Midnight Tattoo, Tampere

vv

Onko kellään kokemusta Midnight Tattoosta Tampereen Amurissa? Minkälainen paikka? Millaisia tekijöitä, ovatko työskennelleet muualla jne.? Millaisia kuvia ootte ottaneet, miten onnistuivat? Kiitokset vastauksista :)

47

2977

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jidoioeijnmced

      Kotisivujen gallerian perusteella tekijät ovat amatöörejä ja uransa alussa. Harvoin näkee noin alkeellisia tatuointeja.

    • rahajooseppi

      Todella uniikkia "taidetta"

    • vv

      kyseisessä paikassa tatuoinnin ottaneiden kommentteja kyselin, jokainen voi tehdä omat tulkintansa nettigalleriasta, mutta tällä kertaa kokemus ratkaisee...

    • Sini::

      Tämä taitaa tulla liian myöhässä, mutta itse EN kyseistä paikkaa suosittelisi mistään hinnasta. Mulla on nyt erittäin näkyvällä paikalla todella huonosti tehty tatuointi, jossa ääriviivat ovat epäselviä ja vinoja... Pitää mennä toiseen paikkaan ja maksaa korjauksesta. Harmittaa hirveästi. Lisäksi tatuointini oli aivan ylihinnoiteltu, mutta kun ei tekijä osannut sanoa tarkkaa hintaa ennen kuvan tekemistä... Toivon, etten olisi koko kuvaa ikinä ottanut.

      • Neiti on hyvä ja tikkaa itte kuvansa. Sit voi pähkäillä kenen tekemät linjat on vinoja ja epäselviä.


      • Sini:::
        psycho_babe69 kirjoitti:

        Neiti on hyvä ja tikkaa itte kuvansa. Sit voi pähkäillä kenen tekemät linjat on vinoja ja epäselviä.

        No, aiemmissa, muualla otetuissa tatuoinneissa on viivat kyllä ollu suoria. Tarkoitan suoralla sitä, ettei ne näytä joltain vuoristolta... Ja on muutkin ihmetelly tatuoinnin huonoa laatua. Nyt olen menossa toiseen paikkaan korjauttamaan sen, eli tuli tuplahinta kuvalle.


    • cakeee

      paljonko tatuointi suunnilleen maksaa? ja pitääkö olla 18v, et voi mennä ilman huoltajan lupaa mennä ottamaan vai riippuuko se paikasta? :)

    • tattoo74

      Itse olen kyseisessä liikkeessä käynnyt ottamassa paljon kuvia ja olen todellakin tyytyväinen jälkeen. ei mitään valittamista. Monet mun kaverit myös on ottanut sen jälkeen samaisessa liikkeessä kuvaa kun on nähnyt kuvia mitä pojat on tehnyt. Kaverini on myös ollut tyytyväisiä. Voin suositella liikettä todellakin. väri ja korjaus takuu on kuvalle Tietenkin jos ei kuva ole hyvä ja väriä on lähtenyt.

    • Niin valitettavaa kun se on niin mikään ei ole niin vaikeaa kuvan teossa kuin linjat. Sitä ei usko ennen kun itse kokeilee. Trust me... Koitin ja sen on näköstäki. Ja Midnight Tattoo on ainoo paikka mis ite käyn ottamas tulevat uudet kuvat. Kaks kuvaa sielä ottaneena. Kummastakaan ei ole pahaa sanaa sanottavana. Molemmat viel näkyvil paikoil. Niit ei tarvi hävetä.

    • .....

      Mä en kyllä mene ko.paikkaan toista kertaa. Kuva ei ole sellaine kun olisin halunnut ja en tykkää riisua vaatteitani kaiken kansan nähden:(. Tekijä todella kiireisen oloinen, eikä osannut "kuunnella" asiakasta ja sit hinta tuli vielä yllätyksenä.

    • muualle seuraavaksi

      En minäkään suosittele. Vinoon meni viivat, ja ihan epätasaisia. Täytyy varmaan käydä muualla korjaamassa. Siksi en kuvia itse tikkaa, että oletan ammattilaisen saavan tasaista ja suoraa jälkeä... Varmasti on vaikeaa joo, mutta joiltakin se kuitenkin onnistuu ja siitä kuvittelin maksavani. Hinta oli kova, eikä mullekaan osattu kertoa sitä etukäteen. Ajat oli pahasti myöhässä ja tatuoitsija ramppasi jatkuvasti tupakalla kesken hommien liikkeessä pyöri paljon muutakin porukkaa, ilmeisesti tatuoitsijoiden tuttuja joiden kanssa vaihdettiin kuulumisia (ja käytiin tupakalla).

    • vv

      paikassa on käsittääkseni kaks tatuoijaa, kummalla edellä olleet ootte käyneet?

    • wavy1985

      Paras paikka tampereella! palvelu hyvää ja jälki kiitettävää. Voihan sitä verrata esim. tatuointikellarin kuviin.

    • jioöuncuny

      Voihan sitä verrata tatuointikellarin kuviin? Miksi huonoa verrata huonoon?

    • Pahasti pettynyt

      Komppaan muita huonoa palvelua ja työn jälkeä saaneita. Paikan omistaja oli puoli tuntia myöhässä eikä edes pyytänyt anteeksi. Koko ajan jutteli ja keskittyi muihin liikkeessä oleviin tuttuihinsa. Ja ramppasi tupakalla. Jossain vaiheessa mietin, että huomaako kukaan että olen maksavana asiakkaana täällä?

      Työn jälki oli huonoa: kuvan ulkopuolelle jäi ylimääräisiä hahmotelmaviivoja(!!!), viivat eivät ole tasaisia, väriä levinnyt ulkopuolelle, väriä puuttuu jonkin verran sieltä täältä ja tatuointi ei vastaa mallikuvaa jonka annoin etukäteen tekijälle. Tekijällä ei ollut taiteellista silmää käsittämään mikä oli olennaista kuvassa vaikka sitä oikein paikan päällä selvitin.

      Nyt minun korjautettava kuva jossain muualla. En suosittele tätä paikkaa enkä paikan omistajaa/tekijää kenellekään. Niin ja hintaa ei kerrottu etukäteen vaan lopuksi ravistettiin hihasta melkoinen yllätyslasku.

      • Millanen kuva mahtaa olla kyseessä? Muistatko tekijän nimee?


    • .....

      mä ainaki olen saanu sitä mitä olen halunnutkin.. Ja jälki on loistavaa.. Olen erittäin tyytyväinen kuviini ja jos tatuoija ei puhu asiakkaalle kesken työn niin yleensä sillä kohtaa se on niin keskittyny työhönsä. Tiedän monia jotka ei puhu kun tikkaa kuvaa.. Ja mielestäni se on hyvä asia jos keskittyy kuvantekoon eikä mihinkään muuhun.. Ja olen saanut myös loistavaa palvelua, omistaja on ystävällinen ja tietää kyllä mitä tekee ja kertoo sen asiakkailleen jos joku ei natsaa kuvassa. Eli siis suosittelen ehdottomasti paikkaa ja kaikille kavereilleni olen suositellu ja tyytyväisiä ovat olleet.. Yrittäjänä oleminen on raskasta se ei tosiaan ole mitää helppoo..minusta siihe ei ole ainakaan.

    • laaaa

      Sama homma mulla, viivat röpelöä ja tekijä ravas tupakalla ja jaaritteli kavereiden kanssa, ehkä johonkin muuhun paikkaan seuraavaksi....

      • fsysgsdfgfsgsfg

        niin kumpi on kyseiset kuvat tehny, vesa vai tomppa?


    • adeeeee

      Itellä on pelkästään hyviä kokemuksia, muutaman kuvan kokemuksella.
      Vesalta ottanu mm. kaulaan molemmille puolille ja jälki kyllä miellyttää silmää.

      Lähinnä ihmettelen tota hinnan vinkumista täällä. Oon ite kyllä saanu suhteellisen tarkan näkemyksen siitä kuinka paljon lopullinen työ maksaa ja ihan mielellään sen oon maksanukki. Ja turha siitä on ruveta vinkuun jälkeenpäin jos hinnasta on jo sovittu. Esim. tossa muutama vuosi sitten otin kokomustan tribaalin olkapäästä kyynerpäähän putkassa, maksoin ~400, kaveri otti samassa liikkeessä, kokomustan tribaalin, samaan kohtaan, yhtä ison mutta eri artistilla niin hinta oli 250 €. Enkä mä siitä menny avautuun, hinta on mitä on.

      Hinta yleisesti ottaen on aika suhteellista, pienemmistä kuvista joutuu suhteessa maksaan enemmän kun isoista, ja kohdalla esim. kaula vai käsivarsi, on iso merkitys. Ja jos et kävele sisään valmiin kuvan kanssa (lue: sitä joudutaan muuttaan, jatkaan etc..) niin ottaahan ne nyt helvetti rahan siitä suunnittelustakin, ei siinä oo pelkästään se penkissä istuminen huomioitu hinnassa.

      Ja yleisesti, jos kuva on ihan perseellään niin kyllä ne tatskaajat ne ite aikalailla korjaa jos on oikeesti joku vika, mutta kyllähän se pitäs asiakkaankin jo huomata viimeistään sillon kun siirtokuva on lyöty että onko se nyt sitä mitä haettiin.

      Mutta hyvät on kokemukset, suosittelen. Ja plussana vielä se että aika oli suhteellisen nopeesti eikä joskus 8 kk päästä.

    • khalle

      miten ihmeessä nettisivut liittyy tatuointeihin?? :D
      senhän takia ne nettisivut on että sieltä saa inffoo liikkeestä, emmä ainakaan oleta/vaadi että mun tatskat tekevä osaa HTML CSS :D
      luoja..

    • kkkkkkkkkkkkkkklllll

      kamala paikka en suosittele.
      tehnyt kauan jo kuvia ja moni kotitikkaaja päihittää mennen tullen ja ihan yli hintasia, ihmettelen että miten vielä pystyssä.

    • CF

      Mitenkä musta tuntuu että tää psycho_babe69 on Midnightin työntekijä kun se tolleen on kyselemässä ja puolustelemassa...

      • Muute hyvä, mut en ees ole. Ne kuvat mitä mulle on sielä tehty niin olen erittäin tyytyväinen. Yhtäkään niistä ei ole tarvinu korjata eikä värittää uusiks. Ettäs tiedätte!!!!


    • psycho-babe69: omistajan muija.

      • omistajan VAIMO

        Eksyin tänne sivuille ja oli pakko tulla nyt oikaisemaan yksi asia: psycho-babe69 EI ole omistajan muija. Omistajan vaimo jättää omaan arvoonsa tälläiset keskustelupalstat, kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä ja kaikki saavat itse päättää mikä liike miellyttää itseään. Hyvää kevättä teille kaikille:)

        T:omistajan VAIMO


    • kokeiltu on...

      En suosittele kenellekkään.

      Hinta-arviota ei saanut etukäteen. Ja lopullinen hinta oli yleiseen hintasoon nähden hyvin ylihinnoiteltu, vaikka työn jälki oli aivan surkea.
      Ensinnäkin viivat eivät olleet suoria, kuva oli epäsymmetrinen, väritykset oli menneet rajojen yli, ja monet yksityiskohdat tuherrettu umpeen. Koko kuvakin oli aseltetu väärin ihon ollessa muussa kuin luonnollisessa asennossa, jolloin kuvasti tuli kiero. Perusjuttuja, joita ammattilaisen pitäisi osata.

      Lopputulos oli todellakin sitä luokkaa, että sitä ei juuri esitellä viitsinyt.
      Ei auttanut kuin odottaa parantumista ja mennä ottaan uusi kuva päälle toisessa liikkeessä.

      Asiakkaana viisastuin kovasti, ja nyt tiedän paljon enemmän miten asiat olisi kuulunut hoitaa. Suuri harmi, etten tullut lukeneeksi tätä foorumia ennen kuin kävin...

      Ihmisiähän kaikki on ja jostain se ura pitää aloittaa, mutta asiakkaalla se on kuitienkin hänen oman ihonsa, jota hän katselee koko ikänsä. Ei siihen sovi tuherella ylimielisesti mitä sattuu. Harjoitella voisi muilla kuin maksavilla asiakkailla.

    • jesse 79

      joo gallerian perusteella vaikuttaa ainakin ihan ammattilaiselta. onkohan siellä ollut muita tekemässä kun itse ainakin menen sinne kohta ottamaan tatuoinnin, gallerian kuvat olivat mielestäni tosi hienoja

    • taiina

      Olen käyny kyseises liikkees kuvan ottamassa ja mä kyl voin paikkaa suositella! Kuvassa ei oo mitään moitittavaa, juuri sellanen ku pitikin ja hinta oli ihan samaa tasoa kuin muuallakin eli ei mitään moitittavaa siinäkään. Tekijä on tosi mukava ja anto hyvät kotihoito-ohjeet ja vastaili kaikkiin mun kysymyksiin:) niin ja ihmettelen ky tota asettelukommenttii mulla kyllä asetettiin kuva käden ollessa rentona ja sit tarkastettiin miten kuva muuntuu kun kättä kääntelee eri asentoihin mun mielest ihan ammattimaiselta näytti..siispä uutta kuvaa täs suunnittelen ja mars nokialle kyseiseen liikkeeseen meen:)

    • PeteP27

      Niinku aiemmin todettu tässä keskustelussa tulisi tällaiset keskustelut jättää omaan arvoonsa. Asiakkaan tulis itekkin tutustua artistin tekeleisii ja etsiä artisti mikä tekee juuri haluamansalaista jälkeä(eroja on isoja). Tutkiminen onnistuu netin portfolioista ja liikkeissä vierailemalla, näin tietää mitä tulee rahoillansa saamaan. Ja ei tule pettymyksiä.

      Tällälailla itse toimineena olen viidessä liikkeessä asioinut ja aina saanu haluamaani jälkee. Ite en koskaa menis liikkeeseen tai tekijälle jonka töitä en o nähny etukäteen useempia.

    • Martta21

      Otin tatuoinnin liikkeessä viime kesänä, ja vielä tänä päivänä en kehtaa kulkea missään niin, että se näkyisi. Aika tatuoinninpoistolaaseriin on varattu, aivan kamalaa jälkeä. Puolet tatuoinnista on haalistunut eikä korvausta tippunut, vaikka kävin asiasta mainitsemassa. Sähköpostia vaan tänne, niin lähetän vaikka kuvan tekeleestä. Älkää ostako citydealista halvalla lahjakortteja, jos haluatte elämän kestävän kuvan, niin panostakaa siihen. Raha on kuitenkin vaan rahaa, ja jos saat sillä kuvan, mitä rakastat ja haluat katsella koko loppuelämäsi, sillä ei pitäisi olla väliä. Tämän opin kantapään kautta.

      • tole87

        galleria kuvat näyttää ihan hyviltä joten olen ajatellut käydä hakemaan tauointia kyseisestä paikasta. voisitko laittaa mulle kuvaa omasta tatuoinnistasi kiinnostaa nähdä minkälainen se on? [email protected]


      • tat-that
        tole87 kirjoitti:

        galleria kuvat näyttää ihan hyviltä joten olen ajatellut käydä hakemaan tauointia kyseisestä paikasta. voisitko laittaa mulle kuvaa omasta tatuoinnistasi kiinnostaa nähdä minkälainen se on? [email protected]

        Sivuilta näet että aikaslailla kaikki kuvat on samaa tyyliä/tasoa, jos se miellyttää niin varmaan kannattaa mennä. Jos taas ei niin ei.
        Ei sitä yhen tatuoinnin perusteella kannata valita.


    • tattoo74

      nää o näitä sivuja minne kaikki voi kirjottaa mitä vaan. et ei hirveesti kannata ottaa tosissaan. suosittelen itse käymistä liikeessä paikan päällä ja katsomassa millaisia kuvia artisti on tehnyt ja päättää si haluaako vai ei. itsellä ainakin on muutama aika tulossa tohon liikkeeseen ja aika monta kuvaa on aikasemminkin ottanu kyseisessä putiikissa. itse olen ollut tyytyväinen.

    • tyytymätön12356

      Älkää vaan sortuko meneen tänne! Taas pyörii Facessa joku kilpailu mistä voi voittaa lahjakortteja... Voi itku!

      Jos kuitenkin on käyny niin, että ootte jo ajan varannu tms., niin pitäkää huoli, että kuvanne on just eikä melkein sellanen kun mitä haluatte. Jos tatuoijalle antaa minkäänlaisia valtuuksia tippaakaan muuttaa kuvaa, niin sitä ei enää samaks tunnista!!!!!

      Siinä vinkki ja varotuksen sana.

      Kuitenkaan en missään tapauksessa suosittelisi paikkaa. Kuvan hakkaaminen kestää 4 kertaa kauemmin kun muualla ja jälki on TODELLA huonoa!!!

      Hävettää itseä niin paljon, kun iso kuva on ihan kun ala-asteen kuvaamataidon tunnilta. Ei oikein viitsisi peittääkään, kun sitten on jo niin iso kuva tulossa, että ei todella näytä enää hyvältä. Monet porut on asian takia väännetty, poisto maksais useemman tonnin. Kiitos siis tästä.

      -Never again!!!

    • tyytymätön12356

      Lisättäköön vielä, että netti-sivuilla olevat kuvat ovat tosi hyvännäköisiä... En siis voi tajuta, miten sama tyyppi voi tehdä noin hyvää jälkeä toisilla kerroilla, ja toisinaan kuvat on ihan totaalisen kovia riman alituksia. Mistä lie johtuu.
      Muistakaa kuitenkin, että nettiin laitetut kuvat ovat niitä parhaiten onnistuneita. Ei sinne laiteta niitä pilalle menneitä. Se ei siis kerro läheskään koko totuutta. Kumpa voisin laittaa tämän oman kuvani sinne, niin ette varmasti paikkaan eksyisi.

    • Jandee24

      Mun mielestä noi o kaikki iha samaa laatua ja tyyliä. Tunnistaa saman tekijän töiks.
      Mut linkitä kuvaas tänne niin nähää sekin.

    • jamesonni

      eipä kait noi menestyvät liikkeet missä on asiakkait oo paljoo nois citydiileis tai muute kisoja järkkäile? en ainakaa oo kuullu et olis.
      valikkaa liike töiden perusteella. älkää hintoje.

    • silmppa78

      mitä nyt itse selasin kyseisen liikkeen tekemiä kuvia nii näyttivät mielestäni ihan hyviltä. osaa tehdä kuvia. onkohan siellä ollut muita tekijöitä mahdollisesti? itse ainakin katson tatuoijan tekemiä kuvia ennen kun menen ottamaan kuvia. mulle on ihan sama mitä tatuointi maksaa kunhan se vaan onnistuu ja on sellanen mitä itse haluan.

    • .........

      Tesomalaiset kehuu Tesomalaista, muut haukkuu.

    • sanon suoraan

      ittellä on aina tapana sanoa suoraan päin naamaa heti jos kuva ei miellytä. alennun nyt itte tähän palsta keskusteluun johon kaikki voi kirjottaa mitä vaan. ei näistä koskaan oikeesti tiedä kuka puhuu totta ja kuka pelkkää paskaa. jos yksinkertasesti ei oo pokkaa sanoo et kuva on vituillaa et sille pitää tehä jotai nii vittu oma vika. mitä järkee siitä on vinkua myöhemmin jossai keskustelu palstalla. tiä oikeesti mikä on totta ja mikä ei. eikö se kerro jo paljo minkälaisia/tyylisiä tatuointeja artisti tekee ku kattoo sen tehtyjen kuvien gallerian. ite katson aina minkälaista jälkee tatuoija tekee ja sen pohjalta valitsen tatuoijan. olen itse ottanut yhden kuvan kyseisessä liikkeessä ja aioin mennä myös sitä sinne jatkamaan. itse oon ainakin tyytyväinen

    • kamalaashaibaa

      Jos sen kuvan tekee riittävästi päin p**settä niin se ei paljon korjaamalla parane. Joskus vaan hommat menee reisille. Tuolla liikkeessä on varmasti tehty pilalle menneitä kuvia ja PALJON. Luuletteko, että sellaiset kuvat päätyy nettiin kaikkien ihmeteltäväks? Kuka tahansa osaa piirtää valmiita viivoja pitkin, mutta se ei mielestäni tee hyvää tatuoijaa! Pitäisi olla jonkinlaista silmää ja piirtotaitoa omasta takaa.

    • tin6

      Enkä suosuttele minäkään.Jokunen kuukausi sitten otettu leima,eikä mikään taideteos.Sinänsä helppo,kaunotekstiä,ei liikoja koukeroita,mitään.Mutta ei,huteraa jälkee joka valitettavasti paljastu turvotuksen laskettua.Lisäks koko tekstin pätkä vinossa..Paikkaan kyllä olenvalittanut,mutta "ei voi mitään".Great.
      Lisäksi täysin ylihinnoteltu paikka verrattuna toisen tatuoijan lähes identtiseen kuvaan.Ja porukkaa kyllä oli norkoilemassa silloin,kuuli kavereidensa kännijutut siinä sivussa.
      Joten en IKINÄ astu siihen puljuun toiste.

      • SirFrancisFift

        Tuli sitten otettua tuolla melko iso kuva...nyt etsin tekijää sen korjaamiseen jostain muualta. Tatuoija teki työnsä hämmästyttävän nopeasti mikä sitten vaikutti laatuun.


    • jase6

      Olen joutunut useampaa otteeseen odottelemaan tatuoijaa ja joka ikinen kerta myöhässä! päätin siis asian olla ja mennä toiseen liikkeeseen.. uskon myös saavani paremman kuvan muualta koska tatuoija ei osannut edes luonnosta piirtää ni miten hän meinaa hakata luvan ihoo? pettynyt asiakas

    • Anonyymi

      Ainakin jättänyt kaikki veronsa maksamatta eli sellainen veijari tämä Jylhän poika.
      Toivottavasti ei enää ikinä tatuoi ketään.

    • Anonyymi

      Otin aikoinaan tatuoinnin tuolta ja kyllä kaduttaa vieläkin . Kuva hakattiin väärään syvyyteen ja nousi koholle ihosta , väri kuoriutui myös . Kävin ottamassa korjaustatuoinnin muualta , mutta kun alkuperäinen tehty väärin , niin eipä peittänyt tuota arpeutumisen aiheuttamaa nousua iholla . Ja olipa muuten kallein tatuointi mitä koskaan ottanut ja vuosien varrella noita kyllä kertynyt . Onneksi oli suht pieni kuva . Vituttaa kuitenkin vieläkin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe