Kysymys miähille

Tekis miäli mönkkäriä, mutku nokiaki on nyt nii halapa ja talvella alakaa kumminki tehdä miäli kelekkaa, jotta mitä täs nyt sitte niinku tekis?

17

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö sinulla jo ole molemmat lelut? Pistä rahat puoliksi ja vaihda molemmat uudempiin.

      • On mulla ollu molemmat, mutta mä oon ne molemmat myyny nk. tarpeettomina. Ei oo täs pariin vuoteen ollu oikein aikaa harrastaa, mutta nyt näyttää siltä, että vois vähä ollakin aikaa. Mulla on vaan sellanen tunne, että jos nyt laitan vaikka neljä tonnia nokiaan, ni ens vuonna saan ilmasen mönkkärin ja kelekan.

        Mutta, jos nyt laittaa vaikka neljä tonnia mönkkäriin, niin ens vuonna pitää sitte kehitellä jostain rahat siihen kelekkaan.

        Voin olla väärässä, mutta on tämä vaikiaa tämä elämä.


    • ihmettelevä vaimo

      Mönkijät on naurettavia, isomahaisten maalaisjussien leluja. Ei jakseta edes postia hakea laatikosta kävellen ja pitää käyttää mönkijää. Entä sitten ne pellet, jotka lähtee metsään mönkijällä, karkoittamaan kaikki eläimet, ihmiset ja survomaan maata, mustikkamättäät ja sienet allensa. Hommatkoon pyörätuolin, jossei jaksa kävellä. Se ei ainakaan saastuta. Ja mies on ollut samaa mieltä, ollaan paljon yhdessä naurettu "mönkkärimiehille":D Kun kerran miehen mielipidettä kaipasit... Sanoin nyt sekä miehen, että naisen mielipiteen.

      • Meitä on moneen junaan... mielipiteensä ilmaisijoitakin..


      • ed.
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Meitä on moneen junaan... mielipiteensä ilmaisijoitakin..

        Jotenkin sitä aina vaan ihmettelee, että eikö niitä mönkkärimiehiä nolota se pelleily? Vai onko se pörrääminen vaan niin hauskaa, että anti mennä vaan? :D
        Ei haittaa vaikka on junttia, lapsellista ja niin vitun turhaa.


      • ed. kirjoitti:

        Jotenkin sitä aina vaan ihmettelee, että eikö niitä mönkkärimiehiä nolota se pelleily? Vai onko se pörrääminen vaan niin hauskaa, että anti mennä vaan? :D
        Ei haittaa vaikka on junttia, lapsellista ja niin vitun turhaa.

        Me oikiat juntit nauretaan niille suomalaisille jokka luulee ettei ne oo juntteja. Juntteja ollaan kaikki, toiset vaan hyväksyy sen junttiuden itsessään paremmin kuin toiset. Paljo helpompi elää risaases verkkopairas, ku yrittää olla jotaki sellaasta mitä ei oo. Ja se on palijo hauskempaakin, katsos kun se menee sillai, että vittuakos se mulle kuuluu mitä muut ajatteloo. Pistämpä mönkijän käyntihi ja pidän vähä hauskaa postinhakumatkalla.

        Kippis.


      • ed.
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Me oikiat juntit nauretaan niille suomalaisille jokka luulee ettei ne oo juntteja. Juntteja ollaan kaikki, toiset vaan hyväksyy sen junttiuden itsessään paremmin kuin toiset. Paljo helpompi elää risaases verkkopairas, ku yrittää olla jotaki sellaasta mitä ei oo. Ja se on palijo hauskempaakin, katsos kun se menee sillai, että vittuakos se mulle kuuluu mitä muut ajatteloo. Pistämpä mönkijän käyntihi ja pidän vähä hauskaa postinhakumatkalla.

        Kippis.

        Juntti olen itsekin, mutta en järjettomästi juntti. Ajattelen vähän sitäkin, missä on järkeä ja mikä on vaan lapsellista uhoa ja rahoilla leveilyä. Itsellä on rahaa, mutta se pidetään piilossa ja nautitaan siitä ilman, että naapurit vittuuntuu lapsellisesta pörinästä ja maan möyrimisestä ja teiden mössäämisestä. Kun haet postin kävellen, saat vähän liikuntaa sinäkin, kaljamaha. Ja akka kiittää.


      • ed. kirjoitti:

        Juntti olen itsekin, mutta en järjettomästi juntti. Ajattelen vähän sitäkin, missä on järkeä ja mikä on vaan lapsellista uhoa ja rahoilla leveilyä. Itsellä on rahaa, mutta se pidetään piilossa ja nautitaan siitä ilman, että naapurit vittuuntuu lapsellisesta pörinästä ja maan möyrimisestä ja teiden mössäämisestä. Kun haet postin kävellen, saat vähän liikuntaa sinäkin, kaljamaha. Ja akka kiittää.

        Meillä hakoo kyllä akka postin. Eikä meillä koskaan niin palijo rahaa oo, että sillä leveellä vois. Tai en minä tiedä, koska minä hoidan vain pörssipeliä ja puiden pilkkomista ym. miesten töitä ja keittiön. Ja oman osani kersoosta. Akka hoitaan sitte kaiken muun, jotta en tiedä kyllä paljoko meillä sitä rahaa on. Viikkorahoosta mä sen mönkijänki ajattelin ostaa. Nykkun sä vieälä siinä tuallaasia puhut, ni taitaa mönkkäri viärä nokiasta voiton.


    • Mun tekis mieli hommata joku enska....vois käydä vetää vanhat mopoajoilta tutut metsäautotiet ja muut kinttupolut läpi. Kelkka on ittelläkin välillä ollut haaveissa, mutta nyt kun on ollut mahdollisuus tarvittaessa lainata kelkkaa, niin oon tullu siihen tulokseen, että lopulta niitä hyviä kelkkakelejä on aika vähän ja lyhyen aikaa talvella.

      Mitäs sä mönkkärillä? Metsähommia? Vai jotain suomöyrintään? Pihassa ympyränkiertämistä? Poika on jo vuoden kaks vuotta kinunnut mönkijää, ensi kesänä oon aatellu sille jonkun kiinalaisen 90-110cc hommata.

      Mitä osakkeisiin tulee, niin nyt on aika monikin osake halpa, kun Nokian perässä on tippunut sellastenkin osakkeiden hinta jotka ei oo missään tekemisessä Nokian kanssa...

      • Sitä enskaa munkin tekis mieli! Mutta jätin sen tällä kertaa koko listalta pois, mutta ehkä se joskus vielä palaa listoille. Toisaalta, olis se kyllä saamarin hieno... ja sillä olis näppärä käydä kyliltäkin jotain pientä.

        Mönkkäriä mettä- ja lumihommiin lähinnä haaveilen. On meillä tuas tua raktori, muttaku sitä pitää aina melkein vuorokausi talvella lämmittää, että saat pienen risukasan haettua mettästä nii ei siinä oikein oo järkiä. Isompiin hommiin raktori on sitte ihan elementissään.

        Nokian osaketta sillai aattelen, että siinä on riski kuitenkin aika pieni. Samoin metsäyhtiöitä oon sillä silmällä kattellu. Wärtsilää ja Metsoa jo alkuviikosta ostinkin.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Sitä enskaa munkin tekis mieli! Mutta jätin sen tällä kertaa koko listalta pois, mutta ehkä se joskus vielä palaa listoille. Toisaalta, olis se kyllä saamarin hieno... ja sillä olis näppärä käydä kyliltäkin jotain pientä.

        Mönkkäriä mettä- ja lumihommiin lähinnä haaveilen. On meillä tuas tua raktori, muttaku sitä pitää aina melkein vuorokausi talvella lämmittää, että saat pienen risukasan haettua mettästä nii ei siinä oikein oo järkiä. Isompiin hommiin raktori on sitte ihan elementissään.

        Nokian osaketta sillai aattelen, että siinä on riski kuitenkin aika pieni. Samoin metsäyhtiöitä oon sillä silmällä kattellu. Wärtsilää ja Metsoa jo alkuviikosta ostinkin.

        Oot pahasti myöhässä Metson ja Wärtsilän kanssa, mutta ainakin ensin mainittu on ihan ok tälläkin hetkellä. Itselläkin pieni pompsi. 2008 maksoi 12€


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Sitä enskaa munkin tekis mieli! Mutta jätin sen tällä kertaa koko listalta pois, mutta ehkä se joskus vielä palaa listoille. Toisaalta, olis se kyllä saamarin hieno... ja sillä olis näppärä käydä kyliltäkin jotain pientä.

        Mönkkäriä mettä- ja lumihommiin lähinnä haaveilen. On meillä tuas tua raktori, muttaku sitä pitää aina melkein vuorokausi talvella lämmittää, että saat pienen risukasan haettua mettästä nii ei siinä oikein oo järkiä. Isompiin hommiin raktori on sitte ihan elementissään.

        Nokian osaketta sillai aattelen, että siinä on riski kuitenkin aika pieni. Samoin metsäyhtiöitä oon sillä silmällä kattellu. Wärtsilää ja Metsoa jo alkuviikosta ostinkin.

        Itte tuota enskaa aatellut vähän senkin takia, ku töihin pääsis parikymmentä kilsaa metsäautoteitä teitä kurvailemalla. Ois ihan kiva surautella sladissa soratietä töihin ja takaisin.


      • Richartti kirjoitti:

        Oot pahasti myöhässä Metson ja Wärtsilän kanssa, mutta ainakin ensin mainittu on ihan ok tälläkin hetkellä. Itselläkin pieni pompsi. 2008 maksoi 12€

        Joo, oon vähä myähäs. Mä kuitenkin uskon kys. yhtiöihin ku niillä on niin korkia osaaminen tuan uusiutuvan energian suhteen. Ja ku se on niin pop nykyään. Luulisin, että ne kurssit vielä siitä nousee melkoisesti. Voin olla vääräs, mutta usko on kuitenkin luja.


      • Richartti kirjoitti:

        Itte tuota enskaa aatellut vähän senkin takia, ku töihin pääsis parikymmentä kilsaa metsäautoteitä teitä kurvailemalla. Ois ihan kiva surautella sladissa soratietä töihin ja takaisin.

        No ristus! Just samat mielessä.


      • Richartti kirjoitti:

        Itte tuota enskaa aatellut vähän senkin takia, ku töihin pääsis parikymmentä kilsaa metsäautoteitä teitä kurvailemalla. Ois ihan kiva surautella sladissa soratietä töihin ja takaisin.

        Ja polttoainetta ei menis vittujakaan vrt autoilu.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Ja polttoainetta ei menis vittujakaan vrt autoilu.

        Noo...ei tuo mun työmatka-auto vie kun 8 litraa sadalla ja olettaisin että joku 600cc enska vois kyllä viedä melkein saman verran soralla. Mutta se matkan tekemisen hauskuus ois vähän eri luokkaa.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Joo, oon vähä myähäs. Mä kuitenkin uskon kys. yhtiöihin ku niillä on niin korkia osaaminen tuan uusiutuvan energian suhteen. Ja ku se on niin pop nykyään. Luulisin, että ne kurssit vielä siitä nousee melkoisesti. Voin olla vääräs, mutta usko on kuitenkin luja.

        Kohtuullisen pienessä roolissa noilla kuitenkin uusituvan energian tuotanto koko konsernin liikevaihtoon. Metsolla on aika hienoja ja innovatiivisiä tuotteita ja patentteja joita käytetään isossa mittakaavassa monella eri toimialoilla esim. öljy, kaasu, paperi, teollisuusautomaatio...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1812
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1297
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      66
      638
    Aihe