jos mies hoitaisi kaikki vaikeat ja vastuulliset asiat. Lisäksi selvittäisi minun aiheuttamani sotkut ja vielä hoitaisi perheen ulkopuolelle suuntautuvat sosiaaliset suhteet.
Itse voisin olla hyvin tekemättä mitään. Arvostaisin kovasti miehen osoittamaa huolenpitoa sekä auktoriteettia näissä asioissa. Muutoin olisin täysin autonominen henkilö.
Minusta olisi mukavaa,
63
160
Vastaukset
Joo, mäkin saan akalta viikkorahaa.
- any one
Et varmaankaan ole ainut.
Minusta tuo mallini on melko selkeä ja miehen ei tarvitsisi esim. vaivaantua, että "taasko me lähdetään sun sukulaisille". Kyllähän tuon systeemin toteuttaminen edellyttää mieheltä pienoista sosiaalisuutta sekä aktiivisuutta. Myöskään miehen ei tarvitsisi ihmetellä, että "missä se akka taas luuhaa".
- luottamushanonsevoim
Kuulostaisi ihanne mieheltä minulle, energiani vapautuisi muihin (minulle) tärkeisiin asioihin kuten luoviin puuhiin ja askareisiin, voisin vaikka kehitellä rauhassa uutta kakkureseptiä, sunnitella uudelleen kukkapenkkini.
- up
vastailetko itsellesi?
Mies ei taida olla tasa-arvoihmisiä?
- any one
Minusta tasa-arvo on vähän teennäinen asia. Minusta miehellä saa ja pitääkin olla auktoriteettia, mutta en silti miellä itseäni mitenkään alistuvaksi persoonaksi.
any one kirjoitti:
Minusta tasa-arvo on vähän teennäinen asia. Minusta miehellä saa ja pitääkin olla auktoriteettia, mutta en silti miellä itseäni mitenkään alistuvaksi persoonaksi.
1800 lukua.
- luottamusjarakkaus
tinka_tiger kirjoitti:
1800 lukua.
Sinä olet menettänyt kyvyn luottaa läheisiisi.
luottamusjarakkaus kirjoitti:
Sinä olet menettänyt kyvyn luottaa läheisiisi.
Hah. Voiko olla ihminen enempää kuutamolla, mitä sinä olet? :-) Nimenomaan luotan läheisiini, kaikki loput onkin suurennuslasin alla.
- luottamusjarakkaus
tinka_tiger kirjoitti:
Hah. Voiko olla ihminen enempää kuutamolla, mitä sinä olet? :-) Nimenomaan luotan läheisiini, kaikki loput onkin suurennuslasin alla.
No sitten olet vallanhaluinen ja hallitseva , haluat konrolloida, jos haluat pitää kaikki langat käsissäsi, kun että luottaisit ja vapauttaisit energiaa sinua rentouttaviin asioihin edes vähäsen.
No sitten olet vallanhaluinen ja hallitseva , haluat konrolloida, jos haluat pitää kaikki langat käsissäsi, kun että luottaisit ja vapauttaisit energiaa sinua rentouttaviin asioihin edes vähäsen.
Höpö höpö. Elä jaksa jauhaa paskaa mihin et usko ittekkään. :-) Eihän ihmisen tarvi vauvaksi ruveta, jos se parisuhteeseen ryhtyy.
- luottamusjarakkaus
Ei parisuhde ole mitään byrokratiaa jossa a:sta vääjäämättömästi seuraa b, Parisuhde elää jatkuvasti omaa elämäänsä ja parisuhteessa pystyy tekemään luovia ratkaisuja. Kyse on luottamuksesta toiseen, antaako toiselle valta hoitaa jotain omia asioitaana, ja jos luottaa, silloin uskoo, ettei toinen käytä saamaansa valtaa väärin. Ihmisten luottamus toiseen on vähentynyt sen vaan sanon..a kaikkiinhan ei tietenkään voikkaan eikä pidä luottaa.
- any one
Ajatellaan esim. perheen laskujen maksamista. Eikö usein toinen ole aktiivisempi hoitamaan perheen kirjanpidon ja makselee laskut yhteiseltä tililtä. Tarvitseeko siinä passiivisemman osallistua tehtävään lainkaan ja onko hän tuolloin automaattisesti lapsen asemassa?
- ulosotossa?
any one kirjoitti:
Ajatellaan esim. perheen laskujen maksamista. Eikö usein toinen ole aktiivisempi hoitamaan perheen kirjanpidon ja makselee laskut yhteiseltä tililtä. Tarvitseeko siinä passiivisemman osallistua tehtävään lainkaan ja onko hän tuolloin automaattisesti lapsen asemassa?
millaisia sotkuja sä aiheutat. Kuulostaa aika ikävältä.
Ei parisuhde ole mitään byrokratiaa jossa a:sta vääjäämättömästi seuraa b, Parisuhde elää jatkuvasti omaa elämäänsä ja parisuhteessa pystyy tekemään luovia ratkaisuja. Kyse on luottamuksesta toiseen, antaako toiselle valta hoitaa jotain omia asioitaana, ja jos luottaa, silloin uskoo, ettei toinen käytä saamaansa valtaa väärin. Ihmisten luottamus toiseen on vähentynyt sen vaan sanon..a kaikkiinhan ei tietenkään voikkaan eikä pidä luottaa.
Ei kai nyt sentään kukaan ajattelekaan etteikö voisi toiselle antaa luottamuksella luvan hoitaa omia asioitaan. Mutta aloituksesta saa käsityksen ettei ko. edes kiinnostaisi hoitaa omia asioitaan. Ukon tulis ne auliisti hoidella. :-)
- any one
tinka_tiger kirjoitti:
Ei kai nyt sentään kukaan ajattelekaan etteikö voisi toiselle antaa luottamuksella luvan hoitaa omia asioitaan. Mutta aloituksesta saa käsityksen ettei ko. edes kiinnostaisi hoitaa omia asioitaan. Ukon tulis ne auliisti hoidella. :-)
Näytät olevan hirveän peloissasi siitä, että joku mies tekisi asioita puolestani. Mikä sai sinut ryhtymään miesasiamieheksi tässä ketjussa?
any one kirjoitti:
Näytät olevan hirveän peloissasi siitä, että joku mies tekisi asioita puolestani. Mikä sai sinut ryhtymään miesasiamieheksi tässä ketjussa?
Ei vaan ihmettelen sun omaa motivaatiosi puutetta. osaatko kerto siitä enemmän vai vieläkö jatkat asioiden kääntämistä muhun? ;-)
- jdkgfhjgj5678
any one kirjoitti:
Totesin sen jo tuolla edellä tinka niminen mies ei KYKYNE ei PYSTY luottamaan kehenkään, surkee loppuelämä edessä sillä.
- any one
tinka_tiger kirjoitti:
Ei vaan ihmettelen sun omaa motivaatiosi puutetta. osaatko kerto siitä enemmän vai vieläkö jatkat asioiden kääntämistä muhun? ;-)
Miksi et kynnä omaa peltoasi vaan tunget naapurin peltoa kyntämään? En halua tuhlata energiaani kaltaiseesi jankuttajaan.
jdkgfhjgj5678 kirjoitti:
Totesin sen jo tuolla edellä tinka niminen mies ei KYKYNE ei PYSTY luottamaan kehenkään, surkee loppuelämä edessä sillä.
Mies sulla on takakontissas. :-D
- kaikkihaluaavaltaaaa
Ei sen tarvitse sellainenkaan olla, vaan se tekee joka parhaiten hallitsee mitkäkin asiat, pitää pystyä jakamaan valtaa, vaan monetkaan eivät siihen pysty tai halua.
- niinku,
millaisia sotkuja sä aiheutat. Kuulostaa aika ikävältä.
- any one
Ei mitään rikollista. Joku paperi saattaa kadota minulta helpommin, kuin joltain huolellisemmalta henkilöltä.
- opidelgoimaan
Sanompahan vaan, että kaikessa kanssa käymisessä ydin kysymys on LUOTTAMUS ja toiseksi PYSTYTKÖ luottamaan.... toiseen tai ylipään kehenkään. Kaikki elämän varrella kertyneet huonot jutut syövät KYKYÄ luottaa. Surullista , kun näkee sellaisia, jotka eivät selvästikkään luota kehenkään tai eivät usko, että kukaan muu voisi osata hoitaa asiaa. Sellainen olotila syö kamalasti ihmisen energiaa, jonka voisi käyttää johonkin muuhunkin, esimerkiksi itseä henkisesti palkitseviin asioihin.
Tota tota. Tekemättä mitään? Mun puolesta kumppani saa hoitaa ne asiat, jotka luonnistuu häneltä paremmin, tyyliin teknisten laitteiden asennus ja auton korjaaminen ja mä hoidan sitten ne asiat, joissa minä olen parempi (niitäkin on sentään aika paljon). Mitenkäs se elämä hoituu, jos toinen on kaikessa parempi? Miten niin eriparinen pari on yhteen päätynyt?
- any one
Niin, tekemättä mitään. Häiritseekö tekemättömyyteni arvon lukijaa? Näyttää asemani kiinnostavan enemmän naisia kuin miehiä...
Paremmuudestakaan en ole puhunut mitään.
Etkö ole koskaan tavannut ihmisiä, joiden aktiivisuustaso olisi eri kertoimella? En kyllä mitään duracellia katselisi vaan ihan keskitason aktiivisuudella varustettu riittää. - luottamusjarakkaus
tuosta selvisi sinun perusasenteesi toisia ihmisiä kohtaan...osuin taaskin oikeaan et KYKENE luottamaan ihmisiin, ymmärrätkö ollenkaan, mistä kaikesta jäät paitsi?
any one kirjoitti:
Niin, tekemättä mitään. Häiritseekö tekemättömyyteni arvon lukijaa? Näyttää asemani kiinnostavan enemmän naisia kuin miehiä...
Paremmuudestakaan en ole puhunut mitään.
Etkö ole koskaan tavannut ihmisiä, joiden aktiivisuustaso olisi eri kertoimella? En kyllä mitään duracellia katselisi vaan ihan keskitason aktiivisuudella varustettu riittää.Ei se minua häiritse, koska en ole kanssasi suhteessa. Hyvä sinun kannaltasi tottakai, jos löydät itsellesi kumppanin, jota tekemättömyytesi ei häiritse.
Etkö ole koskaan tavannut ihmisiä, joiden aktiivisuustaso olisi eri kertoimella?
-Itse asiassa olen. Olen itse ollut usein se vähemmän aktiivinen, joka seurustelee duracellin kanssa. Ei minua häiritse eri aktiivisuustasot kovinkaan paljon, mutta aloituksesi oli sen verran äärilaitaa, että jopa minä kavahdin :)- Eurhytmics-logiikka:
.
kyseessä on ns. "Eurhytmics -logiikka"
.
- luottamusjarakkaus
elät elämätöntä elämää, sori jos pahotin mielesi, mutta olet elämän pelkuri, tunnepelkuri.
- niin,
millainen mies haluaisi tuollaisen naisen?
- pystyäkyetähaluta
Minä en ottaisi KYKYNEMÄTÖNTÄ miestä olis kykse sitten luottamuksesta ja muusta:)
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5191598- 641176
- 61872
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691