Uskontunnustus

Myönnätkö,että tänään on 3.8.2011?Kirjoitatko päivämäärän kaavakkeisiin,joita täytät ja oman nimesi alle?Tottakai,vai mitä?Tiedäthän,mistä ajanlaskumme alkoi.Anno domino 0!

17

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on aikoinaan päätetty. Onko minulla vaihtoehtoja. 03082011 JAA.

• kjhyuikoil

Olet mielenkiintoinen tapaus, alussa vaikutit selväjärkiseltä henkilöltä, vähitellen on alkanut näkyä myös uskoville tyypillisiä typeriä väitteitä. Ateismi on aate, uskonto, uskomus, jne, nyt tuli jo sellainen typeryys, josta pitäisi uskovien käsikirjassa varoittaa.

• Safirella ei kirjaut

Moi ...uikoli!Mulle on paljon hyötyä siitä,että pääni on aikanaan sotkettu uskonnolla.Tunnen raamatun kirjoitukset ja minua huvittaa,kun moni "sanan kylväkä" tällä palstalla ei tunne raamattua yhtä hyvin kuin minä.Jos viittaan Jeesuksen sanoihin voin tuntua ateistista sekopäiseltä.Mutta tuntuu mukavalta kumota noiden sananjulistajien tekstit jollain toisella "raamatuntotuudella"Aloitukseni tarkoittaa vain sitä,että länsimainen yhteiskunta on kristinuskoon sidottu,eikä sitä pääse pakoon.Onhan päivämäärä vain sarja numeroita,arabialaisia,heh!

• että jotta

Ajanlasku pitäisi tosiaan aloittaa jostain muusta kuin kuvitellun satuhahmon syntymästä. Nykykäytännön mukaan siihen sopisi vaikkapa ensimmäisen Mustanaamion syntymäpäivä. Tai niin kuin jotkut lentokonetörmäilijät laskevat omaa aikaansa jostain Muhametista. Ajanlaskumme pitäisi alkaa siitä kun Eeva keskusteli puhuvan käärmeen kanssa. Vai keskusteliko? Vai puhuva käärme :D

• A the ist

Myönnätkö,että tänään on 3.8.2011?

-Myönnän.

Kirjoitatko päivämäärän kaavakkeisiin,joita täytät ja oman nimesi alle?

-Kyllä.

Tottakai,vai mitä?

Kyllä.

"Tiedäthän,mistä ajanlaskumme alkoi. Anno domino 0!

Tiedän.

Mitäs nyt pitäisi tapahtua, kun vastasin kysymyksiisi?

• Kieliniuho ;)

Off topic... Voisiko uskoa sen verran äidinkielen opettajaasi, että laittaisit sen välilyönnin sille kuuluvalle paikalle eli välimerkin jälkeen. Tekstejäsi olisi silloin mukavampi lukea.

• sama..

sori.. tässä se puuttuva t

t

• safirella ei kirj
        sama.. kirjoitti:

sori.. tässä se puuttuva t

t

Jos minun tekstejäni tarkoitat,niin kirjoitan nopeasti ja virheitä tulee.Jostain syystä tää kone takkuaa silloiin tällöin,teksti tulee viiveellä näkyviin.Eikö ole tärkeintä,että tekstin sisältö on selvästi ymmärrettävissä?Siis tuolla edelläkin lukee "kylväkä" kun piti kirjoittaa "kylväjä",sorry.

• vihtuilija

"Tiedäthän,mistä ajanlaskumme alkoi.Anno domino 0! "

Tiedän. Tiedätkö itse?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dionysius_Exiguus

Nyt kun molemmat tiedämme, niin ajanlaskumme alkoi about 1500 vuotta sitten kyseisen hihhulin toimesta! Ajanlaskumme ei siis alkanut taikaoliojeesuksen syntymästä, vaikka uskonnolliset tahot niin lapsille pyrkivätkin opettamaan. Lapsien logiikka kun ei kykene näkemään kyseisen järjettömän väitteen järjettömyyttä, eikä tekemään kysymystä "miksi maailma olisi yhtäkkiä siirtynyt käyttämään ajanlaskussaan äpärän syntymää, josta heillä ei ole tietoa?".

• Uskon,että Jeesus on historian henkilö.Ei kukaan voi tietää tarkkaa,syntymä- eikä kuolinaikaa.Se siitä.Joskus neljä vuotta sitten täällä oli tietoa muistakin kalentereista,vahinko,etten löydä niitä,en muista nimiäkään.Yhdessä oli pakana-ajan juhlia sun muuta.

• .....

• Etsivä löytää, kolku
        safirella kirjoitti:

Uskon,että Jeesus on historian henkilö.Ei kukaan voi tietää tarkkaa,syntymä- eikä kuolinaikaa.Se siitä.Joskus neljä vuotta sitten täällä oli tietoa muistakin kalentereista,vahinko,etten löydä niitä,en muista nimiäkään.Yhdessä oli pakana-ajan juhlia sun muuta.

Niin näyttävät aavistavan ateistitkin, että et ole mikään vankkumaton 100 % ateisti. Ihan samaan tulokseen olen tullut 100 % uskovaisena, että ateismisi on hyvinkin epävarmalla pohjalla. Ei sillä väliä vaikka yritäskin pilkata Jeesusta Jumalan lähettämää messiasta. Ateistit jopa halveksivat sinua epävarmuutesi vuoksi.

Jatka vain etsimistäsi - en halveksi hapuillessasi ja etsiessäsi totuutta!

• ?????
        Etsivä löytää, kolku kirjoitti:

Niin näyttävät aavistavan ateistitkin, että et ole mikään vankkumaton 100 % ateisti. Ihan samaan tulokseen olen tullut 100 % uskovaisena, että ateismisi on hyvinkin epävarmalla pohjalla. Ei sillä väliä vaikka yritäskin pilkata Jeesusta Jumalan lähettämää messiasta. Ateistit jopa halveksivat sinua epävarmuutesi vuoksi.

''Niin näyttävät aavistavan ateistitkin, että et ole mikään vankkumaton 100 % ateisti. Ihan samaan tulokseen olen tullut 100 % uskovaisena, että ateismisi on hyvinkin epävarmalla pohjalla.''
        Oletko aina ollut yhtä typerä? Vai löydätkö viestin jossa Safirella ilmoittaa olevansa ateisti?

''Ateistit jopa halveksivat sinua epävarmuutesi vuoksi. ''
        Missä sinä sitä halveksuntaa löydät?

Onko sinulla, Hanna, tuo valehteleminen ollut aina noin syvään juurtunutta, vai tuliko se vasta uskosi mukana?

• Etsivä löytää, kolku kirjoitti:

Etsivä löytää,kolku!Olet ihan pimeä!

• No siis. Ajanlaskun väitetään alkaneen jonkin historialliseksi henkilöksi väitetyn ihmisen syntymästä, josta ei ole olemassa minkään valtakunnan todisteita. Mutta onhan se ajanlasku siinämäärin hyvä juttu että voidaan ajoittaa tapahtumia.

• Piispa Berkeley

Puf puf.
      Ei täällä Thaimaan Pattayalla ole enää 3.8.2011 vaan täällä eletään jo 4.8.2011. En ole vähään aikaan kirjoitellut kaavakkeisiin mitään.

-Tui tui!
      -Mitäh?
      -Tui tui!
      -Aha, pitää mennä, sori.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      95
      4760
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      166
      4145
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4119
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2638
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2187
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2087
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1870
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1739
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1737
    Aihe