saako lomat pitää?

_______

Sain vuosilomakorvaukset huhtikuussa ajalta joulu-tammi-helmi-maalis. Osaaikatyötä tehnyt. Nyt kuitenkin ollut töissä jatkuvasti, kertnyt 2 lomapäivää per kuukausi, huhti-touko-kesä-heinä yhteensä 8 lomapäivää plus 4 pekkaspäivää eli 12 lomapäivää kertynyt. Haluaisin mielummin pitää lomat kuin että saisin ne rahana. Olen siis kesätöissä, tulossa muutama hiljainen viikko jolloin voisin pitää nuo lomat. Työnantaja vihjaisi että kun olen kesätyöläinen pitäisi olla töissä. Marras-joulukuussa työtä selvästi vähemmän joten voiko nuo kesälomat pitää talvella palkallisina? Kun eikös joku rajapäivä syyskuussa ole, että ne olisi sitten talvilomia?

4

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkanlaskijana

      Nyt menossa oleva lomanmääräytymisvuosi ( on alkanut 01.04.2011 ja päättyy 31.03.2012 ) kerryttää lomaa pidettäväksi ensi kesänä.

      Sinulla ei siis ole oikeutta vaatia noita lomia vielä pidettäväksi. Eli nuo nyt kertyvät lomapäivät saat pyytää pidettäväksi vasta 01.05.2012 alkaen ellei työnantaja muuhun suostu. Yhteisellä sopimuksella voit toki pitää ne milloin vain.

      • 20+4

        Siitä päätellen, että kerrot olevasi kesätyöläinen, niin työsuhteesi on päättymässä ja pykälien mukaan lomat maksetaan lomakorvauksena lopputilissä. Eli kuten palkanlaskijana edellä kirjoitti.


    • 20+4

      Jos työsuhteen päätyttyä jäät työttömäksi, niin on loman pitäminen tullut mahdolliseksi Työministeriön uuden ohjeen http://www.finlex.fi/data/normit/37162-308su.pdf mukaan. Sinä aikana kun ei saa työttömyyskorvausta lomakorvauksen jaksottamisen takia työttömällä ei ole velvollisuutta käyttää TE-toimiston palveluita, jos ennakkoon ilmoittaa pitävänsä lomaa. Käytännössä se tarkoittaa sitä, etta TE-toimisto voi tarjota töitä ja vaikka kurssia, mutta niihin ei ole velvollisuutta reagoida loman aikana (ei karenssia).

      • ________

        Tuli vaan mieleen entäs pekkaspäivät sitten?
        Onkohan ne maksettu myös noissa lomakorvausten yhteydessä?
        Sit niitä ois 8kpl, ja nehän saa käyttää ihan milloin tahansa jos pomolle käy.? Tai ainaskin 4kpl on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe