Miehen hankkimisohje

Hankintaa harkitseva

Todella viisaita neuvoja miehen hankkimista harkitsevalle! Mieti tarkkaan ennen kuin otat miehen.

1.Ennen kuin hankit miehen on sinun pohdittava tarkoin jaksatko pitää siitä huolta monta vuotta eteenpäin, sillä miehet eivät selviä luonnossa ilman omistajaansa.

2.Keskustele myös perheesi kanssa. Vaikka miehet ovat suloisia, kaikki eivät kuitenkaan pidä niistä, jotkut voivat olla jopa allergisia niille.

3.Ennen miehen hankkimista mieti tarkoin minkä rotuisen miehen haluat. Karvan pituudessa, värissä ja luonteessa on huomattavia eroja rodusta riippuen. Yleisesti ottaen erilaiset suomenhörökorvat ja lapinseisojat on helpoin hankkia, mutta hieman vaikeampi kouluttaa kuin eurooppalaiset rodut.

4.Mieti myös mihin käyttötarkoitukseen miehesi haluat. Jos haluat vain tavallisen kotimiehen makaamaan sohvallesi, kerjäämään ruokaa ja haukkumaan vieraita, kelpaa siihen parhaiten tavallinen suomalainen perusmies. Jos taas tarvitset näyttelymiehen, on myös ulkonäölle asetettava vaatimuksia. Miesnäyttelyissä menestyvät parhaiten jäntevät, ruskeat ja suhteellisen lyhytkarvaiset miehet. Näyttelymiehen pitoon liittyy muutamia ongelmia, niillä on mm. taipumusta karkailla. Harrastuskäyttöön on myös erilaisia miehiä. Metsästykseen tarkoitetut miehet vaativat paljon liikuntaa ja ulkoilutusta. Siksi suosittelemme erilaisia nk. seisojia, jotka eivät vaadi niin paljon liikuntaa ja sitä voi harjoittaa myös sisätiloissa

5.Kun olet tehnyt päätöksen miehen hankkimisesta, sinun on otettava selvää mistä saat haluamasi miehen. Ota yhteyttä perheisiin joissa tiedät olevan vapaita miehiä ja tee varaus. Käy tapaamassa miestä ja hänen perhettään ennen lopullista päätöstä, sillä perheolosuhteet vaikuttavat myöhempään koulutukseen.

6.Varmista että mies on vieroitettu emostaan.

7.Kysy miehen kasvattajilta miehen ruokintaohjeita ja muita tärkeitä sinua kiinnostavia seikkoja.

8.Voit hankkia myös hylätyn miehen, mutta sillä voi olla edellisten omistajien jäljiltä pahoja tapoja.

9.Kun olet löytänyt sopivan miehen, vie se lääkärille tarkastukseen ja rokotettavaksi.

10.Vie mies kotiisi. Varmista että sillä on tarpeeksi juomaa ja ruokaa, jotta se pysyy tyytyväisenä.

11.Useimmat antavat miehen nukkua sängyssään ja se onkin usein mukavaa. Varmista kuitenkin ettei miehelläsi ole syöpäläisiä, jotka voivat tarttua sinuun.

12.Koulutus on parasta aloittaa yksinkertaisista asioista, kuten sisäsiisteydestä. Ankarasta koulutuksesta huolimatta kaikki miehet eivät kuitenkaan opi sisäsiisteiksi. Oven avaaminen ja kukkien tuominen ovat hankalia temppuja, jotka onnistuvat vain valioyksilöiltä.

13.Vaikka miehet näyttävätkin kuuntelevan sinua, ne eivät kuitenkaan ymmärrä puhettasi.

14.Jos mies karkailee, kokeile aidata piha tai käyttää talutushihnaa. Useimmat eivät kuitenkaan suostu jälkimmäiseen. Jos karkailu jatkuu, hanki uusi mies.

15.Huomaa, ettei kaikkia miehiä kannata käyttää siitokseen. Siihen kelpaavat vain rekisteröidyt miehet. Jos kuitenkin haluat pentuja eikä miehesi ole rekisterissä, varaudu ongelmiin.

19

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauhauch

"1.Ennen kuin hankit miehen on sinun pohdittava tarkoin jaksatko pitää siitä huolta monta vuotta eteenpäin, sillä miehet eivät selviä luonnossa ilman omistajaansa."

Oi oi oi, kyllä tää mulla kaatui heti alkuunsa jo tähän. ;) En mä pysty sitoutuu!

Kiitos hyvistä neuvoista!

• d5js

vallan hassua

• VbbN

Taidan hankkia kissan enkä miestä. Mies vaikuttaa liian hankalalta ja vaivalloiselta lemmikiltä.

• Lemmikki_kö

1 suomenseisoja kelpaisi :-D

• n42

Mulla oli joskus toi tavallinen kotimies, se makas sohvalla ja kerjäs ruokaa. Jouduin luopumaan siitä kun se rupes lihomaan ja tuli niin kalliksikin. Nyt mulla on australianterrieri, se paljon sosiaalisempi ja syö vain vähän.

• -paulaliina-

Minä vaihdoin sohvalla makailevan ja ruokaa kerjäävän miehen siperian huskyyn ja päivääkään en ole katunut. Husky on ollut uskollisempi ja helppohoitoisempi lemmikki kuin miehet ikinä.

• näinkin käy
        -paulaliina- kirjoitti:

Minä vaihdoin sohvalla makailevan ja ruokaa kerjäävän miehen siperian huskyyn ja päivääkään en ole katunut. Husky on ollut uskollisempi ja helppohoitoisempi lemmikki kuin miehet ikinä.

Mulla oli semmonen perussuomimies kaupungissa kerrostalossa. Hirveen itsepäinen ja vaikee! Yhtä rähinää muutenkin. Vaikka miten yritti johdonmukaisesti kasvattaa, ni ei tullut mitään :( ! Se on nyt yhdessä perheessä maalla pihamiehenä :) .

• Itsenäinen mies

Taas tyypillistä vihaa itsenäisen vahvan miehen seksuaalisuutta kohtaan.

• 20

Kyllä tän voi kääntää toisinkinpäin.
      Taidankin jättää naisen ottamatta ja hankin itselleni sänky kaveriksi vaikka kultaisen noutajan, tuntuu meillä olevan enemmän yhteistä :)

• dirrrrty

Toi kuulostaa jotenkin likaiselta. Oliko se tarkoituskin? ;)

• miestenhankinta

Ei vitsi vanha juttu ja yhtä ajankohtainen :D

Mä olen miettinyt sellaista rescue miestä virosta, mutta pelkään, että niillä on liikaa traumoja tai eivät oikeasti ole kadulta pelastettuja kulkureita vaan oikeasti rahaa tekeviltä tehtailijoilta, ja yksi pelastettu tekee vain tilaa uudelle.

Ehkä käyn paikallisesta suojatyökeskuksesta katsomassa ihan suomesta pelastettuja miehiä, onhan niissä toki enemmän vaivaa kuin nuorena otetuissa miehissä, tarvii enemmän päättäväisyyttä opettaa kotimiehiksi kun taustoja ei välttämättä tiedetä, ja voi olla kaltoinkohdeltuja ja jopa agressiivisiä, eivätkä välttämättä tule toimeen lasten kanssa.

• erkki-täti

Niissä viron rescue-miehissä on kaikenlaisia karvakätösiä. Mutta viat yleensä selviävät jo lyhyen tutustumisen jälkeen.

Missään nimessä ei kannata ottaa Suomeen jo tuotua virolaista rescueta. Sellaisten pahat tavat ovat jo juurtuneet syvälle luonteeseen. Eli jos sellaista harkitset, suuntaa hankintamatkalle Eestiin.

• En ole kyllä aiemmin tullut ajatelleeksi että miehen hankintaa varten pitäisi ottaa yhteyttä miehiä kasvattaviin tahoihin, vaan olen tietysti tehnyt kaiken ihan väärin, kun olen vain yrittänyt saada kiinni työpaikalla, harrastuksissa tms. yhteyksissä tapaamiani miehiä jotka ovat mielestäni näyttäneet olevan omistajaa vailla. Mutta onhan tuossa nyt toki järkeä, että mies hankitaan suoraan kasvattajalta, sillä muutenhan ei koskaan voi olla varma siitä onko mies todellisuudessa jo jonkun omistama, karkumatkalla oleva yksilö.

Näyttelymiestä en halua, sillä en viitsi kuluttaa elämääni miesnäyttelyissä ravaamiseen. Ihan semmoinen tavallinen. liikunnasta pitävä suomen pystyk**pä olisi jees.

• careless

Nauroin ääneen ihanaa! Todellakin, eihän miehessä olekaan mitään eroa koiraan! :D

• hyhhh

Naissikaa naurattaa.

• Hus pois

Minäkin annoin oman mieheni pois koska se haukkui enemmän kuin yksikään koira...söi enemmän kuin yksikään koira...oli paljon epäsiistimpi kuin yksikään koira...kuolasi (naisten perään) enemmän kuin yksikään koira...

• Nöff Nöff

Mitäs naiset luulee et siin on syynä et mies laiskistuu ja jää soffal?

• erkki-täti

Sinun kohdallasi "haluan kuulla pimppiuutisia" tai "pitääkö miehen olla ympärileikattu ja tykkäättekö imeä miehen peniskikkeliä?" yms. voin vain kuvitella, mitä elämä kanssasi olisi. Oltiin sohvalla tai ei.

Yhden asian ihmiset ovat rasittavia, vaikka toki saivarrellen sinunkin asiastasi saataisiin peräti kaksi asiaa.

• jhkjhjhkjhkh

16. Mies voi olla erittäin lempeä tai täydellinen pelle jos tilanne sen oikeuttaa. Miehen voi nähdä ottavan nokoset pikkulasten kanssa tai katsomassa heidän kanssaan televisiota. Sen voi myös usein nähdä nukkuvan ylösalaisin, kaikki kolme jalkaa osoittaen kohti taivasta.

Jokaisella miehellä on oma persoonallisuutensa. Yksilöt voivat tietenkin joskus olla joko liian aggressiivisia tai liian passiivisia, mutta tätä kirjoittaessani mielessäni on mies jolla on ihmisrodulle oikeanlainen, toivottava luonne. Oikeassa miespersoonassa yhtyvät arvokkuus, valppaus, liikuntakyky, älykkyys, tasapaino ja luotettavuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      150
      3344
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2658
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1524
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1518
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      366
      1453
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1160
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe