SKA:n johdossa jatkaa Stasin agentti!

Lauri-mann

Vanha Stasi-agentti Riitta Juntunen se vain jatkaa SAK:n johdossa, vaikka tieto hänen toimistaan vieran vallan hyväksi on tuotu julki mediassa jo pari vuotta sitten.

http://keskustele.sak.fi/index.php?m=1&a=2&areaId=1&id=1750

En ymmärrä, miksi tällaisessa organisaatiossa, jossa ei kyse ole virasta vaan poliittisesta työpaikasta, jossa vaaditaan ehdotonta luotettavuutta, voi jatkaa agentti. Iljettää. Meidänkin perheen palkoista on maksettu tuon naisen palkkoja jo vuosien ajan!

Nainen oli mm. sotkeutunut Itä-Saksassa operaatioon, jossa hänen ystäväänsä alettiin kiinnittää tarkempaa huomiota Juntusen ilmiannon perusteella, ja tälle naisparalle Juntusen kumppanit ujuttivat agentti-miehen poikaystäväksi, jonka ainut tehtävä oli tarkkailla pahaa-aavistamattoman naisen toimia ja raportoida kaikki eteenpäin. Samalla Juntunen esitti viatonta ja jatkoi petollista "ystävyyttä".

Juntunen ei ole suostunut pahoittelemaan tai katumaan tekojaan, ilmeisesti hänen mielestään siinä ei ole mitään väärää. Palkkioksi paljastumisestaan SAK antoi Juntuselle ylennyksen jonkin aikaa sitten. Kertoo jotain SAK:sta?

Itse tunsin jonkin verran yhtä miestä, joka ammuttiin muurille kolmekymmentä vuotta sitten. Mukava kaveri, joka halusi vain, että saksassa voisi elää ilman kyttäämistä ja että johtajat voisi valita itse. Ehkä hänkin oli jonkinlaisen "Juntusen" ilmiantama ja sen takia pakoyritys epäonnistui.

64

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isänmaan-ystävä17
    • neljäs-nainen

      Hyvä Lauri mann ja Isänmaan-ystävä, vilkaiseppa sinne omaan cv:hen mitä mahtaa löytyä???? Kaltaisenne "veijarit" etsivät tikkuja toisten silmästä ja se tukki omassa silmässä jää huomiotta!! ONKO tämä PALSTA keskustelua edunvalvonnasta, ammattiliitoista vai PROPAKANDASOTAA??????????????

      Tämä palsta suosii, suorastaan pursuaa alapään anatomiaa, mutta asiaa sitä saa hakemalla hakea!! Harvassa on ne yrittäjät, jotka TUNTEVAT omat voimavaransa niin henkiset kuin fyysiset, osaavat hyödyntää työntekjiöiden KAIKEN osaamisen ja TUNNUSTAVAT olevansa IHMISIÄ!!!

    • neljäs-nainen

      Yksi asia vielä DDR: ää tai Stasia ei enää O_L_E!!!!

      • Anonyymi

        Eli on ihan OK vakoilla toisen maan tiedusteluorganisaation puolesta jos ne joskus tulevaisuudessa katoaa. Vakoilu toisen maan puolesta on aina M_A_A_N_P_E_T_O_S. Ymmärrätkö? Etpä taida...


    • stallari70

      Hohhoijaa. Asia on sillä lailla, että nainen oli agentti, joka petti läheisensä, mutta toivottavasti hänen omatuntonsa häntä riivaa. Jos rouva vain pahoittelisi edes tekosiaan, niin asian voisi mielestäni täysin unohtaa.

    • neljäs-nainen

      Rouva joutuu elämään tekojensa ja ratkaisujensa kanssa niin kuin me kaikki, asia on sillä lailla. Hohhoijaa eikö ole mitään ajankohtaisempaa aihetta????

    • demokratiaPekka

      Asia taitaa olla paljon isompi kuin henkilökohtainen kämmi. Hirmuhallinnon salaisen poliisin palveluun hakeutuminen, läheisten ihmisten vakoilu ja pettäminen... Nämä asiat eivät ole mitään "oman pään sisällä" käsiteltäviä henkilökohtaisia juttuja, vaan vakavia tekoja, jotka ovat vaikuttaneet merkittävällä tavalla asianosaisten elämään.

      Tuo ylhäällä mainittu esimerkki Juntusen toimista kertoo, millaista puuhaa hän harrasti. Ikävää, että tätä jotkut pitävät hyväksyttävänä, ja että Stasi oli muka pakollinen asia työläisten paratiisin ylläpitämiseksi.

    • neljäs-nainen

      Vanhoja kummituksia herätttelette! DDR on kuollut ja kuopattu, Stasi ollut ja mennyt, mitä tautista se tähän päivään tai huomiseen vaikuttaa millään tavalla??? Olitko ehkä YKSI läheinen vai mistä moinen into???

      En ole kirjoittanut hyväksyväni juttua johon viittaat tai DDR:ää tai Stasia, se on ihan "oman pääsi sisällä" oleva henkilökohtainen juttu! Monet ovat JOUTUNEET syystä tai toisesta Stasin tai jonkun muun hämäräseuran toimiin mitä kirjoituksesi EDUSTAA, tosin vähemmän mallikkaasti!

    • neljäs-nainen

      Minua vaivasi lukihäriö! Kirjoitit SKA: sta, et SAK:sta!

      Vilpitön pahoitteluni!!!

      • Anonyymi

        Itsekin vähän mietin että mitäs se pietarilainen Rottenbergien omistama iso jääkiekkojoukkue tähän liittyy (tai kyllähän se oikeastaan liittyy kun asiaa käy miettimään tarkemmin!) mutta joo aika pian tajusin että SAK! Stasi-SAK.


    • demokratiaPekka

      Valitettavasti tämä Riitta ei "joutunut" yhtään mihinkään. Hän olisi koska tahansa voinut ottaa yhteyttä Suomen suurlähetystöön tai suojelupoliisiin. Jo lehdistölle tihkuneidenkin tietojen mukaan "Kati" oli hyvin aktiivinen ja aloitteellinen vakooja.

      Tällaisiin asioihin ei voi suhtautua, kuin sitä ei koskaan olisi tapahtunut. Muissa Itä-Euroopan maissa on jo kylmän sodan aikainen likapyykki pesty, mutta Suomessa hirmuhallinnon juoksutytöt ja -pojat vain menestyvät, ainakin järjestöjen suojatyöpaikoissa. Mikäli tämä rouva vaivautuisi edes katumaan tekojaan... Mutta nokka pystyssä hän esiintyi tietojen tultua julki.

    • neljäs-nainen

      Niihin saat suhtautua ihan miten haluat, asiat eivät siitä muutu! Mitä tulee Suomen hirmuhallinnon JUOKSUTYTTÖIHIN tai JUOKSUPOIKIIN niin niitä löytyy niin VASEMMALTA kuin OIKEALTAKIN, tämä on hyvä muistaa kun tätä tunkiota kaivellaan!

      Kaiva ja käännä pois, se voi olla hyvä ja paljastaa asioita joita on hyvä tietää! Onko kyseinen henkilö kieltänyt asiaa ja, vaikka hän olisi katunut tekojaan tuskin se riittäisi mihinkään! Me kaikki teemme virheitä, tekoja joita ei pidä tehdä koska se tuntuu fiksulta, tarpeelliselta, jännittävältä...... Toisen ihmisen tarpeita tai motiiveja emme voi tietää.

      Järjestöjen suojatyöpaikat, mitä ne ovat????? Pitäisikö näiden ihmisten mielstäsi kerjätä tai varastaa, vakoilla ja PALJASTAA, että sinä olisit tyytyväinen???

      • Bolse

        Näitä entisiä itäblogin maiden "vakoojia" kun tuntuu löytyvän aina Kekkosesta lähtien. Joukkoon on luettu mm. entisiä pääesikunnan komentajia ynm. Lipponenkin taitaa kuulua mainittujen joukkoon. Entäpä Väyrynen jne.


    • demokratiaPekka

      Yritä edes käyttäytyä korrektisti, neljäs nainen. Oletkohan Riitta itse?

      Asia on valitettavasti sillä lailla, että vieraan vallan agentteja ei pidä hyysätä. Ainakin heidän luotettavuudestaan ei voida olla kuin yhtä mieltä.

      En tiedä, millainen ihminen tämä Riitta muuten on, varmasti ihan mukava. Ihmisten lähipiiriin ujuttautuminen ja arkaluontoisimpien salaisuuksien urkkiminen sekä ilmianto edellyttävät sosiaalisia kykyjä.

      Minunkin mielestäni menneet pitäisi käsitellä ja sitten antaa olla. Harmi, ettei tätä asiaa asianomainen suostu käsittelemään.

    • demokratiaPekka

      Tässä mielenkiintoista faktatietoa:

      http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/87238-uusi-stasi-paljastus-suomesta

      Itse lopettelen nyt kommentointia tähän ketjuun, mutta lämpimät terveiset vielä: Menneet voi unohtaa vain jos ne käsittelee, virheet vain jos niitä katuu, anteeksi saada vain jos anteeksi pyytää.

      • eynne

        Etkö vanhempaa uutista löytänyt ??


    • neljäs-nainen

      Vai vieraan vallan AGENTTIKSI olen ylennetty!!!! :DDDDDD! Tai alennettu, ihan miten vaan!

      Miten KORREKTIA käytöstä tämä "Tiitisen listan" vetäminen julkisuuteen ja nimenomaan SAK:n toimihenkiöiden osalta! ; ) ymmärrän yskän ja sen kuinka HERKULLINEN asia tämä sinulle ja edustamillesi piireille on!!!

      Menneitä kuule KÄSITELLÄÄN ja läpi KÄYDÄÄN terapiassa, jossa voi asioita käsitellä ja anteeksi PYYDETÄÄN niiltä joita on vahingoitettu, ei suinkaan tämän palstan hieno hipiäisiltä kommentoijilta jos he eivät osoita olevansa asianosaisia ja kärsineensä rouva Juntusen toimista????

      Kerron vielä SELVYYDEN vuoksi, minua jonkun SAK:n toimihenkilön/työntekijän virheet tai mokat eivät HEILAUTA minkään vertaa kun tehtävänsä SAK:sa hoitaa hyvin ja moitteetomasti.

      Yksi asia vielä SAK:ssa on päteviä ihmisiä, jotka kyllä tietävät milloin heidän on syytä puuttua rouva Juntusen tehtävien hoitoon!! Mitä luulet KÄRSIIKÖ rouva Juntunen tästä HIENOTUNTEISESTA kirjoittelusta????

    • Luottamus?

      Minusta SAK on sopiva puulaaki tälläiselle poliittisella mandaatilla valitulle "isänmaan ystävälle". Jos hän itse kokee olevansa ay-väen isänmaallinen palvelija, se ay-väelle suokoon. Itsehän he valtuustonsa voimin jakavat Juntuselle luottamusta. Kaverien vakoilu ja heistä raportointi lienee heidän mielestään ok. Luottamuksellisten tietojen antaminen ei ole koskaan ollut ay-väelle ongelma.

      http://openfinland.net/?x=ajankohtaiset&article_id=208&author=9

    • demokratiaPaavo

      Luottamus, kiitos mielenkiintoisesta linkistä. DDR:n arkistot todistavat seuraavaa:

      Loppuyhteenveto ”Katin” vakoilusta

      1. ”Katin” käytännössä 9 vuotta (1977-1986) jatkunut yhteistyö MfS:n kanssa nojautui vapaaehtoisuuteen ja haluun vahingoittaa DDR:n ”vihollisia” (joiden joukossa de facto myös Suomi). Hän sai sekä merkittävää taloudellista korvausta että vakoilussa tarvittavia, laittomia välineitä (toinen passi jne).

      2. ”Kati” yritti värvätä useita suomalaisia ja ulkolaisia ihmisiä, mikä sekä vaaransi näiden turvallisuutta ja oikeudellista tilannetta että luonnollisesti pyrki vahingoittamaan näiden kansalaisten kotimaiden asemaa (Puola, Suomi, Länsi-Saksa, Yhdysvallat, Algeria).

      3. Värväytyminen sosialistimaan salaisen palvelun avustajaksi on lähtökohtaisesti rikos. Tällainen toiminta on täysin muuta kuin se, että asianomainen on vain MfS:n kontaktihenkilö (ei värvätty) puhumattakaan että asianomainen on vain ammentava tietolähde ilman tietoa siitä, että on tekemisissä MfS:n kanssa. Saksassa tällaisista tietolähteistä ei ole aloitettu esitutkintoja muuta kuin vahingossa.

      4. ”Katin” toiminta kesti pitkään ja sisälsi kautta linjan ”kovaa vakoilua” ja saattoi jatkua vielä hänen Suomeen paluunsa jälkeen. Lisäksi ”Kati” oli arvostettu KGB:ssä.

      Jos Riitta Juntunen on Tiitisen listalla, on listan sulkijoilla ja vartijoilla vastuu vakoilurikoksen suojelusta.

      Mikäli Rosenholz-aineiston tai muun tiedonvaihdon yhteydessä ”Kati” on paljastunut aiemmin tai viimeistään 2000/2002, on Suojelupoliisi törkeästi laiminlyönyt Riitta Juntusen tutkinnan, koska Supon vastavakoilun päällikkön Hannu Moilasen mukaan ”Katin” papereita ei koskaan annettu syyttäjälle eli mitään esitutkintaa ei suoritettu.

      Valtionsyyttäjä Jarmo Rautakoski 24.1.2010 totesi Helsingin Sanomissa, että Supon olisi tullut julistaa Alpo Rusi täysin syyttömäksi tammikuussa 2003 (vasta) Berliinissä suoritettujen Stasin upseerien kuulustelujen jälkeen.

      5. ”Katin” failin asiakirjoista on tässä voitu selostaa vain esimerkinomaisia toimeksiantoja, värväystä koskevia asiakirjoja ja kuitteja sekä raportteja. Toimeksinnot, raportit ja maksukuitit virtasivat tasaisesti kuukaudittain MfS:ltä ”Katille” värväyksestä siihen sakka, kun ”Kati” palasi lopullisesti Suomeen.

      On myös huomattava, että ”Kati” oli työllistettynä Suomessa DDR:n edustustossa 30.9.1983 - noin 1.6.1984 ja harjoitti tällöin yhteistyötä MfS:n kanssa, ja kävi tapaamassa johtoupseereita Länsi-Berliinissä. Kati siis vakoili MfS:lle myös Suomesta ja Suomea koskevia asioita.

    • DDTTRR

      Kait se SAK on täynnä tälläisiä käräyttälä "kateja"
      Vakoojalle palkkio virka SAK:sta!!!???

      Berliinin muurin tekemisestä on kulunut 50vuotta, pakkohan se oli rakentaa kun
      kansalaiset huomasi millaisessa "onnelassa" asuivat ja lähtivät pakoon.
      Loikkarit ammuttiin muurille, naapuri kyttäs naapuriaan, työkaveri toistaan.....
      Sanat ei riitä kommentoimaan mitä ajattelen tälläisestä "katista" ym kätyreistä!!!

    • sovjetsuomi

      Lähettikö Stasi Riitta Juntusen Suomeen valvomaan etujaan?

      Riitta Juntunen opiskeli Itä-Berliinissä vuosina 1977-1982, minkä jälkeen hän työskenteli kaupungissa itäsaksalaisten palveluksessa tulkkina ja kielenkääntäjänä. Ja siinä sivussa, kuten nyt tiedetään, hän työskenteli Stasille pettäen jopa läheisen ystävättärensä.

      Vuonna 1985 Juntunen palasi Suomeen. Voidaan kysyä, lähettikö Stasi Juntusen Suomeen omia tarkoituksiaan varten. SAK:sta, DDR:n ystävästä, tuli ennen pitkää Juntuselle hyvä ja suojaisa työpaikka. Työ oli helppoa, sillä olihan SAK osallistunut aktiivisesti jo DDR:n tunnustamiskomitean työhön 1970-luvun alussa. Sieltä käsin oli helppo osallistua politiikkaan.

      Riitta Juntusella oli Suomessa paljon työtä olettaen, että hän oli täällä Stasin palveluksessa. Sosialidemokraateilla, jotka olivat DDR:n ystäviä ja Stasin tuttavia, meni tuohon aikaan hyvin. Muun muassa tunnustamiskomitean varapuheenjohtajan Tarja Halosen ura oli kovassa nousussa. Vuonna 1984 Halonen, joka oli ollut Sorsan avustajana, pääsi ministeriputkeen, kun hänet valittiin eduskunnan sosiaalivaliokunnan puheenjohtajaksi. Vuonna 1987 hänestä tuli sosiaali- ja terveysministeri ja myöhemmin oikeus- ja ulkoministeri.

      Vuoden 1990 presidentinvaalien vaalitaistelun aikana Juntunen auttoi Halosta kaikin tavoin. SAK:lta riitti tukea ja rahaa. Syksyllä 1989 vaalitaistelun ollessa kuumimmillaan Juntusta kohtasi kuitenkin suuri suru: muuri murtui ja DDR:n loppu alkoi häämöttää. DDR:n johto ehti nähdä kuitenkin Halosen valinnan presidentiksi maaliskuussa 1990.

      DDR:n johtajien, Juntusen ja SDP:n DDR-siiven iloa himmensi kuitenkin tietoisuus siitä, että DDR kaatuu pian. Vuoden 1990 lopussa DDR liitettiinkin liittotasavaltaan. Juntusen Stasi-mapista, joka on tiettävästi 500-sivuinen, tuli julkinen, vaikka Juntunen uskoi epäilemättä, että salaisuus ei koskaan paljastu.

      Mielenkiintoista sanoisin! Taitaa "kati" olla suojeluksessa myös Suomessa?

    • neljäs-nainen

      Kukahan mahtaa suojella "Katia"? Voit esittää vihjailujasi, oletuksiasi ihan vapaasti!!! Näillä tälläisilla "sudenkuopilla" on sellainen PETTÄMÄTÖN ominaisuus: se joka sitä toiselle kaivaa löytää itsensä sieltä!!!

      Kaiva ja tongi ahkerasti! Minä odotan milloin kuoppa on VALMIS!!!

    • jokakuoppaa....

      "neljäs-nainen" ei vedetä hernettä nenään faktojen edessä!!

    • neljäs-nainen

      Mitä hernettä??? Minun nenässäni niitä ei ole!!! : DDDDDDDD!

    • kiikunSuhina

      Iljettävää toimintaa. Ilman Juntusta ja hänen kaltaisiaan ei Stasi ja DDR olisi pystyneet pitämään kansaa aisoissa, sulkemaan toisinajattelijoita vankilaan ja ampumaan pakenijoita muurille.

      Tällaiset ihmiset ovat pohjasakkaa. Tekoja ei todellakaan voi kuitata nuoruuden hölmöyksinä.

    • neljäs-nainen

      Vai Juntunen se olkin Neuvostoliiton/Varsovanliiton/DDR:n johdossa!!! TYPERÄÄ, todella TYPERÄÄ!!!

      Tälläiset KIRJOITUKSET ovat sen pohjasakankin alle ja alla!!! En tunne Juntusta tai hänen kaltaisiaan, mutta joidenkin sinun kaltaistesi kanssa olen tekemisissä ollut, eikä se mitään mieltä ylentävä kokemus ole!

      NYT on herne NENÄSSÄ!!! Saakeli itse olet kuin jokin sentraalisantra, joka kuuntelee toisten puheluita, toistelee kuulemaansa, joka joskus jossain ON ollut!!!

    • äääooo 0

      neljäs-nainen kirjoittaa:
      "Kerron vielä SELVYYDEN vuoksi, minua jonkun SAK:n toimihenkilön/työntekijän virheet tai mokat eivät HEILAUTA minkään vertaa kun tehtävänsä SAK:sa hoitaa hyvin ja moitteetomasti".

      Iltalehti kirjoittaa:

      "Saksa suree Berliinin muurille tapettuja

      Lauantai 13.8.2011 klo 12.39
      Berliinissä liput ovat liehuneet tänään puolitangossa.
      Näin on muistettu Berliinin muurin rakentamisen 50-vuotispäivää ja niitä satoja ihmisiä, jotka kuolivat yrittäessään paeta Itä-Saksasta länteen.
      Liki 150 ihmistä kuoli Berliinin muurille yrittäessään paeta länteen. Yhteensä vajaan 700 ihmisen on arvioitu menettäneen henkensä pakoyrityksissä Itä-Saksasta.
      Puoliltapäivin paikallista aikaa pidetään minuutin hiljainen hetki uhrien muistolle. Myös kaikki Berliinin julkiset liikennevälineet pysähtyvät tuolloin.
      Koko maahan televisioitavaan muistojumalanpalvelukseen osallistuu muun muassa liittokansleri Angela Merkel. Hän on yhdistyneen Saksan ensimmäinen Itä-Saksassa varttunut johtaja.
      Raja Berliinin itäosasta länteen suljettiin aamuyöllä 13. elokuuta 1961. Tätä ennen ihmisten pako Itä-Saksasta länteen oli kiihtynyt.
      Idässä rajan sulkemista ja muuria perusteltiin fasismin uhkan torjumisella. Muuri murtui marraskuussa 1989".

