älyttömyyksiin ja suunta näyttäisi
olevan jatkuva."Työnantajalla pitää olla oikeus palkata parhaaksi katsomansa työntekijä ja
he eivät myöskään silloin välitä minun homonäkemyksistäni tuon asian suhteen."
- Mutta itse et ottaisi työnantajana parasta jos olisi hän olisikin homo...
Tulee mieleen hypoteseesi jos olet yrittäjänä, konkurssi uhkaa ja olet potkimassa pihalle 20 työntekijääsi... mutta pelastus olisi... jos palkkaisit homon joka pystyy ja osaa nostaa puljusi takaisin. Säälisin niitä kahtakymmentä työntekijääsi (raamattu)fobioidesi takia :p
"Naiskiintiöitten suhteen ollaan menty aivan älyttömyyksiin ja suunta näyttäisi
olevan jatkuva. "
- Jep, pitäisi lisätä kiintiötä, samaa mieltä. Naiset sentään evoluutoin takia pystyvät käyttämään molempia aivopuoliskoja samaan aikaan. Toisin kuin me miehet. - palkkakuitti
goddeloos kirjoitti:
"Työnantajalla pitää olla oikeus palkata parhaaksi katsomansa työntekijä ja
he eivät myöskään silloin välitä minun homonäkemyksistäni tuon asian suhteen."
- Mutta itse et ottaisi työnantajana parasta jos olisi hän olisikin homo...
Tulee mieleen hypoteseesi jos olet yrittäjänä, konkurssi uhkaa ja olet potkimassa pihalle 20 työntekijääsi... mutta pelastus olisi... jos palkkaisit homon joka pystyy ja osaa nostaa puljusi takaisin. Säälisin niitä kahtakymmentä työntekijääsi (raamattu)fobioidesi takia :p
"Naiskiintiöitten suhteen ollaan menty aivan älyttömyyksiin ja suunta näyttäisi
olevan jatkuva. "
- Jep, pitäisi lisätä kiintiötä, samaa mieltä. Naiset sentään evoluutoin takia pystyvät käyttämään molempia aivopuoliskoja samaan aikaan. Toisin kuin me miehet.Miksi työnantajan täytyisi pitää parhaana sinun mielestä parasta ehdokasta?
- goddeloos
palkkakuitti kirjoitti:
Miksi työnantajan täytyisi pitää parhaana sinun mielestä parasta ehdokasta?
"Miksi työnantajan täytyisi pitää parhaana sinun mielestä parasta ehdokasta?
- Missä viittasin mielestäni parhaasen ehdokkaaseen? pertsa201030.7.2011 14:29
Toisen voisin heittää, että jos sinä olisit jotenkin sairas ja ainut sydänkirurgi olisi homo, niin kieltäytyisitkö leikkauksesta ja ottaisit kuoleman vastaan ja menisit tyynesti Jumalan valtakuntaan?Pakko sanoo Sinulle, pertsa2010, vielä yksi, minä olen sata-prosenttisen varma että sinä olet päivittäin homonkin palveltavana ja olet / olemme olleet sitä aina. Ennen ne vaan oli piilossa ja meille opetettiin ettei niitä ole olemassakaan, minäkin sain tietää vasta ihan 1980 luv alussa homoista. Mutta nyt olen saanut tietää että niitä on ollut aina.
Enkä minä voi sille mitään että minulle on opetettu se mitä kirkko opetti ja siinä kirkko oli väärässä, jollain tapaa.
Mutta eikö nyt asiat ole hyvin? Miksi ateistien pitää vieläkin ampua singoilla kirkkoa ? Ateistien kosto kirkolle ei ole sen sivistyneempää kuin miten kirkko aiemmin toimi! Sivistystä nyt !fenno.maani kirjoitti:
pertsa201030.7.2011 14:29
Toisen voisin heittää, että jos sinä olisit jotenkin sairas ja ainut sydänkirurgi olisi homo, niin kieltäytyisitkö leikkauksesta ja ottaisit kuoleman vastaan ja menisit tyynesti Jumalan valtakuntaan?fenno.maani sanoi :
Entä jos, ihan hypoteettinen kysymys vaan, jos tarviit työntekijän ja taitavampi ko tehtävään olisi julki-homo, niin ottaisitko siltikin julki-heteron?
_______
Kyllä.
En kieltäytyisi.fenno.maani kirjoitti:
Pakko sanoo Sinulle, pertsa2010, vielä yksi, minä olen sata-prosenttisen varma että sinä olet päivittäin homonkin palveltavana ja olet / olemme olleet sitä aina. Ennen ne vaan oli piilossa ja meille opetettiin ettei niitä ole olemassakaan, minäkin sain tietää vasta ihan 1980 luv alussa homoista. Mutta nyt olen saanut tietää että niitä on ollut aina.
Enkä minä voi sille mitään että minulle on opetettu se mitä kirkko opetti ja siinä kirkko oli väärässä, jollain tapaa.
Mutta eikö nyt asiat ole hyvin? Miksi ateistien pitää vieläkin ampua singoilla kirkkoa ? Ateistien kosto kirkolle ei ole sen sivistyneempää kuin miten kirkko aiemmin toimi! Sivistystä nyt !fenno.maani sanoi :
Mutta eikö nyt asiat ole hyvin? Miksi ateistien pitää vieläkin ampua singoilla kirkkoa ? Ateistien kosto kirkolle ei ole sen sivistyneempää kuin miten kirkko aiemmin toimi! Sivistystä nyt !
fenno.maani sanoi :
Entä jos, ihan hypoteettinen kysymys vaan, jos tarviit työntekijän ja taitavampi ko tehtävään olisi julki-homo, niin ottaisitko siltikin julki-heteron?
_______
Kyllä.
En kieltäytyisi.Jes kyllä me ihmisiä ollaan vaikka noi ateistit ei tahdo sitä uskoa.
Mielipiteitä saa esittää. Eikö.
- yu
No niin, tämän ketjun aloittajasta paistaa läpi se RÖYHKEYS millä homot näin aikojen lopulla ylpeästi nousevat piiloistaan.Voi heitä sillä eivät he tiedä mitä Taivaan Jumala on heille varannut! Sillä suurinta ylpeyttä Luojaamme kohtaan on juuri luonnonvastaisilla asioilla pöyhkeily.
Kun sinä nyt olet luonnon asiantuntija, niin voinet kertoa mitä Paavali tarkoitti sillä, että pitkä tukka miehelle on kauhistus ja luontokin sen opettaa...Miten luonto sen opettaa?...En oo ikinä ymmärtänyt sitä :(
- pertsa2010
yu sanoi :
No niin, tämän ketjun aloittajasta paistaa läpi se RÖYHKEYS millä homot näin aikojen lopulla ylpeästi nousevat piiloistaan.Voi heitä sillä eivät he tiedä mitä Taivaan Jumala on heille varannut! Sillä suurinta ylpeyttä Luojaamme kohtaan on juuri luonnonvastaisilla asioilla pöyhkeily.
Tällä viittaan alkaneeseen maailman talousjärjestelmän romahtamiseen ja se seurannaisilmiöineen mahdollistaa heidän herransa antikristuksen ilmestymisen.
Lisämausteeksi tarvittaisiin ehkä jokin paha luonnon katastrofi ja / tai sota,niin se olisi sitten siinä.
30-luvun laman jälkeen sopulit alkoivat juosta mereen ja sama tulee 100%:lla varmuudella toistumaan nytkin , ja on jopa oikeudenmukaista.
Nuo kirotut papittaret ja papit saarnaavat toista evankeliumiaan piittaamatta rangaistuksesta , joka siitä on säädetty.
Eli kyllä minuakin järkyttää valepappien antikristusta nuoleskelevat kannanotot.Missä ovat ne teistä(papit) , jotka kaitsevat laumaansa
Raamatun mukaisesti ja hengessä??
Ettehän mitenkään voi tehdä Jumalan Sanasta ihmisten mieleistä syyllistymättä suureen syntiin - se ei kuitenkaan ole anteeksiantamatonta,mutta siinä on katumuksen ja parannuksen paikka.
Ettekö ymmärrä,että olette jo romuttaneet koko "kristinuskonne" homoteologiallanne ja johdatatte laumaanne pitkin kadotukseen johtavaa tietä??
Usko on sitten taas hyvinkin yksinkertainen asia.Jumalan Karitsan veriuhri valkaisee pahimmatkin syntimme - jos haluamme.Se oli siinä.
Meidän pitää yu vain sitkeästi pitää Sanaa esillä vaikka " herran palvelijattaret / -jat " ovatkin sen yli kävelleet. - benedi
Niinhän se on, se voidaan tiivistää näin: " Heidän häpeänsä on heidän kunniansa"
Mehän emme tuomitse homoja, emmekä muitakaan laittomia,
sillä Jumala on tuomari.
Mutta evankeliumia me voimme ja tuleekin julistaa todistukseksi homoille ja homottomille..ja sitten aikanaan tulee tästä kaikesa loppu.
Evankeliumin saarnaamisen tarkoitus on pelastaa ihminen synnistä, eli laittomuudesta, Jumalan tahdon vastaisesta toiminnasta.
Raamatun ideologiahan on " Se, joka on saastainen saastukoon edelleen, ja se joka on pyhä, jatkakoon pyhyyden tiellä, ja se joka ajattelee väärin ajatelkoon edelleen väärin, ja se joka on oikeinajatteleva, jatkakoon edelleen samoin.
Mistä tässä oli kyse? Kyse on siitä, että ihmiskunta on jakautunut asenteisiinsa, he eivät enää muuta kantaansa,..koska armon ovi on suljettu,..ja ihmiset eivät voi enää tulla mielenmuutokseen!
Jumala on lopettamassa, /lopettanut pelastustyönsä...vuohet on eroteltu lampaista...mutta se ei ole meidän tehtävä.
luste ja vehnä kasvakoon leikkuupäivään saakka...sitten enkelit tulevat, ja erottelevat valhevehnän oikeasta vehnästä.
Mutta saarnaa sanaa, kuulkoot tai olkoot kuulematta.
- kfnkdfk
Aluksikin tulee tekstistäsi mieleen kun sanot että "miten aiot tulevaisuudessa sopeutua kun homot saavat elää homosuhteessa", homot saavat jo nyt elää vapaasti homosuhteessa. Tätä oikeutta rakastaa ja elää suhteessa ei ole Suomessa homoilta kielletty. Eikä minun ole tarvinnut siihen sen kummemmin sopeutua, maailma on täynnä ihmisiä jotka ovat erilaisia kuin minä.
Mitä tulee toisten elämään "puuttumiseen" en aio tehdä mitään mainitsemistasi asioista. Ja voisin ihan hyvin palkata homoseksuaalin, biseksuaalin, transseksuaalin jne. Jos joku kysyy näkemystäni asiasta niin kerron sen. Ja jos joku eksynyt haluaa löytää oikealle tielle niin olen valmis sen hänelle kertomaan ja se tie on Kristus Jeesus. Toisekseen minua häiritsee tuollainen asenne että jotkut ihmiset olisivat jotenkin niin hyviä ja täydellisiä (tässä tapauksessa homot) että he ovat kaiken kritiikin yläpuolella ja ja heistä ei saa edes puhua ääneen ellei heitä vertaa tyyliin enkeleihin ja rakkauteen.
Mutta mites sinä? Miten sinä aiot sopeutua siihen että maailmassa on ihmisiä jotka ovat sinun kanssasi eri mieltä näistä asioista? Että nämä ihmiset esiintyvät pariskuntina julkisuudessa, käyvät yhdessä kaupassa, toimivat työelämässä , kasvattavat lapsia, istuvat piknikillä viereisellä viltillä puistossa ja saattavat ostaa asuntoja jopa aivan naapurustostasi?"Toisekseen minua häiritsee tuollainen asenne että jotkut ihmiset olisivat jotenkin niin hyviä ja täydellisiä (tässä tapauksessa homot) että he ovat kaiken kritiikin yläpuolella ja ja heistä ei saa edes puhua ääneen ellei heitä vertaa tyyliin enkeleihin ja rakkauteen."
Minua häiritsee sellainen, että en kykene löytämään avauksesta esittämiäsi asenteita. Voisitko kertoa, mikä osa iaurwenin vietissä käsitteli homojen täydellisyyttä ja kaiken kritiikin yläpuolella olemista? Enkä myöskään löytänyt sitä kohtaa, jossa heistä kiellettiin puhumasta ääneen, ellei heitä vertaa enkeleihin. Päinvastoin olin ymmärtävänäni, että homoista juuri pyydettiin "puhumaan ääneen." Tai siis kirjoittamaan.kfnkdfk
Olen sopeutunut siihen että maailmassa on monenlaisia ihmisiä. Kaikenlaisten kanssa tullaan toimeen, jos nyt laillisuuden sisällä kuitenkin toimitaan. Voin vakuuttaa, että kahdessa naapuritalossani asuu todella homokielteistä väkeä. Parhaat kaverit kyllä valitsenkin muualta.
Olen siitä hyvin onnellinen, että monet ihmiset, jotka ovat ennen olleet homokielteisiä, ovat tarkemmin ajateltuaan - tai homoseksuaaleihin tutustuttuaan - muuttaneet käsitystään luontevaksi. Varsinkaan nuoret eivät pidä homoutta kummoisena juttuna. Ihminen punnitaan muiden ominaisuuksiensa mukaan, kuten oikein onkin.- luminarsku
Aatami9 kirjoitti:
"Toisekseen minua häiritsee tuollainen asenne että jotkut ihmiset olisivat jotenkin niin hyviä ja täydellisiä (tässä tapauksessa homot) että he ovat kaiken kritiikin yläpuolella ja ja heistä ei saa edes puhua ääneen ellei heitä vertaa tyyliin enkeleihin ja rakkauteen."
Minua häiritsee sellainen, että en kykene löytämään avauksesta esittämiäsi asenteita. Voisitko kertoa, mikä osa iaurwenin vietissä käsitteli homojen täydellisyyttä ja kaiken kritiikin yläpuolella olemista? Enkä myöskään löytänyt sitä kohtaa, jossa heistä kiellettiin puhumasta ääneen, ellei heitä vertaa enkeleihin. Päinvastoin olin ymmärtävänäni, että homoista juuri pyydettiin "puhumaan ääneen." Tai siis kirjoittamaan.Aatami9 ,
voisitko sinä puolestasi kertoa minun viesteistäni, mikä osa viesteissäni on käsitellyt minun 'täydellistä yli-ihmisyyttä'. (väitteesi ketjussa "Luminarsku") luminarsku kirjoitti:
Aatami9 ,
voisitko sinä puolestasi kertoa minun viesteistäni, mikä osa viesteissäni on käsitellyt minun 'täydellistä yli-ihmisyyttä'. (väitteesi ketjussa "Luminarsku")Myönnän, että se oli tahallisen kärjistetty väite. Et ole niin sanonut. Se (kärjistäminen) ei ole kyllä synti, josta itsekään olisit vapaa.
Tästä, "nämä opetukset "fundamentaalisesti" ja kirjaimellisesti ottava kristitty tuo epäitsekkyyttä ja hyvyyttä ympäristöönsä", onnistuin kyl saamaan käsityksen, että pidät itseäsi vähän parempana ihmisenä, koska luokittelet itsesi uudestisyntyneeksi.Aatami9 kirjoitti:
Myönnän, että se oli tahallisen kärjistetty väite. Et ole niin sanonut. Se (kärjistäminen) ei ole kyllä synti, josta itsekään olisit vapaa.
Tästä, "nämä opetukset "fundamentaalisesti" ja kirjaimellisesti ottava kristitty tuo epäitsekkyyttä ja hyvyyttä ympäristöönsä", onnistuin kyl saamaan käsityksen, että pidät itseäsi vähän parempana ihmisenä, koska luokittelet itsesi uudestisyntyneeksi.Tässä toinen aika omahyväinen väite sinulta:
"Kun fundamentalistinen kristinusko johtaa aina hyviin tekoihin."- luminarsku
Aatami9 kirjoitti:
Tässä toinen aika omahyväinen väite sinulta:
"Kun fundamentalistinen kristinusko johtaa aina hyviin tekoihin."Noh tuota, onpa sinulla käsitys uudestisyntymisestä..
Ihminen, joka on uudestisyntynyt, ei voi vaieta siitä. Uudestisyntyminen ei ole omahyväisyyttä. Jumala uudestisynnyttää ihmisen, ihmisen osuus siinä prosessissa on vain vastata kyllä, tahdon. Täysin Jumalan työ, johon ei mahdu ihmisen omahyväisyyttä! Jos pidät uudestisyntymisen myöntämistä omahyväisyytenä, kertoo vain sen, että olet yhtä tietämätön uudestisyntymisestä kuin oli Nikodemuskin Jeesuksen aikaan.
Jeesus sanoo Joh.3:7 .."teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef.2:8-11.
Edes ne hyvät työt eivät ole meidän ansiota vaan Jumala valmistamia. Kaikki on pelkkää armoa eikä meillä uskovilla ole mitään kerskaamista itsessämme. Me kerskaamme Jeesuksesta. Jos itseämme kerskaamme, silloin puhuu vanha aatu meissä. Tätä tarkoitan fundamentalistisella uskolla, kun se oikein toteutetaan. Jos tehdään pahoja tekoja, silloin teot tekee vanha aatu. luminarsku kirjoitti:
Noh tuota, onpa sinulla käsitys uudestisyntymisestä..
Ihminen, joka on uudestisyntynyt, ei voi vaieta siitä. Uudestisyntyminen ei ole omahyväisyyttä. Jumala uudestisynnyttää ihmisen, ihmisen osuus siinä prosessissa on vain vastata kyllä, tahdon. Täysin Jumalan työ, johon ei mahdu ihmisen omahyväisyyttä! Jos pidät uudestisyntymisen myöntämistä omahyväisyytenä, kertoo vain sen, että olet yhtä tietämätön uudestisyntymisestä kuin oli Nikodemuskin Jeesuksen aikaan.
Jeesus sanoo Joh.3:7 .."teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef.2:8-11.
Edes ne hyvät työt eivät ole meidän ansiota vaan Jumala valmistamia. Kaikki on pelkkää armoa eikä meillä uskovilla ole mitään kerskaamista itsessämme. Me kerskaamme Jeesuksesta. Jos itseämme kerskaamme, silloin puhuu vanha aatu meissä. Tätä tarkoitan fundamentalistisella uskolla, kun se oikein toteutetaan. Jos tehdään pahoja tekoja, silloin teot tekee vanha aatu."Uudestisyntyminen ei ole omahyväisyyttä."
Ei tietenkään uudestisyntyneiksi itsensä mieltävien keskuudessa. Mutta on hyvä tajuta, että näissä keskusteluissa uudestisyntyneiksi itsensä mieltävät eivät ole yksin.
"Jumala uudestisynnyttää ihmisen, ihmisen osuus siinä prosessissa on vain vastata kyllä, tahdon. Täysin Jumalan työ, johon ei mahdu ihmisen omahyväisyyttä!"
Asiasta osattomat näkevät tilanteen kuitenkin niin, että uudestisyntyneeksi itsensä mieltävä elää harhojensa vietävänä. Esimerkiksi juuri kirjoittamasi voi olla omissa mielikuvissasi aivan totta, samalla kun se ulkopuolisen tarkkailijan mielikuvissa on vain surkuhupaisaa fiktiota.
"Jos pidät uudestisyntymisen myöntämistä omahyväisyytenä, kertoo vain sen, että olet yhtä tietämätön uudestisyntymisestä kuin oli Nikodemuskin Jeesuksen aikaan."
Tai se voi kertoa siitä, että uudelleensyntyneiden asenne vaikuttaa todella omahyväiseltä niiden silmissä, jotka elävät elämäänsä ilman uskoa uudelleensyntymisideologiaan.
- Uskisss
Tämä kirkko kuulolla palsta on jollakin tavalla kristillinen palsta. Kysymys ei ole siitä, että joku haluaisi tehdä kiusaa homoille tällä asialla. Kyse on siitä, että Raamattumme aivan selvästi opettaa, että homoseksin harjoittaminen on syntiä ja Jumalan edesssä tulee olla lojaali, vaikka ateistiset poliitikot muuta vaatisivatkin. Homoseksin harjoittaminen on syntiä siitäkin huolimatta, että homot ihmiset eivät ole voineet valita omaa suuntautumistaan. Kohtalo on kova ja kiusaus on kova.
Asiaa pitää kuitenkin tarkastella siitäkin näkökultamasta, että heteroillakin on omia kiusauksiaan. Kiusaukset ovat erimitallisia toki. Erittäin paha synti on ollut pari sataa vuotta sitten olleissa olosuhteissa tehdä aviokirkos, josta syntyy äpärä lapsi. Lapsi jäin tuolloin vaille täyttä perheen tukea ja kärsi yksinhuoltajuudesta. Nykyään lapsi voi menettää henkensä abortissa. Muiltakin elämänaloilta löydämme runsaasti kiusauksia ja synnin teo aiheita.
Olen tässä kristittynä oppinut, että maailma on meille aivan kaikille aika kova paikka. Kiusauksia ja syntiä on paljon. Kuitenkin onneksi Jumalan poika Jeesus Kristus on sovittanut syntimme ja hän kauttaan meillä on tie syntien anteeksiantoon ja iankaikkiseen elämään taivaassa.Ymmärsinkö oikein, että joku ateistinen poliitikko on vaatinut sinua harjoittamaan homoseksiä? Aika törkeää, täytyy sanoa, vaikka itsekin olen ateisti. Se on ikävää, että jotkut ihmiset tuolla tavalla harhautuvat kertomaan muille, minkälaista seksiä he saavat harjoittaa.
- Uskisss
Aatami9 kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että joku ateistinen poliitikko on vaatinut sinua harjoittamaan homoseksiä? Aika törkeää, täytyy sanoa, vaikka itsekin olen ateisti. Se on ikävää, että jotkut ihmiset tuolla tavalla harhautuvat kertomaan muille, minkälaista seksiä he saavat harjoittaa.
Ateistinen poliitikko tekee kirkon halintoelimissä päätöksentekoa poliittisista lähtökohdista. Esimerkiksi homoseksin salliminen ja homojen liitot ovat poliittisia päätöksiä ja poliittisten muotituulten mukaisia päätöksiä.
Raamattu opettaa, että homoseksin harjoittaminen on syntiä (siis Jumalan tahdon vastaista). Uskovainen ei voisi alkaa kapinoimaan Jumalaa vastaan, mutta ateistia ei kiinnosta Jumalan tahtoa eikä hän yleensä edes tunne kunnolla kristinuskon sisältöä.
Demokraattisessa yhteiskunnassa ei mahda mitään, jos eduskunta tai ateistipoliitikot kirkolliskokouksessa jotain homoliitoista pättävät. On sitten ihan eri asia, mitä Jumala asiasta on säätänyt. Tässä en nyt halua sen enempää otta esille sitä asiaa, että viimeisellä tuomiolla kaikki synnit saavat rangaistuksensa, koska maailmassa on niin paljon erilaisia syntejä muitakin, kuin homoseksi harjoittaminen tai homoliittojen puolesta äänestäminen kirkolliskokouksessa.
Jos kuitenkin alkaa katumaan syntistä elämää ja ottaa vastaan Kristuksen vapahtajana, niin siitä seuraa syntien anteeksi anto ja iankaikkinen elämä taivaassa. Näin minä uskovaisen uskon ja ainakin yritän kunnioittaa Jumalan tahtoa vaikka tahto olisi poliittisten muotien vastainen. - herttainenhertta
Uskisss kirjoitti:
Ateistinen poliitikko tekee kirkon halintoelimissä päätöksentekoa poliittisista lähtökohdista. Esimerkiksi homoseksin salliminen ja homojen liitot ovat poliittisia päätöksiä ja poliittisten muotituulten mukaisia päätöksiä.
Raamattu opettaa, että homoseksin harjoittaminen on syntiä (siis Jumalan tahdon vastaista). Uskovainen ei voisi alkaa kapinoimaan Jumalaa vastaan, mutta ateistia ei kiinnosta Jumalan tahtoa eikä hän yleensä edes tunne kunnolla kristinuskon sisältöä.
Demokraattisessa yhteiskunnassa ei mahda mitään, jos eduskunta tai ateistipoliitikot kirkolliskokouksessa jotain homoliitoista pättävät. On sitten ihan eri asia, mitä Jumala asiasta on säätänyt. Tässä en nyt halua sen enempää otta esille sitä asiaa, että viimeisellä tuomiolla kaikki synnit saavat rangaistuksensa, koska maailmassa on niin paljon erilaisia syntejä muitakin, kuin homoseksi harjoittaminen tai homoliittojen puolesta äänestäminen kirkolliskokouksessa.
Jos kuitenkin alkaa katumaan syntistä elämää ja ottaa vastaan Kristuksen vapahtajana, niin siitä seuraa syntien anteeksi anto ja iankaikkinen elämä taivaassa. Näin minä uskovaisen uskon ja ainakin yritän kunnioittaa Jumalan tahtoa vaikka tahto olisi poliittisten muotien vastainen.Väite, että ateistit (tai "ateistiset poliitikot") eivät tuntisi kristinuskon sisältöä on aika paksu. Käytännössä jokainen heistä on opiskellut kristinuskoa oppiaineena koulussa vuosia ja käynyt vielä rippikoulun, jonka tarkoituksena on opettaa kristinuskon perusasiat.
Uskisss kirjoitti:
Jos kuitenkin alkaa katumaan syntistä elämää ja ottaa vastaan Kristuksen vapahtajana, niin siitä seuraa syntien anteeksi anto ja iankaikkinen elämä taivaassa. Näin minä uskovaisen uskon ja ainakin yritän kunnioittaa Jumalan tahtoa vaikka tahto olisi poliittisten muotien vastainen.Ahaa, kyse ei ollut siis politiikasta vaan kirkollispolitiikasta. Onko sinulla muuten jotakin todisteita siitä, että kirkolliskokouksessa tehdään "ateistista politiikkaa" tai että siellä on ateisteja, vai oletko vain mieltynyt niputtamaan kanssasi eri mieltä olevat ateisteiksi? Minun on hiukan vaikea uskoa, että kirkolliskokouksessa tai kirkon hallintoelimissä olisi ihmisiä, jotka eivät usko ihan samaan jumalaan kuin sinäkin. Siihen juutalaiseen vuoreenpeikkoon, joka sittemmin siitti itsensä.
- Uskisss
Aatami9 kirjoitti:
Ahaa, kyse ei ollut siis politiikasta vaan kirkollispolitiikasta. Onko sinulla muuten jotakin todisteita siitä, että kirkolliskokouksessa tehdään "ateistista politiikkaa" tai että siellä on ateisteja, vai oletko vain mieltynyt niputtamaan kanssasi eri mieltä olevat ateisteiksi? Minun on hiukan vaikea uskoa, että kirkolliskokouksessa tai kirkon hallintoelimissä olisi ihmisiä, jotka eivät usko ihan samaan jumalaan kuin sinäkin. Siihen juutalaiseen vuoreenpeikkoon, joka sittemmin siitti itsensä.
Luterilaisessa kirkkossa on jäsenenä 80% väestöstä. Tutkimusten mukaan uskovia on väestöstä ehkä 5%:n paikkeilla. Monet luterilaiset ovat ns. tapakristittyjä, jotka osallistuvat rituaaleihin, mutta eivät tunne suurta uskoa sanomaan. Tällainen jonkinlainen pikkanen usko ei riitä ihmisen uudesti syntymiseen, vaan se vaatii sen verran suurta uskoa, että ihminen katuu syntejään ja yrittää tosissaan elää Jumalan tahdon mukaista elämää sekä osallistuu vapaaehtoisesti silloin tällöin seurakunnan elämään ja kirkon sakramentteihin.
Kirkkovaltuustoissa on paljon kunnallispoliitikkoja, jotka hakeutuvat sinne pelkästään politiikan harrastuksensa takia eikä heissä näy mitenkään usko tai uskon mukainen elämä. Saatan tuntea tällaisia jopa itsekin. Nämä poliitikot toimivat kirkkovaltuustoissa poliittisten ideologioiden johtattamina ja ovat valmiita poikkeamaan Raamatun sanomista. Tuntuu myös siltä, että he eivät aina kunnolla tunne kristinuskon sisältöä, vaikka pinnallisesti tietävätkin koulusivistyksen kautta uskon pääkohdat. - kjhkhgkjgklgbklghlkh
Uskisss kirjoitti:
Luterilaisessa kirkkossa on jäsenenä 80% väestöstä. Tutkimusten mukaan uskovia on väestöstä ehkä 5%:n paikkeilla. Monet luterilaiset ovat ns. tapakristittyjä, jotka osallistuvat rituaaleihin, mutta eivät tunne suurta uskoa sanomaan. Tällainen jonkinlainen pikkanen usko ei riitä ihmisen uudesti syntymiseen, vaan se vaatii sen verran suurta uskoa, että ihminen katuu syntejään ja yrittää tosissaan elää Jumalan tahdon mukaista elämää sekä osallistuu vapaaehtoisesti silloin tällöin seurakunnan elämään ja kirkon sakramentteihin.
Kirkkovaltuustoissa on paljon kunnallispoliitikkoja, jotka hakeutuvat sinne pelkästään politiikan harrastuksensa takia eikä heissä näy mitenkään usko tai uskon mukainen elämä. Saatan tuntea tällaisia jopa itsekin. Nämä poliitikot toimivat kirkkovaltuustoissa poliittisten ideologioiden johtattamina ja ovat valmiita poikkeamaan Raamatun sanomista. Tuntuu myös siltä, että he eivät aina kunnolla tunne kristinuskon sisältöä, vaikka pinnallisesti tietävätkin koulusivistyksen kautta uskon pääkohdat."Luterilaisessa kirkkossa on jäsenenä 80% väestöstä. Tutkimusten mukaan uskovia on väestöstä ehkä 5%:n paikkeilla."
Eli käytännössä nykyisin siis kirkon asioista päätetään demokraattisesti sen mukaan miten valtaosa sen jäsenistöstä ajattelee. Mutta tämä ei siis sinulle kelpaa ja haluaisit 5% vähemmistön saavan päättää asioista yksinvaltiaina?
Ei pahalla, mutta jos teitä "oikeita uskovia" on noin häviävän pieni vähemmistö kansasta, kirkon jäsenistöstä puhumattakaan, niin millähän ihmeen resursseilla te sitten edes oletatte, että kirkon ja valtion lait ja säädökset tulisi teidän mielenne mukaisesti edes säätää? Miksi te vielä kuulutte demokratian pohjalta toimivaan kirkkoon, jos teille ei demokratia kelpaa? Miksi asutte demokraattisessa maassa, jos se on juuri se yhteiskuntarakenne jonka haluatte romuttaa? - Uskisss
kjhkhgkjgklgbklghlkh kirjoitti:
"Luterilaisessa kirkkossa on jäsenenä 80% väestöstä. Tutkimusten mukaan uskovia on väestöstä ehkä 5%:n paikkeilla."
Eli käytännössä nykyisin siis kirkon asioista päätetään demokraattisesti sen mukaan miten valtaosa sen jäsenistöstä ajattelee. Mutta tämä ei siis sinulle kelpaa ja haluaisit 5% vähemmistön saavan päättää asioista yksinvaltiaina?
Ei pahalla, mutta jos teitä "oikeita uskovia" on noin häviävän pieni vähemmistö kansasta, kirkon jäsenistöstä puhumattakaan, niin millähän ihmeen resursseilla te sitten edes oletatte, että kirkon ja valtion lait ja säädökset tulisi teidän mielenne mukaisesti edes säätää? Miksi te vielä kuulutte demokratian pohjalta toimivaan kirkkoon, jos teille ei demokratia kelpaa? Miksi asutte demokraattisessa maassa, jos se on juuri se yhteiskuntarakenne jonka haluatte romuttaa?Kirkko on asetettu jatkamaan Jeesuksen työtä maan päällä. Ei Jeesuksen sanomasta saa poiketa poliittisin perustein. Olet kuitenkin sikäli oikeassa, ettei poliittisten päätösten estäminen onnistu enää millään tavalla.
Uskovaiset ovatkin nyt ratkaiseet tämän ongelman siten, että ovat siirtyneet toisen kirkon jäseneksi. Luterilainen kirkko alkaa pikku hiljaa menettää sekä uskovaisia että ateisteja jäsenistöstään. Jäljelle jää tapakristityt ja kirkkopolitiikkaan harrastavat valtuutetut. Luterilainen kirkko on oppinsa kanssa sellaisessa umpikujassa, että se ennemmin tai myöhemmin kuihtuu joko kokonaan pois tai jää pieneksi kulttuuri- ja sosiaalipolitiikkaan harrastavaksi hyväntekeväisyysjärjestöksi.
Jeesukseen oikeasti uskovat sitten toimivat jatkossa katolisessa, ortodoksisessa, helluntailaisessa tai muussa seurakunnassa. Katolinen kirkko on jo lopettanut luterialisen kirkon kutsumista kirkoksi. - benedi
Aatami9 kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että joku ateistinen poliitikko on vaatinut sinua harjoittamaan homoseksiä? Aika törkeää, täytyy sanoa, vaikka itsekin olen ateisti. Se on ikävää, että jotkut ihmiset tuolla tavalla harhautuvat kertomaan muille, minkälaista seksiä he saavat harjoittaa.
Jumalan ihminen harjoittaa Jumalan hyväksymää seksiä, ja jumalaton harjoittaa sitä seksiä mitä hänem jumalansa
kehoittaa harjoittamaan!
Kysehän on valinnasta: " Valitkaa tänä päivänä, ketä te tahdotte palvella, mutta minä ja minun perheeni palvelemme Herraa"
Herraa ei palvella homouden kautta, vaan ne teot ovat toisen herran palvelusta.
jumalaton tuo esiin syntinsä niinkuin sodomalaiset, eivät he niitä salaa.
Kenelle he siinä pahaa tekevät? Itselleen tottakait.
Saavatko homot nauttia tekojensa hedelmiä Jumalan valtakunnassa?
Mitä homo tähän vastaa? Kun Herra asettuu käymään oikeutta, ja nousee kansoja tuomitsemaan,
niin millä homo itseään puolustaa Jumalaa vastaan?
Eihän Jumala heitä tuomitse yksin sen perusteella, todistaako
heidän kasvojensa hahmo heitä vastaan!
Jos he eivät tekojaan salaa, niin onhan todistajia yllin kyllin.
- PSARI
Minä suhtaudun homoihin ja lesboihin aivan samoin kuin nytkin eli kohtelen heitä ihmisinä kuten heteroita, sillä minulle ei kuulu millään tavoin toisten harrastama seksuaalisuus, eikä sillä ole mitään merkitystä ihmisen työntekoonkaan.
Työntekijöitä palkatessani katson heidän suosituksiaan ja koulutustaan, sopivatko he siihen työhön, johon heitä tarvitsen, mutta en kysy heidän sukupuolisuuntauksistaan yhtään mitään, sillä se ei työpanokseen vaikuta yhtään mitään.
Keskustelen homojen ja lesbojen kanssa kaikista asioista mitä mieleen kulloinkin tulee, jos tuttuja homoja kohtaan. Homot puhuvat aivan samoista asioista kuin kuka tahansa - jopa uskonasioista.
Homot elävät aivan kuten muutkin, käyvät ruokakaupassa, pesevät pyykkiä, siivoavat, käyvät töissä, käyvät kirkossa, istuvat autoissaan tai busseissa, maksavat kirkollisveronsa, eikä siinäkään ole mitään eroa muihin.
Mutta siinä on eroa uskovaisten heteroiden ja uskovaisten homojen kanssa, että heterot tuomitsevat homot heidän seksuaalisuudestaan, mutteivat nämä heteroita heidän seksuaalisuudestaan. - elakim
1:Mulla ei ole homoja vastaan mitään. Tunnen heistä monia. Mutta kirkollinen siunaus homojen avioliiton siunaamiselle kääntyisi homoja vastaan. Ne sakramentit on aika kovia juttuja.
2:tunnen monia homoja. Ja olen ihan yhtälailla heidän kanssa viettänyt aikaa, kuin heteroiden.
3:mä vedän homovitsin ihan yhtä nopeasti hihasta, kuin hetero vitsin.
4:Jos mä perustan joskus kuoron. Niin Freddy Mercury ja pari muutakin sais laulaa siinä.
5:kyllä mä lataan ihan suoraan päin näköä kommenttini, jos on asiaa. Oli sitten homo tai hetero.
6:suosittelisin siviilivihkimistä. Jolloin Maallisen omaisuuden jako kävisi samoin periaattein, kuin Hetero avioliitossa.
Ei ole kuin yksi tie :) . Jeesus. Hän on tie, totuus, ja elämä.- elakim
Eli kai se vertauksen vois avata, mitä siellä kaivolla tapahtui. Kun Jeesus kohtasi sen naisen, jolle sanoi `jos tietäisit kuka olen, pyytäisit minulta elävää vettä´
Eli se juttu siitä naimisissa olosta. Kun Jeesus kysyi: `kenen kanssa sinä olet olet naimisissa`. Ja mimmi vastasi ettei tiedä. `minulla on ollut monta miestä`
No se symboloi sitä. Että voi mennä naimisiin vaikka kenen kanssa. Vaikka höpöheinän, tai porsaan. Vaikka jonkun kukkasen kanssa.
Mutta jos sen tekee valalla Jumalan edessä, niin siitä ei oikein voi enää livistää. Se on vala.. Lupaus Jumalalle.
Te olette kaikki jollain tavalla naimisissa Jumalan kanssa. Jotkut hyvin. Ja jotkut vähän löyhemmin. Se termi mitä Jeesus käytti `ei suinkaan kaikki ole Jumalasta` `koetelkaa kaikki henget`. tarkoitti sitä, ettei Jumala ole välttämättä lähettänyt jotain tekemään jotain.
Kaikki mitä on olemassa on Jumalasta. - PSARI
elakim kirjoitti:
Eli kai se vertauksen vois avata, mitä siellä kaivolla tapahtui. Kun Jeesus kohtasi sen naisen, jolle sanoi `jos tietäisit kuka olen, pyytäisit minulta elävää vettä´
Eli se juttu siitä naimisissa olosta. Kun Jeesus kysyi: `kenen kanssa sinä olet olet naimisissa`. Ja mimmi vastasi ettei tiedä. `minulla on ollut monta miestä`
No se symboloi sitä. Että voi mennä naimisiin vaikka kenen kanssa. Vaikka höpöheinän, tai porsaan. Vaikka jonkun kukkasen kanssa.
Mutta jos sen tekee valalla Jumalan edessä, niin siitä ei oikein voi enää livistää. Se on vala.. Lupaus Jumalalle.
Te olette kaikki jollain tavalla naimisissa Jumalan kanssa. Jotkut hyvin. Ja jotkut vähän löyhemmin. Se termi mitä Jeesus käytti `ei suinkaan kaikki ole Jumalasta` `koetelkaa kaikki henget`. tarkoitti sitä, ettei Jumala ole välttämättä lähettänyt jotain tekemään jotain.
Kaikki mitä on olemassa on Jumalasta.Raamatussa on Samarian Jeesuksen ja samarialaisen naisen kohtaamisesta Sykarin kaivolla.
Kenestäkään Jeesuksesta ei olisi kirjoitettu, elleivät he olisi olleet ylipappeja, hallitsijoita tai heidän perillisiään. Luukkaan sekä Johanneksen evankeliumeissa kerrottu Laupias Samarialainen oli Gerizim vuoristossa asuneen kuninkaan poika Jeesus. Hän oli lähes 50 vuotias, tuleva hallitsija ja odotettu uusi Messias eli kuninkaaksi voideltava, kuten tekstissä lukee. Hän oli lääkäripappi ja osasi hoitaa ryövätyn miehen haavat viinillä ja öljyllä.
Joh.4. Jeesus ja samarialainen nainen
5 Matkallaan Jeesus tuli Sykar-nimiseen Samarian kaupunkiin. Sen lähellä oli maa-alue, jonka Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille,
6 ja siellä oli Jaakobin kaivo. Matkasta uupuneena Jeesus istahti kaivolle. Oli keskipäivä, noin kuudes tunti.
7 Eräs samarialainen nainen tuli noutamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle: "Anna minun juoda astiastasi."
8 Opetuslapset olivat menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.
9 Samarialaisnainen sanoi: "Sinähän olet juutalainen, kuinka sinä pyydät juotavaa samarialaiselta naiselta?" Juutalaiset eivät näet ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa.
10 Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11 Nainen sanoi: "Herra, eihän sinulla edes ole astiaa, ja kaivo on syvä. Mistä sinä lähdevettä ottaisit?
Elävä vesi tarkoittaa tässä vuorelta tulevaa juoksevaa vettä eli vesi ei seisonut kaivossa, josta se olisi nostettu ylös, vaan virtasi vuoren rinnettä pitkin kaivoon eli vesi oli elävää.
17 "Ei minulla ole miestä", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "Totta puhuit: ei sinulla ole miestä.
18 Viisi miestä sinulla on ollut, ja se, jonka kanssa nyt elät, ei ole sinun miehesi. Siinä puhuit totta."
Naisella oli ollut talossaan mies ja 4 poikaa eli 5 miestä ja miehen kuoltua taloon ei ollut jäänyt kuin 1 aikuinen poika jäljelle.
Jeesus pyysi naista hakemaan miehiä apuun viljan korjuuseen ja nainen meni kylään tehden työtä käskettyä. Tarinaan on lisätty aika paljon ylimääräistä tekstiä ja saatu aikaiseksi ikään kuin tekstissä puhuttaisiin Jeesus Kristuksesta, vaikkei näin ole, vaan Samarian omasta hallitsijasta Jaakobista ja hänen pojastaan Jeesuksesta, joka oli jo noin 50-vuotias.
34 Mutta Jeesus jatkoi: "Minun ruokani on se, että täytän lähettäjäni tahdon ja vien hänen työnsä päätökseen. [Mark. 14:36; Joh. 6:38, Joh. 17:4]
35 Te sanotte: 'Neljä kuuta kylvöstä korjuuseen.' Minä sanon: Katsokaa tuonne! Vainio on jo vaalennut, vilja on kypsä korjattavaksi. [Matt. 9:37]
36 Sadonkorjaaja saa palkkansa jo nyt, hän kokoaa satoa iankaikkiseen elämään, ja kylväjä saa iloita yhdessä korjaajan kanssa. [Mark. 4:14 ]
37 Tässä pitää paikkansa sanonta: 'Toinen kylvää, toinen korjaa.' [Miika 6:15; Matt. 25:24]
38 Minä olen lähettänyt teidät korjaamaan satoa, josta ette ole nähneet vaivaa. Toiset ovat tehneet työn, mutta te pääsette korjaamaan heidän vaivannäkönsä hedelmät."
40 Kun samarialaiset tulivat Jeesuksen luo, he pyysivät häntä jäämään kaupunkiin, ja hän jäikin sinne kahdeksi päiväksi.
Jatkuu seuraavassa kommentissa... - PSARI
PSARI kirjoitti:
Raamatussa on Samarian Jeesuksen ja samarialaisen naisen kohtaamisesta Sykarin kaivolla.
Kenestäkään Jeesuksesta ei olisi kirjoitettu, elleivät he olisi olleet ylipappeja, hallitsijoita tai heidän perillisiään. Luukkaan sekä Johanneksen evankeliumeissa kerrottu Laupias Samarialainen oli Gerizim vuoristossa asuneen kuninkaan poika Jeesus. Hän oli lähes 50 vuotias, tuleva hallitsija ja odotettu uusi Messias eli kuninkaaksi voideltava, kuten tekstissä lukee. Hän oli lääkäripappi ja osasi hoitaa ryövätyn miehen haavat viinillä ja öljyllä.
Joh.4. Jeesus ja samarialainen nainen
5 Matkallaan Jeesus tuli Sykar-nimiseen Samarian kaupunkiin. Sen lähellä oli maa-alue, jonka Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille,
6 ja siellä oli Jaakobin kaivo. Matkasta uupuneena Jeesus istahti kaivolle. Oli keskipäivä, noin kuudes tunti.
7 Eräs samarialainen nainen tuli noutamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle: "Anna minun juoda astiastasi."
8 Opetuslapset olivat menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.
9 Samarialaisnainen sanoi: "Sinähän olet juutalainen, kuinka sinä pyydät juotavaa samarialaiselta naiselta?" Juutalaiset eivät näet ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa.
10 Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11 Nainen sanoi: "Herra, eihän sinulla edes ole astiaa, ja kaivo on syvä. Mistä sinä lähdevettä ottaisit?
Elävä vesi tarkoittaa tässä vuorelta tulevaa juoksevaa vettä eli vesi ei seisonut kaivossa, josta se olisi nostettu ylös, vaan virtasi vuoren rinnettä pitkin kaivoon eli vesi oli elävää.
17 "Ei minulla ole miestä", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "Totta puhuit: ei sinulla ole miestä.
18 Viisi miestä sinulla on ollut, ja se, jonka kanssa nyt elät, ei ole sinun miehesi. Siinä puhuit totta."
Naisella oli ollut talossaan mies ja 4 poikaa eli 5 miestä ja miehen kuoltua taloon ei ollut jäänyt kuin 1 aikuinen poika jäljelle.
Jeesus pyysi naista hakemaan miehiä apuun viljan korjuuseen ja nainen meni kylään tehden työtä käskettyä. Tarinaan on lisätty aika paljon ylimääräistä tekstiä ja saatu aikaiseksi ikään kuin tekstissä puhuttaisiin Jeesus Kristuksesta, vaikkei näin ole, vaan Samarian omasta hallitsijasta Jaakobista ja hänen pojastaan Jeesuksesta, joka oli jo noin 50-vuotias.
34 Mutta Jeesus jatkoi: "Minun ruokani on se, että täytän lähettäjäni tahdon ja vien hänen työnsä päätökseen. [Mark. 14:36; Joh. 6:38, Joh. 17:4]
35 Te sanotte: 'Neljä kuuta kylvöstä korjuuseen.' Minä sanon: Katsokaa tuonne! Vainio on jo vaalennut, vilja on kypsä korjattavaksi. [Matt. 9:37]
36 Sadonkorjaaja saa palkkansa jo nyt, hän kokoaa satoa iankaikkiseen elämään, ja kylväjä saa iloita yhdessä korjaajan kanssa. [Mark. 4:14 ]
37 Tässä pitää paikkansa sanonta: 'Toinen kylvää, toinen korjaa.' [Miika 6:15; Matt. 25:24]
38 Minä olen lähettänyt teidät korjaamaan satoa, josta ette ole nähneet vaivaa. Toiset ovat tehneet työn, mutta te pääsette korjaamaan heidän vaivannäkönsä hedelmät."
40 Kun samarialaiset tulivat Jeesuksen luo, he pyysivät häntä jäämään kaupunkiin, ja hän jäikin sinne kahdeksi päiväksi.
Jatkuu seuraavassa kommentissa...elakim, tässä lisää Sykarista
Sykar oli pieni kylä, josta tie haarautui Gennesaretinjärvelle Kapernaumiin ja toinen Kesareaan. ”Jaakobin kaivo” oli n. 1 km kylästä Gerizim vuoren juurella. Kylä oli Sikemin lähellä, johon Jaakob asettui saavuttuaan Mesopotamiasta. Gerizim vuoren juurella oleva Tirathanin kylä liittyy myös Raamattuun.
Tirathanan kylään tuli Mob niminen mies v. 36 väittäen olevansa Mooseksen ruumiillistuma. Mies oli Pontius Pilatuksen tarkkalija. Pilatus sai tietää tästä väen kokoontumisesta Tirathanan kylän Sykarin kaivon luo Gerizimin vuoren juurelle ja lähetti sotilaita tappamaan kapinallisiksi luullut sadonkorjaajat. Kyläläiset olivat tulleet korjuusta työvälineineen pyhän vuoren juurelle. Mob houkutteli väkeä ylös vuorelle, jossa siviiliasuiset sotilaat väijyivät heitä ja valehteli samarialaisille Mooseksen aarteesta vakuutellen heille, että heidän saapuessaan ylös pyhään paikkaan hän näyttää heille, mihin Mooses oli piilottanut aarteen. Samarialaiset eivät olleet aiemmin aiheuttaneet häiriöitä. Osa oli noussut temppeliin uhraamaan alttarille viljaa kuninkaan eli jumalan pojan Jeesuksen johdolla. Pilatus lähetti kylään n. 1 000 sotilasta, jotka hajottivat väkijoukon ja teloitutti johtajat myös Jeesuksen. Samarialaiset valittivat väkivallasta Syyrian kuvernöörille Lucius Vitelliukselle ja paikalliskuninkaan pojan Jeesuksen murhasta. Samaan aikaan Pontius Pilatus sai tiedon Caprin maanjäristyksestä v. 37 ja appensa Tiberiuksen huonosta kunnosta ja lähti Caprille. Vitellius itse lähti Juudeaan ja kutsui uudeksi käskynhaltijaksi Marcelluksen.
Moorian (= Jumalalle eli hallitsijalle pyhitetty uhri-paikka) maassa oli vuori, jossa Abrahamin oli uhrattava Iisak. Sikem on mainittu ensimmäistä kertaa Tanakhissa, jossa kerrotaan, kuinka Aabraham tuli suuren puun luo Moorian vuorelle Sikemiin ja uhrasi lähistöllä. Sikemissä (= elinvoima, elämä) oli El-Berithin (= Jumalan liitto) pyhättö.
Samarialaiset sanovat Moorian vuorella tarkoitetun 881 m korkeaa Gerizimiä (= näköala). Gerizim voi tarkoittaa myös filistealaisten asuttamaa Gerizites vuorta, jonka David valtasi.
- elakim
Niin joo. Moni on parjannut Paavalia. Minäkin.
Mutta hän opetuslapsista ymmärsi sanoa Juutalaisille. `että varokaa vannomasta`..
Ja oppi on mennyt hyvin perille.. - girl22gr
en mää kritisois homoja mistää,ainut mikä iski silmille oli toi lasten kasvatus. ku mun mielestä lapsi tarvii isän ja äitin.mut niin,kaikilla ei ole siihen valitettavasti mahollisuutta...
Samaa mieltä. Lapsella on hyvä olla sekä isä että äiti. Se on lapsen etu ja lapsen parasta siinä ajatellaan.
- pertsa2010
girl22gr sanoi :
mun mielestä lapsi tarvii isän ja äitin.mut niin,kaikilla ei ole siihen valitettavasti mahollisuutta...
_______
Täsmälleen noin ja " vanhempien halut " eivät saa painaa mitään lapsen
edun rinnalla. - girl22gr
juhani1965 kirjoitti:
Samaa mieltä. Lapsella on hyvä olla sekä isä että äiti. Se on lapsen etu ja lapsen parasta siinä ajatellaan.
näin on:)
- MIksi kysymys
Homojen lukumäärä ei ole noussut - mikä siis muuttuu ?
Vai tarkoittaako alustaja, että miten reagoimme jos homot alkaa tahallaan ärsyttämään valtaväestöä ? Siinä tapauksessa homot häviää "taistelun" koska ovat vähemmistönä. En tarkoita, että homot alkaisivat tahallaan ärsyttää muita. Tarkoitan, että homona homosuhteissa elävät eivät enää mene piiloon vaan näyttävät sitoutumisensa ja keskinäisen rakkautensa aivan samalla tavalla kuin heterot. Tähän suuntaanhan on menty, mikä oikein onkin.
Homojen lukumäärä ei liene noussut - mutta kun he voivat elää avoimesti omaa elämäänsä, tietenkin muuttuu heidän elämänlaatunsa paremmaksi. Samalla rikastuu meidän muidenkin kulttuuri. Eivät he ole tehneet mitään pahaa (siis jos eivät ole muissa asioissa rikkoneet lakia) eikä heillä pitäisikään olla mitään syytä elää salassa tai joutua kärsimään elämän mittaisesta yksinäisyydestä ja rakkauden kaipuusta, johon homokielteinen ilmapiiri on heidät aiemmin työntänyt.- pertsa2010
iaurwen sanoi :
Eivät he ole tehneet mitään pahaa
______
Rikkovat Jumalan lakeja arkkipiiskan suosiollisella myötävaikutuksella.
______
HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=700 - PSARI
pertsa2010 kirjoitti:
iaurwen sanoi :
Eivät he ole tehneet mitään pahaa
______
Rikkovat Jumalan lakeja arkkipiiskan suosiollisella myötävaikutuksella.
______
HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=700pertsa2010,
kyseisessä kohdassa ei tarkoiteta homomiesten seksisuhdetta, vaan saddukeuslaisen pappien esikoispoikien hyväksikäyttöä eli papit ottivat uhreina temppeleihin esikoispoikia temppelihuoriksi kasvatettaviksi ja yhtyivät näiden peräsuoliin ja tästä nuo Mooseksen kohdat kertovat. Papit tuskin olivat homoja silti. - pertsa2010
PSARI kirjoitti:
pertsa2010,
kyseisessä kohdassa ei tarkoiteta homomiesten seksisuhdetta, vaan saddukeuslaisen pappien esikoispoikien hyväksikäyttöä eli papit ottivat uhreina temppeleihin esikoispoikia temppelihuoriksi kasvatettaviksi ja yhtyivät näiden peräsuoliin ja tästä nuo Mooseksen kohdat kertovat. Papit tuskin olivat homoja silti.PSARI sanoi :
kyseisessä kohdassa ei tarkoiteta homomiesten seksisuhdetta, vaan saddukeuslaisen pappien esikoispoikien hyväksikäyttöä eli papit ottivat uhreina temppeleihin esikoispoikia temppelihuoriksi kasvatettaviksi ja yhtyivät näiden peräsuoliin ja tästä nuo Mooseksen kohdat kertovat. Papit tuskin olivat homoja silti.
________
3.Mooseksen kirja 20:13 ja 18:22 ovat YKSIselitteisiä.
Homot ja lesbot ovat selitelleet asioita näiltä tiimoin aika naurettavilla
tavoilla mutta kirkon komiteoiden selonteot ylittävät humoristisuuden
puolesta kaiken muun.
_______
HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=700
____ - PSARI
pertsa2010 kirjoitti:
PSARI sanoi :
kyseisessä kohdassa ei tarkoiteta homomiesten seksisuhdetta, vaan saddukeuslaisen pappien esikoispoikien hyväksikäyttöä eli papit ottivat uhreina temppeleihin esikoispoikia temppelihuoriksi kasvatettaviksi ja yhtyivät näiden peräsuoliin ja tästä nuo Mooseksen kohdat kertovat. Papit tuskin olivat homoja silti.
________
puolesta kaiken muun.
_______
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
____Pertsa2010,
olet ymmärtänyt Roomaaliskirjeen kohdan väärin kuten monet muutkin, sillä kyseisessä kohdassa ei puhuta mitään sukupuoliyhdynnästä homojen tai lesbojen kesken, vaan vanhojen tekstien mukaan kyse on Jeesus Kristuksen perustaman kristittyjen lahkon uhrikäytännöstä, jossa Rooman katakombeissa olleitten vainajien hautojen sinetit rikottiin ja lahko söi miehet miesten ruumitta ja naiset naisten ruumitta miespappien eli fossoreiden ja naispappien johdolla. Kyse on epäjumalan eli Serapiksen palvontarituaalista. Roomassa oli 40-luvulla suuri nälänhätä, mutta kristityt eivät nähneet nälkää syödessään kuolleitten ruumiita.
Raamattu 1992 käännöstyöryhmän kääntäjä on oman ymmärryksensä mukaisesti tehnyt käännöstyönsä väärin ja on laittanut tekstiin sanan sukupuoliyhteys.
Teksteistä pitäisi poistaa sana sukupuoliyhteys, koska negrofiliaa katakombeissa ei harrastettu, jotta yhtä vähemmistöryhmää ei mitenkään tuomittaisi heteroiden itsensä tekemästä ruumiiden häpäisystä syömällä niitä ja kyseinen Raamatun kohta johtaisi nykyisen kaltaiseen tilanteeseen, jossa vähemmistöryhmää ei pidetä tasa-arvoisina muihin nähden ja heitä syytetään asiasta, jota eivät ole tehneet.
Miehen yhtyminen mieheen tarkoittaa katakombeissa tapahtunutta ruumiiden syöntiä uhrimenoissa, jolloin fossoreiksi nimetyt papit paloittelivat kuolleen miehen ruumiin ja uhrimenoissa mukana olleet kristittyjen lahkoon kuuluneet miehet söivät sen eli miehet yhtyivät mieheen. Samoin naisten yhtyminen naisiin tarkoitti ainoastaan sitä, että naispappi paloiteli ruumiin ja naiset jakoivat keskenään naisten ruumiita ja söivät heitä. Rituaali ilmensi ruumiin ylösnousemusta ja uutta elämää.
Kristittyjen lahko rikkoi katakombien sinetit ja ottivat vastahaudatut ruumiit, josta syystä keisari Tiberius Claudius (v. 41-54 jaa.) karkoitti heidät Roomasta. Nasaretista on löydetty tuolta ajalta kivilaatta, jossa on keisari Tiberius Claudiuksen määräys, jossa kielletään hautojen häpäisy ja sinettien rikkominen.
Biblia 1776 Roomalaiskirje 1
24 Sentähden on myös Jumala heidät laskenut sydämensä himoihin, saastauteen, häpäisemään keskenänsä omaa ruumistansa,
25 Jotka Jumalan totuuden ovat valheeksi muuttaneet ja ovat kunnioittaneet ja palvelleet enemmän luontokappaletta kuin Luojaa, joka on siunattu ijankaikkisesti, amen!
26 Sentähden on Jumala heidät antanut ylön häpiällisiin himoihin, että myös heidän vaimonsa ovat muuttaneet luonnollisen tavan luontoa vastaan,
27 Niin myös miehet ovat antaneet ylön vaimon luonnollisen pitämisen, toinen toisensa puoleen himoissansa palaneet, miehet miesten kanssa riettauden tehneet ja saaneet, niinkuin pitikin, eksymisensä palkan itsessänsä.
28 Ja niinkuin ei he tahtoneet Jumalaa tuta, niin Jumala laski heidät häijyyn mieleen tekemään niitä, mitä ei sovi tehdä,...
Pertsa2010, et laittanut vielä Kor. 6:9, josta puhuttaessa väitetään Paavalin keksineen aivan uuden sanan Raamattuun eli arsenokoitai. Sana merkitsee heteromiesten yhtymistä naisen peräaukkoon eli kuten homomiehet yhtyvät keskenään, muttei se tarkoita missään nimessä homomiehiä, vaan paheksuu heteromiehiä.
Homovastaisuus tuli vasta 300-luvulla Rooman valtakuntaan ja sitä ennen ei kukaan paheksunut homoutta, ei edes Jeesus, joka Apokryfiteksteissä kertoo hyväksyvänsä homouden täysin sanoen kuitenkin homosuhteen olevan siitä erikoinen, ettei siitä synny lapsia. PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
olet ymmärtänyt Roomaaliskirjeen kohdan väärin kuten monet muutkin, sillä kyseisessä kohdassa ei puhuta mitään sukupuoliyhdynnästä homojen tai lesbojen kesken, vaan vanhojen tekstien mukaan kyse on Jeesus Kristuksen perustaman kristittyjen lahkon uhrikäytännöstä, jossa Rooman katakombeissa olleitten vainajien hautojen sinetit rikottiin ja lahko söi miehet miesten ruumitta ja naiset naisten ruumitta miespappien eli fossoreiden ja naispappien johdolla. Kyse on epäjumalan eli Serapiksen palvontarituaalista. Roomassa oli 40-luvulla suuri nälänhätä, mutta kristityt eivät nähneet nälkää syödessään kuolleitten ruumiita.
Raamattu 1992 käännöstyöryhmän kääntäjä on oman ymmärryksensä mukaisesti tehnyt käännöstyönsä väärin ja on laittanut tekstiin sanan sukupuoliyhteys.
Teksteistä pitäisi poistaa sana sukupuoliyhteys, koska negrofiliaa katakombeissa ei harrastettu, jotta yhtä vähemmistöryhmää ei mitenkään tuomittaisi heteroiden itsensä tekemästä ruumiiden häpäisystä syömällä niitä ja kyseinen Raamatun kohta johtaisi nykyisen kaltaiseen tilanteeseen, jossa vähemmistöryhmää ei pidetä tasa-arvoisina muihin nähden ja heitä syytetään asiasta, jota eivät ole tehneet.
Miehen yhtyminen mieheen tarkoittaa katakombeissa tapahtunutta ruumiiden syöntiä uhrimenoissa, jolloin fossoreiksi nimetyt papit paloittelivat kuolleen miehen ruumiin ja uhrimenoissa mukana olleet kristittyjen lahkoon kuuluneet miehet söivät sen eli miehet yhtyivät mieheen. Samoin naisten yhtyminen naisiin tarkoitti ainoastaan sitä, että naispappi paloiteli ruumiin ja naiset jakoivat keskenään naisten ruumiita ja söivät heitä. Rituaali ilmensi ruumiin ylösnousemusta ja uutta elämää.
Kristittyjen lahko rikkoi katakombien sinetit ja ottivat vastahaudatut ruumiit, josta syystä keisari Tiberius Claudius (v. 41-54 jaa.) karkoitti heidät Roomasta. Nasaretista on löydetty tuolta ajalta kivilaatta, jossa on keisari Tiberius Claudiuksen määräys, jossa kielletään hautojen häpäisy ja sinettien rikkominen.
24 Sentähden on myös Jumala heidät laskenut sydämensä himoihin, saastauteen, häpäisemään keskenänsä omaa ruumistansa,
25 Jotka Jumalan totuuden ovat valheeksi muuttaneet ja ovat kunnioittaneet ja palvelleet enemmän luontokappaletta kuin Luojaa, joka on siunattu ijankaikkisesti, amen!
26 Sentähden on Jumala heidät antanut ylön häpiällisiin himoihin, että myös heidän vaimonsa ovat muuttaneet luonnollisen tavan luontoa vastaan,
27 Niin myös miehet ovat antaneet ylön vaimon luonnollisen pitämisen, toinen toisensa puoleen himoissansa palaneet, miehet miesten kanssa riettauden tehneet ja saaneet, niinkuin pitikin, eksymisensä palkan itsessänsä.
28 Ja niinkuin ei he tahtoneet Jumalaa tuta, niin Jumala laski heidät häijyyn mieleen tekemään niitä, mitä ei sovi tehdä,...
Pertsa2010, et laittanut vielä Kor. 6:9, josta puhuttaessa väitetään Paavalin keksineen aivan uuden sanan Raamattuun eli arsenokoitai. Sana merkitsee heteromiesten yhtymistä naisen peräaukkoon eli kuten homomiehet yhtyvät keskenään, muttei se tarkoita missään nimessä homomiehiä, vaan paheksuu heteromiehiä.
Homovastaisuus tuli vasta 300-luvulla Rooman valtakuntaan ja sitä ennen ei kukaan paheksunut homoutta, ei edes Jeesus, joka Apokryfiteksteissä kertoo hyväksyvänsä homouden täysin sanoen kuitenkin homosuhteen olevan siitä erikoinen, ettei siitä synny lapsia.Psari, olen tainnut ennekin tätä pyytää, mutta uudistetaan se pyyntö.
Tarinasi, jollaisena sitä nyt pidän, ovat mielenkiintoisia. Tarinoita ne ovat siksi, ettet mainitse missään niitä lähteitä, joista nuo tiedot ovat peräisin.
En tiedä hallitsetko tieteellistä kirjoittamista, mutta sinun kannattaisi sitä harkita. silloin nuo juttusi saisivat uutta kantavuutta sekä uskottavuutta. Nyt ne jäävät vain tarinoiksi, eivätkä täytä tiedon kriteerejä. Se on mielestäni sääli…- pertsa2010
PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
Homovastaisuus tuli vasta 300-luvulla Rooman valtakuntaan ja sitä ennen ei kukaan paheksunut homoutta, ei edes Jeesus, joka Apokryfiteksteissä kertoo hyväksyvänsä homouden täysin sanoen kuitenkin homosuhteen olevan siitä erikoinen, ettei siitä synny lapsia.PSARI
______
Minä olen tukeutunut Raamattuun , mutta sinä kumoat Raamatun tekstit
omilla mielipiteilläsi.
Homovastaisuus tuli vasta 300-luvulla Rooman valtakuntaan ja sitä ennen ei kukaan paheksunut homoutta, ei edes Jeesus, joka Apokryfiteksteissä kertoo hyväksyvänsä homouden täysin sanoen kuitenkin homosuhteen olevan siitä erikoinen, ettei siitä synny lapsia.
Tarinasi, jollaisena sitä nyt pidän, ovat mielenkiintoisia. Tarinoita ne ovat siksi, ettet mainitse missään niitä lähteitä, joista nuo tiedot ovat peräisin.
En tiedä hallitsetko tieteellistä kirjoittamista, mutta sinun kannattaisi sitä harkita. silloin nuo juttusi saisivat uutta kantavuutta sekä uskottavuutta. Nyt ne jäävät vain tarinoiksi, eivätkä täytä tiedon kriteerejä. Se on mielestäni sääli…mummonmuori,
muutkin ovat kirjoitelleet näitä tarinoitaan kuten Josefus, joka kertoo Jeesus Kristuksen ristiinnaulitsemisesta Roomassa ja usea muu historioitsija on kirjoittanut noista Rooman tapahtumista.
Nettisivuillani on lyhyitä referaatteja tutkimistani aiheista, jotka olen kirjoittanut kirjoiksi. Minulta ilmestyy pian uusi Jesus Chrestus kirja, jossa on 20 sivua lisää tietoa siitä, että kristinusko on syntynyt Roomassa siirtolaisjuutalaisten keskuudessa ja Jesus Chrestus ts. Jeesus Kristus perusti kristinuskon Isis temppeliin Roomaan. Jeesus nimi on alunpitäen ollut Isus muodossa, joka tarkoittaa Isis temppelin miespuolista ylipappia. Idän kirkko käytti pitkään Isus nimeä ja Nikaian kirkolliskokouksessa vasta vaihtoi nimen kreikkalaismuotoon Jeesus.
Historioitsija Josephus kirjoitti oman aikansa tapahtumista ensimmäisellä vuosisadalla. Hän osoittaa selkeästi teksteillään, että kristinuskoon liittyvät tapahtumat koskevat Roomaa, jossa Jeesus Kristus oli ja perusti kristittyjen lahkon:
Roomassa oli mies, joka oli Juutalainen, joka oli ajettu pois omasta maastaan syytteiden mukaisesti. Hän rikkoi juutalaisten lakeja ja häntä syytettiin irstailusta. Hän oli kaikin puolin paha mies ja häntä pelättiin. Herodes Antipas karkotti hänet. Hän siis eli Roomassa ja rabbina opetti juutalaissiirtolaisten keskuudessa Mooseksen lakeja. Hän korjautti Isiksen temppelin ja palkkasi sinne kolme muuta miestä, ja laittoi heihin oman merkin itsensä kanssa kumppanuuden merkiksi.
Jeesus oli viisas mies, jos häntä oli luvallista kutsua edes mieheksi, sillä hän teki upeita tekoja ja hän oli opettaja opettaen totuuden iloa. Hän veti luokseen niin monia siirtolaisjuutalaisia sekä pakanoita. Hän oli Kristus (Chrestus). Pilatus tuomitsi hänet ristille tärkeiden miesten kehotuksesta. Monet, jotka rakastivat häntä, eivät aluksi hylänneet häntä. Ja kristittyjen heimo, joka sai nimensä häneltä, ei ole kuollut sukupuuttoon tänäkään päivänä.
Josefun kirjoittaa: ”Samoihin aikoihin tapahtui myös ikävä onnettomuus Roomassa Jesus Chrestuksen johtamassa Isis temppelissä, joka saattoi siirtolaisjuutalaiset hämminkiin.
Paulina Fulvian mies Saturninus valitti Jeesuksen toimista keisari Tiberiukselle, jolloin Tiberius Claudius määräsi tutkimaan asian perusteellisesti pappien keskuudessa, ja määräsi heidät ristiinnaulittavaksi. Hän myös tuhosi Isiksen temppelin, ja patsaat heitettiin Tiber-jokeen. Tämä tilanne oli Isis temppelissä Roomassa ja koski Jeesusta pappeineen. Olen nyt kertonut, mitä on tapahtui juutalaissiirtolaisten keskuuudessa Roomassa, kuten olen aiemmin sanonut teille haluni kertoa tästä.”
Keisari Claudius määräsi, että kaikki juutalaiset on karkotetettava Roomasta, jolloin konsuli luetteli 4000 nimeä, jotka olivat siirtynee kristittyjen lahkoon ja lähetti heidät Sardiniaan sotilaskoulutukseen, jolloin nämä levittivät kristinuskoa osaltaan niihin maihin, joihin joutuivat roomaalissotilaina.
Claudiuksen säädökset 18:2: "Juutalaisten aiheuttaessa jatkuvasti häiriöitä, joihin heitä yllyttää Chrestus, minä Rooman keisari Claudius karkotan heidät Roomasta.” Juutalaisia vainottiin eritoten Roomassa v. 41-48 välillä ja uskonnolliset toimitukset oli kielletty, jolloin kristittyjen lahkon jäsenet piiloutuivat katakombeihin pitämään siellä kulttiseremonioitaan, rikkomaan hautojen sinettejä sekä syömään ruumiita uhrimenoissaan.
Jeesus Kristus on historiallisten tosiasioiden pohjalta todistettavasti ristiinnaulittu Roomassa vuonna 52 jaa., jolloin siellä tapahtui iso 5,6 Richterin asteikon maanjäristys.
Kaikki historialliset lähteet löytyvät kirjoistani sekä linkkejä pitkä liuta nettisivuiltani. Kirjojen teksteihin pääsee tutustumaan painamalla kutakin kuvaa ja eteen avautuu lokerikot lyhyin teksein. PSARIn kartasta näkyy mm. molemmat Beetlehemin kaupungit, joista Galilean Beetlehem on oikea Daavidin kaupunki. Oheisessa linkissä näkyy ehkä oikeat Jeshuan kävelemät polut ja rakennukset, joissa hän on käynyt.
http://www.biblewalks.com/sites/BethlehemGalilee.html - PSARI
pertsa2010 kirjoitti:
PSARI
______
Minä olen tukeutunut Raamattuun , mutta sinä kumoat Raamatun tekstit
omilla mielipiteilläsi.
Homovastaisuus tuli vasta 300-luvulla Rooman valtakuntaan ja sitä ennen ei kukaan paheksunut homoutta, ei edes Jeesus, joka Apokryfiteksteissä kertoo hyväksyvänsä homouden täysin sanoen kuitenkin homosuhteen olevan siitä erikoinen, ettei siitä synny lapsia.
Rooman valtakunnan keisari Nero oli vihitty avioliittoon yhden miesorjansa kanssa samoin kuin keisari Hadrianus oli vihitty miehensä Antinousin kanssa. Keisari Marcus Aurelius Antoninus tunnetaan paremmin nimillä Elagabalus tai Heliogabalus. Elagabalus oli naimisissa kaarialaisen miesorjan Hieroclesin kanssa. Tarinan mukaan ennen naimisiin menoaan Elagabaluksen käskyläiset kiersivät Roomaa etsien isoilla sukuelimillä varustettuja miehiä keisarille. Elagabaluksen kerrotaan myös seisoskelleen huoneensa ovella alastomana, ohi kulkeville miehille rivouksia huudellen.
Keisari Konstantinus Suuri laillisti kristinuskon ja hänen poikansa kristityt keisarit Konstantius II ja Constans asettivat lain vuonna 342 Roomassa, jonka mukaan samaa sukupuolta olevat avioliitot olivat kiellettyjä kuolemanrangaistuksen uhalla.
Keisarien Konstantiuksen ja Constansin säädös (Theodosian koodeksi 9.7.3.) kansalle: Kun mies antaa itsensä vaimoksi naismaiselle miehelle, ja se mitä hän tahtoo on se, että toinen miehistä toimii naisen roolissa - missä sukupuoliseksi on menettänyt paikkansa, ja missä rikos on sellainen, että parempi olla tietämättä siitä, ja missä Venus muuntuu eri ulkomuotoon, ja missä rakkautta etsitään, muttei löydetä - käskemme lakien nousevan ja oikeuden olevan aseistettu kostavalla miekalla, jotta häpeälliset henkilöt, jotka ovat tai tulevat olemaan syyllisiä voivat tulla alistetuiksi voimakkaille rangaistuksille.
Varhaiskristillisenä aikana v. 50 - 325 jaa. avioliitto oli yksityisasia ilman yhtenäistä uskonnollista tai muuta seremoniaa. Antiokian piispa Ignatiuksen teksteissä vuodelta 110 jaa. lukee, että jos avioliitto solmitaan piispan luvalla, se tapahtuu Jumalan mukaan, eikä heidän himonsa mukaan. Kristityt vihkivät oletettavasti Vähä-Aasiassa kristittyjä homoja, koska siitä on viitteitä 300-luvulla. Tuohon aikaan kulttuurillisesti homous oli kreikkalaisille ja roomalaisille aivan luonnollinen asia. Kirkko vihki miespareja ystävyysliittoon vielä 1 000-luvulla mutta 1 300-luvulla se alkoi suhtautua kielteisesti homoseksuaalisuuteen.
Käytännössä voitaneen olettaa, että homoliitot lakkasivat vasta, kun kirkon hallinto pystyi takaamaan hallitsevan keskusjohtoisen doktriinin noudattamisen, eli vasta kun kirjapainotaito levisi 1 500-luvulla. Tunnetaan useita kristittyjen homoavioliittoja alkuseurakunnissa, ja avioliitot olivat hyvin yleisiä. Alkuseurakunnissa oli vapaamielisiä pappeja, jotka kokivat homoliitot täysin luonnollisina asioina.
Raamatussa ei ole missään kohtaa kielletty samaa sukupuolta olevien naimisiin meno. Kristus korosti tasa-arvoista sitoutumista ja ihmisarvoa kaikille henkilöille. Sillä onko hetero, bi- tai homoseksuaali ei ole väliä avioliitossa, sillä jokainen heistä on Jumalan luotu ja lahja.
Muistaakseni Filippuksen evankeliumitekstissä oli maininta Jeesuksen sanoista avioliitosta. pertsa2010 kirjoitti:
PSARI sanoi :
________
puolesta kaiken muun.
_______
Roomalaiskirje:
____Vaikka ajattelisikin, että PERTSAN Roomalaiskirjeen kohta tarkoittasikin homoja, niin siinä on sittenkin vakavia virheitä ja vääristymiä. Ensinnäkin homous ei ole sama kuin "häpeällinen himo" eikä homous ole myöskään sitä, että "kiimoissaan syttyneet toisiinsa". Lisäksi pöyristyttävin kohta oli siinä lopussa, kun Paavali synnillisesti puhuu väärää todistusta lähimmäisistä, haukkuen kaikesta mahdollisesta pahasta, murhasta alkaen noita heteroita.
Mutta jokainen tietysti ymmärtääkin, että Paavali oli pelkkä tavallinen tallaja. Hän ei onnistunut sen paremmin kuin muutkaan saamaan aasialaisia käännytetyksi, kun "kaikki aasialaiset ovat kääntyneet pois." Ja muka Jeesuksen voimassa! Haha hah!- pertsa2010
PSARI kirjoitti:
mummonmuori,
muutkin ovat kirjoitelleet näitä tarinoitaan kuten Josefus, joka kertoo Jeesus Kristuksen ristiinnaulitsemisesta Roomassa ja usea muu historioitsija on kirjoittanut noista Rooman tapahtumista.
Nettisivuillani on lyhyitä referaatteja tutkimistani aiheista, jotka olen kirjoittanut kirjoiksi. Minulta ilmestyy pian uusi Jesus Chrestus kirja, jossa on 20 sivua lisää tietoa siitä, että kristinusko on syntynyt Roomassa siirtolaisjuutalaisten keskuudessa ja Jesus Chrestus ts. Jeesus Kristus perusti kristinuskon Isis temppeliin Roomaan. Jeesus nimi on alunpitäen ollut Isus muodossa, joka tarkoittaa Isis temppelin miespuolista ylipappia. Idän kirkko käytti pitkään Isus nimeä ja Nikaian kirkolliskokouksessa vasta vaihtoi nimen kreikkalaismuotoon Jeesus.
Historioitsija Josephus kirjoitti oman aikansa tapahtumista ensimmäisellä vuosisadalla. Hän osoittaa selkeästi teksteillään, että kristinuskoon liittyvät tapahtumat koskevat Roomaa, jossa Jeesus Kristus oli ja perusti kristittyjen lahkon:
Roomassa oli mies, joka oli Juutalainen, joka oli ajettu pois omasta maastaan syytteiden mukaisesti. Hän rikkoi juutalaisten lakeja ja häntä syytettiin irstailusta. Hän oli kaikin puolin paha mies ja häntä pelättiin. Herodes Antipas karkotti hänet. Hän siis eli Roomassa ja rabbina opetti juutalaissiirtolaisten keskuudessa Mooseksen lakeja. Hän korjautti Isiksen temppelin ja palkkasi sinne kolme muuta miestä, ja laittoi heihin oman merkin itsensä kanssa kumppanuuden merkiksi.
Jeesus oli viisas mies, jos häntä oli luvallista kutsua edes mieheksi, sillä hän teki upeita tekoja ja hän oli opettaja opettaen totuuden iloa. Hän veti luokseen niin monia siirtolaisjuutalaisia sekä pakanoita. Hän oli Kristus (Chrestus). Pilatus tuomitsi hänet ristille tärkeiden miesten kehotuksesta. Monet, jotka rakastivat häntä, eivät aluksi hylänneet häntä. Ja kristittyjen heimo, joka sai nimensä häneltä, ei ole kuollut sukupuuttoon tänäkään päivänä.
Josefun kirjoittaa: ”Samoihin aikoihin tapahtui myös ikävä onnettomuus Roomassa Jesus Chrestuksen johtamassa Isis temppelissä, joka saattoi siirtolaisjuutalaiset hämminkiin.
Paulina Fulvian mies Saturninus valitti Jeesuksen toimista keisari Tiberiukselle, jolloin Tiberius Claudius määräsi tutkimaan asian perusteellisesti pappien keskuudessa, ja määräsi heidät ristiinnaulittavaksi. Hän myös tuhosi Isiksen temppelin, ja patsaat heitettiin Tiber-jokeen. Tämä tilanne oli Isis temppelissä Roomassa ja koski Jeesusta pappeineen. Olen nyt kertonut, mitä on tapahtui juutalaissiirtolaisten keskuuudessa Roomassa, kuten olen aiemmin sanonut teille haluni kertoa tästä.”
Keisari Claudius määräsi, että kaikki juutalaiset on karkotetettava Roomasta, jolloin konsuli luetteli 4000 nimeä, jotka olivat siirtynee kristittyjen lahkoon ja lähetti heidät Sardiniaan sotilaskoulutukseen, jolloin nämä levittivät kristinuskoa osaltaan niihin maihin, joihin joutuivat roomaalissotilaina.
Claudiuksen säädökset 18:2: "Juutalaisten aiheuttaessa jatkuvasti häiriöitä, joihin heitä yllyttää Chrestus, minä Rooman keisari Claudius karkotan heidät Roomasta.” Juutalaisia vainottiin eritoten Roomassa v. 41-48 välillä ja uskonnolliset toimitukset oli kielletty, jolloin kristittyjen lahkon jäsenet piiloutuivat katakombeihin pitämään siellä kulttiseremonioitaan, rikkomaan hautojen sinettejä sekä syömään ruumiita uhrimenoissaan.
Jeesus Kristus on historiallisten tosiasioiden pohjalta todistettavasti ristiinnaulittu Roomassa vuonna 52 jaa., jolloin siellä tapahtui iso 5,6 Richterin asteikon maanjäristys.
Kaikki historialliset lähteet löytyvät kirjoistani sekä linkkejä pitkä liuta nettisivuiltani. Kirjojen teksteihin pääsee tutustumaan painamalla kutakin kuvaa ja eteen avautuu lokerikot lyhyin teksein. PSARIn kartasta näkyy mm. molemmat Beetlehemin kaupungit, joista Galilean Beetlehem on oikea Daavidin kaupunki. Oheisessa linkissä näkyy ehkä oikeat Jeshuan kävelemät polut ja rakennukset, joissa hän on käynyt.
http://www.biblewalks.com/sites/BethlehemGalilee.htmlPSARI sanoi :
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=749
Flavius Josephus / Josefus)
37–100 jKr.
Ensimmäisen vuosisadan merkittävin juutalainen historioitsija. Hänen yksi tunnetuimmista teoksistaan on 21-osainen juutalaisten historiaa käsittelevä Antiquities (Juutalaisten muinaisajat), jonka hän sai valmiiksi vuosien 93 ja 94 välillä. Tästä teoksesta löytyy kaksi selvää viittausta Jeesukseen.
Merkittävin maininta on katkelma, jota kutsutaan nimellä Testimonium Flavianum:
»Niihin aikoihin siellä eli Jeesus, viisas ihminen, jos häntä voi nimittää ihmiseksi. Sillä hän oli henkilö, joka teki yllättäviä sankaritekoja ja oli sellaisten ihmisten opettaja, jotka iloiten ottivat vastaan totuuden. Hän voitti puolelleen monia juutalaisia ja monia kreikkalaisia. Hän oli Kristus. Kun Pilatus, kuultuaan että häntä syyttivät keskuudessamme korkeimmassa asemassa olevat miehet, oli tuominnut hänet ristiinnaulittavaksi, ne, jotka olivat ensin oppineet rakastamaan häntä, eivät luopuneet kiintymyksestään häntä kohtaan. Kolmantena päivänä hän ilmestyi heille herättynä takaisin henkiin, sillä Jumalan profeetat olivat profetoineet tämän ja lukemattomia muita hämmästyttäviä asioita hänestä. Ja kristittyjen heimo, jota hänen mukaansa sillä nimellä kutsutaan, ei tähän päivään mennessä ole kadonnut.»
(Josephus: Antiquities 18.63-64.)
Tuota Josefuksen kirjoitusta on kyseenalaistettu perusteilla ,jotka kuitenkin ovat enemmän tai vähemmän arvailuja.En ala tässä esittelemään puolesta ja vastaan kannanottoja - niihin voivat kiinnostuneet perehtyä googlettamalla.
- Annkoo
Homot ja lesbot ja kaikki muutkin ihmiset tarvitsevat evankeliumin julistusta koska Jeesuksen sanat on tarkoitettu meille kaikille "Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" Joh:3,3.
Ja koska kaikki Jumalan luomat ihmiset ovat Hänelle rakkaita ja Hän haluaa pelastaa jokaisen ja etsii jokaista.
Monet eivät edes tiedä mitä evankeliumi todellisuudessa on, sillä eivät ole avanneet kenties koskaan raamattua ja lukeneet uuttatestamenttia
.
Jeesus sanoi myös että ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat, en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä.
Eli ns. täydelliset itsemielessään, eivät tarvitse Jeesusta, ja hänen voimaansa.
Jeesus rakastaa homoja, lesboja ja heteroja ja meitä kaikkia ja haluaa muuttaa ja meitä sisältäpäin kun otamme Hänet sydämmeemme vastaan, se on Hänen työnsä, eikä mikään oma elämän paranteluyritys, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi, Pyhä Henki on se joka aikaan saa sen uudistumisen, ainoa tekijä siinä on että ihminen nöyrtyy Jumalan edessä, ja pyytää apua elämäänsä. No, minä en vastusta homojen elämää. Ajattelin nyt kuitenkin ottaa vähän kantaa.
Homous ei tarkoita että ihmisen persoona olisi yhtään sen kummempi kuin heteronkaan. Homot ovat lähimmäisiä ja tällöin heitä tulee kohdella aivan samoin kuin muitakin.
Jos tuntuu että homous on syntiä (mitä en edelleenkään usko), niin kuinka ylipäätään suhtaudutaan synnintekijöihin? Sovelletaanko heille mitään Raamatun ohjetta, etenkään sitä tärkeintä?
Tuntuu että heitä halutaan olla rankaisemassa ja tuomitsemassa kukin omalta kohdaltaan. Jokainen tuntuu haluavan tehdä jotain joka nöyryyttää, loukkaa tai vaikeuttaa mahdollisimman paljon elämää heillekin jotka ovat jo rankaisunsa kärsineet. Se ei riitä että laillinen tuomiovalta tuomitsee, sekään ei riitä että ihminen kärsii ja anoo anteeksi, eikä sekään riitä että tuo tuomio jätetään Jumalan päätettäväksi. Ilmeisesti pelätään että Jumala ei ymmärrä tuomita oikein?
Miksi ihmisen kohtaaminen myös syntisenä on niin pelottavaa? Miksi me emme jaksa antaa aikaa ja tilaa heille? Ei niitä pahoja tekoja tarvitse hyväksyä. eikö voida tukea silloin kun rangaistus suoritetaan? Eikö voi antaa mahdollisuutta toiselle tehdä jotain hyvää ja oikeaa? Eikö voi antaa aikaa ja tilaa toiselle miettiä ja kypsytellä asioitaan?
Miksi sitä totuutta on niin vaikeaa uskoa, että osa ihmisistä nyt vain ei voi elää vastakkaisen sukupuolen kanssa? On se väärin tai ei, ei meidän tehtävä ole heitä tuomita tai rankaista. Ehkä me emme vain ymmärrä että hekin kuuluvat tähän Jumalan suunnitelmaan? Hekin ovat ihmisiä siinä missä me muutkin. Heillä on oma tiensä kuljettavana ja vaikka se poikkeaa meidän muiden tiestä, emme saa olla julmia ja kovasydämisiä. Meidän tulee antaa anteeksi, vaikka kuinka se meitä kismittäisi.
”Luuk. 6:37
6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
Luukkaan evankeliumi:
17:3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
17:4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
2Kor. 2:10
Mutta kenelle te jotakin anteeksi annatte, sille minäkin; sillä mitä minä olen anteeksi antanut - jos minulla on ollut jotakin anteeksiannettavaa - sen olen anteeksi antanut teidän tähtenne Kristuksen kasvojen edessä,
Luuk. 7:47
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
Mielestäni me voimme rauhallisin mielin antaa vallan Jumalalle ja keskittyä tekemään hyvää toisillemme. Tässä homoasiassa ei meitä kukaan pakota elämään kuten homot. He eivät ole uhka yhtään kenellekään. Heidän elämäänsä voimme puuttua vain silloin, kun he tuota apua pyytävät.
Evankeliumi on ilosanomaa silloin kun siihen ollaan valmiita, ketään ei sillä saa uhkailla eikä pelotella vain siksi, että itsestä tuntuu niin. Se ei saa olla kenenkään henkilökohtaisen vihan tai pelon kainalosauva. Kyllä mielestäni kristityllä tulee olla sitä oikeaa rakkauden nöyryyttä olla tuomitsematta tai painostamatta ketään ja odottaa sitä, että ollaan valmiita kuulemaan se todellinen evankeliumi.Ajatuksia: Vastaus menee laariin 6. Eli kohtelisin heitä kuten muitakin ihmisiä, eivät ole sen kummempia, eivät parempia eivät huonompia. Muistaisin heitä rukouksessa kuten muistan monia muitakin ihmisiä.
"Joka tapauksessa viime aikojen kaapistatulijamäärät lienevät sellaisessa kasvussa, ja yleinen mielipide tietääkseni hyväksyy niin yleisesti homoelämän, että ahtaammalle alkaa joutua homovastainen ajattelu."
Näin se varmaan menee, toisaalta aina on joku ryhymä "ahtaalla yhteiskunnassa". Aikonaan uskovaiset ajettiin ja vainottiin katakombeihin, eli ei mitään uutta aurinkon alla. Lie nykyinen kehityksen suunta ajamassa meitä takaisin sinne.
"Kiehutko sitten pyhässä liemessä, johon Jumala on sanallaan sinut asettanut (tai ainakin ajattelet niin), ja koetat olla homojen lähistöllä tiukasti ajattelematta, mitä he keskenään sängyssä tekevät?"
Tuota, en minä yleensä ihmisten seurassa ajattele, että mitähän he sängyssä tekevät, pettääkö joku puolisoaan tai muuta vastaavaa. Ilmeisesti yleinen "homokeskustelun suunta" on vääristänyt uskovaisten syntikäsityksiä. En minä ainakaan pidä homoutta minään ykkösluokan tai pahimmanluokan syntinä, suhtadun kaikkeen syntiin "tasapuolisesti" eli pyrin vastustamaan sitä ja omassa elämässäni pyrin siitä eroon,taistelen vastaan. "Pyhässä liemessä" on muuten erityisen mukava lillutella, en koe sitä kiehumisena, vaan kuin linnunmaitona samanlaisena kuten uimavedet tähän aikaan tuppaavat olemaan :)
"Riittäisikö sinulle "if you're against gay marriage, just don't get one"? Vai tuntisitko tarvetta osoittaa paheksuntaa ja ohjata mielestäsi eksyneet oikealle tielle? "
Tätäkin olen miettinyt, että miksi uskovaisten mielipiteet aiheuttaa niin paljon närää ja vihaa. Emmehän me ketään pakoita olemaan samaa mieltä, ilmaisemme sen oman mielipiteen asiaan, johon meillä on sananvapaudenkin kannalta oikeus. Emme me käske ketään, että "teette nyt kuten me määräämme", ei, ei..vapaaehtoisuus ennenkaikkea.- luminarsku
YLLÄPITO,
Jos tämä viestini poistatetaan, älkää tehkö sitä, sillä viestissäni ei ole mitään sääntöjen vastaista.
Kysymyksenasettelusi paljastaa asennetta siihen suuntaan, että raamatunmukaisen kieltävän kannan omaavat haluavat kieltää homojen koko olemassaolon. Merkitseekö homouden pitäminen syntinä sitä, että vastustaa homojen oikeutta elää homosuhteessa, että puuttuu ja toruu naapuruston homoja elämäntavastaan. Ei välttämättä.
Kohdat 1 - 6 – En
Vai annatko olla heidän rauhassa? – Annan.
Kiehutko pyhässä liemessä? – En.
Koetat olla homojen lähistöllä tiukasti ajattelematta, mitä he keskenään sängyssä tekevät? – En koeta olla ajattelematta tiukasti, yksinkertaisesti en ajattele heidän touhujaan sen enempää kuin ajattelen kenenkään muunkaan intiimejä touhuja.
Tuntisitko tarvetta osoittaa paheksuntaa ja ohjata mielestäsi eksyneet oikealle tielle? – En omasta tahdostani sitä tekisi, mutta jos kokisin selvästi Jumalan kehotuksen, niin sitten tottelisin työnantajaani. Muuten en puuttuisi aiheeseen elleivät homot itse ottaisi aihetta esille ja kysyisi vaikkapa minun raamatullista kantaani, jos tietäisivät minun olevan uskossa.
Muuttuuko homojen elämänlaatu paremmaksi julkitulon myötä, voidaan oikeutetusti kysyä pohtimalla homoseksuaalisen elämäntyylin seurauksia, joista on tutkimustietoa. Tutkimusten mukaan pedofilia on homojen keskuudessa yleisempää kuin heterojen ja että homokulttuurin valtavirta kannattaa seksiä lasten kanssa. Homoaktivistit lobbaavat alaikäisten lasten seksuaalisia oikeuksia YK:ssa. Homoseksuaalien elämäntapa on melkein yksinomaan nuoruus suuntautunutta, vain harvan homon mieltymyksenä on vanhemmat miehet. Homojärjestöt haluaisivat laillistaa pedofilian.
Baldwin 2002, Child Molestation and the Homosexual Movement:
http://www.mega.nu:8080/ampp/baldwin_pedophilia_homosexuality.pdf
Mitä muuta haittaa homoudesta:
http://moranen.blogspot.com/2009/01/homouden-haitat.html
Tämän perusteella homojen näkyvä esiinmarssi toisi kyllä vakavia ongelmia. Kun ensin saavat vihkioikeuden alkaa hivuttautuminen yhteiskunnan joka alueelle. Kun homoseksuaalit saavat agendaansa ajettua mm. kouluihin, jossa nuorille toitotetaan homoelämän normaaliudesta ja harmittomuudesta, lapset saavat herkässä iässä vääristyneen mallin seksuaalisuudesta. Plus sitten se uhka, minkä "lasten seksuaalisten oikeuksien" ajaminen lainsäädäntöön toisi itse lapsille.
Mitä sanoikaan Jeesus aiheesta:
- Jeesuksella oli lähtökohtana Jumalan tahto luomiskertomuksessa
- Jeesus painotti aikansa ankarinta seksuaalietiikkaa
- Jeesus hylkäsi avioliiton ulkopuoliset seksuaalisuhteet
- Jeesus puolusti Vanhan testamentin opetusta
- Jeesus antoi syntiselle anteeksi, mutta ei koskaan hyväksynyt syntiä
- Jeesus protestoi monia sen ajan epäkohtia vastaan, mutta näihin ei kuulunut kielteinen suhtautuminen homoseksuaalisuhteisiin.
"Miksi Jeesus, joka ei pelännyt puhumista, ei puhunut homoseksuaalisuudesta? Luonnollisin syy tähän oli, että asia oli sekä hänelle että hänen kuulijoilleen päivänselvä, kun ajattelemme juutalaisten suhtautumista homoseksuaalisuuteen. Jos haluamme muotoilla argumentin tästä hiljaisuudesta, on paljon lähempänä, että hän tässä asiassa hyväksyi aikansa hylkäävän asenteen. Ei tarvitse kommentoida sitä, mikä on päivänselvä. Jeesusta kuvaavien historiallisten lähteiden pohjalta on mahdotonta väittää, että hän olisi suhtautunut myönteisesti homoseksuaalisuhteisiin. Se olisi vastoin hänen elämännäkemystään ja rikkoisi keskeisiä osioita hänen opetuksessaan. Looginen seuraus siitä, mitä tiedämme Jeesuksesta, on, että hän ei hyväksynyt homoseksuaalisuhteita."
http://lindell.netmission.fi/jeesusjaseksi.htm
PS: Käyväthän homot nytkin yhdessä kaupassa, toimivat työelämässä, ostavat asuntoja, istuvat piknikillä ym. Eipä tuo ole haitannut. Mutta sitten kun homokulttuurista on tullut julkean näkyvää siten, että se tunkee silmille joka puolelta mainoksista ym. toisi se esim. lasten kasvatukseen lisäpaineita. En ymmärrä, millä tavalla heterokulttuuri rikastuisi homokulttuurin vääristyneisyydestä, pelkkää hymistelevää rakkauttahan se ei ole, pedofilioineen, sairasteluineen.. Ei hyvää päivää tätä avaramielisyyttä!
PS: Ja se pedofilia-yleisyys on homojen itsensä tekemästä tutkimuksesta.Nyt on pakko kysyä että oletko lukenut tämän ihan ajatuksella? Oletko samaa mieltä kuin kirjoittaja?
Jos olet tätä aatesuuntaa, niin en ihmettele vaikka kirjoituksesi poistetaan. laitan tuolta muutamia otteita ja jos tämä minun kirjoitukseni poistetaan, en ole siitä lainkaan pahoillaan.
anaaliseksistä tauteja, tauteja ja tauteja tautien perään, plus sitten lääkkeitä, lääkkeitä ja lääkkeitä niihin tauteihin → ja pakko vain jatkaa lisää sitä anaaliseksiä, jotta saadaan lisää tauteja... Ja sitten näiden lisäksi vielä sillä rajummalla homoelämäntyylillä paljon viinaa, huumeita ja lääkkeiden väärinkäyttöä... ja oikein paljon anaaliseksiä tietysti samalla! → josta sitten lisää niitä tauteja lääkkeitä niihin, jne...
”…monet homoliikkeet kampanjoineet monin tavoin lainsäädännössä, psykiatriassa, oikeuksissa, akatemiassa ja viihdeteollisuudessa, jossa myös on erittäin paljon homoja mukana…”
”… jos homojen joukossa pedofilia on paljon yleisempää kuin heterojen – monet kirkkojen pappien pedofiliatapaukset; siis siitä, että homot tai kaappihomot ovat päässeet kirkkoihin papeiksi.”
”Homous siis ei synnytä jälkikasvua, vaan se on ns. geneettistä itsemurhaa. Luonnollisesti homous laskee syntyvyyttä sen verran kuin sitä esiintyy tietyissä ihmisjoukoissa.
Homouden tuottamaan geneettiseen itsemurhaan liittyy myös suuri kiittämättömyys: Kymmenien, ellei jopa satojen, vuosien ajan tietty suku on jatkanut sukuaan eteenpäin ponnistellen velvollisuudentuntoisesti, kunnes sitten tulee nykyisen tv-sukupolven jälkeläinen, joka katkaisee kaiken. Homot vetävät kiittämättömästi esi-isiensä sukulinjan hukkaan elämäntyylillään.”
Homojen adoptoinnista:
”1) valkoisten eurooppalaisten kannalta adoptoitavat lapset ovat pääasiassa kaikki kolmannesta maailmasta, eli värillisestä maailmasta (jossa vallitsee väestömäärien räjähdyskasvu), koska valkoiset eurooppalaiset tekevät liian vähän lapsia, joten adoptoitavia valkoisia lapsia ei jää juurikaan yli …
2) homojen vanhemmuus adoptoitavalle lapselle on vähintään kyseenalaista, koska selvät mies ja äiti puuttuvat ja tilalla ovat näiden ‘kompromissit’/‘mediaanit’ tai vain mies&mies/äiti&äiti tai jotain ihan muuta → eli siis homojen hoivasta on luvassa erittäin luonnotonta kasvatusta, josta kehittyy siis luonnottomampaa jälkikasvua (joka sekin siis tulisi muutenkin olemaan värillistä).”
Pahin uhka minkä homous tekee:
”…valkoisia eurooppalaisia uhkaa kaikkialla maailmassa kiihtyvä väestömäärien väheneminen…”
Ketkä levittävät homoutta?:
”Homouden tukeminen länsimaiden valtamediassa on paljon suuremmassa mittakaavassa käytännössä lähes universaalia ja taukoamatonta.”
”…kaikkein vaikuttavimmin homous popularisoitiin Yhdysvalloissa Seinfeld-komediasarjassa iskulauseella “Not that there’s anything wrong with that” jossa kaikki päänäyttelijät ovat juutalaisia, suurin osa ohjaajista ja käsikirjoittajista myös (elleivät jopa kaikki) sekä tietysti myös ne televisioasemat olivat ja ovat juutalaisomistuksessa, jotka kyseistä sarjaa näyttivät ja näyttävät.”
”Nykyajan politiikasta näkee tulevaisuuden politiikan, joka tulee olemaan saman jatkaminen äärimmilleen niin, että lopulta valkoiset eurooppalaiset ovat kaikkialla maailmassa vähemmistöjä omissa maissaan. Maailman vaikutusvaltaisimmat tahot (= järjestäytynyt juutalaisuus) on tästä kaikesta perimmäisessä vastuussa…”
”Muita tällaisia aseita nykyisen eurooppalaisen maailmanjärjestyksen ja sivilisaation hävittämiselle ovat myös esim. feminismi, abortit ja erityisesti homous…”
Mihin homouden hyväksyminen lopulta johtaa:
”Moraalisesti eurooppalaisten sivilisaatiota ja kulttuuria hävitetään homouden lisäksi mm. ateismin tukemisella, huumeidenkäytöllä, individualismilla, materialismilla, tarkoituksettomuudella, ns. rajattomalla onnellisuudella (“tee mitä vain mikä tekee onnelliseksi”), monikultturismilla ja sen toiseuden palvonnalla sekä itseinholla.”
Kun vielä lisää tuohon tämän, ” Auschwitzin pääleirillä ei ikinä kaasutettu ketään.” niin eiköhän jo liene selvää millaisesta aatteesta on kyse.
Miksi siis tuot näitä uskontoihin ja uskoon liittyvään ketjuun? Mitä näillä on tekemistä kristinuskon kanssa…mummomuori kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä että oletko lukenut tämän ihan ajatuksella? Oletko samaa mieltä kuin kirjoittaja?
Jos olet tätä aatesuuntaa, niin en ihmettele vaikka kirjoituksesi poistetaan. laitan tuolta muutamia otteita ja jos tämä minun kirjoitukseni poistetaan, en ole siitä lainkaan pahoillaan.
anaaliseksistä tauteja, tauteja ja tauteja tautien perään, plus sitten lääkkeitä, lääkkeitä ja lääkkeitä niihin tauteihin → ja pakko vain jatkaa lisää sitä anaaliseksiä, jotta saadaan lisää tauteja... Ja sitten näiden lisäksi vielä sillä rajummalla homoelämäntyylillä paljon viinaa, huumeita ja lääkkeiden väärinkäyttöä... ja oikein paljon anaaliseksiä tietysti samalla! → josta sitten lisää niitä tauteja lääkkeitä niihin, jne...
”…monet homoliikkeet kampanjoineet monin tavoin lainsäädännössä, psykiatriassa, oikeuksissa, akatemiassa ja viihdeteollisuudessa, jossa myös on erittäin paljon homoja mukana…”
”… jos homojen joukossa pedofilia on paljon yleisempää kuin heterojen – monet kirkkojen pappien pedofiliatapaukset; siis siitä, että homot tai kaappihomot ovat päässeet kirkkoihin papeiksi.”
”Homous siis ei synnytä jälkikasvua, vaan se on ns. geneettistä itsemurhaa. Luonnollisesti homous laskee syntyvyyttä sen verran kuin sitä esiintyy tietyissä ihmisjoukoissa.
Homouden tuottamaan geneettiseen itsemurhaan liittyy myös suuri kiittämättömyys: Kymmenien, ellei jopa satojen, vuosien ajan tietty suku on jatkanut sukuaan eteenpäin ponnistellen velvollisuudentuntoisesti, kunnes sitten tulee nykyisen tv-sukupolven jälkeläinen, joka katkaisee kaiken. Homot vetävät kiittämättömästi esi-isiensä sukulinjan hukkaan elämäntyylillään.”
Homojen adoptoinnista:
”1) valkoisten eurooppalaisten kannalta adoptoitavat lapset ovat pääasiassa kaikki kolmannesta maailmasta, eli värillisestä maailmasta (jossa vallitsee väestömäärien räjähdyskasvu), koska valkoiset eurooppalaiset tekevät liian vähän lapsia, joten adoptoitavia valkoisia lapsia ei jää juurikaan yli …
2) homojen vanhemmuus adoptoitavalle lapselle on vähintään kyseenalaista, koska selvät mies ja äiti puuttuvat ja tilalla ovat näiden ‘kompromissit’/‘mediaanit’ tai vain mies&mies/äiti&äiti tai jotain ihan muuta → eli siis homojen hoivasta on luvassa erittäin luonnotonta kasvatusta, josta kehittyy siis luonnottomampaa jälkikasvua (joka sekin siis tulisi muutenkin olemaan värillistä).”
”…valkoisia eurooppalaisia uhkaa kaikkialla maailmassa kiihtyvä väestömäärien väheneminen…”
”Homouden tukeminen länsimaiden valtamediassa on paljon suuremmassa mittakaavassa käytännössä lähes universaalia ja taukoamatonta.”
”…kaikkein vaikuttavimmin homous popularisoitiin Yhdysvalloissa Seinfeld-komediasarjassa iskulauseella “Not that there’s anything wrong with that” jossa kaikki päänäyttelijät ovat juutalaisia, suurin osa ohjaajista ja käsikirjoittajista myös (elleivät jopa kaikki) sekä tietysti myös ne televisioasemat olivat ja ovat juutalaisomistuksessa, jotka kyseistä sarjaa näyttivät ja näyttävät.”
”Nykyajan politiikasta näkee tulevaisuuden politiikan, joka tulee olemaan saman jatkaminen äärimmilleen niin, että lopulta valkoiset eurooppalaiset ovat kaikkialla maailmassa vähemmistöjä omissa maissaan. Maailman vaikutusvaltaisimmat tahot (= järjestäytynyt juutalaisuus) on tästä kaikesta perimmäisessä vastuussa…”
”Muita tällaisia aseita nykyisen eurooppalaisen maailmanjärjestyksen ja sivilisaation hävittämiselle ovat myös esim. feminismi, abortit ja erityisesti homous…”
”Moraalisesti eurooppalaisten sivilisaatiota ja kulttuuria hävitetään homouden lisäksi mm. ateismin tukemisella, huumeidenkäytöllä, individualismilla, materialismilla, tarkoituksettomuudella, ns. rajattomalla onnellisuudella (“tee mitä vain mikä tekee onnelliseksi”), monikultturismilla ja sen toiseuden palvonnalla sekä itseinholla.”
Kun vielä lisää tuohon tämän, ” Auschwitzin pääleirillä ei ikinä kaasutettu ketään.” niin eiköhän jo liene selvää millaisesta aatteesta on kyse.
Miksi siis tuot näitä uskontoihin ja uskoon liittyvään ketjuun? Mitä näillä on tekemistä kristinuskon kanssa…Luminarskun pöhöttynyt ego, jota hänellä ei hänen omien sanojensa mukaan "uudestisyntyneenä" pitänyt olla olemassakaan, ei tule sallimaan, että hän myöntäisi lyöneensä kätensä pas-kaan. Hän tulee joko vaikenemaan tai itkemään, että vääristelet ja erottelet raittiin tervehenkisestä homoviharasismipuheesta asioita asiayhteydestään.
- dikduk
mummomuori kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä että oletko lukenut tämän ihan ajatuksella? Oletko samaa mieltä kuin kirjoittaja?
Homojen adoptoinnista:
Miksi siis tuot näitä uskontoihin ja uskoon liittyvään ketjuun? Mitä näillä on tekemistä kristinuskon kanssa…Eikö juutalaisviha eri muodoissaan ole kuitenkin ollut kristinuskon yksi perusasioita ,vasta meidän aikanamme kirkot ja kristityt ovat joutuneet ja kyenneet tekemään tiliä siitä.
Kristinuskon kummallisuuksia on, että se rakentaa juutalaiselle perustalle ,kirjoitukset , sekä päähenkilöt Jeesus ja Paavali olivat juutalaisia ja silti kristityjen keskellä elävät juutalaiset ovat olleet kauhistus suurelle osalle kristityistä .
Kaikki paha on selitetty juutalaisista johtuvaksi, ensin taudit, sitten sodat,noituus, nyt kaikki mitä kukin vihaa kapitalismi ja/tai kommunismi, vapaus, homous, demokratia, diktatuuri, vapaa lehdistö, lehdistön sensuroiminen, huonot tv ohjelmat ,naisten oikeudet,syntyvyyden säännöstely , maallistuminen ja mustaihoisten pitäminen muiden veroisina .
Suurin osa näistä hirveiksistä leviää siis juutalaisten näyttelijöiden, ohjaajien ja vastaavien välityksellä. Katsojan neitseellinen mieli indoktrinoituu , välillä pitää ihan lukea vuorisaarnaa jotta välttyy juutalaisten vaikutukselta. Salkkarien katsominen auttaa myös. Simpsoneitä ei voi suositella, koska... - PSARI
dikduk kirjoitti:
Eikö juutalaisviha eri muodoissaan ole kuitenkin ollut kristinuskon yksi perusasioita ,vasta meidän aikanamme kirkot ja kristityt ovat joutuneet ja kyenneet tekemään tiliä siitä.
Kristinuskon kummallisuuksia on, että se rakentaa juutalaiselle perustalle ,kirjoitukset , sekä päähenkilöt Jeesus ja Paavali olivat juutalaisia ja silti kristityjen keskellä elävät juutalaiset ovat olleet kauhistus suurelle osalle kristityistä .
Kaikki paha on selitetty juutalaisista johtuvaksi, ensin taudit, sitten sodat,noituus, nyt kaikki mitä kukin vihaa kapitalismi ja/tai kommunismi, vapaus, homous, demokratia, diktatuuri, vapaa lehdistö, lehdistön sensuroiminen, huonot tv ohjelmat ,naisten oikeudet,syntyvyyden säännöstely , maallistuminen ja mustaihoisten pitäminen muiden veroisina .
Suurin osa näistä hirveiksistä leviää siis juutalaisten näyttelijöiden, ohjaajien ja vastaavien välityksellä. Katsojan neitseellinen mieli indoktrinoituu , välillä pitää ihan lukea vuorisaarnaa jotta välttyy juutalaisten vaikutukselta. Salkkarien katsominen auttaa myös. Simpsoneitä ei voi suositella, koska...dikduk,
Juutalaisista on monia erilaisia käsityksiä ja kristityt vetoavat usein heihin, kuten kirjoitit, varsinkin kaikissa epämieluisissa uskontoon liittyvissä asioissa.
Juutalaiset eivät täytä lakia päästäkseen liittoon kuten uskotaan, vaan pysyäkseen liitossa. Vuosilta 200 eaa.-200 jaa. ei löydy kuin yksi juutalainen kirjoitus (4.Esra), joka edellyttää, että pelastus tulisi ansaita. Hellenistinen juutalaisuus ei näin edellytä.. Tästä johtuen on oletettavaa, että Paavalin aikana esiintyneessä juutalaisuudessakaan ei esiintynyt tällaista vaatimusta. – Mistä sitten johtuu, että Paavali esittää juutalaisuuden tällä tavalla degeneroituneeksi?
Paavalin on murrettava juutalainen pelastusoppi, koska hänen tuomionsa on, ettei kukaan voi pelastua muutoin kuin Kristuksen kautta, joten kyllä homotkin pääsevät taivaaseen uskoessaan Kristukseen. - luminarsku
mummomuori kirjoitti:
Homojen adoptoinnista:
Miksi siis tuot näitä uskontoihin ja uskoon liittyvään ketjuun? Mitä näillä on tekemistä kristinuskon kanssa…mummomuori, onko sinusta nämä vihapuhetta:
"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
"Te sokeat."
"Te ulkokullatut."
"Voi teitä, te sokeat taluttajat."
"Te tyhmät ja sokeat."
"Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa."
"Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta."
Vastaatko tähän, niin katson sitten jatkokommentointiani.
- ljej1975
6. Tuon oman kristillisyyteni esille ja odotan että se homo alkaa haukkumaan minua... jonka jälkeen voin kääntää toisen posken.
Tai sitten haukun itseni homon edessä suurimmaksi syntiseksi mitä maailma päällään pitää... joka ei ole kaukana totuudesta.
..olen näet huomannut että nykyihmiset, homot tai muuten vaan maailman mukana menevät kadotetut sielut eivät pidä siitä jos ihminen sanoo itseään pahaksi / syntiseksi....
miksiköhän?
Ei elämä ole oikeasti pelkkää pinkkiä.... happy pappy... joopa joo. - Jumala tietää
Meidän tehtävä ei ole sinänsä vastustaa mitään. Meidän tehtävä on kertoa kaikelle kansalle, että homouden harjoittaminen on Jumalamme silmissä syntiä. Ja se mitä itse kaikkivaltias Jumala asiasta selvin sanoin toteaa sanassaan, niin se sitten pätee :))
No, sitten todella toivon että tuota vastustusta ei ilmene sielläkään missä asioista päätetään.
Herättää toisaalta hilpeyttä ja toisaalta vähän ärsyttääkin eräs juttu.
”Meidän tehtävä on kertoa kaikelle kansalle, että homouden harjoittaminen on Jumalamme silmissä syntiä.”
Jos tämä on olut tiedossa jo vuosikymmeniä ja varmaan jokaiselle tuttua, niin miksi kertominen ei sitten riitä? Eikö voi sen jälkeen olla omatunto puhtaana kun on ilmaissut ja varoittanut ja jättää asia siihen? On tehnyt jo tehtävänsä, ehkä olemassa on vielä paljon muitakin tehtäviä.
Vai onko sittenkin siellä takana oman vallan tavoittelua? halutaan että muut ihmiset tekevät juuri niin kuin sanon. Elleivät he (syntiset) tee, aletaan sen jälkeen painostaa ja uhkailemaan. Koetetaan kaikin mahdollisin keinoin tehdä kiusaa ja haittaa, jotta toinen lopulta nöyryyttäisi itseään alistumalla tuohon tahtoon. Vaikka väkisin jotta pääsisi kiusaajiltaan rauhaan (homot menisivät siis takaisin kaappinsa).
Mitäs siitä ettei tuollaisen ihmisen usko ole aitoa, ainahan sitä voi teeskennellä muiden edessä jos se on edellytys sille, että saa elää rauhassa. Jos ei näyttele kyllin hyvin, oppiihan kun otetaan ja kiusataan aina välillä lisää – nostatetaan sitä ”synnintuntoa” ”kertomisella” siitä aina uudestaan ja uudestaan.
Armosta ei niin väliä, sehän on ihan väärää rakkautta. Eihän se syntinen olekaan se lähimmäinen vaan ne uskonveljet ja sisaret.
No, tulipa vähän kärkkäästi mutta tältä alkaa pikkuhiljaa tuntua.- Funda*
"Jos tämä on olut tiedossa jo vuosikymmeniä ja varmaan jokaiselle tuttua, niin miksi kertominen ei sitten riitä? Eikö voi sen jälkeen olla omatunto puhtaana kun on ilmaissut ja varoittanut ja jättää asia siihen? On tehnyt jo tehtävänsä, ehkä olemassa on vielä paljon muitakin tehtäviä. "
Tätä sinun tulee kysyä homojärjestöiltä kun syytävät kristittyjen päälle kaikenlaisia itsekeksimiään asioita.
Me kristityt tosiaankaan emme ole KOSKAAN muuta todenneet kuin että "Jumalan ilmoituksen mukaan homouden harjoitus on synti".
"Vai onko sittenkin siellä takana oman vallan tavoittelua? halutaan että muut ihmiset tekevät juuri niin kuin sanon. Elleivät he (syntiset) tee, aletaan sen jälkeen painostaa ja uhkailemaan. Koetetaan kaikin mahdollisin keinoin tehdä kiusaa ja haittaa, jotta toinen lopulta nöyryyttäisi itseään alistumalla tuohon tahtoon. Vaikka väkisin jotta pääsisi kiusaajiltaan rauhaan (homot menisivät siis takaisin kaappinsa). "
Tässä sitten mummo itse toitkin esiin sen mitä mm. kristittyjen päälle syydetään. Miksi teidän aina pitää vain haukkua ? Ottakaa oppia meistä kristityistä jotka emme tee muuta kuin toistamme sitä Jumalan tahtoa jota luemme Raamaltusta.
"Armosta ei niin väliä, sehän on ihan väärää rakkautta. Eihän se syntinen olekaan se lähimmäinen vaan ne uskonveljet ja sisaret."
Niin - mummomuori - miksi et suo homoille Jumalan armoa ?
Jumalan armo tulee vain heidän osaksi jotka syntinsä tunnustaa.
Siksi onkin niin tärkeää homoille että "homouden harjoitus on Jumalan ilmoituksen mukaan syntiä" ja sitten kun ihminen tunnustaa syntinsä ja syntisyytensä niin sitten Jumalan armo häntä kohtaa ja homokin voi näin saada syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön vuoksi.
Eikös olekin yksinkertaista tämä kristinusko ? Kun vain otetaan huomioon mitä me KRISTITYT sanomme Jumalan ilmoituksena. - pakko kysyä
Funda* kirjoitti:
"Jos tämä on olut tiedossa jo vuosikymmeniä ja varmaan jokaiselle tuttua, niin miksi kertominen ei sitten riitä? Eikö voi sen jälkeen olla omatunto puhtaana kun on ilmaissut ja varoittanut ja jättää asia siihen? On tehnyt jo tehtävänsä, ehkä olemassa on vielä paljon muitakin tehtäviä. "
Tätä sinun tulee kysyä homojärjestöiltä kun syytävät kristittyjen päälle kaikenlaisia itsekeksimiään asioita.
Me kristityt tosiaankaan emme ole KOSKAAN muuta todenneet kuin että "Jumalan ilmoituksen mukaan homouden harjoitus on synti".
"Vai onko sittenkin siellä takana oman vallan tavoittelua? halutaan että muut ihmiset tekevät juuri niin kuin sanon. Elleivät he (syntiset) tee, aletaan sen jälkeen painostaa ja uhkailemaan. Koetetaan kaikin mahdollisin keinoin tehdä kiusaa ja haittaa, jotta toinen lopulta nöyryyttäisi itseään alistumalla tuohon tahtoon. Vaikka väkisin jotta pääsisi kiusaajiltaan rauhaan (homot menisivät siis takaisin kaappinsa). "
Tässä sitten mummo itse toitkin esiin sen mitä mm. kristittyjen päälle syydetään. Miksi teidän aina pitää vain haukkua ? Ottakaa oppia meistä kristityistä jotka emme tee muuta kuin toistamme sitä Jumalan tahtoa jota luemme Raamaltusta.
"Armosta ei niin väliä, sehän on ihan väärää rakkautta. Eihän se syntinen olekaan se lähimmäinen vaan ne uskonveljet ja sisaret."
Siksi onkin niin tärkeää homoille että "homouden harjoitus on Jumalan ilmoituksen mukaan syntiä" ja sitten kun ihminen tunnustaa syntinsä ja syntisyytensä niin sitten Jumalan armo häntä kohtaa ja homokin voi näin saada syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön vuoksi.
Eikös olekin yksinkertaista tämä kristinusko ? Kun vain otetaan huomioon mitä me KRISTITYT sanomme Jumalan ilmoituksena."Tätä sinun tulee kysyä homojärjestöiltä kun syytävät kristittyjen päälle kaikenlaisia itsekeksimiään asioita"
Kerrotko esimerkin, mitä nämä voisivat olla? Ja ihan vaikka elävästä elämästä koto-Suomesta mielellään, ei jenkkilän salaliittoteorioita, jos mahdollista. - kjhvkjlvkljblkjhkljh
Funda* kirjoitti:
Eikös olekin yksinkertaista tämä kristinusko ? Kun vain otetaan huomioon mitä me KRISTITYT sanomme Jumalan ilmoituksena."Me kristityt tosiaankaan emme ole KOSKAAN muuta todenneet kuin että "Jumalan ilmoituksen mukaan homouden harjoitus on synti". "
Pelkästään tämän lauseen perusteella valtaosa tämänkin palstan itseään kristityiksi väittävistä konservatiivieista eivät ole oikeasti kristittyjä ;) Funda* kirjoitti:
Eikös olekin yksinkertaista tämä kristinusko ? Kun vain otetaan huomioon mitä me KRISTITYT sanomme Jumalan ilmoituksena.Olen itsekin kristitty. Tosin minua on nyt survottu yhteen jos toiseenkin karsinaan. Siksi ihmettelen näitä kovasti.
”Tätä sinun tulee kysyä homojärjestöiltä…”
Siis minun pitää kysyä homojärjestöiltä sitä, miksi jotkut uskovat eivät tyydy pelkkään julistukseen vaan heidän toiminta menee tekojenkin asteelle?
”…emme ole KOSKAAN muuta todenneet kuin…”
Ketkä te, jos tarkkoja ollaan? Kyllä aika moni on tehnyt muutakin kuin todennut. On aika vaarallista käyttää muotoa me, jos ei edes tiedä keitä kaikkia sillä tarkoittaa. Kun noihin ”meihin” kuuluu myös todella niitä, jotka kykenevät maltillisuuteen sekä hyväksymään sen, etteivät kaikki ajattele samoin kuin he itse. Heillä ei ole tarvetta alentaa homoja.
”…kristityistä jotka emme tee muuta kuin toistamme sitä Jumalan tahtoa jota luemme Raamaltusta. ”
Toistamisellakin on rajansa. Miksi muista synneistä ei toisteta niin taajaan ja samalla innolla kuin juuri homoudesta? Siksikö että se koskee myös uskoviin itseensä? En vain miellä homoutta sellaiseksi synniksi kuin mitä sitä nyt paisutellaan. Vaikka silmät kipeänä Raamattua lukisin, löydän sieltä vallan muuta.
Minä annan armon homoillekin, Jumala on yksin se joka päättää muusta. Niin yksikertaista se minulle on, kristinusko.- Funda*
pakko kysyä kirjoitti:
"Tätä sinun tulee kysyä homojärjestöiltä kun syytävät kristittyjen päälle kaikenlaisia itsekeksimiään asioita"
Kerrotko esimerkin, mitä nämä voisivat olla? Ja ihan vaikka elävästä elämästä koto-Suomesta mielellään, ei jenkkilän salaliittoteorioita, jos mahdollista.Lues nettifoorumeilta jotka ovat pullollaan homojärjestöjen ja heidän tukijoidensa vihanpitoa kristittyä vähemmistöä kohtaan.
- Funda*
mummomuori kirjoitti:
Olen itsekin kristitty. Tosin minua on nyt survottu yhteen jos toiseenkin karsinaan. Siksi ihmettelen näitä kovasti.
”Tätä sinun tulee kysyä homojärjestöiltä…”
Siis minun pitää kysyä homojärjestöiltä sitä, miksi jotkut uskovat eivät tyydy pelkkään julistukseen vaan heidän toiminta menee tekojenkin asteelle?
”…emme ole KOSKAAN muuta todenneet kuin…”
Ketkä te, jos tarkkoja ollaan? Kyllä aika moni on tehnyt muutakin kuin todennut. On aika vaarallista käyttää muotoa me, jos ei edes tiedä keitä kaikkia sillä tarkoittaa. Kun noihin ”meihin” kuuluu myös todella niitä, jotka kykenevät maltillisuuteen sekä hyväksymään sen, etteivät kaikki ajattele samoin kuin he itse. Heillä ei ole tarvetta alentaa homoja.
”…kristityistä jotka emme tee muuta kuin toistamme sitä Jumalan tahtoa jota luemme Raamaltusta. ”
Toistamisellakin on rajansa. Miksi muista synneistä ei toisteta niin taajaan ja samalla innolla kuin juuri homoudesta? Siksikö että se koskee myös uskoviin itseensä? En vain miellä homoutta sellaiseksi synniksi kuin mitä sitä nyt paisutellaan. Vaikka silmät kipeänä Raamattua lukisin, löydän sieltä vallan muuta.
Minä annan armon homoillekin, Jumala on yksin se joka päättää muusta. Niin yksikertaista se minulle on, kristinusko."Siis minun pitää kysyä homojärjestöiltä sitä, miksi jotkut uskovat eivät tyydy pelkkään julistukseen vaan heidän toiminta menee tekojenkin asteelle? "
Älä nyt hassu ole :)) Sinun tulee kysyä homojärjestöiltä sitä miksi he keksivät kristittyjen päälle asioita joita emme ole sanoneet.
"Heillä ei ole tarvetta alentaa homoja. "
Sinäkin brutukseni ! Kristityt eivät halvenna ketään, mutta sinäkin ITSE keksit kristittyjen päälle asioita joita emme tee.
"Toistamisellakin on rajansa. Miksi muista synneistä ei toisteta niin taajaan ja samalla innolla kuin juuri homoudesta? Siksikö että se koskee myös uskoviin itseensä? En vain miellä homoutta sellaiseksi synniksi kuin mitä sitä nyt paisutellaan. Vaikka silmät kipeänä Raamattua lukisin, löydän sieltä vallan muuta.
Minä annan armon homoillekin, Jumala on yksin se joka päättää muusta. Niin yksikertaista se minulle on, kristinusko. "
Evankeliumia tulee julistaa niin kauan kuin on yksikin syntinen joka ei ole parannusta tehnyt. Ja tätä tulee toistaa jatkuvasti kunnes Jeesus saapuu etkä sinä mummo voi tätä estää, vaikka vihaatkin suuresti kristittyjä.
Kaikista synneistä puhutaan mutta homoille puhutaan homouden synnistä ja varkaalle varkauden synnistä ahneelle ahneuden synnistä .... kaikille julistetaan evankeliumia tasapuolisesti.
Itse taas keksit meidän päällä valheitasi kun väität että muista synneistä emme puhu.
Itseasiassa emme puhu pääpainoisesti mistään synneistä sinänsä, mutta julistamme evankeliumia armosta Jeesuksesta Kristuksesta joka tuli ja sovitti kaikkien synnit. Joka syntinsä tunnustaa niin saa ne anteeksi ja pelastuksen Jeesuksessa.
Voi mummo-parka. Sinä et anna armoa eli et julista tuomioita kenellekään. Vain Jumala tuomitsee viimeisenä päivänä. Kyllä sä oot mummo kuule kaukana kristinuskosta jos luulet että sinulla on tuomiovalta armahtaa taikka tuomita.
Jumala on se joka tuomitsee ja päättää - näin yksinkertais on kristinusko. Amen - pakko kysyä
Funda* kirjoitti:
Lues nettifoorumeilta jotka ovat pullollaan homojärjestöjen ja heidän tukijoidensa vihanpitoa kristittyä vähemmistöä kohtaan.
En viitsi. Jos sinä et pysty esittämään mitään väitteesi tueksi, päättelen, ettei sellaista olekaan, koska ei minun tarvitse ryhtyä arvailemaan, mitä foorumeita tarkoitat.
Mutta kun asiasta puhutaan, niin oletko huomannut, kuinka paljon jopa suoranaiseksi vihaksi katsottavaa ja ainakin melkoisen sapekasta tekstiä tällä palstalla kristityiksi itseään kutsuvat vyöryttävät homojen niskaan? Miten se nyt menikään, Luuk. 10:27. Funda* kirjoitti:
"Siis minun pitää kysyä homojärjestöiltä sitä, miksi jotkut uskovat eivät tyydy pelkkään julistukseen vaan heidän toiminta menee tekojenkin asteelle? "
Älä nyt hassu ole :)) Sinun tulee kysyä homojärjestöiltä sitä miksi he keksivät kristittyjen päälle asioita joita emme ole sanoneet.
Sinäkin brutukseni ! Kristityt eivät halvenna ketään, mutta sinäkin ITSE keksit kristittyjen päälle asioita joita emme tee.
"Toistamisellakin on rajansa. Miksi muista synneistä ei toisteta niin taajaan ja samalla innolla kuin juuri homoudesta? Siksikö että se koskee myös uskoviin itseensä? En vain miellä homoutta sellaiseksi synniksi kuin mitä sitä nyt paisutellaan. Vaikka silmät kipeänä Raamattua lukisin, löydän sieltä vallan muuta.
Minä annan armon homoillekin, Jumala on yksin se joka päättää muusta. Niin yksikertaista se minulle on, kristinusko. "
Evankeliumia tulee julistaa niin kauan kuin on yksikin syntinen joka ei ole parannusta tehnyt. Ja tätä tulee toistaa jatkuvasti kunnes Jeesus saapuu etkä sinä mummo voi tätä estää, vaikka vihaatkin suuresti kristittyjä.
Kaikista synneistä puhutaan mutta homoille puhutaan homouden synnistä ja varkaalle varkauden synnistä ahneelle ahneuden synnistä .... kaikille julistetaan evankeliumia tasapuolisesti.
Itse taas keksit meidän päällä valheitasi kun väität että muista synneistä emme puhu.
Itseasiassa emme puhu pääpainoisesti mistään synneistä sinänsä, mutta julistamme evankeliumia armosta Jeesuksesta Kristuksesta joka tuli ja sovitti kaikkien synnit. Joka syntinsä tunnustaa niin saa ne anteeksi ja pelastuksen Jeesuksessa.
Voi mummo-parka. Sinä et anna armoa eli et julista tuomioita kenellekään. Vain Jumala tuomitsee viimeisenä päivänä. Kyllä sä oot mummo kuule kaukana kristinuskosta jos luulet että sinulla on tuomiovalta armahtaa taikka tuomita.
Jumala on se joka tuomitsee ja päättää - näin yksinkertais on kristinusko. AmenOtetaan uusiksi…
”Jos tämä on olut tiedossa jo vuosikymmeniä ja varmaan jokaiselle tuttua, niin miksi kertominen ei sitten riitä? ”
Kuka ei tiedä että homous on joidenkin uskovien mielestä syntiä? Arveletko että kukaan ei tämän palstan lukijoista ole koskaan kuullut tai lukenut siitä mistään? Tai uskotko etteivät kukaan homoseksuaali ole koskaan kuullut siitä tai lukenut siitä mistään? Toki voin kysyä järjestöjen edustajilta, mutta minä puolestani arvelen että KYLLÄ, he ovat oikein tietoisia siitä. Vieläpä arvelen että he ovat kuulleet siitä usein ja toistuvasti.
”Eikö voi sen jälkeen olla omatunto puhtaana kun on ilmaissut ja varoittanut ja jättää asia siihen? On tehnyt jo tehtävänsä, ehkä olemassa on vielä paljon muitakin tehtäviä.”
Nyt kun tiedät että he ovat kuulleet ja lukeneet, niin etkö voi olla rauhassa ja hyvillä mielin. Nyt valinta on heidän ja Jumalan välinen asia. Tämän enempää sinä et voi vaikuttaa siihen tulevatko nämä yksilöt uskoon tai siihen millaiseen uskoon he tulevat. Jos heistä joku kääntyy samalle tielle kuin sinä, hän kyllä tulee luoksesi. Sinä et voi kuin odottaa ja rukoilla. Sinä olet tehnyt sen, minkä pitikin.
”Kristityt eivät halvenna ketään…”
Hyvä , ei minunkaan mielestäni. Joten kaikenlaisen pahan ja syrjimisen pitäisi loppua. Ei yhtään homoa saa käännyttää pois, ei kirkosta, ei työpaikasta, ei lähimmäisyydestä. Heitä ei nimitellä eikä heidän teoikseen laiteta sellaista mitä he ei ole tehneet.
”Evankeliumia tulee julistaa niin kauan kuin on yksikin syntinen joka ei ole parannusta tehnyt. Ja tätä tulee toistaa jatkuvasti kunnes Jeesus saapuu etkä sinä mummo voi tätä estää, vaikka vihaatkin suuresti kristittyjä.”
Tästä olen samaa mieltä, mutta kun tuon julistamisen voi tehdä niin monella tavalla. Älä nyt pahastu kun sanon että on tapoja jotka toimivat enemmän vastaan kuin puolesta. En minä kristittynä vihaa kristittyjä, hupsu. En vain pidä hyvänä sitä, että tuomioita julistetaan ja asia jääkin siihen. Ihmisten kimppuun käydään kun heidät halutaan saada ”synnintuntoon” niin että se tyydyttää tätä julistajaa. Muista että on olemassa väärää syyllisyyden tuntoa ja väärää häpeää, sitä meidän tulee myös karttaa.
”…mutta homoille puhutaan homouden synnistä ja varkaalle varkauden synnistä ahneelle ahneuden synnistä .... kaikille julistetaan evankeliumia tasapuolisesti. ”
Kun olen lueskellut mm. tätä ketjua, niin melkein uskallan väittää, ettei mistään muusta synnistä ole siinnyt tällaista määrää kannanottoja kuin homoudesta. Ovatko siis tämän palstan lukijat homoja? En edes elävässä elämässä ole kuullut yhtä kiihkeää sanaa kuin homoudesta. Otetaan vaikka tuo varkaus, ahneus, henkinen ja hengellinen laiskuus tai vaikka rahanhimo esimerkiksi.
” Sinä et anna armoa eli et julista tuomioita kenellekään.”
En todellakaan. Se että viimein olen ymmärtänyt mitä armolla tarkoitetaan ja kokenut sen, ei ainakaan se opetus, minkä sain ollut mitään tekemistä. Pelkkää synnin huutamista ja kiroamista helvettiin. Armon ja anteeksi pyytämisen ja antamisen kautta olen ymmärtänyt sen, mitä sanotaan rakkaudeksi. Siksi voin soittaa armollisuutta myös muita ihmisiä kohtaan.Funda* kirjoitti:
"Siis minun pitää kysyä homojärjestöiltä sitä, miksi jotkut uskovat eivät tyydy pelkkään julistukseen vaan heidän toiminta menee tekojenkin asteelle? "
Jumala on se joka tuomitsee ja päättää - näin yksinkertais on kristinusko. AmenPs luenhan nuo luminarskun pätkät. Hänkin on kristitty...
- Funda*
"Kuka ei tiedä että homous on joidenkin uskovien mielestä syntiä? Arveletko että kukaan ei tämän palstan lukijoista ole koskaan kuullut tai lukenut siitä mistään?"
Kyse ei ole lukemisesta - kyse on asian sisäitämisestä. Siksi toistoa jatkuvasti ...
"Nyt kun tiedät että he ovat kuulleet ja lukeneet, niin etkö voi olla rauhassa ja hyvillä mielin. Nyt valinta on heidän ja Jumalan välinen asia."
Nyt näköjään ymmärsit pointin :)) Tämän jälkeen meidän ei tarvikaan tehdä enää muuta kuin "mummojen" valheelliset vasta-argumentit.
"En minä kristittynä vihaa kristittyjä, hupsu. En vain pidä hyvänä sitä, että tuomioita julistetaan ja asia jääkin siihen. Ihmisten kimppuun käydään kun heidät halutaan saada ”synnintuntoon” niin että se tyydyttää tätä julistajaa. "
Eka lauseessa väität ettet vihaakaan kristittyjä, mutta heti seuraavassa lauseet tuot vihailmaisuja esiin, kun väität kristityistä asioita joita emme itse tee. Me emme julista tuomoita. Ja toinenkin vihailmaisu ... evankeliumin julistus ei ole ihmisten kimppuun käymistä, vaan se on Jumalan rakkauden eteenpäin viemistä.
"Kun olen lueskellut mm. tätä ketjua, niin melkein uskallan väittää, ettei mistään muusta synnistä ole siinnyt tällaista määrää kannanottoja kuin homoudesta."
Et siis tiedäkään kristityistä yhtään mitään. Emmehän me pelkästään tällä "homofoorumilla" toimi. Me teemme evankeliumin työtä KAIKKIALLA maailmassa ja varmaan ymmärrät että esim. muslimityössä ei tarvi sanallakaan puuttua homouteen :))
"Se että viimein olen ymmärtänyt mitä armolla tarkoitetaan ja kokenut sen, ei ainakaan se opetus, minkä sain ollut mitään tekemistä. Pelkkää synnin huutamista ja kiroamista helvettiin."
Tätä kautta kyllä ymmärsin syvän sisäisen vihasi kristittyihin, mutta miksi kuitenkin tulet meidän alueelle. Sinun antaa meidän kristittyjen hoitaa sen mitä kristinusko on koska me ainoina ihmisinä maanpäällä ymmärrämme mitä se on. Jos et hyväksy kristittyjä, niin sinun tulee tässä asiassa tehdä parannus, sillä jos et tätä asiaa työstä pois sielustasi, niin se jäytää sinut lopulta hajalle.
Mene Jeesuksen eteen totuudessa ja pyhyydessä ja kerro Hänelle tuskasi ja vihasi sellaisena kuin se aidosti sielussasi esiintyy. Jos näin teet ihan oikeasti, niin vakuutan että Herramme armo tulee sisääsi ja kaikki se tuska ja viha ikäänkuin sulaa sielustasi pois eikä sinun enää tarvi meitä uskovia haukkua eikä vihata. Jumalalla on kaikki valta myös ihmisen tuskaan ja sielun vammoihin - itse olen tämän kokenut. Jeesuksen nimeen. AmenJälleen tuo määrittelemätön me. Ketkä te?
”mutta heti seuraavassa lauseet tuot vihailmaisuja esiin, kun väität kristityistä asioita joita emme itse tee.”
Puhun vain nyt heistä, jotka kutsuvat itseään kristityiksi ja joiden olen havainnut tai kokenut tekevän niin. Vai tarkoittako että nämä kristityt ovat lakanneet olevasta kristittyjä kun ovat niin tehneet? Vaikka olisivat kuinka tulleet uskoon ja olleet vaikka uudesti syntyneitä jne, he eivät voi olla tekojensa tähden kristittyjä? Olen ollut jopa itse kohteena ”evankelioimisessa”, eikä se ollut lainkaan mukavaa.
Sisäistäminen tarkoittanee nyt kuitenkin sitä, että alkaa ajatella juuri niin kuin julistajan tarkoitus on. Muslimien kanssa ei varmaan pidä puhua homoudesta, vaikka heissäkin homoja on aivan sama määrä kuin kristityissä - ellei enemmänkin. Heidän kohtalonsa on kovempi kyllä kuin kristityillä, mitä tuomitsemiseen tulee. Jään odottamaan sitä, kun aletaan puhua vaikka rikkaista ja heidän synneistään.
”Sinun antaa meidän kristittyjen hoitaa sen mitä kristinusko on koska me ainoina ihmisinä maanpäällä ymmärrämme mitä se on”
Edelleenkin ketkä me? Miksi minä en mielestäsi saa olla kristitty? Miten usko kielletään toisilta? Mitä saa rangaistukseksi jos kieltäytyy olematta uskomasta silti?
”…kaikki se tuska ja viha ikäänkuin sulaa sielustasi pois eikä sinun enää tarvi meitä uskovia haukkua eikä vihata.”
Voin lohduttaa että olen jo tehnyt sen mitä pyysit. Siksipä tätä kirjoittelenkin. Myönnän että vielä koen pelkoa tuollaisia uskovia kohtaan, mutta kyllä se siitä helpottaa kun opin tätä retoriikkaa enemmän. Luotan siihen että Jumala on tukenani siinäkin.
Syystä tai toisesta sinä samaistut niihin, joita kritisoin etkä heihin jotka mielestäni toimivat oikeudenmukaisesti. Miksi? Jos kerran et ole mitään väärää tehnyt, niin voihan sen sanoa. Mutta et voi väittää koko kristikunnan nimissä sellaista. Kyllä vääryyden saa sanoa ääneen, vaikka asialla olisikin uskova.
Ei minulla ole syytä vihaan. Eikö se ollut niin että tekoja voimme arvostella ja kyseenalaistaa, tarvittaessa jopa tuomita mutta ihmistä emme. Eikö se ole hyvä että miettii kaksi kertaa mitä ja miten tekee?
Tuomitkaa vain homot (tai heidän seksuaalisuutensa), ei siinä mitään. Itse en voi kieltää sitä totuutta, että homoillekin on oma paikkansa tässä Jumalan järjestyksessä. Sen puolesta puhuu niin moni asia, että olisi suoranaista itsepetosta muuta uskoa. Omatunto vain ei anna tässä periksi, olen pahoillani.- Funda*
mummomuori kirjoitti:
Jälleen tuo määrittelemätön me. Ketkä te?
”mutta heti seuraavassa lauseet tuot vihailmaisuja esiin, kun väität kristityistä asioita joita emme itse tee.”
Puhun vain nyt heistä, jotka kutsuvat itseään kristityiksi ja joiden olen havainnut tai kokenut tekevän niin. Vai tarkoittako että nämä kristityt ovat lakanneet olevasta kristittyjä kun ovat niin tehneet? Vaikka olisivat kuinka tulleet uskoon ja olleet vaikka uudesti syntyneitä jne, he eivät voi olla tekojensa tähden kristittyjä? Olen ollut jopa itse kohteena ”evankelioimisessa”, eikä se ollut lainkaan mukavaa.
Sisäistäminen tarkoittanee nyt kuitenkin sitä, että alkaa ajatella juuri niin kuin julistajan tarkoitus on. Muslimien kanssa ei varmaan pidä puhua homoudesta, vaikka heissäkin homoja on aivan sama määrä kuin kristityissä - ellei enemmänkin. Heidän kohtalonsa on kovempi kyllä kuin kristityillä, mitä tuomitsemiseen tulee. Jään odottamaan sitä, kun aletaan puhua vaikka rikkaista ja heidän synneistään.
”Sinun antaa meidän kristittyjen hoitaa sen mitä kristinusko on koska me ainoina ihmisinä maanpäällä ymmärrämme mitä se on”
Edelleenkin ketkä me? Miksi minä en mielestäsi saa olla kristitty? Miten usko kielletään toisilta? Mitä saa rangaistukseksi jos kieltäytyy olematta uskomasta silti?
”…kaikki se tuska ja viha ikäänkuin sulaa sielustasi pois eikä sinun enää tarvi meitä uskovia haukkua eikä vihata.”
Voin lohduttaa että olen jo tehnyt sen mitä pyysit. Siksipä tätä kirjoittelenkin. Myönnän että vielä koen pelkoa tuollaisia uskovia kohtaan, mutta kyllä se siitä helpottaa kun opin tätä retoriikkaa enemmän. Luotan siihen että Jumala on tukenani siinäkin.
Syystä tai toisesta sinä samaistut niihin, joita kritisoin etkä heihin jotka mielestäni toimivat oikeudenmukaisesti. Miksi? Jos kerran et ole mitään väärää tehnyt, niin voihan sen sanoa. Mutta et voi väittää koko kristikunnan nimissä sellaista. Kyllä vääryyden saa sanoa ääneen, vaikka asialla olisikin uskova.
Ei minulla ole syytä vihaan. Eikö se ollut niin että tekoja voimme arvostella ja kyseenalaistaa, tarvittaessa jopa tuomita mutta ihmistä emme. Eikö se ole hyvä että miettii kaksi kertaa mitä ja miten tekee?
Tuomitkaa vain homot (tai heidän seksuaalisuutensa), ei siinä mitään. Itse en voi kieltää sitä totuutta, että homoillekin on oma paikkansa tässä Jumalan järjestyksessä. Sen puolesta puhuu niin moni asia, että olisi suoranaista itsepetosta muuta uskoa. Omatunto vain ei anna tässä periksi, olen pahoillani."Edelleenkin ketkä me? Miksi minä en mielestäsi saa olla kristitty? Miten usko kielletään toisilta? Mitä saa rangaistukseksi jos kieltäytyy olematta uskomasta silti? "
Ok - meni siis inttämiseksi. Keskustelu on siis loppunut .
"Myönnän että vielä koen pelkoa tuollaisia uskovia kohtaan, mutta kyllä se siitä helpottaa kun opin tätä retoriikkaa enemmän. Luotan siihen että Jumala on tukenani siinäkin. "
Sitten kun otat Jeesuksen aidosti vastaan niin et enää tunne pelkoa Herramme palvelijoita kohtaan.
"Tuomitkaa vain homot (tai heidän seksuaalisuutensa), ei siinä mitään. Itse en voi kieltää sitä totuutta, että homoillekin on oma paikkansa tässä Jumalan järjestyksessä. "
Pitkän ja turhan vuodatuksen jälkeen sitten taas tyypillinen ja tarpeeton vihailmaisu kristittyjä vastaan *huoh*
Homoilla on paikkansa Jumalan valtakunnassa mutta vasta sitten kun tekevät Jumalan tahdon. Amen Funda* kirjoitti:
"Edelleenkin ketkä me? Miksi minä en mielestäsi saa olla kristitty? Miten usko kielletään toisilta? Mitä saa rangaistukseksi jos kieltäytyy olematta uskomasta silti? "
Ok - meni siis inttämiseksi. Keskustelu on siis loppunut .
"Myönnän että vielä koen pelkoa tuollaisia uskovia kohtaan, mutta kyllä se siitä helpottaa kun opin tätä retoriikkaa enemmän. Luotan siihen että Jumala on tukenani siinäkin. "
Sitten kun otat Jeesuksen aidosti vastaan niin et enää tunne pelkoa Herramme palvelijoita kohtaan.
"Tuomitkaa vain homot (tai heidän seksuaalisuutensa), ei siinä mitään. Itse en voi kieltää sitä totuutta, että homoillekin on oma paikkansa tässä Jumalan järjestyksessä. "
Pitkän ja turhan vuodatuksen jälkeen sitten taas tyypillinen ja tarpeeton vihailmaisu kristittyjä vastaan *huoh*
Homoilla on paikkansa Jumalan valtakunnassa mutta vasta sitten kun tekevät Jumalan tahdon. AmenEt siis osaa vasta noihin kysymyksiin?
ok. Ehkä sinun on vaikeaa olla suora ja rehellinen? Vai miksi et voi vastata noihin?
Mielipiteet eivät ole vihailmaisuja. En minä pelkää Herran palvelijoita vaan heitä, jotka ovat sydämeltään kovia kuin kivi. Jotka ovat mielensä mukaan syytävät vain ahdistusta ja tuskaa käyttäen Raamattua apunaan. Miksi pelätä heitä, joilla on rakkaus?- Funda*
mummomuori kirjoitti:
Et siis osaa vasta noihin kysymyksiin?
ok. Ehkä sinun on vaikeaa olla suora ja rehellinen? Vai miksi et voi vastata noihin?
Mielipiteet eivät ole vihailmaisuja. En minä pelkää Herran palvelijoita vaan heitä, jotka ovat sydämeltään kovia kuin kivi. Jotka ovat mielensä mukaan syytävät vain ahdistusta ja tuskaa käyttäen Raamattua apunaan. Miksi pelätä heitä, joilla on rakkaus?"En minä pelkää Herran palvelijoita vaan heitä, jotka ovat sydämeltään kovia kuin kivi. Jotka ovat mielensä mukaan syytävät vain ahdistusta ja tuskaa käyttäen Raamattua apunaan. "
Jumalan sana on terävämpi kuin kaksiteräinen miekka. Ahdistus ja viha tulee Jumalan sanasta henkilöille, jotka itse ovat kovia kuin kivi. Ei edes Jumalan sana heihin aina pysty. Siinä on rakkaus että teemme mikä on Jumalan tahto - ei siinä että kuuntelemme heitä jotka sanovat "ei hätää - jatka vaan entiseen tyyliin".
- Funda*
"Et siis osaa vasta noihin kysymyksiin? "
Hyvin tuli asiat käsiteltyä ja selväksi. Tärkeää on että vastaan vain niihin asioihin joita itse olen sanonut - en sinun keksimiisi pahantahtoisiin väitteisiisi. Niistä en ole vastuussa. - Lopettakaa jo
Milloin tämä homoista jauhaminen loppuu? Alkaa jo kyllästyttää.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli612538Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.211583Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131582- 1021377
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1221232- 831129
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen301013Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la131006Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?22970Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58927