Silmälasilliset sinkut

Gallup!

Onko sinulla silmälasit? Käytätkö piilareita? Oletko harkinnut näönkorjausleikkausta?

Monilla on Suomessa silmälasit. Miksi niitä näkyy nuorilla ja nuorilla aikuisilla vähän? Vai kuvittelenko vain?

Ovatko silmälasit turn-off?

29

249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Monilla on Suomessa silmälasit."

      Tarkoitin siis, että tarve silmälaseille. Lähi- tai kaukonäkö, lukulasit...

    • tuula-neiti

      Ei ole enää rillejä kun toukokuussa kävin leikkauttamassa silmäni Medilaserissa. Nyt vaan pitää käyttää vuoden ajan aina ulkona aurinkolaseja kun silmät on vielä herkät UV-säteilylle. Piilarit eivät enää sopineet minulle silmien kuivumisen vuoksi ja kun töissäkin joutuu joskus mikroskooppia käyttämään, on kätevämpää olla rillittömänä.

      • Oliko leikkaus epämiellyttävä operaatio?


      • tuula-neiti
        ugly.betty kirjoitti:

        Oliko leikkaus epämiellyttävä operaatio?

        Ei leikkaus itsessään, mutta jälkikäteen tuleva roskantunne silmissä ja myös selkeä kipu olivat inhottavia. Ne vaivat menivät kuitenkin ohitse muutamassa päivässä. Kipua ei olisi tullut ollenkaan jos minun silmiini olisi voitu käyttää toista leikkausmenetelmää (lasik) mutta kun minun silmieni anatomia salli leikata vain vanhemmalla menetelmällä (prk) siitä tuli jälkikipuja jonkin verran.


    • Ei ole laseja eikä näkökyvyssä ole mitään vikaa. Mutta mun mielestä oikeanlaiset lasit naisella on kyllä melkoisen seksikkäät.

    • Juusoppi 1111

      Laserointi olis kiva, mut on niin kallis, ettei oo nyut varaa.
      Baariin kun lähden, niin piilarit silmille, en halua näyttää nörtiltä, koska en sellainen ole, ja kun joskus joudun baaritappeluihin, niin tulee se tappeleminen halvemmaksi, kun ei mee rillit rikki.

    • Mies1985

      On lasit. En käytä piilareita. En ole vakavasti harkinnut; tykkään laseista. Ne suojelevat silmiä ja monipuolistavat ulkonäköä.

      Eivät ole turn-off.

    • Niin, tosiaan. Jos vastais itsekin.

      Itselläni on lasit, tykkään niistä, vaikka pitäähän niitä tietysti vähän varoa (jos esim. nukahtaa ne päässä ym. sähläystä). Omasta mielestäni lasit sopii mulle, näytän ihan oudolta ilman niitä.

      Piilarit olis kätevät jossain tilanteessa, mutta mua inhottaa kaikki silmiin liittyvä sorkkiminen *hrrrrr*!!

      Ja lasit eivät ole turn-off.

    • Lasit ja piilo

      On silmalasit ja on myös piilarit. En tähän mennessä ole harkinnut leikkausta. Eivät ole turn-off.

    • miumaumiu

      Minusta lasit tekevät monesta mielenkiintoisen näköisen hyvällä tavalla. Niillä voi korostaa pukeutumistaan ja ulkonäköään. Hyvin valitut lasit tekevät monesta seksikkäämmän.

    • Itsellä lasit ja saa miehelläkin olla. Kovin vaikea muhun on ihastua, jos silmälasit on turn-off.

    • Silmälasit on. Kumppanilla silmälasit on pieni turn-off, mutta vaikutus kokonaisuuteen häviävän pieni.

      Oon muuten kuullut tällaisesta teoriasta, että naiset pitävät silmälasipäisistä miehistä, koska uskovat että näiden kanssa voi käydä älykkäitä keskusteluita. Yhdistettinpä silmälasit älykkyyteen muinoin kambodzassakin (joskin vähemmän kivoin seurauksin).

    • tuula-neiti

      Todettakoon vielä että nyt on ylellistä kun voi nähdä tarkasti myös saunassa ja uima-altaalla mikä ennen rillipäänä oli mahdotonta. Toinen asia mistä naisena iloitsen on se että voi laittaa vaikka miten villit irtoripset eivätkä ota kiinni lasien linsseihin ja myös meikkiä voi laitella vapaasti ajattelemattta miinuslasien vääristävää vaikutusta silmiin. Eikä tarvitse enää ostaa aurinkolaseja vahvuuksilla vaan voi ostaa mitkä tahansa halpisaurinkolasit.

    • ghjghjghj

      Moni pitää silmälaseja tv:tä katsellessa, ajaessa autoa, työssä, opiskellessa, koneella, mutta kulkee muuten ilman laseja, jos näkö ei ole liian heikko.

      Itse kuljen kaduilla ilman laseja oikeastaan siksi etten tarvitse laseja. Tai kyllä tarvisisin mutta ne ovat epämukavia. En ole harkinnut leikkauksia, mutta ne on ihan ok verrattuna esim. rasvaimuihin tai silikonitisseihin.

    • Ei ole silmälaseja, eikä ainakaan todettua vikaa näkökyvyssä, mikä tietysti on outoa, koska television ja monitorin lähituijotuksen olisi kuulemma pitänyt rappeuttaa silmiä. Ehkä minulla olisi haukankatse, jos en olisi pilannut silmiäni.

      Tavallaan olisi kuitenkin siistiä, jos olisi silmälasit. Niillä voisin paikkailla vähän puuttuvaa persoonaani, ehkä antaa silauksen älyllisemmän (ei palstan mielessä) vaikutelman. Ehkä, en kuitenkaan ole varma. Niin tai näin, silmälasit ovat minusta joskus jopa turn-on, ikäänkuin jonkinlainen kauneuspilkku naisen kasvoilla. Riippuu tietysti hieman kasvoista ja rilleistä - sellaiset isot "mummorillit", niistä en pidä, ja ne kuulemma ovat vieläpä muotia. Tietysti muotilaseilla yritetään vain esittää jotain (niin kuin minäkin tuossa äsken ilmaisin haluavani), mutta omaan makuun jotenkin iskee sellaiset pienemmät, ikään kuin oikeaan tarpeeseen tulevat lasit, jotka antavat monille naisille sen nörttityttö-säväyksen, joka ainakin minun sydäntäni lämmittää - kunnes tietysti nainen pilaa vaikutelman alkamalla polttamaan tupakkaa, ja tietysti muutenkin havahdun siihen ettei mitään mahkuja olisi ollut muutenkaan jne.

      • sillitrooli

        Lähdetäänkö joskus baariin yhdessä katsomaan naisia? Otetaan eATMe mukaan. Olitteko te baarissa sinä yhtenä lauantaina?

        tuli vain mieleen tuosta tekstisi loppuosasta. Sinulla on kuitenkin asiat monella tapaa niin paljon paremmin kuin useimmilla meistä palstan naiselämän epäonnistujista, että jos meitä olisi kaksi mainostamassa sinua naisille, niin varmaan alkaisi naista löytyä. Se on käsittääkseni ihan toimiva kikka, että miehen kaverit kehuvat miestä naisille.

        Niin ja ketjun aiheeseen, mulla on lasit. Paradoksaalisesti lasini näyttävät varmaan trendi-ihmisten silmissä nörteiltä, vaikka ne eivät olekaan stereotyyppiset nörttilasit. Tilanne on kääntynyt omituiseksi, kun mitä nörtimmän ja nolomman näköiset lasit on päässä, niin sitä coolimpaa se on. Anyway, lasit on mielestäni kivat useimmilla naisilla, ja silmälasipäisen naisen kanssa on sekin hyvä, että nainen ei varmaan sitten suhtaudu niin pahasti miehen laseihin, jos naisella itselläänkin on niille tarvetta.


      • sillitrooli kirjoitti:

        Lähdetäänkö joskus baariin yhdessä katsomaan naisia? Otetaan eATMe mukaan. Olitteko te baarissa sinä yhtenä lauantaina?

        tuli vain mieleen tuosta tekstisi loppuosasta. Sinulla on kuitenkin asiat monella tapaa niin paljon paremmin kuin useimmilla meistä palstan naiselämän epäonnistujista, että jos meitä olisi kaksi mainostamassa sinua naisille, niin varmaan alkaisi naista löytyä. Se on käsittääkseni ihan toimiva kikka, että miehen kaverit kehuvat miestä naisille.

        Niin ja ketjun aiheeseen, mulla on lasit. Paradoksaalisesti lasini näyttävät varmaan trendi-ihmisten silmissä nörteiltä, vaikka ne eivät olekaan stereotyyppiset nörttilasit. Tilanne on kääntynyt omituiseksi, kun mitä nörtimmän ja nolomman näköiset lasit on päässä, niin sitä coolimpaa se on. Anyway, lasit on mielestäni kivat useimmilla naisilla, ja silmälasipäisen naisen kanssa on sekin hyvä, että nainen ei varmaan sitten suhtaudu niin pahasti miehen laseihin, jos naisella itselläänkin on niille tarvetta.

        Ilman muuta voin baariin lähteä, mutta vain jos lupaat, ettei mitään tuollaista mainostusmeininkiä. eATMe tuskin sellaiseen suostuisi omalta osaltakaan. Olimme kyllä todella taannoin baarissa.


      • sillitrooli
        LordBoredom kirjoitti:

        Ilman muuta voin baariin lähteä, mutta vain jos lupaat, ettei mitään tuollaista mainostusmeininkiä. eATMe tuskin sellaiseen suostuisi omalta osaltakaan. Olimme kyllä todella taannoin baarissa.

        Niin ei se mitään pakollista ole, enkä tarkoittanut mitään överiksi vedettyä, vaan sen tyylistä, että alan kyselemään vaikka oikeassa kohtaa jotain duuniisi liittyvää, ja sitten saat kuin huomaamatta kertoa kaikkia asioita, ilman että se vaikuttaa kehumiselta. Tai jotain siihen suuntaan ;)

        Miten se teidän baarireissu silloin meni?


      • sillitrooli kirjoitti:

        Niin ei se mitään pakollista ole, enkä tarkoittanut mitään överiksi vedettyä, vaan sen tyylistä, että alan kyselemään vaikka oikeassa kohtaa jotain duuniisi liittyvää, ja sitten saat kuin huomaamatta kertoa kaikkia asioita, ilman että se vaikuttaa kehumiselta. Tai jotain siihen suuntaan ;)

        Miten se teidän baarireissu silloin meni?

        Heh, sinänsä olisi kyllä hauska kenttäkoe, minä puhumassa töistäni. Jopa minun yliopistovuosina baareissa heittämäni matematiikkavitsit olisivat tyttöjen valtaenemmistön mielestä mielenkiintoisia kuin töihini liittyvät asiat. Niin ainakin väitän. Ehkä jos törmäisimme johonkin samanlaisessa tai vastaavassa työssä olevaan tyttöön, niin ehkä - mutta sen todennäköisyys on aika pieni, koska vastaavia töitä ei kovin montaa ole, ja suurin piirtein kaikki tietämäni vastaavissa asemissa olevat naiset kaksvitosesta ylöspäin ovat pitkässä parisuhteessa tai muuten vain valovuosia tasoni yläpuolella, että mitään "no olipa hauska tavata"-vaihetta pidemmälle ei päästäisi :P

        Kaitpa se taannoinen ilta oli ihan OK siihen nähden, että pientä pettymystä oli ilmassa kun ei kukaan muu tullut, tai ainakaan tehnyt läsnäoloaan tiettäväksi. Tietenkään mitään muitakaan naisia ei pienessä seurueessamme näkynyt, tai ei ainakaan minun aikana.


      • sillitrooli
        LordBoredom kirjoitti:

        Heh, sinänsä olisi kyllä hauska kenttäkoe, minä puhumassa töistäni. Jopa minun yliopistovuosina baareissa heittämäni matematiikkavitsit olisivat tyttöjen valtaenemmistön mielestä mielenkiintoisia kuin töihini liittyvät asiat. Niin ainakin väitän. Ehkä jos törmäisimme johonkin samanlaisessa tai vastaavassa työssä olevaan tyttöön, niin ehkä - mutta sen todennäköisyys on aika pieni, koska vastaavia töitä ei kovin montaa ole, ja suurin piirtein kaikki tietämäni vastaavissa asemissa olevat naiset kaksvitosesta ylöspäin ovat pitkässä parisuhteessa tai muuten vain valovuosia tasoni yläpuolella, että mitään "no olipa hauska tavata"-vaihetta pidemmälle ei päästäisi :P

        Kaitpa se taannoinen ilta oli ihan OK siihen nähden, että pientä pettymystä oli ilmassa kun ei kukaan muu tullut, tai ainakaan tehnyt läsnäoloaan tiettäväksi. Tietenkään mitään muitakaan naisia ei pienessä seurueessamme näkynyt, tai ei ainakaan minun aikana.