      Neljäs-nainen ei ymmärtäne kuinka vakavasta asiasta on kyse. Hän hyväksyy tuon lausuntonsa perusteella täysin Juntusen toiminnan. Kuitenkin hän sönköttää joka asiassa eläkeläisistä, työttömistä, ay-liikkeen ihanuudesta, työnantajien vastuunkannosta.

    • neljäs-nainen

      Aivan niin! Minä katsoin myös kuinka JAPANISSA hiljennyttiin HIROSHIMAN atomipommin vuosipäivänä!!! Sillon kuoli yhdessä hetkessä SATOJATUHANSIA ihmisiä!!!

      Ihmiskunta on saanut vuosituhansien saatossa todistaa mitä hirveimpiä, julmimpia tekoja ihmisyyttä ja luomakuntaa vastaan, mutta Riitta Juntusen vakoilun tai minun ajatusmaailmani YHDISTÄMINEN kuvaamiisi KAUHEUKSIIN on vertaansa vailla ja TODELLISTA SÖNKYTYSTÄ!!!!

      Ymmärrätkö sinä kuinka VAKAVASTA asiasta on KYSE kun kirjoittelet tänne OLETUKSIASI, minun äö:täni tai arvomaailmastani!!! Et sitä ainakaan kunnioita minkään vertaa!! Kaivolta kotiin NÄKYY yrityksesi tehdä minusta idiootti, joka ei päivän sanomisesta tappamisesta erota!

      Yhä edelleen hevostele pois! ASIAT eivät siitä muutu!!

      • laiseenon

        Taitaa olla moraalisi hyvin joustava ;) Itse en pettäisi omaa maatani ja kansaani, saatikka viattomia ystäviäni, jotka haluavat vain demokratiaa.


    • neljäs-nainen

      DDR:ää ei enää ole, Neuvostoliittoa ei enää ole Stasia ei enää ole, Berliininmuuri on kaatunut, mutta täällä Suomessa TAANTUMUKSELLISET voimat JYLLÄÄVÄT aivan kuin DDR:n AIKAAN!!!

      Siltä osin MIKÄÄN ei ole muuttunut!!

    • äääooo 0

      Mikä valtio rakennutti Berliinin muurin?
      Mikä valtio pakoon yrittäviä ihmisiä?
      Minkä valtion lukuun Juntunen vakoili?

      Riitta Juntunen ei ole ampunut ihmisiä. Riitta Juntunen on vakoillut ihmisiä ammuttaneen valtion ja tiedustelupalvelun lukuun. Neljäs-nainen kertoi hyväksyvänsä täysin Juntusen teot. Mina en kirjoittanut sinun arvomaailmastasi, itse kerroit hyväksyväsi Juntusen teot. Jos et ymmärrä mitä hyväksyt, häpeä on ihan omasi.

      • äääooo 0

        Mikä valtio rakennutti Berliinin muurin?
        Mikä valtio ampui pakoon yrittäviä ihmisiä?
        Minkä valtion lukuun Juntunen vakoili?

        Riitta Juntunen ei ole ampunut ihmisiä. Riitta Juntunen on vakoillut ihmisiä ammuttaneen valtion ja tiedustelupalvelun lukuun. Neljäs-nainen kertoi hyväksyvänsä täysin Juntusen teot. Mina en kirjoittanut sinun arvomaailmastasi, itse kerroit hyväksyväsi Juntusen teot. Jos et ymmärrä mitä hyväksyt, häpeä on ihan omasi.


    • neljäs-nainen

      Mikä on SINUN äääooo 0 TODELLINEN tarkoituksesi, tuomita DDR:n, Stasin, Riitta Juntunsen TEOT vai minun liiskaamiseni SAK:n lokaamisen lisäksi????

      Minun ei tarvitse hävetä mitään!! En ole koskaan KANNATTANUT diktatuuria oli se sitten OIKEISTOLAISTA tai VASEMMISTOLAISTA!!!

      Kun lukee sinun ja ystäviesi ketjua niin todella hyvin oeltte PERILLÄ Riitta Juntusen, Stasin, DDR:n asioista!!! Miten olette nuo tietonne HANKKINEET???? Onko ihan paikallislehtien uutisia vai peräti valtakunnallisissa lehdissä kirjoitettua???

    • äääooo 0

      Minusta jokaisen ihmisen pitää ITSE osata erottaa oikea väärästä. Jos Juntunen ITSE ei näe tehneensä mitään väärää, otan osaa. Jos sinä hyväksyt sanojesi mukaan Juntusen teot täysin, otan osaa. Moraali on juuri noin venyvä käsite. Minä en lokaa ketään, minä en hyväksy vieraan vallan lukuun vakoilua, enkä varsinkaan näin väkivaltaisen pakkovallan kuin DDR. Ihmettelin vain ymmärrystäsi kun hyväksyit heti kritiikittömästi Juntusen toiminnan. En ihmettele enää, koska näköjään olet hyväksynyt Juntusen toiminnan ja vastaavan toiminnan varmasti hyväksyt myös jatkossa.

    • neljäs-nainen

      Sinun mielestäsi olen hyväksynyt Juntusen teot mikä ei PIDÄ paikkaansa ja on enemmän kuin ristiriitaista tuo kuinka jokaisen PITÄÄ itse erottaa oikea väärästä ja kuitenkin KIRJOITAT kuinka et hyväksy vieraan vallan vakoilua niin samalla TUOMITSET Riitta Juntusen oletetun VAKOILUN, hän ei ole ollut vakoilusta SYYTETTYNÄ tai saanut tuomiota VAKOILUSTA!

      Mistä olette tietonne vakoilusta SAANEET??? Mitä todisteita teillä "moraalinne" tueksi on???? Olet varsinainen ennustaja - eukko minä sinun mukaasi TULEN jatkossakin hyväksymään ASIAT joita sinä et hyväksy!!! Missä tälläinen TIETO on esiintynyt???? Missä ja miten olet sen vakoillut????

    • äääooo 0

      "SAK:n viestintäpäällikkö Riitta Juntunen oli DDR:n salaisen poliisin Stasin ilmiantaja, kirjoittaa Hufvudstadsbladet. Juntusen koodinimi oli "Kati", ja hän työskenteli kääntäjänä valtiollisessa tulkkaus- ja käännöstoimistossa Itä-Berliinissä. Juntusen ystävä ja kollega käännöstoimistossa Petra Sauerzapf-Poser sanoi HBL:lle, että hän sai elämänsä shokin avatessaan 1990-luvulla oman Stasi-mappinsa. Yksi hänen parhaista ystävistään oli ilmiantanut hänet Stasille ja paljastanut intiimejä yksityiskohtia.
      Itä-Saksasta kotoisin oleva Sauerzapf-Poser sanoi käsittäneensä, että Juntunen pakotettiin yhteistyöhön Stasin kanssa.
      – Siitä ei ollut helppo kieltäytyä. Mutta kun luin Juntusen raportteja minusta, niin ennen kaikkea yksi asia järkytti: hän paljasti intiimejä, salaisia tietoja, jotka eivät kuuluneet kenellekään.
      Riitta Juntunen ei halunnut kommentoinut Stasi-yhteistyötä HBL:lle mitenkään. Juntunen sanoi myös STT:lle eilen, että ei aio kommentoida asiaa".

      JUNTUSEN STASI PESTISTÄ EI OLE EPÄILYSTÄKÄÄN. Sitten uudestaan kopio neljännen-naisen tähän ketjuun kirjoittamasta tekstistä:

      "Kerron vielä SELVYYDEN vuoksi, minua jonkun SAK:n toimihenkilön/työntekijän virheet tai mokat eivät HEILAUTA minkään vertaa kun tehtävänsä SAK:sa hoitaa hyvin ja moitteetomasti".

      Sinua ei heilauta minkään vertaa Juntusen virheet tai mokat kun tehtävänsä SAK:ssa hoitaa....

      Et sinä enää sanojasi pakoon pääse ja selittele miten haluat ihan omaksi huviksesi. Kantasi tapaus Juntuseen ja yleensäkkin tälläiseen toimintaan olet tehnyt ihan selväksi. Kannattaisi taas joskus mitä paskaa jauhat netissä, olisiko nimimerkin vaihto viisasta ay-t.....

    • neljäs-nainen

      : DDDDD!!!! Sinulla on omissakin kirjoituksissasi KOPIOIMISTA, mutta ehkä olet TOTTUNUT kopioimaan muita!!!

      Riitta Juntusen tekemisiin tai tekemättä jättämisiin en ota kantaa, hän vastaa niistä ihan ITSE tavalla tai toisella!!! Minä olen vastuussa omista tekemisistäni!

      Minä en ole pakoilemassa mitään, ei ole mitään syytä!! Sinun pitää katsoa tarkemmin sinne kristallipalloosi, että näet asiat sellaisina kuin ne ovat!!

      Minä en todellakaan tee minkäänlaisia johtopäätöksiä yhden ihmisen tekemisten perusteella mistään järjestöstä tai yrityksestä niin kuin minun sinun mielestäsi ja kirjoitustesi perusteella olisi pitänyt tehdä!! Lue ja opi!!

    • äääooo 0

      Minä olen kysynyt sinulta selitystä Juntusen tekojen hyväksynnälle, jotka eivät sinua heilauta minkään vertaa, näin itse kirjoitat. Kirjoituksesi uudelleen kopiona

      "Kerron vielä SELVYYDEN vuoksi, minua jonkun SAK:n toimihenkilön/työntekijän virheet tai mokat eivät HEILAUTA minkään vertaa kun tehtävänsä SAK:sa hoitaa hyvin ja moitteetomasti".

      Sitten kirjoitat seuraavasti

      "Riitta Juntusen tekemisiin tai tekemättä jättämisiin en ota kantaa, hän vastaa niistä ihan ITSE tavalla tai toisella!!! Minä olen vastuussa omista tekemisistäni"

      Minua ei kiinnosta johtopäätökset mistään järjestöstä Juntusen tekojen perusteella, minua kiinnostaa sinun kiemurtelusi Juntusen tekojen hyväksyjänä. Oletko kirjoittanut edellä olevat lainaukset tekstistäsi, minulle riittää jo se vastaus.

      • neljäs-nainen

        Olen kertonut kantani vakoiluun, diktatuuriin ja rouva Juntunsen vakoiluun, joka viestissäni.

        Ei minulla ole niihin MITÄÄN lisättävää! Jokainen käsittää asiat niin kuin haluaa!!


    • tinyleno

      tänään katsoin dokumentin berliinin muutosta, ddr: stä ja stasista. Muissa Itä-euroopan maissa syylliset on laitettu tilille, täällä vakooja-Juntuset vain nostaa palkansaajien rahoja. Oksettaa! Iso osa Stasin arkistoista ehdittiin tuhota, nuo edellämainitut tiedot ovat löytyneet säilyneistä arkistoista. Tuskin koskaan saamme tietää, kuinka moni joutui mielipiteidensä takia vangituksi ja kidutetuksi Juntusen ja kumppanien tekojen ansiosta. Ylpeänä kieltäydytään kommentoimasta. "Menneet on menneitä" "olin vain osa organisaatiota" näin ne gestapo- ja ss-upseeritkin sanoivat. Ikävä kyllä näin se ei ole.

      Älkäämme koskaan unohtako Stasin hirveyksiä.

    • Paythomnord

      Mielestäni kertoo ihan tarpeeksi SAK:sta se, että vakoilusta tietäessään (tosin Juntusen valehdeltu "otin pari kuvaa"-selitys oli silloin tuore) ylensi järjestö silti keulakuvakseen Juntusen. Nythän on selvinnyt, että Juntunen vakoili pitkään ja hartaasti, aloitteellisesti ja tuloksellisesti, niin saksalaisia kuin puolalaisiakin toisinajattelijoita, suomalaisia työ- ja opiskelutovereitaan, suurlähetystötyöntekijöitä... raportteja lähti Stasin johdolle ja rahaa kilahteli Juntusen tilille.

      Joko SAK hyysää vakoojia mielellään, tai sitten SAK:ssa saa valehdella suut ja silmät täyteen rekrytointitilanteessa ja valehtelusta kiinni jääminen ei haittaa, koska valehtelu kuuluu "talon tapoihin". Joka tapauksessa, sen verran munatonta touhua SAK:lta, ettei minun rahojani kyseiseen puljuun maanantaista lähtien enää valu.

    • viipurinurheilija77

      OKSETTAVAA! Häpeä SAK, häpeä JUNTUNEN!

    • demokratiaPaavo

      Riitta, älä jaksa.

      • kyllästynytN

        Eiköhän tämäkin hyödyllinen idiootti nosta oikeiden työntekijöiden jäsenmaksuista palkkoja lokoisassa suojatyöpaikassaan eläkkeelle saakka. Sitten voi punaviinihuuruissa vanhojen stallarien illanvietoissa ylpeillä jännällä menneisyydellä, viis siitä miten uhreille kävi.


    • pörssiosake a

      taas nähdään, että häpyä näillä ei ole.

    • porwaris

      Kiitos infoista, kyllähän tämä SAK:n meininki on jo tuttua...

    • uskomatontaaa

      Kommari suojelee käräyttäjä kommaria ja palkitsee suojatyöpaikalla!
      Monikohan niistä "katin" käräyttämistä pistettiin kylmäks?
      Tai lähit lusiin?

      Ei uskois että vielä 2000 luvun Suomessa on tälläistä!
      Taitaa SAK mädäntyä sisältäpäin.

    • Hyi SAK!

      Muissa maissa nämä asiat on käyty läpi huolella, mutta Suomessa tällaiset ihmiset, ilmiantajat ja vakoojat, vain huitaisevat käsiään "menneet on menneitä"-fiiliksellä. Kuinkahan monesta kidutetusta tai työnsä ja opiskelumahdollisuutensa menettäneestä tämäkin henkilö on vastuussa? Iljettävää!

    • glasnostaja

      Kannattaa lukea Alpo Rusin tuore kirja aiheesta, siellä paljastuu miten raadollista tämäkin touhu on ollut.

    • elizabezy

      Eikö menneiden voisi jo antaa olla? Nainen uskoi tekevänsä oikein ja palvelevansa oikeaa järjestelmää, jos hän oli vähän naiivi ja hölmö niin ei se tarkoita vankilatuomiota tai maineen menetystä!!!!

      • suojatyötä!!!!

        Niin paranihan Nalle walruuskin Taistolaisuudesta johon nuorena hurahti nyt on suomen suuri tuloisimpia pääomatulot 5,8miljoonaa siitä vero 28% voi jokainen laskea paljonko saa yhteiskunta! Elättää monen täälläkin urputtavan!

        Niin mutta nallen Taistolaisuus ei ollu muille vaarallista? ketään ei viety mielisairaalaan, vankilaan, perheitä erotettu.... kuten Stasin toihuissa.


    • jfljfehtuh

      Kyllä Nallukka myös saa EU - tukia ja kukaan meistä ei tiedä montako ihmistä Nallen toimien seurauksena on irtisanottu, joutunut taloudelliseen ahdinkoon ja tai sairaalaan.

      Täällä me kutsumme näitä asioita "valinnoiksi" emmekä todellakaan seuraa tai halua tietää mitä päätöksistämme tai sanomisistamme suraa!!

      Irtisanomiset ja konkurssit tuhoavat ihmisten elämää ja perheitä, me emme vain ota niistä vastuuta, jokainen saa selvitä niin kuin pystyy ja osaa!

    • ifolkeeast

      Turha kääntää keskustelua wahlroosiin. Nyt puhutaan ihan toisenlaisista kätyreistä, sellaisista jotka haluavat lapsenuskossaan hirmuhallinnon asiamiehiksi ja pettävät läheisimmätkin ihmiset ennemmin kuin myöntävät olevansa hyödyllisiä idiootteja.

      • DDT tuho

        Joo kommunismiin kuului kyttäily käräyttäminen milloin mistäkin!
        Onkohan mikään järjestelmä tappanut ihmisiä niin paljon kuin kommunismi?

        Ja eiku SAK:n johtoon!!! "Kati" osaa hommat?


      • Eikun pressaks?
        DDT tuho kirjoitti:

        Joo kommunismiin kuului kyttäily käräyttäminen milloin mistäkin!
        Onkohan mikään järjestelmä tappanut ihmisiä niin paljon kuin kommunismi?

        Ja eiku SAK:n johtoon!!! "Kati" osaa hommat?

        Entisen suurlähettilään Alpo Rusin Vasemmalta ohi -kirjan mukaan Lipposen ja DDR:n Stasin väliset kontaktit alkoivat vuonna 1969. Lipponen vuoti vuosina 1969-1972 Länsi-Saksan sosialidemokraattien asioita DDR:n tiedustelulinjan diplomaateille. Kirjan mukaan Lipposen Stasi-peitenimi oli Mungo ja hänen koodinsa oli XV/326/71.

        Lipponen on myöntänyt olleensa DDR:n tiedustelupalvelun Stasin "manipuloinnin kohteena" 1970-luvulla.

        Entisen taistolaisen Ilkka Kylävaaran Taistolaisuuden mustan kirjan mukaan Lipponen on Tiitisen listalla. Alpo Rusin mukaan Lipposella oli peitenimi, koodi ja avattu operaatio myös Neuvostoliiton KGB:ssä


      • selvyys:
        Eikun pressaks? kirjoitti:

        Entisen suurlähettilään Alpo Rusin Vasemmalta ohi -kirjan mukaan Lipposen ja DDR:n Stasin väliset kontaktit alkoivat vuonna 1969. Lipponen vuoti vuosina 1969-1972 Länsi-Saksan sosialidemokraattien asioita DDR:n tiedustelulinjan diplomaateille. Kirjan mukaan Lipposen Stasi-peitenimi oli Mungo ja hänen koodinsa oli XV/326/71.

        Lipponen on myöntänyt olleensa DDR:n tiedustelupalvelun Stasin "manipuloinnin kohteena" 1970-luvulla.

        Entisen taistolaisen Ilkka Kylävaaran Taistolaisuuden mustan kirjan mukaan Lipponen on Tiitisen listalla. Alpo Rusin mukaan Lipposella oli peitenimi, koodi ja avattu operaatio myös Neuvostoliiton KGB:ssä

        Kannattaa lukea myös Rusin uusin, Tiitisen lista, Stasin vakoilu Suomessa.
        Siitä selviää millaista myyräntyötä ay-liike teki Suomen liittämiseksi Neuvostoliittoon
        vallankumouksen kautta 60-80 luvuilla.


    • guskilpa

      Pistää vihaksi näin itsenäisyyspäivän aikaan tällaiset asiat! Miksei tässä maassa kunnioiteta itseämme sen vertaa että voisimme pistää vieraan vallan sylikoirat tilille ja pestä likapyykin kuten naapurimaissa???

    • our only choice

      So What . DDR oli työläisen paratiisi.
      Ihan muuta ku yöllä mäkkärissa paskapalkalla pelkäävä pikkutyttö

      • aika kultaa muistot

        Nii olikin!!!!!!!!
        Olitko muuten DDR:ssä töissä?
        Minä kävin siellä "onnelassa" muutamia kertoja työnpuolesta.


    • syväkyykkääjämies

      Omistaan pitävät noissa suojatyöpaikoissa huolta. Hyödyttömiä vakansseja riittää jokaiselle toverille, jos ei riitä niin keksitään uusi. Duunarit kyllä maksaa leikit.

    • Anonyymi

      Stasi oli tosiaan DDR:n salainen sisäinen poliisi joka murhasi ja kidutti tuhansia DDR:n omia kansalaisia.

    • Anonyymi

      Selittää kyllä tämä tieto ja fakta omalta osaltaan nämä yhteiskuntaa rauhaa järkyttävät ns. poliittiset lakot.

    • Anonyymi

      Tukemalla SAK:ta tuet siis myös diktatuurin salaisen poliisin toimintatapoja?

    • Anonyymi

      Joutuuko Eloranta eroamaan? Keksi hallituksen iltalypsyn. Kolmikanta ei riittänyt.
      Aalto on varmaan lakkojen pääideologi. Kuka jaksaa katsoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe