Treffeillähän kumppanit haluavat tietää toisistaan mahdollisimman paljon erilaisia asioita ja joskus saatetaan esittää kiperiäkin kysymyksiä, joskin huumorimielessä. Joskus keskustelu saattaa mennä mennä työnteon puolelle, eli kysellään mitä teet työksesi jne. Mitä vastaatte, jos kumppani sattuu kysymään, että kuinka paljon saat palkkaa työstäsi? Voiko tähän vastata suoraan vai pitäisikö kohteliaasti kierrellä tai ohittaa koko kysymys? Sehän on yksityisasia ja itse ainakin suhtaudun kaikkiin palkkakeskusteluihin varauksella, olkoon kyseessä sitten kaveri ta treffikumppani. Eikös tämä sinänsä ole vähän paradoksaalista, sillä samalla voidaan antaa itsestä sulkeutunut vaikutelma?
Kiperät kysymykset treffeillä
42
4401
Vastaukset
Katson toista silmiin niin, että hän tietää minun ymmärtäneen hänen kysymyksensä ja muutaman sekunnin hiljaisuuden päästä aloitan puhumaan jostain muusta.
Toiselle saa luvan riittää tieto, että tulen taloudellisesti toimeen itsenäisesti hyvin ja lomailuunkin rahaa jää. Jos tarkempi tivaaminen alkaa niin huomautan hänelle asiasta ja kysyn häneltä, että onko hän tullut tänne tapaamaan minua vai minun rahoja.- Puhuva hiljaisuus
No, kerrotko siis kysyjälle että tulet toimeen hyvin ja lomailuunkin jää rahaa, vai pitääkö tämäkin arvailla jostakin?
- Urpopuu
Ei mutta sähän olet terävä ja opettavainen kaveri! Työtön?
- viisastunut täti
Minun mielestäni treffit eivät ole mitään tenttaustuokioita.
Kun kaksi vierasta ihmistä kohtaa, niin keskustelun pitäisi ainakin aluksi kulkea yleisellä tasolla ja tunnustella toista pikkuhiljaa.
Olen käynyt aika monilla treffeillä ja melkein kaikki miehet ovat olleet fiksuja, keskustelutaitoisia treffattavia.
Eihän sitä nyt ensitreffeillä palkkapussin paksuutta/ ohuutta tiedustella, tai sitten ollaan hakoteillä.
Minusta se ei ole sulkeutuneisuutta , jos ei halua raha-asioistaan keskustella vielä suht vieraan henkilön kanssa, se on viisautta. - sir_von_baughen
niiin,en mäkään näe ainakaan ensimäisiä treffejä tenttaus tilanteena.Tärkeintä on koittaa nauttia toisen läsnä olosta ja aistia toisen olemusta.Onko siinä jotain viehtävää joka voisi kiinnostus herätä.
Palkkaa saa kysyä mun puolesta ja voin mä kertoakin veroprosenttia myöten jos se jota kuta kiinnostaa.Parisaturaista jää yli aina,mut kyllä niille kohde on lopulta aina löytynyt.Joten,jos joku "siipeilyn" takia kyselee niin saa pettyä kyllä mun kohdalla. - -vastaus-
Vastaisitko jollekin satunnaiselle tuttavuudelle tuollaiseen??
Tuollaiseen palkkakysymykseen voi vastata jäätävästi ja _suoraan_, että ei ole sun asiasi ainakaan vielä. Mielestäni moukkamainen kysymys.- Neiti Suorasuu
Kyllä mäkin vastaisin. Suoraan kysymykseen suora vastaus. Multa on itseasiassa kysyttykin kun on aika erikoinen ammatti,että paljon tienaan,mut pyysi heti sen jälkeen anteeks jos satuin loukkaantumaan,että ihan mielenkiinnosta vaan... Mutta kyllä mä vastaan mielelläni rehellisesti suorasukaisiinkin kysymyksiin. Eipähän jää ainakaan mitään epäselväksi tai arvailujen/analysointien varaan. Helpompaa kun alusta asti kaikki selvää ja mutkatonta. Ei kysyvä tieltä eksy ja niin edelleen... Ei mulla ole mitään salattavaa enkä sellaisen miehenkään kanssa haluaisi deittailla. Käytöstavat tietysti kunniaan.
- kiperät kyssärit
Myös toinen kiperä kysymys on sellainen, jos kumppani kysäiseekin kesken kaiken "Mitä sä haluat musta?". Jos nyt ollaan etsimässä vakavempaa seuraa, niin miten tuohon osaa vastata ja mitä se kertoo kysyjästä?
Itse olen tämän tyylisiin uteluihin tyytynyt vastaamaan olevani sinun kanssa treffeillä ottamassa siitä asiasta selvää.
Syyt: Ei ole tapana alkuvaiheessa tehdä järkkymättömiä päätöksiä, sillä mistä sitä ikinä tietää millainen toinen oikeasti on ennenkuin on tutustunut paremmin. Ja toisekseen liian paljastava ei kannata olla vaikka pilvilinnoja jo rakentelisikin, sellainen hyökkäävyys saattaa helposti pelästyttää toisen jos hän on aivan eri linjalla liikenteessä.- tiettyvain
Pillua?
- omat rahani ovat mun
Minä ainakin nauraisin päin naamaa, ja sanoisin: "mitäs ihmettä se asia sinulle kuulu?" jos joku utelisi palkkaani treffeillä. En ole kertonut palkkaani kenellekään tuttavalle, sukulaiselle tai edes entisille kumppaneille, joten miksi kertoisin satunnaiselle treffikumppanille?
- grewgwr
Ei ole kyllä moista tapahtunut koskaaan eli olen osannut pitää edes jonkinlaista tasoa naisten suhteen. :)
- viettelijätär....
Buahaa.. En oo ikinä ollu "treffeillä", jossa istutaan paskanjäykkänä ja mietitään et mitä pitäis puhuu.. :DDDD
- Ei turhia uteluita
Jos miehen palkka riittää ja hän kuuluu sopivaan uskontokuntaan, mitä tarvetta enää on kysymyksille? Paitsi sille yhdelle ratkaisevalle, jonka esittäminen on miehen tehtävä.
- hyhhhhh
Uskontokunta... pyh
- Mielensäpahoittajat
"Jos miehen palkka riittää ja hän kuuluu sopivaan uskontokuntaan, mitä tarvetta enää on kysymyksille? Paitsi sille yhdelle ratkaisevalle, jonka esittäminen on miehen tehtävä. "
Loistavaa! :)) Ennen nämä asiat olivat paljon yksinkertaisempia. - soolomies
Mielensäpahoittajat kirjoitti:
"Jos miehen palkka riittää ja hän kuuluu sopivaan uskontokuntaan, mitä tarvetta enää on kysymyksille? Paitsi sille yhdelle ratkaisevalle, jonka esittäminen on miehen tehtävä. "
Loistavaa! :)) Ennen nämä asiat olivat paljon yksinkertaisempia.meille vai teille?
- Nainenvastaa.
"Treffeillähän kumppanit haluavat tietää toisistaan mahdollisimman paljon erilaisia asioita..." / "...Mitä vastaatte, jos kumppani sattuu kysymään, että kuinka paljon saat palkkaa työstäsi?..."
Aloittajalle:
Ihan ensinnäkin sellainen asia viitaten aloitukseesi, että treffiseura ei ole _kumppani_. Sana "kumppani" merkitsee suomen kielessä ihan muunlaista suhdetta, jollainen esim. ensi kertaa treffien merkeissä tavattava henkilö ei todellakaan ole (vrt. iso ero "kumppani" vs. engl. "company"). Pelkät treffit eivät tee henkilöstä _kumppania_.
Palkkakysymyksestä: Meidän kulttuurissamme ei yleisesti ole tapana keskustella palkan suuruudesta vieraiden ihmisten kanssa, ei kovin tarkasti edes hyvien ystävien kanssa, toisin kuin tietyissä esim. itämaisissa kulttuureissa, joissa "paljonko saat palkkaa?" on ihan ensimmäisiä kysymyksiä uusi ihminen tavatessa. Niinpä, jos minulta treffeillä kysyttäisiin tällaista, vastaisin todennäköisesti ensin kysymällä, mitä ihmettä se tälle toiselle henkilölle kuuluu, ja hänen vastauksestaan riippuen lähtisin sitten joko kävelemään (kuten jo edellä joku totesi, kysymys on niin moukkamainen, että minun on vaikea kuvitella suhdetta henkilön kanssa, joka tällaista näkee tarpeelliseksi kysyä) tai vaihtaisin kylmästi aihetta. Todennäköisempää kuitenkin on, että treffit päättyisivät tasan siihen. - K. Umppani
Ota palko pois sieraimesta. Treffikumppani on aivan neutraali ilmaisu samaan tapaan kuin vaikka matkakumppani, on pelkästään oman pääsi sisällä tuo kuvitelma, että kumppani viittaisi ensisijaisesti johonkin seksuaaliseen suhteeseen.
- Opettele lukemaan!
Kuka seksuaalisuudesta on mitään puhunut? Ennen sinua ei kukaan. Eikä tuo alkuperäinen kirjoittaja puhunut treffikumppanista vaan kumppanista.
- .........
Vastaan, että saan liian vähän. Pidän myös tuollaista naista idioottina, enkä halua tavata häntä enää.
- jkhgwer
Minä en häpeile kertoa palkkaani, vaikkei suurensuuri olekaan. Mutta eka treffit ja muutamatkin ekat treffit ollaan vielä sen verran vieraita, että suomalaiselta on mielestäni epäkohteliasta kysyä palkkaa. Työkavereille kerron oman palkkani avoimesti, näin on joskus paljastunut mm. että jollekin on maksettu alle TES:n!
- Neiti Suorasuu
Tota mäkin ajattelin just,että nimenomaan suomalaisille toi palkkakysymys tuntuu olevan jotenkin arka ja loukkaava aihe. Sehän voi tulla esiin jossain aivan muussa yheydessä keskustelun aikana eikä tyyliin,et moi paljon sun palkka on? Relatkaa ihmiset nyt vähän. Onko se palkka joku tabu?
- oma palkka
Itse sanoisin, että asia ei kuulu sinulle ainakaan tässä vaiheessa tutustumista, eikä oikeastaan myöhemminkään. Jos päädytte joskus saman katon alle niin maksatte kulut puoleksi. Jos kuitenkin päädytte maksamaan kulut tulojen mukaan, niin silloin tietysti palkka on kerottava.
Mies ajattelee noin? Oikeesti? Jos yhteen muutetaan, niin kyl silloin rahatkin on yhteisiä mun mielestä! Eikä mitään tulojen mukaan, vaan MEIDÄN tulot = naisen miehen tulot! Mä en oo ikinä joutunut asiasta ees keskustelemaan. Se on ollu nykyisen aviomieheni kanssa jo alusta asti vaan itsestäänselvyys, että yhteinen koti = yhteiset rahat = siis yhteinen tili. :)
Ja mitä ap:n kysymykseen tulee, niin miks ei sais kysyä. Itse vastaisin tällähetkellä ainakin, että koulutukseen nähden liian vähän! :D
- Jos.
Ensi tapaamisella kysytään palkkaa,niin sehän on selvä merkki siitä,että elämään etsitään rahoittajaa. Samoin kysymykset mökistä,takasta,matkoista ym. on kysymyksiä joissa halutaan tietää varallisuutta.
- Ja pyh!
Ei pidä paikkaansa. Itse rakastan mökkeilyä ja matkailua, joten luonnollisesti myös puhun näistä aiheista mielelläni - raha sikseen, ne paikat ja kokemukset mua kiinnostaa!
- Not your business
En ainakaan vastais suoraan. Ei kuulu kellekään vieraalle, mun palkan tietää vanhemmat ja paras ystävä. Myöskin ainoat ihmiset joiden palkan mä tiedän.
- hei pappa heippa
jos multa kysyttäisiin tulojani vastaisin todennäköisesti: näkemiin,
- eiköhän
fiksumpi ihminen pysty päättelemään toisen tulotason jo siitäkin, missä merkeissä tämä toinen kertoo viettävän päivänsä. Esimerkiksi itse kun sanon olevani opiskelija, eipä monenkaan tarvitse arvuutella, mitä suuruusluokkaa tuloni suunnilleen ovat. Sitten taas, elämässä ei ne tulot kerro ihmisen varallisuudesta aina välttämättä paljon mitään, enemmän kertovat kulutustottumukset ja elämänarvot. Monella on kyllä talot ja autot, mutta niinpä on velkaakin vaikka muille jakaa. Se on minustakin kohtuutonta, että esim. eräs tuttava taannoin kysyi toisella tapaamisella, että niin, maksatteko sen miehenne kanssa vuokran sitten puoliksi? Entä ruuat? Mitä se hänelle oikeastaan kuuluu, kuka meillä maksaa ja mitä maksaa...
palkka kysymys on mielenkiintoinen,mutta entä jos toinen kysyy,huomauttaa ettei halua tutustua ihmiseen jolla rikosrekisteri ? vastaus riippuu tietyst onks rekisteri vai ei ,ja töksäyttääkö rehellisesti että on(jos on) tai valehtelee silmät kirkkaina ettei ole! mielestäni tälläisen kysymyksiin voi antaa vain yhtä suoran vastauksen ,kuin kysymyskin on! ei kyllä tulis mieleen treffeill' kysyy naiselta "oletko työskennellyt aikanaan ilotyttönä"? vaikka duuni onkin jees ja vanhin maailmassa kuulema.ja maalaisjärkee pitää käyttää,mut ihminenhän munaa ittensä epäkypsillä kysymyksillä,eipä ihme et on sinkku!
vois tietysti vastata palkkauteluun ,mm,et onks sulla alkoholiongelma,entäs onkos tullut huumeita käytettyä joskus,haloo,maalaisjärkee peliin! ja jokaisella on elämässään jotain salattavaa,piiloiteltavaa joten elkää törkeillä,uteliaisuudella pilatko ehkä mielen kiintoista uutta ihmistä.ihmiset kun reakoivat niin kovin eri tavoilla kysymyksiinne,mikä on jollekin "normaali" kysymys,monelle se ei ole!
- kysy mitä haluat
riippuu tietysti treffien luonteesta, mitä kysytään, miten ja keneltä. omilta nettideiteiltäni selvitän jo ennen tapaamista perusasiat. helppo ja selkeä tapa solmia ihmissuhteita, ei tarvitse ihmetellä tai ujostella, kun tiedetään, mitä kumpikin haluaa...
- Jepjeposaan
Kysyn heti ekana, että imeekö vai nieleekö ja jos vastaus miellyttää mennään kotiini ottamaan siitä selvää.
- Tunne on tärkeänpi
Tyhmää kysyä palkkakysymyksiä ei se silti kerro mitään ihmisen rahatilanteesta.Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.Lisäksi ihminen on voinut hankkia suuret luottokorttivelat tai on peliriippuvainen tai jokin muu riippuvainen mihin koko ajan tuhlaa rahaa.
- Usein...
On se keskustelu ajautunu työntekemiseen ja ammattiin . Ei siinä mitään. Olen aina kertonut ammatin ja työn mitä teen.
Palkka-asia on tosiaan ihan henkilökohtainen asia. Minulta iteltäni on sitä kysyny yks ainoa nainen. Kerron että "aivan liian vähän". - Työtön laiskuri
Mie vastaan suoraan, notta oon työtön ja nostelen kansalaisten verorahoja kelalta ja sossusta. Naiset arvostaa rehellisiä miehiä ja jos hyvin käy, niin osa lähtee pois jopa kesken ruokailun. Saa syödä melkein kahden ihmisen edestä ruokaa :)
- Kelaa vä'hän
Jos palkkaa kyselemään, tyyppi ei varmaan ole kovin viksu, tai hän hakee
elättäjää.Jos on sen lisäksi vielä sulkeutunut, liekö kaikkik kotona yläkerrassa. - ei rahalle!
Olen pannut merkille, että miehillä on taipumusta jossain vaiheessa treffejä alleviivata omaa varallisuuttaan. Se tuntuu halventavalta; en minä etsi elättäjää vaan ystävää. Rahasta puhuminen, tai siihen viittaaminen, on niin .. en tiedä. Minulle on sama millä tulotasoilla mennään, tärkeintä on aito, hauska ja huomaavainen tyyppi.
Ja tosiaan ekat treffit on vasta semmoinen haisteluhetki, että kukas toi on jne. - Mies
Kai ymmärrät että naisia ei välttämättä oikeasti kiinnosta paljonko tienaat, se vaan tulee puheeksi ennemmin tai myöhemmin. Ei se kaikkia kiinnosta samalla tavalla ja mitä ihmettä menetät jos joku rahan perässä juokseva nainen saa tietää että oot rikas? Sen naisen jonka oisit ennemmin tai myöhemmin kuitenki menettäny, ehkä rahojes lisäks. Voi siltä aina kysyy että miks kysyt ja sanoo ettet tarkota pahalla mutta oot tavannu rahan perässä juoksijoita ennen, jos tykkäät noin muuten hänestä. Jos nainen rupee joskus pyytään rahaa nii älä sit anna jos se on siitä kii, sano että molemmilla omat rahat. Sa ei tarvi ole munaton ei myöskkä tyly mies.
- miehetkinongella
Jos joku kysyisi suoraan palkkaa, niin varmaan sanoisin sen. Ja sitten toteaisin, että nyt kun sait tietää sen oleellisimman, niin kysymyksesi paljasti myös sinusta niin paljon, että tämä oli sitten tässä. Hyvät jatkot ja heippa.
Olen huomannut, että miehet usein tarkkaan ekoilla treffeillä kyllä tenttaa naisen varallisuuden. Aina ne keskustelut menee näin: "Miten asut?" "Rivarissa." "Onks sulla paljon neliöitä? Joku kaksio?" "5 huonetta ja keittiö. 140 neliötä." "Mihin sä tilaa tarvitset?" "(Tässä kohtaa alkaa kypsyttää, mitä se miehelle kuuluu tässä vaiheessa?!) Mulla on kotitoimisto, vierashuone ja kunnon ruokasali. Kutsun usein kavereita." "Sulla on sit paljonkin velkaa?" "Ei ole." "No onko paljon?" "Nokun ei ole velkaa."
Ja sitten tentataan, miten tulin paikalle. Hyvä, jos tulin autolla, huono jos polkupyörällä (sen näkee miehen naamasta). JA jos sanon meneväni viikonloppuna mökille, heti kyselyitä, että onko oma vai jonkun muun mökki ja kuinka iso tontti, minkä verran rantaviivaa, jne.
Ja tämä riippumatta siitä, oliko treffiKUMPPANI laki- vai varastomies. Palkkaa ei kysytä, mutta muuten se varallisuus kyllä tongitaan tarkkaan.
Onpa käynyt niinkin, että kahvilassa treffien lopulla mies suoraan sanonut, että en nyt ollut ihan sitä, mitä hän etsii. Sitten onkin auto kummallakin samalla parkkipaikalla - ja autoni nähtyään on alkanut ehdotella, että jos sittenkin tavattaisiin uudelleen.
Että on niitä onnenonkijoita miehissäkin. Jospa ette aina syyttäisi siitä naisia?
Ihan vaan varmuuden vakuudeksi: minulle riittää mies, joka tulee omillaan toimeen ja on siihen tyytyväinen, asui sitten yksiössä tai kartanossa. Jonkinlainen auto on hyvä olla, koska autottoman miehen kanssa joutuu aina kuskiksi, tämä havaittu jo pariin otteeseen. Ensin ylistetään sitä, miten hyvin pärjää ilman autoa. Ja sitten aletaan ehdotella aina vaan sellaisia tapaamispaikkoja, joihin "voitaisiin mennä sillä sun autolla, kun se on niin kätevää". Just. - pilkettä silmämunass
Jos nainen kysyy jotain överiksi menevää, naureskelen avoimesti ja kyselen virnistellen, että miksi se häntä kiinnostaa. Siitäpä saa palautetta. Jos nainen ei kestä tuota vaan treffit jää viimeiseksi, niin mitään vahinkoa ei mun mielestä tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854