        Ei kun meidän pitäisi tietenkin puhua jostain asiakastapaamisesta, konferenssista, työpaikan saunaillasta tai muusta vastaavasta, jossa olet ollut viime aikoina. Mitä tahansa tarinaa, missä esiintyy erilaisia korkealta kuulostavia titteleitä ja sinä keskustelemassa tai junailemassa jotain asiaa niiden korkeatittelisten ihmisten kanssa. Tällaisesta naiset tykkää :)
        Valitettava tosiasia :(

        Ja siis jos menisi johonkin perus diskoon, ei nyt sedulaan sentään, mutta vaikka Lady Moonin tyyliseen, niin ei ne 25-30 v naiset tosiaankaan ole kaikki mitään asiantuntijoita tai päälliköitä. Paljon opiskelijoitakin, ja erilaisia sihteereitä tai lomakkeennäpytteilijöitä. En ole käynyt muutamaan vuoteen Helsingissä paljoa ravintoloissa, mutta aiemmin juuri Lady Moon oli hyvä esimerkki paikasta, johon tulee hyvin sekalaista porukkaa.

        Missä olitte sillä edellisellä kerralla?


      • also_sprach_jungfrau

        "Ei ole silmälaseja, eikä ainakaan todettua vikaa näkökyvyssä, mikä tietysti on outoa, koska television ja monitorin lähituijotuksen olisi kuulemma pitänyt rappeuttaa silmiä."

        Itse asiassa minulle ovat kaikki silmälääkärit sanoneet, että monitorin tai lukemisen EI pitäisi rappeuttaa silmiä. Lähetin kerran tätä pohdiskeltuani myös sähköpostia yhdelle Royal College of Ophthalmologists -instituutin professoreista, joka vastasi myös, että ei rappeuta.

        Toisaalta minulla oli pieni repeämä verkkokalvolla, ja olen ihan varma, että se johtui harrastuksistani. Leikkaava lääkäri sanoi, että sen on tietysti saattanut aiheuttaa se lähelle tuijottamisesta johtuva paine. Sitten kun kysyin, että pitäisikö vähentää tietokoneen tuijottamista, hän sanoi että ei tarvitse, ei se haittaa mitään. Ota siitä nyt selvää.


    • Rillit on rumat

      Jos ihminen tarvitsee alle 40v silmälaseja, on kyse vain huonoista geeneistä jotka tuleekin karsia pois.

    • Lasiaiska

      Näköni oli todella huono eivätkä silmäni jaksaneet piilolinssejä kymmentä vuotta enempää. Koska silmät olivat vielä eripariset, tavallistenkin lasien käyttö oli hankalaa. Kävin melkein 15 vuotta sitten laserleikkauksessa enkä ole hetkeäkään katunut tuota rahanmenoa.

      Näköni on tietysti huonontunut samaan tahtiin edelleenkin, mutta saipa lähteä huonontumaan nollatilanteesta. Nyt käytän autoillessani silmälaseja ja aurinkolasit olen hankkinut vahvuuksilla. Olen hyvin tyytyväinen tilanteeseen.

    • täysin tottunut mies

      Onko sinulla silmälasit? Käytätkö piilareita? Oletko harkinnut näönkorjausleikkausta?

      on. en. en.

      en usko että on turn off. ainakin naisilla näyttävät hyviltä.

      urheillessa haittaa. menee talvella huuruun, kesällä hikeen. kalliit.

    • also_sprach_jungfrau

      On silmälasit, en ole koskaan käyttänyt piilolinssejä koska silmäni ovat turhan kuivat. Olen aina kuullut ja lukenut, ettei piilolinssejä saisi käyttää jatkuvasti - siksi kummastelenkin silmälasipäisiä tuttujani, joista kaikilla paitsi yhdellä on piilolinssit joka päivä.

      Laserleikkausta olen usein miettinyt, koska silmälasien tunne nokan päällä ärsyttää. Ne menevät huuruun tai hikoavat, kuten ylempänä mainittiin, enkä ole uimassa käynyt koskaan sen jälkeen kun rillit teininä sain. Kaikki on vaikeampaa silmälasien kanssa, ja jos ne menevät rikki olen täysin avuton.

      Mutta tuskinpa koskaan näköäni korjautan, koska se kuulemma saattaa pahentaa floatereita, joita minulla on jo ihan liikaa. Mielestäni myös näytän paremmalta silmälasien kanssa. (Olen ollut verkkokalvon laserleikkauksessa, eikä se sattunut yhtään, joten sitä ei ainakaan kannata pelätä.)

      Minusta silmälasipäiset miehet ovat komeita.

      • Lasit ja piilo

        Miten tuo kuivuus vaikuttaa? Itselle optikko totesi pari viikkoa sitten käynnin yhteydessä (uusin mm. lasit), että mulla on erittäin kuivat silmät. Sovitin käynnin yhteydessä kuitenkin myös ekaa kertaa piilareita (kertakäyttö), joita olen käyttänyt nyt ehkä 6 parit, mutta en ole huomannut mitään erikoista.


    • yksi nainen vain

      aika paljonhan noita näkee, nyt on oikein muotitrendiksi tullut nuo feikkilasit, siis varsinkin nuoret naiset käyttää baareillessa niitä isoja, lasittomia muovipokia.
      Ite en niistä oikein tykkää, sellaiset sirot, päähän sopivat lasit voi olla todella kivan näköiset (miehillä ja naisilla) mutta musta juuri ne puoli naamaa peittävät "trendi"kasarilasit on aika hirveät ja pitäis jättää Kekkosen ja Baddingingin tavaramerkeiksi ainoastaan..

      Ite taasen olen aina käyttänyt rillejä ihmisten ilmoilla... vaikka tarvitsisin niitä vaan todella pientä pränttiä lukiessa, mutta ne on vähän niin kuin aurinkolasitkin, tapa ujon ihmisen piiloutua.

    • rillipimu

      Olen nainen ja käytän laseja. Rillipäisiin miehiin minulla on joku fiksaatio, heidät huomaan aina ensin ihmisjoukosta :D Nörttiys on jees! En tiedä kuinka hottikselta itse näytän kakkulat nenällä, mutta mielummin pidän laseja, kuin esittelen tummia silmänalusiani piilarit päässä.

    • nuormies vaan

      Mulla on lasit mutta käytän vaan piilareita. Tähänkin on oikeestaan syitä koska lasit eivät sopineet mulle koulussakin putosin hetkessä hierarkkiassa korkealta pohjasakkaan. Siinä sit rupes kavereitakin putoamaan pois ja lopulta tultiin siihen tulokseen et ei oo kavereitakaan. Jossain vaiheessa mietin jo et mitenköhän tää mun auto menis kasaan jos ajais vastaan tulevan rekan alle. Sit olin yhdissä juhlissa jotka olivat ulkona jonne päätin ottaa vahvuuksilla olevat aurinkolasit siellä sit tapasin yhden erittäin kauniin tytön joka tuli kovasti juttelemaan. Siinä sit välillä käytiin sisällä niin eihän siinä kehannu enään aurinkolaseja sisällä pitää päässä. Juttu rupes tämän tytön kanssa luistamaan ku alku järkytyksestä selvittiin. Oliko et seuraavana päivänä päätin mennä optikolle hakemaan piilolinssit tämän tytön kasvot verkkokalvoon palaneena. Heti ku hyökkäsin ovesta pihalle linssit silmissä niin vastaan tuli kaks tyttöä josta toisen kanssa otettiin heti katseita ja tätä tyttöä rupes hymyilyttää, ujostuttaa ja kerkes punastua. Siitä kun ohi menin melkein nauroin ääneen ja taisin sanoakin "Im back again!" Kadulle kun meni niin tunne oli sama kun ois Ferrarilla ajellu.

      Nyt sit ollaan nousemassa jälleen hierarkkiassa itsetunto aivan huipussa ja mitä tulee tähän juhlissa tapaamaani tyttöön niin se ei ole enään kun ajan kysymys...Ja aikaa ei taida olla enään paljoakaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      424
      2588
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      90
      2447
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      227
      1725
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      180
      1567
    5. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      75
      1459
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      86
      1341
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1305
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      91
      1296
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1105
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      286
      1085
    Aihe