Tärkein kaikista on RAKKAUS:

Sirkka-Iita

PAAVALIN ENSIMMÄINEN KIRJE KORINTTOLAISILLE

13 LUKU

13:1 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

13:4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,

13:5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

13:6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

13:7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."

14

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anne-elina...

Kaikki muu on katoavaista mutta rakkaus säilyy iäti, sillä Jumala on Rakkaus.

• rakkaus on laissa

rakkausko laiton? ei suinkaan, Jumalan antama laki on uskovan sydämmessä, rakkaus ja oikeudenmukaisuus.

• " Kaikki muu on katoavaista mutta rakkaus säilyy iäti, sillä Jumala on Rakkaus "

Niin juuri. Laintietokin katoaa, usko toivo ja rakkaus pysyy, joista rakkaus iäti, sillä kun laki on piiskannut Jeesuksen yhteyteen sekä siitä eteenpäin rakkaudentäyteinen usko ja toivo on kantanut iäisyyteen asti, ei sitten enää uskoa ja toivoa tarvitakaan - onhan usko muuttunut näkemiseksi.

1. Kor. 13:8
      Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      1.Kor.13:13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus.Mutta suurin niistä on rakkaus.

Gal. 5:14
      Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan:
      "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Luuk. 10:26
      Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
      27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
      28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."

Matt.7:12
      Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Gal.5:Gal. 5:6b
      Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
      [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

• Laki ei koskaan katoa, laki on täydellinen.

• tutkistelua----

Laintietokin katoaa, sanoo Antti.

Niinpä......

Ajassa laki osoittaa synnin, eli sanoittaa rikkomuksen suureksi, että armon kanssa haluaisimme tekemisiin, ts. parannuksen tielle.

Ajassa olemme vajavuuksien alla.

Mutta..... mitä tarkoittaisi Antti laintiedon katoaminen?

Olisikohan niin, että kun ylösnousemuksessa astumme armosta iankaikkiseen elämään, me muutumme.

Muuttumisen jälkeen olemme Jumalan kuvina tietoisena hyvän ja pahan asioista, emmekä enää ole lankeemuksen alaisuudessa.

Emme halua, koska tiedämme sen seuraukset ja niin rakkauden kautta tapahtuva iankaikkinen elämä tulee säilymään puhtaana.

Olemme synnittömiä, elämme synnittömyydessä Jumalan voimasta, koska Hän on muuttanut meidät.

Siksi lakia ei tarvita, "niinkuin sitä nyt tarvitaan" ja se on pantu sydämiimme.
        Uudessa liitossa, jossa pakanatkin uskon kautta elävät Kristuksessa, Hän on tämän lain paikan laittanut oikessa suhteeseen ihmiseen, sen elämän kesuuteen SYDÄN..

Armon kansalainen tietää näin hyvän ja pahan ja Pyhässä Hengessä voi vaeltaa joka täyttää lain sydämissä ajassa ja Jumalan valtakunta elää JO, tässä ja nyt... lain päämäärä on rakkaus.

• Kiitos Antti hyvästä täydennyksestä!

"Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
        27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."

Rakkaus ei koskaan katoa, vaan se säilyy hamaan iankaikkisuuteen, vain rakkauden turvin kestämme. Jumala antoi täydellisen uhrin meidän jokaisen puolesta kun Hän oli Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

Rakkaus on täydellinen Jumalan puolelta, mutta meistä itsestämme riippuu, että otameko lahjan vastaan. Senvuoksi pyydän jokaista uskosta osatonta avaamaan sydämensä oven Jeesukselle, sillä vain Jeesus yksin riittää pelastukseen, vain Jeesuksessa ja hänen kauttaan olemme kelvolliset iankaikkiseen elämään.

• malson kirjoitti:

Laki ei koskaan katoa, laki on täydellinen.

hei Malsson!

Näin on, mutta vasta rakkaus tekee lain täydelliseksi.

Kun uskon kautta olet pääsyt siihen pisteeseen, ettei laki enää ole suorittamista vaan uskon antamaa iloa ja oikeudenmukaisuutta tehdä, niinkuin on oikein ja rakkaudellista. Vain Jeesus meissä voi antaa uuden sydämen ja sen ilon joka kumpuaa rakkaudesta totuuteen.

• usko tai älä niin
        Sirkka-Iita kirjoitti:

hei Malsson!

Kun uskon kautta olet pääsyt siihen pisteeseen, ettei laki enää ole suorittamista vaan uskon antamaa iloa ja oikeudenmukaisuutta tehdä, niinkuin on oikein ja rakkaudellista. Vain Jeesus meissä voi antaa uuden sydämen ja sen ilon joka kumpuaa rakkaudesta totuuteen.

ei kaikki usko ole oikeaa uskoa.

• Rakkaus=
        usko tai älä niin kirjoitti:

ei kaikki usko ole oikeaa uskoa.

myöskin Jumalan ja lähimäisensä kunnioittamista, sillä rakkaus ei tee lähimäiselleen mitään pahaa.

Jos ihminen uskoo Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan ja ainoana tienä iankaikkiseen elämään, niin SE ON oikeaa uskoa.

Opinkysymykset eivät ratkaise, vaan USKO.

Koska, jos ihminen on uskossa, niin Jumalan rakkaus on tullut hänessä eläväksi ja hän tekee uskon antamalla voimalla lähimäiselleen sitä, minkä tietää oikeaksi ja Jumalan tahdon mukaiseksi.

• malson kirjoitti:

Laki ei koskaan katoa, laki on täydellinen.

MALSONIN LAKI : "Laki ei koskaan katoa, laki on täydellinen"

Tuo on turhaakin turhempi KLISEE, sillä itsekään et tiedä, mitä sillä tarkoitat !

Laki ei tietenkään katoa vaan tulee täydellinen rakkaus, joka lopultakin toteuttaa kaiken lain - ja sitten, kuten 1.Kor.13. toteaa, katoaa vajavainen laintietommekin, sillä sitä ei tarvita rakkauden keskuksessa.
        Älä säikähdä Apollista, Heprealaiskirjeen kirjoittajaa (?), Mason, sillä Hepr. kirje tarkoitti lain LOPULLISELLA häviämisellä vain sitä, että se jää tarpeettomaksi elikkä HYÖDYTTÖMÄKSI !!!

Hepr. 7:17
        Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
        18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
        19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

Mason! Tässä on nyt elämäsi tärkein valinta. Nöyrrytkö alas luottamaan VAIN ristin voimaan, vai luotatko edelleen lakiin, joka lopulta pettää sinut.

Room. 7:10
        ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

Room. 3:28
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Room. 4:6
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja.

Elämäsi ratkaisu !

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Kiitos Antti hyvästä täydennyksestä!

"Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."

Rakkaus ei koskaan katoa, vaan se säilyy hamaan iankaikkisuuteen, vain rakkauden turvin kestämme. Jumala antoi täydellisen uhrin meidän jokaisen puolesta kun Hän oli Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

Rakkaus on täydellinen Jumalan puolelta, mutta meistä itsestämme riippuu, että otameko lahjan vastaan. Senvuoksi pyydän jokaista uskosta osatonta avaamaan sydämensä oven Jeesukselle, sillä vain Jeesus yksin riittää pelastukseen, vain Jeesuksessa ja hänen kauttaan olemme kelvolliset iankaikkiseen elämään.

Hei, Sirkka-Iita !
        Vastasit voidellun hyvin Malsonillekin! -->

hei Malsson!

• Eskatologi
        Sirkka-Iita kirjoitti:

hei Malsson!

Harvoin kommentoin ketään täällä, mutta mielestäni Sirkka-Iita vastauksessaan Malsonille koskettaa äärimmäisen tärkeää Raamatun perusasiaa. Asiasta on paljon kirjoitettu ja Sirkka-Iita teki hyvin, kun otti aiheen esiin - -

Room. 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
        Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

Mark.12:30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."

Room. 14:15
        Jos veljesi pahastuu ruoastasi, et enää ole noudattanut rakkauden vaatimuksia. Älä saata ruoallasi perikatoon sitä, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Noudattakaamme lakia, mutta meille ei ole annettu lain henkeä vaan, niinkuin ymmärtääkseni Sirkka-Iitakin korosti - -

2. Tim. 1:7
        Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä,
        vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.

Kun hyvät teot, rakkauden velan maksua se, laitetaan junaan, jonka keulilla lukee "Laki", se puuskuttaa ja todellakin p u u s k u t t a a kohti korpea.

Mutta kun lastaamme hyvää tarkoittavat tekosemme siihen valkoiseen junaan, jonka veturi kantaa nimeä "Rakkaus", se on verraton juna ja verraton tie - -

1. Kor. 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista.
        Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Verraton tie kuvaillaan tuota johdantoa seur. luvussa, josta Sirkka-Iita jo poimikin parhaat palat - -

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 13:1&rnd=1313512220826

Rakkaus menköön edellä, rakkaus näyttäköön tietä ja lainteotkin totisesti ovat tallella vaunuissa, eivät ne minnekään hukkaannu.

Teidän
        Eskatologi

• Tärkeintä toden totta on rakkaus mitä meihin uskoviin tulee. Enemmän kuin eri tulkinnoista ja pisteistä kiisteleminen on tärkeämpää omaksua sisällöllinen toimivuus omassa elämässään tästä kristinuskosta, jos ei sitä ole, ei ole mitään kristiuskoakaan joka on totisinta totta. Tarkoitan sitä että Raamatunsa tarkkaan luettua on löytänyt suhteensa Kristukseen ja saanut rauhansa itsensä kanssa, ja tästä seuraa hyvää hedelmää..Ei meidän tarvitse yrittää todistella sellaista mitä me emme ole, vaan sitä mitä todella olemme. Vai olemmeko(?)

• Eskatologi

Juuri noin se on. Aitous ei ole opissa vaan elämässä ja se saa jumalattomat kaipaamaan Jumalan rauhaa sisimpäänsä. Oppi, ei edes se oikea oppi, ei tuo rauhaa vaan Raamatu neuvojen mukaisesti orientoitunut henk.koht. e l ä m ä

"tärkeämpää omaksua sisällöllinen toimivuus omassa elämässään tästä kristinuskosta, jos ei sitä ole, ei ole mitään kristiuskoakaan joka on totisinta totta. Tarkoitan sitä että Raamatunsa tarkkaan luettua on löytänyt suhteensa Kristukseen ja saanut rauhansa itsensä kanssa, ja tästä seuraa hyvää hedelmää..Ei meidän tarvitse yrittää todistella sellaista mitä me emme ole, vaan sitä mitä todella olemme. Vai olemmeko(?)" (Utulilan kynästä)

Teidän
      Eskatologi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1848
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      907
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      85
      883
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      727
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      648
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe