...kohta Yhdysvallat. Euroopan maat, Saksaa ja Norjaa lukuun ottamatta kulkevat jokainen heikoilla jäillä.... jos joku vielä uskoo että maailmantalous on ok ja että ei syytä huoleen Suomessa, on todellakin optimisti. Loppukädessä tämä kaikki on meidän miesten vika, jos summa summaarum ajatellaan että suurinosa päättäjistä on miehiä... tai toisaalta, miesten on pidettävä naiset tyytyväisinä...ja siinähän palaa rahaa...no...riippuen naisesta. Mutta veikkaan että, tai veikkaisin jo aikoja sitten että uudestaan sukelletaan.... ja syvään.... niin kuin minäkin kohta....mutta puhtoiseen Pihlajaveteen saunan jälkeen.... =)
Kiina omistaa...
22
63
Vastaukset
No, se on omistettu joka suostuu pantaansa.
Tarkoitan tällä sitä että velka ei ole pyhää, ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan...juu...velka ei ole pyhää...mutta ruokkii maksamattomana uusia ongelmia joissa rahan voi nousta pyhäksi... =)
iivar-runoilija kirjoitti:
..juu...velka ei ole pyhää...mutta ruokkii maksamattomana uusia ongelmia joissa rahan voi nousta pyhäksi... =)
...voi nostaa pyhäksi... korjaan...
No hätä, sanoo Alan Greenspan
"Yhdysvaltain keskuspankki Fedin entinen pääjohtaja Alan Greenspan rauhoitteli eilen huolia Yhdysvaltain tupladippilamasta NBC:n ”Meet the Press” -ohjelmassa.
Greenspan odotti pörssien laskevan maanantaina Yhdysvaltain perjantaisen luottoluokituksen laskun takia, mutta Greenspan ei uskonut Yhdysvaltojen joutuvan maksuhäiriöön.
- Yhdysvallat voi maksaa minkä tahansa velan, koska voimme aina painaa lisää rahaa sen tehdäksemme, Greenspan sanoi.
Greenspanin mielestä todelliset ongelmat ovatkin euroalueella. Kun Italia joutui vaikeuksiin, velkakriisi ponkaisi uudelleen pinnalle, hän arvioi.
- Kun Italiasta tuli merkkejä merkittävästä heikkoudesta valtionlainojen myymisessä – korothan ovat yli kuusi prosenttia, mikä on kestämätön taso – se aiheutti massiivisen ongelman Euroopassa, koska Italia on hyvin suuri valtio, sitä ei helposti pelasteta ja, itse asiassa, sitä ei voida pelastaa, Greenspan sanoi.
Pörssikurssit ovat avautuneet tänään Aasiassa laskutunnelmissa. Euroopan keskuspankki ilmoitti eilisiltana ryhtyvänsä päättäväisiin toimiin velkakriisin selättämiseksi. EKP:n tulkittiin aikovan ostaa Italian ja Espanjan joukkovelkakirjoja."
http://www.uusisuomi.fi/raha/114552-”euroopassa-massiivinen-ongelma-–-usa-voi-aina-painaa-lisaa-rahaa”"- Yhdysvallat voi maksaa minkä tahansa velan, koska voimme aina painaa lisää rahaa sen tehdäksemme, Greenspan sanoi."
Tuota sanotaan silmukan kaulaan laittamiseksi.
"Voimme painaa aina lisää rahaa"...
... "Niin kauan että rahamme on täysin arvotonta koska sillä on musteella pilatun paperin arvo"
Tuo toimii niin kauan kuin USD on maailman valuuttavaranto.
USD ei ole ollut valuuttavaranto tämän vuoden keväästä saakka.....vähän sama kuin kusisi omaan kaivoon joka aamu.... jonkin ajan kuluttua se olisi arvoton.... =)
>Pörssikurssit ovat avautuneet tänään Aasiassa laskutunnelmissa.
Ei kannata tukeutua vanhaan tietoon. Uuden suomen juttu oli kirjoitettu 8.8.2011
Tänään 15.8.2011 klo 08.26 tilanne on kuitenkin tämä:
http://aijaa.com/v.php?i=003248491126.png
- keu keukoilija!
hyppää jo, älä nouse pintaa. pliiss
Mutta mitä meirän ny sitte pitääs niinku teherä? Mustikkaaki tuli nii huanosti, että millä täs ny sitte talven yli ...
...hmmm... sanotaan vaikka että... osta Nokian osakkeita kaikella rahaksi muutettavalla omaisuudella... =)
...muuten... metsä on pullollaan mustikkaa.... arviolta heitän että noin miljoonan euron verran mätänee metsään tänä vuonna.... juuu....
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/ty-tt-m-t-marjamets-niivar-runoilija kirjoitti:
...hmmm... sanotaan vaikka että... osta Nokian osakkeita kaikella rahaksi muutettavalla omaisuudella... =)
...muuten... metsä on pullollaan mustikkaa.... arviolta heitän että noin miljoonan euron verran mätänee metsään tänä vuonna.... juuu....
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/ty-tt-m-t-marjamets-nOokko itte käyny mustikas, vai luikko vaan leherestä, että mettäs on mustikkaa? Montako litraa sait tunnissa? Ei vittu muuten oo mettäs mustikoota tänä vuonna. Mä oon käyny.
Vai Nokiaa pitääs ostaa... joojoo...relaxed_eyes kirjoitti:
Ookko itte käyny mustikas, vai luikko vaan leherestä, että mettäs on mustikkaa? Montako litraa sait tunnissa? Ei vittu muuten oo mettäs mustikoota tänä vuonna. Mä oon käyny.
Vai Nokiaa pitääs ostaa... joojoo.......täällä Savossa on niin paljon että jalka lipsuu jo metsässä kävellessä.....en ole itse kerännyt, mutta nuo hameväet ovat.... =)
relaxed_eyes kirjoitti:
Ookko itte käyny mustikas, vai luikko vaan leherestä, että mettäs on mustikkaa? Montako litraa sait tunnissa? Ei vittu muuten oo mettäs mustikoota tänä vuonna. Mä oon käyny.
Vai Nokiaa pitääs ostaa... joojoo......ja sieniä syntyy jotta ykstasainen pokse kuuluu metsästä...plop...plop.... niitä jpa itsekin poimin....joskus... =)
Mites pottu? Tuliko hyvin pottua?
Mustikkaa meillä on 2-3 ämpärillistä, mutta pottua ei oikein tullut kun kukaan ei jaksanut pitää pottumaata puhtaana....roskaa vaan ihan hirveesti kasvaa.
Onneksi on naudan lihaa pakastin täynnä, kyllä sitä varmaan silläkin aika pitkälle pötkii.Richartti kirjoitti:
Mites pottu? Tuliko hyvin pottua?
Mustikkaa meillä on 2-3 ämpärillistä, mutta pottua ei oikein tullut kun kukaan ei jaksanut pitää pottumaata puhtaana....roskaa vaan ihan hirveesti kasvaa.
Onneksi on naudan lihaa pakastin täynnä, kyllä sitä varmaan silläkin aika pitkälle pötkii.No perkele. Pieniä pottuja tuli. Mutta sama vika meillä oli, ei kerenny oikein hoitamaan penkkiä tänä vuonna. Enkä mä kyllä laittanu edes kananpaskaa tänä vuonna lannoitteeksi.
Lihaa(ei naudan) meiltäkin löytyy pakkasesta sen verran, että jonkin aikaa luultavasti selviäis hengissä.
Tässä nyt vaan seuraillaan ja jännätään miten käy... ei kyl yhtään jännää :(
....se miksi povaan lamaa... siksi että hintojen nousu pysähtyy silloin...ikävä kyllä kaikki kallistuu muuten koko ajan...ostovoiman hiipuessa hintoja on pakko pudottaa ja näin se vähäosaisinkin saa hieman muutakin kuin ylähuulta leivän päälle.... =)
"Euroopan maat, Saksaa ja Norjaa lukuun ottamatta kulkevat jokainen heikoilla jäillä..."
Muistan jostain lukeneeni, että Viro olisi aivan euromaiden eliittiä mitä tulee velkaantumisasteeseen yms. Siellä laitettiin asiat kuntoon ennen euroon liittymistä. Esimerkiksi kiristivät verotusta ja laskivat palkkoja.
"miesten on pidettävä naiset tyytyväisinä...ja siinähän palaa rahaa...no...riippuen naisesta"
Jep, nainen lähtee opiskelemaan sitä alkoi työelämä kyllästyttää....sen verran voin sanoa, vain toki omast apuolestani .... että jos minä muuttaisin Norjaan asumaan...tulisi hyvin äkkiä sellainen tyhjätasku olo.... =)
iivar-runoilija kirjoitti:
...sen verran voin sanoa, vain toki omast apuolestani .... että jos minä muuttaisin Norjaan asumaan...tulisi hyvin äkkiä sellainen tyhjätasku olo.... =)
Tuolla eteläisessä naapurimaassa ei tuu sellainen fiilis...jos liksa maksetaan Suomen taulukoiden mukaan. :)
Richartti kirjoitti:
Tuolla eteläisessä naapurimaassa ei tuu sellainen fiilis...jos liksa maksetaan Suomen taulukoiden mukaan. :)
....näin se on...ei sen puoleen Virossa on ihan hienoja loma-asunto paikkoja....jos kellä olisi varaa sijoittaa.... =)
Mitä minä olen iltapäivälehtien kauhuotsikoita viime vuosikymmenten aikana lukenut, niin saksalaiset ja venäläisethän jo kuulemma omistavat kaiken rahanarvoisen Suomessa. Mahtavatko myydä Kiinalaisille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5331753Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84853
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2687- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?65608- 65533